No niin eläkeläiset! Nyt paukahtaa keskieläkkeisiin se vappusatanen joka kuukausi tilille, ja vähän päälle.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/3285f074-73cc-410f-9f2f-89b7f581b84a
Köyhien pelkäämä hallitus ei petä eläkeläisiä, kuten Sanna petti kaikki.
Työeläkkeisiin korotus jopa 6%
92
895
Vastaukset
- Anonyymi
Johan noi nousi tämänkin vuoden alussa. Viisi sataa kuussa lisää vain vuodessa, ei hullumpaa.
- Anonyymi
Ei vaan kahdessa vuodessa. Nyt kerrotaan vuoden 2024 eläkkeistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan kahdessa vuodessa. Nyt kerrotaan vuoden 2024 eläkkeistä.
Sun laskuopin mukaan tammikuusta 23 on kaksi vuotta tammikuuhun 24? Tainnu apukoulu jäädä kesken, mahtaako sulla takuueläke nousta?
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
🍒 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Kympitkin on tervetulleita monelle kuukausitasolla. Kaveri ajoi bussia 40 vuotta ja pari vuotta varikolla, ei päivääkään työttömänä. Nettoeläkkeensä on noin 1400 euroa. Siitä vuokraan 600, sähköt, puhelin, netti, vesimaksu, autokulut ja muut sellaiset kun otetaan pois niin hänelle jää 450 euroa kuukaudessa käyttörahaa ruokaan ja muuhun elämään. 15 euroa päivässä siis. Sillä ei juhlita. Viimeisen viikon hän elää joka kuukaudesta parilla kympillä. Ei juo eikä polta, eikä tuolla eläkkeellä todellakaan matkustella. Katsoo netistä missä halvin bensa parin kilsan kauppamatkaan.
- Anonyymi
Eläkkeen suuruus on ammatinvalintakysymys. Turha odottaa isompaa, jos katsoo että autokoulu riittää koko elämän ainooksi kouluksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkkeen suuruus on ammatinvalintakysymys. Turha odottaa isompaa, jos katsoo että autokoulu riittää koko elämän ainooksi kouluksi.
Mattoliipparilla miljoona tulot, huu haa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kouluko sen palkan maksaa? Tuollaiset on suojatyöpaikoissa lusivien puheita. Kunnon raha on yrityspuolella, tai jos on kiero luonne, niin politiikassa. Moniko 50-luvulla syntynyt valitsi itse koulunsa ja ekat työpaikkansa? Sinne sitä mentiin minne kaveritkin ja vanhemmat.
Ei ollut rahaa vanhemmilla maksaa aikuisten lasten kouluja, töihin mentiin peruskoulusta.
Minulla se kannatti, mutta kaikilla ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mattoliipparilla miljoona tulot, huu haa...
Miljoonatulot on yhdyssana, Bumba.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kouluko sen palkan maksaa? Tuollaiset on suojatyöpaikoissa lusivien puheita. Kunnon raha on yrityspuolella, tai jos on kiero luonne, niin politiikassa. Moniko 50-luvulla syntynyt valitsi itse koulunsa ja ekat työpaikkansa? Sinne sitä mentiin minne kaveritkin ja vanhemmat.
Ei ollut rahaa vanhemmilla maksaa aikuisten lasten kouluja, töihin mentiin peruskoulusta.
Minulla se kannatti, mutta kaikilla ei.Kyllä meillä kaksi viiskytälukulaista kävi lukion ja korkeakoulun, vaikka töissä ollut kuin kirvesmies isä. Kolmatta, kuuskytälukulaista ei koulu kiinnostanut, ja kituuttaa nyt takuueläkkeellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miljoonatulot on yhdyssana, Bumba.
Ei liipparilla ole sillä väliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla se kannatti, mutta kaikilla ei.Jos sinulla on huono koulutausta, ainoaksi vaihtoehdoksi jää yrittäjän ura, ja silloin kannat itse vastuu kaikesta, konkurssiriski on huomattavan suuri, kuten lattialiippari tietää, koulutetulla on toisin, joku toinen kantaa pääosin riskin, projektien onnistumisesta, jopa veronmaksajat, 50 luvulla syntyneillä ei ollut muuten peruskoulua, vaan kansakoulu... vasta 60 luvun puolivälissä syntyneillä koulu muuttui peruskouluksi.. veljeni on muutaman vuoden minua vanhempi hän kävi kansa- ja oppikoulun, minä kävin aluksi kansakoulua joka muuttui 70 luvulla peruskouluksi, eli ala ja yläaste, lukio ja yliopisto.. tosin n ollut ns. putkessa.
Laiffila on palstan heikoin lenkki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaa sitä edes autokouluakaan käy. Toimentulotuki ja harkinnan mukainen lisä kun on suurempi tulo kun 450€/kk, ja siihen saa ilmaisen asunnon Suomessa. Ainakin toiset.
Eikös tuo eläkeläisen tulo pidä olla thaikkulassa 1600€/kk nettona , et saa yli kuukauden viisumin
Eläkeviisumi vaatii 800 000bahtin (noin. 21 500€) talletuksen thai tilile.
"Suomen passilla on mahdollista matkustaa turistina Thaimaahan ilman viisumia. Suomen kansalainen saa Thaimaan rajalla (lentokenttä tai maaraja) passiin 30 päivän oleskeluun oikeuttavan Visa exemption saapumisleiman. Tämä leima ei ole Thaimaan viisumi."
Siinäkin voidaan kysellä sitten yhtä sun toista milloin häivyt maassame pois, jne
Olisi Suomella vielä paljon oppimista tuossakin asiassa, kuten vaikka tämä:
"Työlupa ei ole viisumi
Thaimaassa ei ole käytössä työviisumia, vaan työlupa johon thai viisumi on haettava erikseen. Useimmiten työntekijä hakee bisnesviisumin, jolla viisumijuoksu on tehtävä 3kk välein." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaa sitä edes autokouluakaan käy. Toimentulotuki ja harkinnan mukainen lisä kun on suurempi tulo kun 450€/kk, ja siihen saa ilmaisen asunnon Suomessa. Ainakin toiset.
Eikös tuo eläkeläisen tulo pidä olla thaikkulassa 1600€/kk nettona , et saa yli kuukauden viisumin
Eläkeviisumi vaatii 800 000bahtin (noin. 21 500€) talletuksen thai tilile.
"Suomen passilla on mahdollista matkustaa turistina Thaimaahan ilman viisumia. Suomen kansalainen saa Thaimaan rajalla (lentokenttä tai maaraja) passiin 30 päivän oleskeluun oikeuttavan Visa exemption saapumisleiman. Tämä leima ei ole Thaimaan viisumi."
Siinäkin voidaan kysellä sitten yhtä sun toista milloin häivyt maassame pois, jne
Olisi Suomella vielä paljon oppimista tuossakin asiassa, kuten vaikka tämä:
"Työlupa ei ole viisumi
Thaimaassa ei ole käytössä työviisumia, vaan työlupa johon thai viisumi on haettava erikseen. Useimmiten työntekijä hakee bisnesviisumin, jolla viisumijuoksu on tehtävä 3kk välein."Thaimaan maahanmuutto politiikka on ollut vuosia jo meidän farangien aivoilla vaikea ymmärtää, maan turismiin nosti perusjamppa joka naisen kipeänä hakeutui pattayalle, tästä porukasta selvästi halutaan eroon, tilalle halutaan rikkaita jotka tuovat maahan miljoonia, tai sitten terveysturisteja usasta, sinänsä mielenkiintoista kun kunnan sairaalassa hoito on selvästi kalliimpaa kuin mehiläisen yksityissairaalassa suomessa... kuitekin hoidon laatu on kaukana mehiläisen laadusta, puhumattakaan thaimaan yksityissaraaloista... toki usassa on paljon sairaanhoito vielä suomea ja mehiläistä kalliimpaa...
Enkä oikein usko että muutenkaan thaimaa kiinnostaa rikkaita, liikenne perseestä, likaista ja laittomia kaatopaikkoja joka paikassa, kaupungeissa joka paikassa kauheat johtohässäkät...
Luulenpa että on aika vaarallista yrittää hankaloittaa juuri sen ryhmän maahantuloa, johon pattayan vauraus perustuu, siinä kustaan vain omaan nilkaan pidemmän päälle.
Yleensäkin maan elitiin käsitys maastaan on harhainen, ja epäaito, ihan samoin suomessa ja thaimaassa.
By NumBall HHN 62v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla se kannatti, mutta kaikilla ei.Joo mä menin 16v töihin vakinaisesti amiksen jälkeen mutta jää reilusti päälle 2t kuussa vaikka työuran alusta ei eläkettä kertynyt ?
- Anonyymi
Nouseeko satasia lisää, siis lähes sama korotus kun viime vuonna, taisi olla 6,8 % eiks inflaation ole kuitenkin vielä suurempi... eiks työeläkkeen pidäkin nousta enemmän kuin inflaatio on, kaikkiaan, että maksukyky ei heikkene.
By NumBall- Anonyymi
Kyllä sen pitääkin nousta mutta kommarit oli tuomitsemassa jo Orpon hallituksen että vievät köyhiltä kaiken. Ei ole vienyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sen pitääkin nousta mutta kommarit oli tuomitsemassa jo Orpon hallituksen että vievät köyhiltä kaiken. Ei ole vienyt.
Joo niin pitäisi korvata inflaation, tosiasiassa inflaatio on selvästi korkeampi kuin 6 prosenttia kuten jokainen tietää, eli eläkeläisten maksukyky heikkenee, eläkkeensaajan rooli ei ole koskaan ollut kovinkaan helppo, eläkkeitä on korotettu vuosia leikatulla palkkaindeksillä, eikä todellista inflaatiota ole koskaan korvattu, kokonaisuutena... toki tilanne on parempi kuin kehitysmaissa joissain eläke on olematon, tai korkeintaan muutaman kymmenen euron suuruinen, kehittyneissä maissa eläkekorotukset on suurempi kuin kehitysmaiden eläkkeet.
By NumBall - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo niin pitäisi korvata inflaation, tosiasiassa inflaatio on selvästi korkeampi kuin 6 prosenttia kuten jokainen tietää, eli eläkeläisten maksukyky heikkenee, eläkkeensaajan rooli ei ole koskaan ollut kovinkaan helppo, eläkkeitä on korotettu vuosia leikatulla palkkaindeksillä, eikä todellista inflaatiota ole koskaan korvattu, kokonaisuutena... toki tilanne on parempi kuin kehitysmaissa joissain eläke on olematon, tai korkeintaan muutaman kymmenen euron suuruinen, kehittyneissä maissa eläkekorotukset on suurempi kuin kehitysmaiden eläkkeet.
By NumBallOnneksi tämä tulee todennäköisesti muuttumaan, koska keski-ikä nousee, ja kohta valtaosa äänestäjistä on eläkeläisiä, eikä yksikään poliitikko jätä tuota huomiotta, tai on nopeasti entinen poliitikko...
joskus vuosia sitten päädyttiin leikattuihin indekseihin, päätös piti olla väliaikainen mutta leikkuri jäi pysyväksi...
By Numball - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
By NumBallSiksihän siellä "kehitysmaissa" on toisenlainen järjestelmä elämiseen vanhana. He kun tekevät noin 10 lasta jotka ovat heidän eläketurva. Näin se oli myös aikaisemmin Suomessakin.
Mehän (Boomerit)tuon eläke-järjestelmän olemme alkuun potkaiset 1950 -1960-luvulla
"Lakisääteisen työeläkejärjestelmän juuret ovat 1950 ja 1960 lukujen taitteessa. Ensimmäinen ryhmä, joka sai oman eläkelain, olivat merimiehet. Merimieseläkelaki tuli voimaan vuonna 1956. Nykymuotoinen työeläketurva syntyi muutoin pääasiassa 1960-luvulla." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksihän siellä "kehitysmaissa" on toisenlainen järjestelmä elämiseen vanhana. He kun tekevät noin 10 lasta jotka ovat heidän eläketurva. Näin se oli myös aikaisemmin Suomessakin.
Mehän (Boomerit)tuon eläke-järjestelmän olemme alkuun potkaiset 1950 -1960-luvulla
"Lakisääteisen työeläkejärjestelmän juuret ovat 1950 ja 1960 lukujen taitteessa. Ensimmäinen ryhmä, joka sai oman eläkelain, olivat merimiehet. Merimieseläkelaki tuli voimaan vuonna 1956. Nykymuotoinen työeläketurva syntyi muutoin pääasiassa 1960-luvulla."Joo toki, merimiesliitto aloitti eläketurvan, faijani oli koko uransa effoalla, pääsi hieman yli 50 vuotiaana eläkkeelle, reuman takia, yleensähän on ajatuksena ollut että lapsensa maksavat vanhempiensa eläkkeet, tai paremmin tuoreempi ikäpolvi vanhemman, rahaa tuli eläkeyhtiöille ovista ja ikkunoista niin kauan maksajia ole enemmän kuin saajia... Nyt tilanne on muuttumassa, saajia en enemmän kuin maksajia... paljon enemmän...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksihän siellä "kehitysmaissa" on toisenlainen järjestelmä elämiseen vanhana. He kun tekevät noin 10 lasta jotka ovat heidän eläketurva. Näin se oli myös aikaisemmin Suomessakin.
"Lakisääteisen työeläkejärjestelmän juuret ovat 1950 ja 1960 lukujen taitteessa. Ensimmäinen ryhmä, joka sai oman eläkelain, olivat merimiehet. Merimieseläkelaki tuli voimaan vuonna 1956. Nykymuotoinen työeläketurva syntyi muutoin pääasiassa 1960-luvulla."Kerrotko että missä kehitysmaassa tehdään 10 lasta rahan takia?
Ei ainakaan Thaimaassa. 1-2 on yleisin, jo kolme lasta on täällä paljon.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko että missä kehitysmaassa tehdään 10 lasta rahan takia?
2010Voi luoja kyllähän se 2010 koko thaimaan vanhuuden turva perustuu sukuun, ja mitä enemmän sitä on, se parempi, vaimollani on kahdeksan sisarusta josta kaksi jo kuollut, ja puolisellasia vielä neljä lisää, näistäkin on kaksi kuollut... eli siis asummeko samassa thaimaassa, thaimaassa voi nykyaikana olla 2-3 pentua yleisin mutta vielä 20-30 vuotta sitten suurperheet olivat defacto... Se mihin pienet perheet johtaa, kun ei olekkaan enää lapsia suojaamassa , tulee näkymään aikanaan, onko valinta lastenmäärässä ollut oikea...
laskin just että vaimollani on 5 sisarta, ja kolme veljeä, kaksi lasta kuoli pentuna...
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko että missä kehitysmaassa tehdään 10 lasta rahan takia?
2010No, voin kertoa missä niitä lapsia tehtaillan vanhuuden turvaksi- Yleensä siellä missä ei ole oikeastaan minkään valtakunnan sosiaaliturvaa, ja niitä aivan varmasti riittää myös Aasiassa, ja paljon.
Sinähän voit sitten itse nuorempana opiskella missä tuollaisia maita on maailmassa.
Miksi luulet että esim: filippiinot tai taikut yn muut tulee Suomeen hoitoalalle tai poimin marjoja yn muut, jos noissa paratiiseissa olisi kaikki viimeisen päälle onnellista elämä.
Tuosta voit aloittaa tutkimusmatkan Taikkulan toisenlaiseen totuuteen tahi elämään .
https://www.youtube.com/watch?v=Yno9Yr9XXRM - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, voin kertoa missä niitä lapsia tehtaillan vanhuuden turvaksi- Yleensä siellä missä ei ole oikeastaan minkään valtakunnan sosiaaliturvaa, ja niitä aivan varmasti riittää myös Aasiassa, ja paljon.
Sinähän voit sitten itse nuorempana opiskella missä tuollaisia maita on maailmassa.
Miksi luulet että esim: filippiinot tai taikut yn muut tulee Suomeen hoitoalalle tai poimin marjoja yn muut, jos noissa paratiiseissa olisi kaikki viimeisen päälle onnellista elämä.
Tuosta voit aloittaa tutkimusmatkan Taikkulan toisenlaiseen totuuteen tahi elämään .
https://www.youtube.com/watch?v=Yno9Yr9XXRMTuota olen jo kymmeniä kertoja ihmetellyt miten 2010 thaimaan tietämys eroaa minun vastaavasta, tämäkin on erinomainen esimerkki, kaikki sosiaaliturva perustuu lapsiin, ja velvollisuuteensa elättää isä ja äitinsä, näitä esimerkkejä on jo niin paljon, kulta, riisi, pesuaineet, että hän ei varmasti ole sitä mitä on täällä kertonut, minä olen todellakin asunut täällä kymmenen vuotta, ja asun toistaiseksi edelleenkin, jos terveyttä piisaa, tämä on minun kotini, ei suomi... mutta menen huhtikuussa ainakin puoleksi vuodeksi suomeen, ja hoidatan sinä aikana itseäni niin paljon kuin pysyn yhteiskunnan piikkiin, se on selvää... Jos siinä menee vuosi tai puolitoista ei haittaa, palaan kun olen siinä kunnossa... että se kannattaa, ainoa mikä on hankalaa kaksi koiraani ne pitää lähettää vaimoni siskolle siksi aikaa.. kun olemme vaimoni kanssa suomessa...
By NumBall HHN 62v- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota olen jo kymmeniä kertoja ihmetellyt miten 2010 thaimaan tietämys eroaa minun vastaavasta, tämäkin on erinomainen esimerkki, kaikki sosiaaliturva perustuu lapsiin, ja velvollisuuteensa elättää isä ja äitinsä, näitä esimerkkejä on jo niin paljon, kulta, riisi, pesuaineet, että hän ei varmasti ole sitä mitä on täällä kertonut, minä olen todellakin asunut täällä kymmenen vuotta, ja asun toistaiseksi edelleenkin, jos terveyttä piisaa, tämä on minun kotini, ei suomi... mutta menen huhtikuussa ainakin puoleksi vuodeksi suomeen, ja hoidatan sinä aikana itseäni niin paljon kuin pysyn yhteiskunnan piikkiin, se on selvää... Jos siinä menee vuosi tai puolitoista ei haittaa, palaan kun olen siinä kunnossa... että se kannattaa, ainoa mikä on hankalaa kaksi koiraani ne pitää lähettää vaimoni siskolle siksi aikaa.. kun olemme vaimoni kanssa suomessa...
By NumBall HHN 62v-Näinhän se on kun monilla on ne ympyrät monesta kehitysmaasta vain turistikeskuksien läheisyydestä ja kokonaiskuvaa ei ole tai ei edes viitsitä nähdä tai hankkia.
Näin kommentoi eräs nuori thai-nainen, tuota videoa: (Vietin päivän BANGKOK JOKI SLUMMIEN SISÄLLÄ!) https://youtu.be/NLJ_rM2BuWA
Useimmat bangkokin youtubereista eivät koskaan käyneet tässä lvl:ssä, jossa näytetään perusteellisesti Bangkokin slummi-asukkaiden ja heidän naapurustoa, olet todella erilainen tubettaja, tämän me todella haluamme nähdä kuten mikä on normaalin thai-ihmisten todellinen tila ja heidän joka päiväisistä normaalia elämää, ei ne turistialueet, jotka ovat niin tuttuja videoista.
Tuolla aluella asuu yli 100 000 ihmistä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota olen jo kymmeniä kertoja ihmetellyt miten 2010 thaimaan tietämys eroaa minun vastaavasta, tämäkin on erinomainen esimerkki, kaikki sosiaaliturva perustuu lapsiin, ja velvollisuuteensa elättää isä ja äitinsä, näitä esimerkkejä on jo niin paljon, kulta, riisi, pesuaineet, että hän ei varmasti ole sitä mitä on täällä kertonut, minä olen todellakin asunut täällä kymmenen vuotta, ja asun toistaiseksi edelleenkin, jos terveyttä piisaa, tämä on minun kotini, ei suomi... mutta menen huhtikuussa ainakin puoleksi vuodeksi suomeen, ja hoidatan sinä aikana itseäni niin paljon kuin pysyn yhteiskunnan piikkiin, se on selvää... Jos siinä menee vuosi tai puolitoista ei haittaa, palaan kun olen siinä kunnossa... että se kannattaa, ainoa mikä on hankalaa kaksi koiraani ne pitää lähettää vaimoni siskolle siksi aikaa.. kun olemme vaimoni kanssa suomessa...
By NumBall HHN 62v-Nyt puhutaan tästä päivästä, eikä tilanteesta 50 vuotta sitten.
Tässä käännös tilastosta:
"Mikä on keskimääräinen lasten lukumäärä perhettä kohden Thaimaassa?
Keskiverto thaimaalainen perhe on vain 1,3 lasta, vaikka perheessä pitäisi olla kaksi tai enemmän, mutta syntyvyyden laskun takana on monia tekijöitä, kuten moderni elämäntapa, valinta sinkkua tai pariskunnat, jotka päättävät olla hankkimatta lapsia, terveysasiantuntijoiden mukaan"
Tästä alhaisesta syntyvyydestä on puhuttu Thaimaassa vuosia, mutta se on taasen mennyt Saarisilliltä ohitse ja tilalla on maanmainio mutu-tuntuma.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt puhutaan tästä päivästä, eikä tilanteesta 50 vuotta sitten.
Keskiverto thaimaalainen perhe on vain 1,3 lasta, vaikka perheessä pitäisi olla kaksi tai enemmän, mutta syntyvyyden laskun takana on monia tekijöitä, kuten moderni elämäntapa, valinta sinkkua tai pariskunnat, jotka päättävät olla hankkimatta lapsia, terveysasiantuntijoiden mukaan"
Tästä alhaisesta syntyvyydestä on puhuttu Thaimaassa vuosia, mutta se on taasen mennyt Saarisilliltä ohitse ja tilalla on maanmainio mutu-tuntuma.
2010Siihen voi aina luottaa kun Pasanen suunsa aukaisee, että totuus on aivan päinvastainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt puhutaan tästä päivästä, eikä tilanteesta 50 vuotta sitten.
2010Onhan noita juttuja kun viitsisi kuunnella, toki elämän tyyli ja varsinkin bangkokin thaimaalaiset asuvat suosivat pieniä perheitä, se on selvä mutta maaseudulla on vieläkin suurperheitä, juuri siitä syystä että perhe on synonyymi sosiaaliturvalle...Milloin luulet että thaimaan valtio pystyy huolehtimaan vanhuksistaan edes kohtuullisella tavalla, 50 vuoden päästä, epäilen joten suurperhe on niin kauan pakollinen... Sinä sitä mutu tuntumaa paukutat asiassa kuin asiassa... oli sitten kyseessä riisi, kulta, pesuaineet tai ihan mikä tahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se on kun monilla on ne ympyrät monesta kehitysmaasta vain turistikeskuksien läheisyydestä ja kokonaiskuvaa ei ole tai ei edes viitsitä nähdä tai hankkia.
Näin kommentoi eräs nuori thai-nainen, tuota videoa: (Vietin päivän BANGKOK JOKI SLUMMIEN SISÄLLÄ!) https://youtu.be/NLJ_rM2BuWA
Useimmat bangkokin youtubereista eivät koskaan käyneet tässä lvl:ssä, jossa näytetään perusteellisesti Bangkokin slummi-asukkaiden ja heidän naapurustoa, olet todella erilainen tubettaja, tämän me todella haluamme nähdä kuten mikä on normaalin thai-ihmisten todellinen tila ja heidän joka päiväisistä normaalia elämää, ei ne turistialueet, jotka ovat niin tuttuja videoista.
Tuolla aluella asuu yli 100 000 ihmistä!Niin, minäkin haluan nähdä, mikä on tavallisen suomalaisen tila slummi alueilla... Mustalaixxx ja eläin ruokia syödään ja kaatopaikkoja tongitaan.
Parhaasta suomalaisesta läävästä kilpailu... ARMANI kuvasi kontti asukkaat talvella ja leiri keittiö... Mutta millaisia mörskiä löytyy Suomen köyhiltä alueilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan noita juttuja kun viitsisi kuunnella, toki elämän tyyli ja varsinkin bangkokin thaimaalaiset asuvat suosivat pieniä perheitä, se on selvä mutta maaseudulla on vieläkin suurperheitä, juuri siitä syystä että perhe on synonyymi sosiaaliturvalle...Milloin luulet että thaimaan valtio pystyy huolehtimaan vanhuksistaan edes kohtuullisella tavalla, 50 vuoden päästä, epäilen joten suurperhe on niin kauan pakollinen... Sinä sitä mutu tuntumaa paukutat asiassa kuin asiassa... oli sitten kyseessä riisi, kulta, pesuaineet tai ihan mikä tahansa.
Älä lässytä Saaripösilö. Se on koko Thaimaan keskimääräinen lapsiluku tuo 1,3 eikä mikään Bangkokin lapsiluku. Bangkokin vaikutusalue ei ole kuin viidesosa koko Thaimaasta.
Tuulilasinpesunesteitä myydään kaikkialla, satokausia on vain yksi ja se on nyt kun vesiä lasketaan pelloille.
Mikään kultaexpertti kukaan ei ole jos joskus on vaimolle sormuksen ostanut. Köyhät ne elvistelee muutaman satasen sormuksilla. Minulla on sadalla tonnilla kultaa kassakaapissa ja se on sijoituskultaa.
Vaimolla ei paljoa koruja käytä, koska ei maalla ole mitään järkeä pynttäytyä kasvimaalle eikä agrimarkettiin.
On aika kornia, jos kuponkiruokalaan siellä vaimosi tälläytyy kuin kuningatar, mutta pelleparihan te olette.
Olen Suomessa nähnyt kun nuoripari tuli Pizzeriaan äärimmäisen tälläytyneenä, mies tarjosi daamille tuolia ja tiedusteli ruokalistaa, Pizza-Peku heilautti kättään että se lukee tuolla tiskin päällä.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä lässytä Saaripösilö. Se on koko Thaimaan keskimääräinen lapsiluku tuo 1,3 eikä mikään Bangkokin lapsiluku. Bangkokin vaikutusalue ei ole kuin viidesosa koko Thaimaasta.
Tuulilasinpesunesteitä myydään kaikkialla, satokausia on vain yksi ja se on nyt kun vesiä lasketaan pelloille.
Mikään kultaexpertti kukaan ei ole jos joskus on vaimolle sormuksen ostanut. Köyhät ne elvistelee muutaman satasen sormuksilla. Minulla on sadalla tonnilla kultaa kassakaapissa ja se on sijoituskultaa.
Vaimolla ei paljoa koruja käytä, koska ei maalla ole mitään järkeä pynttäytyä kasvimaalle eikä agrimarkettiin.
On aika kornia, jos kuponkiruokalaan siellä vaimosi tälläytyy kuin kuningatar, mutta pelleparihan te olette.
Olen Suomessa nähnyt kun nuoripari tuli Pizzeriaan äärimmäisen tälläytyneenä, mies tarjosi daamille tuolia ja tiedusteli ruokalistaa, Pizza-Peku heilautti kättään että se lukee tuolla tiskin päällä.
2010Voi jumalauta että sinä olet kaheli, onko se että vaimoni laittoi sormuksensa jotain tälläytymistä, sinun mielestä enkä edes huomannut sitä sinä huomasit sen siellä kuponkiruokalassa syö kyllä moni muukin farangi... miksi sinun Thaimaassa eroaa niin paljon minun Thaimaasta, tuulilasin pesunestettä en ole vieläkään nähnyt yhdelläkään huoltoasemalla, lazadassa näytti olevan... Thaimaan liikenne on karmeaa samoin laittomia kaatopaikkoja joka paikassa, olen erittäin siisti edes jätskipapereita en heitä luontoon...
Ja tämä paskaisuus vituttaa välillä minua kunnolla, thaikut elävät kuin siat vatukossa...
Minä en usko sanaakaan juttujasi, osamaksu mies...
By Numball HHN 62v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2010Joka ei ole tietoinen että täällä thaimaassa kultakäätyjä myydään marketeista lähtien ja junttikin näkee jo pelkästä väristä, että kultapitoisuutta on, sekä jos on ollut tekemisissä tyttöjen kanssa, niin silloinkin tietämys kasvaa aiheesta.
Tyttö 2010 Neitinen perustelee täydellistä tietämättömyyttään kultapitoisuuksista siirtäen jutun väitteisiin että sormuksia ym. pidetään vain juhlahetkinä ja blaablaa kultaharkkoja.
Jätkällä itsellään ei ole edes sormusta koska elää haaveilluusioelämäänsä .... kasvimaalla.
'*' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka ei ole tietoinen että täällä thaimaassa kultakäätyjä myydään marketeista lähtien ja junttikin näkee jo pelkästä väristä, että kultapitoisuutta on, sekä jos on ollut tekemisissä tyttöjen kanssa, niin silloinkin tietämys kasvaa aiheesta.
Tyttö 2010 Neitinen perustelee täydellistä tietämättömyyttään kultapitoisuuksista siirtäen jutun väitteisiin että sormuksia ym. pidetään vain juhlahetkinä ja blaablaa kultaharkkoja.
Jätkällä itsellään ei ole edes sormusta koska elää haaveilluusioelämäänsä .... kasvimaalla.
'*'Oletko muuten Senssu nähnyt huoltoasemilla tuota pesunestettä, olen ajanut monen monta kertaa ajanut pattayalle ja bangkokiin, enkä minä muista sellaista olleen missään, enkä oikein edes ymmärrä missä sitä voisi olla, yhtä harvinaisia on autotarvikeliikkeet huoltoasemilla, kun nuo pesunesteet, tankkauspaikalla saattaa olla vettä ilmaiseksi kun ostat riittävän paljon polttoainetta kerralla, ja pieniä polttoaineen sekaan sekoitettavia purkkeja jotka maksavat noin 35 bahtia, joskus voi olla öljypullo tai pari... siinä kaikki...
Ja olen ollut isoilla ja pienillä asemilla, toki niissä on seista, amazon, ja jotain kauppoja yleensä... Kovasti outoja nuo pellenaaman jutut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi jumalauta että sinä olet kaheli, onko se että vaimoni laittoi sormuksensa jotain tälläytymistä, sinun mielestä enkä edes huomannut sitä sinä huomasit sen siellä kuponkiruokalassa syö kyllä moni muukin farangi... miksi sinun Thaimaassa eroaa niin paljon minun Thaimaasta, tuulilasin pesunestettä en ole vieläkään nähnyt yhdelläkään huoltoasemalla, lazadassa näytti olevan... Thaimaan liikenne on karmeaa samoin laittomia kaatopaikkoja joka paikassa, olen erittäin siisti edes jätskipapereita en heitä luontoon...
Ja tämä paskaisuus vituttaa välillä minua kunnolla, thaikut elävät kuin siat vatukossa...
Minä en usko sanaakaan juttujasi, osamaksu mies...
By Numball HHN 62v.Katso peiliin savolainen apina, ennenkuin alat nimittelemään thaimaalaisia sillä perusteella että asut kaatopaikalla. Mistä sinä ne kaatopaikat tähän keksit?
Koko sen ajan mitä olet Thaimaassa ollut, olet jököttänyt netissä manaten ja peläten milloin mitäkin. Thaimaa ei tule sinne huoneeseesi, ei kaatopaikat eikä liikenne.
Olet erittäin siisti mutta näytät aivan sialta joka kulkee kierossa. Omia hampaita sinulla ei enää ole, naamasi on niin rasvainen että voit voidella sillä paahtoleipiä. Pukeudut kuin puliukko kirppiksen vaatteisiin ja kerran kuussa viet vaimon syömään riisivelliä.
Kun Hanksalmi alkoi sinua kutsua, aloit keksiä syitä miksi Thaimaa onkin huono paikka asua, tosin et ole kyllä hyvää sanaa sanonut mistään.
Ainoa asia mistä en tykkää, on kovaääniset kälättäjät. Olen kälätykselle allerginen.
Suomessakin on kälättäjiä ja se ei ole paikkakuntariippuvainen, missä niitä kälättäjiä on. Niitä on yleensä siellä missä on paljon naisia, Thaimaassa hieman enemmän kuin Suomessa. Siirryn sivummalle kaikessa hiljaisuudessa.
Meilläpäin ei ole laittomia kaatopaikkoja ja nykyään ei Pattayallakaan. Thaimaalaiset, varsinkin naiset ovat erittäin siistejä ja huolehtivat hygieniasta, hiuksista, hampaista, ihosta jne. Thaimaalaisen toosa ei haise.
Sinä olet vaan Saarisippi köyhällä alueella köyhien parissa köyhän vaimon kanssa kaatopaikalla. Siksi sinulla on paha olla. Hankasalmelle mars!
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko muuten Senssu nähnyt huoltoasemilla tuota pesunestettä, olen ajanut monen monta kertaa ajanut pattayalle ja bangkokiin, enkä minä muista sellaista olleen missään, enkä oikein edes ymmärrä missä sitä voisi olla, yhtä harvinaisia on autotarvikeliikkeet huoltoasemilla, kun nuo pesunesteet, tankkauspaikalla saattaa olla vettä ilmaiseksi kun ostat riittävän paljon polttoainetta kerralla, ja pieniä polttoaineen sekaan sekoitettavia purkkeja jotka maksavat noin 35 bahtia, joskus voi olla öljypullo tai pari... siinä kaikki...
Ja olen ollut isoilla ja pienillä asemilla, toki niissä on seista, amazon, ja jotain kauppoja yleensä... Kovasti outoja nuo pellenaaman jutut.Paraisten nesteellä on nesteitä kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka ei ole tietoinen että täällä thaimaassa kultakäätyjä myydään marketeista lähtien ja junttikin näkee jo pelkästä väristä, että kultapitoisuutta on, sekä jos on ollut tekemisissä tyttöjen kanssa, niin silloinkin tietämys kasvaa aiheesta.
'*'Tietoisuusmies vauhdissa kahden satokauden kanssa riisipellossa seisoen ilman tuulilasinpesunestettä Fairya säiliöön tursottaen, vaikka autokin on vaimolla.
Kuten sanoin, köyhät koruilla makeilee.
"Erilaisista seoksista syntyy erilaisia kullan sävyjä.
Puhdas kulta eli hienokulta on aina väriltään vahvan keltaista. Hienokulta on liian pehmeää koruihin, joten 24 karaatin, eli 99,9 %, kullan, sijaan keltakultakorut tehdään pienemmän kultapitoisuuden kullasta"
Jos vaimo haluaa korun, hän valitsee sen koruksi itselleen koska tykkää siitä tunnesyistä. Hän ei halua korua sijoitukseksi, vaan itselleen koruksi juhlatilaisuuksiin.
Älä paksukainen edelleenkään kuvittele olevasi jokin kultaexpertti sen jälkeen kun olet parit sormukset ostanut aikoinaan vekselillä ennenkuin jouduit mittarin kynsiin, jos saan lainata retoriikkaasi. 8)
Älä myöskään kehuskele possotietämyksellä, sillä siitä tulee vain mielleyhtymä siihen millä vartalosi on rakennettu.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietoisuusmies vauhdissa kahden satokauden kanssa riisipellossa seisoen ilman tuulilasinpesunestettä Fairya säiliöön tursottaen, vaikka autokin on vaimolla.
Kuten sanoin, köyhät koruilla makeilee.
"Erilaisista seoksista syntyy erilaisia kullan sävyjä.
Puhdas kulta eli hienokulta on aina väriltään vahvan keltaista. Hienokulta on liian pehmeää koruihin, joten 24 karaatin, eli 99,9 %, kullan, sijaan keltakultakorut tehdään pienemmän kultapitoisuuden kullasta"
Jos vaimo haluaa korun, hän valitsee sen koruksi itselleen koska tykkää siitä tunnesyistä. Hän ei halua korua sijoitukseksi, vaan itselleen koruksi juhlatilaisuuksiin.
Älä paksukainen edelleenkään kuvittele olevasi jokin kultaexpertti sen jälkeen kun olet parit sormukset ostanut aikoinaan vekselillä ennenkuin jouduit mittarin kynsiin, jos saan lainata retoriikkaasi. 8)
Älä myöskään kehuskele possotietämyksellä, sillä siitä tulee vain mielleyhtymä siihen millä vartalosi on rakennettu.
2010Resupekka hienoa että minä asun slummissa ja sinä varakkaiden alueella, harmi vaan että noita slummeja on paljon enemmän siellä isanin alueella, kuin hua hinin alueella. mitä taas tulee kultaan luuseri, ne on thaimaassa 23/24 kultaa, ja soveltuvat hyvin koruihin, mutta ei sormuksiin, pääosa kullasta on 23/24 karaatista... mitä täällä myydään.... ei ole olemassa mitään hienokultaa... kulta se on yleensä tuota 23/24, 18/24 ja 14/24 jossain vielä 10/24 jota ei enää pidetä kultana... kokokultaa 24/24 saat oikeastaan van harkkona, mutta sekin harvoin on täysikultaa..
Olen sinuun verrattuna melkoinen kultaexpertti, tiedän sentään perusteet sinä et edes niitä... osamaksumies...
Mitä tähän likaisuuteen tulee, se on thaimaassa valitsevaa, laitonkaatopaikka voi olla ihan missä vain, kuten sanoin niitä on joka paikassa...eniten tienposkessa levikkeillä, lähes jokaisella.
Posso asiantuntijuuden jätän mielelläni sinulle, olen viimeisen possoni syönyt 25-30 vuotta sitten. enemmänkin pidän lihapiirakoista, joita kotkassa kutsutaan lihiksiksi, maailman parhaat lihikset ja possot saat kotkan torilta..
Osamaksu mies, huomaan että luottotietoinenkin vielä.
Anonyymi kirjoitti:
Resupekka hienoa että minä asun slummissa ja sinä varakkaiden alueella, harmi vaan että noita slummeja on paljon enemmän siellä isanin alueella, kuin hua hinin alueella. mitä taas tulee kultaan luuseri, ne on thaimaassa 23/24 kultaa, ja soveltuvat hyvin koruihin, mutta ei sormuksiin, pääosa kullasta on 23/24 karaatista... mitä täällä myydään.... ei ole olemassa mitään hienokultaa... kulta se on yleensä tuota 23/24, 18/24 ja 14/24 jossain vielä 10/24 jota ei enää pidetä kultana... kokokultaa 24/24 saat oikeastaan van harkkona, mutta sekin harvoin on täysikultaa..
Olen sinuun verrattuna melkoinen kultaexpertti, tiedän sentään perusteet sinä et edes niitä... osamaksumies...
Mitä tähän likaisuuteen tulee, se on thaimaassa valitsevaa, laitonkaatopaikka voi olla ihan missä vain, kuten sanoin niitä on joka paikassa...eniten tienposkessa levikkeillä, lähes jokaisella.
Posso asiantuntijuuden jätän mielelläni sinulle, olen viimeisen possoni syönyt 25-30 vuotta sitten. enemmänkin pidän lihapiirakoista, joita kotkassa kutsutaan lihiksiksi, maailman parhaat lihikset ja possot saat kotkan torilta..
Osamaksu mies, huomaan että luottotietoinenkin vielä.
By Numball HHN 62v.Sinulla onkin kokemusta thaimaalaisten toosisita, enemmän määrälllisesti kuin minulla joten olet todellinen asiantuntija niiden hajusta, mutta tosiaan määrä ei korvaa.... tässä tapauksessa yhtään mitään, minulla taas on kokemusta vähemmin määrällisesti mutta kokemukseni on pitkäaikaisempaa kuin sinulla... Harvemminhan näiden prosujen toosat haisee onhan se yksi ammattitaidon tae että yleensäkään saa asiakkaita pitää osata pitää toosa puhtaana... voi vittu näitä toosa juttujasi... sekopää...
- Anonyymi
Samassa yhteydessä kun ostit anopille kultaa munivia kanoja, muutaman tonnin kappale hintaan, kun kanat todellisuudessa maksavat noin 4 euroa kipale, onko sinun kultatietämyksesi peräisin kultamunista poika raasu, huomaa että en ole pitkään aikaan huomauttanut lastesi geneetiisestä taustasta.
Osamaksumies, luottokelpoinen... kaiketi.. muuten ainakun muistutaa sinua ulosottohenkilöstä, tuotat konemaisesti metri tai puolitoista tuubaa,..
terkkuja vaan savoon... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, minäkin haluan nähdä, mikä on tavallisen suomalaisen tila slummi alueilla... Mustalaixxx ja eläin ruokia syödään ja kaatopaikkoja tongitaan.
Parhaasta suomalaisesta läävästä kilpailu... ARMANI kuvasi kontti asukkaat talvella ja leiri keittiö... Mutta millaisia mörskiä löytyy Suomen köyhiltä alueilta."Suomen köyhiltä alueilta"
No, jos otetaan Suomesta ne köyhät alueet, mikä olisi hyvä määritelmä niihin. Onko ne niitä alueita joihin Kela maksaa asuntotukea ja muita tukia, vai joku muu mitatustapa. kuten mikähän se sitten olisikaan ?
Luin jostain aikoina, että jopa hesalaisista 67 prosenttia saa Kelan tukia, ja kaikista suomalaisista 80 prosenttia saa Kelasta tukia, ... joten kyllähän tuolla perusteella lähes koko Suomi on yhtä slummialuetta kun eivät tule toimeen ilman Kelaa, Mutta mikäs ihme se on, kun valtio on suurin rosvo verotuksella!
- Anonyymi
Hyvä että Pattayassa eläkkeet nousee.
- Anonyymi
Thaimaassa olevista suomalaisista suurin osa on MYEL- eläkeläisiä ja heidän eläkkeet on kepu turvannut vuosien mittaan.
- Anonyymi
MAATILOJEN saamien tukien määrä on nousemassa tänä vuonna uuteen ennätykseen, selviää Luonnonvarakeskuksen (Luke) ennusteesta.
Luken tietokantojen mukaan maatalousyrittäjien keskimääräinen tuki nousee tänä vuonna 62 400 euroon. Keskimääräinen tuki on noussut 2000-luvulla 96 prosenttia ja vuodesta 2010 noin 33 prosenttia.
Suuria tukia saavat esimerkiksi maitokarjatilat. Niiden keskimääräiset tuet ovat nousseet 110 000 euroon. Niin sanotuilla muilla nautakarjatiloilla tukitaso nousee tänä vuonna 143 000 euroon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MAATILOJEN saamien tukien määrä on nousemassa tänä vuonna uuteen ennätykseen, selviää Luonnonvarakeskuksen (Luke) ennusteesta.
Luken tietokantojen mukaan maatalousyrittäjien keskimääräinen tuki nousee tänä vuonna 62 400 euroon. Keskimääräinen tuki on noussut 2000-luvulla 96 prosenttia ja vuodesta 2010 noin 33 prosenttia.
Suuria tukia saavat esimerkiksi maitokarjatilat. Niiden keskimääräiset tuet ovat nousseet 110 000 euroon. Niin sanotuilla muilla nautakarjatiloilla tukitaso nousee tänä vuonna 143 000 euroon.Varsin ikävää jos pitää paikkaansa, toki ruoka omavaraisuutta on syytä tukea, että takuueläkeläinen saa verovaroilla tuettua possunlihaa... jouluksi, maitoakin joskus on varaa ostaa... nuo tuet saisi ajaa pidemmän päälle alas, maito ja lihatilat pärjätköön omillaan, ja voihan suomi aina tuottaa puolasta halpaa sianlihaa...suomi voisi keskittyä vaikka tuottamaan maakaasua, muutaman sadan miljardin panostuksella varmasti opitaan kaasua tekemään lumesta, ukraina voi jatkaa maailman viljavarastona. Eurooppalaiset maat voisivat erikoistua, saksan ei tarvitse he osaavat jo tuottaa osamaksulla maksettavia mersuja jopa Thaimaahan, ja ranskalla on muukalaislegioona se voi hyvin korvata Naton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsin ikävää jos pitää paikkaansa, toki ruoka omavaraisuutta on syytä tukea, että takuueläkeläinen saa verovaroilla tuettua possunlihaa... jouluksi, maitoakin joskus on varaa ostaa... nuo tuet saisi ajaa pidemmän päälle alas, maito ja lihatilat pärjätköön omillaan, ja voihan suomi aina tuottaa puolasta halpaa sianlihaa...suomi voisi keskittyä vaikka tuottamaan maakaasua, muutaman sadan miljardin panostuksella varmasti opitaan kaasua tekemään lumesta, ukraina voi jatkaa maailman viljavarastona. Eurooppalaiset maat voisivat erikoistua, saksan ei tarvitse he osaavat jo tuottaa osamaksulla maksettavia mersuja jopa Thaimaahan, ja ranskalla on muukalaislegioona se voi hyvin korvata Naton.
"suomi voisi keskittyä vaikka tuottamaan maakaasua, muutaman sadan miljardin panostuksella varmasti opitaan kaasua tekemään lumesta, ukraina voi jatkaa maailman viljavarastona. Eurooppalaiset maat voisivat erikoistua"
Pasanen... olet pähkähullu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"suomi voisi keskittyä vaikka tuottamaan maakaasua, muutaman sadan miljardin panostuksella varmasti opitaan kaasua tekemään lumesta, ukraina voi jatkaa maailman viljavarastona. Eurooppalaiset maat voisivat erikoistua"
Pasanen... olet pähkähullu.Paljon mahdollista että olen hullu, hyvin paljon... jopa pähkähullu... mutta sinä olet huumorintajuton, jos et tiedä suomen valtio vuokrasi nestekaasun kuljettamineen tarkoitetun laivan miljoonilla, vaikka suomessa kaasua käyttää pääosin teollisuus, eikä sekään paljon noin neljä prosenttia kokonaisenergian kulutuksesta, nyt se laiva pyörii ympyrää jossain islannin aluevesillä... siis laiva ajaa ympyrää, kun ei saa olla paikallaan, juuri tuon kaasun takia, siksi suomen valtio voisi alkaa kaasuntuottajaksi vaatimattomalla muutaman sadan miljardin pääomapanostuksella, onhan meillä nyt verovaroin kustannettua kuljetuskapasiteettiakin reilusti... ainoastaan vaan kaasu puuttuu...
- Anonyymi
Tuleeko korotus myös peräkammari pojille, jotka elävät äiteensä eläkkeen varassa?
- Anonyymi
Öljyn hinta hyvässä nosteessa... Tekee hyvää eläke indeksiin. Saattaa mennä Kutonen rikki.
- Anonyymi
Saarirähjässä tyhmyys se vaan tiivistyy. Ei ole pienintäkään hajua mikä on maataloustuki, ei vieläkään.
Annetaan Wikipedian kertoa, josko menisi perille.
Maataloustuki on tuki, jolla pyritään turvaamaan elintarvikkeiden tuotanto, kohtuulliset kuluttajahinnat, maaseudun elinvoimaisuus, sekä varmistamaan viljelijöille kohtuullinen tulotaso.
Maataloustukia jaetaan maailmassa vuosittain 497 miljardia euroa vastaava summa. Tämä vastaa 15 prosenttia maailman maataloustuotannon arvosta.
"Keskeisten maataloustuotteiden tuotanto, hintataso huomioon ottaen, ei ilman yhteiskunnan tukea olisi mahdollista Suomessa, eikä läheskään nykyisessä laajuudessa muissakaan EU-maissa"
"Esimerkiksi vuonna 2018 suurimpia yksittäisiä maataloustuen saajia olivat: Suomen Metsäkeskus, Luonnonvarakeskus, ProAgria Etelä-Suomi Ry, sekä Jyväskylän ammattikorkeakoulu Oy"
Tuet ylläpitävät ruokahuollon omavaraisuutta.
Suorat tuet halventavat kuluttajien elintarvikkeista maksamaa hintaa heikentävät hintojen normaalia vaihtelua.
Tuet pitävät maaseudun asuttuna.
Tukien maksamisen vastineeksi saadaan halvempaa ja laadukkaampaa ruokaa, työllistymistä ja yritystoimintaa maaseudulla.
Oma kommenttini: -Tuet siis eivät ole bonus eikä lomarahaa viljelijöille, vaan ne mahdollistavat toimeentulon viljelemällä. Ilman viljelyä ja maataloutta meillä ei olisi kenelläkään ruokaa.
Ukrainan sota herätti Suomen huomaamaan että se on tuonnin varassa 80% ja huoltovarmuus perustuu myös tuontiin.
Mikäli sota laajenisi ja tukkisi Itämeren rahtiliikenteen, Suomessa iskisi nälänhätä päälle muutamassa viikossa. Sitä seuraisi hamstraus, kauppojen ryöstely, ihmisten keskinäinen ryöstely, karjaeläinten syönti, kotieläinten syönti jne nälkäkuolemat.
Nälkiintynyt vähäinen virkavalta ei voisi estää kansanliikettä.
Siksi nyt on alettu taas herättelemään alas ajettua osaa maaseudusta toimimaan, jotta Suomi ei joutuisi niin helposti kuvaillun kaltaiseen tilanteeseen.
Lintukoto on äärimmäisen herkästi haavoittuva. Ei tarvi kuin sähkön, veden ja rahtiliikenteen jakelun häiriintyä, niin se on katastrofi. Vielä jos sattuu samaan aikaan olemaan paukkupakkaset, siinä on kaupunkilaisilla ne kuuluisat kusiset paikat.
Saarikyrsän sihteerin parjaamat juntit pärjää kyllä, koska he eivät ole uusavuttomia ja heillä on landella aseet, metsästystaito ja itsepuolustustaito.
2010- Anonyymi
On erittäin kornia kun ilmastonmuutoksesta vouhottavat ekokapinalliset olisivat valmiita luopumaan sekä tuista, maidon, lihakarjan että viljantuotannosta ilmastonmuutoksen torjumiseksi.
Heiltä unohtuu pari pientä asiaa. Ensinnäkin se että mitä me sitten syötäisiin?
Toinen asia joka on mainitulla jengillä hukassa on se että ihmisen ja karjaeläinten vaikutus hiilidioksidin määrään on matemaattisesti laskettuna sellainen, että se kykenee maksimissaan aiheuttamaan 0,02 asteen lämpenemisen keskilämpöön.
Se unohtuu myös että hieman lisääntynyt hiilidioksidin määrä lisää kasvien kasvua jopa 15% joten niin sanottu hiilinielu paranee enemmän kuin mitä ihminen ehtii toimillaan tuottamaan.
Myös parjattu ja köyhäin kadehtima lentoliikenne on vain 2% ihmisen kokonaistoimista.
Koko vouhotus perustuu siihen että kun fossiiliset polttoaineet joskus loppuu, niin energiantuotannon hallinta säilyy samojen pääomien hallussa.
Tuulivoimalla on kerätty tukimiljardeja jo kaikkialla maailmassa. Ensin valtiot tukee tuulivoimayhtiöitä, antaa näille pääoman ilmaiseksi jonka jälkeen yhtiöt myyvät ylihintaista sähköä kuluttajille.
Kun myllyjen käyttöikä tulee maaliin, yhtiö myydään hyvällä rahalla sisältäen lupauksen siitä että valtio tukee seuraavaakin osakkeenomistajaa.
Homman nimi on siis rahastus, ryöstö ja rahastus toinen toisensa perään. Viulut maksaa veronmaksajat.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On erittäin kornia kun ilmastonmuutoksesta vouhottavat ekokapinalliset olisivat valmiita luopumaan sekä tuista, maidon, lihakarjan että viljantuotannosta ilmastonmuutoksen torjumiseksi.
Heiltä unohtuu pari pientä asiaa. Ensinnäkin se että mitä me sitten syötäisiin?
Toinen asia joka on mainitulla jengillä hukassa on se että ihmisen ja karjaeläinten vaikutus hiilidioksidin määrään on matemaattisesti laskettuna sellainen, että se kykenee maksimissaan aiheuttamaan 0,02 asteen lämpenemisen keskilämpöön.
Se unohtuu myös että hieman lisääntynyt hiilidioksidin määrä lisää kasvien kasvua jopa 15% joten niin sanottu hiilinielu paranee enemmän kuin mitä ihminen ehtii toimillaan tuottamaan.
Myös parjattu ja köyhäin kadehtima lentoliikenne on vain 2% ihmisen kokonaistoimista.
Koko vouhotus perustuu siihen että kun fossiiliset polttoaineet joskus loppuu, niin energiantuotannon hallinta säilyy samojen pääomien hallussa.
Tuulivoimalla on kerätty tukimiljardeja jo kaikkialla maailmassa. Ensin valtiot tukee tuulivoimayhtiöitä, antaa näille pääoman ilmaiseksi jonka jälkeen yhtiöt myyvät ylihintaista sähköä kuluttajille.
Kun myllyjen käyttöikä tulee maaliin, yhtiö myydään hyvällä rahalla sisältäen lupauksen siitä että valtio tukee seuraavaakin osakkeenomistajaa.
Homman nimi on siis rahastus, ryöstö ja rahastus toinen toisensa perään. Viulut maksaa veronmaksajat.
2010Enpä minä ole koskaan pahemmin ottanut kantaa maataloustukiin, sen enempää muuta kuin siltä kantilta että tällä eliitillä tuntuu olevan maatiloja huomattavasti enemmän ja isompia kun normi maanviljelijöillä, tuskin nallekaan on maatilaansa hankkinut ihan vilpittömin mielin, olihan hän yksi suuremmista tukien saajista, suomessa...
En oikein ymmärrä miten tuo sinun liimaa ja leikkaa wikipediasta, olennaisesti selvittää maataloustukien tarvetta, tosin aika moni viljelijä on kertonut että maatilantalous pyörii kyllä omillaan, mutta voita leivänpäälle saadaan tuista.
Mitkä kusiset paikat tästä nyt tulee kun sinä olet kertonut että rahaa saa automaatista, sekä ruokaa lildistä, lämpöä tulee kaukolämmöstä, enkä nyt tarkoita aurinkoa... ja sähköä saa töpselistä, jos osaat tunkea sen oikeaan reikään.
By NumBall HHN 62v.
ps. Oikeasti kusiset paikat tulee siitä kun russakat upottaa kaikki Ukrainan viljakuljetuslaivat, joka aiheuttaa nälänhädän Afrikassa, siltä sieltä kun saadaan 40-80 miljoonaa nälkäkuolemaa pelkäävää ihmistä Eurooppaan sitten ollaan kusessa, lidl myös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä minä ole koskaan pahemmin ottanut kantaa maataloustukiin, sen enempää muuta kuin siltä kantilta että tällä eliitillä tuntuu olevan maatiloja huomattavasti enemmän ja isompia kun normi maanviljelijöillä, tuskin nallekaan on maatilaansa hankkinut ihan vilpittömin mielin, olihan hän yksi suuremmista tukien saajista, suomessa...
En oikein ymmärrä miten tuo sinun liimaa ja leikkaa wikipediasta, olennaisesti selvittää maataloustukien tarvetta, tosin aika moni viljelijä on kertonut että maatilantalous pyörii kyllä omillaan, mutta voita leivänpäälle saadaan tuista.
Mitkä kusiset paikat tästä nyt tulee kun sinä olet kertonut että rahaa saa automaatista, sekä ruokaa lildistä, lämpöä tulee kaukolämmöstä, enkä nyt tarkoita aurinkoa... ja sähköä saa töpselistä, jos osaat tunkea sen oikeaan reikään.
By NumBall HHN 62v.
ps. Oikeasti kusiset paikat tulee siitä kun russakat upottaa kaikki Ukrainan viljakuljetuslaivat, joka aiheuttaa nälänhädän Afrikassa, siltä sieltä kun saadaan 40-80 miljoonaa nälkäkuolemaa pelkäävää ihmistä Eurooppaan sitten ollaan kusessa, lidl myös.Silloin on turha laskeskella paljonko on maailman keskimääräinen ilman lämpeneminen, sorry vaan poju...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä minä ole koskaan pahemmin ottanut kantaa maataloustukiin, sen enempää muuta kuin siltä kantilta että tällä eliitillä tuntuu olevan maatiloja huomattavasti enemmän ja isompia kun normi maanviljelijöillä, tuskin nallekaan on maatilaansa hankkinut ihan vilpittömin mielin, olihan hän yksi suuremmista tukien saajista, suomessa...
By NumBall HHN 62v.
ps. Oikeasti kusiset paikat tulee siitä kun russakat upottaa kaikki Ukrainan viljakuljetuslaivat, joka aiheuttaa nälänhädän Afrikassa, siltä sieltä kun saadaan 40-80 miljoonaa nälkäkuolemaa pelkäävää ihmistä Eurooppaan sitten ollaan kusessa, lidl myös.Miksi päivystät tätä palstaa vuorokaudet ympäriinsä vuodesta toiseen? Oletko yksinäinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
By NumBall HHN 62v.
ps. Oikeasti kusiset paikat tulee siitä kun russakat upottaa kaikki Ukrainan viljakuljetuslaivat, joka aiheuttaa nälänhädän Afrikassa, siltä sieltä kun saadaan 40-80 miljoonaa nälkäkuolemaa pelkäävää ihmistä Eurooppaan sitten ollaan kusessa, lidl myös."moni viljelijä on kertonut että maatilantalous pyörii kyllä omillaan, mutta voita leivänpäälle saadaan tuista"
Voi Luoja paratkoon tuota suhteellisuudentajusi puutetta... Et taaskaan ymmärtänyt sanaakaan.
Koetetaan näinpäin: Viljan tuotantokustannukset ovat euron kilo, viljan myyntihinta on 0,7 euroa kilo, paljonko jää viljelijälle laskelmassa 0,7 - 1,0?
Siitä jää -0,3 euroa, eli toiminta on tappiollista 30%.
Systeemi on sellainen että tuo tappio katetaan tukirahalla. Maatalous ei pyöri omillaan kenelläkään tässä systeemissä. Ei edes Nallella ja tuet perustuu suoraan tuotantomääriin, eikä suinkaan siihen onko kyseessä Nalle tai Jorma.
Olisi myös toinen tie, mutta se tie on suljettu jo kauan ennen EU:ta. Se olisi se tie että viljelijät saisivat suoraan sen euron kouraansa, eikä joutuisi myymään tappiolliseen hintaan tuotteitaan.
Tukisysteemi on kaikkialla maailmassa. Välikädet ja byrokratia on se joka tässä systeemissä rahastaa, eikä suinkaan viljelijä.
Yksikään viljelijä Suomessa ei olisi pystyssä ilman tukia ja vain terveimmät tilat tuottavat niin paljon, että siitä jää edes keskituloisen liksa palkaksi. Maanviljelyllä ei rikastu. Kalliit velkaiset koneet, kova sähkönkulutus, kova työ.
Tunnen pientilallisia Suomesta, entisiä naapureita ja sukulaisia. Jos tonni jää kuussa liksaa kouraan, niin pitävät sitä erinomaisena kuukautena. Täytyy hattua nostaa heille jotka jaksavat edelleen tuota tehdä.
Yhdellä tutulla oli 4000 sian sikala. Lihan demonisointi on johtanut siihen että possunlihan tuotantoa ei tueta niinkuin ennen.
Neljän raskaasti tappiollisen vuoden jälkeen joutui laittamaan sikalan lihoiksi, kirjaimellisesti. 30 vuotta kestäneen possutarhauksen palkinnoksi jäi 400 000 euroa velkaa.
Senssuna ollessasi olet suorastaan hyökynyt pyhää vihaa viljelijöitä kohtaan nimenomaan tukien vuoksi. Se ei ole kuitenkaan viljelijän vika, tämä systeemi. He luopuisivat siitä todella mielellään ja siitä hyötyisi myös kuluttaja, kun EU lakkaisi välikätenä rosmoamista.
2010 Anonyymi kirjoitti:
"moni viljelijä on kertonut että maatilantalous pyörii kyllä omillaan, mutta voita leivänpäälle saadaan tuista"
Voi Luoja paratkoon tuota suhteellisuudentajusi puutetta... Et taaskaan ymmärtänyt sanaakaan.
Koetetaan näinpäin: Viljan tuotantokustannukset ovat euron kilo, viljan myyntihinta on 0,7 euroa kilo, paljonko jää viljelijälle laskelmassa 0,7 - 1,0?
Systeemi on sellainen että tuo tappio katetaan tukirahalla. Maatalous ei pyöri omillaan kenelläkään tässä systeemissä. Ei edes Nallella ja tuet perustuu suoraan tuotantomääriin, eikä suinkaan siihen onko kyseessä Nalle tai Jorma.
Olisi myös toinen tie, mutta se tie on suljettu jo kauan ennen EU:ta. Se olisi se tie että viljelijät saisivat suoraan sen euron kouraansa, eikä joutuisi myymään tappiolliseen hintaan tuotteitaan.
Tukisysteemi on kaikkialla maailmassa. Välikädet ja byrokratia on se joka tässä systeemissä rahastaa, eikä suinkaan viljelijä.
Yksikään viljelijä Suomessa ei olisi pystyssä ilman tukia ja vain terveimmät tilat tuottavat niin paljon, että siitä jää edes keskituloisen liksa palkaksi. Maanviljelyllä ei rikastu. Kalliit velkaiset koneet, kova sähkönkulutus, kova työ.
Tunnen pientilallisia Suomesta, entisiä naapureita ja sukulaisia. Jos tonni jää kuussa liksaa kouraan, niin pitävät sitä erinomaisena kuukautena. Täytyy hattua nostaa heille jotka jaksavat edelleen tuota tehdä.
Yhdellä tutulla oli 4000 sian sikala. Lihan demonisointi on johtanut siihen että possunlihan tuotantoa ei tueta niinkuin ennen.
Neljän raskaasti tappiollisen vuoden jälkeen joutui laittamaan sikalan lihoiksi, kirjaimellisesti. 30 vuotta kestäneen possutarhauksen palkinnoksi jäi 400 000 euroa velkaa.
Senssuna ollessasi olet suorastaan hyökynyt pyhää vihaa viljelijöitä kohtaan nimenomaan tukien vuoksi. Se ei ole kuitenkaan viljelijän vika, tämä systeemi. He luopuisivat siitä todella mielellään ja siitä hyötyisi myös kuluttaja, kun EU lakkaisi välikätenä rosmoamista.
2010Senssuna ollessasi ........ Hyvä Tyttö 2010 Neitinen, mikäli sulla on jotain asiaa mulle, niin kirjoita selkeästi minulle ja jos on rohkeutta tavata, niin räps ja räps sieltä sun haave-eedenistäs.
- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Senssuna ollessasi ........ Hyvä Tyttö 2010 Neitinen, mikäli sulla on jotain asiaa mulle, niin kirjoita selkeästi minulle ja jos on rohkeutta tavata, niin räps ja räps sieltä sun haave-eedenistäs.
Räps räps kyrvånsyylå, kuvaa chiang maista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"moni viljelijä on kertonut että maatilantalous pyörii kyllä omillaan, mutta voita leivänpäälle saadaan tuista"
2010Ilmeisesti sinä et kuitenkin ymmärrä mitä etuja eliitille on siitä että heillä on maatila, siinä on joku verotekninen juttu, miksi eliitti hankkii niitä, se menee jotenkin niin että liiketoiminannasta tehdyt tappiot voidaan vähentää maatilan tulosta, joten ne nostavat maataloustukia, kuten aikaisemmin sanoin minun setäni oli porissa verolakimies, hän opetti minulle paljon asioita mm. milloin nostetaan pääomatuloa, milloin se pitää tehdä osakaslainana... siksi tiedän missä elämäntilanteissa osakaslaina on ainoa vaihtoehto.
Ja ennen kaikkea mikä ero on pääomatulolla ja osakaslainalla.
On siinä jotain muitakin verohelpotuksia... Nalle oli monta vuotta suurin tuensaaja, nyt maatila taitaa olla lapsillaan... en muista enää tarkalleen... miten asia oli...
Enpä viitsi enää kommentoida noita Senssu uutisiasi, ole poju uskossasi vahva.
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti sinä et kuitenkin ymmärrä mitä etuja eliitille on siitä että heillä on maatila, siinä on joku verotekninen juttu, miksi eliitti hankkii niitä, se menee jotenkin niin että liiketoiminannasta tehdyt tappiot voidaan vähentää maatilan tulosta, joten ne nostavat maataloustukia, kuten aikaisemmin sanoin minun setäni oli porissa verolakimies, hän opetti minulle paljon asioita mm. milloin nostetaan pääomatuloa, milloin se pitää tehdä osakaslainana... siksi tiedän missä elämäntilanteissa osakaslaina on ainoa vaihtoehto.
Ja ennen kaikkea mikä ero on pääomatulolla ja osakaslainalla.
On siinä jotain muitakin verohelpotuksia... Nalle oli monta vuotta suurin tuensaaja, nyt maatila taitaa olla lapsillaan... en muista enää tarkalleen... miten asia oli...
Enpä viitsi enää kommentoida noita Senssu uutisiasi, ole poju uskossasi vahva.
By Numball HHN 62v.Nalle sai 2000 luvun alkupuolella suomen suurimmat tuet, vaikka hän oli sivutoiminen viljelijä, tästä nousi melkoinen älläkkä, miten miljonääriä tuetaan verovaroilla...
Tämä nalluka oli kuitenkin kertonut olevansa "subventioiden vastustaja" tosin ei ne itseään koske, kun on jaossa ilmasta rahaa, summat oli noin 150.000 euroa vuodessa... näin silloin kun taustalla on hyvät ja osaavat lakimiehet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nalle sai 2000 luvun alkupuolella suomen suurimmat tuet, vaikka hän oli sivutoiminen viljelijä, tästä nousi melkoinen älläkkä, miten miljonääriä tuetaan verovaroilla...
Tämä nalluka oli kuitenkin kertonut olevansa "subventioiden vastustaja" tosin ei ne itseään koske, kun on jaossa ilmasta rahaa, summat oli noin 150.000 euroa vuodessa... näin silloin kun taustalla on hyvät ja osaavat lakimiehet.Toinen suuri tuensaaja oli Antti Herlin, hän sai 2010 luvulla noin 400.000 euroa vuodessa erilaisia tulonsiirtoja maataloustukien muodossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen suuri tuensaaja oli Antti Herlin, hän sai 2010 luvulla noin 400.000 euroa vuodessa erilaisia tulonsiirtoja maataloustukien muodossa.
Aivan älyvapaata ja kademielistä tekstiä. Ilman Herlinejä ja muita maamme suurimpia veronmaksajia Suomi olisi vielä huonommassa kunnossa missä se on.
Herlinit firmoineen ovat maksaneet miljardeja veroja, kuin myös Erkot, Hartwallit ja muut.
Paljonko sinä olet tuottanut veroja? Olet tuottanut Suomelle pelkkää tappiota ja kuluja.
Mihin rikkaiden pitäisi siis rahansa käyttää, jos ei maanomistukseen ja hallintaan? Se on sijoitus samalla tavalla kuin kiinteistöihinkin sijoittaminen. Ei se raha siellä tilillä ole aikoihin mitään poikinut ja sitä ei sinne kannata jättää.
Omistamalla maata ja kiinteistöjä raha on suojassa ja tallessa. Pankissa se ei ole suojassa, koska talletussuoja on naurettavan pieni ja ainahan voi tulla paha lama, inflaatio- ja tai valuuttakurssiromahdus.
Kurssiheilahdukset ja lamat eivät pitkällä aikavälillä vaikuta maan eikä kiinteistön arvoon, mutta valuutan arvoon ne vaikuttaa.
Ei rikkaat sen kummemmin kuin köyhätkään elä tekemällä tappiollista toimintaa eikä rikkaat saa siitä viljakilosta yhtään sen enempää kuin köyhätkään. Tukien määrä on suoraan suhteessa peltojen kokoon.
Siellä on rikkaiden tiloilla pehtoorit ja rengit vanhaan malliin, joille maksetaan palkka.
Ilman tukia viljelytoiminta olisi tappiollista, jolloin ei voisi maksaa kellekään palkkaa.
Rikkaana oleminen ei tarkoita sitä että täytyy lahjoittaa omaisuutensa pois tekemällä tappiollista työtä, vaikka kommunistit näin ajatteleekin.
Jos vaikkapa minä lahjoittaisin käteisvarani suomalaisille tasapuolisesti, he saisivat jokainen sillä rahalla 20 sentin tikkarin. He eivät siitä tikkarista tulisi onnelliseksi eikä kylläisiksi, mutta minun toimintani se seisauttaisi ja tuottaisi vaikeuksia saada homma jatkumaan.
Olisin siis huono veronmaksaja, koska annoin fyrkat pois jotka piti sijoittaa remontointiin, kaupankäyntiin ja työllistämiseen. Rahaa tarvitaan jotta rattaat pyörii. Sitä rahaa tarvii Herlini ja sitä rahaa tarvii Tapsa ja Saarikääpä.
Isot tilat maksaa isot verot, pienet tilat vähemmän. Elävä maaseutu on elämän ehto jokaiselle kaupunkilaisellekin, ei ainoastaan maaseudulle.
2010
PS: Räps räps- sivupersoonan höpinöitä en vaivaudu edes kommentoimaan. Kuksa ei muuta Chiang Maihin koskaan. Piste. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan älyvapaata ja kademielistä tekstiä. Ilman Herlinejä ja muita maamme suurimpia veronmaksajia Suomi olisi vielä huonommassa kunnossa missä se on.
Herlinit firmoineen ovat maksaneet miljardeja veroja, kuin myös Erkot, Hartwallit ja muut.
Paljonko sinä olet tuottanut veroja? Olet tuottanut Suomelle pelkkää tappiota ja kuluja.
Mihin rikkaiden pitäisi siis rahansa käyttää, jos ei maanomistukseen ja hallintaan? Se on sijoitus samalla tavalla kuin kiinteistöihinkin sijoittaminen. Ei se raha siellä tilillä ole aikoihin mitään poikinut ja sitä ei sinne kannata jättää.
Omistamalla maata ja kiinteistöjä raha on suojassa ja tallessa. Pankissa se ei ole suojassa, koska talletussuoja on naurettavan pieni ja ainahan voi tulla paha lama, inflaatio- ja tai valuuttakurssiromahdus.
Kurssiheilahdukset ja lamat eivät pitkällä aikavälillä vaikuta maan eikä kiinteistön arvoon, mutta valuutan arvoon ne vaikuttaa.
Ei rikkaat sen kummemmin kuin köyhätkään elä tekemällä tappiollista toimintaa eikä rikkaat saa siitä viljakilosta yhtään sen enempää kuin köyhätkään. Tukien määrä on suoraan suhteessa peltojen kokoon.
Siellä on rikkaiden tiloilla pehtoorit ja rengit vanhaan malliin, joille maksetaan palkka.
Ilman tukia viljelytoiminta olisi tappiollista, jolloin ei voisi maksaa kellekään palkkaa.
Rikkaana oleminen ei tarkoita sitä että täytyy lahjoittaa omaisuutensa pois tekemällä tappiollista työtä, vaikka kommunistit näin ajatteleekin.
Jos vaikkapa minä lahjoittaisin käteisvarani suomalaisille tasapuolisesti, he saisivat jokainen sillä rahalla 20 sentin tikkarin. He eivät siitä tikkarista tulisi onnelliseksi eikä kylläisiksi, mutta minun toimintani se seisauttaisi ja tuottaisi vaikeuksia saada homma jatkumaan.
Olisin siis huono veronmaksaja, koska annoin fyrkat pois jotka piti sijoittaa remontointiin, kaupankäyntiin ja työllistämiseen. Rahaa tarvitaan jotta rattaat pyörii. Sitä rahaa tarvii Herlini ja sitä rahaa tarvii Tapsa ja Saarikääpä.
Isot tilat maksaa isot verot, pienet tilat vähemmän. Elävä maaseutu on elämän ehto jokaiselle kaupunkilaisellekin, ei ainoastaan maaseudulle.
2010
PS: Räps räps- sivupersoonan höpinöitä en vaivaudu edes kommentoimaan. Kuksa ei muuta Chiang Maihin koskaan. Piste.Jos olisit huono veronmaksaja, sinähän aikaisemmin kerroit nimenomaan maksamaneesi veroja kuin joskus jaksat, joten olet huono veronmaksaja... Olennaistahan ei ole se että he saavat tukia, vaan se miksi he saavat tukia... siksi eliitillä on aina maatila, ja sillä on, Esa Härmälä sen joskus paljasti, perimmäiset syyt... mutta en muista miitä, mutta veroihin ne liittyy....
Minä olen ollut aina hyvä veronmaksaja, ne on suoraan raapaistu palkasta, ensin päältä, silla on sitten tultava toimeen mitä on jäänyt voin vain vakuuttaa että työuran alussa hirvitti miten tällä pärjää.. kuukauden kun ihan ekoista duuneista palkka kesti korkeintaan kaksi perjantaita... EI siinä osteltu aluksi mersuja, tosin ei ole minulla niitä koskaan edes ollut., enemmänkin bemareita... niitä on ollut monta, tosin ekan haankkiessa olin jo noin 25 vuotias,
Jep rikkaat jakelee naapureille roskapönttöjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisit huono veronmaksaja, sinähän aikaisemmin kerroit nimenomaan maksamaneesi veroja kuin joskus jaksat, joten olet huono veronmaksaja... Olennaistahan ei ole se että he saavat tukia, vaan se miksi he saavat tukia... siksi eliitillä on aina maatila, ja sillä on, Esa Härmälä sen joskus paljasti, perimmäiset syyt... mutta en muista miitä, mutta veroihin ne liittyy....
Minä olen ollut aina hyvä veronmaksaja, ne on suoraan raapaistu palkasta, ensin päältä, silla on sitten tultava toimeen mitä on jäänyt voin vain vakuuttaa että työuran alussa hirvitti miten tällä pärjää.. kuukauden kun ihan ekoista duuneista palkka kesti korkeintaan kaksi perjantaita... EI siinä osteltu aluksi mersuja, tosin ei ole minulla niitä koskaan edes ollut., enemmänkin bemareita... niitä on ollut monta, tosin ekan haankkiessa olin jo noin 25 vuotias,
Jep rikkaat jakelee naapureille roskapönttöjä.Minä / firmani on makselleet laskentatavasta riippuen suoraan noin 40 miljoonaa euroa veroja ja käteen jääneistä rahoista minulle sekä työntekijöille, on myöskin päätynyt takaisin veroiksi.
Se että sinä olet ollut suojatyöpaikoissa tukityöllistettynä jokusen vuoden ennen sairaseläkettä, ei ole tuottanut valtiolle mitään, vaan elämänkaaresi on tullut maksamaan yhteiskunnalle sellaisen miltsin verran terveyspalveluineen.
Siltä pohjalta voit miettiä kuka on hyvä veronmaksaja ja kuka ei.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä / firmani on makselleet laskentatavasta riippuen suoraan noin 40 miljoonaa euroa veroja ja käteen jääneistä rahoista minulle sekä työntekijöille, on myöskin päätynyt takaisin veroiksi.
Se että sinä olet ollut suojatyöpaikoissa tukityöllistettynä jokusen vuoden ennen sairaseläkettä, ei ole tuottanut valtiolle mitään, vaan elämänkaaresi on tullut maksamaan yhteiskunnalle sellaisen miltsin verran terveyspalveluineen.
Siltä pohjalta voit miettiä kuka on hyvä veronmaksaja ja kuka ei.
2010Voi olla mutta kuitenkin olet todennut että maksat veroja kun jaksat... looginen päättelykykysi on varsin heikko, minulla on varsin hyvä eläketurva, siihen pitää olla mukana työelämässä, eläkettä ei kerry suojatyöpaikoista eikä sinun ansaintalogiikastasi, eikä miljoonia liikevaihtoa nostamalla osakaslainaa... siinä pyörii tase väärinpäin reppana... eikä kultakaan muutu hienoksi, muuta kuin vaimosi sormessa meille muille sen pitoisuus ja puhtaus määräytyy karaattiluvun mukaan, eli siis puhtaus kerrotaan murtolukuina 24 osaan jaettuna, eli täysi kulta on 24/24 osaa... jota on harvoin olemassa.
Esim. kun kerrotaan että sormuksesi on 10 karaatin kulta siinä on 10/24 eli 10 osaa on kultaa ja 14 osaa on jotain muuta metallia... tämä voi olla vaikeaa ymmärtää, jos ammattina on ollut lattioiden kunnostus, ja niihin mattojen liimaaminen...
Toki toki firmasi on maksellut 40 miljoonaa veroja, se on selvää... ainahan se on sitä ollut... todentotta- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla mutta kuitenkin olet todennut että maksat veroja kun jaksat... looginen päättelykykysi on varsin heikko, minulla on varsin hyvä eläketurva, siihen pitää olla mukana työelämässä, eläkettä ei kerry suojatyöpaikoista eikä sinun ansaintalogiikastasi, eikä miljoonia liikevaihtoa nostamalla osakaslainaa... siinä pyörii tase väärinpäin reppana... eikä kultakaan muutu hienoksi, muuta kuin vaimosi sormessa meille muille sen pitoisuus ja puhtaus määräytyy karaattiluvun mukaan, eli siis puhtaus kerrotaan murtolukuina 24 osaan jaettuna, eli täysi kulta on 24/24 osaa... jota on harvoin olemassa.
Esim. kun kerrotaan että sormuksesi on 10 karaatin kulta siinä on 10/24 eli 10 osaa on kultaa ja 14 osaa on jotain muuta metallia... tämä voi olla vaikeaa ymmärtää, jos ammattina on ollut lattioiden kunnostus, ja niihin mattojen liimaaminen...
Toki toki firmasi on maksellut 40 miljoonaa veroja, se on selvää... ainahan se on sitä ollut... todentotta-Eikä tuo 10 karaatttinen ole kultaa lainkaan, sillä kultaa pitää olla minimissään puolet kokonaismäärästä eli siis todellisuudessa 13/24 olisi jo kultaa, mutta kun ei sitäkään oikeastaan ole siksi 14 karaattia on yleisin vaikkapa suomessa käytetty sekoitesuhde...
Voitaisiin alkaa väittelemään seuraavaksi vaikka timanteista, niin joutuisit paniikin omaisesti etsimään tietoa niistä wikipediasta, joten kerron jo etukäteen, että sinun ei kannata, tiedän tästäkin jotain... ja saisit taas nenillesi, toki sinulla on kassakaapissa musta pussi joka on täynnä jalokiviä, sekin on selvää... jo oletuksena ennakkoon.
Taidan tänään mennä vaimoni kanssa black mountain vesipuistoon jos vaimoni haluaa lähteä, kyseli vaan eilen mennäänkö huomenna käymään siellä.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä tuo 10 karaatttinen ole kultaa lainkaan, sillä kultaa pitää olla minimissään puolet kokonaismäärästä eli siis todellisuudessa 13/24 olisi jo kultaa, mutta kun ei sitäkään oikeastaan ole siksi 14 karaattia on yleisin vaikkapa suomessa käytetty sekoitesuhde...
Voitaisiin alkaa väittelemään seuraavaksi vaikka timanteista, niin joutuisit paniikin omaisesti etsimään tietoa niistä wikipediasta, joten kerron jo etukäteen, että sinun ei kannata, tiedän tästäkin jotain... ja saisit taas nenillesi, toki sinulla on kassakaapissa musta pussi joka on täynnä jalokiviä, sekin on selvää... jo oletuksena ennakkoon.
Taidan tänään mennä vaimoni kanssa black mountain vesipuistoon jos vaimoni haluaa lähteä, kyseli vaan eilen mennäänkö huomenna käymään siellä...."Taidan tänään mennä vaimoni kanssa black mountain vesipuistoon"
Joo et ollut viimeksikään vaan kuvasi oli päiväämättömiä ja kuvaruudulta otettuja.
Kello on viestisi aikaan 00:40 Thaimaan aikaa 3.9. 2023. jos haluat tietää. Anonyymi kirjoitti:
2010
PS: Räps räps- sivupersoonan höpinöitä en vaivaudu edes kommentoimaan. Kuksa ei muuta Chiang Maihin koskaan. Piste.Räpsistä vaan Tyttö 2010 Neitinen Kuksa on täällä Chiang Maissa, ei tarvitse muuttaa.
Sulla vain on ongelmana että haaveilluusioasuminen eedenissäs ei ole todellista asumista.
Mutta toisaalta, kiitos jälleen että ajattelet minua ja mulle ihan sama ajatteletko sivupersoonana kun sun persoonas on .... kommentoisinko .... en vaivaudu.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Taidan tänään mennä vaimoni kanssa black mountain vesipuistoon"
Joo et ollut viimeksikään vaan kuvasi oli päiväämättömiä ja kuvaruudulta otettuja.
Kello on viestisi aikaan 00:40 Thaimaan aikaa 3.9. 2023. jos haluat tietää.Sä, et ole edes Thaimaassa... Sorry
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä tuo 10 karaatttinen ole kultaa lainkaan, sillä kultaa pitää olla minimissään puolet kokonaismäärästä eli siis todellisuudessa 13/24 olisi jo kultaa, mutta kun ei sitäkään oikeastaan ole siksi 14 karaattia on yleisin vaikkapa suomessa käytetty sekoitesuhde...
Taidan tänään mennä vaimoni kanssa black mountain vesipuistoon jos vaimoni haluaa lähteä, kyseli vaan eilen mennäänkö huomenna käymään siellä....Suomessa ei käytetä karaatti-mittayksikköä ollenkaan. Käytössä on promillet (gramman tuhannesosat), eli yleisin on 585 joka tarkoittaa 585 tuhannesosaa puhdasta kultaa.
14 karaattia taas on 583 promillea joten se ei välttämättä yllä tuohon 585 (58,5%) luokkaan (pitoisuushan voi ja saa olla korkeampi kuin kerrotaan muttei matalampi).
Toiseksi yleisin suomessa käytetty kultamäärä on 750, joka vastaa tasan 18 karaatin kultaa. Eli kultaa on 75%.
Ja kyllä voidaan 9 ja karaatinkin pitoisuudella puhua vielä kultaesineistä. Onhan olutkin alkoholijuoma. Pullon kyljessä lukee prosentit, siitä tietää pitoisuuden. Ei sen monimutkaisempaa.
Kullan saa aina eroteltua esineestä (tietysti pieni määrä häviää prosessissa), joten pitoisuudella ei ole juuri merkitystä vaan sillä , paljonko kultaa esineessä kaikenkaikkiaan on. Jos esim. 6 grammaa painava sormus on 33,3% (8k) kultaa, on siinä 2grammaa puhdata 99.9% eli "three nines fine" kultaa.
Nimimerkki, "muutaman" kultaesineen omistanut, ostanut ja myynyt - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei käytetä karaatti-mittayksikköä ollenkaan. Käytössä on promillet (gramman tuhannesosat), eli yleisin on 585 joka tarkoittaa 585 tuhannesosaa puhdasta kultaa.
14 karaattia taas on 583 promillea joten se ei välttämättä yllä tuohon 585 (58,5%) luokkaan (pitoisuushan voi ja saa olla korkeampi kuin kerrotaan muttei matalampi).
Toiseksi yleisin suomessa käytetty kultamäärä on 750, joka vastaa tasan 18 karaatin kultaa. Eli kultaa on 75%.
Ja kyllä voidaan 9 ja karaatinkin pitoisuudella puhua vielä kultaesineistä. Onhan olutkin alkoholijuoma. Pullon kyljessä lukee prosentit, siitä tietää pitoisuuden. Ei sen monimutkaisempaa.
Kullan saa aina eroteltua esineestä (tietysti pieni määrä häviää prosessissa), joten pitoisuudella ei ole juuri merkitystä vaan sillä , paljonko kultaa esineessä kaikenkaikkiaan on. Jos esim. 6 grammaa painava sormus on 33,3% (8k) kultaa, on siinä 2grammaa puhdata 99.9% eli "three nines fine" kultaa.
Nimimerkki, "muutaman" kultaesineen omistanut, ostanut ja myynytJep sinä kerrot ihan oikein mutta puhumme eri asiasta, edelleenkin kultaa myydään suomessa karaatteina, mutta leimataan kuten kerrot, en ole nyt vuosiin ostanut kultaa suomesta, en tiedä onko homma muuttunut... mutta vielä vuonna 2013 kulta myytiin karaateissa ja paino grammoina.
Tuo leimaussysteemi on ollut käytössä suomessa jo vuosi kymmeniä, siis jos korusta löytyy leima 585, siinä on 58,5 prosenttia kultaa, tai platinaa... jos sieltä löytyy 14K tai 18K leimat ne eivät todennäköisesti ole lainkaan kultaa.... paitsi jo kulta on vuodelta 1960 tai vanhempaa, se voi olla kuten on leimattu.
Thaimaassa tilanne on tarkalleen sama, myydään karaateissa, mutta paino mitataan bahteissa... tosin leimaustavasta en tiedä mutta sen pitoisuuden voi helposti selvittää happokokeella, tosin thaimaan kultasepät tietävät helposti luupilla kuka on tekijä ja mikä on pitoisuus... minä en ole oletellut moista.
Anonyymi kirjoitti:
Jep sinä kerrot ihan oikein mutta puhumme eri asiasta, edelleenkin kultaa myydään suomessa karaatteina, mutta leimataan kuten kerrot, en ole nyt vuosiin ostanut kultaa suomesta, en tiedä onko homma muuttunut... mutta vielä vuonna 2013 kulta myytiin karaateissa ja paino grammoina.
Tuo leimaussysteemi on ollut käytössä suomessa jo vuosi kymmeniä, siis jos korusta löytyy leima 585, siinä on 58,5 prosenttia kultaa, tai platinaa... jos sieltä löytyy 14K tai 18K leimat ne eivät todennäköisesti ole lainkaan kultaa.... paitsi jo kulta on vuodelta 1960 tai vanhempaa, se voi olla kuten on leimattu.
Thaimaassa tilanne on tarkalleen sama, myydään karaateissa, mutta paino mitataan bahteissa... tosin leimaustavasta en tiedä mutta sen pitoisuuden voi helposti selvittää happokokeella, tosin thaimaan kultasepät tietävät helposti luupilla kuka on tekijä ja mikä on pitoisuus... minä en ole oletellut moista.
By NumBall HHN 62v.Sama leimaussysteemi on itse asiassa ollut Suomessa käytössä jo reilut sata vuotta. Platinallaeei ole suomessa 585 leimaa. Pienin pitoisuusleima on 850.
Jos suomlalaisessa tai suomeen tuodussa korussa on myös 14k tai 18k leima muitten leimojen lisäksi, se on ihan normaalia jos koru on tehty suomessa vientiin tai tuotu suomeen ja leimattu lisäksi suomessa suomalaisilla leimoilla.
Alle gramman painoisia kulta platina ja palladium- esineitä ei tarvitse leimata suomessa ollrnkaan. Ei ole kovin harvinaista että kultaesineessä ei ole leimoja vaikka se olisi painavampikin. Tämä tosin muissa maissa kuin suomessa, esim intia jne. jossa leimoihin ei ole kuitenkaan luottamista vaan pitoisuus pitää muuten tietää tai todentaa.
"mutta vielä vuonna 2013 kulta myytiin karaateissa ja paino grammoina." Tästä en ihan ymmärrä mitä tarkoitat. Koruja ostaessa suomessa liikkeestä ainakaan uutena, kukaan ei puhu grammoista, vain ostaessasi puhdasta kultaa grammamäärä mainitaan. Karaateissa ei edelleenkään myydä mitään, joku voi sanoa että sormus on 14k kultaa mikä on tietysti totta jos se on 585 pitoisuus koska se on yli 14k. Sehän ei painosta eli kullan kokonaismäärästä esineessä kerro yhtään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama leimaussysteemi on itse asiassa ollut Suomessa käytössä jo reilut sata vuotta. Platinallaeei ole suomessa 585 leimaa. Pienin pitoisuusleima on 850.
Jos suomlalaisessa tai suomeen tuodussa korussa on myös 14k tai 18k leima muitten leimojen lisäksi, se on ihan normaalia jos koru on tehty suomessa vientiin tai tuotu suomeen ja leimattu lisäksi suomessa suomalaisilla leimoilla.
Alle gramman painoisia kulta platina ja palladium- esineitä ei tarvitse leimata suomessa ollrnkaan. Ei ole kovin harvinaista että kultaesineessä ei ole leimoja vaikka se olisi painavampikin. Tämä tosin muissa maissa kuin suomessa, esim intia jne. jossa leimoihin ei ole kuitenkaan luottamista vaan pitoisuus pitää muuten tietää tai todentaa.
"mutta vielä vuonna 2013 kulta myytiin karaateissa ja paino grammoina." Tästä en ihan ymmärrä mitä tarkoitat. Koruja ostaessa suomessa liikkeestä ainakaan uutena, kukaan ei puhu grammoista, vain ostaessasi puhdasta kultaa grammamäärä mainitaan. Karaateissa ei edelleenkään myydä mitään, joku voi sanoa että sormus on 14k kultaa mikä on tietysti totta jos se on 585 pitoisuus koska se on yli 14k. Sehän ei painosta eli kullan kokonaismäärästä esineessä kerro yhtään mitään.Kultaa on aina liikkunut, 14k ja 18k leimoilla mutta ne eivät ole virallisia leimoja, eikä niihin voi luottaa, taas nämä 585 ja 750 voi luottaa, suomessa myydään 14 (585) karaattista kultaa sormus painaa vaikka x grammaa... thaimaassa taas vastaava myydään 14k, ja paino on bahteja.... Thaimaasta ei kannata ostaa kultaa myydäksesi se suomessa, kokeilin muutaman kerran, minulla on aika paljon koruja 23/24 pitoisuudella, ja niistä ei suomessa mitään, ainoastaan yksi kultaseppä tarjosi 6,5 bahtin kaulakketjusta lähelle maailman markkinahintaa... kokeilin kaikki hyväskylän kultasepän liikkeet... oivakulta niminen firma oli valmis maksamaan kohttuullisesti, suurin osa väitti ettei ole kultaa....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kultaa on aina liikkunut, 14k ja 18k leimoilla mutta ne eivät ole virallisia leimoja, eikä niihin voi luottaa, taas nämä 585 ja 750 voi luottaa, suomessa myydään 14 (585) karaattista kultaa sormus painaa vaikka x grammaa... thaimaassa taas vastaava myydään 14k, ja paino on bahteja.... Thaimaasta ei kannata ostaa kultaa myydäksesi se suomessa, kokeilin muutaman kerran, minulla on aika paljon koruja 23/24 pitoisuudella, ja niistä ei suomessa mitään, ainoastaan yksi kultaseppä tarjosi 6,5 bahtin kaulakketjusta lähelle maailman markkinahintaa... kokeilin kaikki hyväskylän kultasepän liikkeet... oivakulta niminen firma oli valmis maksamaan kohttuullisesti, suurin osa väitti ettei ole kultaa....
Pitäisi muuten opetella miten tuo kulta leimataan täällä, niissä on jotain valmistajan merkkejä, mutta ne on pieniä ja yleensä piilossa...osaatko neuvoa tästä... tuossa kaulaketjussa oli lukonvieressä jotain thaimerkkejä... vaihdoin sen täällä paksumpaan, kauppias osasi ne tulkita helposti minulla on nyt 10b valkokultaa....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi muuten opetella miten tuo kulta leimataan täällä, niissä on jotain valmistajan merkkejä, mutta ne on pieniä ja yleensä piilossa...osaatko neuvoa tästä... tuossa kaulaketjussa oli lukonvieressä jotain thaimerkkejä... vaihdoin sen täällä paksumpaan, kauppias osasi ne tulkita helposti minulla on nyt 10b valkokultaa....
Googleen "Thailand gold hallmarks". En tiedä thaimaan leimaustavoista. Voisi tutkia itsekin.. Happo on sinänsä paras tapa testata kulta kuten jo aiemmin sanoitkin, tietty pitoisuus kestää tietyn vahvuisen hapon. On kuitenkin mahdollista esineen pinnan olla kultaa ohuelti tai paksulti jolloin sisus saattaa olla muuta ainetta. TIlavuutta kuitenkaan ei voi huijata joten siitä voi jotain päätellä jos osaa laskea ja tutkia. Puhtaassa kultaharkossa Tungstenilla voi aika hyvin huijata koska paino on melkein sama kuin kullalla. Pieni ero kuitenkin on olemassa. Tungsten toki on erittäin paljon kovempaa kuin kulta.
Kiitos kun valaisit, en tiennyt/ muistanut että baht on painomitta. En ole asunut thaimaassa enkä ollut thaimaalaisen kullan kanssa tekemisissä.
Joissain maissa kuten esim USA ei ole ollenkaan mitään virallisia leimauskäytäntöjä ja useissa maissa leimojen pitoisuuksiin ei voi luottaa (sisältäen myös USA) . Suomessakaan ei kannata automaattisesti uskoa esineen olevan sitä mitä leimassa sanotaan. Lisäksi yksi tapa huijata on tehdä "sinnepäin" ja epäselviä / puolittain näkyviä leimoja eli voisi tulkita siinä olevan 14k tai sitten voisi tulkita että se on jotain muuta. Näillä voidaan kiertää (tai ainakin yrittää) lain kättä jossaain päin maailmaa.
Joka tapauksessa, leimausraudan tekee nykytekniikalla hyvin nopeasti ja halvalla että olipa leima miten hieno tahansa se ei takaa mitään muuta kuin että joku sen leiman on siihen jossain joskus lyönyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Googleen "Thailand gold hallmarks". En tiedä thaimaan leimaustavoista. Voisi tutkia itsekin.. Happo on sinänsä paras tapa testata kulta kuten jo aiemmin sanoitkin, tietty pitoisuus kestää tietyn vahvuisen hapon. On kuitenkin mahdollista esineen pinnan olla kultaa ohuelti tai paksulti jolloin sisus saattaa olla muuta ainetta. TIlavuutta kuitenkaan ei voi huijata joten siitä voi jotain päätellä jos osaa laskea ja tutkia. Puhtaassa kultaharkossa Tungstenilla voi aika hyvin huijata koska paino on melkein sama kuin kullalla. Pieni ero kuitenkin on olemassa. Tungsten toki on erittäin paljon kovempaa kuin kulta.
Kiitos kun valaisit, en tiennyt/ muistanut että baht on painomitta. En ole asunut thaimaassa enkä ollut thaimaalaisen kullan kanssa tekemisissä.
Joissain maissa kuten esim USA ei ole ollenkaan mitään virallisia leimauskäytäntöjä ja useissa maissa leimojen pitoisuuksiin ei voi luottaa (sisältäen myös USA) . Suomessakaan ei kannata automaattisesti uskoa esineen olevan sitä mitä leimassa sanotaan. Lisäksi yksi tapa huijata on tehdä "sinnepäin" ja epäselviä / puolittain näkyviä leimoja eli voisi tulkita siinä olevan 14k tai sitten voisi tulkita että se on jotain muuta. Näillä voidaan kiertää (tai ainakin yrittää) lain kättä jossaain päin maailmaa.
Joka tapauksessa, leimausraudan tekee nykytekniikalla hyvin nopeasti ja halvalla että olipa leima miten hieno tahansa se ei takaa mitään muuta kuin että joku sen leiman on siihen jossain joskus lyönyt.Ja mitä tulee kultakorujen tuontiin Thaimaasta tai muista maista, ne saa kyllä myytyä mutta kultaseppä ei ole oikea paikka. Paksut panssariketjut ("Cuban link chain") esimerkiksi ovat suomessa reippaasti pelkkää kullan arvoa kalliimpia. Pelkkä kulta ei ole sen halvempaa thaimaassa kuin suomessakaan eli koruarvoa pitäisi olla - sitä ei läheskään aina suomessa kultaesineellä ole, etenkin kullan hinnan ollessa niin korkea kuin nyt. Silloin on vain romu-eli sulatusarvo. Näitä kiertäviä kullanostoautoja ja ukkoja on nykyisin suomessa joka kulmalla juuri tästä syystä-
Kultakorujen aitouden saa kyllä selvitettyä vähintäänkin maksua vastaan suomessa. Jos käsintehty panssariketju maksaa thaimaassa kullan arvo + x bahtia, vaikkapa 1000eur + 5000 baht, se voi suomessa olla 2000 euron juttu. Tietysti verot pitäisi maksaa jos suomeen tuo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä tulee kultakorujen tuontiin Thaimaasta tai muista maista, ne saa kyllä myytyä mutta kultaseppä ei ole oikea paikka. Paksut panssariketjut ("Cuban link chain") esimerkiksi ovat suomessa reippaasti pelkkää kullan arvoa kalliimpia. Pelkkä kulta ei ole sen halvempaa thaimaassa kuin suomessakaan eli koruarvoa pitäisi olla - sitä ei läheskään aina suomessa kultaesineellä ole, etenkin kullan hinnan ollessa niin korkea kuin nyt. Silloin on vain romu-eli sulatusarvo. Näitä kiertäviä kullanostoautoja ja ukkoja on nykyisin suomessa joka kulmalla juuri tästä syystä-
Kultakorujen aitouden saa kyllä selvitettyä vähintäänkin maksua vastaan suomessa. Jos käsintehty panssariketju maksaa thaimaassa kullan arvo x bahtia, vaikkapa 1000eur 5000 baht, se voi suomessa olla 2000 euron juttu. Tietysti verot pitäisi maksaa jos suomeen tuo.Joo olen huomannut, siksi ostan kaiken bangkokin china townista, siellä on paras laatu työlle ja halvalla, minulla on alkuperäinen vihkisormus wolframia, ostin sen jenkeistä kun menimme naimisiin, siinä on viisi tai kuusi zirkon... pieniä tosin...
Sain sille 100 vuoden takuun, yksi kivi putosi jo vuosia sitten, mutta kuten sanoit sormus on helvetin kovaa, jopa niin kovaa että olen pitänyt valkokultaista sormusta muutaman vuoden, siinä on ympäriinsä kuutio zirkoneita, mitenhän nämä taipuvat kun kuutio zirkonia ja zirkon eivät ole sama jalokivi... toinen noista ei edes ole jalokivi... lainkaan...
Vertasin niitä kullanhintoja ihan maailman markkinahintaa... kun kokeilin myydä sitä ketjua suomessa, ainoastaan yksi liike maksoi käypä hinnan, mutta pidin vielä muutaman vuoden ja sain siitä paremman hinnan vaihdossa thaimaassa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo olen huomannut, siksi ostan kaiken bangkokin china townista, siellä on paras laatu työlle ja halvalla, minulla on alkuperäinen vihkisormus wolframia, ostin sen jenkeistä kun menimme naimisiin, siinä on viisi tai kuusi zirkon... pieniä tosin...
Sain sille 100 vuoden takuun, yksi kivi putosi jo vuosia sitten, mutta kuten sanoit sormus on helvetin kovaa, jopa niin kovaa että olen pitänyt valkokultaista sormusta muutaman vuoden, siinä on ympäriinsä kuutio zirkoneita, mitenhän nämä taipuvat kun kuutio zirkonia ja zirkon eivät ole sama jalokivi... toinen noista ei edes ole jalokivi... lainkaan...
Vertasin niitä kullanhintoja ihan maailman markkinahintaa... kun kokeilin myydä sitä ketjua suomessa, ainoastaan yksi liike maksoi käypä hinnan, mutta pidin vielä muutaman vuoden ja sain siitä paremman hinnan vaihdossa thaimaassa...Tuossa kuva https://aijaa.com/9UoXM4, peukaloinen alkaa kohta vaatimaan todisteita, asiasta. Ai niin kaksi kiveä on tuosta vihkisormuksesta pudonnut, tosiaan se on wolframia, ja kun sormet turpoaa välillä, niin sitä ei saa helposti katkaistua, jos on pakko, vaimoni ei anna minun liikkua ilman sormusta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo olen huomannut, siksi ostan kaiken bangkokin china townista, siellä on paras laatu työlle ja halvalla, minulla on alkuperäinen vihkisormus wolframia, ostin sen jenkeistä kun menimme naimisiin, siinä on viisi tai kuusi zirkon... pieniä tosin...
Vertasin niitä kullanhintoja ihan maailman markkinahintaa... kun kokeilin myydä sitä ketjua suomessa, ainoastaan yksi liike maksoi käypä hinnan, mutta pidin vielä muutaman vuoden ja sain siitä paremman hinnan vaihdossa thaimaassa...Ei liikkeet hyvää hintaa maksakkaan niillä on toiminnasta kulut ja verot ym.
Yksityiselle pitää myydä ne millä on hyvin koruarvoa. Joko suoraan tuttavalle tms tai sitten huutokaupalla esim. huuto netissä.
Romukullan myynti taas on oma taiteenlajinsa ja sitä harrastan sen verran itse etten viitsi täällä ihan kaikkia tietoja kertoa (itsekin joutunut tiedot keräämään vuosien varrella ja käyttämään aikaa rutosti). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei liikkeet hyvää hintaa maksakkaan niillä on toiminnasta kulut ja verot ym.
Yksityiselle pitää myydä ne millä on hyvin koruarvoa. Joko suoraan tuttavalle tms tai sitten huutokaupalla esim. huuto netissä.
Romukullan myynti taas on oma taiteenlajinsa ja sitä harrastan sen verran itse etten viitsi täällä ihan kaikkia tietoja kertoa (itsekin joutunut tiedot keräämään vuosien varrella ja käyttämään aikaa rutosti).En ole koskaan ymmärtänyt mitä on ns. romukulta, kullan hinta noteerataan online ja se on sama ympärimaailman, on helppo laskea korun tai minkä tahansa korun arvo puntarilla ja tietämällä mikä on kultapitoisuus, missä vaiheessa koru muuttuu romukullaksi, tätä olen aina ihmetellyt...
nämä romut on äärettömän helppoa sulattaa ja saat eroteltua varsinainen kulta toisistaan, kunhan viitsii asiasta hieman lukea... onko romukulta sinusta siis kaikenlainen elektroniikka, jossa on jokin verran kultaa vaikkapa kontaktipinnoissa... yksi thaikku ukko on kerännyt kaikenlaista elekroniikka romua, sulattelee sitä ajoittain, ja kerää kullat myyntiin... ja tienaa sillä ruokansa... hän maksaa 13 bahtia kilo elekroniikka romusta... kaikki kelpaa kännykät, piirilevyt, muuntajat, ihan kaikki... aina tuo 13 bahtia kilo... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa kuva https://aijaa.com/9UoXM4, peukaloinen alkaa kohta vaatimaan todisteita, asiasta. Ai niin kaksi kiveä on tuosta vihkisormuksesta pudonnut, tosiaan se on wolframia, ja kun sormet turpoaa välillä, niin sitä ei saa helposti katkaistua, jos on pakko, vaimoni ei anna minun liikkua ilman sormusta...
Tyylikäs ketju ja sormukset on varsin miehekkäät ja tuo Buddha- riipus on hieno.
Minulla käytännössä kaikki korut on hopeaa tai valkokultaa, eikä niitä ole paljoa. Yksi ainoa ketju ja delfiini- riipus ovat kultaa ja se delfiini on sulateltu vanhoista kultakoruista, joista suurin osa oli äitini jäämistöä. Riipus painaa yli 100 grammaa.
Ostin nuorena puolen kilon painoisen hopeaketjun, en tiedä mitä kaulalleni on tapahtunut sittemmin, kun sitä pitäisi jatkaa jos meinaan käyttää sitä. Lihasta tullut tuonne niska-hartian rajamaastoon kai.
En käytä mitään koruja arkena, eikä käytä vaimokaan. Kädet on koko ajan savessa ja kokatessakaan ei ole fiksua pitää sormuksia. Applen älykelloa pidän lenkillä ja sitäkin siksi että se antaa ja tallentaa tietoa terveydestä.
Sporttikelloja pidän "kylillä" siksi kun siitä näkee kellon ja ne myös pukee miestä. Ylipukeutuminen on nolompaa kuin alipukeutuminen. Vain häihin ja muihin tärkeisiin juhliin tälläydytään.
Olen nähnyt sekä Suomessa että Thaimassa kun jotkut saapuu pizzeriaan tai vastaavaan viimeisen päälle laittautuneena. Sen paremmin et voi signaalia antaa että olet pesunkestävä juntti.
Se on niinkuin maaseudun poika lupasi hakea tuoreen morsiamen tasan klo 16.20. pitkällä sinisellä autolla, ja talutti tämän bussipysäkille käsikynkkää.
Buddha- riipuksen antaminen tarkoittaa lupausta ikuisesta rakkaudesta. Olen saanut sellaisen vain yhdeltä thainaiselta vaimon lisäksi. Hän on edelleen tärkeä ihminen minulle.
Jotkut voi olla sydämessä, mutta ei elämässä.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt mitä on ns. romukulta, kullan hinta noteerataan online ja se on sama ympärimaailman, on helppo laskea korun tai minkä tahansa korun arvo puntarilla ja tietämällä mikä on kultapitoisuus, missä vaiheessa koru muuttuu romukullaksi, tätä olen aina ihmetellyt...
nämä romut on äärettömän helppoa sulattaa ja saat eroteltua varsinainen kulta toisistaan, kunhan viitsii asiasta hieman lukea... onko romukulta sinusta siis kaikenlainen elektroniikka, jossa on jokin verran kultaa vaikkapa kontaktipinnoissa... yksi thaikku ukko on kerännyt kaikenlaista elekroniikka romua, sulattelee sitä ajoittain, ja kerää kullat myyntiin... ja tienaa sillä ruokansa... hän maksaa 13 bahtia kilo elekroniikka romusta... kaikki kelpaa kännykät, piirilevyt, muuntajat, ihan kaikki... aina tuo 13 bahtia kilo...Koru muuttuu romukullaksi siinä vaiheessa kun kukaan ei sitä enää halua semmoisena käyttää, eli et saa sitä myytyä enää muulla kuin sen sisältämän kullan arvolla, tai olet niin laiska että myyt sen sillä kullan arvolla ihan suoraan. Tämmöistä materiaalia ovat esimerkiksi sileät kihlasormukset ilman kiviä, katkenneet ohuet kultaketjut yms yms.
Sinä tietysti itse määrität onko koru sinulle koru vai romua. Sama kuin meneekö vanha citroen romuttamon paaliin vai yritätkö myydä sitä eteenpäin saadaksesi muutaman kolikon enemmän. Kultakorujen kohdalla ei usein vaan maksa vaivaa, etenkin kun kullan hinta on nyt se mitä se on (puhdas 58€ /g)
Romukulta ei ole puhtaan kullan arvoista, koska se prosessi jolla se erotetaan hävittää aina pienen määrän kultaa. plus kemikaalit ja käsittelylaitokset, henkilökunta yms kaikki ottaa oman siivunsa kuten myös verottaja.
Elektroniikkaromusta ja yksinkertaisesta puhdistustoiminnasta, erottaminen on kyllä helppoa esim. elohopealla mutta jos työkaluina on pari allasta, elohopeaa, paljaat kädet, leka jne lopptulos on se, että kaikki raskasmetallipaska plus elohopeat on ilmassa, naapurin lapsissa, omissa lapsissa, koirissa, kanoissa, vaatteissa, sinun itsesi elimistössä. Nää aineet muunmuassa juotostinassa yleisesti oleva lyijy jota usein on 60% jos ei ylikin, ovat todella haitallisia. Ihan tappaviakin ja nämä "sulattelijat" kehitysmaissa ja ympärillä olevat usein kuolevatkin erilaisiin sairauksiin mitä nämä liuotusaineet sekä komponenteissa olevat myrkyt aiheuttavat.
Vielä kun loput kemikaaliliemet prosessin lopuksi kipataan nurkan taakse jätekasaan, saastuu vielä maakin ikuisiksi ajoiksi. Koirat siitä sitten syö elohopeajätteitä, lapset leikkii jne jne
Ei siis todellakaan ole sen arvoista mitä muutaman kolikon saa verrattuna haittoihin jos yhtään omasta ja muitten terveydestä välittää.
Piirilevyjen ym elektroniikkaromun voi hoitaa ihan nätistikin oikeissa tuotantolaitoksissa ja se onkin hyvä bisnes, tehtaaseen vaan pitää investoida paljon ja hävittää jätteet kunnolla, ei niinkuin kaakkois-aasiassa ja niin monessa muussakin paikassa valitettavasti on tehty ja edelleen tehdään.
Tämä kaveri putsailee kultakoruista ja muustakin romusta puhdasta tavaraa - ja tietää mitä tekee, ottaa turvallisuuden huomioon.
https://www.youtube.com/@sreetips/videos - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyylikäs ketju ja sormukset on varsin miehekkäät ja tuo Buddha- riipus on hieno.
Minulla käytännössä kaikki korut on hopeaa tai valkokultaa, eikä niitä ole paljoa. Yksi ainoa ketju ja delfiini- riipus ovat kultaa ja se delfiini on sulateltu vanhoista kultakoruista, joista suurin osa oli äitini jäämistöä. Riipus painaa yli 100 grammaa.
Ostin nuorena puolen kilon painoisen hopeaketjun, en tiedä mitä kaulalleni on tapahtunut sittemmin, kun sitä pitäisi jatkaa jos meinaan käyttää sitä. Lihasta tullut tuonne niska-hartian rajamaastoon kai.
En käytä mitään koruja arkena, eikä käytä vaimokaan. Kädet on koko ajan savessa ja kokatessakaan ei ole fiksua pitää sormuksia. Applen älykelloa pidän lenkillä ja sitäkin siksi että se antaa ja tallentaa tietoa terveydestä.
Sporttikelloja pidän "kylillä" siksi kun siitä näkee kellon ja ne myös pukee miestä. Ylipukeutuminen on nolompaa kuin alipukeutuminen. Vain häihin ja muihin tärkeisiin juhliin tälläydytään.
Olen nähnyt sekä Suomessa että Thaimassa kun jotkut saapuu pizzeriaan tai vastaavaan viimeisen päälle laittautuneena. Sen paremmin et voi signaalia antaa että olet pesunkestävä juntti.
Se on niinkuin maaseudun poika lupasi hakea tuoreen morsiamen tasan klo 16.20. pitkällä sinisellä autolla, ja talutti tämän bussipysäkille käsikynkkää.
Buddha- riipuksen antaminen tarkoittaa lupausta ikuisesta rakkaudesta. Olen saanut sellaisen vain yhdeltä thainaiselta vaimon lisäksi. Hän on edelleen tärkeä ihminen minulle.
2010Eipä minullakaan ole paljon ketjuja on neljä erilaista, olen niihin säästänyt, yhteensä 600g muutama sormus vielä lisää, on mulla digikello, xiaomi sekin maksoi 30 euroa, täällä, lazadasta, mitta online pulssit, so2, stressit... jopa tuo pulssi ja so2 pitää ainakin lähelle paikkansa, se on hyvä kun seurailee yöllä kuorsausta... ja hälyttää jos so2 laskee liian alas, eli herättää, ei ole laskenut tällä viikolla on taas kontrollit, rintakivut hävisivät... kuukausi sitten ainoastaan verenpaine laskee liian alas, 100/55 aika yleisesti... ja jos flimmeri alkaa vielä paljon alemmas, riski että kaatuu...
Anonyymi kirjoitti:
2010Eipä minullakaan ole paljon, ketjuja on neljä erilaista, olen niihin säästänyt, yhteensä 600g muutama sormus vielä lisää, on mulla digikello, xiaomi sekin maksoi 30 euroa, täällä, lazadasta, mitta online pulssit, so2, stressit... jopa tuo pulssi ja so2 pitää ainakin lähelle paikkansa, se on hyvä kun seurailee yöllä kuorsausta... ja hälyttää jos so2 laskee liian alas, eli herättää, ei ole laskenut tällä viikolla on taas kontrollit, rintakivut hävisivät... kuukausi sitten ainoastaan verenpaine laskee liian alas, 100/55 aika yleisesti... ja jos flimmeri alkaa vielä paljon alemmas, riski että kaatuu...
By NumBall HHN 62v.
- Anonyymi
Maatausrtuet menee kansanedustajille joilla suuret farmit salanimellä.
Vihannes Jorolainen oli se joka ne aikoinaan asetti. Sai itse suurimmat tuet! - Anonyymi
Nouseeko työeläkkeeni , vaikka makoilen peräkamaripoikana äiteeni kanssa?
- Anonyymi
No nyt kelpaa suorittaa ansaitsemansa sähkölaskun vaikka kerrankin kuussa.
- Anonyymi
Öljyn hinta nyt ainakin nousee... Ei se huono ole jos dollari nyt vähän vahvistuu se nostaa tällä hetkellä eläkeindeksiä. Eli vajaille, että saadaan enemmän korotuksia eläkkeeseen.
Oikeastaan se on hyvä jos Suomessa on maailman kallein ruoka. Sekin nostaa ja on nostanut eläkeindeksiä. - Anonyymi
Nuo työeläkkeisiin tulevat korotukset ei ole riippuvaisia hallituksista, vaan ne kulkevat ihan eri reittejä ja ne tulee tiettyjen talouden ja laskukaavojen kautta.
- Anonyymi
Oudon paljon on eläke noussut parina viime vuotena. Saan rahaa tililleni jos enemmän kuin keskiverto työssä käyvä suomalainen. Nordea ja Norwegian tarjoavat runsaan kolmen prossan korkoakin, joten nykyisessä inflaatiovauhdissa pysytään ihan hyvin.
- Anonyymi
Hallitusta kritisoidaan siitä että rikkaita ei veroteta tarpeeksi Suomessa. Vastaus on se että Suomessa on maailman kovimmat yritysverot, jotka syö jo nyt kilpailukyvyn ja yritystä kaatuu ennätystahtiin.
Monet työnvieroksujat ja muut kommunistit kuvittelee että yrittäjät kieriskelee rahassa ja että liikevaihto on sama asia kuin yrittäjän palkka. Näitä ajatuksia ruokkii seiskapäivää- lehdet puhuen "miljoonabisneksistä" ja kuinka "entinen kassaneiti pyörittää nyt miljoonia".
Liikevaihdolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa paljonko jää yrittäjälle viivan alle verojen jälkeen. Bisneksestä voidaan puhua vain silloin kun se on reippaasti voitollista vuosikaudet, kestää suhdannevaihtelut ja yrittäjän omaisuus karttuu samalla kun voi elää hyvin ja säästelemättä.
Minulla meni kaikkein huonoiten silloin kun liikevaihto lähenteli 10 miljoonaa euroa vuodessa, sai kikkailla kirjanpidossa että sai sen plussan puolella pysymään aikansa.
Parhaiten on jäänyt itselle vain puolen miljoonan euron vaihdolla kun ketään ei ole töissäni itseni lisäksi. Melkein kaksi kolmasosaa jää kouraan (34% pääomatulosta veroa) ja aiemmin vapaaehtoisen eläkkeen maksut sai vähentää verotuksessa, nyt ei enää saa.
Olihan se erittäin erittäin surkeaa, että vuosien 1995 - 2010 välisen ajan 60 miljoonan euron vaihdosta jäi kouraan / säästöön käytännössä vain yksi omakotitalo, sen jälkeen kun olin maksanut käteisellä vaimon ulos ja toisen autoni.
Talosta sain 300 000 euroa sittemmin. 300 000 euroa on 60 miljoonasta eurosta puoli prosenttia. Sen verran jäi siis 15 vuoden eläimellisestä riehumisesta yrittäjänä. Puoli prosenttia.
Sillä ei voi mitenkään pullistella, vaan hävettää oikein vieläkin miten heikoksi jäi tulos. Mutta sen verran pitää puolustautua että mistään ei pihistelty tuona aikana, lapset sai hyvän lapsuuden ja hyvän kodin.
Sinä aikana solmittiin myös ne suhteet, joista nautitaan vielä tänä päivänäkin yhden miehen yrityksessä. Jos massimies kaverini ei olisi kokeeksi antanut minulle sitä ensimmäistä keikkaa projektinjohtajana 2010 keväällä, niin en tiedä missä olisin tänä päivänä.
Se meni niin hyvin se projekti että tie oli auki hoitamaan vastaavia lisää ja marraskuussa samaisena vuonna lähdin ekaksi talveksi Pattayalle. Suhteeni maahantuojiin ja kotimaisiin valmistajiin oli ainutlaatuiset. Sain matskut hankittua halvemmalla kuin kukaan ja pisimmät maksuajat oli 1,5 vuotta, että ei tarvinnut materiaaleja lainoittaa.
Nyt alkaa tuo kuvio vedellä viimeisiään. Rahoittajat menettäneet korkokuluina valtavia summia kun asunnot jääneet käsiin ja ei puhettakaan että uusia aloitettaisiin tällä hetkellä.
Ei ole yhtään uutta projektia.
He alkavat olla eläkeiässä ja omat kukkaronsa on varmalla pohjalla, vaikka yrityksensä kaatuisivatkin. Toisella heistä on parikymmentä hehtaaria kaavoitettua maata alueella jossa 1000 neliön tontti maksaa 100 000 euroa. Senkin hän ehtii vielä realisoida tässä elämässä jos terveyttä piisaa ja kaupunki sanoo jees.
Suomessa kun on sellaiset lakipykälät että kaupunki tai valtio voi estää rakentamisen omalle tontille ja he voivat myös pakkolunastaa minkä tahansa maa-alueen yksityiseltä, jos se palvelee kaupungin tai valtion intressejä.
Suomeksi sanottuna he todennäköisesti maksavat tässä tapauksessa maanomistajalle niistä sadantonnin tonteista 10-20 tonnia per tontti. Mutta kiva raha se on kuitenkin kun sen kertoo kahdellasadalla, jonka verran 1000m2 tontteja mahtuu 20 hehtaariin.
Ja sitten tosiaan vielä kadehditaan yrittäjiä heidän alhaisista veroista, kun totuus on että verottaja ja kunnat ryöstää kilvan tunnustellen yrittäjän äärirajoja ja maksukykyä.
Missään toisessa maassa kuin Suomessa yrittäjä ei maksa duunarin bruttopalkkaa toiseen kertaan veroina ja veronkaltaisina kuluina, kuin Suomessa.
Käytännössä siis kokonaisveroprosentti on noin 100% plus 30%, eli yrittäjä maksaa sen 100% ja duunari 30%, yhteensä 130%. Kun duunari menee sitten ostamaan sillä käteen jääneellä rahalla bensaa, viinaa ja tupakkaa, niin niissä on sitten 75% veroa.
Keskipalkkaisen ostovoima on romahtanut 35 vuodessa noin puoleen. Vain elektroniikka on halpaa verrattuna entisaikoihin, kun Saloran puukuorinen väritelkkari maksoi 6000 markkaa taikka ekat taulutelkkarit jopa satatonnia.
2010
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005308438Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61975Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571123Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17766Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?64670Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28663En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36617- 34588