Miehen vanha ihastus

Anonyymi-ap

Normaalisti en ole mustasukkainen ollenkaan mistään miehen naispuolisista ystävistä tms., mutta hänen vanha ystävänsä, johon mies on ollut aikoinaan todella ihastunut, saa aikaan minussa voimakkaita mustasukkaisuuden tunteita. Jälkikäteen on käynyt ilmi, että tunteet ovat olleet heillä molemmin puolisia, mutta välillään ei ilmeisesti ole koskaan mitään romanttista tapahtunut, kun elämä on vienyt heitä eri suuntiin. He eivät ole olleet juurikaan tekemisissä viime vuosina, mutta naisen muutettua takaisin samaan kaupunkiin he ovat törmänneet sattumalta muutamia kertoja ja tietysti pysähtyneet juttelemaan ja vaihtamaan kuulumisia. En ole aiemmin kertonut miehelle näistä mustasukkaisuuden tunteista, mutta otin asian puheeksi jokin aika sitten, kun kuulin että he ovat tavanneet. Mitään riitaa en haastanut, enkä ole syyttänyt miestä mistään tai ollut kieltämässä heidän tapaamista, halusin vain avoimesti kertoa tunteistani. Törmäsimme taas viikonloppuna naiseen sattumalta baarissa ja mies jäi hänen kanssaan hetkeksi juttelemaan. Nyt selvisi, että mies oli kertonut tälle naiselle minun mustasukkaisuudestani. Olen todella loukkaantunut tästä, sillä mielestäni aiemmin käyty keskustelu ja oman epävarmuuteni myöntäminen, on ollut luottamuksellinen keskustelu, enkä todellakaan olisi halunnut, että tämä nainen saa tietää siitä. Mies myös valehteli minulle ensin, ettei ollut sanonut mitään, mutta sain tietää asiasta muuta kautta ja lopulta hän myönsikin sen. Mies on toki pahoillaan valehtelusta ja tuosta keskustelun kertomisesta, mutta tämä asia tuntuu nyt vain lisäävän kierroksia mustasukkaisuuteen ja epävarmuuteen. Tämä asia saa minut rakentelemaan jotain hulluja kuvioita mielessäni ja mietin mitä kaikkea muuta he keskustelevat tavatessaan. Miksi tällaisista asioista pitää edes mainita toiselle ja miksi siitä pitää vielä valehdella? Mies ei anna minulle mitään järkeviä vastauksia näihin ja tulen kohta hulluksi, kun en saa asiaa mielestäni pois. Luottamus tuntuu rapistuneen valehtelun myötä. Miten pääsen asiasta yli, miehen kanssa keskustelu ei auta, kun epäilen nyt kaikkea mitä hän sanoo. Pelkään, että nämä heidän väliset tapaamiset on herättänyt jotain vanhoja tunteita eloon ja tämä asia ja nainen kiilaa nyt meidän väliin, ja kaikki tulevaisuuden suunnitelmat perheen perustamiseen ym. liittyen menee pilalle. Olemme olleet yhdessä melkein 5 vuotta, eikä tähän mennessä ole tarvinnut olla huolissaan mistään. En tiedä nyt onko tämä asia saanut aivan liian suuret mittasuhteet mielessäni vai olisiko tässä oikeasti syytä johonkin huoleen.

7

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yleensä vaisto on oikeassa. Jos jokin tuntuu olevan vialla, niin yleensä se on niin. Itselle on vahvistui vasta 10 vuotta eron jälkeen, että vaistoni oli oikeassa. Mies oli pettänyt vaikkei itse ole sitä myöntänyt vielä tänä päivänäkään. Vaihtoi minut toiseen ja jatkaa samaa paskaa tuon uuden kanssa.

      • Anonyymi
        UUSI

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🍑 ­­­N­­y­­­m­­f­­o­m­­­a­­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Oletko puhunut näistä tuntemuksistasi ja ajatuksistasi hänelle avoimesti myös tuon jälkeen, kun hän myönsi, että oli kertonut mustasukkaisuudestasi tälle ihmiselle? Minusta teidän olisi tärkeää jatkaa avointa keskustelua. Luulen, että vain perusteellinen ja syvällinen keskustelu voi parantaa tilanteen, jos se on parannettavissa.

      On aivan ymmärrettävää, että jos turvallisena pitämäsi ihminen jakaa sinuun liittyviä, vaikeita henkilökohtaisia asioita ulkopuolisille, niin että se loukkaa. Sen vuoksi on vaikeaa enää luottavaisesti puhua avoimesti, kun ei tiedä, meneekö asia muille levitettäväksi. Teidän tulisi käydä tämä asia perusteellisesti läpi.
      Ehkä miehesi ymmärsi tämän asian ainakin jälkikäteen, kun koitti piilottaa sen, pelastaa nahkansa valehtelemalla. Tästäkin teidän pitäisi keskustella, että virheiden peittely ja se, että toisen sanaan ei voi luottaa, ei rakenna luottamusta. Vaan virhe pitää myöntää ja siinä samalla osoittaa syvää katumusta, jos sitä katuu.

      • Anonyymi

        Olen puhunut asiasta nyt pariin otteeseen, mutta keskustelut ovat johtaneet siihen, että mies suuttuu ja lakkaa puhumasta asiasta. Hänestä tuntuu, että syyttelen häntä, vaikka mielestäni olen yrittänyt keskustella asiasta syyttämättä häntä ja enemmänkin avautua omista tunteista ja siitä, että olen loukkaantunut. En koe saavani mieheltä tukea ja ymmärrystä. Toivoisin hänen olevan minun tukena ja kertoa asioista avoimesti, jotta saisin käsiteltyä asian. Hän ei vain tunnu pystyvän avoimeen keskusteluun asiasta, kun lopulta suuttuu. Yritän painaa koko asiaa pois mielestä, mutta ei onnistu. Tuntuu, että haluaisin edelleen jatkaa keskustelua, mutta en haluaisi että keskustelu johtaisi taas miehen suuttumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen puhunut asiasta nyt pariin otteeseen, mutta keskustelut ovat johtaneet siihen, että mies suuttuu ja lakkaa puhumasta asiasta. Hänestä tuntuu, että syyttelen häntä, vaikka mielestäni olen yrittänyt keskustella asiasta syyttämättä häntä ja enemmänkin avautua omista tunteista ja siitä, että olen loukkaantunut. En koe saavani mieheltä tukea ja ymmärrystä. Toivoisin hänen olevan minun tukena ja kertoa asioista avoimesti, jotta saisin käsiteltyä asian. Hän ei vain tunnu pystyvän avoimeen keskusteluun asiasta, kun lopulta suuttuu. Yritän painaa koko asiaa pois mielestä, mutta ei onnistu. Tuntuu, että haluaisin edelleen jatkaa keskustelua, mutta en haluaisi että keskustelu johtaisi taas miehen suuttumiseen.

        Tämä on vakava juttu. Kyllä ongelmista pitäisi voida keskustella, sillä ilman niiden käsittelyä ne kasvavat ja jossakin vaiheessa sinulla todennäköisesti mitta täyttyy ja haluat erota. Eli nyt ensin voisit keskustella keskustelemisestä. Aloittaen vaikka että: "Minusta tuntuu, että en saa käsiteltyä kunnolla mieltäni painavia asioita kanssasi. Se olisi tärkeää, jos haluamme ylläpitää tätä suhdetta". Puhuisitte ensin siitä, miten ongelmia pitäisi käsitellä, miten niistä voisi puhua rauhallisesti ja niin, että molemmat tulevat kuulluksi


    • Anonyymi

      Ja nyt tämä homma jatku siten, että tämä nainen tuli oikein halaamaan miestä minun naaman eteen, kun törmättiin. Olen aivan raivoissani, kun nyt alkaa tuntua siltä, että minua pidetään pilkkana.

      • Anonyymi

        Ymmärrän täysin tunteesi. Jos haluat keskustella yksityisesti, niin plant.plant olis kik. Aivan kamala tilanne. Tämä täytyisi nyt pian saada ratkaistua. Jos kumppanisi ei ota tunteitasi huomioon, ei se vaikuta kovin hyvältä suhteen jatkon kannalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe