Sinäkö uskoit Purran ja Orpon velkavalheeseen??

Anonyymi-ap

Yrityksille jaetaan rutosti rahaa niin velkaa otetaan enemmän kuin Sanna Marinin hallitus tälle vuodelle.

Köyhiltä leikataan ja rikkaille annetaan puoli miljardia veronalannuksia sekä lisäksi sama määrä suurituloisten solidaarisuusveron poistona.

Mutta esitys sisältää myös erilaisia fiskaalisia kevennyksiä, kuten suoria ja epäsuoria verotuksen huojennuksia. Niitäkin kertyy näillä näkymin koko hallituskauden mittaan yhteensä ainakin neljän miljardin euron arvosta.

Velkaa otetaan 10,3 miljardia ja valtion omaisuutta mydään kun rahaa jaetaan suurituloisille veronalennuksina. Tavallinen palkansaaja ei ole suurituloinen.

Sinäkö uskoit Purran ja Orpon velkavalheeseen?

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009818456.html

32

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan persaukistahan tämä ns. köyhälistö ei ole, kun hallitus toisensa jälkeen heidät ryöstää. Sama värssy jatkunut jo 106 vuotta.
      Yhtä paljon nykyisen hallituksen veropolitiikkaan on "uskominen" kuin demarien pääministeri Antti Rinteen eläkeläisille lupaamaan vappusataseen.
      Olihan se Luojan kiitos, ettei Marin saanut olla vuotta loppuun. Korkojen ja siten velanhoitokulujen exponentiaalinen kasvu olisi kohta tiennyt sitä ettei Suomi kohta saisi edes lainaa taikaseinän täytteeksi.

      • Anonyymi

        Purra ja Orpo ottivat ensi vuodelle velkaa 10,3 miljardia euroa, eli enemmän kuin Sanna Marinin hallitus tälle vuodelle kun miljonääreille jaetaan veronalennuksia ja urityksille yritystukia,


      • Anonyymi

        Kerroppa se lähde josta otta kun ei ole tuloja. Velaksi on eletty aina, mutta ei näin paljoa ennen.


    • Anonyymi

      Väittääkö joku, ettei Sanna jakanut rahaa kaksin käsin ulkomaille ja kotimaahan?

      • Anonyymi

        Väittääkö joku että, silloin ei ollut koronaa ja Ukrainan sotaa?


      • Anonyymi

        Sanna Marinin hallitus vei Suomen kunniakkaasti läpi maailman suurten kriisien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanna Marinin hallitus vei Suomen kunniakkaasti läpi maailman suurten kriisien.

        Nythä vast hokasinkin niin se taisi ollakkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väittääkö joku että, silloin ei ollut koronaa ja Ukrainan sotaa?

        Korona... Buahhahhahhhaaa!


    • Anonyymi

      Uskotaanhan sitä Joulupukkiinkin ja tonttuihin.

      • Anonyymi

        Ja tuohon perään Persuihin.


    • Anonyymi

      Persuilla pukkaa perse hikee🤣🤣

      • Anonyymi

        Mutta voihan sitä hätätapauksissa pyyhkiä jos on liian kiire ollut.


    • Anonyymi

      Tapaus Mikkel Näkkäläjärvi: Nyt puhuu kissansa menettänyt demarimummo – eläimet räjäytettiin, syntymäpäivästä tuli surujuhla!
      SDP:n eurovaaliehdokas Mikkel Näkkäläjärven vanhat rikostuomiot ovat nousseet esiin miehen historiasta. Näkkäläjärvi sai vuonna 2006 sakkotuomion eläinsuojelurikoksesta, kotirauhan rikkomisesta ja vahingonteosta.

      Lapin käräjäoikeuden mukaan Näkkäläjärvi tunkeutui 15-vuotiaana kolmen kaverinsa kanssa inarilaisen naisen mökkiin. He tappoivat naisen kissan. Näkkäläjärvi myönsi hakanneensa kissaa lapiolla.

      Mökki
      Rikospaikka. Tässä mökissä julmuudet tapahtuivat. Kuva: Poliisi.

      Surmaamisen jälkeen eläin poltettiin nuotiolla. Näkkäläjärven kaverit olivat käyneet mökillä paria päivää aikaisemmin. Pojat tappoivat tuolloin kahdeksan kissanpentua. Näkkäläjärvi ei osallistunut tähän tekoon.

      Seiska tavoitti Ritva Hepo-ojan, joka asui mökissä ja oli kissojen omistaja. 63-vuotias rouva kertoo muistavansa tapauksen hyvin.

      - Se oli pyhäinhäväistys. Se oli niin kamala tapahtuma, että olen yrittänyt unohtaa sen. Olisin tarvinnut henkistä apua, kun se tapahtui, Ritva muistelee.

      Rouvan mukaan pojat pääsivät mökkiin oveluudella.

      - Pojanpenikat olivat keksineet, että pienen pojan työntää ikkunasta, niin hän avaa sitten oven isommille. Sitten he pääsivät mellastamaan siellä.

      - He ruiskuttivat spraymaalia nukkuvien kissanpentujen silmiin ja juoksivat niiden perässä metsään. Sitten he teloivat kissat kituviksi. Sen jälkeen he sytyttivät risuilla nuotion ja ryhtyivät polttamaan pentuja. Lopulta he heittivät spraymaalipulloja tuleen, niin että kissat räjähtivät.

      Ritva kertoo soittaneensa itse poliisit paikalle.

      - Sitten minä vasta tajusin, että mitä oli tapahtunut, kun löysin emokissan kituvana palavasta nuotiosta. Siinä vaiheessa soitin poliisit paikalle. Silloin oli minun 50-vuotissyntymäpäiväni. Siitä tuli surujuhla – otin sen todella raskaasti.
      Rouvan mukaan mökki oli myös tuhottu. Saman todistavat poliisin kuvat rikospaikalta.

      - Astiakaappi oli vedetty alas sekä uuni oli laitettu päälle, jotta mökki palaisi. Onneksi olin katkaissut sähköt ukkosen takia edellisenä iltana.
      Ritva kertoo kissojen tappamisen olleen joka kesäinen ilmiö.

      - Kissoja katosi joka kesä. Yksi oli tapettuna rapun alla ja yksi kivenkolossa. Aina kun koulun kesäloma alkoi, niin kolmen ja neljän välillä yöllä alkoi kissoja kuolemaan, kun viereisellä nelostiellä ei ollut liikennettä.

      Ritva kertoo eläneensä varsin värikästä elämää. Hän on muun muassa asunut talvella 40 asteen pakkasella metsässä teltassa. Hän väittää joutuneensa kiusatuksi paikkakaunnalla siksi, että hänen isänsä oli hevosmies.

      - Asuin Ruotsissa 10 vuotta niin minua haukuttiin hurriksi. Minua on kiusattu täällä paljon.

      Ritva kertoo olevansa sydämeltään sosialidemokraatti.

      - Olen aina ollut sosialidemokraatti. Olen iloinen, että työväenpuolue voitti vaalit. En tosin voinut äänestää, kun minulla ei ole ollut henkilöllisyyskorttia moneen vuoteen.

      Tapauksesta ensimmäisenä uutisoi Helsingin Sanomat, jonka kirjoitusta Mikkel kommentoi Facebookissa:

      • Anonyymi

        Tämän kirjoittaja on ihme kyllä avohoidossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän kirjoittaja on ihme kyllä avohoidossa.

        Onpas sull tarkat softat nykyisin ?


    • Anonyymi

      Purran ja Orpon hallitus jakaa velka- ja köyhiltä keräämänsä varat rikkaille. Köyhät äänestivät heidät valtaan.

      • Anonyymi

        Onneksi tilanteen korjaamiseksi voi vielä vaikuttaa vaaleissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi tilanteen korjaamiseksi voi vielä vaikuttaa vaaleissa

        Niin, jos vain on varaa ruokaan ja lääkkeisiin, voi olla pitkät neljä vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, jos vain on varaa ruokaan ja lääkkeisiin, voi olla pitkät neljä vuotta.

        Ai sä oot laskelmoinut noinkin tarkasti.


    • Anonyymi

      Seuraava hallitus ajaa oman ideologiansa ja palauttaa osan ...perussuomalaiset ajavat tällä kertaa rotkoon.

    • Anonyymi

      Eikös se Marinin hallitus pilannut Suomen ja nyt Orpo ja Purra korjaa?

      • Anonyymi

        Suomen talouden lama johtuu Purran ja Orpon pilaamasta Suomen maineesta ulkomailla.


    • Anonyymi

      Se haluaa Purra hampaasa vetelehtijöehi.

      • Anonyymi

        Mitä yritit sanoa? Yritä uudelleen.


    • Anonyymi

      Kokoomus tuhonnut koko maan!

      • Anonyymi

        Vasemmistolaisuus ja laiskuus on tämän maan tuhonnut.


    • Anonyymi

      Kun mutkia oiotaan niin kumupaikasta otetaan ja laaksopaIKKaan lisätään. Marinin kuhmupaikat pitää oikoa

    • Anonyymi

      Kotiin elätettäviä terveitä ihmisiä on liikaa. Saavat liian suuret avustukset. Rahat ovat nyt loppu, joten säästää pitää. Jotta saavat jatkossakin hulppeat edut.

      • Anonyymi

        Eläkeläisiä. Purrahan aikoi purra seuraavaksi eläkkeitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeläisiä. Purrahan aikoi purra seuraavaksi eläkkeitä

        Olen valmis eläketalkoisiin. jokainen osallistukoon tasapuolisesti.
        Terv. eläkeläinen


    • Anonyymi

      Tukija tulojemme mukaan siihen on pyrittävä kaikin keinoin. Verotusta on kiristettävä reippaasti. Jos työt ei kiinnosta, niin tuet puolitettava heti. Yritystukijakin on leikattava ja samoin asumistukija. Ilmaisia yhteiskunnan palveluita on lopetettava ja pantava maksullisiksi.

    • Anonyymi

      Demarit pudotti itsensä keskustan alle. Ei yhtään osaavaa poliitikkoa koko puolueessa. Eivät pääse hallitukseen enää koskaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe