Mitä mieltä olette rakkaat, onhan se ihan jees alkaa opiskeleen +50v kieliä, hulluahan se olis oppia jo lapsena automaattisesti ilman erityistä opiskelua. -----------------------------------------------------------------------
Saarijurri, miksi sinä olet huolissasi asioista jotka eivät kosketa sinua laisinkaan etkä pysty niihin vaikuttamaan? -Vastaukset jokaisen kohdan perässä.
-Thaimaan liikenne - Et voi vaikuttaa kuin omalta osaltasi ajokäyttäytymisellä.
-Thaimaalaisten keskiansiot - Et voi vaikuttaa, etkä voi niitä mitenkään korottaa.
-Suomalaisten keskimääräiset eläkkeet - Ne ei nouse eikä laske valittamalla.
-Thaimaalaisten eläkkeet - Et voi vaikuttaa asiaan millään tavalla.
-Yrittäjien eläketurva - Ei liity sinuun etkä voi vaikuttaa niihin mitenkään.
-Toisten asumismuodot, kulkuneuvot, maksutavat ja lasten kieliopinnot eivät ole sinun huolesi eikä murheesi ja olet niistä väärä mies neuvomaan.
Yrittäjiä eläkeläisistä on pieni osa ja he eivät itse ole päättäneet YEL-prosenttia, vaan tietty prosentti maksetaan kulloisen voimassaolevan ohjeen ja yrittäjätulon mukaan. Jos palkka on jäänyt pieneksi, eläke jää pieneksi.
Tuskinpa monikaan tahallaan maksaa pientä palkkaa itselleen ja pienipalkkaiselle yrittäjälle kuuluu sama takuueläke jos YEL ja työeläke on jäänyt pieneksi kuin matalapalkkaisillekin.
Verojahan yrittäjä on maksanut moninkertaisesti elämänsä aikana kuin palkansaaja, mutta Suomi ei siitä ketään ole koskaan palkinnut.
Takuueläkettä saavat yrittäjät ovat marginaalissa, eivätkä ole merkittävä asia valtiontalouden kannalta. Kaikenlisäksi takuueläkeläiset ovat niin köyhiä, että se raha jää pyörimään Suomeen, palaa kiertoon ja muuttuu takaisin veroiksi.
Pitää muistaa myös se että yhtä kahta pieneläkeläistä yrittäjää kohti on aina olemassa yksi joka maksaa kovia veroja eläkkeistään ja on tuottanut valtiolle miljoonia verotuloja.
Jos jostakin pitää olla valtiontalouden ja moraalin kannalta huolissaan, on nuorena syrjäytyvät narkkarit, pummit, mielenterveysongelmaiset sairaseläkeläiset ja muut kommunistit jotka loisii koko elämänsä muiden kustannuksella.
Jos olet omasta pienestä eläkkeestäsi huolissasi, mieti voisitko säästää jossakin tai kenties tehdä jotakin sivukeikkaa sen verran että saat juustoa leivän päälle.
2010
Rakas suomi24 päiväkirjani, näin aattelen vaihteen vuoksi 24/7 tänään.
5
195
Vastaukset
- Anonyymi
Näyttää kyrvånsyylå olevan taas yksinäinen, rakasta kymppiään kaipaillen. Pitkä yö edessä.
- Anonyymi
Kuka ei Kymppiä kaipaisi, Kymppi on kaikkien rakkaiden rakas, sanoisinko että aivan ylirakas ja huippurakas, kaikkien naisten märkä päiväuni myös.
- Anonyymi
Onko Saarikikkareen lapset oppineet puhumaan suomea vasta koulussa?
Keskimäärin kun terveet ja normaalit lapset oppivat puhumaan alle kaksivuotiaina ja aika harva lapsi käy kieliopetuksessa alle kaksi vuotiaana. Itse en ainakaan tunne ketään.
Tyttäreni lauloi jo kolmevuotiaana melko hyvin, puhua palpatti jo vähän sen jälkeen kun kävelemään oppi.
Ymmärrän toki kun Saarisiementäjän poikaa kuvasta katselen, että ei välttämättä vielä rippileirilläkään puhetta tuottanut.
2010- Anonyymi
Kaksikulttuurisuus velvoittaa ellei ole juntti ja vain itseään ajatteleva kuten sinä, joka olet jopa päättänyt omien korealaistesi tulevaisuuden missä asuvat ja mitä tarvitsevat.
Senssu on esittänyt toisaalla sinulle muutamia kysymyksiä, kykenetkö? Siis muuhun kuin aukomaan päätäsi vääristellen keskustelunaihetta? Resupietari... Meidän kakarat oppi bablaamaan heti armeijan jälkeen.. jo ala luokalla koulussa havaittiin ne yli älykkäiksi pennuiksi ja siirrettiin suoraan tukioon, sieltä kenneliin.
Olin aika ankara isä, perheen paha poliisi. Äiti ei arvostanut tätä kasvatus metadonia, vaan soitti pentu järjestöön jotka tuli pahojen poliisien kanssa kylään ja veivät minut pois... sain ottaa vain reino tohvelit mukaan ja pannu myssyn, jota pidän aina kun on päässä stenoosi.
Katselin öisin töllin ikkunasta pentuja kun ne nukkui... kävi ilmi että sitäkään ei olisi saanut tehdä... kuulema rikkoo kotirauhaa tai jotakin, en muista... Miten voi isä läheiskasvattaa ketään ilman intensiivistä tuijotusta... koulun pihalla juoksin pojan kiinni ja vetelin remmillä oikeen kunnolla... siitä tuli sitten kaksi vuotta kuri huonetta minulle, mutta poika ei saanut mitään vaikka valitin hoviin ja Kenneliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1832482- 1201973
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill611642Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1791522- 1631440
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1821413- 521258
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761213- 591198
- 1191101