Mikä on linja lestadiolaisuudessa seuraavassa asioissa.

1. ApT 10;43; Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

VL väittämä; pitää aina olla osallisena toinen ihminen?
Mihin se perustuu?

ApT 2.38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

VL väittämä - Pitää uskoa?
Jos usko on Jeesukseen, niin tulee ottaa kaste, niin miksi VL ei ota kastetta, että saisi Pyhän Hengen.

Toisaalta, millä tavalla te sen muka saatte, Raamattu ei tue muita tapaoja.

Joten mihin se perustuu?

107

872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä kohta lestoille tämä KAIKKI sana ei oikein aukea heille tässä.

      • Anonyymi

        Jokainen sana ei aukea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen sana ei aukea

        Saa anteeksi kohta ei aukea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa anteeksi kohta ei aukea

        Kaikki profeetat todistivat todistavat kohta ei aukea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki profeetat todistivat todistavat kohta ei aukea

        Uskoo häneen kohta ei aukea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoo häneen kohta ei aukea

        Kaikki kristityt on kastettu ei aukea heille tämäkään.


      • Silloin pitää toimia jaloilla, jonka Raamattu kertoo; Gal. 5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki kristityt on kastettu ei aukea heille tämäkään.

        Ei pidä paikkaansa. Missä Wellut on kastettu, yhtään kasteallalsta ole yhdelläkään RY;llä.

        Muutaman olen heistä kastanut järvessä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Missä Wellut on kastettu, yhtään kasteallalsta ole yhdelläkään RY;llä.

        Muutaman olen heistä kastanut järvessä.

        Menit sitten pilaamaan sen järven.


    • Olet sekopää.
      Kasteessahan nämä vellut vain upotetaan, en minä ja nyt ne on Pyhiä.

    • Anonyymi

      Eikö kukaan pysty vastaamaan tähän; ApT 10;43; Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

      Mehän jakelette syntejä anteeksi keskenämme, miksi? Koska sen saa suoraan Jeesukseltakin.

      • Anonyymi

        Onhan tämä sinulle sanottu monta kertaa. Jeesus sanoi : joille te synnit anteeksi annatte...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tämä sinulle sanottu monta kertaa. Jeesus sanoi : joille te synnit anteeksi annatte...

        On, mutta sano se itse, kuka toimi niin?


      • pinnasänky kirjoitti:

        On, mutta sano se itse, kuka toimi niin?

        Jäi muuten kertomatta, miten alkuteksti asiaan suhtautuu;

        23 Jos te vapautatte jonkun synnit, ne vapautetaan hänelle, ja jos pidätätte jonkun, ne pidätetään.

        Asia koskee henkilökohtaisia kiistoja, ei yleistä syntiä, josta Matt. 6:14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi

        Pitää tutkia sanaa, ennekuin kommentoi mitenkään, vielä ilman asiakohtaa Kirjassa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jäi muuten kertomatta, miten alkuteksti asiaan suhtautuu;

        23 Jos te vapautatte jonkun synnit, ne vapautetaan hänelle, ja jos pidätätte jonkun, ne pidätetään.

        Asia koskee henkilökohtaisia kiistoja, ei yleistä syntiä, josta Matt. 6:14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi

        Pitää tutkia sanaa, ennekuin kommentoi mitenkään, vielä ilman asiakohtaa Kirjassa.

        Rikkomuksetkin on syntiä. Mikä on synti? Väärintekemistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rikkomuksetkin on syntiä. Mikä on synti? Väärintekemistä.

        Höpsis. Synnillä on aina nimi, ja ne löytyy 2 Mooseksesta 5 Mooseksesta

        Laita näkyviin, mitä pitää rikka, sekä mitä tehdä väärin?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Höpsis. Synnillä on aina nimi, ja ne löytyy 2 Mooseksesta 5 Mooseksesta

        Laita näkyviin, mitä pitää rikka, sekä mitä tehdä väärin?

        Tarkoitatko 10 käskyä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko 10 käskyä?

        Käsky on yhden Lain 618 osa, josta Mooses sai Julmalta ne 10 ensimmäistä osaa Siinailla Jumalan kirjoitteessa ne Mooseksen viemiin kahteen kivitauluun.

        Yhden Käskyn rikkomisella ihminen on vastuussa koko laita, kuten Jeesus sen vahvistaa ja loput käskyt Lakiin liitettiin vasta kokonaisuudessaan Jordanin ylityksen jälkeen, kansan päästyä Israeliin.

        Nämä 10 käskyä olivat heille, kun matka eväät, ettei keskenään tulisi riitoja, sillä kansa pyrki "nurisenmaan" joka käänteessä.

        Esim;2. Moos. 15:24 Kansa nurisi Moosesta vastaan ja sanoi: "Mitä me nyt juomme?"

        Näin Moosekselle jäin siinä ikäänkuin käyttöön Jumalan tahto. 5. Mooses on vapaasti suomennettuna "käskyjen toisto".

        Tulee aina muistaa, että joka käskyllä on nimi, ja mm. Oonan tapaus ei ollut käskyn rikkomus, josta Wl tietämättömänä väärin saarnaa, se oli tottelemattomuus Jumalaa kohtaan, jolloin rangaistus oli sama, mitä Laissa, Kuolema.

        Taas Wl,issä yleinen Lain rikkomus on heidän mielestään "vilkuttelun arvoinen rikkomus" joka on Jumalan mielestä yhtä suuri rikkomus, kun murha, eli; 7. Älä varasta.

        Eli on puurot ja vellit pahasti sekaisin, oona oli muka syntinen, taas Wl varas otti vaan käyttöönsä.
        Sama kokee kaikkia ihmisiä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Käsky on yhden Lain 618 osa, josta Mooses sai Julmalta ne 10 ensimmäistä osaa Siinailla Jumalan kirjoitteessa ne Mooseksen viemiin kahteen kivitauluun.

        Yhden Käskyn rikkomisella ihminen on vastuussa koko laita, kuten Jeesus sen vahvistaa ja loput käskyt Lakiin liitettiin vasta kokonaisuudessaan Jordanin ylityksen jälkeen, kansan päästyä Israeliin.

        Nämä 10 käskyä olivat heille, kun matka eväät, ettei keskenään tulisi riitoja, sillä kansa pyrki "nurisenmaan" joka käänteessä.

        Esim;2. Moos. 15:24 Kansa nurisi Moosesta vastaan ja sanoi: "Mitä me nyt juomme?"

        Näin Moosekselle jäin siinä ikäänkuin käyttöön Jumalan tahto. 5. Mooses on vapaasti suomennettuna "käskyjen toisto".

        Tulee aina muistaa, että joka käskyllä on nimi, ja mm. Oonan tapaus ei ollut käskyn rikkomus, josta Wl tietämättömänä väärin saarnaa, se oli tottelemattomuus Jumalaa kohtaan, jolloin rangaistus oli sama, mitä Laissa, Kuolema.

        Taas Wl,issä yleinen Lain rikkomus on heidän mielestään "vilkuttelun arvoinen rikkomus" joka on Jumalan mielestä yhtä suuri rikkomus, kun murha, eli; 7. Älä varasta.

        Eli on puurot ja vellit pahasti sekaisin, oona oli muka syntinen, taas Wl varas otti vaan käyttöönsä.
        Sama kokee kaikkia ihmisiä.

        Mikä tässä nyt on ongelma? Rikkomukset uskotaan anteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tässä nyt on ongelma? Rikkomukset uskotaan anteeksi.

        Se, että on käännyttävä Jeesuksen puoleen, joka on Vapahtaja, ei oman pään mukaan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se, että on käännyttävä Jeesuksen puoleen, joka on Vapahtaja, ei oman pään mukaan.

        Niinhän tehdään. Uskotaan synninpäästö Jeesuksen nimessä ja veressä. Ei sitä oman pään mukaan tehdä.


    • Anonyymi

      Ihmettelen.

      Tuo "nimensä kautta" pitäis olla ihan selvä juttu.

      • Laita konteksti asiaan, sekä jakeet, katsotaan sitten.

        Jeesus elää, joten rukousyhteys on Hänen omillaan jokapäiväistä, mutta muiden omille outoa.


      • Anonyymi

        Niinhän se pitäisi, mutta jotkut ei usko vaikka kuinka selvästi asia Raamatussa sanottaisiin tai hänelle sitä selitettäisiin. Tämäkin kertoo siitä että Jumalalla on oma aikataulunsa vanhurskauttaa ihmiset. Se on kokonaan Jumalan työ,eikä yhtään ihmisen.Tähän saamme luottaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se pitäisi, mutta jotkut ei usko vaikka kuinka selvästi asia Raamatussa sanottaisiin tai hänelle sitä selitettäisiin. Tämäkin kertoo siitä että Jumalalla on oma aikataulunsa vanhurskauttaa ihmiset. Se on kokonaan Jumalan työ,eikä yhtään ihmisen.Tähän saamme luottaa.

        Eikö Jeesus olekaan Kaikkivaltias pelastajasi?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Eikö Jeesus olekaan Kaikkivaltias pelastajasi?

        Jeesus ei ole jumalan poika mutta minä olen koska jumala on isäni ja pelastajani jos hylkään synnit. Jokaisen pitää hylätä synnit ja elää niinkuin jeesus eli muuten ei pelastu. Lopeta sinä syntinen saatana puhumasta jeesuksesta ja elämään sen mukaan miten se opetti ja naulaa itsesi ristille muuten et pelastu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole jumalan poika mutta minä olen koska jumala on isäni ja pelastajani jos hylkään synnit. Jokaisen pitää hylätä synnit ja elää niinkuin jeesus eli muuten ei pelastu. Lopeta sinä syntinen saatana puhumasta jeesuksesta ja elämään sen mukaan miten se opetti ja naulaa itsesi ristille muuten et pelastu.

        Sinä "syntinen saatana" elät synnissä. Jumala ei pelasta muuta kun Israelin kansan, joten jatka samalla polullasi.

        Me Kiristyt ja kastetut olemme Hänen pelastuksessaan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Eikö Jeesus olekaan Kaikkivaltias pelastajasi?

        Jeesus on vapahtajani,mutta vain Jumala on kaikkivaltias.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on vapahtajani,mutta vain Jumala on kaikkivaltias.

        Miten tämän kerrot, jonka jo Daniel on vahvistanut 7;14

        Matt. 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Mielenkiintoista se, että tutuksi tulleet Wellut ovat muuttaneen näiden parin kymmenen vuoden kanssakäynnissä mieltään nykyään Heidän Kaikkivaltias Herra on Jeesus.

        Heillä on jo palastus- varmuus, ja muutama on jo kastettukin.


    • Anonyymi

      veeällät on lunastaneet paikkansa joukkoon kuulumiseen kädennostolla ja sukuun syntymisellä.

      ei siinä muusta ole kyse, muutama voi olla oikeasti Hengen synnyttämä, aniharva.

      ei ne omakohtaisesti mitään raamatuita tarvitse, tuskin koskaan kukaan veeällä avaa sitä omatoimisesti.

      • Anonyymi

        sinä alat vähän toistamaan itseäsi, helluntaivaari!


      • Juuri näin, jegi ei palsta vaan omakohtainen päätös seurata Jeesusta, ja ottaa kaste.


      • Anonyymi kirjoitti:

        sinä alat vähän toistamaan itseäsi, helluntaivaari!

        Missä, mm.?

        Minä toistan vain ja kirkastan Kristusta sekulaareille.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä, mm.?

        Minä toistan vain ja kirkastan Kristusta sekulaareille.

        Et sinä vaan tuo vaari. Hän ei korosta Kristusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinä alat vähän toistamaan itseäsi, helluntaivaari!

        liikennemerkissä on samaa vikaa !

        pitäsköhän ne jo peittää mitä arvelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        liikennemerkissä on samaa vikaa !

        pitäsköhän ne jo peittää mitä arvelet?

        khä khä sodomia?


      • Henkihän tulee kasteessa, ja heitä ei ole kastettu, niin mikä "henki"?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Henkihän tulee kasteessa, ja heitä ei ole kastettu, niin mikä "henki"?

        Niin näyttää tulevan, sinulle tosin paha henki. hallelujaa.....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin näyttää tulevan, sinulle tosin paha henki. hallelujaa.....

        Kenellä se on? Arvosteletko Pyhää Henkeä?
        Muista tuomio; Matt. 12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa

        Taitaa olla parannuksen paikka.


    • Kiitos ohjauksesta.

    • Anonyymi

      Parannusta ja anteeksiantamusta saarnataan Jeesuksen nimeen, eli Hänen lähettämänä.

      Room 10
      Kuinka he voivat uskoa ellei heille saarnata. Kuinka he voivat saarnata ellei heitä löhetetä...

      ...niin kuin Isä lähetti minut, minä lähetän teidät. Ottakaa Pyhä Henki, joille te anteeksi annatte....


      Evankeliumin saarnavirka on Pyhän Hengen virka. Jos Raamattuun ja Jumalan valtakuntaan uskoo.

      • Mutta kun ei ole Jeesusta, niin se on turhaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mutta kun ei ole Jeesusta, niin se on turhaa.

        Totta. Ei kukaan saa anteeksi syntejään millään saarnaamalla. Vain usko Herraan Jeesukseen vaikuttaa syntien anteeksisaamiseen:
        Ap 10
        " Kaikki profeetat todistavat hänestäa ja sanovat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Ei kukaan saa anteeksi syntejään millään saarnaamalla. Vain usko Herraan Jeesukseen vaikuttaa syntien anteeksisaamiseen:
        Ap 10
        " Kaikki profeetat todistavat hänestäa ja sanovat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Eikö teillä siellä ole Jeesusta? Miten voi uskoa jos ei saarnata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö teillä siellä ole Jeesusta? Miten voi uskoa jos ei saarnata?

        Voihan ne antaa anteeksi mut ei saa jos ei hylkää. Niitä pitää myos katua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan ne antaa anteeksi mut ei saa jos ei hylkää. Niitä pitää myos katua.

        Jos varastat kaverilta pyyhekumin sun pitää itkien katua ettet koskaan enää vie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos varastat kaverilta pyyhekumin sun pitää itkien katua ettet koskaan enää vie.

        Siihen ei synninpäästoä tarvi riittää että katuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Ei kukaan saa anteeksi syntejään millään saarnaamalla. Vain usko Herraan Jeesukseen vaikuttaa syntien anteeksisaamiseen:
        Ap 10
        " Kaikki profeetat todistavat hänestäa ja sanovat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Olet jäljillä, mutta se on vain yksi jae, mutta asiaa, johon liittyy suulla tunnustaminen sekä kaste.
        Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Pyhää Henkeä ei voi saada, ilman kastamista Jeesukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voihan ne antaa anteeksi mut ei saa jos ei hylkää. Niitä pitää myos katua.

        Hylkää, missä se on kontekstina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos varastat kaverilta pyyhekumin sun pitää itkien katua ettet koskaan enää vie.

        Se ei ole synti, vaan keskinäinen varkaus, joka on korvattava ja pyydettävä anteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siihen ei synninpäästoä tarvi riittää että katuu.

        Missä niin kirjoitetaan?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä niin kirjoitetaan?

        raamatussa


      • Anonyymi kirjoitti:

        raamatussa

        Ihan sielläkö, mikä Kirja sekä jae?

        Hyvä kuitenkin että edes yksi Wellu tietää, että asia on Raamatussa, eikä RY;llä.


    • Anonyymi

      Joku kirjoitti

      "Pyhää Henkeä ei voi saada, ilman kastamista Jeesukseen."

      Itse luen samasta Raamatusta että kastetta ei anneta ennen kuin PH on tullut sydämeen. PH saadaan uudessa syntymässä jonka Jumala vaikuttaa saarnan kautta, eli parannuksen yhteydessä, kun ihminen saa epäuskonsa ja sen hedelmät anteeksi.

      • Poikkeuksia on, joten näinkin olen tiennyt tapahtuvan, mutta miksi et pelaa varman päälle;
        Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen

        Näin se menee Kirjan mukaan ilman selittelyjä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Poikkeuksia on, joten näinkin olen tiennyt tapahtuvan, mutta miksi et pelaa varman päälle;
        Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen

        Näin se menee Kirjan mukaan ilman selittelyjä.

        Yritin juuri sanoa että tuossa kääntymisessä joka edeltää kastetta. " Kääntykää ja ottakaa kukin..."

        Miksi et pelaa varman päälle ja selitä tätä niin että se on yhtäpitävä Korneliuksen kertomuksen kanssa.

        43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.

        44. Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.

        46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:

        47. Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?



        Eli PH saa parannuksen yhteydessä. Ei koskaan missään muussa yhteydessä.

        Katsos, kun Pietari tunnusti Kristuksen Jeesus sanoi ettei sitä Pietarin järki tai tieto ilmoittanut vasn Jumalan Henki.


        Apt 836. Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?

        36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?

        37. Niin Filippus sanoi hänelle: "Jos uskot koko sydämestäsi, niin se tapahtukoon". Hän vastasi ja sanoi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika".

        Kysymys: saiko kamaripalvelia hengen kasteessa, vai oliko kasteen edellytys että Henki jo oli kirkastanut Kristuksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritin juuri sanoa että tuossa kääntymisessä joka edeltää kastetta. " Kääntykää ja ottakaa kukin..."

        Miksi et pelaa varman päälle ja selitä tätä niin että se on yhtäpitävä Korneliuksen kertomuksen kanssa.

        43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.

        44. Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.

        46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:

        47. Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?



        Eli PH saa parannuksen yhteydessä. Ei koskaan missään muussa yhteydessä.

        Katsos, kun Pietari tunnusti Kristuksen Jeesus sanoi ettei sitä Pietarin järki tai tieto ilmoittanut vasn Jumalan Henki.


        Apt 836. Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?

        36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?

        37. Niin Filippus sanoi hänelle: "Jos uskot koko sydämestäsi, niin se tapahtukoon". Hän vastasi ja sanoi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika".

        Kysymys: saiko kamaripalvelia hengen kasteessa, vai oliko kasteen edellytys että Henki jo oli kirkastanut Kristuksen.

        Kuten kirjoitin, eroja on ja minä mm Uudesti synnyin ennen kastetta, vaikka oli Jeesuksessa lähes lapsesta lähtien, mutta luterilaisuudessa ja oppihan on siellä katollista.

        Eksakteja eroja menettelyn kulussa kannata nostaa ehdoksi, sillä Pastorina olen sen nähnyt, ikään kuin eri teitä kulkevien elämä, lopulliseen pelastusvarmuuteen.

        Kun antaa itsensä Jeesukselle, vaikka autiolla saarella, missä ei ole kirjaa ”menettelytapaan”, tiedän sen riittävän Jee ukselle, sillä on, kuten teidät kaksi jonoa, Hänen seuraajansa, sekä sekulaarit.
        Jumala sinänsä ei pelasta ketään, muuta kun oman kansansa Israelin, josta Galatalais- kirjeessä.

        On aina hyvä laittaa myös Kirja, eli Ap T. 10. Jossa juuri todetaan profeettojen sanomana, että – Jokainen joka uskoo Häneen (luvattuna Messiaana, ja Kaikkivaltiaana) asia on selvä, kuten kirjoitit, se ei tarvitse prosessiin toista ihmistä.

        Mielenkiitoinen on alkuteksti; 43 Ja hänestä todistavat ne kaikki profeetat, että jokainen, joka uskoo hänen nimessään, saa ottaa vastaan vapautuksen synneistä.

        Vapauteenhan Jeesus meidät vapautti.

        Vapautushan on vapautus päällä olevista synneistä, mutta tuoreemmat käännökset puhuvat hieman rajoitetummin, mutta sekin riittää, kun on Jeesuksen seuraaja.

        - 38 ei ole niin tarkka, mitä -92, ja -38 jälkeen on Raamatun kääntäjille tullut paljon uutta käännettävää materiaalia, kuten Gumron.

        Hyvä esimerkki on biblian käännöstajuaminen, mm sanassa Langeta, joka on pahasta, eli langeta syntiin, tai liukastua. Sehän on käännöksen käännös.

        Siellä se on; 44 Kuin Pietari vielä näitä puhui, LANKESI Pyhä Henki kaikkein niiden päälle, jotka puheen kuulivat.

        On hyvä katsoa aina taustat, eli konteksti.

        44. Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.

        Tämä oli heille todella suurta, koska Jeesus oli ollut kuolleissa vasta muutaman vuoden, ja Jeesus juuri heille sanoi Pyhän Hengen merkityksen suuruutta.

        Aika oli eri.

        Hengen saa silloin kun Henki katsoo omalta osaltaan sen tarpeelliseksi, mutta sama Pietari sanoo asiasta näin. Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen

        Eli Henki tietää yhteydet paremmin kun me.

        »Eli PH saa parannuksen yhteydessä. Ei koskaan missään muussa yhteydessä.** Korjasin tuon sanomasi yllä.

        Tuo teksti on kylläkin kuohitun Hoviherran sekä Filippoksen dialogista, jossa eunukki oli tietoa nimenomaan täynnä, mutta ei tiennyt, että juuri Jeesus nasaretilainen on luvattu messias.

        Hänhän luki ja tutki juuri Jesajan sanomaa, ja Ananias sai Jeesukselta käskyn mennä kastamaan Hänet.

        Ap T 8 juuri kertoo, että etsivä saa suun tunnustuksella avun; Room. 10:10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.

        Ilman suun tunnustusta ei kukaan kasta Jeesukseen. Siinäkin nämä vauva- viruttelut ovat Rooman pakanallisuutta.

        Laitan dialogin alkutekstillä, niin ei tule virheitä;

        34 Ja se uskovainen sanoi Filippus’lle, ”minä pyydän sinua, kenestä hän, tämä profeetta, sen sanoo, omasta sielustaanko, vai toisesta ihmisestä?”

        Eli tässä Anaias vahvisti Jesajan tekstin.

        35 Silloin Filippus avasi suunsa, alkoi siitä, tästä kirjoituksesta; hän evankelioi hänelle meidän Herraamme Jeshuaa.

        Filippos evankelioi Hänelle, koska Hän oli tullut useita tuhansia kilometrejä Jerusalemiin, jonne Hän oli menossa, että Jeesus on se josta Profeetta puhuu.

        36 Ja näiden mennessä sillä tiellä, he olivat saapuneet sille yhdelle paikalle, jossa oli vettä. Ja hän sanoi, SE USKOVAINEN, ”katso, vettä. Mikä estää kasteella käymisen?”

        Kun Eunukki oli tehnyt päätöksen ja ottanut Jeesuksen omakseen, ja halusi kastaneet.

        37 Ja Filippus sanoi, ”jos sinä uskot koko sydämestä, se on luvallista”. Ja hän vastasi ja sanoi, ”minä uskon, että Jeshua on Messias, se Jumalan poika”.

        38 Ja hän käski, että vaunut seisahtuisivat, ja he kaksi laskeutuivat veteen, ja Filippus kastoi sen uskovaisen.

        Näin se menee tänäkin päivänä, mutta tässä ei puhuta PH;sta mitään, mutta sanoman mukaan Hän täyttyi Hengellä, koska samoihin aikoihin Jerusalemissa kastettiin 3000 henkeä Jeesukseen ja saivat kasteen, Pyhän Hengen ja armolahjoja, mm kielillä puhumisen.

        »Kysymys: saiko kamaripalvelia hengen kasteessa, vai oliko kasteen edellytys että Henki jo oli kirkastanut Kristuksen.** Sai, mutta Hän ei ollut vielä kirkastettu, se tulee vasta kasteessa, sillä Hän luki vasta Jesajaa, ja etsi Jeesusta, kasteta ja siitä saavaa Henkeä.

        Oli tosihyvä kirjoitus, Kiitos, että sain ottaa kantaa.

        Hakeudu kasteelle, voin sen suorittaa, niin saat lahjaksi Pyhän Hengen.


    • Anonyymi

      Raamatussa ei ole yhtäkään esimerkkiä uudestikastamisesta. Sen sijaan on esimerkki siitä että muutamat ottivat kasteen Kristukseen vaikka eivät olleet hyljänneet entisiä epäjumalia.

      Siinäkään tapauksessa ei kastetta tarvinut uusia mutta apostolit selittivät mikä oli hyljättävä ja päästivät heidät synneistään (kättenpäällepaneminen). Silloin PH tuli heihin.

      Jo kolmas kerta:
      Raamatussa ei ole yhtään esimerkkiä siitä että PH saatais kasteessa, puhumattakaan uudestikasteessa.

      • Totta. ei ole, koska on vain yksi kaste, upottaminen nesteeseen, ja liittäminen Jeesukseen.
        Esimerkkejä on UT väärällään, mutta ei yhtään vauvakastetta, joka on pakanallinen vauvan sitominen kirkkoon, vailla Jeesusta.

        Tämä vaivailuteltu on sitä "uutta kastetta", vaikka siinä ei kasteta mitään, jäätte kaikki ilman Jeesusta.

        Näin pakanat laittavat oman vauvansa kaulaan Kirkon/ seurakunnan veronarun.

        Aika pakanallista.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Totta. ei ole, koska on vain yksi kaste, upottaminen nesteeseen, ja liittäminen Jeesukseen.
        Esimerkkejä on UT väärällään, mutta ei yhtään vauvakastetta, joka on pakanallinen vauvan sitominen kirkkoon, vailla Jeesusta.

        Tämä vaivailuteltu on sitä "uutta kastetta", vaikka siinä ei kasteta mitään, jäätte kaikki ilman Jeesusta.

        Näin pakanat laittavat oman vauvansa kaulaan Kirkon/ seurakunnan veronarun.

        Aika pakanallista.

        Ei mainita upottamista Raamatussa eikä mitään erillistä vauvakastetta ole vaan sama kaste kaikille jossa kastettava liitetään Kristukseen.

        Uudestikastaminen on pakanuutta
        Pakanat hyökkääväät lasten kastamista vastaan veroista puhuen, joskus jopa niin kärkkääsi että alkavat nimittelemään lapsena kastettuja uskovia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mainita upottamista Raamatussa eikä mitään erillistä vauvakastetta ole vaan sama kaste kaikille jossa kastettava liitetään Kristukseen.

        Uudestikastaminen on pakanuutta
        Pakanat hyökkääväät lasten kastamista vastaan veroista puhuen, joskus jopa niin kärkkääsi että alkavat nimittelemään lapsena kastettuja uskovia

        Upottamisen puolesta vouhottajat höpöttävät veroista, eivät näe sitä mikä kasteessa - oli siten lapsi tai aikuinen - on oleellista: Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen liittäminen ja hänen verensä ansioista tapahtuva pelastus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Upottamisen puolesta vouhottajat höpöttävät veroista, eivät näe sitä mikä kasteessa - oli siten lapsi tai aikuinen - on oleellista: Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen liittäminen ja hänen verensä ansioista tapahtuva pelastus.

        Synnin hylkääminen pelastaa jeesuksen veri ei oo pelastanu koskaan ketään,vaan sen juonti, ei auta siunailut jos ei tee jeesuksen töitä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mainita upottamista Raamatussa eikä mitään erillistä vauvakastetta ole vaan sama kaste kaikille jossa kastettava liitetään Kristukseen.

        Uudestikastaminen on pakanuutta
        Pakanat hyökkääväät lasten kastamista vastaan veroista puhuen, joskus jopa niin kärkkääsi että alkavat nimittelemään lapsena kastettuja uskovia

        Yhtään virutettua vauvaa ei liitetä kristukseen, vaan seurakuntaan.

        Pakanuus on muu maalaisuutta, mutta heistä fiksummat seuraavat Jeesuksen ohjeita; Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Missä Jumala on sinua kutsunut, Hän Jaakobin ja Israelin Jumala, ei pakanoiden.

        Kukahan sen penturipottelun on kehittänyt, se on Katollinen kirkko n 400 luvulla, saadakseen veronmaksajia, vähän hävettää puolestasi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Yhtään virutettua vauvaa ei liitetä kristukseen, vaan seurakuntaan.

        Pakanuus on muu maalaisuutta, mutta heistä fiksummat seuraavat Jeesuksen ohjeita; Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Missä Jumala on sinua kutsunut, Hän Jaakobin ja Israelin Jumala, ei pakanoiden.

        Kukahan sen penturipottelun on kehittänyt, se on Katollinen kirkko n 400 luvulla, saadakseen veronmaksajia, vähän hävettää puolestasi.

        Viruttelu on oma pilkkatermisi. Kastettu lapsi liitetään Kristukseen

        Jeesus itse kehitti kasteen jossa häneen liitytään. Minua hävettää puolestasi tuollainen verokitinä, taidat olla rahan perään etkä välitä Jeesuksesta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Upottamisen puolesta vouhottajat höpöttävät veroista, eivät näe sitä mikä kasteessa - oli siten lapsi tai aikuinen - on oleellista: Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen liittäminen ja hänen verensä ansioista tapahtuva pelastus.

        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Lue tämä, vaikka tavaamalla kahteen kertaan, etkö halua hakeutua Jeesus yhteyteen, vai jäätkö puhvelien juoksupojaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Upottamisen puolesta vouhottajat höpöttävät veroista, eivät näe sitä mikä kasteessa - oli siten lapsi tai aikuinen - on oleellista: Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen liittäminen ja hänen verensä ansioista tapahtuva pelastus.

        Aamen, siinä hyvä kirjoitus!


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Lue tämä, vaikka tavaamalla kahteen kertaan, etkö halua hakeutua Jeesus yhteyteen, vai jäätkö puhvelien juoksupojaksi?

        Tuo on hieno kohta! Jotkut vapaasuuntalaiset sen hylkäävät tuon mutta se on heidän asiansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viruttelu on oma pilkkatermisi. Kastettu lapsi liitetään Kristukseen

        Jeesus itse kehitti kasteen jossa häneen liitytään. Minua hävettää puolestasi tuollainen verokitinä, taidat olla rahan perään etkä välitä Jeesuksesta

        kyllä jeesus aina kivijalan kosteuden voittaa !

        on nääs hänellä valtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viruttelu on oma pilkkatermisi. Kastettu lapsi liitetään Kristukseen

        Jeesus itse kehitti kasteen jossa häneen liitytään. Minua hävettää puolestasi tuollainen verokitinä, taidat olla rahan perään etkä välitä Jeesuksesta

        olikohan jeesuksellasi millainen labpra jossa kehitteli kastetta, otti vesinäytteitä sieltä ja täältä varsinkin päijänteen pintavesistä ja niin se vain kehittyi luterilaisten vauvakaste !

        kyllä jeesus on vain aikamoinen kehittelijä ja koodaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä jeesus aina kivijalan kosteuden voittaa !

        on nääs hänellä valtaa.

        siinä kiivailija joka tuntuu olevan raivosta kostea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olikohan jeesuksellasi millainen labpra jossa kehitteli kastetta, otti vesinäytteitä sieltä ja täältä varsinkin päijänteen pintavesistä ja niin se vain kehittyi luterilaisten vauvakaste !

        kyllä jeesus on vain aikamoinen kehittelijä ja koodaaja.

        siinä taas typerän, raivoisan ja katkeran hellarivanhuksen sälittävää ininää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olikohan jeesuksellasi millainen labpra jossa kehitteli kastetta, otti vesinäytteitä sieltä ja täältä varsinkin päijänteen pintavesistä ja niin se vain kehittyi luterilaisten vauvakaste !

        kyllä jeesus on vain aikamoinen kehittelijä ja koodaaja.

        Kukaan järkevä ei kirjoittele tällaisia "olikohan jeesuksellasi millainen labpra jossa kehitteli kastett"

        mutta ei khä khä järkevä olekaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinä taas typerän, raivoisan ja katkeran hellarivanhuksen sälittävää ininää

        Antaa inistä, huvittavaahan se on katsoa vaarin tuskaista itkua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaa inistä, huvittavaahan se on katsoa vaarin tuskaista itkua

        Totta, kertoohan se että puhuu "luterilaisten vauvakasteesta" kaiken mitä tuon typerän vanhuksen pään sisällä liikkuu

        vaarilla on saari, se vaavisaari on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, kertoohan se että puhuu "luterilaisten vauvakasteesta" kaiken mitä tuon typerän vanhuksen pään sisällä liikkuu

        vaarilla on saari, se vaavisaari on!

        vanhuksenn symbolit on kehitetty labrassa, heheh


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta, kertoohan se että puhuu "luterilaisten vauvakasteesta" kaiken mitä tuon typerän vanhuksen pään sisällä liikkuu

        vaarilla on saari, se vaavisaari on!

        No kenen päässä se liikkuu, koska se on pakanallista. Laita kohta näkyviin, missä se ilmenee Raamatusta.

        Kadottavaa pakanallisuuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        olikohan jeesuksellasi millainen labpra jossa kehitteli kastetta, otti vesinäytteitä sieltä ja täältä varsinkin päijänteen pintavesistä ja niin se vain kehittyi luterilaisten vauvakaste !

        kyllä jeesus on vain aikamoinen kehittelijä ja koodaaja.

        Kasteita upottamalla oli jo ollut yli 2000v. mm. Roselyytti.

        Etkö tutki Raamattua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        siinä taas typerän, raivoisan ja katkeran hellarivanhuksen sälittävää ininää

        Käsittämätöntä tuo maalittaminen helluintai kirkkoon? Kaikki jotka eivät kumartele puhveleita, on mielestänne hellareita?

        Heitä on kuitenkin yli 200 miljoonaa, teillä jäsenmaksun maksajia on alle 20.000?

        Oletko jotenkin katkera heille.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        No kenen päässä se liikkuu, koska se on pakanallista. Laita kohta näkyviin, missä se ilmenee Raamatusta.

        Kadottavaa pakanallisuuta.

        En puhunut Raamatusta vaan tuon vanhuksen puheista


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Käsittämätöntä tuo maalittaminen helluintai kirkkoon? Kaikki jotka eivät kumartele puhveleita, on mielestänne hellareita?

        Heitä on kuitenkin yli 200 miljoonaa, teillä jäsenmaksun maksajia on alle 20.000?

        Oletko jotenkin katkera heille.

        Kyseinen henkilö on helluntailainen joka tuntuu olevan katkera luterilaisille joutaa on maamme uskovista suuri osa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseinen henkilö on helluntailainen joka tuntuu olevan katkera luterilaisille joutaa on maamme uskovista suuri osa.

        Olet pelle, tunnen miehen, teologi eikä ole helluntailainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet pelle, tunnen miehen, teologi eikä ole helluntailainen.

        Omien sanojensa mukaan on sanonut olevansa helluntailainen, jota sinä tunnut olevan pelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omien sanojensa mukaan on sanonut olevansa helluntailainen, jota sinä tunnut olevan pelle!

        Tuo oli se vanhus joka puhuu aina "luttereista" ja vaaveista ja päijänteistä jne

        se on helppo tunnistaa. Hellari se on


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omien sanojensa mukaan on sanonut olevansa helluntailainen, jota sinä tunnut olevan pelle!

        Luin, en ole koskaan sanonut olevani helluntailainen?

        Tämä on taas niitä lestadiolaisten maalittamisia, paska porukkaa valheineen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli se vanhus joka puhuu aina "luttereista" ja vaaveista ja päijänteistä jne

        se on helppo tunnistaa. Hellari se on

        Jos minuun vertaa kirjoituksiani, et löydä sanavarastosta lutteria, et vaaveja, sen verran on koulutusta, että kirjoitan selvää tekstiä.

        Kerro nyt mitä vaavi on?

        Toisaalta, helluntailaisuus on seurakunta, joka on löytänyt seurakuntana Kaikkivaltiaan Jeesuksen, se uupuu Welluilta,

        Ettei totuus unohtuisi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jos minuun vertaa kirjoituksiani, et löydä sanavarastosta lutteria, et vaaveja, sen verran on koulutusta, että kirjoitan selvää tekstiä.

        Kerro nyt mitä vaavi on?

        Toisaalta, helluntailaisuus on seurakunta, joka on löytänyt seurakuntana Kaikkivaltiaan Jeesuksen, se uupuu Welluilta,

        Ettei totuus unohtuisi.

        Et käytä sellaisia, sinä puhut yleensä asiaa

        Tämä hellarivanhus taas puhuu luttereista, sakastista, vaaveista, päijänteestä jne

        Vaavila hän tarkoittanee vauvaa.

        Toivotaan että kaikki löytäisivät Jeesuksen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Luin, en ole koskaan sanonut olevani helluntailainen?

        Tämä on taas niitä lestadiolaisten maalittamisia, paska porukkaa valheineen.

        Et sinä olekaan, on kai se tullut selväksi.

        En minäkään ole sanonut olevani lestadiolainen.

        Ei ole kovin asiallista hakkkua jotakin porukkaa paskaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä olekaan, on kai se tullut selväksi.

        En minäkään ole sanonut olevani lestadiolainen.

        Ei ole kovin asiallista hakkkua jotakin porukkaa paskaksi

        Itselläni ei tulisi mieleenkään luterilaisena haukkua toista tunnustuskuntaa paskaksi porukaksi... erikoista toimintaa kyllä tuollainen


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jos minuun vertaa kirjoituksiani, et löydä sanavarastosta lutteria, et vaaveja, sen verran on koulutusta, että kirjoitan selvää tekstiä.

        Kerro nyt mitä vaavi on?

        Toisaalta, helluntailaisuus on seurakunta, joka on löytänyt seurakuntana Kaikkivaltiaan Jeesuksen, se uupuu Welluilta,

        Ettei totuus unohtuisi.

        Koko palstahistorian ajan olet olet pilkannut ja kironnut Lutheria.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et käytä sellaisia, sinä puhut yleensä asiaa

        Tämä hellarivanhus taas puhuu luttereista, sakastista, vaaveista, päijänteestä jne

        Vaavila hän tarkoittanee vauvaa.

        Toivotaan että kaikki löytäisivät Jeesuksen.

        Juuri siksi olen palstalla, sehän on tehtävämme.
        Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Täältä löytyy lisää. Mark. 13:10+ | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koko palstahistorian ajan olet olet pilkannut ja kironnut Lutheria.

        Juuri näin, Jumalahan sen minulle opetti; Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, JA KIROAN NE, JOTKA SINUA KIROAVAT ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Luther oli rosmo, Hitlerin oppi isä, sekä siitä ja hänestä kumpusi holokausti, kun käski
        saarnassaan tappamaan kaikki juutalaiset sekä mustalaiset.

        Karttakaa Hänen, juopon oppeja. Laestadius oli kuitenkin Jeesuksen mies, mutta Raatamaa väärenteli Hänen saarnojaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä olekaan, on kai se tullut selväksi.

        En minäkään ole sanonut olevani lestadiolainen.

        Ei ole kovin asiallista hakkkua jotakin porukkaa paskaksi

        Eikö ole aihetta, tupakointi, pedofilia, liikepetokset yms.

        Ei oikein vakuuta, vaikka?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Juuri näin, Jumalahan sen minulle opetti; Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, JA KIROAN NE, JOTKA SINUA KIROAVAT ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Luther oli rosmo, Hitlerin oppi isä, sekä siitä ja hänestä kumpusi holokausti, kun käski
        saarnassaan tappamaan kaikki juutalaiset sekä mustalaiset.

        Karttakaa Hänen, juopon oppeja. Laestadius oli kuitenkin Jeesuksen mies, mutta Raatamaa väärenteli Hänen saarnojaan.

        Holikausti on huijausta,juutalaisten keksimä nyyhkytarina.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Juuri näin, Jumalahan sen minulle opetti; Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, JA KIROAN NE, JOTKA SINUA KIROAVAT ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Luther oli rosmo, Hitlerin oppi isä, sekä siitä ja hänestä kumpusi holokausti, kun käski
        saarnassaan tappamaan kaikki juutalaiset sekä mustalaiset.

        Karttakaa Hänen, juopon oppeja. Laestadius oli kuitenkin Jeesuksen mies, mutta Raatamaa väärenteli Hänen saarnojaan.

        Mustalaiset ovat juutalaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Holikausti on huijausta,juutalaisten keksimä nyyhkytarina.

        juutalaisia tod kuoli vajaa 300000


      • Anonyymi kirjoitti:

        Holikausti on huijausta,juutalaisten keksimä nyyhkytarina.

        Hitlerin oppi vain vei 6,25 miljoonaa juutalaista hautaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mustalaiset ovat juutalaisia

        He ovat Joosefin ja Hänen Egyptiläisen vaimonsa Asenatin jälkeläisiä, eli kuuluvat heimoon ja Huoneeseen.

        Ei silloin ollut juutalaista, ainoastaan Israel, jota haukutin hebrealaisiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        juutalaisia tod kuoli vajaa 300000

        höpisi. 1. 25 miljoonaa ihmistä, joista oli mukana myös israelilaisia sekä tummia.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Eikö ole aihetta, tupakointi, pedofilia, liikepetokset yms.

        Ei oikein vakuuta, vaikka?

        Noitako sinä harrastat?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Hitlerin oppi vain vei 6,25 miljoonaa juutalaista hautaan.

        Toivotko, että olis vienyt enemmän?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Juuri näin, Jumalahan sen minulle opetti; Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, JA KIROAN NE, JOTKA SINUA KIROAVAT ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Luther oli rosmo, Hitlerin oppi isä, sekä siitä ja hänestä kumpusi holokausti, kun käski
        saarnassaan tappamaan kaikki juutalaiset sekä mustalaiset.

        Karttakaa Hänen, juopon oppeja. Laestadius oli kuitenkin Jeesuksen mies, mutta Raatamaa väärenteli Hänen saarnojaan.

        Hitler oli todellinen uskonpuhdistaja.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Juuri näin, Jumalahan sen minulle opetti; Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, JA KIROAN NE, JOTKA SINUA KIROAVAT ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Luther oli rosmo, Hitlerin oppi isä, sekä siitä ja hänestä kumpusi holokausti, kun käski
        saarnassaan tappamaan kaikki juutalaiset sekä mustalaiset.

        Karttakaa Hänen, juopon oppeja. Laestadius oli kuitenkin Jeesuksen mies, mutta Raatamaa väärenteli Hänen saarnojaan.

        Sun oppi oppi isäsi on saatana. Ja olet saatanan lammas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun oppi oppi isäsi on saatana. Ja olet saatanan lammas.

        Mistä sen löytäisi, antaisin selkään. Ilmeisesti tunnet sen, koska joka päivä siitä kirjoitat? Onko se mies vai nainen, liikkuuko Ry;llä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hitler oli todellinen uskonpuhdistaja.

        Miten Luther, Jumalanhan kirosi Hänet ja poisti vahvuudestamme.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miten Luther, Jumalanhan kirosi Hänet ja poisti vahvuudestamme.

        Harhapastorin sairas ajatus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhapastorin sairas ajatus.

        Mutta eikö se ole tosi?
        Miksi kirjoittajaa haukut?


    • Anonyymi

      Suora linja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe