Omaehtoinen opiskelu päätoimisesti avoimessa yliopistossa. Hieman jäänyt epäselväksi mitä tukimuotoja tälle löytyy? Työttömyystukea ilmeisesti voi saada, mutta entäpä opintotuki ja opintolaina?
Toimeentuen hakeminen ei ole mahdollista puolison tulojen vuoksi.
Tukimuodot omaehtoisessa opiskelussa
3
178
Vastaukset
- Anonyymi
Avoimessa yliopistossa opiskelu on periaatteessa aina sivutoiminen harrastus, jota ei tueta taloudellisesti mitenkään. Kelan opintotukea ei saa, ei myöskään opintolainaa eikä muita opintososiaalisia tukia. Opinnot ovat sitä paitsi maksullisia, tosin maksu on hyvin pieni.
Avoimessa yliopistossa opiskeleva ei kuulu yliopistoon eikä oikeastaan ole opiskelija ollenkaan. Paitsi omasta mielestään.
Avoimessa yliopistossa kannattaa silti opiskella. Se on paitsi hyvä harrastus, niin se voi olla myös väylä oikeaksi yliopiston tutkinto-opiskelijaksi, jolloin saa Kelan opintotuet. Avoimessa yliopistossa suoritetut opinnot voidaan silloin hyväksyä osasuorituksiksi tutkintoon.- Anonyymi
Aivan. Tietää vähän suunnitella jatko-opintoja tämän perusteella. Siitä on niin pitkä aika kun viimeksi opiskellut, että ei enää tiedä näistä eri tukimuodoista yms. Ja aika heikosti näistä kerrottu vaikka kysytty edes työvoimatoimistossa taikka ammatinvalinnanohjaajallakaan.
No, tämä opintokokonaisuus mikä nyt on kestää noin vuoden verran. Tosin aika tyyris sellainen, mutta kokisin omalla kohtaa että olisi hyödyllinen. Ja pääsisi takaisin samalla kiinni siihen kouluelämän rutiiniin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1616180Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv872779Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?921771Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91216- 491005
- 66912
Mitä tarkoitat
”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”23908- 21903
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu122903Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N75883