Hyrex 28 vetyvene

Anonyymi-ap

40

612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huippunopeus 18-20 solmua pitäisi olla 18+20 solmua, ja mikä lienee toimintasäde edes 20 solmun nopeudessa...

    • Anonyymi

      Kuka uskaltaa lähteä vesille tuollaisen pommin kanssa?

      Tuulta ei tarvii tankata ja diesel ei leimahda.

      • Anonyymi

        Reilut 50 astetta niin diesel voikin jo leimahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilut 50 astetta niin diesel voikin jo leimahtaa.

        Olen nähnyt kun tupakka tumpataan dieseliin lämpimässä saunassa, ilman leimahdusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt kun tupakka tumpataan dieseliin lämpimässä saunassa, ilman leimahdusta.

        Et tiedä mikä on lämmin sauna, tai sinua on koijattu ja kipossa oli jotain aivan muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilut 50 astetta niin diesel voikin jo leimahtaa.

        Faktan tarkistus.

        Leimahduspiste: tyypillisesti 62-65 °C laadusta riippuen dieselissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Faktan tarkistus.

        Leimahduspiste: tyypillisesti 62-65 °C laadusta riippuen dieselissä

        Tyypillisesti kyllä, mutta tietyissä laaduissa riittää 52 °C. Tarista vaikka ellet usko. 52 on reilut 50.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Faktan tarkistus.

        Leimahduspiste: tyypillisesti 62-65 °C laadusta riippuen dieselissä

        Esim. Neste MY uusiutuvan dieselin leimahduspiste on 55,1 °C. En tiedä myydäänkö suomessa dieseliä itä alemmalla leimahduspisteellä, mutta kyllä niitä maailmalla on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tiedä mikä on lämmin sauna, tai sinua on koijattu ja kipossa oli jotain aivan muuta.

        Lämmin sauna oli 76 asteinen, mutta kipossa ollut diesel oli ulkoilman lämpöistä. Tarkka lämpötila ei ole enää muistissa, mutta 15...20 astetta lienee oikea haarukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämmin sauna oli 76 asteinen, mutta kipossa ollut diesel oli ulkoilman lämpöistä. Tarkka lämpötila ei ole enää muistissa, mutta 15...20 astetta lienee oikea haarukka.

        Kyllä tuo on täysin mahdollinen tilanne, etenkin kun se dieseli on kylmempää kuin ympäröivä ilma.
        Tuossa tilanteessa kaasuuntuminen on vielä hidasta.


    • Anonyymi

      Sama kysymys kuin vetyautovouhottajille: missäs käytte tankkamassa ja onko halpaa?

      • Anonyymi

        Veneilijälle vetyä on heti laidan ulkopuolella vaikka kuinka paljon. Vedessä on 2/3 osaa vetyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veneilijälle vetyä on heti laidan ulkopuolella vaikka kuinka paljon. Vedessä on 2/3 osaa vetyä.

        Siitäpä siis äyskäröimään tankkiin ;>))


    • Anonyymi

      Lappeenrannan satamassa.
      Sanoo vain "Atomi ja vety pliis"

    • Anonyymi

      Valmistajan sana on vielä luotettavampi kuin jumalan sana.

      • Anonyymi

        Eikös jumala ole valmistaja? (Alussa ei ollut mitään, jne...)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös jumala ole valmistaja? (Alussa ei ollut mitään, jne...)

        Tekikö se jumala jotain hörhöveneitäkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekikö se jumala jotain hörhöveneitäkin?

        Ilmeisesti... ellei ole sitten alakerran herran tekosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti... ellei ole sitten alakerran herran tekosia.

        Eikös vety kohoa pikemminkin taivaan tuuliin kuin kaivaudu johonkin maan pimeyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös vety kohoa pikemminkin taivaan tuuliin kuin kaivaudu johonkin maan pimeyteen.

        Hörhövene ei lennä. Eikös olekin pirullista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hörhövene ei lennä. Eikös olekin pirullista?

        Tuo vähän riippuu.
        Eikös jeesuskin lennellyt taivaalle jonkinmoisella härpäkkeellä joten sen härpäkkeen on täytynyt olla ilma-alus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vähän riippuu.
        Eikös jeesuskin lennellyt taivaalle jonkinmoisella härpäkkeellä joten sen härpäkkeen on täytynyt olla ilma-alus.

        Vene ei ole ilma-alus.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se olla semmoinen lentovene jolla jeesuskin matkaili jollain järvellä.
        Tuommoiseen mahtuisi kaikki opetuslapsetkin mukaan:
        https://www.youtube.com/watch?v=rwa9unx9mpQ

        Se on veden pintaa nousuihin ja laskuihin hyödyntävä ilma-alus eikä vene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on veden pintaa nousuihin ja laskuihin hyödyntävä ilma-alus eikä vene.

        Kyllä kai nuo voivat vedessä olla muutenkin kuin vain nousemassa ja laskeutumassa. Jossain youtube-videossa oli venäläisen keksijä keksimä lentovene joka pystyi sukeltamaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kai nuo voivat vedessä olla muutenkin kuin vain nousemassa ja laskeutumassa. Jossain youtube-videossa oli venäläisen keksijä keksimä lentovene joka pystyi sukeltamaankin.

        Eli kun minä menen järveen uimaan olen vene. Järven kalat on sukellusveneitä. Jep jep.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kun minä menen järveen uimaan olen vene. Järven kalat on sukellusveneitä. Jep jep.

        Voithan sinä nimittää itseäsi veneeksikin jos se tuntuu mukavalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voithan sinä nimittää itseäsi veneeksikin jos se tuntuu mukavalta.

        Kyllä tähän maahan sukupuolia mahtuu. Veneoletettukin sopii hyvin sekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voithan sinä nimittää itseäsi veneeksikin jos se tuntuu mukavalta.

        Voitte kutsua minua jumalaksi. Se tuntuu mukavalta.


    • Anonyymi

      Vetyyn voi suuressa mittakaavassa varastoida energiaa pienemmällä painolla kuin akkuihin. Vastaava väite on pienessä mittakaavassa aika kyseenalainen.
      Painesäiliö painaa ja vuotaa, mikäli kyse on CNG:stä. LNG:n tapauksessa pienessä mittakaavassa jopa pelkät lämpöeristeet painavat akkua enemmän, elleivät ne vuoda lämpöä niin paljon, että hävikki kaasuksi on kohtuutonta huviveneessä, mikä viettää suurimman osan ajastaan paikallaan.

      • Anonyymi

        Vetysäiliö vuotaa joka tapauksessa oli siinä tiivisteet tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetysäiliö vuotaa joka tapauksessa oli siinä tiivisteet tai ei.

        Iso säiliö vuotaa suhteessa tilavuuteensa paljon vähemmän kuin pieni. Eroa vielä kasvattaa se tosiseikka, että isomman painesäiliön seinämät ovat paksummat, mutta efekti olisi olemassa saman paksuisillakin, silloin vuoto on suhteessa pinta_alaan ja siten mittasuhteen neliöön, kun taas tilavuus mittasuhteen kuutioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso säiliö vuotaa suhteessa tilavuuteensa paljon vähemmän kuin pieni. Eroa vielä kasvattaa se tosiseikka, että isomman painesäiliön seinämät ovat paksummat, mutta efekti olisi olemassa saman paksuisillakin, silloin vuoto on suhteessa pinta_alaan ja siten mittasuhteen neliöön, kun taas tilavuus mittasuhteen kuutioon.

        Jos autolla on leveyttä 2,5 m ja korkeutta 4 m ja pituutta 10 m niin siihen sopii vaivattomasti 100 m^3 vetytankki. Tuommoisen hankin seuraavaan autooni.


    • Anonyymi

      Vaikuttaa fiksulta laitteelta.

      • Anonyymi

        Varmasti fiksu, mutta ennen kuin vedystä innostuu liikaa, kannattaa muistaa, että vedyn kiehumispiste on -253 C. Minua viisaammat osaavat laskea, kuinka kovan paineen vatii, että vety pysyy säiliössä nesteenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti fiksu, mutta ennen kuin vedystä innostuu liikaa, kannattaa muistaa, että vedyn kiehumispiste on -253 C. Minua viisaammat osaavat laskea, kuinka kovan paineen vatii, että vety pysyy säiliössä nesteenä.

        Jos lämpötila on alle -253 C niin ei tarvita paljonkaan painetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lämpötila on alle -253 C niin ei tarvita paljonkaan painetta.

        Niinpä. Ei ihan pienellä energiamäärällä vety jäähdy tai paine nouse riittävästi. Vety on halpaa, mutta millä hinnalla saat sen mukaasi käyttökelpoisessa muodossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Ei ihan pienellä energiamäärällä vety jäähdy tai paine nouse riittävästi. Vety on halpaa, mutta millä hinnalla saat sen mukaasi käyttökelpoisessa muodossa?

        Paljon kalliimpaa vety on kuin bensa jos energiasisällöstä on kysymys.
        Vedyn käyttäminen energian siirtoon on todella idioottimainen ajatus.
        50 litran tankkiin mahtuu vetyä 1 kg jos paine on 200 bar. Samankokoiseen tankkiin mahtuu bensaa 40 kg.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7393
    2. 78
      4913
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4809
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4218
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2998
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2639
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2541
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      46
      2186
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2181
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1810
    Aihe