en tiedä mihin on maailma menossa,mutta jos jo 14v ikäiselle lapselle sallitaan kotona tupakanpoltto/alkoholi. valitettava kyllä nämä oireet kuuluvat erään läheiseni yh äidin elämään joka pelkästään huutamalla yrittää saada lapsensa ojennukseen.eipä ole onnistunut vauhti senkun yltyy kakaralla.voiko tuommoiseen puuttua jokin viranomainentaho? missä helvetissä on se 60-80 luvun kasvatusmalli! silloku kärytti tupakinpoltost nii ite sai hakke koivuniemeherra metäst ja sil sit ylensä äiti veteli ympärs pakaroi niiet kahtee päivää ei parant istu. nykyää eiku tukkaa silitelää ja kysytää onks su hyvä olla.onko tämä oikeaa kasvatusta?
nuoriso ja päihteet.
37
3054
Vastaukset
Missä kaikki on mennyt vikaan? Itelläni on ihan normaalit vanhemmat. En polta enkä juo, enkä oo koskaan kumpaankaan koskenut. Mistä kaikki saa sen innostuksen tommoseen elimistön tuhoamiseen?
Meillä vanhukset juo alkoholia vain juhlissa ja sekin jotain punaviiniä. Isä ei ole juonut 35 vuoteen yhtään alkoholia ja sen ennätyksen aion rikkoa.- okuli
todella hieno asenne.tsemppiä
- veke
kannattaa varoa ettet tule mielisairaaksi, silloin joudut meinaan käyttämään huumeita
- panu
huhuahuaua onnea yritykseen Suomi tarvitsee raittiita ihmisiä
panu kirjoitti:
huhuahuaua onnea yritykseen Suomi tarvitsee raittiita ihmisiä
On ollu helppoa pysyä kaikesta paskasta erossa. Ei oo käyny mielessäkään kokeilla alkoholia tai tupakkia. Minä olen se joka nousee teidän kaikkien yläpuolelle tulevaisuudessa ja te tulette tekemään niinkuin minä sanon :D
- ganjamanbaba
lammas-jr kirjoitti:
On ollu helppoa pysyä kaikesta paskasta erossa. Ei oo käyny mielessäkään kokeilla alkoholia tai tupakkia. Minä olen se joka nousee teidän kaikkien yläpuolelle tulevaisuudessa ja te tulette tekemään niinkuin minä sanon :D
Älä hei toki myrkytä ittees viinal! Ota jointti käteen ja ime savut siitä. Rauhoittaa kehoa ja mieltä eikä juuri aiheuta haittoja.
- Päihteiden väärinkäyttäjä
Maailma "menee" ei minnekkään. Ihmisetkään eivät loppujen lopuksi mene minnekkään.
Tuohon yh-äitiin... Mikset itse yritä auttaa, vaan tuppaat jotain viranomaisia apuun. Suomi on holhousyhteiskunta. Nuorille tarjoillaan kaikki nenän eteen. Se alkaa ahdistaa kun höösätään. Oma mielipiteeni on se, että nuoret ei joudu käyttämään päätään. Eihän se ajattelu silloin kehity.
Päihteistä vielä (Oma mielipiteeni, saa avautua):
Alkoholi on aivan liiaksi esillä yhteikunnassa. Helposti saatavilla. Yleisesti hyväksytty. Pahimmat idiootit ovat juuri ne, jotka paasaavat: Kyllä alkoholi riittää... Kannabis vaikuttaa aivan erilailla kuin alkoholi. Se rentouttaa ja tekee miettiliääksi. Ei väkivaltaiseksi oksentavaksi paskiaiseksi. Niille, jotka eivät paremmasta tiedä.sukulaiset,koulukuraattori,perheneuvola,ammattiauttajat.mikään ei auta.puhuminen menee läpi korvien koska päässä ei ole aivoja jotka ottaisivat vastaan tietoja/käskyjä.ja äiti senkun puolustaa että se on lapsi vielä,ei se voikkaan kaikkia ymmärtää.yritys autaa on ollut siis kova mutta kun ei auta niin ei auta.ja tosta mömmön käytöstä.jokanen vetäköön sisäänsä mitä lystää,mulle riittää olut,vinkku,lonkku siideri ja harvoin väkevämmät.
- huomaaja
äsmän kirjoitti:
sukulaiset,koulukuraattori,perheneuvola,ammattiauttajat.mikään ei auta.puhuminen menee läpi korvien koska päässä ei ole aivoja jotka ottaisivat vastaan tietoja/käskyjä.ja äiti senkun puolustaa että se on lapsi vielä,ei se voikkaan kaikkia ymmärtää.yritys autaa on ollut siis kova mutta kun ei auta niin ei auta.ja tosta mömmön käytöstä.jokanen vetäköön sisäänsä mitä lystää,mulle riittää olut,vinkku,lonkku siideri ja harvoin väkevämmät.
Onko herralla kenties hiljattain tullut elämässä köniinsä, kun pitää tulla tänne kertomaan omasta paremmuudestaan. :) Se että sulle riittää vain viina ei tarkoita sitä että olisit muuten hyvä ihminen. (Eivätkä viestisi sitä ajatusta muutenkaan tue.)
- mikset löisi?
äsmän kirjoitti:
sukulaiset,koulukuraattori,perheneuvola,ammattiauttajat.mikään ei auta.puhuminen menee läpi korvien koska päässä ei ole aivoja jotka ottaisivat vastaan tietoja/käskyjä.ja äiti senkun puolustaa että se on lapsi vielä,ei se voikkaan kaikkia ymmärtää.yritys autaa on ollut siis kova mutta kun ei auta niin ei auta.ja tosta mömmön käytöstä.jokanen vetäköön sisäänsä mitä lystää,mulle riittää olut,vinkku,lonkku siideri ja harvoin väkevämmät.
Lyö sitä niin siitä oppii? Jollei opi, niin lyö kovempaa.
- colibri
"Kannabis vaikuttaa aivan erilailla kuin alkoholi. Se rentouttaa ja tekee miettiliääksi. Ei väkivaltaiseksi oksentavaksi paskiaiseksi. Niille, jotka eivät paremmasta tiedä. "
Näin väittäessäsi, et varmasti ole kovinkaan läheisesti eri cannabis tuotteisiin tutustunut.
On totta että tietyt cannabis tuotteet tekee mietteliääksi ja olon rennoksi,mutta tämäkään ei koske kaikkia cannabis tuotteita.
Ja kuten alkoholilla, niin myös kannabiksellakin on joihinkin ihmisiin huono vaikutus esim. tekee heidät agressiivisiksi.
Ja jos sanotaan,että cannabis on terveellisempää kuin alkoholi, niin en menisi tuota allekirjoittamaan.
Selvä..alkoholi vaikuttaa maksaan,munuaisiin ja aivosoluihimme, cannabis ei vaikuta kuin aivosoluihimme ja keuhkoihin.
Cannabis ei ehkä lyhyellä tähtäimellä meihin vaikuta mitenkään, mutta kuka jättää polttamisen kertaan tai kahteen jos todella innostuu tästä. ei kukaan..ja pitempi aikaisen polttelun seurauksena ihmisellä kyllä varmasti kuolee näitä aivosoluja eikä tämä keuhkoillekkaan kovinkaan terveellistä ole..
Ainoa hyvä asia mitä cannabiksestä voi löytää on se, että käyttökerran jälkeen ei ole kauheaa päänsärkyä niin kuin alkoholin käytön jälkeen.
(pahoittelen hyvin sekavaa tekstiäni) - ei tuhoa
colibri kirjoitti:
"Kannabis vaikuttaa aivan erilailla kuin alkoholi. Se rentouttaa ja tekee miettiliääksi. Ei väkivaltaiseksi oksentavaksi paskiaiseksi. Niille, jotka eivät paremmasta tiedä. "
Näin väittäessäsi, et varmasti ole kovinkaan läheisesti eri cannabis tuotteisiin tutustunut.
On totta että tietyt cannabis tuotteet tekee mietteliääksi ja olon rennoksi,mutta tämäkään ei koske kaikkia cannabis tuotteita.
Ja kuten alkoholilla, niin myös kannabiksellakin on joihinkin ihmisiin huono vaikutus esim. tekee heidät agressiivisiksi.
Ja jos sanotaan,että cannabis on terveellisempää kuin alkoholi, niin en menisi tuota allekirjoittamaan.
Selvä..alkoholi vaikuttaa maksaan,munuaisiin ja aivosoluihimme, cannabis ei vaikuta kuin aivosoluihimme ja keuhkoihin.
Cannabis ei ehkä lyhyellä tähtäimellä meihin vaikuta mitenkään, mutta kuka jättää polttamisen kertaan tai kahteen jos todella innostuu tästä. ei kukaan..ja pitempi aikaisen polttelun seurauksena ihmisellä kyllä varmasti kuolee näitä aivosoluja eikä tämä keuhkoillekkaan kovinkaan terveellistä ole..
Ainoa hyvä asia mitä cannabiksestä voi löytää on se, että käyttökerran jälkeen ei ole kauheaa päänsärkyä niin kuin alkoholin käytön jälkeen.
(pahoittelen hyvin sekavaa tekstiäni)aivosoluja kuten liuottimet(esim. alkoholi), vaan sen vaikutus perustuu aivoissa sijaitseviin kannabisreseptoreihin joihin thc vaikuttaa.
Kannabiksen päihdyttävä vaikutus ei siis perustu kehon myrkytystilaan ajamisesta kuten alkoholilla.
Kannabiskaan(päihde kun on)ei sovi kaikille. Mutta uskallan kyseenalaistaa väitteesi että kannabis tekisi ketään väkivaltaiseksi, sinulla on varmaan jotain tutkimustulosta asiasta vai? - Päihteiden väärinkäyttäjä
colibri kirjoitti:
(pahoittelen hyvin sekavaa tekstiäni)On kokemusta. Ok, sanotaan sitten pilvi ja kukka/ruoho. En ole tavannut koskaan ketään pilvessä agressiivista. Ehkä kerrot lisää. Ei kyse ole terveellisyydestä vaan haitallisuudesta. Harva asia nykypäivänä (varsinkin Suomessa) on enää terveellistä. Aivosoluihin ei vaikuta. Keuhkoihin paljon vähemmän haitallisesti kuin tupakka. Itsellä polttaminen täysin kontrolloitua. Tunnen paljon enemmän alkoholisoituneita ihmisiä kaikista yhteiskuntaluokista. Tuossa lopussa sitten onkin jo ihan fiksu kommentti. Tottahan jokapäiväinen polttelu tekee ihmisestä passiivisen laiskiaisen, mutta useimmista käyttäjistä ei näitä tule. Riippuu kai hyvin paljon ihmistyypistä.
- colibri
ei tuhoa kirjoitti:
aivosoluja kuten liuottimet(esim. alkoholi), vaan sen vaikutus perustuu aivoissa sijaitseviin kannabisreseptoreihin joihin thc vaikuttaa.
Kannabiksen päihdyttävä vaikutus ei siis perustu kehon myrkytystilaan ajamisesta kuten alkoholilla.
Kannabiskaan(päihde kun on)ei sovi kaikille. Mutta uskallan kyseenalaistaa väitteesi että kannabis tekisi ketään väkivaltaiseksi, sinulla on varmaan jotain tutkimustulosta asiasta vai?Mihinkä minä mitään tutkimustuloksia tarviin,kun on omat silmät päässä ja seurannut 7vuotta ihmisiä, jotka polttelevat. Voi toki olla että tämä mitä he polttelivat oli jatkettua..
Kannabiksen vaikutukset vaihtelevat aineen voimakkuuden, käytetyn ainemäärän, käyttötavan, käyttöympäristön ja käyttäjän ominaisuuksien mukaan. Aiemmat kokemukset kannabiksesta ja käytön aikainen mieliala..joten et voi sanoa etteikö cannabis saattaisi joitain ihmisiä tehdä jokseenkin agressiivisiksi
Kannabiksen merkittävimpiä haittavaikutuksia ovat päihtymystilaan liittyvä psykomotorisen toimintakyvyn ja muistin heikkeneminen ja pitkäaikaiskäyttöön liittyvät hengitysteiden sairaudet, riippuvuus ja psykoottisten oireiden paheneminen.(eli cannabis vaikuttaa aivotoimintaamme,kuten alkoholi) - colibri
colibri kirjoitti:
(pahoittelen hyvin sekavaa tekstiäni)Kannabiksen pitkäaikainen käyttö johtaa yksilöllisiin psykologisiin muutoksiin ja käytöshäiriöihin. Krooninen käyttö aiheuttaa usein väsymystä, velttoutta, haluttomuutta, masentuneisuutta, ahdistuneisuutta ja joskus sekavuutta tai paniikkikohtauksia.
- päihteiden väärinkäyttäjä
colibri kirjoitti:
Kannabiksen pitkäaikainen käyttö johtaa yksilöllisiin psykologisiin muutoksiin ja käytöshäiriöihin. Krooninen käyttö aiheuttaa usein väsymystä, velttoutta, haluttomuutta, masentuneisuutta, ahdistuneisuutta ja joskus sekavuutta tai paniikkikohtauksia.
Sitä on kenenkään turha mennä kiistämään, etteikö kroonisella kannabiksen käytöllä ole vakaviakin haittavaikutuksia. Mutta mieti kaikkia laillisestikin saatavilla olevia asioita. Kroonisella mc-aterioiden syömisellä on vakavia haittavaikutuksia. Sillä perusteella asioiden laillisuus ja laittomuus eivät ole määriteltävissä.
- HamppuHemmo
colibri kirjoitti:
Mihinkä minä mitään tutkimustuloksia tarviin,kun on omat silmät päässä ja seurannut 7vuotta ihmisiä, jotka polttelevat. Voi toki olla että tämä mitä he polttelivat oli jatkettua..
Kannabiksen vaikutukset vaihtelevat aineen voimakkuuden, käytetyn ainemäärän, käyttötavan, käyttöympäristön ja käyttäjän ominaisuuksien mukaan. Aiemmat kokemukset kannabiksesta ja käytön aikainen mieliala..joten et voi sanoa etteikö cannabis saattaisi joitain ihmisiä tehdä jokseenkin agressiivisiksi
Kannabiksen merkittävimpiä haittavaikutuksia ovat päihtymystilaan liittyvä psykomotorisen toimintakyvyn ja muistin heikkeneminen ja pitkäaikaiskäyttöön liittyvät hengitysteiden sairaudet, riippuvuus ja psykoottisten oireiden paheneminen.(eli cannabis vaikuttaa aivotoimintaamme,kuten alkoholi)Käytä vähemmän copy pastea ja enemmän päätäsi.
- nuorille
Nykyään ei ole mitenkään erikoista, jos 14-vuotiaat polttavat ja juovat. Poikkeavaa sen sijaan on, jos joku ei näin tee. Minä lähtisin ennemmin auttamaan näitä syrjäytyneitä nuoria, jotka eivät halua olla muiden mukana. He ovat suurimmassa vaarassa.
Nuorten päihteidenkäytöllä ei näytä tosielämässä olevan mitään kielteisiä vaikutuksia, päinvastoin. Tupakoivat ja ryypiskelevät nuoret ovat muita sanavalmiimpia, aktiivisempia, seurallisempia ja puolustavat paremmin itseään. He käyvät useammin töissä ja heille kelpaa aluksi huonompikin työ. He perustavat perheen keskimäärin aikaisemmin, jolloin naisen kriittinen ensisynnytysikä ei nouse kovin korkeaksi.
Parasta olisi lopettaa tehoton valistus ja näennäiset rajoitukset nuorten päihteidenkäytölle. Ne eivät johda mihinkään. Nuoret ovat samanlaisia ihmisiä kuin me muutkin. Kyllä hekin tykkäävät käydä kaljalla ja polttaa tupakkaa.- Pong
lammas-jr kirjoitti:
Mitenkäs nuoret ennen vanhaan pärjäsivät ilman alkoholia ja tupakkaa?
Sitten, omassa nuoruudessa, vedettiin ihan samaan malliin kaljaa ja kossua kuin nykyäänkin.
Ja nyt on tosiaan tullut vielä "limuviinakset" ja sidukat et ois jokaiselle jotakin(lue nuorten makuun). - Ennen vanhaan
lammas-jr kirjoitti:
Mitenkäs nuoret ennen vanhaan pärjäsivät ilman alkoholia ja tupakkaa?
Ennen vanhaan pärjättiin työnteolla. Vapaa-aika/työttömyys on kaiken pahan alku ja juuri. Käsipelin kaivettiin laskuojat ja sala-ojat. Lauantaisin illalla irroteltiin kioskilla ja ehkä kiljuakin vähän maisteltiin. Mutta iskussa oltiin jo sunnuntaina; koeteltiin voimia, nosteltiin kärrynpyöriä, heiteltiin hevosenkenkää, pelailtiin pihapelejä ja kenties löydettiin elämänkumppanikin.
Näin ainakin meillä. Ja jos kiukutti, se näytettiin työtä tekemällä.
PS. Tupakka tuli mukaan, mutta vasta rippikoulun jälkeen ja joissain tapauksissa vasta armeijassa.
- minää
mä vedin ekan kerran sellaset kännit et yrjö lensi ku täytin 14... ja siitä lähtien ollaa kavereiden kanssa ryypiskelty joskus harvemmin ja hillitysti ja joskus usein ja rajusti, on niitä monen päivän putkia myös tullut muutama... tupakkaa oon poltellu satunnaisesti 14 vuotiaasta, noin 3 tupakkaa viikossa ja jos on juhlat nii voi mennä illassa aski... mul on ihan normaali perhe, ei mitään ongelmia... ja koulussa tulee kaseja ja ysejä, josku ehkä sattuu joku seiska tulla mutta tosi harvoin... että kyllä mä oon ihan tasapainonen nuori vaikka pidän hauskaa vähän rajumman kaavan mukaan... että silleen... terveysnazit kuolee nuorena ku niillä alkaa päässä viirata... oon ny 16 vuotta
- hyvä
Sinulla on asiat hyvin, olet esimerkillinen nuori. Sinulla on riittävät sosiaaliset taidot ja hyvä koulumenestys. Muistathan huolehtia siitä, ettei koulu vie kaikkea aikaasi.
Terveysnatseista ei kannata välittää mitään. Heidän neuvonsa eivät paranna kenenkään terveyttä. Parempi, kun tietää itse, miten asiat ovat. - Päihteiden väärinkäyttäjä
Koulu nyt vaan sopii joillekkin paremmin kuin toisille. Harvalla se päihteiden takia (ainakaan yläaste-iässä) penkin alle menee. Ehkä toi normaali perhe, ei ongelmia vaikuttaa asiaan enemmän. Monilla on kotona asiat perseellään eikä sen takia jaksa välittää. Turha intoilu kaikessa on pahaksi. Myös terveydessä. Usein maratoonarit ja muut ovat täysin riippuvaisia liikunnasta ja täyttävät sillä elämänsä. Sinänsä ihan ok, mutta asenteet usein on jotain 50-lukulaisen sot. mest. luokkaa.
Päihteiden väärinkäyttäjä kirjoitti:
Koulu nyt vaan sopii joillekkin paremmin kuin toisille. Harvalla se päihteiden takia (ainakaan yläaste-iässä) penkin alle menee. Ehkä toi normaali perhe, ei ongelmia vaikuttaa asiaan enemmän. Monilla on kotona asiat perseellään eikä sen takia jaksa välittää. Turha intoilu kaikessa on pahaksi. Myös terveydessä. Usein maratoonarit ja muut ovat täysin riippuvaisia liikunnasta ja täyttävät sillä elämänsä. Sinänsä ihan ok, mutta asenteet usein on jotain 50-lukulaisen sot. mest. luokkaa.
Ei alkoholin, tupakan ja muiden aineiden pois jättäminen ole turhaa terveysintoilua. Ehkä jotkut ei vain halua käyttää semmosia? Eihän kaikki syö lihaakaan tai juo maitoa ja kaikilla omat syynsä.
- kokeilla
lammas-jr kirjoitti:
Ei alkoholin, tupakan ja muiden aineiden pois jättäminen ole turhaa terveysintoilua. Ehkä jotkut ei vain halua käyttää semmosia? Eihän kaikki syö lihaakaan tai juo maitoa ja kaikilla omat syynsä.
Monet kiivaimmista päihteiden vastustajista ovat niitä, jotka eivät itse ole koskaan kokeilleet päihteitä. Tällöin on asennetta tietysti aika vaikea ymmärtää.
Eri asia on, jos joku itse toteaa, ettei jokin päihde sovi. Silloin kannattaa kokeilla jotakin muuta. Laittomia huumeita ei kuitenkaan kannata missään tapauksessa edes kokeilla. Aineet ovat vaarallisia, niistä ei ole tarpeeksi tietoa, niissä voi olla asiaan kuulumattomia haitta-aineita ja niiden käyttö olisi vaikeaa huonon saatavuuden takia. Lisäksi huumeiden levitys tukee järjestäytynyttä rikollisuutta. Tämä vie tehokkaasti ilon niiden käytöstä.
Itse en ole koskaan kokeillut huumeita, enkä kokeile. kokeilla kirjoitti:
Monet kiivaimmista päihteiden vastustajista ovat niitä, jotka eivät itse ole koskaan kokeilleet päihteitä. Tällöin on asennetta tietysti aika vaikea ymmärtää.
Eri asia on, jos joku itse toteaa, ettei jokin päihde sovi. Silloin kannattaa kokeilla jotakin muuta. Laittomia huumeita ei kuitenkaan kannata missään tapauksessa edes kokeilla. Aineet ovat vaarallisia, niistä ei ole tarpeeksi tietoa, niissä voi olla asiaan kuulumattomia haitta-aineita ja niiden käyttö olisi vaikeaa huonon saatavuuden takia. Lisäksi huumeiden levitys tukee järjestäytynyttä rikollisuutta. Tämä vie tehokkaasti ilon niiden käytöstä.
Itse en ole koskaan kokeillut huumeita, enkä kokeile.Kaljaa olen maistanut... paskaa kun vertaa lähdeveteen tai johonkin sokerilitkuun. Eikä se ole kiva olla joka lauantai krapulassa. Kyllä mun mielestä saa alkoholijuomia juoda jos kaataa kohtuudella.
Ja tupakan savusta tulee huono olo. Ihan tarpeeksi kokemuksia mulle.
Niin ja huumeisiin ei kannata kenenkään koskea. Ne on mielestäni vähän eri asia kuin tupakka ja alkoholi.- Päihteiden väärinkäyttäjä
lammas-jr kirjoitti:
Kaljaa olen maistanut... paskaa kun vertaa lähdeveteen tai johonkin sokerilitkuun. Eikä se ole kiva olla joka lauantai krapulassa. Kyllä mun mielestä saa alkoholijuomia juoda jos kaataa kohtuudella.
Niin ja huumeisiin ei kannata kenenkään koskea. Ne on mielestäni vähän eri asia kuin tupakka ja alkoholi.En kehota ketään käyttämään "huumeita". Ne ovat todellakin eri asia kuin tupakka ja alkoholi, jotka ovat erittäin haitallisia myrkkyjä. Tupakkateollisuus on iso bisnes, riippuvaisten ihmisten terveyden hinnalla. No verotuloja köyhälle valtiolle. Tutkimus kuin tutkimus, alkoholi tappaa Suomessa helvetisti enemmän väkeä kuin muut huumausaineet. Itse harrastankin luontaistuotteita.
- miksi?
lammas-jr kirjoitti:
Kaljaa olen maistanut... paskaa kun vertaa lähdeveteen tai johonkin sokerilitkuun. Eikä se ole kiva olla joka lauantai krapulassa. Kyllä mun mielestä saa alkoholijuomia juoda jos kaataa kohtuudella.
Niin ja huumeisiin ei kannata kenenkään koskea. Ne on mielestäni vähän eri asia kuin tupakka ja alkoholi.Olet siis maistanut kaljaa. Se ei sopinut sinulle, joten tuskin enää käytät sitä.
Entäpä tupakansavu? Oletko vain haistellut jonkun muun savua? Kokeile itse polttaa, niin että vedät savut keuhkoihisi. Muutamassa päivässä selviää, pidätkö tupakasta. Ensimmäisellä kerralla siitä ei pidä kukaan. - aivosoluja ja
lammas-jr kirjoitti:
Niin ja huumeisiin ei kannata kenenkään koskea. Ne on mielestäni vähän eri asia kuin tupakka ja alkoholi.aivotoimintaa jopa heroiinia tehokkaammin, p-kaaks sil on välii millä nimellä sitä kutsutaan. Sehän ON yhtävaarallista farmakologisesti ku monet katuhuumeet, ainut turvatekijä on se ettei siihen oo sekotettu hämäräperäsis oloissa mitää muuta. Mut varmasti densoutuu ku paljon ja usein vetää, hidas ja varma rappio.
- minä
aivosoluja ja kirjoitti:
aivotoimintaa jopa heroiinia tehokkaammin, p-kaaks sil on välii millä nimellä sitä kutsutaan. Sehän ON yhtävaarallista farmakologisesti ku monet katuhuumeet, ainut turvatekijä on se ettei siihen oo sekotettu hämäräperäsis oloissa mitää muuta. Mut varmasti densoutuu ku paljon ja usein vetää, hidas ja varma rappio.
Miks ihmeessä pitäis kokeilla?tOSI TYPERÄ KOMMENTTI..huommaa että olet alaikäinen ja olet niin ylpeä kun käyt kavereitten kaa ryyppäämässä.
En sano että ite olisin mikä pyhimys.Juon melkein joka viikonloppu.Mutta en ole ylpeä siitä..päin vastoin..Jos joku on niin hemmetin fiksu että on päättäny olla juomatta ja polttamatta,,niin mikä voisi olla parempi..
Toivoisin vaan että itsekkin olisin niin fiksu ja pystyisin pitämään yhtä hauskaa selvinpäin.. - päihteiden väärinkäyttäjä
minä kirjoitti:
Miks ihmeessä pitäis kokeilla?tOSI TYPERÄ KOMMENTTI..huommaa että olet alaikäinen ja olet niin ylpeä kun käyt kavereitten kaa ryyppäämässä.
En sano että ite olisin mikä pyhimys.Juon melkein joka viikonloppu.Mutta en ole ylpeä siitä..päin vastoin..Jos joku on niin hemmetin fiksu että on päättäny olla juomatta ja polttamatta,,niin mikä voisi olla parempi..
Toivoisin vaan että itsekkin olisin niin fiksu ja pystyisin pitämään yhtä hauskaa selvinpäin..Oma vapaus valita on mielestäni hyvä asia. Itse en sanoisi juomattomuutta ja tupakoimattomuutta fiksuudeksi vaan omaksi päätökseksi, jolla voi olla positiivisia vaikutuksia terveyteen. Ihan hyvä juttu hänelle. Onko itselläsi painostusta kaveripiirissä lähteä ryyppäämään ja polttamaan. Hauskanpito usein on nuorilla juuri kavereiden seura. Oma valinta vastaan ympäristö.
- Kaljaasi..
No tietenki puuttuminen on hankalaa tällaseen tapaukseen mutta käsittääkseni 14.v on vielä alaikänen eli siihen pitää puuttua.
- Tia-Maria
Se että nuoria koko ajan syyllistetään kaikesta ei ole oikea lähtökohta.
Miksi aina nuorempana?
Ehkä siksi että maailma menee eteenpäin.
Murrosikä alaa nykyään nuorempana kuin vaikka 80-luvulla.
Vääränlainen valistus ja kasvatus on yksi syy.
Ja mistäpä nuoret ottais mallia kuin vanhemmista.
Eli pitäiskö jokaisen kuitenkiin katsoa peiliin ja miettiä mitä voisin tehdä toisin?
Ainakin ennen kuin menee muita arvostelemman. - tuning90
ei kyllä mielestäni oo mitään ihmeellistä kun joku 13 juo ja polttaa. suurin osa yläaste ikäisistä tekee niin että polttaa alle 10 tupakkaa päivässä ja juo joka viikonloppu kunnon kännit. ite alotin tupakan 12v ja juomisen 13v kun olin 11v join ekan kerran sellain että yrjö tuli. ole kova/tai harvinainen koska lähes kaikki NYKYÄÄN toimii näin. ja kait siihen on syyt miksi juo.
-hakee hyvää oloa
-pakenee jotakin
-on ollut elämässä vaikeaa ja haluu hukuttaa ongelmat viinalla/kaljalla
mulla on ainakin noi mitä mainitsin - Taumii
Vai juovatko nuoret entistä enemmän pahaan oloonsa ja vanhemmillaan on vähintään yhtä paha olo ja langat lähteneet käsistä? Se on eriasia kuin suoranainen salliminen? Esimerkissäkin äitiparka yrittää ainakin huutaa.Mutta mitäpä sitä huutamaan, kun kuiskauskin kuuluu joskus paremmin?
Toki päihteitä kauan käyttäneet vanhemmat saattavat suhtautua hassusti juopotteluun, eli torjua ongelman vähättelemällä ja jopa kannustamalla lapsiaankin "ottamaan rennosti"..Olenpa kuullut "rennosti ottaneen"isänkin joskus vakavasti kehuvan rankasti ongelmaista ja päideriippuvaista poikaansa, miten se kulkee isänsä jälkiä ja on oppinut isältään kaiken elämässä selviämiseen tarvittavan...(!)
Mutta mihin maailma on menossa? Ja yhäkö ajatellaan, että välittäminen, hellyys ja huolenpito, sen kysyminen miltä tuntuu, vahingoittaa lasta, yhteiskuntaa tai vanhempaa? - garzu
niin no ensinnäkin jos oikeasti haluu apua jollekkin nuorelle joka käyttää päihteitä ja jopa huumeita ihan, ei kannata niihin viranomaisiin ottaa yhteyttä...jos yh äiti ei saa kersaa kuriin, vir.om ottaa kersan huostaan, ja niissä paikoissahan vasta onkin tarjolla päihetitä ja muutenkin huonoa elämää!! voi hittolainen sentään...joillekkin ehkä apua joo, mutta suurimmalle osalle ei. ja niin!! KANNABIS EI TEE AGRESSIIVISEKSI??!! tiedän henk.koht kokemuksesta ja myös olen vierestä katsonut mitä kannabis on aiheuttanut. agressiivisuutta nimittäin!! sillä kun ihminen saa ns."raivot" (voi tulla myös alkoholista/tai kannabiksesta) , henkilö käy jonkun toisen tyypin päälle tms... hakkaa yms... ja huomaa kohta että hupsista. mitäs olenkaan mennyt tekemään??!! eihänb mun ollu tarkotus... ei natsaa ei! myös kun polttaa kannabista, niin muisti heikentyy huom. ja kaikki tunteet voimistuvat. myös PAHANOLON TUNTEET,NIIN FYYSISET KUIN HENKISET(varsinkin jos henkilö pelkää jäävänsä kiinni polttelusta) ...kuten myös hyvän olon tunteet. nojaa puhun hei huom. omasta kok.
on aika sekavia ajatuksia, ganja heikentäny aivojen toimintakapasiteettia, mutta yrittäkää onkia jotain teitä kiinnostavaa esille ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4119021Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893560- 202013
- 811246
- 271095
- 751090
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta641051Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791045- 551013
- 65950