Ultra bran tuotannosta nousee esiin nämä

Anonyymi-ap

Levyt;
1.Houkutusten kiihottava maku EP levy
2.Vapaaherran elämää studiokiekko
3.Kalifornia studiolevy
4.Kroketti studiokiekko

Kappaleet;
1.Houkutustenb kiihottava maku(huikean omaperäinen)
2.veturi, taksi,valtamerilaiva
3.Ampukaa komissaarit nuo hullut koirat(omaperäinen ja näitä yhtyeen alkupään kappaleita joissa eri tyyli kuin myöhemmissä kappaleissa)
4.Laulu mannerheimista
5.Savanni nukahtaa
6.Musta, niljaisten lehtien kaupunki(tyylikkään boheemi melodia hivelee aistejani!)
7.kun vaihtuu vuosituhat(huikea tunnelma)
8.Pärnu(harmoninen teos)
9.Vesireittejä(mahtipontinen ja tunteisiin menee melodioiden hienouden takia)
10.Villi viini(taidokas kappale ja hyvin akustinen)
11.Minä suojelen sinua kaikelta(valtavan iso hitti)
12.Suosi ulkomaalaista(pikkuhitti)
13.Säkeitä erwin rommelille
14.Helsinki1
15.Pikku kissa
16.Avaruuden lapsia(luova)

7

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ''Onko metro luotettava Tukholmassa onko Pariisissa tallella vahva terästorni onko Berliinissä makkaraa ilman läskiä onko Helsinki tunnin edellä vai jäljessä.'' Moskova-biisin kertosäe siinä.

    • Anonyymi

      Entäs eläinaiheiset biisit: Hauki,Siili,Heppa.Loistavia kaikki lyhyeksi jäi UB:n taival mutta mahtava musiikki elää se on kiistatta selvää,lavalla yhtye oli näyttävä kokonaisuus torvisektioineen päivineen isoa soundia ja unohtumattomia hittibiisejä klassikkomusaa ehdottomasti.Vastaavaa bändiä ei varmasti ihan vähään aikaan tule ellei joku/jotkut innostu sellaista perustamaan.(tätä EI poisteta sitten lainkaan)

      • Anonyymi

        muistuu piirtyy hyvi nmieleen kun televisioitiin niiden yksi iso juhlava keikka jossa huikea lavaenergia esim melasniemi ja vuokko+ terhi hienosti toi harmoniaa laulullaan ja kerkon pianotaide onnistui hyvin unohtamatta rumpalia ja muita ja ehkä viimeisimpänä kaiken perustana basisti joka jäänyt ehkä yhtyeessä liikaakin taka-alalle ja hienot torvet. Suuret melodialinjat ja kokeellisuuttakin löytyi bändiltä. Joskus sanoitukset kompastui naiiviuteen kuten esim kappaleissa ampukaa komissaario nuo ja suosi ulkomaista (koska suosi ulkomaista kappaleessa kritiikki keskustaa kohtaan yliampuvaa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muistuu piirtyy hyvi nmieleen kun televisioitiin niiden yksi iso juhlava keikka jossa huikea lavaenergia esim melasniemi ja vuokko terhi hienosti toi harmoniaa laulullaan ja kerkon pianotaide onnistui hyvin unohtamatta rumpalia ja muita ja ehkä viimeisimpänä kaiken perustana basisti joka jäänyt ehkä yhtyeessä liikaakin taka-alalle ja hienot torvet. Suuret melodialinjat ja kokeellisuuttakin löytyi bändiltä. Joskus sanoitukset kompastui naiiviuteen kuten esim kappaleissa ampukaa komissaario nuo ja suosi ulkomaista (koska suosi ulkomaista kappaleessa kritiikki keskustaa kohtaan yliampuvaa).

        Ampukaa komissaarit, nuo hullut koirat.Ultra Bra ei laulanut poliittisista asioista edes vihjailevasti biisit käsitteli aivan muita aiheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ampukaa komissaarit, nuo hullut koirat.Ultra Bra ei laulanut poliittisista asioista edes vihjailevasti biisit käsitteli aivan muita aiheita.

        mistä tiedät? Onko ultra bran väki kertonut itse mistä esim toi biisi kertoo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ampukaa komissaarit, nuo hullut koirat.Ultra Bra ei laulanut poliittisista asioista edes vihjailevasti biisit käsitteli aivan muita aiheita.

        ehkä en osaa hahamottaa, ehkä oon pölvästi mutta mua alko ihmetyttämään tämä kohta tuosta kyseisestä kappaleesta "hoet , ei itään vaan kohti eurooppaa, pian kai namibiasta tehdään suomen siirtomaa," niin että minä sain käsityksen tuosta kohdasta että kappaleen kirjoittaja ei pidä siitä jos suomeen tulee ulkomaalaisia vai käsitinkö väärin? JA sitten minulla tuli myös käsitys kohdasta "ampukaa komissaarit, nuo hullut koirat" että onko tuossa kyse kritiikistä(joka esitetään mustan huumorin kautta) euroopan unionin herroja kohtaan jotka säätää lakeja ja kirjoittajan mielestä rakentavat liikaa muureja? Oon kyllä osittain samaa mieltä kirjoittajan kanssa että EU on myös haaste, mutta onhan se nyt tietenkin (hitto vie) tosi tärkeä jonka ansiosta sodat euroopassa vähentyneet ja kun on esim Nato ja EU , ne luo turvaa ihmisille esim pahaa venäjää vastaan ja tulevaisuudessa mä ainakin toivon että EU kehittyisi myös sotapuolustusliitoksi.

        Myö oon aina pitäny tuota kappaletta aika radikaalina tekstin osalta, mutta tykkään kyllä tosi paljon sävellyksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ampukaa komissaarit, nuo hullut koirat.Ultra Bra ei laulanut poliittisista asioista edes vihjailevasti biisit käsitteli aivan muita aiheita.

        enkä ole yksin mielipiteeni kanssa sillä taisi olla ihan ammattikriitikko joka oli tehnyt levyarvostelun jostakin ultra bran levystä jossa hän totesi jotain teksteistä, että antoi kritiikkiä teksteistä enkä usko että minä ja se kriitikko olemme ainoat suomessa jotka näin tuumailee , mutta tämä liittyy siis joihinkin ultra bran teksteihin emmekä tarkoittaneet kaikkia kappaleiden tekstejä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2819
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      386
      2690
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2210
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      74
      1855
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1793
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1784
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1718
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1502
    Aihe