Harmi että valmistus loppuu Kia Rio.

Anonyymi-ap

42

998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hinnat nousee käytetyillä...kohta ne viedään käsistä liikkeistä..

    • Anonyymi

      Oho, multa on mennyt ohi uutinen että Kia Rio on ihan viimeisillään myynnissä.
      Pienet ja edulliset autot jos lopetetaan, niin entistä harvemmalla on varaa uuteen autoon, ja ihan turhan takia, joidenkin viherpössyttelijöiden utopististen ideologioiden takia prkele :/

      • Anonyymi

        Niinmpä...automaattilaatikolla ajettu isompi vanha-auto käytettynä ei paljoa houkuttele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinmpä...automaattilaatikolla ajettu isompi vanha-auto käytettynä ei paljoa houkuttele.

        No ei todellakaan. Vanha priimiumi on talouden tuho.


    • Anonyymi

      Tämä siis tarkoittaa, että Kia Riot menevät arvottomiksi, takuusta ym ei huolehdita ja varaosia tai huoltopalveluita ei enää saa.

      • Anonyymi

        Hah jopa alkoi taas paskanjauhanta ..kyllä niis huolto pelaa ja varaosia löytyy...mutta eipä näihin montaa varaosat tartte edes ostaa kun o
        Pelaavat mainiosti ilman vikoja...hinnat nousee nyt..


      • Anonyymi

        Olet narsisti ...miten elämäsi menee


      • Anonyymi

        siinähän on huyndain i20 osat joten osia kyllä riittää ..elä ole huolissasai ...ja seuraavat kymmenvuotta vastaa valmistaja varaosien saatavuudesta...


    • Anonyymi

      En tiedä oliko tämä Rion kohtalon sinetti EU:n saastenormit, mutta ikävä kyllä saastenormit ovat tehneet ikävää jälkeä luonnolle siinä, että vähäkulutukselliset ja vähän luonnonvaroja valmistuksessa vaativat autot tulevat EU:ssa käytännössä kielletyiksi, kun kyseisen hintaluokan autoon ei kannata valmistajan satsata niitä tuhansia euroja jotka mahdollistaisivat auton moottorin pääsyn yli seuraavan normipykälän. Kalliimmissa autoissa 2000€ hukkuu helpommin myyntihintaan kuin Rion hintaisissa ja tuotannon lopetusilmoituksia satelee.
      Tässä on vain se epäsuhta, että pieniä sähköisiä kaupunkiautojakaan ei ole vielä tarjolla kohtuuhintaan, joten Rion hintabudjetilla liikenteessä oleva autonostaja ostaa siis joko turhan suuren auton ja tuhlaa luonnonvaroja siihen tai vanhan käytetyn joka tuskin on parempi luonnolle kuin olisi uusi pikkuauto.

      • Anonyymi

        eu,n saastenormit on huuhaata...lentäminen lisääntyy kokoajan ja saastuttaa..en ole itse lentänyt kertaakaan ulkomaille...ja jos ajatellaan niin että ostan nyt sähköauton ja lennänkin ulkomaille joka vuosi lomalle...niin saastutan kymmenkertaa enempi luontoa kuin että lomailisin suomessa ajamalla lomamatkat kialla...jos me todella haluttaisiin säästää luontoa niin ne pitäisi olla kailla henkilökhtainen päästönormi ..siis ruoassakin pitäisi olla saastevero ruoan mukaan...


      • Anonyymi

        Turhaa ajelua pitää välttää. Tälläkin palstalla joku retosteli että oli käynyt huviajelulla. Jokainen ajomatka pitäisi jatkossa rekisteröidä pilvipalveluun, eikä auto käynnisty jos tekoäly toteaa matkan turhaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaa ajelua pitää välttää. Tälläkin palstalla joku retosteli että oli käynyt huviajelulla. Jokainen ajomatka pitäisi jatkossa rekisteröidä pilvipalveluun, eikä auto käynnisty jos tekoäly toteaa matkan turhaksi.

        Samoiten lentomatkat...nehän onkin lähempänä pilviä..buhhaaahaa


    • Anonyymi

      Miten käy Yariksen tuonnin Eurooppaan? Eikös se kuitenkin läpäise normit, joten kyllä noita b-segmentin autoja riittää tulevaisuudessakin.

      • Anonyymi

        hybriti ja hybriti..... pitkällä matkalla talvella hybriti saastuttaa yhtäpaljon ,voi saastuttaa jopa enempi mitä kia rio .nämä eu,n puupää päättäjät ei tiedä autoilusta mitään..minkkiturkki päällä lennellään taivaalla ja ollaan niin ilmaston asialla..


      • Anonyymi

        Onko Yaris 12 000€ hintainen niin kuin sen pitäsi mittojensa ja ominaisuuksiensa perusteella olla? Toyota tahkoaa katkeraan loppuun asti autoja kokoluokassa jossa muut valmistajat ovat todenneet tilanteen mahdottomaksi. Polo, Corsa, Fiesta, Rio, kaikki lopetusuhan alla tai jo päätetty lopettaa. Yariksen lisäksi vain Fiat, Renault ja Peugeot yrittävät pitää pikkuautojen lippua korkealla, mutta näkyy jo hintalapussa, että homma tyssää kohta.


    • Anonyymi

      Voi olla, että se joka viimeisenä satsaa polttomoottorisiin kaupunkiautoihin on voittaja. Jos vaihtoehto on 12 000€ polttomoottoriauto ja saman kokoinen 25 000€ sähköauto, voittaa polttomoottoriauto itselleen asiakkaita. Mutta tosiaan vaikuttaa siltä, että polttomoottoriautoja ei pystytä enää kannattavasti valmistamaan 12 000€ hintatasoon, joten sähköautot vievät markkinan.

      • Anonyymi

        Sähköautot ovat tämän vuosikymmenen suurin kusetus ja kaikkea muuta kuin "eco/vihreitä" laitteita ja käytännössä onnettomia tällä infralla ja nykyisellä tekniikalla. Hinnat aivan pielessä, siihen nähden kuinka huonon tuotteen saa
        Pieni vapari bensa-auto kuten Rio/i20/Yaris/Ceed/i30/Auris(Gorilla) ovat loistopelejä kaikenlaiseen autoiluntarpeeseen, jos ei ole erehtynyt ottamaan vaimokseen 100 kiloista akkaa ja tekemään 4 lasta, hankkimaan 2 kissaa ja koiraa, kuten moni tyhmä tekee ja valittaa kurjuuttaan muiden syyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot ovat tämän vuosikymmenen suurin kusetus ja kaikkea muuta kuin "eco/vihreitä" laitteita ja käytännössä onnettomia tällä infralla ja nykyisellä tekniikalla. Hinnat aivan pielessä, siihen nähden kuinka huonon tuotteen saa
        Pieni vapari bensa-auto kuten Rio/i20/Yaris/Ceed/i30/Auris(Gorilla) ovat loistopelejä kaikenlaiseen autoiluntarpeeseen, jos ei ole erehtynyt ottamaan vaimokseen 100 kiloista akkaa ja tekemään 4 lasta, hankkimaan 2 kissaa ja koiraa, kuten moni tyhmä tekee ja valittaa kurjuuttaan muiden syyksi.

        Tosi on tuolla youtubes on hyviä esimerkkejä sähköautojen vioista ja korjauksen kalleudesta joihin ei kylläkään varaa monellakaan tai edes kannata ja kun nyt perheissä on kaksi tai kolme autoa niin on siinä taistelua tulevaisuudessa,Suomen kostea ja kylmä ilmasto hapettaa sähköjohdot ja liittimet ...ilmastokouhotus on täyttä kusetusta .lentäminen lisääntyy ja metsiä palaa sitä enempi mitä niitä suojellaan hakkuuksilta...


    • Anonyymi

      Jos sinulla on v.2022 Rio alla on sinulla auto seuraavaksi 25 vuodeksi eteenpäin. Tuolla Hyundain 1.2 litraisella vaparilla ajaa 400tkm. Ei autoja tarvitse muutaman vuoden välein vaihdella jos van ostaa luotettavan merkin ja sen sisällä luotettavan mallin.

      Alla Rion kanssa samaa alustaa ja tekniikkaa jakavan 1 omisteisen lähes 400tkm ajetun i20 myyntilmoitus, kannattaa lukea, kyllä nämä halvat pienet itä-autot kestää!
      www.nettiauto.com/hyundai/i20/13517153

      • Anonyymi

        Ikää 58 vuotta niin eiköhän tuolla hautaan asti köröötellä...onhan se mukavaa lähteä tallista kauppaan kun tietää et on varmatoiminen auto...huollot kannattaa tehdä ajallaan ja ehkä pikkasen ylihuollattaa esim tulpat,moottorin ilmansuodatin ja öljyn vaihto .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikää 58 vuotta niin eiköhän tuolla hautaan asti köröötellä...onhan se mukavaa lähteä tallista kauppaan kun tietää et on varmatoiminen auto...huollot kannattaa tehdä ajallaan ja ehkä pikkasen ylihuollattaa esim tulpat,moottorin ilmansuodatin ja öljyn vaihto .

        Itsellä 50 ikää ja autona v. 2018 hankittu vm- 2017 i20 1.2 84hv, kilsoja reilu 60tkm ja aikomus pitää autoa sinne 300-400tkm lukemille, mikäli ei mitään suurempia murheita tähän yksilöön ilmene. Viimeiset 6 vuotta auto on toiminut moitteetta, huollot teen 10tkm välein, en 20tkm kuten manuaali sanoo. Öljyt (0W-30)ostan poistomyynneistä/tarjouksesta ja suodattimet ja jarrupalat ym. Tilaan Virosta, maksavat muutaman euron ja helppo vaihtaa pihassa itse Eiköhän tuolla päästä noille puolen miljoonan kilsan hujakoille.


    • Anonyymi

      Dacia Sanderon hintoja katsoen näkee mitä on tapahtumassa Rion kokoisille bensa-autoille. Uusi Sandero alkaen 16899, vielä 11 vuotta sitten se oli kampanjassa 9990€, eli aika tasan 12000€ nykyrahassa. Mutta tuo ylimääräinen 4899€ on tullut hintaan sekä pakollisten turvavarusteiden, että pakollisten saastemääräysten täyttämisten kautta. Se 11 vuotta sitten myynnissä ollut Sandero oli pyöreästi yhden matkustajan verran kevyempi ja kulutti vähemmän polttoainetta kuin nykyinen. Sama homma kaikilla pikkuautoilla, hintaa tulee kohtuutonta vauhtia lisää, ja valmistajat lopettavat tuotantoja kun mallisarjan uudistus kohtaa kasvavat vaatimukset. Vanhoja malleja saa yleensä tehdä siirtymäajan verran ilman vaadittuja muutoksia, mutta uuteen malliin pitää ympätä kaikki mitä EU käskee.

      • Anonyymi

        Kieltämättä Santeroinen on nykyään kallis kehitysmaa Clio.. Ei niitä ainakaan näillä seuduilla näe liikenteessä, Rio, Yaris, i20 ovat hyvin yleisiä. Uusia poloisiakaan ei luojan kiitos juurikaan näy, kansa on ehkä viisastunut Saksalaisen "premiumin" suhteen, kalliita,. heikkolaatuisia ja tylsiä laatikkoautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieltämättä Santeroinen on nykyään kallis kehitysmaa Clio.. Ei niitä ainakaan näillä seuduilla näe liikenteessä, Rio, Yaris, i20 ovat hyvin yleisiä. Uusia poloisiakaan ei luojan kiitos juurikaan näy, kansa on ehkä viisastunut Saksalaisen "premiumin" suhteen, kalliita,. heikkolaatuisia ja tylsiä laatikkoautoja.

        Kaikkien autoluokkien hinnat ovat nousseet pitkälti toistakymmentätuhatta. Samoin on käynyt pienissä autoissa. Luokan ykkönen on Jazz hybrid tällä hetkellä. Kalliiseen hintaan saa paljon enemmän toki autoa, mitä kymmenen vuotta sitten. Yli 120 hv ja yli 250Nm, monessa isommassakaan autossa ei tuollaisia lukuja ole ollut. Motarillakaan ei tule vaikeuksia ja muunneltavuus on monipuolista sisätiloissa. Kyytiin mahtuu 4 aikuista hyvin, jos tarpeen. Hyvin vaikea verrata hinnat alkaen Rioon kymmenen vuotta sitten.


    • Anonyymi

      Itsekkin meinasin jo ostaa vähän ajetun rion mutta vaikka japseilla tullu viime vuodet ajeltua niin oli kyllä niin alkeellisen tuntunen peli ettei vaan pysty tuommoseen siirtymään , varmaan luotettava mutta rima on laskettava ihan maan tasolle että moisella viitsii ajaa . Vähän kävi samoin kun vuosia sitten kun vanha toyota piti vaihtaa hyndaihin niin koeajon jälkeen mieli muuttui kun vanha toyotakin oli tukevamman tuntuinen auto . Kyllä noissa edullisimmissa merkeissä vaan aina joutuu tinkimään jostain jopa liiaksi , erot on huomattavia.

      • Anonyymi

        EI Kia mikään halpa merkki ole. Karvalakkimalli Rion on joskus saanut halvalla. Sähköistetyt mallit maksaa siinä missä muutkin. Täyssähköt ovat nykytekniikkaa, mutta hybridit sitä samaa kuraa vaihdelaatikkoineen mitä euromerkeilläkin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei ole hybridi tekniikan ykkönen, vaan Honda!

        Hah kaksi kertaa kalliimpi ja ohuet pellit...ruostuu vuodessa...kalliit varaosat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä höpöä, Honda on yksi halvimmista huoltaa, toisin kuin Kia ja Toyota.

        https://autotoday.fi/tm-talviauto-2023-on-nyt-selvilla-karjessa-japanilainen-hybridi/

        https://www.is.fi/autot/art-2000008009602.html

        https://www.autoexpress.co.uk/car-group-tests/359244/honda-civic-vs-toyota-corolla-vs-vauxhall-astra-2022-group-test-review

        https://www.youtube.com/watch?v=7MwCGxQPaoc

        https://www.youtube.com/watch?v=DCBLL6F197g

        https://www.youtube.com/watch?v=BYb7sd7pIbk

        honta on paskakökkäre ja kallis..


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä höpöä, Honda on yksi halvimmista huoltaa, toisin kuin Kia ja Toyota.

        https://autotoday.fi/tm-talviauto-2023-on-nyt-selvilla-karjessa-japanilainen-hybridi/

        https://www.is.fi/autot/art-2000008009602.html

        https://www.autoexpress.co.uk/car-group-tests/359244/honda-civic-vs-toyota-corolla-vs-vauxhall-astra-2022-group-test-review

        https://www.youtube.com/watch?v=7MwCGxQPaoc

        https://www.youtube.com/watch?v=DCBLL6F197g

        https://www.youtube.com/watch?v=BYb7sd7pIbk

        Huoltaminen voi olla halpaa, mutta korjaaminen ei.
        Muistan kun ostin ensimmäisen hondani ja ihmettein vuotta myöhemmin, että miten ihmeesä joku voi olla niin köyhä, että käy varastamassa parkkipaikalta vasemman vilkku/parkkivalo yhdistelmän.
        No kun lähdin Vehosta hakemaan kyseistä osaa, selvisi miksi se oli varastettu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoltaminen voi olla halpaa, mutta korjaaminen ei.
        Muistan kun ostin ensimmäisen hondani ja ihmettein vuotta myöhemmin, että miten ihmeesä joku voi olla niin köyhä, että käy varastamassa parkkipaikalta vasemman vilkku/parkkivalo yhdistelmän.
        No kun lähdin Vehosta hakemaan kyseistä osaa, selvisi miksi se oli varastettu...

        Honda on yksi maailman suurimmista autonvalmistajista. Osia löytyy pitkin maailmaa, jos jotain sattuu tarviimaan. Kilpailu kyllä pitää hinnat samoissa kuin muillakin. Yleensä niitä tarvii vasta kun auto +10v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda on yksi maailman suurimmista autonvalmistajista. Osia löytyy pitkin maailmaa, jos jotain sattuu tarviimaan. Kilpailu kyllä pitää hinnat samoissa kuin muillakin. Yleensä niitä tarvii vasta kun auto 10v.

        Osia tietty löytyy ja kopioijat tekevät nykyään ihan paikalleen lähes sopivia osiakin, mutta jos haluaa menna osalla jonka paketissa lukee "orginal spare part", eikä vain lue vaan myös on sitä, niin Honda ei siinä hommassa ole mikään edullinen vaihtoehto. Esimerkiksi uusi Civic on aika lailla halpis-auto, mutta varaosat ovat samaa hintatasoa kuin voisi olettaa noin 60 000€ autolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osia tietty löytyy ja kopioijat tekevät nykyään ihan paikalleen lähes sopivia osiakin, mutta jos haluaa menna osalla jonka paketissa lukee "orginal spare part", eikä vain lue vaan myös on sitä, niin Honda ei siinä hommassa ole mikään edullinen vaihtoehto. Esimerkiksi uusi Civic on aika lailla halpis-auto, mutta varaosat ovat samaa hintatasoa kuin voisi olettaa noin 60 000€ autolta.

        Uusi Civic on luokkansa paras auto tällä hetkellä. Sisustus premium luokkaa, noista videoista asia selviää. Vielä en ole testiä nähnyt, jota Civic ei ole voittanut. Oem varaosia saa mm. Japanista, Amerikasta, briteistä ja saksasta. Siis Suomen lisäksi. Helppo verrata hintoja. Hinnat kestää vertailun ja tarvikeosaa löytyy vastaavasti kuten muihinkin. Jos muuta väittää, niin ei ole asiaa laajemmin tutkinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osia tietty löytyy ja kopioijat tekevät nykyään ihan paikalleen lähes sopivia osiakin, mutta jos haluaa menna osalla jonka paketissa lukee "orginal spare part", eikä vain lue vaan myös on sitä, niin Honda ei siinä hommassa ole mikään edullinen vaihtoehto. Esimerkiksi uusi Civic on aika lailla halpis-auto, mutta varaosat ovat samaa hintatasoa kuin voisi olettaa noin 60 000€ autolta.

        Aika kaukaa haettua väittää jonkin ison autonvalmistajan varaosien olevan kalliimpia kuin joidenkin muiden merkkien. Jollain Volvolla voi näin ollakin, kun valmistaa muutama sata tuhatta autoa vuodessa ja Europan isoissa maissa ja Euroopan ulkopuolella suosio on mitätön.


    • Anonyymi

      Happamia happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista. Toistan HYVIN HAPPAMIA

      • Anonyymi

        Klonks klonks sanoi kettu kun vw moottori kolisi...mies lähetti vaimon ostamaan Volkkarin varaosia,myyjä kysyi merkkiä.nainen vastasi,. Olikohan se joku klonksvagen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klonks klonks sanoi kettu kun vw moottori kolisi...mies lähetti vaimon ostamaan Volkkarin varaosia,myyjä kysyi merkkiä.nainen vastasi,. Olikohan se joku klonksvagen..

        Stauffenberg kommentoi. Wain vw aageen tuotteita. TOISTAN. VAIN AAGEEN TUOTTEITA.


    • Anonyymi

      Niin onkin. Happamia marjoja noi kinuskiautot. Vain eurooppalaisia autoja. Ei aasialaisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1385
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      83
      945
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      783
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    8. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      713
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe