Miten me tänään jaksetaan 3

Anonyymi-ap

Miten syksy on alkanut? Saiko toteuttaa ja tehdä asiat mitä oli aikonut? Kesäsää oli hyvä vaikka viime aikoina satoikin. Ei ollut pitkiä helle jaksoja kuten joskus.
Itse sain tehtyä monia asioita ja vielä on jäljellä tekemistä.
Aika ja voimat vain ei ole riittänyt. Kaikki tulee tehdyksi aikanaan.
Viime päivinä olen järjestänyt komeroita. Verhojen valintaa, 3 vaihtoehtoa mh mutta päädyin vanhimpaan jonka väristä pidän eniten. Pimennysverhoa, joka edistää meluakin, laitto on hyvin hankalaa minulle joten helpompi oli ripustaa vanhat paksut puuvilla verhot joita en aikonut enää käyttää.

182

2613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Huonosti jaketaan,
      kieliki sammaltaa ei kuitenkaan juomisen takia vaan siinä on oma vikansa sitä on lekattuki muutaman kerra,
      eletään päivä kerrallaan, ja toivotaan että luoja muistaa hakea omansa pois kitumasta,

• Anonyymi

Kävin tänään ostoskeskuksessa ja tuli huono olo. Ei ollut hyvä päivä lähteä mutta sain asiat hoidettua. Yritin nukkua mutta ei onnistunut ja selailen nyt nettiä.
      Pää ja niska oli ja on jumissa ja oli tunne ettei jaksa olla. Kun käy harvoin niin melu rasittaa koska radio auki liian isolla ja se levoton rikkova musiikki tekee vaikean olon. Lähellä siellä on 5g antennit. Yhdessä liikkeessä tuli outo olo. Vaistosin negatiivisen häiritsevän matalan lamauttavan energian ja se oli 2x. jo samaa paikassa. Ruoka kaupassa ei ollut tuoretta leipää. Maanantain tiedän olevan huono päivä kaikelle. Yhdessä sekavassa rompe liikkeessä hyllyissä tyhjää ja kassalla pitkä jono. Kaiken lisäksi ei ole monta paikkaa istua kun odottaa taksia. Eikä näe tuloa. Kaikkia tavaroita ei voi tilata verkkokaupasta.

• Anonyymi

Seuranani tinnitus ja iskias :(

Gubbe 74

• Anonyymi

Ei oo kehumista.
        En oo tasapainossa mitenkään. Ei ole mitään jaksamista, oon vaan.

Pitäis lähteä ajamaan huomenna yli 500 kilometriä, yritän tässä pakkailla.
        Ei tällä iällä moni enää ajele niin pitkälti, mutta pakko on nyt. Sitten takaisin.
        Seuraavalla viikolla vielä enemmän toiseen suuntaan.
        Onhan siinä tietysti vaihtelua ja näkee maisemia.
        Helpompi ajaa kuin kävellä.

Sataa ja on kylmää.
        Patteri rupesi näyttämään punaista valoa, kun yritin laittaa sen päälle.
        Mikä lieneen.
        Toinen patteri toimi.
        Vois katsoa jos on sulake palanut, mutta ei huvita sekään.

Tälläistä kuuluu täältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei oo kehumista.

Ei tällä iällä moni enää ajele niin pitkälti, mutta pakko on nyt. Sitten takaisin.

Sataa ja on kylmää.
        Mikä lieneen.
        Toinen patteri toimi.

Tälläistä kuuluu täältä.

Kauhean pitkä ajaminen. En ikinä pystyisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei oo kehumista.

Sataa ja on kylmää.
        Mikä lieneen.
        Toinen patteri toimi.

Tälläistä kuuluu täältä.

Miksi on pakko

• Anonyymi

"Pitäis lähteä ajamaan huomenna yli 500 kilometriä, yritän tässä pakkailla.
      Ei tällä iällä moni enää ajele niin pitkälti"

Mikähän se "tällä ikää" mahtaa olla nyt?

Ei tosiaankaan ja minä jo luovuin autosta ja korttikin menee vanhaksi piakkoin, mutta kyllä sitä silloin nuorena, koska vanhempani asuivat noin 500 km päässä ja senkin reissun tein yksinkin, vaikka useimmin tietenkin mieheni kanssa ja hän t i e t e n k i n ajoi.

Pisin reissu yhteen suuntaan oli Espoosta Ylläkselle, koska vein autoa tyttärelle, joka nukahteli vieressä ja sitten kun heräsi, niin sanoi, että, hei äiti, me olemme Ruotsissa ja niin oltiin, kun olin Torniossa erehtynyt reitistä.

No, nykyisin en, ai niin toistaiseksi, sillä kyllä täälläkin sekoilee nuo vanhukset, jota etsivät asuntoaan, joten muistisauraus voi yllättää, vaikka vain kotona olisin!

Katselin tuossa naapureiden sienisaalista, niin olempahan minäkin vain..

kanttarelli

• Anonyymi

Minulla on sellainen ammatti, että vain harvalla on.
        Siksi on kysyntää vieläkin ympäri maata, vaikka ikää on.
        Eläke jäi pieneksi, siksi otan hommia kun kysyvät.
        Olen kyllä päättänyt että nää kaksi hommaa ovat nyt viimeiset.
        Kesällä ja syksyllä menee, mutta en ota talvella kun on lunta ja liukasta.

Olen ajellut paljon autolla aikaisemmin, joten pitempimatkaiset hommatkin menee.
        Ja tietysti saan ajokorvaukset.
        Jotain 1000 kilometriä päivässä olen usein hujaltanut.

No, onhan se raskaampaa kuin ennen.
        Kuuntelen radiota ja musiikkia matkalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ajellut paljon autolla aikaisemmin, joten pitempimatkaiset hommatkin menee.

Heh, heh.
        Just kun tuossa edellä kerkisin kertoa, että nää kaksi hommaa on nyt sitten viimeiset, niin eikö tullut taas kysely - 500 kilometrin päästä.

Taidan ottaa, on noita laskuja ja pysyy mieli virkeänä.

Mutta jalat on kipeet.
        Matkoilla on aina piikkimatto ja särkylääkkeet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://youtu.be/BrlBWl_57Jk

:D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh, heh.
        Just kun tuossa edellä kerkisin kertoa, että nää kaksi hommaa on nyt sitten viimeiset, niin eikö tullut taas kysely - 500 kilometrin päästä.

Taidan ottaa, on noita laskuja ja pysyy mieli virkeänä.

Mutta jalat on kipeet.
        Matkoilla on aina piikkimatto ja särkylääkkeet.

Vaimokin käytti piikkimattoa, vihreää. Makasi suoraa muovien päällä, selästä tuli verta kuin kupparin jäljiltä.

Mutta kun ajat pitkää matkaa, toivottavasti sulla on automaattivaihteinen ja lämmin auto.
        Tässä pankinjohtaja jäi eläkkeelle täysin pirteänä ja terveenä. Osti lapista loma-asunnon ja vaihtoi mersunsa todella vanhaan maasturiin, jotta pääsi perille.
        Ja, yhden talven jälkeen katkaistiin kaasujalka reidestä.
        Mutta hyvät on lääkkeet nykyään, sai kai muistin menettämislääkettä, herättyään ei kaivannut jalkaansa ja jatkoi iloista elämäänsä vielä jotain 15 vuotta kainalosauvoilla.

• Anonyymi

Eipä ole kehumista! Odottelen tiistaisen verikokeen tuloksia sekä sydänfilmin arviota joka luultavasti tulee vastaan ensi maanatain kartiologin vastaanoton yhteydessä.
      Maksimisyke on laskenut muutamassa vuodessa +180 tasosta 160:een.
      Paineet 120 - 124/ 70-72. Lepopulssi pari tuntia aamukahvin jälkeen 55 - 57.
      Aortan läppävuoto lienee pahentunut koska tämän päiväinen soutu-fillari yhdistelmä aerobisen kynnyksen tietämissä ei ollut tyydyttävä.
      Muuten arkirutiinien hoitamisessa ei ole havaittavissa takaiskua ja se on myös iltaruskoni lämmön mielipide.

• Anonyymi

Hyvää Uutta Vuotta -- Shana Tova!

sain äsken juuri tuollaisen email-toivotuksen, koska huomenna alkaa
      kaksipäiväinen juutalaisten Rosh Hashashah eli uusi vuosi.

En ole juutalainen, mutta teen vapaaehtoistyötä juutalaisessa
      sairaalassa ja vanhojen parissa, joten kuulun löyhästi heidän
      kalustoonsa ja siksi muistavat ja muistuttavat minua monin tavoin.

Pidän rikkautena sitä, että olen saanut tutustua monenlaisiin ihmisiin
      ja yhteisöihin elämäni varrella ja oppinut heiltä paljon.

Huomenna sitten syödään omenoita juutalaiseen tapaan ja kuunnellaan
      vaihteeksi Klezmer-musiikkia.

isoäiti_

• Anonyymi

Hyvää syksyä, se alkoi nyt.

• Anonyymi

Millaiset omenat? Käsitelläänkö niitä joakin perinteisellä reseptillä?.

• Anonyymi

Tulipa kurkattua tätäkin ikätovereiden palstaa ja huomasin, että meitä on moneksi.
      Samoja vaivoja kuin itsellänikin ja yksinäisyyttä, mutta ilahduttavaa kun moni vielä jaksaa autoillakin vaikka ajokorttiakin täytyy pitää voimassa vuosittaisilla lääkärintarkistuksilla ja ajokokeilla.
      Itse luovuin nyt 82 vuotiaana kun olisi pitänyt mennä ajokokeeseen ja toimittaa lääkärintodistuksen. Rupean taksin asiakkaaksi.
      Sain ajokortin 62 vuotta sitten ja ajokilometrejä ja autoja on kulunut jo huomattava määrä.
      Nyt minulla olisi myytävänä hyvin ajettu ja huollettu auto, tosin vuosimalli on 2008 joten suurempaa kiinnostusta se tuskin aiheuttaa. kyseinen auto on BMV20 diesel turbo. ajokilometrejä noin 180 000km. katsastettu maaliskuussa. Auto on nyt ollut tallissa 4kk, joten pitäisi nyt hankkiutua siitä eroon. Onko hyviä ehdotuksia myyntitavoista?

• Anonyymi

Kuka enää mitään vanhaa diesel pappa-rotiskoautoa ostaa,
      kun polttoaineen hinnat nousee hallituksen toimesta.
      Ehkä jossain ent. itä-blokissa pääset siitä eroon, jos vähän maksat.

• Anonyymi

Huomenna naapurikaupungin keskussairaalaan tervehtimään kartiologia.
      Kuormituksesta palautuminen heikentynyt ennestään. Maksimisyke laskenut muutamassa vuodessa +180 > 150 - 160. Ukko kuihtuu pois.
      Labrakokeista ei löytynyt mitään selitystä kehnouteen.
      Aamupäivällä tein pikaisen käynnin salille. Normitangon hack kyykyn ehdoton maksimi oli150kg. Keskiviikon aerobisesta jumputuksesta en ollut palautunut.
      Tarttis varmaan hakeutua kallonporaajan juttusille. Tuntuu siltä, etten ehdi mihinkään. Kotityötkin kaatuvat päälle.

• Anonyymi

Miten rankkaa tuo aerobinen harjoitus oikein on kun noin kauan kestää palautua? Onko juoksumatolla juoksua vai mitä ja teetkö sitä yli tunnin? Oot kyllä silti kovassa kunnossa! Kun ikää karttuu ehkä kannattaa jossain vaiheessa siirtyä "lempeämpään" kuntoiluun, esim
        uinti. Minulle uinti on kaikkein miellyttävin liikuntamuoto. Mitään repivää liikuntalajia en halua edes kokeilla, enkä pystyisikään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten rankkaa tuo aerobinen harjoitus oikein on kun noin kauan kestää palautua? Onko juoksumatolla juoksua vai mitä ja teetkö sitä yli tunnin? Oot kyllä silti kovassa kunnossa! Kun ikää karttuu ehkä kannattaa jossain vaiheessa siirtyä "lempeämpään" kuntoiluun, esim
        uinti. Minulle uinti on kaikkein miellyttävin liikuntamuoto. Mitään repivää liikuntalajia en halua edes kokeilla, enkä pystyisikään.

Soutua ja fillaria 45 minuuttia syketasolla +110.
        Ei olisi muutama vuosi sitten tuntunut missään mutta aortan 3-vuotta sitten ultrattu vuoto haittaa lihasten hapettumista. Tuntuu varsinkin reisissä.
        Ennen maastavetoa ja hack kyykkyä lämmittelin noin 5 minuutin soutelulla mutta muutamana viime vuotena se ei ole onnistunut koska reidet menevät osittain tukkoon jo lämmittelyssä.
        Viime vuosia lämmittelyni on ollutv sitä, että aloitan 60kgx 6 toistoa.
        Sitten 9-kympillä neloset. Siitä 120:iin ja jatko suunnittelun mukaan.
        Vaihtoehtoina 9-kympillä 5 sarjaa tasavitosia ykkösinä tai fiiliksen mukaan pyramidi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soutua ja fillaria 45 minuuttia syketasolla 110.
        Ei olisi muutama vuosi sitten tuntunut missään mutta aortan 3-vuotta sitten ultrattu vuoto haittaa lihasten hapettumista. Tuntuu varsinkin reisissä.
        Ennen maastavetoa ja hack kyykkyä lämmittelin noin 5 minuutin soutelulla mutta muutamana viime vuotena se ei ole onnistunut koska reidet menevät osittain tukkoon jo lämmittelyssä.
        Viime vuosia lämmittelyni on ollutv sitä, että aloitan 60kgx 6 toistoa.
        Sitten 9-kympillä neloset. Siitä 120:iin ja jatko suunnittelun mukaan.
        Vaihtoehtoina 9-kympillä 5 sarjaa tasavitosia ykkösinä tai fiiliksen mukaan pyramidi.

No huh. Kasikymppiselle aikamoinen lämmittelysatsi. Sinähän olet kuin se Atlantin yli soutava kaveri, kunto samanlainen !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No huh. Kasikymppiselle aikamoinen lämmittelysatsi. Sinähän olet kuin se Atlantin yli soutava kaveri, kunto samanlainen !

Itse voin vain seurata omalla kohdallani tapahtuvaa muutosta jonka suunta on selvä.
        Seuraan muutosta vuosittain InBody analyysissä.
        Eläköitymisen jälkeen olen yrittänyt vaalia joutopäivien laatua ja siinä vaalimisessa esiintyvät katkoksetkin ovat lyhentyneet ja harventuneet.
        Useampikin ikäluokkani ukko on saanut nauttia joutopäivistään harmillisen lyhyen aijan.

Vaimoni ymmärtää tämän harrastukseni vaikuttavan myönteisesti myös hänen elämäänsä.
        Eräänä yksityiskohtana se, että hän tietää ainakin missä ukko on kuutena aamupäivänä viikossa.
        Kerran hänen kritiikkiään. " Siul on kananmunnii, juot maitoo tolkuttomast, syöt emmentaalii käsipaloina, on raejuustoo, rahkaa ja roteiinii. Pittääks siul viel olla lutamiiniikii"? Kertakritiikki.

• Anonyymi

Huomenna saunan lämmitän kun on sähkö halvempaa :)

Gubbe 74

• Anonyymi

Minä saunoin eilen. Nyt pukkaa flunssan poikanen päälle, joten tänään jää oma saunominen väliin. Aikaisin nukkumaan.

• Anonyymi

Nyt on paljon flunssa liikkeellä.

• Anonyymi

Tänään heräsin hyvinvoivana oman mittapuuni mukaan.
      Taivas hempeän pastellin oranssina lupaa aurinkoista päivää.
      Olisipa tällaisia aamuja enemmän.

• Anonyymi

Minä sain sukulaiselta kristallivaasin, joka on 93 v, vanha, Panin sen vitriiniin, enkä käytä sitä mihinkään, ettei se hajoa minun käsissäni.
        Annan sen lapsenlapselleni joskus.

• Anonyymi

Minun ystäväni, 104 vuotiaan Armin kuolin ilmoitus oli eilisessä lehdessä.
      Tunsin hetken aikaa itseni kohtalaisessa kunnossa olevaksi kun olen sentään "vain" 82v, mutta peiliin vilkaisu palautti maan pinnalle, ikä ei ole vain numeroita, ainakaan minun kohdallani.

• Anonyymi

Olen tullut 500 kilometrin takaa, yhteensä siis 1000 kilometriä ajoa.

Onneksi ei satanut, ajo sujui hyvin, rutiinilla. Kuuntelin radiota ja sitten vain ajoin.
        Bensiiniä piti tankata välillä ja join kupin kahvia samalla.

Nyt olen vain ja otan lunkisti.
        Panin lämpöä makuuhuoneen patteriin ja niin on mukava vain lekotella.

Ensi viikolla 600 kilometrin ajo ja takaisin, 1200 kilsaa.
        Mutta sitten ei enää.
        Kyllä minun tarttee rauhoittua lopultakin eläkeläiseksi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen tullut 500 kilometrin takaa, yhteensä siis 1000 kilometriä ajoa.

Onneksi ei satanut, ajo sujui hyvin, rutiinilla. Kuuntelin radiota ja sitten vain ajoin.
        Bensiiniä piti tankata välillä ja join kupin kahvia samalla.

Nyt olen vain ja otan lunkisti.
        Panin lämpöä makuuhuoneen patteriin ja niin on mukava vain lekotella.

Ensi viikolla 600 kilometrin ajo ja takaisin, 1200 kilsaa.
        Mutta sitten ei enää.
        Kyllä minun tarttee rauhoittua lopultakin eläkeläiseksi!

Hienoa että jaksat noin paljon. Pysyt henkisestikin vireänä ja toimintakykyisenä fyysisesti.
        Minäkin olin 80 vuotiaaksi aika hyvässä kunnossa kunnes aivoinfarktista johtuva kaatuminen aiheutti lonkkamurtuman ja olkaluun murtuman joista toipumiseen meni vuoden päivät. Minulle jäi pysyvä vamma lonkkaan ja joudun käyttämään kyynärsauvoja lopun ikääni.
        Ajokorttia en ole enää saanut uusittua joten olen poikani kyydityksen varassa asioinneissa.
        Onneksi poikani muutti luokseni asumaan kun mieheni kuoli muutama vuosi sitten.
        En pystyisi yksin pitämään vanhaa suurta omakotitaloa ja pihamaata kunnossa.

• Anonyymi

Nyt ei ole ongelmaa mutta saa nähdä mikä on tilanne huomenna.
      Kartiologin kysyessä maksimisykettäni jouduin tyytymään tuntumatason vastaukseen.
      Huomenna runttaan 10:n sarjoja maastavetoa 1,5 minuutin palautuksilla noin 75% painolla arvioidusta maksimista.
      5kpl -6kpl sarjoja pitäisi jo antaa luotettavan käsityksen melkein maksimista. Omaehtoisesti tehtynä ei pääse todelliseen maksimiin kuten vaikkapa valvotussa rasituskokeessa.

• Anonyymi

Paljon olisi tekemistä.
        Aion kerätä kehäkukan terälehdet ja kuivata.
        Niissä on paljon hyviä vitamiineja.
        Jauhan ne ja aamulla mysliin.
        Yöllä kun heräsin, niin pesin astiat.

Eilen aloitin kortteerikävelyn, tänään jatkan.

On ihan selvään jo syksy.
        Vaihdoin keätäkin paksumpaan talvitäkkiin ja päälle piti panna vielä viltti, että lisälämmittää.
        Ei vielä tartte laittaa lämppatteria päälle, mutta eköhän kota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljon olisi tekemistä.
        Aion kerätä kehäkukan terälehdet ja kuivata.
        Niissä on paljon hyviä vitamiineja.
        Jauhan ne ja aamulla mysliin.
        Yöllä kun heräsin, niin pesin astiat.

Eilen aloitin kortteerikävelyn, tänään jatkan.

On ihan selvään jo syksy.
        Vaihdoin keätäkin paksumpaan talvitäkkiin ja päälle piti panna vielä viltti, että lisälämmittää.
        Ei vielä tartte laittaa lämppatteria päälle, mutta eköhän kota.

Edistystä!

Eilen kävelin kaksi kertaa puoli korttelia.
        Tänään kolme kertaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edistystä!

Eilen kävelin kaksi kertaa puoli korttelia.
        Tänään kolme kertaa!

On ollut ikävä tänään, kun oon niin yksin.
        Ei kukaan oo soitellut ja vain kysynyt, että miten voin.
        Tottakai voisin itse soittaa jollekin, mutta kun ei oo kiva yksipuolisesti aina.

Mutta yöllä oli sellainen rakastava tunne, ihan kuin joku olisi oikeasti rakastanut minua.
        Ihankuin olisi päätä silittänyt.
        Jotain henkistä se oli.
        Sitä olen tänään muistellut.

Vaikka oonkin yksin, niin minua rakastetaan "toiselta puolelta". Ihana asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ollut ikävä tänään, kun oon niin yksin.
        Ei kukaan oo soitellut ja vain kysynyt, että miten voin.
        Tottakai voisin itse soittaa jollekin, mutta kun ei oo kiva yksipuolisesti aina.

Mutta yöllä oli sellainen rakastava tunne, ihan kuin joku olisi oikeasti rakastanut minua.
        Ihankuin olisi päätä silittänyt.
        Jotain henkistä se oli.
        Sitä olen tänään muistellut.

Vaikka oonkin yksin, niin minua rakastetaan "toiselta puolelta". Ihana asia.

Tällä tunteella meen pitkään.

On ollut aikaisemminkin tämäntapaista.
        Ja hyvinhän meillä on täällä Suomessa!

• Anonyymi

Kartiologi kysyi maksimisykettäni. Reilu 3 vuotta sitten se oli +180.
      Nyt arvioin näivettyneeni 160:n tietämiin.
      Kokeilin eilen. Tein maastavetoja 10:n sarjoja minuutin palautuksella.
      5:n sarjan jälkeen pääsin paria lyöntiä vaille arviotani ja siitä päättelen maksimin olevan jonkin verran yli 160.
      Mutta vointiasiaan. Tänään ovat pakarani olleet"terveellä" tavalla kipeät ja nivelrikkoin vasen lonkkani "sairaalla" tavalla kipeä. Lavi: "Niin lähestyypi maa".

• Anonyymi

Ikävä :(

:´-(

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin,,,,,,, sitä on liikkeellä,,,,,,,
        nimittäin ikävä on,,,

tietäs vain mitä, ketä, mihin, ,,,,

pois ,, pois,,,, pois ,,, pois täältä,, mutta minne,,,,,,

https://www.youtube.com/watch?v=EJeVS9vMPHw

Kattellaan kohta Grantsesteria ja sitten Elämäni biisiä !

• Anonyymi

Pari päivää vielä kesäleskenä , sitten saapuu HSB (Hon som bestämmer) :-*

Per-kel

• Anonyymi

Kummiski kaipaa .... ?

• Anonyymi

Torstai oli huono päivä oli maha vaivaa, olen juonut liikaa kahvia ja ruokaakin liikaa tms ym huonoa oloa jopa joku aste lämmön nusua ja meni ohi ja lohjennut poskihammas kipuili. Eilen meni hyvin ja sai asioita tehtyä ja aurinko paistoi pyykin kuivaus ulkona ja tänään sitten kostea sää. Nukuin n. tunnin 13 jälkeen. Yö jää lyhyeksi usein koska melu tieltä herättä 5 jälkeen.
      Katsoin illan tv-ohjelma tietoja. Marplea taas ja Klassikko Teema elokuva Inho jonka olen Tv nähnyt 1960 lopulla ja muistan sen olevan ei normaali pervo ja enkä katso. Silloin oli 1950 luvun huonekalut kotona ja tuon ajan esineet ja asiat palaa mieleen. Ne huonekalut sitten vietiin kesäpaikkaan ja sinne jäivät. Olis pitänyt ottaa nojatuolit uudellen entisöitäväksi mutta lähinnä ollut yritys lopetti niin jäi. Vain 1960 luvun pieni pöytä on minulla. Vanhan kalusteen arvon huomaa jälkeenpäin kun tarjolle tuli 1970 - 2023 möhkäleitä palikka rumiluksia. Luovuus kadonnut kaikesta. Se on ollut tahallista.

• Anonyymi

Olen pesemässä mattoja.
        Tänään ja huomenna on aurinkoista täällä ja saa kuivattua ulkona.
        Joka kesä näihin aikoihin pesen matot talveksi.

• Anonyymi

En voi katsoa pervoleffoja. Vanhoissa huonekaluissa on tunnelmaa,
        ne ovat hienoja ja nojatuolit hyviä istua. Uudet ei ole.
        Joko tilasit hammaslääkärin ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen pesemässä mattoja.
        Tänään ja huomenna on aurinkoista täällä ja saa kuivattua ulkona.
        Joka kesä näihin aikoihin pesen matot talveksi.

Minä olen pesettänyt mattoja pesulassa jo 1990 luvulta lähtien ei maksa paljon. Ei ole pitkä matka ja pyörällä itse vein mutta nyt ei enää jaksa 2-3 km. ylämäkeä mennen tullen. Polvi ja lonkka vaivat. Pesen itse kynnysmatot tai kevyet pienet kesä matot joissa kumipohja. Kun pesula ei maksa paljon niin monet nuukia ja pesee krs pesutuvassa mitä ihmettelen. 20 25 e ei ole minulle iso raha. 140x200 matosta. Kapeat 80x200 maksaa n 10e. Turha kuumuus on rasittavaa ja kuten turha hassaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En voi katsoa pervoleffoja. Vanhoissa huonekaluissa on tunnelmaa,
        ne ovat hienoja ja nojatuolit hyviä istua. Uudet ei ole.
        Joko tilasit hammaslääkärin ?

Ohjaaja on Polanski joka on outo sairas seksuaali pervertti kuten useimmat elokuva alan toimijat. Lähinnä tarkoitin sitä. Vinksahtanut elokuva.

• Anonyymi

Luin aivopesurista, joka on Suomeen saatu. Sillä odotetaan saavan tuloksia Alzheimerin tautiin. Aivoja pesemällä. Mielenkiintoista.
      Minulla on perimässä dementiaa, en tiedä onko periytynyt. Tutkittu ei ole geenejä. Välillä en muista mitä asiaa olin keittiöön tullut suorittamaan. Joskus en muista mitä pitäis muistaa.
      Yöuni pesee aivoja. Kunpa edes huljuttelisi.
      Minulla ei ole kuin pieniä mattoja. Ne peseytyvät koneessa.
      Painepesuri olisi kätevä. Se vaatisi omakotitalon ja varsinkin omakotitalon pihan.

• Anonyymi

Ja turha NUUKUUS rasittavaa ..Piti olla.

• Anonyymi

Äsken saunasta , sitten söin vasta :) Harmi että seljänpesijä ulkomailla :(

Gubbe 74

• Anonyymi

Jaksetaanko me enää tätä sukupuolineutraalia maailmaa?
        Miksi emme saisi olla niin kuin ennenkin?

Helsingissä oli järjestetty alakoululaisille sukupuolineutraali urheilukilpailu, koska haluttiin ottaa huomioon muunsukuiset lapset ja heidän tarpeensa.
        Kymmenet tytöt ja pojat . oliko joukossa niitä neutreja, ei artikkelissa mainita . kilpaili mitaleista, joita oli yli 60, ja vain muutama tyttö pääsi mitaleille, lähes kaikki menivät pojille.
        Niin perheet kuin opettajatkin olivat tyrmistyneitä.
        Helsingin kaupunki oli päättänyt, että lapsien ruumiinvoimissa ei ole eroja, joten tällainen sekajoukko voi kilpailla tasaväkisesti. keskenään
        On se vaan kummaa, että ei kysytä opettajien eikä lasten vanhempien mielipidettä. Jokainen lapsiperheen vanhempi näkee, että pojat kasvavat pitemmiksi ja jaksavat juosta ja voimailla paljon nuorempana kuin siskonsa. Jokainen äiti tietää, ettei saa karkaavaa 6-vuotiasta pojan-naperoa kiinni.
        Miten pitkälle tämä sukupuolettomuus oikein mahdetaan ulottaa, Olihan tässä jokin aika sitten suositus, että lapselle ei sanota, onko hän tyttö vai poika. Tieto voisi ahdistaa siinä tapauksessa, että lapsi tuntee olevansa väärässä sukupuolessa. Lapsella on oikeus valita.
        Huoh.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helsingissä oli järjestetty alakoululaisille sukupuolineutraali urheilukilpailu, koska haluttiin ottaa huomioon muunsukuiset lapset ja heidän tarpeensa.
        Kymmenet tytöt ja pojat . oliko joukossa niitä neutreja, ei artikkelissa mainita . kilpaili mitaleista, joita oli yli 60, ja vain muutama tyttö pääsi mitaleille, lähes kaikki menivät pojille.
        Helsingin kaupunki oli päättänyt, että lapsien ruumiinvoimissa ei ole eroja, joten tällainen sekajoukko voi kilpailla tasaväkisesti. keskenään
        On se vaan kummaa, että ei kysytä opettajien eikä lasten vanhempien mielipidettä. Jokainen lapsiperheen vanhempi näkee, että pojat kasvavat pitemmiksi ja jaksavat juosta ja voimailla paljon nuorempana kuin siskonsa. Jokainen äiti tietää, ettei saa karkaavaa 6-vuotiasta pojan-naperoa kiinni.
        Miten pitkälle tämä sukupuolettomuus oikein mahdetaan ulottaa, Olihan tässä jokin aika sitten suositus, että lapselle ei sanota, onko hän tyttö vai poika. Tieto voisi ahdistaa siinä tapauksessa, että lapsi tuntee olevansa väärässä sukupuolessa. Lapsella on oikeus valita.
        Huoh.

Joo, ihan kauheeta tää sukupuolten muuttamis-show!
        Luonnotonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huoh.

Siis aivan pöyristyttävää. Luin tuon artikkelin ja tuollaisilla tempauksilla annetaan huutia tasa-arvolle.
        Itse olen nainen, tyttönä kasvanut, samoin siskoni. Kaksi veljeäni ovat poikina kasvaneet. Meillä on yli 20 cm pituuseroa poikien/miesten hyväksi. Painoeroa lienee tätä nykyä 20-30 kg ja taas veljillä enempi.
        En ikinä pystynyt vetämään leukoja, en voittamaan kädenvääntöä. Nopeutta en muista testatun.
        Hulluksi on mennyt maailmanmeno.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis aivan pöyristyttävää. Luin tuon artikkelin ja tuollaisilla tempauksilla annetaan huutia tasa-arvolle.
        Itse olen nainen, tyttönä kasvanut, samoin siskoni. Kaksi veljeäni ovat poikina kasvaneet. Meillä on yli 20 cm pituuseroa poikien/miesten hyväksi. Painoeroa lienee tätä nykyä 20-30 kg ja taas veljillä enempi.
        En ikinä pystynyt vetämään leukoja, en voittamaan kädenvääntöä. Nopeutta en muista testatun.

Lue Iltiksestä mitä Arto Bryggare sanoo kyseisestä asiasta.
        Lapsen maailma ei kaadu, jos hän juoksee poikajoukossa tai kilpailee
        poikien kanssa pallonheitosta.
        Vanhempien hysteria on sairaaloista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Arto häviäisi useammalle itseään 20 cm lyhyemmälle tytölle, olisi toinen ääni kellossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän se kaadu ei, siitähän ei loppupeleissä ole kysymys. Ainakaan minun mielessäni, muista en tiedä. Vaan siitä, että tytöt ja pojat ja muun sukupuoliset tasapäistetään ja "kielletään" eroavaisuudet.
        Bryggaresta en perusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huoh.

EI Me siedetå eikä meidän tarvitse jaksaa mitään luonnonvastaista. Ne jotka niitä asioita tunkee naamalle joka paikasta saavat aikanaan mitä ansaitsevat rikoksistaan. Opettajissa on hulluja sekopäitä pedoja ja satanisteja.
        Nämä ikävät häiritsevät ihmiset ja asiat poistetaan ja palataan normaaliin arvojen maailmaan. Tämä sekananus ja tyrkytä loppuu kyllä. Tiedän.
        Pitää olla vain meidänkin kovana ja Sanoa EN SUOSTU asiaan joka ei ole normaali tai yritetään teettää jotain vahingoittavaa kuten piikitukset maskit.
        Pitkät jonot erityisesti hanamslääköreolle maaseudulla kun ne jää helppoa rahaa tekemään PKS seudulle ei Suomeen kuuluvien pariin.
        EN SUOSTU. Kunnan terveyden ja sairauden huolto on meitä varten ja he ovat palkattuja elävätkö saa määrätä ja kohdella huonosti. Sam yksityisten palveluissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Arto häviäisi useammalle itseään 20 cm lyhyemmälle tytölle, olisi toinen ääni kellossa.

Arton mukaan alle kymmenvuotiaat voivat kilpailla yhdessä, mitä
        tapahtuu perheissä ja lastentarhoissakin.
        Jotkut alle kymmenvuotiaissa tytöt saattavat olla poikia pidempiä, mutta
        käy mittaamassa niin tulee todistetuksi.
        Varmasti ne ihmiset jotka ovat eristäneet eri sukupuolta olevat lapset toisistaan,
        tirkistely ja naisviha on hedelmällinen kasvualusta.
        Viha ja katkeruus näyttelevät suurinta osaa vanhusten keskustelupalstoillakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arton mukaan alle kymmenvuotiaat voivat kilpailla yhdessä, mitä
        tapahtuu perheissä ja lastentarhoissakin.
        Jotkut alle kymmenvuotiaissa tytöt saattavat olla poikia pidempiä, mutta
        käy mittaamassa niin tulee todistetuksi.
        Varmasti ne ihmiset jotka ovat eristäneet eri sukupuolta olevat lapset toisistaan,
        tirkistely ja naisviha on hedelmällinen kasvualusta.
        Viha ja katkeruus näyttelevät suurinta osaa vanhusten keskustelupalstoillakin.

50-luvun alkuvuosina kansakoulun 1 ja 2 luokkien tytöt ja pojat hiihtivät saman kilpaladun.
        Minua hävetti niin riivatusti kun hävisin ajassa tyttösarjan parhaalle. Olin pojissa kakkonen.
        3:lla luokalla tilanne muuttui.

Urheilussa. Yleisurheilussa sukupuolettomat sarjat. Kaikissa lajeissa! Menkäähän kokeilemaan esimerkiksi miesten ja naisten nykyisten heittovälineiden painoeroja!
        Kaikissa muissa lajeissa kisat yhteisin perustein.
        Painissa, painonnostossa, nyrkkeilyssä ja muissa vastaavissa lajeissa sukupuoliperusteiset sarjat pois. Vain paino ratkaisee.

Seuraava vaatimus lienee, että kisoihin kelpuutetaan vain eunukkimiehet. Siis syntymästään lähtien täysin hormoonittomat.
        Ah sitä auvoista tulevaisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

50-luvun alkuvuosina kansakoulun 1 ja 2 luokkien tytöt ja pojat hiihtivät saman kilpaladun.
        Minua hävetti niin riivatusti kun hävisin ajassa tyttösarjan parhaalle. Olin pojissa kakkonen.
        3:lla luokalla tilanne muuttui.

Urheilussa. Yleisurheilussa sukupuolettomat sarjat. Kaikissa lajeissa! Menkäähän kokeilemaan esimerkiksi miesten ja naisten nykyisten heittovälineiden painoeroja!
        Kaikissa muissa lajeissa kisat yhteisin perustein.
        Painissa, painonnostossa, nyrkkeilyssä ja muissa vastaavissa lajeissa sukupuoliperusteiset sarjat pois. Vain paino ratkaisee.

Seuraava vaatimus lienee, että kisoihin kelpuutetaan vain eunukkimiehet. Siis syntymästään lähtien täysin hormoonittomat.
        Ah sitä auvoista tulevaisuutta.

Nyt noita kilpailussa olleita pojille hävinneitä tyttöjä syyllistetään. He eivät ole liukkuneet tarpeeksi. Mikä pahinta, tytöt eivät ole heittäneet kiviä, siksipä hävisivät.
        Syyllistetään vanhemmat, että kehtasivat antaa hulavanteen eikä säkillistä kiviä sille tytölle.

Luin, että Sophia Loren on kaatunut ja joutunut lonkkaleikkaukseen. Artikkelissa mainittiin hänen olleen seksisymboli. Tärkeä tieto lonkan kannalta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt noita kilpailussa olleita pojille hävinneitä tyttöjä syyllistetään. He eivät ole liukkuneet tarpeeksi. Mikä pahinta, tytöt eivät ole heittäneet kiviä, siksipä hävisivät.
        Syyllistetään vanhemmat, että kehtasivat antaa hulavanteen eikä säkillistä kiviä sille tytölle.

Luin, että Sophia Loren on kaatunut ja joutunut lonkkaleikkaukseen. Artikkelissa mainittiin hänen olleen seksisymboli. Tärkeä tieto lonkan kannalta?

Ei, mutta tietää miksi hänen lonkastaan kirjoitetaan, kuka hän on,
        ei nuoremmat tiedä. Olisiko ollut asiallisempaa kirjoittaa kuuluisa (ja ihailtu?)
        näyttelijä kuin että oli ns. povipommi kuten Gina Lollobrigida ja Marilyn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän se kaadu ei, siitähän ei loppupeleissä ole kysymys. Ainakaan minun mielessäni, muista en tiedä. Vaan siitä, että tytöt ja pojat ja muun sukupuoliset tasapäistetään ja "kielletään" eroavaisuudet.
        Bryggaresta en perusta.

Tyttöjen ja poikien fyysiset ominaisuudet näkyvät jo vauvaiässä. Kyllä lapsesta näkee, onko tyttö vai poika, vaikka vaatetuksena olisi mustat potkuhousut.
        Mitä tulee kivien heittämiseen, niin heittotyylit poikkeavat jo pikkulapsilla toisistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EI Me siedetå eikä meidän tarvitse jaksaa mitään luonnonvastaista. Ne jotka niitä asioita tunkee naamalle joka paikasta saavat aikanaan mitä ansaitsevat rikoksistaan. Opettajissa on hulluja sekopäitä pedoja ja satanisteja.
        Nämä ikävät häiritsevät ihmiset ja asiat poistetaan ja palataan normaaliin arvojen maailmaan. Tämä sekananus ja tyrkytä loppuu kyllä. Tiedän.
        Pitää olla vain meidänkin kovana ja Sanoa EN SUOSTU asiaan joka ei ole normaali tai yritetään teettää jotain vahingoittavaa kuten piikitukset maskit.
        Pitkät jonot erityisesti hanamslääköreolle maaseudulla kun ne jää helppoa rahaa tekemään PKS seudulle ei Suomeen kuuluvien pariin.
        EN SUOSTU. Kunnan terveyden ja sairauden huolto on meitä varten ja he ovat palkattuja elävätkö saa määrätä ja kohdella huonosti. Sam yksityisten palveluissa.

Ei lasten urheilukilpailut ole luonnonvastaisia. Todetaan vain, että pojilla urheilusuoritukset onnistuvat paremmin kuin tytöiltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä lapsi on ylpeä itsestään, kun osaa ja on yhtä hyvä kuin isommat. Miksi hänelle ei sallittaisi tietoa omasta sukupiolestaan? Olen varma, että lapsi tietää sen kertomattakin.

• Anonyymi

Nättihän tuo aikoinaan :-*

Lemmenkäinen

• Anonyymi

Kyllä on kauheeta, kun ei jaksa kävellä mitään.
        Koko ajan pitää pysähtyä huilimaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä on kauheeta, kun ei jaksa kävellä mitään.
        Koko ajan pitää pysähtyä huilimaan.

Sama minulla. 50 metriä menee kunnes pitäisi päästä istumaan ennen kuin taas jaksaa jatkaa.

• Anonyymi

Minä olen tänään pohtinut mitä kahvimerkkiä ostaisin. Olen käyttänyt tummapahtoista 4 sj kahvia jonkun vuoden. Mustana,maidon kanssa. Se riippuu itsestä miltä kahvi maistuu joskus todella hyvältä ja toisinaan ei.
      Yhden paketin osti Parisienne 5 voimakasta kahvia joka vanheni ja tuntui silloin liian palaneita maidonkin kanssa. Voisin kokeilla uudelleen ja laittaa vahvaa kuohukermaa. Huomasin nyt uuden kahvin Oiva jonka paahto on 3. Pikakahvia käyttänyt aamuisin joskus tai vihteää teetä mutta jotenkin ei hyvä enää. Löysin pari teemerkkiä, yhtä käytin nuorempana ja oli hyvä musta aamutee. Minua vaivaa tässä asiassa se sammakko merkki. Ja sen merkitys. Se ei tunnu hyvältä. Yleensä ruuan ajassa pitää olla tarkka ettei syö epäsopivia aineksia ruuan mukana. Jo ötökkä vouhotus oli kauheaa. Emme saa uskoa kaikki mitä sanotaan.

• Anonyymi

Päivä hurahti iltaan nopeaan.
        Paljon oli miettimistä.
        Tämä viikko vielä, ensi viikolla keskiviikon jälkeen helpottaa.

• Anonyymi

Kharisma on aromikas tummapaahtoinen kahvi. Ihana kahvi. Saa kaikista marketeista.
        Se on Löfbergin kahvi.

• Anonyymi

Tänä aamuna katselin eri Pauligin kahveja ja vertailin. Ei ole tullut tehneeksi aiemmin. Juhla-Mokkia on useita nykyään ja ostan seuraavaksi Lempeä merkkiä. Presidentistä en löytänyt sopivaa. Pakakuskoko on n 400gr ja vähän iso se 1 hengelle koska vanhenee nopesti.

• Anonyymi

Tuli keskeytys kun kirjoitin edellisen txt. Oli jotain muutakin silloin mielessä. Joskus teemme asioita ja emme aina huomaa, että voisi muuttaa tapoja kuin ostaa samoja tuotteita esim kahvi ja tee.
        Join vuosia aamulla aina vihreää teetä ja vasta päivällä kahvia. Sitten tein mukillisen pikakahvia aamulla mutta sekin alkoi olla vastenmielistä. Siitä luovuin kokonaan. Kahvi mitä käytin päivällä on liian happosen voimakasta ja tumma paahtosta aamulla. Teen kanssa myös pulmaa. En pidä oikein maustetuista teestäkään. Suomessa tehtyä Nordquistin yrtti teetä tms on paria laatua joita käytän. En käytä sokeria juomiin vain maitoa tai mustana. Tummaa suklaata voin ottaa palan joskus. Pullat yms ovat liian makeita eikä hyvä terveydelle.
        Mieltymykset muuttuu vuosien mittaan kun ihmisellä on tapana tehdä parempia valintoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuli keskeytys kun kirjoitin edellisen txt. Oli jotain muutakin silloin mielessä. Joskus teemme asioita ja emme aina huomaa, että voisi muuttaa tapoja kuin ostaa samoja tuotteita esim kahvi ja tee.
        Join vuosia aamulla aina vihreää teetä ja vasta päivällä kahvia. Sitten tein mukillisen pikakahvia aamulla mutta sekin alkoi olla vastenmielistä. Siitä luovuin kokonaan. Kahvi mitä käytin päivällä on liian happosen voimakasta ja tumma paahtosta aamulla. Teen kanssa myös pulmaa. En pidä oikein maustetuista teestäkään. Suomessa tehtyä Nordquistin yrtti teetä tms on paria laatua joita käytän. En käytä sokeria juomiin vain maitoa tai mustana. Tummaa suklaata voin ottaa palan joskus. Pullat yms ovat liian makeita eikä hyvä terveydelle.
        Mieltymykset muuttuu vuosien mittaan kun ihmisellä on tapana tehdä parempia valintoja.

Keräsin kehäkukan kukkalehtiä.
        Kuivattelen niitä ja jauhan, paljon vitamiinia.
        Otin muutaman kukan pikku kermanekkaan.
        Ovat iloisen värisiä.

Keräsin myös pinaatin lehtiä, laitan niitä pakastimeen.
        Siellä on myös raparperia pikkupaloina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keräsin kehäkukan kukkalehtiä.
        Kuivattelen niitä ja jauhan, paljon vitamiinia.
        Otin muutaman kukan pikku kermanekkaan.
        Ovat iloisen värisiä.

Keräsin myös pinaatin lehtiä, laitan niitä pakastimeen.
        Siellä on myös raparperia pikkupaloina.

Nuo kukkien terälehdet on minulla jääneet käyttämättä. Eikös ihan keto-orvokin kukkiakin voi käyttää?
        Enpä ole pitkään aikaan muistanut edes mäkimeiramia etsiä.

Ostin paketin kofeiinitonta kahvia. Liian tummapaahtoista makuuni.
        Ajattelin josko sekoittaisin jonkun vaaleapaahtoisen kanssa. Joskus harvoin tekee mieli päiväkahvia ja kofeiinia yritän huonounisena välttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luin jostakin artikkelista, millaisia tuotteita kaivataan takaisin myyntiin. Kaikki olivat makeisia, suklaapatukoita ym. Huomasin, että en ollut muistaakseni koskaan maistanut niitä, paitsi suklaalevyä, jossa oli mukana hedelmiä tai marjoja. Muistelen, etten ollut järin ihastunut.
        En ole koskaan pitänyt makeisista. Fazerin Sininen riittää minulle jouluna ja jonkin erikoispäivän juhlistamiseksi.
        Mkr.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla oli kahvi pulmia jonkun vuoden. Join aamulla usein pikahvia mukillisen ja päivällä liian tummaa kaupunki kahvia ja ei ollut hyvä, ei maistunut. Pikakahvia en osta enkä juo enää ikinä.
        Etsin sopivampaa ja löysin Juhla Mokka Lempeä jossa ei ole liikaa hapokkuutta.
        Aloin valmistaa aamuisin mukikahvin joka maistuu pannukahvilta lähinnä. Hyvä aloitus aamulla. Porojen kaapiminen mukista ei ole kivaa ja sama juttu Presso keittimen kanssa koska sekin tuli hankittua. Sama kahvimerkki sopii em. käyttöön Kun joku asia vaivaa on parasta etsiä uusia ratkaisuja. Päivällä keitän suodatin kahvia yleensä. Kahvi klo 15 jälkeen voi aiheuttaa unen saanti ongelmia.

• Anonyymi

Tilasin maanantaina verkkokaupasta,josta olen vuosia sitten ostanut muuta tavaraa keittiön pienkoneen jota piti olla varastossa 6 kpl ja pian toimitettava.
      Ei kuulunut sähköpostia ja tänään to näin sivulta ettei saatavissa 2vk ainakaan. Mitään sp asiasta ei tullut minulle. Onneksi tutkin sivuja ja sanottiin että mahdollisuus perua tilaus ja saada rahat takaisin tilille kun ei ole käsitelty ja se onnistui!
      Sitten tilasin ko laitteen toisesta kaupasta ja tulee ensi viikon alussa. Nopea toiminta helpottaa harmi ja pulma tilanteessa. Kannattaa ottaa selvää jos joku asia ei mene niinkuin piti ettei tarvitse olla epätietoinen toimituksista. Usein sanotaan ettei tilausta voi perua. Tämä päivä päättyi hyvin.

• Anonyymi

On ollut oikeusjuttu.
        Sain eilen loppupaperit lähtemään.
        Mikä helpotus! Nyt ei tarvitse enää funtsia mitään.

• Anonyymi

Minä en juuri uskalla tilata mitään netistä. Joskus harvoin vaatteita ruotsalaiselta toimittajalta. Kerran maksujen kanssa tuli ongelmaa, mutta muita murheita ei ole sattunut.
        Kuulohuollosta olen tilannut kuulokkeiden pattereita, ja ne tulevat parissa päivässä postilaatikkoon. Suosittelen tarvitseville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en juuri uskalla tilata mitään netistä. Joskus harvoin vaatteita ruotsalaiselta toimittajalta. Kerran maksujen kanssa tuli ongelmaa, mutta muita murheita ei ole sattunut.
        Kuulohuollosta olen tilannut kuulokkeiden pattereita, ja ne tulevat parissa päivässä postilaatikkoon. Suosittelen tarvitseville.

Asun maan keskiossa ja Olen tilannut kolmesta eri Pohjois Suomen tunnetusta verkkokaupasta vaatteita, tekstiilejä ja tavaratalo Kärkkäiseltä monenlaista tavaraa ja kaikki mennyt hyvin ja toimitettu nopeasti. Muista kaupoista ei paljon kokemuksia. Helsingin seudun kaupat hitaampia postituksissa aina pitempi kuin ilmoittavat aluksi. Elektroniikkaa ja kodinkoneet saa omasta kunnasta.
        Kenkä tilaukset vaikeampia ostaa. Ecco merkit sopii parhaiten ja minulla on kävelykenkä ongelmaa eniten. Ostan vain nahka kenkiä. En osta ulkomaan kaupoista mitään. Vuosia siten ostetut kengät käy pieneksi kun jalat leviää ja turpoaa.
        Talvikengät puristaa hieman muuten hyvät vuosia. On minulla kuomat jotka parhaat kun liikkuu kotipihassa mutta kömpelömmät jos lähtee asioille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asun maan keskiossa ja Olen tilannut kolmesta eri Pohjois Suomen tunnetusta verkkokaupasta vaatteita, tekstiilejä ja tavaratalo Kärkkäiseltä monenlaista tavaraa ja kaikki mennyt hyvin ja toimitettu nopeasti. Muista kaupoista ei paljon kokemuksia. Helsingin seudun kaupat hitaampia postituksissa aina pitempi kuin ilmoittavat aluksi. Elektroniikkaa ja kodinkoneet saa omasta kunnasta.
        Kenkä tilaukset vaikeampia ostaa. Ecco merkit sopii parhaiten ja minulla on kävelykenkä ongelmaa eniten. Ostan vain nahka kenkiä. En osta ulkomaan kaupoista mitään. Vuosia siten ostetut kengät käy pieneksi kun jalat leviää ja turpoaa.
        Talvikengät puristaa hieman muuten hyvät vuosia. On minulla kuomat jotka parhaat kun liikkuu kotipihassa mutta kömpelömmät jos lähtee asioille.

Oon ollut ihan sekaisin, liikaa kaikkea.
        Päässä vain pyörii.

• Anonyymi

Piiri pieni pyörii,

lapset siinä hyörii.

Sormet sanoo so so so,

kengän kannat ko ko ko.

;D

• Anonyymi

Ensi vikon torstaina helpottaa.
        Paluu tavalliseen arkeen.

• Anonyymi

"Pyörin pyörin ympyröissäin irti pääse en".
        Joku biisi, josta en enempää muista.

• Anonyymi

Älä lapsille näytä.

• Anonyymi

Vanhus hidastuu joten arkityötkin tuntuvat stressaavilta. Kiire painoi päälle vaikka en siivonnutkaan. Osa kiireestä johtui sunnuntain valmistelusta mutta niinhän se on aina.

• Anonyymi

Sauna lämpiämässä ja pakasteessa suomalaista lihapiirakkaa :)

Gubbe 74

• Anonyymi

Olispa elämä noin helppoa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olispa elämä noin helppoa!

TTK:ssa "Karjalan kunnaat". Upea esitys.
        VAPPU!
        Se EI ole Georg Otsin biisi.
        Nyt miinuspisteet sulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TTK:ssa "Karjalan kunnaat". Upea esitys.
        VAPPU!
        Se EI ole Georg Otsin biisi.
        Nyt miinuspisteet sulle.

Olipa tosiaankin ihana kuulla ja nähdä tuo 'Karjalan kunnailla".
        Haluan antaa kiitosta niin Pitkämölle orkestereineen kuin solisteille.
        Upeita esityksiä ja sovituksia heiltä vuosien varrelta.

• Anonyymi

Kolottaa :´-(

:(

• Anonyymi

Murheellinen on támá páivá.. Eivát pidá
      tavanomaisia torstaitansseja.. Jáá pois viikon viikon kohokohta.
      Mitáhán táhán tylsyyteen keksisi?

• Anonyymi

Voisiko tanssia yksin peilin edessä :)))

• Anonyymi

Hyvältä tuntuu tämä päivä. Roskat pitäisi viedä roskakatokseen. On taas kertynyt joka sortin jätettä, bio-, muovi-, lasi-, metalli- ja sekajätettä jokaista pieni pussukka. Pahviakin olisi.

• Anonyymi

Ihan kiva.
        Kävin bingossa.
        En voittanut.
        Osallistuminen on tärkeintä kaikissa kilpailuissa.
        Onnea niille, jotka voittivat.

• Anonyymi

Kaunis valkea aamupäivä ja sain vihdoin laitettua paksun pimentävän verhon mh ikkunaan ja siinä muoviset koukut eikä metallin melua..Sitä pelkäsi miten kipeytyy ja pystyykö tekemään kun nivel vikoja on.
      Kunta säästää tie valaistuksessa klo 23 menee ohi kulkeva tie pimeäksi ei ole vilkas tie. Valot syttyy 6 kun töihin menijöitä on. Oman talon muutamat piha valot palaa aina pimeällä yön yli ovat joku vähän kuluttava valo.
      Valvon n24 joka ilta ja herään monesti aiakisin jo 5-7 jälkeen. Lähitaloissa ikkunat pimeinä jo 23 yleensä ja eipä ollut ennen 6 yhtään asunnossa valoja. Valvon myöhään aian vain rientää ja herään aikaisin.
      Kunpa olisi pitkään yöt tarpeeksi lämpimiä omenoille parvekkeella. Jos vie kellariin tulee sen hajuja. Uusia nauriita täytyy ostaa ja nekin alkaa vihertää melko pian 5- 8 asteessa kellarissa. Perunoita en osta koskaan isoja määriä. On hieno asia kun ruoka saa kotiin kuljetuksella miten muuten mikä miten pärjäisin. Taksit vähentyneet ja olisi rasittavaa joka viikko käydä. Asiointi palvelusta oli huonoja kokemuksia.
      Nyt saan sitä ruokaa mitä K marketista löytyy. Ajan riento on nopeaa.

• Anonyymi

Minäkin tilaan kerran viikossa ruuat K-supermarketista, tulevat seuraavana päivänä. Entisen tuontilaatikon vievät aina mennessään, ei tarvitse itse taitella sitä talomme roskakatokseen. Valvon myöhään mutta myös nukun myöhään. Olen illan virkku, aamun torkku.

• Anonyymi

Tuli vesikourut putsattua myrskyn edellä :)

Per-kel

• Anonyymi

Kun olisi jonka kanssa keskustella!
        On kaksi asiaa, mitkä pitäisi ratkaista.
        Monimutkaisia molemmat.

Olen niitä funtsimassa nyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun olisi jonka kanssa keskustella!
        On kaksi asiaa, mitkä pitäisi ratkaista.
        Monimutkaisia molemmat.

Olen niitä funtsimassa nyt.

Niin ja näin.
        Yritän tässä saada vetoa ihteeni.
        Askel kerrallaan. Järjestyksessä, välillä huilia, sitten taas eteenpäin.

Itsestään riippuu paljon.
        Ajattelen järkevästi - ei ole vetoa - no, pitääpä keksiä parannus asiaan - auttaisko kuppi kahvia - jos tiskais astiat - käydä ulkona - jäätelö ja hilloa - ottaa huilia ja haaveilla - hei, olen ihan fiksu - tästä lähtee - ei kiirettä.

Eli nyt tuli jo vetoa.
        Hyvää päivänjatkoa kaikille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja näin.
        Yritän tässä saada vetoa ihteeni.
        Askel kerrallaan. Järjestyksessä, välillä huilia, sitten taas eteenpäin.

Itsestään riippuu paljon.
        Ajattelen järkevästi - ei ole vetoa - no, pitääpä keksiä parannus asiaan - auttaisko kuppi kahvia - jos tiskais astiat - käydä ulkona - jäätelö ja hilloa - ottaa huilia ja haaveilla - hei, olen ihan fiksu - tästä lähtee - ei kiirettä.

Eli nyt tuli jo vetoa.
        Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Ihana kirjoitus. Minäkin sain vetoa siitä.
        Kiitos ja hyvää päivänjatkoa myös sinulle!

• Anonyymi

Justiin saunasta , raukea olo :)

Gubbe 74

• Anonyymi

No jopas, minäkin just tulin saunasta.
        Ulkona myrsky ja vettä sataa. Joutaakin kohta painua pehkuihin :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jopas, minäkin just tulin saunasta.
        Ulkona myrsky ja vettä sataa. Joutaakin kohta painua pehkuihin :)

Haluasin taas saunaan, oma sauna krs talossa mutta ensin minun pitäisi imuroida sauna ja pestä lattia ja ikkuna. Kiuaskivet pestävä ovat melkein uudet ja olleet käyttämättä pitkään. Ei kannata lämmittää ennen puhdistusta sillä käyttämätön haisee pahalle.
        Kiuas on ollut peitettynä alumiini foliolla joka estänyt pölyä ja kärpäsiä tippumasta kiville. Ei,oli ehtinyt tehdä on monta muuta asiaa tehtävä. Sauna lauantaina on parasta ja niin tein aiemmin. Nyt sää muutui kylmäksi ja palelee herkemmin ja kaipasin lämmintä. Suihkussa kävin ja käytän saippuaa ja ei tule vaahtoa lattialle. Haitta aineiden minimointi. Saippuankäyttö tuntuu puhtaammalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluasin taas saunaan, oma sauna krs talossa mutta ensin minun pitäisi imuroida sauna ja pestä lattia ja ikkuna. Kiuaskivet pestävä ovat melkein uudet ja olleet käyttämättä pitkään. Ei kannata lämmittää ennen puhdistusta sillä käyttämätön haisee pahalle.
        Kiuas on ollut peitettynä alumiini foliolla joka estänyt pölyä ja kärpäsiä tippumasta kiville. Ei,oli ehtinyt tehdä on monta muuta asiaa tehtävä. Sauna lauantaina on parasta ja niin tein aiemmin. Nyt sää muutui kylmäksi ja palelee herkemmin ja kaipasin lämmintä. Suihkussa kävin ja käytän saippuaa ja ei tule vaahtoa lattialle. Haitta aineiden minimointi. Saippuankäyttö tuntuu puhtaammalta.

Kannattaa putsata se sauna niin pääsee saunan lämmitykseen :)
        Minä olen aina tykännyt saunomisesta, kuiva ihoni tuntuu miellyttävällä saunomisen jälkeen vielä seuraavana päivänä, nukun paremmin myös kun olen illalla saunonut. Onhan saunomisella muitakin hyviä terveysvaikutuksia ja näin säiden kylmetessä löylyissä lämmittely on ihanaa..

• Anonyymi

Kolkko muistutus yksin elämisestä.
      Vaimoni lähti eilen aamulla sukulaisten kyysissä nuorimman lapsenlapsemme synttäreille. Palaa joskua tänään.
      Yksi oloa. Ei keskustelukuppania. Kollko aamu. Heräsin äänettömään makuuhuoneeseen. Ilmeisesti olin un läpikin aistinut, ettei kukaan nykinyt tuplatäkkiä.
      En viitsinyt edes tehdä itselleni kunnollista sapuskaa. Tavallisesti kahdelle ja usein pariksi päiväksi ja joskus pakasteeseen.
      Kai tähänkin tottuisi mutta vaimoni synkkä ennuste mahdollisen leskeytymiseni seurauksena saattaisi lähestyä totuuttakin.

Viime syksynä olin vaimoni yllyttämänä kaksi viikkoa Espanjassa. Olipa kolkkoa. Ensimmäinen viikko sujui jotenkin mutta toinen oli varsin kostea. Painoni laski 5 kiloa.

Pitäisiköhän hakeutua jonkin sortin terapiaan?

• Anonyymi

Keskustelu jonkun kanssa voisi auttaa, kun tuleva mahdollinen yksinjääminen
        ahdistaa. Ei sen ole pakko olla terapeutti, se voi olla ystäväkin. Puhuminen helpottaa
        yleensä. Sama vika tässä, kun realistina on pakko ajatella, että jompi kumpi
        jää yksin pikapuoliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskustelu jonkun kanssa voisi auttaa, kun tuleva mahdollinen yksinjääminen
        ahdistaa. Ei sen ole pakko olla terapeutti, se voi olla ystäväkin. Puhuminen helpottaa
        yleensä. Sama vika tässä, kun realistina on pakko ajatella, että jompi kumpi
        jää yksin pikapuoliin.

Jos on tottunut tekemään kaikki asiat yhdessä niin voi ahdistaa.
        Pitäisi olla omat asiat joita voi tehdä itsenäisesti ja muiden seurassa ajoissa eikä jättäytyä vain vaimon, puolison, kumppanin seuraan. Jos jää yksin pitää tehdä ruokaa ja toimia niinkuin ennenkin tai tarpeen mukaan muuttaa tapojaan.
        Pitää päivärytmi ja siivota ja käydä kaupassa. Jos alkaa luistaa siivouksesta ym pian asiat tempollaan ja vaikeampi saada otetta elämään. Pitää keksiä tekemistä ja harrastusta kodin ulkopuolella kuten eläkeläiskerhot.
        Mikä olen elänyt hyvin itsenäisesti koko elämäni. En jaksaisi jos olisi joku muu asumassa ja vaatimassa huomiota ja viemässä ajan. Kun on sairauksia haittaamassa se vie voimia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisi olla omat asiat joita voi tehdä itsenäisesti ja muiden seurassa ajoissa eikä jättäytyä vain vaimon, puolison, kumppanin seuraan. Jos jää yksin pitää tehdä ruokaa ja toimia niinkuin ennenkin tai tarpeen mukaan muuttaa tapojaan.
        Pitää päivärytmi ja siivota ja käydä kaupassa. Jos alkaa luistaa siivouksesta ym pian asiat tempollaan ja vaikeampi saada otetta elämään. Pitää keksiä tekemistä ja harrastusta kodin ulkopuolella kuten eläkeläiskerhot.
        Mikä olen elänyt hyvin itsenäisesti koko elämäni. En jaksaisi jos olisi joku muu asumassa ja vaatimassa huomiota ja viemässä ajan. Kun on sairauksia haittaamassa se vie voimia.

"Pitää keksiä tekemistä ja harrastusta kodin ulkopuolella kuten eläkeläiskerhot."

Niinkun mitä vanha ja vaivainen pystyisi "harrastamaan kodin ulkopuolella" ?
        Puolison menetys on niin murskaava slaagi, ettei siitä ikäihmisen ole
        helppo lähteä "harrastamaan kodin ulkopuolella".

Kerhoja "mainostetaan" aina, vaikka minkäänlaisia kerhoja ei juuri ole olemassakaan
        eikä kerhot ole kiinnostaneet kaikkia koskaan.

"Itsenäisesti elänyt" ei taida olla paras neuvoja tässä asiassa.

"En jaksaisi jos olisi joku muu asumassa ja vaatimassa huomiota ja viemässä ajan"
        Voi kauheaa.
        Oletkohan ymmärtänyt oikein "yhteisen elämän"/yhteiselämän ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä!
        Tarttisi opetella edes viimemetreillä olemaan itsenäinen ja osata hoitaa yksinkin hommansa!

En minäkään jaksaisi jos joku olisi koko ajan vaatimassa huomiota.
        Teen kaiken yksin itsenäisesti. Omin voimin.
        Vasta sitten kun en oikeasti jaksa, niin sitten otan apua vastaan.

On tietenkin huonot puolet yksin eläessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pitää keksiä tekemistä ja harrastusta kodin ulkopuolella kuten eläkeläiskerhot."

Niinkun mitä vanha ja vaivainen pystyisi "harrastamaan kodin ulkopuolella" ?
        Puolison menetys on niin murskaava slaagi, ettei siitä ikäihmisen ole
        helppo lähteä "harrastamaan kodin ulkopuolella".

Kerhoja "mainostetaan" aina, vaikka minkäänlaisia kerhoja ei juuri ole olemassakaan
        eikä kerhot ole kiinnostaneet kaikkia koskaan.

"Itsenäisesti elänyt" ei taida olla paras neuvoja tässä asiassa.

"En jaksaisi jos olisi joku muu asumassa ja vaatimassa huomiota ja viemässä ajan"
        Voi kauheaa.
        Oletkohan ymmärtänyt oikein "yhteisen elämän"/yhteiselämän ?

Et ymmärtänyt oikein txt. Esim eläkeläiset harrastaa bockia pallopeliä peliä jota voi käydä pelaamassa ja samalla saa kahvittelu ja juttu seuraa. Naiset ja miehet pelaa yhdessä. Eikä vaadi hyvää kuntoa. Ei tarvitse kilpailla tosissan vaan ottaa yhtenä rentouttavana ajan vietteenä. Eläkeläiskerhoja on joka kunnassa ja harrastavat eikä kaikkiin tarvita osallistua mitä niissä on tarjolla.
        Ihmisillä on eri elämän tilanteet. Sairaudet ja vammat rajoittavat tekemistä. Minulla ei ole tarvetta olla missään parisuhteissa koska en jaksa enää.
        Minulla on kiinnostavaa tekemistä. Joku toinen jolla vaikka diabetes ja alkoholin käyttäjä niin eipä siinä iloa olisi. Parasta olla vapaa päättämään ruuasta ja ajankäytöstä kun on jo n70v.
        Joillakin on hirveä tarve näyttää muille että kyllä vielä petihommat sujuu ja joku mies/ nainen pitää olla. Joillakin menee ihan kiusalliseksi kun suhdetta pitää näyttää noloilla tavoilla, demetoituvilla alkaa hihna luistaa usein ja kontrolli katoaa ja yrittää itseään nuorempia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä!
        Tarttisi opetella edes viimemetreillä olemaan itsenäinen ja osata hoitaa yksinkin hommansa!

En minäkään jaksaisi jos joku olisi koko ajan vaatimassa huomiota.
        Teen kaiken yksin itsenäisesti. Omin voimin.
        Vasta sitten kun en oikeasti jaksa, niin sitten otan apua vastaan.

On tietenkin huonot puolet yksin eläessä.

Olen yksin hoitanut kahden hommat yli 20 vuotta.
        Vaimoni ei vaadi huomiota mutta minä olen parempikuntoinen hoitamaan kaiken muun paitsi pesukoneen.
        Alkuvuosina siksi, että inhoan kotitöitä vähemmän kuin vaimoni ja viimeiset vuodet aivan käytännön syistä.
        Itsenäisyys ja aktiviteetit? Kuntosalilla 6 kertaa viikossa. Viimeisten kolmen vuoden aikana on lihasmassan katoaminen kiihtynyt ja voimat samassa suhteessa.
        Tuttujen salikavereiden kanssa salin kahviossa kaikki asiat kohdalleen. Sunnuntaisinon kahvio kiinni.
        Taloustoiden lisäksi on joukko muita, talouteen liittyviä asioita joiden hoitaminen vaatii oman aikansa. Mm. tänään salilla ojentajille kapea pyramidi max ykköseen. Päälle 5 sarjaa 10:n vipareita. Sieltä Lidle:een ostoksille. Ei onnistunut. Vianorille sopimaan renkaiden vaihdosta. S-Markettiin ostoksille. Käännyin takaisin tyhjin käsin koska ei llut jäävuorisalaattia. K. markettiin. Salaatti, tomaatteja, rahkaa.
        Kotona oman raejuustosötkötyksen valmistus. Raejuustoa, keittettyjä kananmunia, tuoretta inkivääriä hienonnettuna, pristettuja valkosipulin kynsiä, neitsyt oliiviöljyä, Dijon sinappia. Kaikki sekaisin ja vihersalaatti, tomaatti, sipuli salaatin soosin lisukkeeksi.
        On työläs valmistaa.
        Eilisen perunalaatikon ( minun valmistamani ) annostelu ja kuumennus mikrossa.
        Safkalepo. Kahvit klo15,00 ja koneelle.

Pidän itseäni varsin omatoimisena arkisissa asioissa mutta yksin olossa on tärkeämpikin puuttuva ulottuvuus.

• Anonyymi

Kyllähän sen kaikki tietää, mitä p i t ä i s i tehdä.

• Anonyymi

Otan aina apua vastaan, jos tarjotaan.
      Julminta avun tarjoajalle ja itselle on kieltäytyä.
      Ei kovuus ihmisessä ole positiivinen piirre.
      Se erottaa ihmisiä toisistaan.
      Avun tarjoaminen ja vastaanottaminen yhdistää.

• Anonyymi

Kova vauhti päällä!
        Alkuviikosta ja aamupäivällä jaksaa vaikka mitä, on tarmoa!

Alkaa taas uusi projekti tälle päivälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kova vauhti päällä!
        Alkuviikosta ja aamupäivällä jaksaa vaikka mitä, on tarmoa!

Alkaa taas uusi projekti tälle päivälle.

Päivä meni ehtooseen. Piti muutaman kerran käydä ettoneella, kun rupes tuntumaan että menee liian lujaa.
        Aika vaihtaa vapaalle. Nyt sitten pehkuihin! Lämmintä villashaalia peiton päälle lämmikkeeksi ja eikun unten maille!
        Päivän paras hetki on, kun pääsee nukkumaan!

• Anonyymi

❤️ Juur oikke 11:59.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päivä meni ehtooseen. Piti muutaman kerran käydä ettoneella, kun rupes tuntumaan että menee liian lujaa.
        Aika vaihtaa vapaalle. Nyt sitten pehkuihin! Lämmintä villashaalia peiton päälle lämmikkeeksi ja eikun unten maille!
        Päivän paras hetki on, kun pääsee nukkumaan!

Minäkin ostin uuden kauniin kevyen villa torkkupeiton jota käytän ohuehkon täkkini päällä yöllä ja todella parempi kuin fleece peitot joita käytin. Pestä voi koneessa villaohjelmalla. Eikä haissut pahalle uutena ei tarvinnut pestä uutena.
        Villa ja puuvilla parhaita materiaaleja. Sopivat iholle. Keinokuituja ei ole miellyttävä käyttää. Olen huomannut viime aikoina että jos haluan nukahtaa päivällä se onnistuu parhaiten mh sängyllä koska parempi asento kuin on sohvalla vaikka sekin tilava.

• Anonyymi

Viime päivinä on lehdissä kerrottu saunapalosta, jossa 5 henkeä menehtyi saunassa syttyneiden tavaroiden aiheuttamaan savuun.
      Aina olen ihmetellyt, miksi saunassa säilytetään tavaraa, joka ei sinne kuulu. Edes kiukaan läheisyys täytyy pitää tyhjänä ylimääräisestä roinasta. Mutta eräälläkin tuttavalla oli kiinnitetty kattoon koukut ja pingotettu narut kiukaan yläpuolelle pikkupyykkiä varten. "No totta kai katsotaan, että pyykki pysyy narulla!"
      Käsittämätöntä välinpitämättömyyttä.
      Niin varmasti oli ajateltu tässäkin onnettomuustapauksessa.

• Anonyymi

Kaikki eivät käytä saunaa saunomiseen, ja silloin tilalle yritetään keksiä muuta käyttöä.
        Minä en sauno eikä suurin osa maapallon väestöstäkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki eivät käytä saunaa saunomiseen, ja silloin tilalle yritetään keksiä muuta käyttöä.

En ostaisi asuntoa, jossa on sauna, jota en aikoisikaan käyttää. Paitsi siinä tapauksessa, että kiuas voitaisiin poistaa, ja huone voitaisiin muuttaa esim varastotilaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ostaisi asuntoa, jossa on sauna, jota en aikoisikaan käyttää. Paitsi siinä tapauksessa, että kiuas voitaisiin poistaa, ja huone voitaisiin muuttaa esim varastotilaksi.

Tuttava perhe osti omakotitalon ökyalueelta jossa on sauna, mutta muuttivat sen
        heti solariumiksi, koska eivät pidä saunomisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelen miksi kiuas on päällä kun kuivaa pyykkiä sillä onhan saunassa ja kylpyhuoneessa vesi patteri tuomassa lämpöä.
        Jos ei käytä saunaa niin kannattaa irrottaa kiuas sulake taulusta ettei mene vahingossa päälle tai asunto tyhjä ja myytävänä ja matkalle lähtiessä. Joskus on krs yleinen saunan kiuas rikkoutunut ja jäänyt,mennyt päälle ja sitten huomataan päiviä myöhemmin asia.
        Pyykin kuivaus sujuu kun käyttää lattia telinettä kylpyhuoneessa. Olohuone sopii myös,käytin kesällä. Kesällä kuivaan parvekeella lattia telineellä ja olohuoneesa kun tarve vaatii. Voin kuivattaa taloyhtiön kuivaushuoneessa ilmaiseksi omalla, koneella pestyä. Isot peitot,verhot,petauspatjan pesen siellä kuten jotkut muutkin tekevät. Kun kylpyhuoneeseen ei sovi kuin päältä täytettävä pesukone enkä pese usein vaan n 2 -4 viikon välein yhteen menoon. Koneen kansi aina auki ei sovi minulle ja täyttyy kuivattaa 3pv ennen sulkemista ja pysyy raikkaana. Pesen löhinnä puolikkaita koneita ja puuvillaa 60 kestää n1.30 ja täydempi 2. 35 En koskaan täyttä 7kg. Kohtuullinen määrä kerralla ja en pese sekapyykkiä van erikseen pienet frotee pyyhkeet ja isot ja alusvaatteet erikseen.
        Saunassa voi olla pari muovi narua kuten minulla on mutta vain muutama vaate sopii kuten lakana peitto. Minulla on myös kph seinään kiinnitetty teline jossa muutama lyhyt piikki johon saa lakanat taitettuna kahtia riippumaan. Ei ole hukkatilaa kph.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelen miksi kiuas on päällä kun kuivaa pyykkiä sillä onhan saunassa ja kylpyhuoneessa vesi patteri tuomassa lämpöä.
        Jos ei käytä saunaa niin kannattaa irrottaa kiuas sulake taulusta ettei mene vahingossa päälle tai asunto tyhjä ja myytävänä ja matkalle lähtiessä. Joskus on krs yleinen saunan kiuas rikkoutunut ja jäänyt,mennyt päälle ja sitten huomataan päiviä myöhemmin asia.
        Pyykin kuivaus sujuu kun käyttää lattia telinettä kylpyhuoneessa. Olohuone sopii myös,käytin kesällä. Kesällä kuivaan parvekeella lattia telineellä ja olohuoneesa kun tarve vaatii. Voin kuivattaa taloyhtiön kuivaushuoneessa ilmaiseksi omalla, koneella pestyä. Isot peitot,verhot,petauspatjan pesen siellä kuten jotkut muutkin tekevät. Kun kylpyhuoneeseen ei sovi kuin päältä täytettävä pesukone enkä pese usein vaan n 2 -4 viikon välein yhteen menoon. Koneen kansi aina auki ei sovi minulle ja täyttyy kuivattaa 3pv ennen sulkemista ja pysyy raikkaana. Pesen löhinnä puolikkaita koneita ja puuvillaa 60 kestää n1.30 ja täydempi 2. 35 En koskaan täyttä 7kg. Kohtuullinen määrä kerralla ja en pese sekapyykkiä van erikseen pienet frotee pyyhkeet ja isot ja alusvaatteet erikseen.
        Saunassa voi olla pari muovi narua kuten minulla on mutta vain muutama vaate sopii kuten lakana peitto. Minulla on myös kph seinään kiinnitetty teline jossa muutama lyhyt piikki johon saa lakanat taitettuna kahtia riippumaan. Ei ole hukkatilaa kph.

On kaikenmaailman harmia.

Pätkissä yritän tarpoa eteenpäin ja saada aina yhden harmin kerrallaan fiksattua.
        Sitten aattelen, että pienet on omat harmit kun katsoo mitä Israelissa ja Ukrainassa tapahtuu. Samanlaisia ihmisiä, ja niin kauheeta heillä.

En ymmärrä, että miten jaksavat.
        Petoja nuo hammasit, miten voi olla noin raakaa?

Mikäs meillä täällä ollessa, ei kantsis valittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pätkissä yritän tarpoa eteenpäin ja saada aina yhden harmin kerrallaan fiksattua.
        Sitten aattelen, että pienet on omat harmit kun katsoo mitä Israelissa ja Ukrainassa tapahtuu. Samanlaisia ihmisiä, ja niin kauheeta heillä.

Hyvin meillä ainaki vielä on,
        maailma vaan kuohuu, ja meillä venäjä vieressä, joka on aina uhkaillu suomea jos milläki tavalla, ei hyvä juttu,

kuhan suomen ja länsimaat ei hermostu venäjän sapotoimisiin
        niin rahua pysyy,
        luulis joskus venäjänki HÄPEÄVÄN TEKOJAAN ja SOTIAAN hyökkätä naapurimaitten kimpuun, eihän siitä ole mitään hyötyä kellekkää, ei edes venäjälle itselleen,
        pelkkää harmia ja rajojen sulkemisia,
        kaupankäyntiki tyrehtyy,

toivottavasti venähä pikkuhiljaa viisastuu ja LAKKAA SOTIMASTA,
        sillä rauha on parempi kuin sota, myös venäjän kannalta katsottuna,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

PYSY POISSA PILAAMASTA TÄTÄ KETJUA !Mene kuviyelmiesi kanssa muualle. häivy!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

maailma vaan kuohuu, ja meillä venäjä vieressä, joka on aina uhkaillu suomea jos milläki tavalla, ei hyvä juttu,

niin rahua pysyy,
        luulis joskus venäjänki HÄPEÄVÄN TEKOJAAN ja SOTIAAN hyökkätä naapurimaitten kimpuun, eihän siitä ole mitään hyötyä kellekkää, ei edes venäjälle itselleen,
        kaupankäyntiki tyrehtyy,

Pitikö tulla txt harhojasi tänne ÄÄLIÖ.
        Tämä ei ole ku ohjelmissa elävien ketju painu 70 tai muualle höpöttään. yuperys

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin rahua pysyy,
        kaupankäyntiki tyrehtyy,

" toivottavasti venähä pikkuhiljaa viisastuu ja LAKKAA SOTIMASTA,
        sillä rauha on parempi kuin sota, myös venäjän kannalta katsottuna "

TOIVOTTAVASTI SINÄ ja muut TAJUAT ETTEI AIHEESI KUULU TÄHÄN KETJUUN
        Täällä EI POLITIKOIDA TYPERYYKSIÄ.
        On ollut mukava henki ja jonkun sekoilu aiheissa ei ole miellyttävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" toivottavasti venähä pikkuhiljaa viisastuu ja LAKKAA SOTIMASTA,
        sillä rauha on parempi kuin sota, myös venäjän kannalta katsottuna "

TOIVOTTAVASTI SINÄ ja muut TAJUAT ETTEI AIHEESI KUULU TÄHÄN KETJUUN
        Täällä EI POLITIKOIDA TYPERYYKSIÄ.
        On ollut mukava henki ja jonkun sekoilu aiheissa ei ole miellyttävää.

Eläkeläiset haluaa kinata ja riidellä. Eläkeläisten palstalla ei saa toivoa rauhaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin rahua pysyy,
        kaupankäyntiki tyrehtyy,

Toivottavasti. Sitä on odotettu Iivana Julman ajoista saakka, eli 500 v. Tuloksia olisi pian saatava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti sinulla on saunan sulake poissa, kun katossa roikkuu muovinarut!
        Ne saattaisivat sulaa kuumuudessa ja tippua pisaroina kiukaalle.

• Anonyymi

Käykääs kaiken kiireen keskellä kannattamassa tuota kahden sähkömittarin aloitetta, että kämpässä saa olla pörssisähkömittari ja se nykyinen. Niillä voi sitten saada sitä, joka on halvempaa sähköä. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/12663

• Anonyymi

Tänään olikin hyvä päivä. Tein yli kahden tunnin lenkin, mukava syksyinen sää, välillä aurinkokin näkyi, oli tuulista, mutta ei haitannut. Kyllä ihan kummasti nyt syksyllä tullut jaksamiseen puhtia kun kesähelteet on ohi!

• Anonyymi

alotukseen vastaus :

yhtä huonosti kuin ennenki, oieestaan huonommin,
      päätä särkee ja vituttaa,
      kuolis pois kitumasta,

• Anonyymi

Puhutko kissastasi?

• Anonyymi

Sama vika Rahikaisella. Eilen luulin lähtöni tulevan, mutta hämmästyksekseni
        kärvistelen täällä vielä. Välillä on niin rajun kauheita päiviä, että ajattelee,
        nytkö se tulee ? Se kuolema.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kärvistelen täällä vielä. Välillä on niin rajun kauheita päiviä, että ajattelee,

Huomenna on hurjaa! Kuulemma auringonpimennys. En ole jaksanut seurata. missä se näkyy, mutta huolestuttavinta on, että se vaikuttaa horoskooppeihin! Voimmeko sitä kestää!
        Lukekaa nyt kaikki huolella varoitukset, ja varsinkin , te, joiden horoskooppiin tämä luonnonmullistus osuu.
        Viimeisinä elinpäivinä pitää tämäkin vielä läpikäydä.
        Eikö jo riitä nämä koettelemukset, hallituksen raadolliset tehtävät: köyhyyden järjestelmällinen lisääminen, leikkaukset ja vanhusten hylkiminen, ripi-rikkaiden elämän avustaminen, verohelpotukset, sodat ja tulvat, ja nyt HOROSKOOPPIKIN vielä!
        Mitä meidän niskaamme vielä kaadetaankaan!
        Pitää vai purra hammasta, paitsi tekohampailla. Niiden uusimiseen ei nyt ole varaa.
        Mkr.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi meitä on kaksi huonokuntosta,
        ei oo niin orpo olo kuin yksin olla huonossakunnossa,
        kivempi on kun on toinenki samassa veneessä lähdössä ikuisesti ulapalle
        sitten kun kutsu tulee,,,
        siihen asti kirjoitellaan kuinka hyvin tai huonosti on asiat,,,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomenna on hurjaa! Kuulemma auringonpimennys. En ole jaksanut seurata. missä se näkyy, mutta huolestuttavinta on, että se vaikuttaa horoskooppeihin! Voimmeko sitä kestää!
        Lukekaa nyt kaikki huolella varoitukset, ja varsinkin , te, joiden horoskooppiin tämä luonnonmullistus osuu.
        Viimeisinä elinpäivinä pitää tämäkin vielä läpikäydä.
        Eikö jo riitä nämä koettelemukset, hallituksen raadolliset tehtävät: köyhyyden järjestelmällinen lisääminen, leikkaukset ja vanhusten hylkiminen, ripi-rikkaiden elämän avustaminen, verohelpotukset, sodat ja tulvat, ja nyt HOROSKOOPPIKIN vielä!
        Mitä meidän niskaamme vielä kaadetaankaan!
        Pitää vai purra hammasta, paitsi tekohampailla. Niiden uusimiseen ei nyt ole varaa.
        Mkr.

En lue horoskooppeja.
        Minun niskaan ei ainakaan horoskoopit kaada mitään.

Mitä hyvää tulee, niin se tulee muualta, ei horoskoopeista.
        "Ennustukset" luen jonkin ajan perästä lehdistä faktoina, en tarvits ennustuksia.
        Elämä on jännää, kun ei tiedä etukäteen mitään (eikä ne horoskoopit osu oikeaan edes).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En lue horoskooppeja.
        Minun niskaan ei ainakaan horoskoopit kaada mitään.

Mitä hyvää tulee, niin se tulee muualta, ei horoskoopeista.
        "Ennustukset" luen jonkin ajan perästä lehdistä faktoina, en tarvits ennustuksia.
        Elämä on jännää, kun ei tiedä etukäteen mitään (eikä ne horoskoopit osu oikeaan edes).

Päivä puolessa välissä perjantaita.
        Sain aamupäivällä toisen viikon hankalaista hommista valmiiksi.

Sitten fiksailin ruohosipuleja säilöön.
        Kasvaa villinä ruohosipulit. Eilen leikkasin puskia ja laiton kuminauhoilla pikku tupuiksi.
        Tänään huhtelin ne tupukat ja leikkasin saksilla pikku paloiksi, Nyt ovat kuivumassa, ja laitan ne sitten kuivina lasipurkkeihin.
        Vois pakastaa, mutta ei mahdu pakastimeen ja häviävät vain siellä.

Sitten luin lehteä.
        Nyt rupeen tekemään sitä toista hankalaa hommaa.

Sen jälkeen lähden kaupoille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päivä puolessa välissä perjantaita.
        Sain aamupäivällä toisen viikon hankalaista hommista valmiiksi.

Sitten fiksailin ruohosipuleja säilöön.
        Kasvaa villinä ruohosipulit. Eilen leikkasin puskia ja laiton kuminauhoilla pikku tupuiksi.
        Tänään huhtelin ne tupukat ja leikkasin saksilla pikku paloiksi, Nyt ovat kuivumassa, ja laitan ne sitten kuivina lasipurkkeihin.
        Vois pakastaa, mutta ei mahdu pakastimeen ja häviävät vain siellä.

Sitten luin lehteä.
        Nyt rupeen tekemään sitä toista hankalaa hommaa.

Sen jälkeen lähden kaupoille.

Kaikkien tiedoksi ja iloksi raportoin, että nyt olen tuon toisen hankalan homman saanut tehtyä!

Vapaalle viettämään viikonloppua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkien tiedoksi ja iloksi raportoin, että nyt olen tuon toisen hankalan homman saanut tehtyä!

Vapaalle viettämään viikonloppua!

Minäkin sain käytyä kaupat ja muut,nyt katsomaan snookeria. Mitäs sanotte, kun Ronnie O'Sullivan on häviöllä 3-0 kiinalaiselle vastustajalleen.
        Mkr.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin sain käytyä kaupat ja muut,nyt katsomaan snookeria. Mitäs sanotte, kun Ronnie O'Sullivan on häviöllä 3-0 kiinalaiselle vastustajalleen.
        Mkr.

En tiedä edes mikä se snookeri on.
        Joten nähtävästi ei ole niin tärkeää.

Itse rupeen kattelemaan netiltä filmejä, on niin mielettömän paljon filmejä juutuupilla.
        Katselen enklannin kielisiä ja pysyn melko hyvin kärryillä ja kielitaito kohenee.

Samalla kun kattelen filmejä, niin näprään jotain, rucolan siemeniä irroittelen, persiljaa ja oreganoa oon kuivattanut, näprään niistä varsia pois. En kehu viljelyksilläni. On pieni pläntti ja siellä' kasvaa rikkaruohojen seassa salaatteja ym ja kehäkukkia. Kehäkukkien terälehdet kuivattelen, niissä on paljon vitamiineja. Ei mee aika hukkaan kun tekee samalla muuta. Yleensä silitän pyykit filmejä katsellessa.

Jalat on olleet huonoina, pitäis kuitenkin ehtiä metsään puolukoita ja pihlajanmarjoja poimimaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse rupeen kattelemaan netiltä filmejä, on niin mielettömän paljon filmejä juutuupilla.
        Katselen enklannin kielisiä ja pysyn melko hyvin kärryillä ja kielitaito kohenee.

Samalla kun kattelen filmejä, niin näprään jotain, rucolan siemeniä irroittelen, persiljaa ja oreganoa oon kuivattanut, näprään niistä varsia pois. En kehu viljelyksilläni. On pieni pläntti ja siellä' kasvaa rikkaruohojen seassa salaatteja ym ja kehäkukkia. Kehäkukkien terälehdet kuivattelen, niissä on paljon vitamiineja. Ei mee aika hukkaan kun tekee samalla muuta. Yleensä silitän pyykit filmejä katsellessa.

Jalat on olleet huonoina, pitäis kuitenkin ehtiä metsään puolukoita ja pihlajanmarjoja poimimaan.

Minä rupesin katsomaan Vain elämää Virve Rostin päivää.
        Joku parrakas pitkätukka sanoi arvostavansa Virveä, koska hän ei puhu p'skaa. Minä olen sitä aikakautta, jolloin oli paljon rumia sanontoja, joita ei sopinut käyttää. Enkä ole käyttänyt.
        Tämä artisti puhkesi sitten laulamaan rakkaudesta ja jälkikäteen vakuutti, ettei itsekään puhu p'skaa.
        Olen kyllä sitä mieltä, että kielemme on köyhtynyt.
        Kerran eräs sukulaiseni sanoi minulle haista p'ska. En ikinä unohtanut, muistin sen joka kerran tavatessamme. Ystävyytemme päättyi siihen.
        Minusta on hyvä, etten ole edes tutustunut ko. artistiin enkä hänen musiikkiinsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko You Tubesta katsonut O ' God elokuvan jossa pääosassa on tunnettu kantrilaulaja John Denver? Huumoria ja opetus siinä että Jumala ei ei ole koston Jumala kuten mellle opetetaan vaan leppoisa. Siinä käsitellään saarnaajia jotka haluavat vain rahaa ym. YT löytyy länkkäreitä, Dostojevkin tunnettuja kirjoja elokuvina ja varmaan joitain romanttisia.

• Anonyymi

Vähästä siunkin ystävyys päättyy. Annat liian suuren merkityksen kuluneelle
      sanonnalle. Ei se nätti ole, mutta ystävyys ei kai sitten ollut muutenkaan
      minkään arvoinen jos se siihen kaatui.

• Anonyymi

Yks ilonaiheeni on lekoella aurinkotuolissa,
        Oli viltit päällä.
        Lokakuussa on jo viileetä.

Rupesi satamaan,
        Eikun kiirellä suojaan.

• Anonyymi

Kokosin kauan yli vuosi laatikossaan olleen uuden kattovalaisimen joku viikko siten ja nyt ajattelen uusia toisen makuuhuoneen valaisimen joka on jo n30v vanha ja kerännyt siitepölyt ym. ulkoa. Nyt ostan helposti puhdistettavan mallin.
      Monesti kun on tehnyt jonkun verkkokauppa ostoksen niin seuraava on jo mielessä ja se on uusi peitto, täkki. Olen katsellut niitä jo vuoden mutta samalla kertaa ei kannata tilaata liikaa tavaraa. Nykyinen peitto on kevyt littanaksi kulunut jonka lisäksi aina joku lisäpeitto oltava talvisäillä. Yksi muhkean höttö täkki on mutta se oli liina lämmin ja vein varastoon vuosia sitten. Vanhetessa ei kestä oikein kylmää. Petivaatteita olen uusinut muutenkin tänä vuonna. En ole niin nuuka että alan kursia kokoon rikki menneitå pussilakanan päitä tai halkaisen lakananan ja ompelen reunaosat yhteen.
      Aika menee nopeasti nyt eikä se ole vain ikääntyneiden tuntemus sillä nuoremmatkin kokee sen. Puiden lehdet alkoivat kellastua ja tippua nopeammin. Ei ollut kaunista Ruskaa. Pihlaja ei ollut kauan punainen eikä tehnyt paljon marjoja ja koivut ovat pian lehdettömiä.

• Anonyymi

Flanellipussilakanat ovat lämpimiä.
        Minulla on niitä kolme kpl. Kaikki eri kuvioisia
        Käytän vain talvella, kesällä ovat liian kuumia.

Olen jo ottanut käyttöön,

• Anonyymi

Missä myytäisiin kauniita flanellilakanoita ? Etsiskelin, en löytänyt.
      Vain kauheita värejä ja kuvioita.

• Anonyymi

Satiinipuuvilla parasta lakanoissa. Ostin tänä vuonna useita alestakin tein loisto ostoksia. Suomalaista suunnittelua ja saa verkkokaupasta. Kevyittä pestä omalla koneella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Satiinipuuvilla parasta lakanoissa. Ostin tänä vuonna useita alestakin tein loisto ostoksia. Suomalaista suunnittelua ja saa verkkokaupasta. Kevyittä pestä omalla koneella.

Sain tänään aikaseksi tilata ajan sairasvoimistelijalta.
        Aloitan ohjeitten mukaan.
        Kävely kuin puupökkelöillä, ei jaksa kuin muutaman metrin, huono ryhti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on sairasvoimistelija?? Vai tarkoitatko lääkintävoimistelija, jota nimitystä ei kai enää sitäkään käytetä, vaan nykyään taitavat sen ammatin harjoittajat olla niitä fysioterapeutteja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on sairasvoimistelija?? Vai tarkoitatko lääkintävoimistelija, jota nimitystä ei kai enää sitäkään käytetä, vaan nykyään taitavat sen ammatin harjoittajat olla niitä fysioterapeutteja.

Tietoimisto paikalla. Hyvä tietää nimitykset jokaisen.

• Anonyymi

Päivä alkoi mukavasti pressokahvilla ja TV BarnWood Latotakentajia ym. remppoja katsoessa. Viime viikolla nukuin myöhempään ja oli menoa ja jäi monta katsomatta.
      Sitten tein virkeänä muutamia hommia,söin ja väsytti melkein nukahdin sohvalle mutta meninkin sängylle ja vain 10min torkuin kun jäin vasemmalla kyljellä ja se ei ole hyvä asento. Selällään nukun aina. Tekeminen ei lopu koskaan ja työlista on päässä ei tarvitse paperia. Muutama lasku pitää nyt itse maksaa verkkopankissa koska lopetin suoramaksut.

• Anonyymi

Kävelin kaatopaikalle ja vein kesän roskat polttosäiliöön.
        Meni aikaa, mutta sainpa tehtyä.
        Huomenna on sitten se sairasvoimistelija. Odotan jännityksellä ja meinaan tehdä kaikki liikkeet tunnollisesti. Muuten sain paljon aikaseksi omassa kämpässä. Nykyisin en enää petaa sänkyä päiväksi, käyn aina välillä lepäilemässä peiton alla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävelin kaatopaikalle ja vein kesän roskat polttosäiliöön.
        Meni aikaa, mutta sainpa tehtyä.
        Huomenna on sitten se sairasvoimistelija. Odotan jännityksellä ja meinaan tehdä kaikki liikkeet tunnollisesti. Muuten sain paljon aikaseksi omassa kämpässä. Nykyisin en enää petaa sänkyä päiväksi, käyn aina välillä lepäilemässä peiton alla.

Loistavasti jaksan tänään.

Mikäs tässä, kaunis ja kirkas ja kivan kirpeä päivä.
        En oo helteen ystävä, parempi kun on viileempää, niin on pirteempää.
        Tervetuloa talvi!

• Anonyymi

Miksi lopetit suoramaksut? Minusta on hyvä, että ei tarvitse muistella eräpäiviä, vaan laskut hoituvat omin avuin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi lopetit suoramaksut? Minusta on hyvä, että ei tarvitse muistella eräpäiviä, vaan laskut hoituvat omin avuin.

Vaihdoin pankkia ja kävi ilmi ettei sähköyhtiö tee enkää uusia suora maksu sopimuksia. Hyvä.
        Puhelin ja netti suoramaksut halusin todella lopettaa. Asunnon vastike jatkuu.
        Varmuuden vuoksi haluan olla vapaa. Ennakointia. Joudun joka tapauksessa maksamaan satunnaisia laskuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaihdoin pankkia ja kävi ilmi ettei sähköyhtiö tee enkää uusia suora maksu sopimuksia. Hyvä.
        Puhelin ja netti suoramaksut halusin todella lopettaa. Asunnon vastike jatkuu.
        Varmuuden vuoksi haluan olla vapaa. Ennakointia. Joudun joka tapauksessa maksamaan satunnaisia laskuja.

Olen n70v enkä odota enkä toivo lähtöä vaan jotain muuta tähän liittyy.

• Anonyymi

Justiin saunasta, tuli vaimon kukkaset pelastettua aikaisemmin altaanille ennen myrskyä :_
      Myräkkä

• Anonyymi

Sataa.

Sain leikattua ruohon ennen talventuloa.
        Siis leikattua - saksilla. Ei ole iso pläntti. Voisi lainata ruohonleikkurin, mutta mikä homma sen kuljettaminen ja takaisin vieminen. Ja en osaa käynnistää sitä edes.
        Toisaalta ihan kiva leikata saksilla, voi leikkiä olevansa parturi. Linnut ovat tuoneet siemeniä ja on aluillaan mänty, kaksi katajapensasta, sireeni ja ruusupensaita.
        Kun leikkaa saksilla, niin säilyvät taimet. Ruohonleikkurilla ei.

Ostin valmislettuja, ja vispasin sähkövatkaimella kermavaahtoa. Vatkain on 50 vuotta vanha, mutta toimii.
        Päälle mansikkahilloa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sataa.

Sain leikattua ruohon ennen talventuloa.
        Siis leikattua - saksilla. Ei ole iso pläntti. Voisi lainata ruohonleikkurin, mutta mikä homma sen kuljettaminen ja takaisin vieminen. Ja en osaa käynnistää sitä edes.
        Toisaalta ihan kiva leikata saksilla, voi leikkiä olevansa parturi. Linnut ovat tuoneet siemeniä ja on aluillaan mänty, kaksi katajapensasta, sireeni ja ruusupensaita.
        Kun leikkaa saksilla, niin säilyvät taimet. Ruohonleikkurilla ei.

Ostin valmislettuja, ja vispasin sähkövatkaimella kermavaahtoa. Vatkain on 50 vuotta vanha, mutta toimii.
        Päälle mansikkahilloa.

Heräsin pirteänä.
        Mitä kaikkea mukavaa tuo päivä tullessaan?

Huomenta kaikille ja hyvää mieltä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heräsin pirteänä.
        Mitä kaikkea mukavaa tuo päivä tullessaan?

Huomenta kaikille ja hyvää mieltä!

Kaukolämpö on poikki.
        Pirteänä heräsin minäkin. Oli ihan lämmin nukkua kahden peiton alla. Nyt pitää miettiä, miten päivä sujuu, sillä korjaaja tulee vasta huomenaamuna.
        No kyllä se hyvin onnistuu, kun panen saunan päälle ja päästän lämpöä huoneisiin. Kai se pitää huushollin plussan puolella. :)))
        On kostea sää, tihuuttaa.

• Anonyymi

Huonosti alkoi oleminen.
      Lounaan aamuisen esivalmistelun yhteydessä vuolaisin hieman vasemmen käteni keskisormen päätä. Vaati lastarin.
      Seurauksen olin pakotettu aamupäivällä invalidin liikuntavaihtoehtoihin.

• Anonyymi

Meillä on kaukolämpö poikki. Täytyy panna sauna päälle lämmittämään huoneet.
        Onneksi on villatakki ja sukat.

• Anonyymi

Juttusi ei sovi tähän ketjuun vaan viihde puolelle tv-ohjelmat yms. evvk.roska.
        Täällä kerrotaan itsekunkin omakohtaista asoista ja kokemuksista ei jostain tyhmistä tv aiheista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juttusi ei sovi tähän ketjuun vaan viihde puolelle tv-ohjelmat yms. evvk.roska.
        Täällä kerrotaan itsekunkin omakohtaista asoista ja kokemuksista ei jostain tyhmistä tv aiheista.

En välitä keskustella sarjasta sen enempää, kysyn vain tietäviltä, ihanko totta heidän täytyy myöhemmin käydä eroprosessi läpi ja esim. jakaa omaisuutensa erossa.

• Anonyymi

Hormoonit,,,,, sarja,,,

koko esitys oli o u t o
      ei ollenkaan verrattavaissa todelliseen vaihdevuosia elävään ihmiseen,
      täysin yliampuva,
      viimestä jaksoa ei enään jaksanu kattoa ihan seko heti alusta

täysin epäonnistunu kyhäelmä kirjoitettuna aiheesta
      vaihdevuodet ja " Hormoonit "

ei kannata esittää koskaan enään uusintanakaa,,,

• Anonyymi

Minun pitää tehdä lähiaikoina monia epämieluisia asioita ja se rasittaa. Käydä verikokeissa mikä on tietysti hyvä asia kun tietää tulokset. Hammaslääkäri ajan saaminen ja hoito koska monta kertaa käytävä ja lääkäri kukalie taas kun ei ole yksityisiä kunnassa. Sitten kodin kunnostukseen liittyvät asiat. Hiusten lyhennys koska entinen lopetti ja joitain ostos asioista. Terveyteen liitytvä ongelma ja riskit jotka rasittaa.
      Tuntuu siltä kuin on selviytymis taistelussa koko ajan. Kun on joutunu odottamaan liian kauan niin asiat vaikeutuu ja joskus kyllä selkeytyy mitä tehdä esim. nyt pieni remppa asia menee paremmin kuin viivästyy. Vaikeinta on terveys asioiden saaminen kuntoon.

• Anonyymi

Se on kyllä hassua kun tulee vanhaksi kuin minäki, niiin arjesta selviytyminen on tosi työlästä vaikka ei tee paljoonaa hommia niin tuntuu ettei ehdi niitä vähiäkään tehdä,
        ihan kuin pelkkä oleminenki olisi työlästä, kovaa työtä,
        olenki tullu siihen tulokseen etten ainakaa minä " elämästä selviä hengissä "
        hohoijaaaaa,,,

töllötän ny TV:tä vähän aikaa,

• Anonyymi

Nukuin päiväunet ja herätessä muistin unen jossa kävelin vanhan historia tyylisen 2 kerros tai korkea 1krs korkuisen harmaa kivisen talon ohi, ovet pienehköt ikkunatkin oli siinä metalli vahvisteisia , katto punainen tiili tai pelti ja se oli muka juuri rementoitu liike rakennus joka on olemassa kunnassa jonka tunnen. Oikeasti siinä paikalla on tavanomainen laatikkomainen rakennus joita on joka kunnassa eikä sitä ole rempattu vuosiin. Sen vieressä oli nykyaikainen vaatekauppa ja näin ihmisiä joita en tuntenut ja rakennuksen lähellä miehen joka muistutti jotakuta ja joku keskustelu siinä oli en muista. Olin tänään netissä lukenut erään Facebook txt jossa ihmetellään asioita esim. Miksi kirkkotaiteessa on sieniä ja Miksi paavi pukeutuu isoksi kärpässieneksi? Tuliko punainen katto siitä uneeni? Rakennus ei ollut kirkko tms. En yleensä muista unia hyvin niinkuin nuorempana. Nyt herättyä heti kävin sen läpi. Se rakennus minkä näin en muista juuri sellaista nähneeni vaikka aika paljon olen netissä ja YT, X niitä katsellut.

• Anonyymi

Mitähän tarkoittaa, kun unissa kaveeraan kuninkaallisten kanssa?
        Useana yönä.

Muuten on ollut kelju päivä.
        Kävely huonoa, ajattelin ruveta syömään inkivääriä, jos auttaisi.
        Jos vaikka raastaisi veteen?
        Yksinäistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän tarkoittaa, kun unissa kaveeraan kuninkaallisten kanssa?
        Useana yönä.

Muuten on ollut kelju päivä.
        Kävely huonoa, ajattelin ruveta syömään inkivääriä, jos auttaisi.
        Jos vaikka raastaisi veteen?
        Yksinäistä.

aivan kuin minun suusta,
        en kuitenkaa unia ole nähvy tääläkertaa kuniinkaalisista,

surkeeta yksinäistä, hiljaista, kivuliastaki,
        parantaisko ja nuorentaisko inkivääri vanhan ihmisen terveempään kuntoon,
        pitäs kaikokkeilla, luulakseni inkivääri kasviksena on pahan makunen kasvis,

• Anonyymi

Se unessa näkemäni vanhan tyylinen kivi rakennus oli pankki nyt olemassa olevan toimivan pankin paikalla. Olisi pitänyt mainita. Vatikaani ja pankki toiminta niillä on yhteys.

• Anonyymi

Viime viikolla sain tehtyä tai hoidettua monta asiaa mm kodin kunnostuksia mutta tekemistä riittää vielä. Päivät menee niin äkkiä. Hukkasin aikaa tänään verkko ostoksia miettiessä ja kun olin valmis tilaamaan niin huomasin että tärkein ostos oli vain mustana ei valkoisena enkä sitten tilannut mitään. Sama tavara löytyi onneksi toisesta kaupasta.
      Nukkumisongelmia on edelleen. Eilen nukuin illalalla yli tunnin varmaan heräsin sitten ennen 21 ja sitten valvoin yli 2 ja heräsin 8. Taas oli iltapäivällä unelias olo ja pysyttelin valveilla ettei sama toistuisi.
      Eilen paistoi aurinko pitkästä aikaa.

• Anonyymi

Aamulla oli pakkasta n 20^ ja sulatin pakastimen ja sisältö laatikkoon ja parvekkeelle. Oli nyt enemmän jäässä kuin yleensä johtuu siitä että on varautunut jo pitemmän aikaa elintarvike häiriöihin ja odotin pakkasta. Kaapin digitaalinen mittari ei näytä enää laitteen lämpötilaa joten täytyy pitää sisällä laatikossa mittaria näin alkuunsa. Valo kaapissa palaa ja toimii ok enkä tiedä miten sen voi korjata ja se maksaisi koska asentaja tulee kauempaa. Toisaalta jk/ pakastin on jo yli 20v vanha enkä sitä vaihda ennekuin on koneisto on rikki.
      Pyykinpesu sujuu hyvin nykyään,kone päättää painon mukaan kauanko pesee ja huuhtoo,muutos näkyy näytöllä yleensä puolikone puuvillaa 60 on 1.40t . En pese täysiä koneita.
      Tilasin kotim verkkokaupasta tuotteen jonka pitäisi tulla tällä viikolla. Sama tuote oli Kärkk. aiemmin jos olisin huomannut katsoa tarkemmin muuta tilatessasi nyt näyttää että ei ole saatavilla oikean väristä toisessa kaupassa enää. Kertyneitä tehtäviä on saanut tehtyä. Loput järjestyy lähi viikkoina.
      Joulusta en välitä. Pitäisi talvi valot laittaa ellei ole menneet tai mene laitosa rikki. Kesällä pärjäsin muutaman hellepäivän hyvin en hikoile herkästi mutta talven tultua kylmä tuntuu ja palelen helposti.

• Anonyymi

" Jumala ei ole Hän, engl He, hän ei ole ihminen, human, henkilö, ei kuva patsas eikä mikään uskonto.
      Jumala on elekromagneettinen energia pulssi, jenergia joka antaa elämiä ja elämää kaikenlaisille asioille "

• Anonyymi

Viime viikolla sain monta asiaa tehdyksi. Tämä vuosi on ollut suorittamista koska tehtäviä on kertynyt ja jatkuu tammikuussa. Tuleekohan sellaista aikaa koskaan enää että kaikki tarpeelinen on tehty ja voi istua ja hoitaa vain pakolliset asiat kuten ruoka,tiskaus,siivous yms. Ettei tarvitse miettiä terveys asioita tai remppoja.
      Tänä aamuna olikin liikaa pakkasta lähteä taksilla kauppaan, harmi kun keskiviikkona pyhäja palelin luihin ja ytimiin aamupäivällä kovasti kotonakin krs talo asunnossa jossa on aina on hyvin kaukolämpöä. Liian vähän vaatteita ja kylmä sää vahvistaa verenkiertoon vaikuttavia lääkkeitä ja em aiheuttaa joskus palelu kohtauksia. Ikääntyessä,kylmän sieto vähenee. Lapsena ja nuorena olin paljon ulkona pakkasissa. Nyt piipahdus parvekkeellakin on joskus liikaa. Ruuan jälkeen helpotti kun makasin sohvalla ja nukahdin alle puolituntia villaisen torkkupeiton alla. Sitten virkistävää kahvia ja nettiä. Aurinko paistoi kirkkaasti hetken aikaa ja puut ovat kauniissa huurteessa.
      Jouluvalmisteluja en tee. En pidä joulu ruuista enää. Sisustusta muutan lisäämällä väriä tekstiileillä. En polttele kynttilöitä, led valoja on varalla jos on sähkökatkos.

• Anonyymi

Olen helpottunut kun terveyteen liittyvä eräs asia on hoidettu. Verikokeet ok vain hampaita täyttyy hoitaa ja uudet silmälasit saada ostettua. Syksyllä ei ollut sopivaa kehys mallia, kokoa niin jäi. Joulua en vietä. Ei hankintoja sen takia ole ollut vuosiin. Ruokaa on varattu jk/ pakastin mitä mahtuu.
      Mitä olisi pitänyt keritä tekemään syksyllä on mattojen vienti pesulaan.
      Pakastimen sulatsulatusus joku viikko onnistui hyvään aikaan kun tavarat säilyi hyvin parvekkeella.

• Anonyymi

Löysin ketjun. Edellinen txt joulun ajoilta. Mitään uusia ei kannata aloittaa.
      En erityisemmin viettänyt pääsiäistä. Mämmiä en syö koska se on niin makeaa. Munakkaita syön jatkuvasti ja on herkullista kun lisää kuohukermaa. Lapset ei rimputa ovikelloja enää kuten joskus. Oven koodi lukitus estää kaipustelijat. Paistinpanulla tein makaroni laatikkoa ilman munamaitoa tietenkin. Juureksia,eilen paistettua jauhelihaa,kokojyvä kauramakaronia,sipulia ja hyvää tuli. Ei tarvitse uunia lämmittää. Mikroa ei ole enää,turhake ja epäterveellinen tapa.
      Kunpa,aloittaisi yhteen saksaan aikaan kuten ennen. EU on orjuutta. Päästävä eroon niistä roistoista. Kevät tulee,ilma haisee siltä,sumua. Aika kuluu liian nopeaan. Joka päivä jotain pitää tehdä.tänäänkin aamulla ruokatilaus,laskun maksua ja jotain pientä järjestelyä, päiväunta 20min.
      3 tai 2 asiaa pitäisi hoitaa ensi viikolla.

• Anonyymi

Hyvin alkoi. Löytyi ihana miesystävä.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6354
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3302
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2616
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2228
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1798
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1736
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1530
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1422
    9. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1413
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1388
    Aihe