Aikoinaan asepalveluksen suoritin Vaasan rannikkopatteristossa.
Se vaan tuli mieleen, kun olin kiertävässä vartiossa, niin rynnäkkökivääriin annettiin muutama kova panoksen eli kovat piipussa.
Mietityttää vaan, että siviilissä en ikinä saisi rynnäkkökivääriä edes ilman patruunoita ja jos haluaisi pienoiskiväärin hankkia, niin poliisiasemalla joutuisi poliisin tentattavaksi.
Kyllähän siitä kovat kuulustelut ja rangaistukset tulisi, jos olisi lähtenyt rynnäkkökiväärin kanssa seikkailemaan, mutta että ilman poliisikuulusteluja saa rynnäkkökiväärin ja kovat piippuun sillä perusteella, että on armeijasa ja suorittamassa palvelusta, jossa asetta kannetaan.
Kovat piipussa
Anonyymi-ap
4
305
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä meillä oli vartimiehellä täysi lipas (30kpl) kovia.
Ja nykyään hirvipassisa 2 lipasta kovia.- Anonyymi
Eikös hirvimetällä pitäisi olla niitä pehmeäkärkisiä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös hirvimetällä pitäisi olla niitä pehmeäkärkisiä ?
Ei ole mitään pehmeäkärkisen vaatimusta/määräystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään pehmeäkärkisen vaatimusta/määräystä.
Että ihan FMJ tai OTM hirvijahdissa, nekin vissiin vieläpä kuparisia, kerrassaan loistavaa......
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423