Esa Kuokka-Kylmästi Paras-Collico

Anonyymi-ap

Todella isoilla toimijoilla ei mene näköjään hyvin. Kun Tehojakelu Oy oli parhaimmillaan 1990 luvulla niin kalustoa oli 120. Kun Esa Kuokka jatkoi niin autoja oli 120 ja ne näkyivät todella vahvasti pääkaupunkiseudulla. Sitten hommaa jatkoi tämä Kylmästi Paras yhtiö tällainen sijoitusyhtiö ja kalustoa oli heinäkuussa 2023 60 kpl ja hyvin harvakseltaan on niitä näkynyt liikenteessä (tiedot perustuvat heidän omaan ilmoitukseen sivustoillaan kaluston määrästä). Mihin hemmettiin ne 60 autoa Esa Kuokan jälkeen on hävinneet. Ja nyt ( en yhtään ihmettele) he myivät kuljetustoiminnan Collico Oy:lle elokuun alusta alkaen. Nettisivulla johtajat kättelevät kuvassa ja antavat kuvan tosi kovasta firmasta joka on kylmä-ja pakastekuljetuksien suurin toimija Suomessa vailla vertaa. Tällainen hämmentää pitkänlinjan kuskia joka on yli 40 vuotta sivusta seurannut kuljetusalaa varsinkin kylmäkuljetuksien osalta. Itse en ole koskaan mieltänyt kyseistä yritystä mitenkään ylivoimasen suureksi saati menestyneeksi ? Kylmästi Paras/Collico kuskit kertokaa rehellinen mielipide , nyt kun homma on alkanut jälleen uudestaan niin onko nyt hyvä fiilis, palkat kohdillaan ja tekemisen meininki ,kuten kuuluu kuuluu sanoa " iso vaihde on kytketty päälle". Eli miten on asian laita. Asiallisia kommentteja Kiitos!

7

917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00003

      No ei mene hyvin ollenkaan tosi pienellä porukalla yritystä pyöritetään ja kaikki legendaariset karpaasit jo Tehojakelun ajoilta 1990- luvun lopusta ovat vaihtaneet firmaa tai jääneet eläkkeelle jo ajatn sitten. Tässä duunari ihmetteleekin kuinka pieneksi voi firma kutistua yhden ihmisen työuran aikana.Onneksi olen vain sivusta seuraaja sellainen tarkkailija.

    • No toi autojen määrä, tehojakelulla kai oli enimmäkseen pakuja ja jotai 2-akselisia, nyt on täysperiä joka vastaa varmaan 10 pulla-autoa, että se siitä.
      Muusta en tiedä

      • Anonyymi00004

        No et tiedä siis yhtään mitään Tehojakelu OY,stä , Tulihan ajettua maitokontteja Kouvolasta Hämeentielle H.KI 1 kontti vetäjässä kärryssä 2 kpl ja pakuja ei ollut 2 akselisia oli joskus. eniten Suomessa muutama puolikaskin oli. Kyllä Tehojakelun miehiä vielä on samoissa töissä kuin ennenkin isännätkin samoja alihankkijoita kuin silloin ennen.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        No et tiedä siis yhtään mitään Tehojakelu OY,stä , Tulihan ajettua maitokontteja Kouvolasta Hämeentielle H.KI 1 kontti vetäjässä kärryssä 2 kpl ja pakuja ei ollut 2 akselisia oli joskus. eniten Suomessa muutama puolikaskin oli. Kyllä Tehojakelun miehiä vielä on samoissa töissä kuin ennenkin isännätkin samoja alihankkijoita kuin silloin ennen.

        Hyvä kirjoitus, kerro lisää noista vanhoista ajoista! Ajoin vähän aikaa Kyytipoika/Kylmäkyyti ja se firma muodostui Tehojakeluksi.
        Tienasi kyllä ihan hyvin vaikka kovaa työtä oli maidonjakoa, lihanajoa ja rullakkojakoa.
        Muisten että Tehojakulu ajoi maitoa riihimäeltä helsingin pitäjänmäkeen yökuormina puoliperävaunulla..


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus, kerro lisää noista vanhoista ajoista! Ajoin vähän aikaa Kyytipoika/Kylmäkyyti ja se firma muodostui Tehojakeluksi.
        Tienasi kyllä ihan hyvin vaikka kovaa työtä oli maidonjakoa, lihanajoa ja rullakkojakoa.
        Muisten että Tehojakulu ajoi maitoa riihimäeltä helsingin pitäjänmäkeen yökuormina puoliperävaunulla..

        Juu sama juttu olin kanssa alussa Kyytipoikka/Kylmäkyyti ajossa tuurailin Ohvoa ja Mustosta olikohan Leppänenkin maitokuljettaja silloin oli ne kaksi MB ,tä Petterien lisäksi silloi .Kun iivonen ja Suvanto lähtivät eri teille ja Jakoauto oy lopetti toiminnan I Iivonen jatkoi Tehojakelu oy ja autot alkoi jossakin vaiheessa suurenemaan puolikkaita muuutama ja olihan se city puolikas muistaakseni Mustonen ajoi ekaksi kunnes Piironen sai sen sitten jaoin silläkin Paulikin Jäätelöä kouluihin olihan kunnon luokitus kärryssä fn ei frc hävetti vikoissa paikoissa olivat hieman löysiä jo viimeiseeä mestassa Nummi Pusulan koulula. Oli kyllä hienoa aikaa ja huoletonta loppuun asti siis kuskeilla ei Jukalla ja Ristolla kumpikin oli tosi mukavia ainakin minun kanssa puhumattakkaan Korhosen Martista hänkin oli alusta asti mukana kunnes siirtyi pilven päälle .


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Juu sama juttu olin kanssa alussa Kyytipoikka/Kylmäkyyti ajossa tuurailin Ohvoa ja Mustosta olikohan Leppänenkin maitokuljettaja silloin oli ne kaksi MB ,tä Petterien lisäksi silloi .Kun iivonen ja Suvanto lähtivät eri teille ja Jakoauto oy lopetti toiminnan I Iivonen jatkoi Tehojakelu oy ja autot alkoi jossakin vaiheessa suurenemaan puolikkaita muuutama ja olihan se city puolikas muistaakseni Mustonen ajoi ekaksi kunnes Piironen sai sen sitten jaoin silläkin Paulikin Jäätelöä kouluihin olihan kunnon luokitus kärryssä fn ei frc hävetti vikoissa paikoissa olivat hieman löysiä jo viimeiseeä mestassa Nummi Pusulan koulula. Oli kyllä hienoa aikaa ja huoletonta loppuun asti siis kuskeilla ei Jukalla ja Ristolla kumpikin oli tosi mukavia ainakin minun kanssa puhumattakkaan Korhosen Martista hänkin oli alusta asti mukana kunnes siirtyi pilven päälle .

        Moi. Olin aika vähän aikaa Kyytipojalla, Leppäsen Raimo oli muistaakseni vähän niinkuin Kymppinä eli ajoi ja toimi myös esimiehenä ja opasti minulle hommaa yhden päivän.

        Mersulla ajoin vähän aikaa keskustan maitopiiriä oli rankka homma kun kantopaikkoja paljon ja lastauskin oli työlästä oli se pikku Mersu taisi olla 911 sarja.
        Pettereillä ajoin HKT;N rullakkojakoa kauppoihin oli hyvää homma se ja tuurasin lihanajoja eli ruhoja ja muuta einestä ajoin mm. espoo ja kirkkonummi seudulle
        Kaikkea Hyvää ja on mielenkiintoista muistelua.
        Ajoin myöhemmin kaupan hommia mm. Keskolla täysperävaunuakin ja rahtihommiin menin Vähälälle Hki-Olulu mutta autossa nukkuminen ei oikein ottanut ja palasin taas kaupan ajoihin ja nyt eläkkeellä.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Moi. Olin aika vähän aikaa Kyytipojalla, Leppäsen Raimo oli muistaakseni vähän niinkuin Kymppinä eli ajoi ja toimi myös esimiehenä ja opasti minulle hommaa yhden päivän.

        Mersulla ajoin vähän aikaa keskustan maitopiiriä oli rankka homma kun kantopaikkoja paljon ja lastauskin oli työlästä oli se pikku Mersu taisi olla 911 sarja.
        Pettereillä ajoin HKT;N rullakkojakoa kauppoihin oli hyvää homma se ja tuurasin lihanajoja eli ruhoja ja muuta einestä ajoin mm. espoo ja kirkkonummi seudulle
        Kaikkea Hyvää ja on mielenkiintoista muistelua.
        Ajoin myöhemmin kaupan hommia mm. Keskolla täysperävaunuakin ja rahtihommiin menin Vähälälle Hki-Olulu mutta autossa nukkuminen ei oikein ottanut ja palasin taas kaupan ajoihin ja nyt eläkkeellä.

        Näin on ajat muuttuneet Kyytipojat, Tehojakelu Oy ja jatkaja Esa Kuokka Oy lähes 100 kuljettajaa töissä, ei ole enää valtaosa eläkkeellä ja nuorimmat muissa firmoissa. Esa Kuokka jäi ansaitusti eläkkeelle. Myi firman tällaiselle sijoitusyritykselle Kylmästi paras tuotenimen alle. Tänä päivänä taitaa olla enää alle 20 autoa, kuskeina maahanmuuttaja kuljettajat ei hyvin mene kymmeniä vuosia työtä tehneet kuskit kyllä kärsii vitutuksesta miten yritys sössittin tähän kuntoon menestyksestä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe