Omaehtoinen opiskelu päätoimisesti avoimessa yliopistossa. Hieman jäänyt epäselväksi mitä tukimuotoja tälle löytyy? Työttömyystukea ilmeisesti voi saada, mutta entäpä opintotuki ja opintolaina?
Toimeentuen hakeminen ei ole mahdollista puolison tulojen vuoksi.
Tukimuodot omaehtoisessa opiskelussa
3
130
Vastaukset
- Anonyymi
Avoimessa yliopistossa opiskelu on periaatteessa aina sivutoiminen harrastus, jota ei tueta taloudellisesti mitenkään. Kelan opintotukea ei saa, ei myöskään opintolainaa eikä muita opintososiaalisia tukia. Opinnot ovat sitä paitsi maksullisia, tosin maksu on hyvin pieni.
Avoimessa yliopistossa opiskeleva ei kuulu yliopistoon eikä oikeastaan ole opiskelija ollenkaan. Paitsi omasta mielestään.
Avoimessa yliopistossa kannattaa silti opiskella. Se on paitsi hyvä harrastus, niin se voi olla myös väylä oikeaksi yliopiston tutkinto-opiskelijaksi, jolloin saa Kelan opintotuet. Avoimessa yliopistossa suoritetut opinnot voidaan silloin hyväksyä osasuorituksiksi tutkintoon.- Anonyymi
Aivan. Tietää vähän suunnitella jatko-opintoja tämän perusteella. Siitä on niin pitkä aika kun viimeksi opiskellut, että ei enää tiedä näistä eri tukimuodoista yms. Ja aika heikosti näistä kerrottu vaikka kysytty edes työvoimatoimistossa taikka ammatinvalinnanohjaajallakaan.
No, tämä opintokokonaisuus mikä nyt on kestää noin vuoden verran. Tosin aika tyyris sellainen, mutta kokisin omalla kohtaa että olisi hyödyllinen. Ja pääsisi takaisin samalla kiinni siihen kouluelämän rutiiniin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059