Ei kai olisi ylivoimaista asettaa ajoneuvoille rakennenopeus. Eihän Suomessa saa ajaa missään yli 120km/h, miksi minkään ajoneuvon tulisi kulkea sitä nopeampaa? Säästäisi monen kaaharin ja ennen kaikkea syyttömän sivullisen hengen
Rakenteellinen nopeus
82
1081
Vastaukset
- Anonyymi
Rakenteellinen nopeus -käsitettä ei ole laissa määritelty. Erään rottakirjoittajan mukaan pyöräilijä pystyy itsekin säätämään sähköpotkulaudan rakenteellista nopeutta. Jos tuota ideaa kehitellään eteenpäin, niin rakenteellista nopeutta voi vaihtaa nappia painamalla vaikka viiden minuutin välein.
- Anonyymi
Onhan Kuorma-autoissa ollut nopeudenrajoitin jo vuosia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan Kuorma-autoissa ollut nopeudenrajoitin jo vuosia
Johtuuko se kuorma-autojen nopeusrajoitus siis niiden kuorma-autojen rakenteesta, vai jostain muusta syystä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johtuuko se kuorma-autojen nopeusrajoitus siis niiden kuorma-autojen rakenteesta, vai jostain muusta syystä?
Se on määritelty kuorma-auton rakenteelliseksi nopeudeksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on määritelty kuorma-auton rakenteelliseksi nopeudeksi
Niin on, mutta kysymyshän oli, että johtuuko se kuorma-autojen nopeusrajoitus siis niiden kuorma-autojen rakenteesta, vai jostain muusta. Koska varmasti kuoma-autolla voidaan sen rakenteesta huolmatta turvallisesti ajaa ja ajetaan suuremmalla nopeudella kuin nyt määrätty 80km/h ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johtuuko se kuorma-autojen nopeusrajoitus siis niiden kuorma-autojen rakenteesta, vai jostain muusta syystä?
Autossa on järjestelmä joka estää nopeamman kulun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autossa on järjestelmä joka estää nopeamman kulun.
Eli siis kyse ei ole rakenteellisesta, vaan jostain muusta syystä tapahtuvasta nopeuden rajoittamisesta.
- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18006757A
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Suomessa saa aivan laillisesti ajaa yli 120km/h. Itsekin olen Suomessa ajanut laillisesti yli 200 km/h, sekä autolla, että moottoripyörällä.
- Anonyymi
Yleisesti oletetaan puhuttavat yleisistä teistä ja tieliikennelain liikennesääntöjen mukaisesta liikkumisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleisesti oletetaan puhuttavat yleisistä teistä ja tieliikennelain liikennesääntöjen mukaisesta liikkumisesta.
Sinä voit olettaa ihan mitä haluat, vastasin aloittajan kommenttiin, jossa väitti ettei Suomessa saa ajaa yli 120 km/h.
Ja suomalaiset käy autoillaan muissakin maissa ajamassa, ainakin minä käyn ja olen nähnyt useiden muidenkin käyvän. - Anonyymi
Joo mutta ei yleisellä tiellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo mutta ei yleisellä tiellä.
Aloittaja kirjoitti ”Suomessa”.
- Anonyymi
Aika vähän taitaa lakiteksteissä olla rakenteellisesta nopeudesta määritelmiä.
- Anonyymi
Jep.
-70 luvulla oli moottoripyörillä 120 kmh mutta sekin kumottiin aika pian.
Traktoreille ja mopoille nopeusraja on vielä olemassa.
- Anonyymi
Saa sillä 120 nopeudellakin pahaa jälkeä aikaan.
- Anonyymi
Mutta ei yhtä pahaa, kuin 200 : n nopeudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei yhtä pahaa, kuin 200 : n nopeudessa.
Henki lähtee kyllä, mutta 200 vauhdissa henki lähtee pahemmin?
- Anonyymi
Muutama vuosi sitten ehdotin lähes samaa, eli autojen nopeus rajattaisiin 130 km/h, ja ympäri suomea järjestettäisiin suljetulla radalla auton käsittelyä ja ajoharjoittelua ilmaiseksi. Rata pitäisi olla niin tiukka, että 130 riittää.
- Anonyymi
Entä kun tulee hätätilanne tai vaikka ohituksessa tuleekin joku yllättäen vastaan ja ainoa pelastus on kiihdyttää vauhtia?
- Anonyymi
Aika kaukaa haettua. Jos auton nopeus on rajattu 130 niin et tietenkään hakeudu tilanteeseen, josta selviäminen vaatii suurempaa nopeutta. Aika moni meistä ajaa muutenkin heikkotehoisilla autoilla, joilla yhtäkkinen nopeuden lisäys ohituksessa ei ole vaihtoehto, vaan ohituspaikka pitää valita sen mukaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika kaukaa haettua. Jos auton nopeus on rajattu 130 niin et tietenkään hakeudu tilanteeseen, josta selviäminen vaatii suurempaa nopeutta. Aika moni meistä ajaa muutenkin heikkotehoisilla autoilla, joilla yhtäkkinen nopeuden lisäys ohituksessa ei ole vaihtoehto, vaan ohituspaikka pitää valita sen mukaisesti.
"Aika kaukaa haettua. Jos auton nopeus on rajattu 130 niin et tietenkään hakeudu tilanteeseen, josta selviäminen vaatii suurempaa nopeutta."
Harvapa niihin tilanteisiin tahallisesti hakeutuu, vaan kun ne kaikkinaiset tilanteen pyrkii kehittymään ilman niihin erikoisesti kenenkään hakeutumatta.
Toki on varsin totta, että kun mopolla ajaa niin mopon rajoitukset on syytä tuntea ja toimia sen mukaan.
Aiheeseen liittyen, mielestäni tuollainen 130km/h rajaaminen, joka nykyisin ei ole 120km/h alueella edes huomautuksen arvoinen rikkomus, niin sopii miettiä, että vaikka toki mahdollista on, niin saavutetaanko sillä oikeasti mitään.
Sekin on huomion arvoinen asia, että kaikkinaiset tekniset rajoitteet on helposti osaajien toimesta ohitettavissa, kuten vaikkapa mopojen ja sähköpotkulaitojen kohdalla on nähtävissä. - Anonyymi
Siksi rajoitin voisi olla 130 - 140 km/h kohdalla, jotta on vielä tuollainen pieni vara ylöspäin. Suurin sallittu maksiminopeus yleisillä teillä kun on suomessa 120 km/h.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi rajoitin voisi olla 130 - 140 km/h kohdalla, jotta on vielä tuollainen pieni vara ylöspäin. Suurin sallittu maksiminopeus yleisillä teillä kun on suomessa 120 km/h.
Onhan näitä muutamia uusia "säästöpossu" sähköautoja joiden huippunopeus on 160 km/h
Joten siinä yksi raja tuolle tarpeettomalle, autojen huippunopeuden rajoitus vouhotukselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan näitä muutamia uusia "säästöpossu" sähköautoja joiden huippunopeus on 160 km/h
Joten siinä yksi raja tuolle tarpeettomalle, autojen huippunopeuden rajoitus vouhotukselle.Minullakin menee sähköapu pois päältä 130:n vaauhdissa, mutta onneksi polttiksessakin on vielä ytyä paljon yli 200:n vauhtiin. Mutta siihen 130:n saakka vauhti kasvaa aika rivakasti, kympin pintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minullakin menee sähköapu pois päältä 130:n vaauhdissa, mutta onneksi polttiksessakin on vielä ytyä paljon yli 200:n vauhtiin. Mutta siihen 130:n saakka vauhti kasvaa aika rivakasti, kympin pintaan.
Eli lataus hybridisi kiihtyy nollasta 130km/h vauhtiin noin kymmenessä sekunnissa, ei huono.
- Anonyymi
Toyotan omistajilla on pelko ja kateus autoja kohtaa joilla oikeasti pystyy ajamaan lujaa mukavasti ja turvallisesti.
- Anonyymi
Kateus katosi jo 70-luvulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateus katosi jo 70-luvulla.
Ei Toyotan omistajilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateus katosi jo 70-luvulla.
Olet pahasti jälkijunassa, kateus on uusiutuva luonnonvara joka elää ja voi hyvin nyt ja tulevaisuudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet pahasti jälkijunassa, kateus on uusiutuva luonnonvara joka elää ja voi hyvin nyt ja tulevaisuudessa.
Siitä kärsivät sitten korkeintaan muutamat geenivirheen omaavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä kärsivät sitten korkeintaan muutamat geenivirheen omaavat.
Ei siitä kukaan kärsi, sehän on äidinmaidossa saatu jokaisella oleva, niin sinulla kuin muillakin, sisäinen ominaisuus.
- Anonyymi
Ne ketkä saa aikaan ongelmia yli 120 km/h nopeuksilla löytäisivät ihan varmasti keinon ohittaa tuo rajoite ja ajaisivat taas miten haluavat. Vähän niin kuin mopojen 45 km/h.
Rajoitus siis vaikuttaisi vain rehellisiin ja olisi ihan turha haitta ja lisäksi taloudellinen rasite kaikille.- Anonyymi
Varmasti olisi sitten jokin mahdollisuus jälkikäteen tarkistaa, onko rajoittimeen sorkittu. Jos on, niin tarpeeksi suuri sakko takuulla vähentäisi sorkkimisen innostusta. Sakko vaikka tonnin luokkaa, niin ei kovin monia kiinnosta koskea siihen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti olisi sitten jokin mahdollisuus jälkikäteen tarkistaa, onko rajoittimeen sorkittu. Jos on, niin tarpeeksi suuri sakko takuulla vähentäisi sorkkimisen innostusta. Sakko vaikka tonnin luokkaa, niin ei kovin monia kiinnosta koskea siihen.
Jos ja kun on aina mahdollisuus "sorkkia" noita teknisiä rajoituksia niin osaajille on yhtä helppoa tehdä se niin ettei siitä jää mitään jälkiä, joten , "Rajoitus siis vaikuttaisi vain rehellisiin ja olisi ihan turha haitta ja lisäksi taloudellinen rasite kaikille." kuten ylempänä oikeellisesti todetaan.
- Anonyymi
Laillista 120 km/h (gps:llä varmistettua) todellista nopeutta ajava jää nykyään moottoriteilläkin yhä tavallisemmin jalkoihin. Ylimieliset suurta ylinopeutta ajavat röyhkeilijät painostavat moottoriteilläkin muita ajamaan ylinopeutta. Lakeja pitäisikin muuttaa niin, että näille lakien rikkojille voitaisiin suorittaa vaikkapa ylimääräinen verotarkastus, sillä tuskin he rikkovat vain teiden ajonopeussääntöjä.
- Anonyymi
Ei kai nyt suorastaan jalkoihin, vaikka toki 130km/h on vai vähäinen rikkomus jos sitäkään moottoritieliikenteessä.
Tuo mainittu painostus on varsin kyseen alainen, koska mikä siihen käskee tai pakottaa suostumaan.
Ehdottamasi lain muutos ehdotus kumpuaa enemminkin huonon tai jopa olemattoman itsetunnon lähteistä ja vanhanaikaisesta kateudesta kuin mihinkään mitään vaikuttamattomasta tarpeellisuudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai nyt suorastaan jalkoihin, vaikka toki 130km/h on vai vähäinen rikkomus jos sitäkään moottoritieliikenteessä.
Tuo mainittu painostus on varsin kyseen alainen, koska mikä siihen käskee tai pakottaa suostumaan.
Ehdottamasi lain muutos ehdotus kumpuaa enemminkin huonon tai jopa olemattoman itsetunnon lähteistä ja vanhanaikaisesta kateudesta kuin mihinkään mitään vaikuttamattomasta tarpeellisuudesta.No, onneksi ei ole kaukana se tilanne, missä jokaisen ajoneuvon nopeutta valvotaan ja sanktiot lihottavat valtion kassaa muhkeasti
- Anonyymi
Täytyy olla pelivaraa kovempaankin nopeuteen.
Ohitettavat kiihdyttävät usein.
Syntyy vaaratilanteita.
Lisäksi epävakaisiin kuljettajiin täytyy saada turvaväliä myös taaksepäin.
...ja auton pitää olla tieliikennekelpoinen myös ulkomailla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, onneksi ei ole kaukana se tilanne, missä jokaisen ajoneuvon nopeutta valvotaan ja sanktiot lihottavat valtion kassaa muhkeasti
Mahdollisesti tulevasta on tässä vaiheessa vähintään ennen aikaista iloita.
Toisaalta on yhtä mahdollista ja jopa toivottavaa, ettei mainitun kaltaista massiivista valvontaa koskaan kyetä tai edes haluta toteuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai nyt suorastaan jalkoihin, vaikka toki 130km/h on vai vähäinen rikkomus jos sitäkään moottoritieliikenteessä.
Tuo mainittu painostus on varsin kyseen alainen, koska mikä siihen käskee tai pakottaa suostumaan.
Ehdottamasi lain muutos ehdotus kumpuaa enemminkin huonon tai jopa olemattoman itsetunnon lähteistä ja vanhanaikaisesta kateudesta kuin mihinkään mitään vaikuttamattomasta tarpeellisuudesta.Rikollinen se on ylinopeutta ajavakin. Ylinopeudella vaarannetaan lisäksi muiden henkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikollinen se on ylinopeutta ajavakin. Ylinopeudella vaarannetaan lisäksi muiden henkiä.
Ei pienellä ylinopeudella ajaminen rikollista ole, onhan kyseessä vain rikkomus josta ei enää edes huomautusta valvovan viranomaisen taholta anneta.
Maltilliseksi luokiteltu ylinopeus ei kenenkään henkeä tai mitään muutakaan vaaranna,
tosin ripeästi ja turvallisesti etenemisen näkeminen saattaa joillekin aiheuttaa henkistä ahdistusta ja mahdollisesti joitain muita negatiivisia tuntemuksia itseään osaavampia kohtaan. - Anonyymi
Ratkaisuhan olisi keskinopeuteen perustuva valvonta, jossa ei enää tolpan kohdalla hidastelu auttaisi, kun on ajanut muun matkan kuitenkin liian nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pienellä ylinopeudella ajaminen rikollista ole, onhan kyseessä vain rikkomus josta ei enää edes huomautusta valvovan viranomaisen taholta anneta.
Maltilliseksi luokiteltu ylinopeus ei kenenkään henkeä tai mitään muutakaan vaaranna,
tosin ripeästi ja turvallisesti etenemisen näkeminen saattaa joillekin aiheuttaa henkistä ahdistusta ja mahdollisesti joitain muita negatiivisia tuntemuksia itseään osaavampia kohtaan.Ei tietenkään vaaranna, koska sinä saat ajaa ylinopeutta. Sinä sinä ja sinä ja sinun auto. Kaikki muut ovat vain jaloissasi, kerrassaan tiellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään vaaranna, koska sinä saat ajaa ylinopeutta. Sinä sinä ja sinä ja sinun auto. Kaikki muut ovat vain jaloissasi, kerrassaan tiellä.
Ei sinunkaan lievä ylinopeus ketään tai mitään vaaranna tai edes haittaa.
Mistä nyt tuollaisen raivarin kehitit? Vaikka se muiden maltillinen ylinopeus aiheuttaa sinulle ehkä estoja, traumoja ja kasvuhäiriöitä niin ei minulle kukaan ole jaloissa, tiellä tosin ollaan kaikki liikenteessä liikkuvat, niin sinä kuin minäkin.
- Anonyymi
Täällä nyt taas mietitään asioita laput silmillä. Suomi ei ole mikään muusta maailmasta eristetty kaukainen saari, vaan samoilla autoilla ajetaan Suomessa ja muualla. Suomeenko ei sitten enää asiaa autolla muualta?
- Anonyymi
Tietenkin mietitään, kun on niin paljon asennevammaisia, jotka eivät liikennesäännöistä ja nopeusrajoituksista piittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin mietitään, kun on niin paljon asennevammaisia, jotka eivät liikennesäännöistä ja nopeusrajoituksista piittaa.
Jonkin yksilön miettimiset omaan mieleensä sopivista asennevammaisista tai liikennesäännöistä ja nopeusrajoituksista piittaamattomien määrästä on turhaa aivokapasiteetin käyttöä, koska eihän sillä ole mitään vaikutusta oikeasti mihinkään.
Noin yleisellä tasolla, ne jotka kokevat asennevammaisia ja liikennesäännöistä piittaamattomia olevan "niin paljon" olisi ehkä syytä ensimmäiseksi tarkistaa se oma asenne kanssa autoilijoita kohtaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jonkin yksilön miettimiset omaan mieleensä sopivista asennevammaisista tai liikennesäännöistä ja nopeusrajoituksista piittaamattomien määrästä on turhaa aivokapasiteetin käyttöä, koska eihän sillä ole mitään vaikutusta oikeasti mihinkään.
Noin yleisellä tasolla, ne jotka kokevat asennevammaisia ja liikennesäännöistä piittaamattomia olevan "niin paljon" olisi ehkä syytä ensimmäiseksi tarkistaa se oma asenne kanssa autoilijoita kohtaan.Kyllä se kertoo melko suorasti asennevammasta, jos henkilö ei kykene liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia noudattamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se kertoo melko suorasti asennevammasta, jos henkilö ei kykene liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia noudattamaan.
Eihän kyseessä mikään asennevamma ole jos ja kun kuski pystyy ja kykenee etenemään sujuvasti ja turvallisesti jopa muita hieman nopeammin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se kertoo melko suorasti asennevammasta, jos henkilö ei kykene liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia noudattamaan.
Kävisit joskus lahden moottoritiellä aamuisin katsomassa yön ulosajosaldoa, autoja on enemmän ja vähemmän ympäriajettuja, ja niiden nopeus on "ehkä" ollut vähän yli 130.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävisit joskus lahden moottoritiellä aamuisin katsomassa yön ulosajosaldoa, autoja on enemmän ja vähemmän ympäriajettuja, ja niiden nopeus on "ehkä" ollut vähän yli 130.
Kun en ihan viime viikkoina ole Lahden motarilla ajanut, niin onko se aivan totta , että aamuisin tien varrella on useampia autoja "enemmän ja vähemmän ympäriajettuna"?
Kun aiemmin Mäntsälän ja Heinolan väliä useammin ajoin niin silloin ei yhtään autoa ollut näkyvissä tienposkessa ympäri ajettuna. Joten, onko tapahtumat parissa kolmessa viikossa noin totaalisesti muuttuneen, vai onko näkemykseesi lipsahtanut tarkoituksellista lisää jopa hieman enemmän kuin laki sallii? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän kyseessä mikään asennevamma ole jos ja kun kuski pystyy ja kykenee etenemään sujuvasti ja turvallisesti jopa muita hieman nopeammin.
Jos rikotaan lakia ja sääntöjä tahallisesti, niin silloin on nimenomaan kyse asennevammasta. Jos ajat hieman nopeammin laillista nopeutta, niin se on sitten eri asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos rikotaan lakia ja sääntöjä tahallisesti, niin silloin on nimenomaan kyse asennevammasta. Jos ajat hieman nopeammin laillista nopeutta, niin se on sitten eri asia.
Eipä siinä tosiasiassa laki ja säännöt mitenkään rikkoonnu sen paremmin kuin että olisi asennevamma jos ajaa hieman nopeammin mitä liikennemerkki osoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä siinä tosiasiassa laki ja säännöt mitenkään rikkoonnu sen paremmin kuin että olisi asennevamma jos ajaa hieman nopeammin mitä liikennemerkki osoittaa.
Nimenomaan juurikin lain tahallinen rikkominen kertoo asennevammasta. Sanoohan jo itse nimikin, että asenne ei ole kohdallaan. Asenteesta kaikki on kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan juurikin lain tahallinen rikkominen kertoo asennevammasta. Sanoohan jo itse nimikin, että asenne ei ole kohdallaan. Asenteesta kaikki on kiinni.
Eihän se nyt maltillinen ylinopeus, jota jokainen joskus ajaa tai on ajanut, mistään asennevammasta kerro, vaikka joku vähemmän elävästä elämästä perillä olematta oleva saattaa toista mieltä olla.
- Anonyymi
Kyllä tuollaisen ehdotuksen toteuttaminen on ylivoimaista, sillä siinä ei ole mitään järkeä tai järkevää perustetta.
- Anonyymi
Kyllä tuolla nopeudella saa kortin pois jo taajamassakin on kokemusta nuoruudesta tuostakin tosin tutkalla ei poliisi kerenny tuolloin mitata kun 98 joka teki siitä viidenkympin alueella jo törkeänliikenteen vaarantamisen ja ne menee ymmärtääkseni vie tänäpäivänäkin käräjäoikeuden käsiteltäviksi ja jos tarvitten korttia työssänne ni suosittelen välttämään näitä enään ei riitä syyksi että tarvitsee korttia työnsä rakia ni luultavammin menee työpaikka alta
- Anonyymi
99 % vakavista kolareita ajetaan alle 120 nopeudella, yleensä joko kännissä tai muuten sekaisin. Ja millä ajalla poliisi vahtisi niitä rajoittamia? Nytkin menee aika siihen että viedään verikokeeseen urpoja joilla on ollut kortti hyllyllä vuosia mutta silti jäävät viikoittain kiinni ratista. Ihan sama antaako sakon vai ei, jäävät kuitenkin maksamatta.
- Anonyymi
Aivan hyvin voisi EU rajoittaa törppöjen liikkumisen enintään 100 km/tunnissa moottoriteillä ja muualla ns paremmilla teillä 80 km/ tunti.
ylityksistä kottero paaliin riippumatta kenen kottero ja kortti pois 10 v.
kortitta ajosta 10 istumista ekalla kertaa.- Anonyymi
Aika kovat on höperöllä henkilöllä rangaistusvaatimukset nopeusrajoitusten rikkomisen suhteen. Lienee oikein arvattu, kun olettama on ettei noin tiukkoja rajoituksia vaativalla henkilöllä ole ajo-oikeutta.
Mitähän mahtanee tarkoitta tuo "kortitta ajosta 10 istumista ekalla kertaa.".
- Anonyymi
Aika harva eses ymmärtää että turhanpäiväisellä töhöttämisellä ei voita juuri mitään.
moni kulkee työmatkaa 10-20 km suuntaansa10-20 km.n ylinopeus ei moisella matkalla säästä juuri aikaa mutta ottaa turhanpäiväisiä riskejä.
ja mit ä jollain 1-2 minnutin aikasäästöllä tekee. Ei mitään. tai kertokoon joku mitä tekee sen pienen hetken jonka onnistuu aikaa säästämään.ei edes 100 km.n matkalla säästä juuri sannottavasti aikaa jos pystyy liikkumaan rajoitusten mukaan.helppo esimerkki. 50 km matkaa. taittuu 100 ajellessa puoleen tuntiin
80 tiellä menee noin 45 minuuttia. ajat 20 km ylinopeutta koko matkan, riskeeraat sakot ja olet 15 min aiemmin perillä. se 15 min ei ole sen riskin arvoinen..- Anonyymi
Eihän se 10 tai edes 20km/h ylinopeus nyt mitään töhöttämistä ole. Ripeää, sujuvaa ja turvallista liikkumista toki, jolla ei pienillä matkoilla, kukaan mitään aikasäästöä edes tavoittele.
Tuo 20 km ylinopeutta on toki riskirajoilla liikennevirhe maksun /sakon suhteen mutta muuta todellista riskiähän tuossa ei oikeasti ole, joten joissain tilanteissa se varttituntikin on varsin tarpeen.
- Anonyymi
Monissa henkilöautoissa on sähköisesti rajoitettu huippunopeutta, 250 km/h. Se on hyvä.
- Anonyymi
Tuohon määrään rajoittaminen on ymmärrettävää, vaikka tuskin tarpeellista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon määrään rajoittaminen on ymmärrettävää, vaikka tuskin tarpeellista.
Sittenhän on ihan sama, onko raja 250 km/h tai 150 km/h. Suomessa kun saa ajaa korkeintaan 120 km/h yleisillä teillä. Harvassa maassa saa ajaa yli 140 km/h muutenkaan. Saksan moottoriteillä ei ole tietyin paikoin ole nopeusrajoitusta, mutta sielläkin suositellaan silloin korkeintaan 130 km/h nopeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sittenhän on ihan sama, onko raja 250 km/h tai 150 km/h. Suomessa kun saa ajaa korkeintaan 120 km/h yleisillä teillä. Harvassa maassa saa ajaa yli 140 km/h muutenkaan. Saksan moottoriteillä ei ole tietyin paikoin ole nopeusrajoitusta, mutta sielläkin suositellaan silloin korkeintaan 130 km/h nopeutta.
Voihan sitä joutua ajmaan vaikka murhaajaa pakoon, jolloin olisi sallittuakin ylittää nopeusrajoitus. Rajoituksille pitää olla jokin syy,mitä henkilöautojen kohdalla ei ole niin kuin kuorma-autoille, jotka ovat hyvin vaarallisia, jos ne raskaampina ajoneuvoina murskaavat kevyemmät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sitä joutua ajmaan vaikka murhaajaa pakoon, jolloin olisi sallittuakin ylittää nopeusrajoitus. Rajoituksille pitää olla jokin syy,mitä henkilöautojen kohdalla ei ole niin kuin kuorma-autoille, jotka ovat hyvin vaarallisia, jos ne raskaampina ajoneuvoina murskaavat kevyemmät.
Jos murhaaja ei pääse yhtään sen kovempaa, niin pienempi uhka. Voihan sillä murhaajalla olla tälläkin hetkellä omaa autoasi nopeammin kulkeva kulkupeli, eli et pääse karkuun nykyisessäkään tilanteessa. Keksi parempi esimerkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sittenhän on ihan sama, onko raja 250 km/h tai 150 km/h. Suomessa kun saa ajaa korkeintaan 120 km/h yleisillä teillä. Harvassa maassa saa ajaa yli 140 km/h muutenkaan. Saksan moottoriteillä ei ole tietyin paikoin ole nopeusrajoitusta, mutta sielläkin suositellaan silloin korkeintaan 130 km/h nopeutta.
Herran jestas, eihän tuo nyt mitenkään sama ole, onhan siinä se 100km/h ero jota voitaneen pitää merkittävänä.
Eikä sillä ole asiaan mitään merkitystä, että mitä missäkin maassa saa ajaa. Kysehän on tietoisuudesta siitä, että mitä auto tarpeen mukaan kulkee kuin sillä että mikä se sen hetkinen rajoitus sattuu olemaan.
Joten jos ja kun ajoneuvoja tehdään vaikka sitten ominaisuuksiltaan ja turvallisuudeltaan 250km/h kulkevia niin mikä järki niiden huippunopeuden rajoittamisessa huomattavasti tuota alemmas olisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herran jestas, eihän tuo nyt mitenkään sama ole, onhan siinä se 100km/h ero jota voitaneen pitää merkittävänä.
Eikä sillä ole asiaan mitään merkitystä, että mitä missäkin maassa saa ajaa. Kysehän on tietoisuudesta siitä, että mitä auto tarpeen mukaan kulkee kuin sillä että mikä se sen hetkinen rajoitus sattuu olemaan.
Joten jos ja kun ajoneuvoja tehdään vaikka sitten ominaisuuksiltaan ja turvallisuudeltaan 250km/h kulkevia niin mikä järki niiden huippunopeuden rajoittamisessa huomattavasti tuota alemmas olisi.Mitä väliä sillä erolla oikeasti on, jos ei saa laillisesti hyödyntää sitä "eroa" ajaessa. Turhaan maksat tehosta ja nopeudesta. Osta halvempi tehottomampi auto, joka ei kulje kuin maksimi 150 km/n, niin ei ole enää tuota "ongelmaa".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä väliä sillä erolla oikeasti on, jos ei saa laillisesti hyödyntää sitä "eroa" ajaessa. Turhaan maksat tehosta ja nopeudesta. Osta halvempi tehottomampi auto, joka ei kulje kuin maksimi 150 km/n, niin ei ole enää tuota "ongelmaa".
Kyllä sillä erolla on suuri merkitys juurikin siinä mielessä, että käyttipä sitä koskaan tai ei niin tietää tehoa tarvittaessa riittävästi olevan.
Se, että mielestäsi on turhaa maksaa tehosta ja nopeudesta on sinun ratkaisu, jollain toisella voi olla toisin.
Eikä tuossa mielestäni mitään ongelmaa, ainakaan tehokkaalla autolla ajavalla ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sillä erolla on suuri merkitys juurikin siinä mielessä, että käyttipä sitä koskaan tai ei niin tietää tehoa tarvittaessa riittävästi olevan.
Se, että mielestäsi on turhaa maksaa tehosta ja nopeudesta on sinun ratkaisu, jollain toisella voi olla toisin.
Eikä tuossa mielestäni mitään ongelmaa, ainakaan tehokkaalla autolla ajavalla ole.10-15 % lisänopeus tarvittaessa "reservissä" on takuullla ihan riittävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10-15 % lisänopeus tarvittaessa "reservissä" on takuullla ihan riittävä.
Saa ja monen mielestä jopa pitää "reserviä" mainitsemaasi enemmän olla, eikä se tietenkään mitään haittaa.
Jo autuaasti edes mennyt veljeni oli aina sitä mieltä ettei autossa koskaan ole liikaa voimaa, jonka ajatuksen kohdallani allekirjoitan.
- Anonyymi
No oisko nyt sitten kuitenkin sopivampi vaikka semmonen 30 km/h
- Anonyymi
Suomessa on paljon eri kieltoja ja määräyksiä ja pitäisikö alkoholi, tupakka, epäterveellinen syöminen ja vaikka urheilu jossa on mahdollisuus loukkaantua, niin kieltää kokonaan jne....?
- Anonyymi
Liikenteessä olet vastuussa myös muista ja heidän hengestä ja terveydestä siinä ympärilläsi. Jos esim. syöt itsesi hengiltä, niin se vaikuttaa lähinnä vain itseesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikenteessä olet vastuussa myös muista ja heidän hengestä ja terveydestä siinä ympärilläsi. Jos esim. syöt itsesi hengiltä, niin se vaikuttaa lähinnä vain itseesi.
Ei siellä liikenteessä kenenkään tupakoinnista, alkoholin käytöstä tai muista elintavoista siinä ympärillä olevista kukaan ole pätkän vertaa vastuussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siellä liikenteessä kenenkään tupakoinnista, alkoholin käytöstä tai muista elintavoista siinä ympärillä olevista kukaan ole pätkän vertaa vastuussa.
Olet täysin väärässä. Tieliikennelain ja oikeuskirjallisuuden mukaan olet toimintasi myötä vastuussa muiden liikenteessä liikkuvien hengestä ja terveydestä. Tieliikennelain 3 § ja 4 § liittyvät suoraan asiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet täysin väärässä. Tieliikennelain ja oikeuskirjallisuuden mukaan olet toimintasi myötä vastuussa muiden liikenteessä liikkuvien hengestä ja terveydestä. Tieliikennelain 3 § ja 4 § liittyvät suoraan asiaan.
Et sitten ymmärrä, tai halua ymmärtää ettei nuo pykälät tai oikeuskirjallisuus ei millään tavoin velvoita ketään mitenkään olemaan vastuussa siinä ympärillä olevin tupakoinnista , alkoholin käytöstä tai muista elintavoista.
- Anonyymi
Sole kuule poka reilu satku soralla mikhän. Eihän suimessa saa mitään muutakaan tehä. Oluen juojille naru kassalta perhään jottei liiku annostelurajan ulkopuolelle ja kastellaan röökit ennen lentokoneeseen nousua jne
- Anonyymi
Vapaat ajoharjoitteluradat olisi kyllä tervetullut uudistus, voisi ajokortin vasta saanut kokeilla turvallisesti rajoja. Ja muutkin.
- Anonyymi
Yleisillä teillä ei pidä koskaan edes ajaa niin lähellä mitään kykyjensä rajoja. Yleisillä teillä noudatetaan liikennesääntöjä ja pysytään turvallisesti omien kykyjen rajojen sisäpuolella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1161709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371449Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221318Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511209- 521178
- 571103
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995