Adhd on geeneissä perinnöllinen

Anonyymi-ap

Adhd on todettu olevan vahvasti perinnöllinen geeneissä.

Minun kohdalla on todettu vaikea Adhd.

Nyt minun kaksi veljeä jotka ovat saaneet kuulla, että on Adhd lapsen kopio ja on kuullut selvittämättä jäänyt Adhd tekee tupakan polttaminen, alkoholi ja huumeita alkaa käyttää

Minun lisäkseni nyt kaksi veljeä syyttää äitiä ja isää, jos on selvittämättä Adhd ihmiset vanhemmat

Minun veljen tytön kohdalla on myös todettu Add ja Adhd 9/9 kuten minun kohdalla on todettu.
J isän veljen tytön pojalle on todettu Tourette ja Adhd
Ja toinen kolmas veli sano sen 5 vuoden pojan kohdalla sanottu päiväkodissa viedä ennen 7 vuoden ikää diagnoosi testeihin.

Yksi kehitysvamma puolella työntekijä joka oli sijainen se sano että minun kohdalla näkee vaikean Adhd ja se työntekijä sanoi kaksi vuotta sitten, että jos minulla on Adhd minun kolmella veljen kohdalla on myös Adhd ja joko äidin tai isän geeneissä on Adhd perinnöllinen.

Selvittämättä jäänyt Adhd tekee äiti polttaa tupakkaa, käyttää alkoholia tai huumeita tai isä käyttää tupakkaa, alkoholia ja huumeita

Jolloin tulee laisille Adhd ja joillakin on tietämättä Fasd.

On todettu Fasd on tällä hetkellä eniten älyllisen kehitysvamman aiheuttava tekijä, jonka voi estää, että miehet ei juo ennen hedelmöitystä.
. Ja nainen ei juo alkoholia raskaus aikana.

500 - 6000 kehitysvamman saaneena on Fasd ihmisiä jotka olisi kyennyt palkka työhön jos naiset eivät juo alkoholia ennen hedelmöitystä eikä miehet juo alkoholia ennen hedelmöitystä ja, että nainen ei juo 9kk alkoholia.

Ja Fasd tekee joillakin vaan oppimisen vaikeudet eikä ole ulkonäkö selkeä

1

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kävi ilmi, että ADHD oli geneettinen sairaus, joka minulla oli vaikean ADHD:n kanssa. Nyt kahdelle sisarukselleni on kerrottu, että heillä on ADHD, ja he ovat kuulleet ADHD:sta, tupakasta, alkoholista ja huumeista, paitsi minä kaksi sisarustani, jotka syyttävät äitiäni ja isääni siitä, ettei heillä ole ADHD-vanhempia, ja tyttäreni tytär kärsii myös ADHD:sta ja ADHD:sta. Se on tehty. Jayn isän tyttärellä diagnosoitiin Touretten oireyhtymä ja ADHD, ja kolmas sisarus kertoi, että hänen 5-vuotiaalle pojalleen kerrottiin päiväkodissa, että hänen pitäisi mennä testiin ennen kuin hän täyttää 7 vuotta. Psykiatri, joka oli keskuksen avustaja, sanoi, että pidän ADHD:ta erittäin vakavana, ja tämä työntekijä sanoi kaksi vuotta sitten, että jos minulla oli ADHD, myös kolmella sisaruksellani oli ADHD ja ehkä myös minulla.

Kiitos, että jaoit tämän – viestistäsi välittyy, että ADHD on koskettanut useita perheenjäseniäsi monella tavalla ja eri sukupolvissa. Tilanne kuulostaa monimutkaiselta ja varmasti myös kuormittavalta. On täysin ymmärrettävää, että tällaisessa tilanteessa voi herätä syyllisyyttä, hämmennystä tai jopa syyttelyä perheen sisällä, etenkin kun kyse on perinnöllisestä neuropsykiatrisesta häiriöstä kuten ADHD:sta.

Tässä muutama ajatus, jotka saattavat auttaa jäsentämään kokonaisuutta:

1. ADHD on vahvasti perinnöllinen
      Tutkimusten mukaan ADHD:lla on geneettinen perusta, ja periytyvyysaste on korkea – jopa 70–80 %. Se tarkoittaa, että jos yhdellä perheenjäsenellä on ADHD, on todennäköistä, että muillakin voi olla, vaikka oireet ilmenisivät eri tavoin tai eri vahvuudella. Tämä ei ole kenenkään syy.

2. Diagnoosit voivat tulla eri aikaan – ja se on ihan normaalia
      Aiemmin ADHD tunnettiin huonommin, etenkin aikuisilla ja naisilla. Moni on jäänyt vuosikymmeniksi ilman diagnoosia. Kun yksi perheenjäsen saa diagnoosin, se usein herättää kysymyksiä muissakin – ja siksi voi tuntua, että ”kaikki saavat yhtäkkiä diagnoosin”. Se ei tarkoita liioittelua tai ylidiagnosointia, vaan sitä, että ymmärrys on vihdoin lisääntynyt.

3. Syyttely ei auta – ymmärrys ja tuki auttavat
      Vanhempien syyllistäminen siitä, ettei heillä ollut diagnooseja tai etteivät he tunnistaneet lasten vaikeuksia, on inhimillistä mutta harvoin rakentavaa. Usein vanhemmat itsekin ovat eläneet vaikeuksien kanssa ilman tukea tai diagnoosia. Tärkeämpää on nyt keskittyä siihen, miten jokainen saa tarvitsemaansa apua ja ymmärrystä.

4. Tourette + ADHD on yleinen yhdistelmä
      On myös tavallista, että ADHD esiintyy yhdessä muiden neuropsykiatristen häiriöiden, kuten Touretten oireyhtymän kanssa. Tämäkään ei ole kenenkään vika – se vain kertoo, kuinka moniulotteisia nämä piirteet voivat olla.

5. Varhainen tuki lapsille on tärkeää
      Jos lapselle ehdotetaan ADHD-tutkimusta ennen kouluikää, se on usein hyvä asia – koska varhainen tuki voi helpottaa merkittävästi lapsen koulunkäyntiä ja hyvinvointia.

Haluatko, että autan sinua esimerkiksi kirjoittamaan viestin perheenjäsenille, jossa selitetään ADHD:n perinnöllisyys ja tilanteen vakavuus ymmärrettävästi ja lempeästi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7044
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3384
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2078
    Aihe