Sailing Minimal, noviisit merelle HalbergRassy 352

Anonyymi-ap

Jännä uusi kanava. Teoriakurssit käyty ja täysin kokemattomat ostaa ison veneen ja alkaa opetella. Videoitu on näköjään koepurjehdus ja ekat vesille lähdöt, ihan mukavan oloista menoa. Jossain kommentissa käy ilmi että viimeisin muutamasta videosta johti Ahvenanmaalta Ruotsin puolelle jossa nyt ovat. Aika iso on aloitusvene mutta ei näytä kohellukselle homma. Uskon että tulee kiintoisa kanava, ei oo liikaa suomalaisia tubettavia seiloreita.

https://youtu.be/yKt0VMTTLr4?si=LZDXv_VdPlRJ-IL3

20

1782

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä se jännitys tässä oli?

• Anonyymi

Olisko se jännää seurata kuinka oppivat ja millaisiin tapahtumiin nämä oppimiskokemukset sisältyvät? Muistatko itse kun ekaa kertaa nostit purjeet? Millaisia kommelluksia sinulle sattunut? Tuskin olet sinäkään oppinut kaiken ilman jänniä tilanteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisko se jännää seurata kuinka oppivat ja millaisiin tapahtumiin nämä oppimiskokemukset sisältyvät? Muistatko itse kun ekaa kertaa nostit purjeet? Millaisia kommelluksia sinulle sattunut? Tuskin olet sinäkään oppinut kaiken ilman jänniä tilanteita.

Vauvasta saakka ollut purjehtimassa, joten oppimis käyrä ollut pitkä ja en muista jännitystä uuden oppimisesta...nyt ikää 55 ja vieläkin välillä oppii uutta, mutta ei vieläkään jännitä.

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

🔞 ­­­N­y­­m­­­f­­­o­m­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18000021y

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Ovat nyt Ruotsissa, joten näyttävät olevan Humun kaltaisia oppijoita. Rohkeasti vain yrittämään.

• Anonyymi

Ruotsiin matka siis jatkui viimeisen Ahvenanmaan maisemista, hyvä on asenne. Siksi tykkään seurata, että veikkailen heidän menevän vielä isommille merille ajanmyötä. Tai jokatapauksessa tarina etenee ja kanava kehittyy ja on kiva olla aikaisin mukana. Luo tiettyä pohjaa. Olin Artemiksen kohdalla joku 38. tilaaja kanavalla tms, myös Humu ollut käytännössä alusta asti silmän alla 🙂

• Anonyymi

Minusta on kiva kun uskalletaan tehdä näitä videoita julkisuuteen. Ne ei ole keneltäkään pois. Tietysti tulee olemaan muutamia valittajia nettipalstoilla, joita harmittaa oma saamattuus ja pieni kateus toisia kohtaan. Mutta se on varmaan ihan luonnon laki, että niitäkin joukkoon mahtuu.

Kaikenlaisia kommelluksia on varmaan tulossa matkan varrella. Niitä tulee kaikille uusille vasta-alkajille. Purjehdukseen liittyy niin monenmoista asiaa.
      Ollaan kannustavalla asenteella, ja annetaan eteenpäin vieviä kommentteja. Niistä on hyötyä myös meille kaikille.

• Anonyymi

Mukavasti näyttää lähteneen seiluut käyntiin. On jotenkin tosi kiva pariskunta, ja daami on miellyttävä, ihan ääntä myöten välittyy mukava persoona ja hyvä asenne. Kyllä kapteenin kelpaa näpsäkän mimmin kanssa seilata 🥹🥰

• Anonyymi

Kiitoksia. Terveisin Anna :P

• Anonyymi

Hyvä etteivät ostaneet sitä konevikaista 352:ta, jota tuolla suunnalla taannoin myytiin. Kaupaksi näyttää sekin menneen kun katsoo Netsiveneen myytyjä.
      Tsemppiä ja hatunnosto.

• Anonyymi

Olikos tää heidän ostama se, johon oli kone päivitetty? Selvästi näkee että he matkaveneilijöitä, niin ihan hyvä venevalinta tyypiltään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olikos tää heidän ostama se, johon oli kone päivitetty? Selvästi näkee että he matkaveneilijöitä, niin ihan hyvä venevalinta tyypiltään

Kyllä. Kone oli päivitetty

• Anonyymi

Uusi video, paluu Ahvenanmaan kautta Ruotsista 2 viikon reissulta Suomeen. Eipä hätää näyttänyt olevan vaikkei ihan mietoa ollut keli. Avomerelle heti alkuun, tuossa kyllä oppii nopeaa jos vaan ei tuu mitään kammoa tai säikähdystä. Vaikutelma videolta, että opintomatka meni positiivisesti ja jatkoa seuraa https://youtu.be/Mbjjqtr3RYs?si=i09YCvqkFl5hvVyd

• Anonyymi

Minusta on mukavaa, että nuoremmat sukupolvet uskaltavat ohittaa portinvartijat, joiden mielestä kehittymisen täytyy tapahtua vuosikymmenten mittaan monenlaisia kursseja käyden ja vähitellen taitoja opetellen.

Voi olla ihan totta, että harrastaminen on turvallisempaa hitaasti edeten, mutta toisaalta perusjärkeville ihmisille avomeripurjehduksen riskit ovat varsin pieniä, jos rantaan ei ole kohtuuttoman pitkä matka ja sään pystyy ennakoimaan.

Joillekin vanhoille jäärille tärkeä osa harrastamista on asioiden monimutkaistaminen.

• Anonyymi

Joo, riittävästi tietoa ja oikeanlainen maalaisjärki sekä kunnioitus merta kohtaan niin siltä pohjalta voi lähteä aika pian avomerelle. Toki henkilökohtaiset ominaisuudet, ymmärryskyky ja lähtökohdat hankkia ja omaksua tietoa on oltava riittävät suhteessa siihen mitä tekee. Siinä on yksilöllisiä eroja, mutta tärkeä antaa se vapaus että jolla on liitua se piirtää. Elikkä kukin tyylillään ja monelle hyvä edetä hitaammin.

• Anonyymi

Mukavia videoita, ihan on kivaa seurailla miten homma etenee

• Anonyymi

Joo... Ennemmin katsoisin maalin kuivumista, hidastuksena, kuin tätä uudestaan. Aivan uskomattoman surkea suoritus. Huonoa kuvankäyttöä täydentää surkea selostus.

Alluring Arctic on taidokkaasti tehty purjehdusvideo, muitakin löytyy tietenkin. Tämä ei ole edes välttävää. Arvosanaksi tulee heikko miinus.

• Anonyymi

Huono provo 😂

Noi tyypit on just aloittanut videoiden teon YouTubeen kuten myös purjehduksen. Ehtivät oppia.

Sinä taasen olet somettanut aina, varsinkin tänne foorumille ja myös purjehtinut kymmenii vuosia. Silti edelleen kirjoittelet ikävään tyyliin 😂 ymmärrät kai, että sun oppimiset on opittu, heidän vasta alussa. Miltä tuntuu olla änkyrä edelleen?

• Anonyymi

hei

• Anonyymi

Tämähän on näköjään edennyt silleen, että lähtivät alkukesästä kohti Välimerta! Videoita tullut viikoittain. Marine Trafficista löytyy sijaintia, veneen nimi on Uni.

Ei ole moni näin pienellä kokemuksella lähtenyt isoille vesille Suomesta. Sy Homeless meni vähä samaan tyyliin ja Thaimaahan saakka. Näsijärveltä vähäinen kokemus. Vene Poriin ja suoraan liikkeelle.

Uusin video eiliseltä ja Portugalin vesiltä. Heillä ei ole paljoa viivettä, videot julkaistaan about sieltä ja siihen asti kuvaten missä ovat.

https://youtu.be/fgqAYS5ghMY?si=iblr-QoQBsMb_voQ

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe