Uutta elämää toimintakeskus

Anonyymi-ap

Millä perusteella ihmiset on siellä monia vuosia? Työttömät siis,ei vakkarit. Miten voi olla mahdollista että jopa 9 vuoden putkia,työttömillä? Jonkinlainen suhmurointi täytyy olla kyseessä.

200

2281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eivät kykene yksinkertaisesti yhtään mihinkään muuhun ja haluavat olla siellä.

      • Anonyymi

        Vakkarit taas on sielä koska saavat hyvää palkkaa


    • Anonyymi

      ei kovin hyvin mene jos tuostakin asiasta pitää olla noin kateellinen.

    • Anonyymi

      Yleensä pahoja mt-ongelmia ja ongelmia alkoholin kanssa, siis suojapaikka heille.

    • Anonyymi

      Onhan näitä nimikkeitä millä pystyy ottamaan tyypin sisään: työharjoittelu, työkokeilu, kuntouttava työtoiminta, palkkatuettu työ... jos on noihin joskus suostunut, niin vaihtelevat vain nimikkeitä sopivin väliajoin.

    • Anonyymi

      Miksi Karkialammen myymälä lopetettiin? Oli paljon hyvää tavaraa tee-se-itse porukoille. Mihin tavarat nyt menevät? Vetääkö joku välistä. Tarkastaako tätä toimintaa kukaan vai onko tämä veijareiden temmellyskentttää

      • Anonyymi

        Herrojen nerojen päätöksiä lopettaminen kun ei myyntipäivät tuottaneet kuin 200-670€ per pv jopa ylikin ja vuokra/sähkötkin pitäisi maksaa(niin laittoivat kiinni) kevättä kohden ruohonleikkurit olisi tehnyt kauppaa ja niitä on kuulema kymmenittäin50-100kpl varastossa jossakin osa kunnossa oleviakin joukossa,menivät jollekkin sisäiselle ostajalle! ja tee-se-itse huonekalujakin oli kerätty runsainmitoin varastoon,menivät jäte-aseman monttuun,kuten osa polkupyöristäkin joista olisi saanut varaosia tee-se-itse mies muttei saanut myydä.
        -Mutta ei saanut uusi toimminanjohtajakaan PALUU JUNALIPPUA välille Mikkeli- Lahti minkä Henk-kunta adressilla oli kerännyt yli 20 nimeä 1kk päästä virkaan astumisestaan.
        -Jäi kuulema työntekijänedustajan pöydälle tai jonnekkin.
        Takinkääntäjijä koko poppoo ja nykyisin pelolteltu kuulema vaikka millä =nykyisin ruskeanreijän ??????
        Terv: PT 6kk eikä päivääkään yli.


      • Anonyymi

        Herrojen nerojen päätöksiä lopettaminen kun ei myyntipäivät tuottaneet kuin 200-670€ per pv jopa ylikin ja vuokra/sähkötkin pitäisi maksaa(niin laittoivat kiinni) kevättä kohden ruohonleikkurit olisi tehnyt kauppaa ja niitä on kuulema kymmenittäin50-100kpl varastossa jossakin osa kunnossa oleviakin joukossa,menivät jollekkin sisäiselle ostajalle! ja tee-se-itse huonekalujakin oli kerätty runsainmitoin varastoon,menivät jäte-aseman monttuun,kuten osa polkupyöristäkin joista olisi saanut varaosia tee-se-itse mies muttei saanut myydä.
        -Mutta ei saanut uusi toimminanjohtajakaan PALUU JUNALIPPUA välille Mikkeli- Lahti minkä Henk-kunta adressilla oli kerännyt yli 20 nimeä 1kk päästä virkaan astumisestaan.
        -Jäi kuulema työntekijänedustajan pöydälle tai jonnekkin.
        Takinkääntäjijä koko poppoo ja nykyisin pelolteltu kuulema vaikka millä =nykyisin ruskeanreijän ??????
        Terv: PT 6kk eikä päivääkään yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herrojen nerojen päätöksiä lopettaminen kun ei myyntipäivät tuottaneet kuin 200-670€ per pv jopa ylikin ja vuokra/sähkötkin pitäisi maksaa(niin laittoivat kiinni) kevättä kohden ruohonleikkurit olisi tehnyt kauppaa ja niitä on kuulema kymmenittäin50-100kpl varastossa jossakin osa kunnossa oleviakin joukossa,menivät jollekkin sisäiselle ostajalle! ja tee-se-itse huonekalujakin oli kerätty runsainmitoin varastoon,menivät jäte-aseman monttuun,kuten osa polkupyöristäkin joista olisi saanut varaosia tee-se-itse mies muttei saanut myydä.
        -Mutta ei saanut uusi toimminanjohtajakaan PALUU JUNALIPPUA välille Mikkeli- Lahti minkä Henk-kunta adressilla oli kerännyt yli 20 nimeä 1kk päästä virkaan astumisestaan.
        -Jäi kuulema työntekijänedustajan pöydälle tai jonnekkin.
        Takinkääntäjijä koko poppoo ja nykyisin pelolteltu kuulema vaikka millä =nykyisin ruskeanreijän ??????
        Terv: PT 6kk eikä päivääkään yli.

        Siis niinku mitenkä.? Yrittikö henkilökunta äänestää uuden toiminnanjohtajan ulos?
        Siis tämän V.L.:n?
        Onko se siellä vielä? Kuka on puikoissa?
        Itse olit palkkatuella 6 kk ja riitti, vai pistivät pihalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis niinku mitenkä.? Yrittikö henkilökunta äänestää uuden toiminnanjohtajan ulos?
        Siis tämän V.L.:n?
        Onko se siellä vielä? Kuka on puikoissa?
        Itse olit palkkatuella 6 kk ja riitti, vai pistivät pihalle?

        Kyllä, näin tapahtu, kerroin asian jo tuolla vanhemmassa ketjussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis niinku mitenkä.? Yrittikö henkilökunta äänestää uuden toiminnanjohtajan ulos?
        Siis tämän V.L.:n?
        Onko se siellä vielä? Kuka on puikoissa?
        Itse olit palkkatuella 6 kk ja riitti, vai pistivät pihalle?

        Juu helmikuussa tuli uusi Tj ja noin 1kk päästä henkilökunta päätti äänestää uuden toiminnanjohtajan ulos?kiertävällä "nimi adressilla johon olivat kirjoittaneet sellaisetkin henkilöt nimensä ketkä ovat nyttemmin ns päättävissä elimissä YM, näin se näköjään menee,Kyseisstä listaa Tj /Vl ei ilmeisemmin saanut elikkä ei ole tietoinen asiasta.
        Itse olin 6kk sopparilla ja itse sain työpaikkani ennen sopparin loppumista eli itse poistuin ennen kun olisin samaistunut zombeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu helmikuussa tuli uusi Tj ja noin 1kk päästä henkilökunta päätti äänestää uuden toiminnanjohtajan ulos?kiertävällä "nimi adressilla johon olivat kirjoittaneet sellaisetkin henkilöt nimensä ketkä ovat nyttemmin ns päättävissä elimissä YM, näin se näköjään menee,Kyseisstä listaa Tj /Vl ei ilmeisemmin saanut elikkä ei ole tietoinen asiasta.
        Itse olin 6kk sopparilla ja itse sain työpaikkani ennen sopparin loppumista eli itse poistuin ennen kun olisin samaistunut zombeihin.

        Samaistunut zombeihin😂😂😂Mutta joo, kuka siellä nyt on TJ?


    • Anonyymi

      Ei Kait siellä kukaan vuosia ole? Kait työtoiminnassakin on joku aikarajoitus, tai muuten vääristellään kilpailua oikein urakalla? Meinaan Uutta elämääkin syö ainakin kirpputorien ja ehkä muidenkin pienyritysten leipää palkkatuki- ja ilmaistyöntekijöillään.

      • Anonyymi

        Kyl siel vuosikausia on samat 9euron kaverit ollu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl siel vuosikausia on samat 9euron kaverit ollu.

        eräänlaisia elintapaintiaania siis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl siel vuosikausia on samat 9euron kaverit ollu.

        Mutta onko laillista? Pitäisi olla työllistymistä edistävää toimintaa... no onko jos jatkuu vuosien ajan? Vanhempieni taloyhtiöön Uutta Elämää teki maalausurakan, miten voi olla kilpailulainsäädännön mukaista, jos työntekijät eivät olleet alan tessillä töissä vaan Kelan rahoilla...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onko laillista? Pitäisi olla työllistymistä edistävää toimintaa... no onko jos jatkuu vuosien ajan? Vanhempieni taloyhtiöön Uutta Elämää teki maalausurakan, miten voi olla kilpailulainsäädännön mukaista, jos työntekijät eivät olleet alan tessillä töissä vaan Kelan rahoilla...?

        Ei ne sais teetättää palkkatukilaisilla noita maalauskeikkoja. Ja tuskin noiden työllä on minkäänlaista takuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl siel vuosikausia on samat 9euron kaverit ollu.

        Näin on. 3 kuukautta kuntouttavassa, sitten 3 kuukautta koti sohvalla ja taas uusi 3 kuukauden pesti kuntouttavaan.
        Ja tuota kierrätystä loputtomiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. 3 kuukautta kuntouttavassa, sitten 3 kuukautta koti sohvalla ja taas uusi 3 kuukauden pesti kuntouttavaan.
        Ja tuota kierrätystä loputtomiin.

        Kuntouttava työtoimintaa järjestetään asiakkaan yksilöllisen tarpeen mukaan osa- tai kokopäiväisesti 1-4 päivänä viikossa 3-24 kuukauden ajan. Toiminnan on oltava tavoitteellista siten, että se parantaa asiakkaan elämänhallintaa ja toimintakykyä, jotta hän voisi työllistyä, hakeutua koulutukseen tai osallistua TE-hallinnon työllistymistä edistäviin palveluihin. Ja ekis saa 10,09 e , eli nettoaa 1.09 euroa noista. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntouttava työtoimintaa järjestetään asiakkaan yksilöllisen tarpeen mukaan osa- tai kokopäiväisesti 1-4 päivänä viikossa 3-24 kuukauden ajan. Toiminnan on oltava tavoitteellista siten, että se parantaa asiakkaan elämänhallintaa ja toimintakykyä, jotta hän voisi työllistyä, hakeutua koulutukseen tai osallistua TE-hallinnon työllistymistä edistäviin palveluihin. Ja ekis saa 10,09 e , eli nettoaa 1.09 euroa noista. :D

        Hei. Se kuntoutettavan 9€/pv menee kuntoutettavalle suoraan Keöaöta.
        Me nettoamme sen 10.09€/pv


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Se kuntoutettavan 9€/pv menee kuntoutettavalle suoraan Keöaöta.
        Me nettoamme sen 10.09€/pv

        Wau, ilmankos sinne niitä haluatte.


      • Anonyymi

        Ihan samaa tekee Viadia myös käyttää ilmaista työvoimaa hyväksi


    • Anonyymi

      Entäpä ViaDia? Millainen paikka ja työporukka? Palkkatukipaikkana.

    • Anonyymi

      mahapasi ollut ekiksellä 90 luvun vaihtorin ajoilta asti

    • Anonyymi

      Kerran ekisläinen; aina ekisläinen. Kannattaa muistaa, että ekikselle on annettu valtuudet toimia "minityökkärinä", joten nimesi ja yhteystietosi jäävät rekisteriin. Kuka tietää jaetaanko tuota rekisteriä myös ekiksen yhteistyökumppaneille? Kuitenkin heille riittää kilautus TE-toimistoon, jotta tyyppi saadaan ohjattua takaisin ekiksen palveluihin tai voivat itse tarjota työtä, josta ei pysty kieltäytymään.

      • Anonyymi

        Mitä on työ josta ei pysty kieltäytymään? Eikö Suomessa ole valinnanvapaus? Mitä tapahtuu, jos ei mene määrättyyn paikkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on työ josta ei pysty kieltäytymään? Eikö Suomessa ole valinnanvapaus? Mitä tapahtuu, jos ei mene määrättyyn paikkaan?

        On valinnanvapaus: toimeentulotukea ei ole pakko nostaa. Ja sitä leikataan alkuun 20% jos kieltäydyt kuntouttavasta. Jos niskoitttelu jatkuu lähtee 40% pois.


      • Anonyymi

        Pyytäkää tiedot, mitä heillä on teistä niiden rekisterissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On valinnanvapaus: toimeentulotukea ei ole pakko nostaa. Ja sitä leikataan alkuun 20% jos kieltäydyt kuntouttavasta. Jos niskoitttelu jatkuu lähtee 40% pois.

        Aivan oikein teille reppanoille. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyytäkää tiedot, mitä heillä on teistä niiden rekisterissä.

        eikä tarvitse pyydellä sanoo vaan että haluaa tarkastaa kaikki tiedot ja sen jälkeen vaatia kaikki poistettavaksi.niitten on suostuttava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikä tarvitse pyydellä sanoo vaan että haluaa tarkastaa kaikki tiedot ja sen jälkeen vaatia kaikki poistettavaksi.niitten on suostuttava.

        Eikö ole sama asia? Pyytää ja haluta? Tosin mistä voi tietää saatko kaikki tiedot nähtäväks? Ja mistä voi tietää onko oikeesti poistettu, no, tekee muutaman kuukauden päästä uuden pyynnön tarkistaa tiedot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole sama asia? Pyytää ja haluta? Tosin mistä voi tietää saatko kaikki tiedot nähtäväks? Ja mistä voi tietää onko oikeesti poistettu, no, tekee muutaman kuukauden päästä uuden pyynnön tarkistaa tiedot.

        Haluta voi aina mitä vaan.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole sama asia? Pyytää ja haluta? Tosin mistä voi tietää saatko kaikki tiedot nähtäväks? Ja mistä voi tietää onko oikeesti poistettu, no, tekee muutaman kuukauden päästä uuden pyynnön tarkistaa tiedot.

        Tuskin ne paljon poistelee, tai sitten saavat helposti samat tiedot uudestaan toiselta ry:ltä, jonne tiedot on valuneet. Näillä on myös luottohenkilöt TE-toimistossa, joilta ne saa helposti tiedoja, kun tarvitaan lähettää pakollinen työtarjous.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin ne paljon poistelee, tai sitten saavat helposti samat tiedot uudestaan toiselta ry:ltä, jonne tiedot on valuneet. Näillä on myös luottohenkilöt TE-toimistossa, joilta ne saa helposti tiedoja, kun tarvitaan lähettää pakollinen työtarjous.

        Uutta elämää --> Toimintakeskus--> Tietosuojaseloste: lukekaa sieltä oikeutenne tietojen poistoon, ja mitä kaikkea teistä on voitu kirjata ylös mm. seksuaalinen suuntautuminen! Kehotan poistattamaan kaikki tiedot itsestään. terv. nimim "vastaamo2"


    • Anonyymi

      työ tekee vapaaksi

    • Anonyymi

      nöyryyttä lisää ekisläisille, sitä toivon.

      • Anonyymi

        Tarkoitatko ruskeakielisyyttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko ruskeakielisyyttä?

        Ruskeaa peeenistä tarkotan


    • Anonyymi

      Kumma kun ei työministeriöstä ole vastattu. Kun kysyin miksi lakia noudattamolle yhdistykselle myönnetään palkkatukilaisia...pitää kysyä uudestaan,

      • Anonyymi

        Kysele ja valita edes oikeaan paikkaan, niin saat vastauksen reppana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysele ja valita edes oikeaan paikkaan, niin saat vastauksen reppana.

        Kyl oon saanu vastauksia, uskallan sentään puuttua epäkohtiin, vituttaako? Taidat olla ekisen vakkari :D . Jopa pomosi on käy mua painostamassa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysele ja valita edes oikeaan paikkaan, niin saat vastauksen reppana.

        mikä on oikea paikka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysele ja valita edes oikeaan paikkaan, niin saat vastauksen reppana.

        Oot kyl hieno mies, arvostan! T:Reppana, kerro oikeat paikat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot kyl hieno mies, arvostan! T:Reppana, kerro oikeat paikat!

        Itse valitin apulaisoikeuskanslerille ja sain ison pinon papereita vastaukseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse valitin apulaisoikeuskanslerille ja sain ison pinon papereita vastaukseksi.

        Mielenkiintoista. Mitä vastattiin? Joka kaupungissahan on tämä sama meno.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Mitä vastattiin? Joka kaupungissahan on tämä sama meno.

        Valita itse ja saat vastauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse valitin apulaisoikeuskanslerille ja sain ison pinon papereita vastaukseksi.

        Höpö juttuu heität. Kerroppa edes mistä asiasta valitit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö juttuu heität. Kerroppa edes mistä asiasta valitit?

        Tiedän kokemuksesta, sieltä ei todellakaan tule isoa pinoa papereita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse valitin apulaisoikeuskanslerille ja sain ison pinon papereita vastaukseksi.

        Vastaukset paperisina!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaukset paperisina!?

        Kyllä, miellyttävämpi ja helpompi lukea kuin tietokoneen näytöllä.

        Papereita tulee paljon, kun valituksen aihe on sellainen, johon otettava monen ihmisen kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, miellyttävämpi ja helpompi lukea kuin tietokoneen näytöllä.

        Papereita tulee paljon, kun valituksen aihe on sellainen, johon otettava monen ihmisen kantaa.

        Tulkoot vaikka tuohisina, ei auta mitään.
        Onko niin, että joku tässä nyt vain pätee, kun on oikein uskaltanut ja osannut laittaa apulaisoikeuskanslerille postia ja kyselyn.

        No, hienoa, että heitäkin joku muistaa. Taitaapi tulla tusinavastaus takaisin.
        Näitä toimareita, pajoja ja sijoitus-puuhastelu -paikkoja on joka kunnassa ja kaupungissa. Niitä on oltava, koska niihin on sijoitettava henkilöitä, joita ei voida muualle sijoittaa. Niiden yleisestä toiminnasta on yleensä turha ämpyillä.
        Sastamalassa oli aikoinaan tapaus, jossa yritys teetti 9 € ihmisillä toilettitilojen peilikaappeja. Siitä meni valitus läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulkoot vaikka tuohisina, ei auta mitään.
        Onko niin, että joku tässä nyt vain pätee, kun on oikein uskaltanut ja osannut laittaa apulaisoikeuskanslerille postia ja kyselyn.

        No, hienoa, että heitäkin joku muistaa. Taitaapi tulla tusinavastaus takaisin.
        Näitä toimareita, pajoja ja sijoitus-puuhastelu -paikkoja on joka kunnassa ja kaupungissa. Niitä on oltava, koska niihin on sijoitettava henkilöitä, joita ei voida muualle sijoittaa. Niiden yleisestä toiminnasta on yleensä turha ämpyillä.
        Sastamalassa oli aikoinaan tapaus, jossa yritys teetti 9 € ihmisillä toilettitilojen peilikaappeja. Siitä meni valitus läpi.

        Reppanalla on todellisuus hukassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulkoot vaikka tuohisina, ei auta mitään.
        Onko niin, että joku tässä nyt vain pätee, kun on oikein uskaltanut ja osannut laittaa apulaisoikeuskanslerille postia ja kyselyn.

        No, hienoa, että heitäkin joku muistaa. Taitaapi tulla tusinavastaus takaisin.
        Näitä toimareita, pajoja ja sijoitus-puuhastelu -paikkoja on joka kunnassa ja kaupungissa. Niitä on oltava, koska niihin on sijoitettava henkilöitä, joita ei voida muualle sijoittaa. Niiden yleisestä toiminnasta on yleensä turha ämpyillä.
        Sastamalassa oli aikoinaan tapaus, jossa yritys teetti 9 € ihmisillä toilettitilojen peilikaappeja. Siitä meni valitus läpi.

        Mistäköhän asiasta laitettu oikeuskanslerille? Kannattaa miettiä ennen kuin laittaa, kuuluko asia oikeuskanslerille? Näiden yhdistyksien toimintaa on valvoo esim.Avi, valita sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäköhän asiasta laitettu oikeuskanslerille? Kannattaa miettiä ennen kuin laittaa, kuuluko asia oikeuskanslerille? Näiden yhdistyksien toimintaa on valvoo esim.Avi, valita sinne.

        Just näin AVI:lle voi valittaa. Mutta mistä valittaa?
        Katsos kun pajalla yritetään etsiä sinulle polkua takaisin työelämään. Ei haittaa, vaikka olisit yli 60 vuotias. Ei haittaa, vaikka tupertamasi homma pajalla ei antaisi sinulle mitään. Katsos kun näin se menee.


    • Anonyymi

      vakkarit siellä tavallaan elinkautisia ei ne enää mihinkään oikeisiin töihin pääse.

      • Anonyymi

        Onko oma kokemus tästä asiasta?


      • Anonyymi

        Polku töihin kuntouttavasta onko näitä olemassa tuskin..Montako päivää on pakko ottaa työtä vastaan riittääkö yksi.


    • Anonyymi

      Siitäkö se Anna Erikson laulaa: Tahdon uuden elämän, vihdoinkin sen käsitän.

      Täytyykin heti maanantaina mennä Raviradantielle etsimään!

      • Anonyymi

        Entinen elämä oli parempi..


    • Anonyymi

      Joo-o, kyllä ekotori on ainut paikka näille keitä siellä on, ei kukaan muu suostu ottamaan. ja johonkin ne on välillä pantava, työttömyysputki poikki. Totuutta on hyvä katsoa silmään.

    • Anonyymi

      Aika karua että samat tyypit on pajoilla vuodesta toiseen. Miten uusia työttömiä voi edes sinne ottaa kun ns. vakituiset ukot valtaa paikat.

      • Anonyymi

        näitä paseja yritetään pitää pullosta irti, tulee vielä isommat kulut jos tulee katkon miehiä niistä. tai joutuu viemään hourulaan kun seinät kaatuu kotona päälle.


    • Anonyymi

      Onko hygieniapassit voimassa kaikilla jotka ovat kahviossa "töissä"? Ettei vaan olisi koira haudattuna jollain pilkkojalla. Melko uskaliasta toimintaa värvätä ties ketä "työhön". Kaupan puolelle tullut myös ilmeisesti hyvinkin päteviä "myyjiä"..

      • Anonyymi

        Ei ry tarvitse passeja ja lupia.
        Vain kuivaa koiran kakkaa.


      • Anonyymi

        Tänään Länärissä juttu kuntouttavalla olevasta Jerestä, joka on Breikki-kahvilassa ns. töissä. Ei aukee koko juttu, kun ei ole varaa maksaa lehteä. Otsikossa mainitaan, että Jere saa satasen kuussa jäämään käteen. Olisko kerrankin juttu, jossa kerrotaan vähän tätä nuivempaa puolta kuntouttavalla olemisesta.
        Pitääköhän polokasta kirjastoon.


      • Anonyymi

        Ainakin ulkomuoto hiukan hämmentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään Länärissä juttu kuntouttavalla olevasta Jerestä, joka on Breikki-kahvilassa ns. töissä. Ei aukee koko juttu, kun ei ole varaa maksaa lehteä. Otsikossa mainitaan, että Jere saa satasen kuussa jäämään käteen. Olisko kerrankin juttu, jossa kerrotaan vähän tätä nuivempaa puolta kuntouttavalla olemisesta.
        Pitääköhän polokasta kirjastoon.

        Eiii... Hyvää... Päivää... Vaikutaa kusetukselta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiii... Hyvää... Päivää... Vaikutaa kusetukselta?

        Kui? Jos tyyppi kaipaa kuntoutusta, tyyppi saa sitä Uutta elämää kahviossa.
        Tyyppi haluaisi vain enemmän hilloa, että voisi ostaa pitsaa ja tatuointeja.
        Miksei Uutta Elämässä tehdä kumpaakaan? Siis pitsoja ja tatuointeja. Varma markkinarako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kui? Jos tyyppi kaipaa kuntoutusta, tyyppi saa sitä Uutta elämää kahviossa.
        Tyyppi haluaisi vain enemmän hilloa, että voisi ostaa pitsaa ja tatuointeja.
        Miksei Uutta Elämässä tehdä kumpaakaan? Siis pitsoja ja tatuointeja. Varma markkinarako?

        https://ibb.co/xYBzJmP

        Eihän siellä tämän mukaan saisi kuntoutettavia olla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://ibb.co/xYBzJmP

        Eihän siellä tämän mukaan saisi kuntoutettavia olla..

        Jutun kirjoittajalle lähetetty sähköposti:

        "Hei.
        Miksi teette muka positiivisia uutisia Mikkeöin Toimintakeskus ry:n toiminnasta? Esimerkiksi tämä juttuhan kertoo laittomasta toiminnasta, sillä Uutta Elämää somen päivittäjä (myymäläpäällikkö Karita Ikonen?) sanoo kahvilatoiminnan olevan yritystoimintaa (liite) ja yritykset eivät saa vääristää kilpailua ilmaisella työvoimalla eli yrityksessä saa käyttää kuontoutettavaa henkilöä.

        Mihin on kadonnut tutkiva journalismi ja koska se tutkii ja puuttuu toimintakeskuksen toimintaan.."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jutun kirjoittajalle lähetetty sähköposti:

        "Hei.
        Miksi teette muka positiivisia uutisia Mikkeöin Toimintakeskus ry:n toiminnasta? Esimerkiksi tämä juttuhan kertoo laittomasta toiminnasta, sillä Uutta Elämää somen päivittäjä (myymäläpäällikkö Karita Ikonen?) sanoo kahvilatoiminnan olevan yritystoimintaa (liite) ja yritykset eivät saa vääristää kilpailua ilmaisella työvoimalla eli yrityksessä saa käyttää kuontoutettavaa henkilöä.

        Mihin on kadonnut tutkiva journalismi ja koska se tutkii ja puuttuu toimintakeskuksen toimintaan.."

        Loistavaa, loistavaa!
        Aina kun näistä tehdään juttuja, niin mennään se edellä, että esim. kuntoutettava saa jotain ja riemumielin oikein kiittelee näitä "pelastajia".
        Todellakaan toimittajat eivät tee enää taustoitusta. Mennään paikanpäälle ja kuunnellaan toisen osapuolen näkökulma. Näissä tapauksissa se toinen osapuoli, kuntoutettava, ei välttämättä osaa sanoittaa omaa kantaansa. Haluaisin lukea koko artikkelin, sekö ei ollutkaan kritisoiva.? Mikkelin lehdistö nyt tiedetään. Aina vain ylistyslauluja ko. pajoista ja varsinkin silloin kun täällä jossain palstoilla avaudutaan epäkohdista.
        haluaisin myös kuulla mitä jutun tehnyt toimittaja vastasi. Heh, tai siis vastasiko?

        Yks juttu, siis tuossa ylempänä tais olla näppisvirhe? Pitäisi olla, että yritystoiminnassa EI saa käyttää kuntoutettavia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kui? Jos tyyppi kaipaa kuntoutusta, tyyppi saa sitä Uutta elämää kahviossa.
        Tyyppi haluaisi vain enemmän hilloa, että voisi ostaa pitsaa ja tatuointeja.
        Miksei Uutta Elämässä tehdä kumpaakaan? Siis pitsoja ja tatuointeja. Varma markkinarako?

        Uutta elämästä tatskoja!? Alko hirvittää! Pitsatkin pellottas, kun se koirankakkamies kertoo täällä niitä juttujaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jutun kirjoittajalle lähetetty sähköposti:

        "Hei.
        Miksi teette muka positiivisia uutisia Mikkeöin Toimintakeskus ry:n toiminnasta? Esimerkiksi tämä juttuhan kertoo laittomasta toiminnasta, sillä Uutta Elämää somen päivittäjä (myymäläpäällikkö Karita Ikonen?) sanoo kahvilatoiminnan olevan yritystoimintaa (liite) ja yritykset eivät saa vääristää kilpailua ilmaisella työvoimalla eli yrityksessä saa käyttää kuontoutettavaa henkilöä.

        Mihin on kadonnut tutkiva journalismi ja koska se tutkii ja puuttuu toimintakeskuksen toimintaan.."

        Ohhoh.
        Viimeks kun täällä puhuttiin asiallisen arvostelevasti, ehkä yli vuosi sitten toimarin asioista, niin jopas oli taas markkinointijuttu pajalta. Jostain toimintarajoitteista henkilöä oli käytetty puffina.
        Ja taas mentiin.
        Ainoo mikä tossa on, niin jos toi tänään jutussa esiintyvä tyyppi on kahvilassa omasta halustaan, niin mitäs sitten?
        Toivottavasti hänelle ei nyt tule vaikeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loistavaa, loistavaa!
        Aina kun näistä tehdään juttuja, niin mennään se edellä, että esim. kuntoutettava saa jotain ja riemumielin oikein kiittelee näitä "pelastajia".
        Todellakaan toimittajat eivät tee enää taustoitusta. Mennään paikanpäälle ja kuunnellaan toisen osapuolen näkökulma. Näissä tapauksissa se toinen osapuoli, kuntoutettava, ei välttämättä osaa sanoittaa omaa kantaansa. Haluaisin lukea koko artikkelin, sekö ei ollutkaan kritisoiva.? Mikkelin lehdistö nyt tiedetään. Aina vain ylistyslauluja ko. pajoista ja varsinkin silloin kun täällä jossain palstoilla avaudutaan epäkohdista.
        haluaisin myös kuulla mitä jutun tehnyt toimittaja vastasi. Heh, tai siis vastasiko?

        Yks juttu, siis tuossa ylempänä tais olla näppisvirhe? Pitäisi olla, että yritystoiminnassa EI saa käyttää kuntoutettavia?

        Jutun kirjoittaja ei ole mikään harjoittelija, vaan pitkän uran tehnyt toimittaja. Onko tullut kiirus vääntää juttu, toimituksen sihteeri on antanut vääriä tietoja, vai mikä. Ei kai nyt sentään tilattu juttu kiillottamaan Uutta Elämää julkiskuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ry tarvitse passeja ja lupia.
        Vain kuivaa koiran kakkaa.

        Mut toi Breikki kahvila, niin eiks se ole voittoa tuottava yksikkö? Vai taasko mennään lakia kiertäen ja se on toimintakeskuksen "alla" ja välttää hygieniapassit. Ja eikö yhdistykset tarttee hygieniapasseja? Siis niiden listoilla olevat henkilöt.


      • Anonyymi

        Niitä myyjiä haetaan koko ajan. Muutenkin yli 34 paikkaa auki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä myyjiä haetaan koko ajan. Muutenkin yli 34 paikkaa auki.

        Yks sukulaismummo kävi tuolla myymälässä ja tuli innosta puhkuen kertomaan miten siellä autetaan työttömiä ja annetaan heille töitä.
        En tiedä itsekö päätteli, vai autettiinko päättelemään.
        Kun kerroin, että suurin osa on pienillä palkoilla ja pienillä tunneilla palkkatuella. Osa saa 9 € päivässä korvausta, niin mummu suuttui.
        Siis suuttui minulle. Väitti, että valehtelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kui? Jos tyyppi kaipaa kuntoutusta, tyyppi saa sitä Uutta elämää kahviossa.
        Tyyppi haluaisi vain enemmän hilloa, että voisi ostaa pitsaa ja tatuointeja.
        Miksei Uutta Elämässä tehdä kumpaakaan? Siis pitsoja ja tatuointeja. Varma markkinarako?

        Tästä tuli mieleen, että saako ne siellä ravitolapuolella työskentelevät syödäkseen siellä? Tai js tekee vaikka ruokaa, niin voiko maistella?
        Onko siellä minkälaiset henkilökunnanedut. Ts. saako alennusta myynnissä olevista kamaoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yks sukulaismummo kävi tuolla myymälässä ja tuli innosta puhkuen kertomaan miten siellä autetaan työttömiä ja annetaan heille töitä.
        En tiedä itsekö päätteli, vai autettiinko päättelemään.
        Kun kerroin, että suurin osa on pienillä palkoilla ja pienillä tunneilla palkkatuella. Osa saa 9 € päivässä korvausta, niin mummu suuttui.
        Siis suuttui minulle. Väitti, että valehtelen.

        Mitä toi tarkottaa, että Jere saa viikossa korkeintaan satasen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä tuli mieleen, että saako ne siellä ravitolapuolella työskentelevät syödäkseen siellä? Tai js tekee vaikka ruokaa, niin voiko maistella?
        Onko siellä minkälaiset henkilökunnanedut. Ts. saako alennusta myynnissä olevista kamaoista?

        Tietääkseni saa syyvä niin paljon ku jaksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä toi tarkottaa, että Jere saa viikossa korkeintaan satasen?

        Satasen saa kuussa ei viikossa.
        No eihän tuossa ole kun 300€ ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satasen saa kuussa ei viikossa.
        No eihän tuossa ole kun 300€ ero.

        Köyhälle se on iso raha. Meille muille se on tippiraha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jutun kirjoittajalle lähetetty sähköposti:

        "Hei.
        Miksi teette muka positiivisia uutisia Mikkeöin Toimintakeskus ry:n toiminnasta? Esimerkiksi tämä juttuhan kertoo laittomasta toiminnasta, sillä Uutta Elämää somen päivittäjä (myymäläpäällikkö Karita Ikonen?) sanoo kahvilatoiminnan olevan yritystoimintaa (liite) ja yritykset eivät saa vääristää kilpailua ilmaisella työvoimalla eli yrityksessä saa käyttää kuontoutettavaa henkilöä.

        Mihin on kadonnut tutkiva journalismi ja koska se tutkii ja puuttuu toimintakeskuksen toimintaan.."

        Hyvä, Kuntouttavaa toimintaa ei saa yrityksissä käyttää, eli ei tuolla ekiksen keittiössä. Mutta millonpa noi olis lakia noudattanu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, Kuntouttavaa toimintaa ei saa yrityksissä käyttää, eli ei tuolla ekiksen keittiössä. Mutta millonpa noi olis lakia noudattanu.

        Tuota, tuota.
        Tänään ilmestyneessä julkaisussa Uutta Elämää Groupin TJ väläyttää, että ovat perustamassa OY:tä, jotta voisivat palvella asiakkaita paremmin. Hän kertoo myös, että haluaisivat tehdä mahdollisuuksien mukaan yhteistyötä pienyrittäjien kanssa.
        Jäin miettimään, että mihinkäs sitten kaikki kuntoutujat laitetaan? Vai mennäänkö ihan räikeästi lakia rikkoen.
        Jos sinne joutuu, voiko käräyttää itse itsensä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota, tuota.
        Tänään ilmestyneessä julkaisussa Uutta Elämää Groupin TJ väläyttää, että ovat perustamassa OY:tä, jotta voisivat palvella asiakkaita paremmin. Hän kertoo myös, että haluaisivat tehdä mahdollisuuksien mukaan yhteistyötä pienyrittäjien kanssa.
        Jäin miettimään, että mihinkäs sitten kaikki kuntoutujat laitetaan? Vai mennäänkö ihan räikeästi lakia rikkoen.
        Jos sinne joutuu, voiko käräyttää itse itsensä?

        Pienyrittäjät ottavat kuntoutujia korvausta vastaan ristikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienyrittäjät ottavat kuntoutujia korvausta vastaan ristikseen.

        Usko nyt, kuntoutettavat ovat sosiaalipuolen alaisessa toimenpiteessä. Heillä ei ole työsuhdetta, eikä heillä voi, eikä saa teettää töitä. Heidän täytyy vain ilmestyä paikalle, etteivät menetä korvauksia, tätäkö tarkoitit? Että pienyrittäjät ottaisivat kuntoutujia istumaan vaikka jakkaroille työpaikalle. Siinä he sitten pällistelisivät ja ramppaisivat röökillä, katsos sitäkin kun voivat tehdä, ei voi kieltää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota, tuota.
        Tänään ilmestyneessä julkaisussa Uutta Elämää Groupin TJ väläyttää, että ovat perustamassa OY:tä, jotta voisivat palvella asiakkaita paremmin. Hän kertoo myös, että haluaisivat tehdä mahdollisuuksien mukaan yhteistyötä pienyrittäjien kanssa.
        Jäin miettimään, että mihinkäs sitten kaikki kuntoutujat laitetaan? Vai mennäänkö ihan räikeästi lakia rikkoen.
        Jos sinne joutuu, voiko käräyttää itse itsensä?

        En tiedä voiko käräyttää itseään. Mielenkiintoinen pohdinta. Samassa artikkelissa työvalmentaja kiteyttää, että Uutta Elämän taitopajan toiminnan ytimenä on työkyvyn nosto. Hän kertoo, että on tärkeää, että työtehtävät ovat merkityksellisiä.
        Minuakin ahdisteltiin sinne vuosi sitten. Olen yli 60 vuotias. Vaikka miten katselin heidän avoimia merkityksellisiä työtehtäviään, en vain keksinyt miten ne nostaisivat työkykyäni. Ehkä siellä on nyt toinen meno? Uusi TJ vannoo yksilöllisen palvelun nimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä voiko käräyttää itseään. Mielenkiintoinen pohdinta. Samassa artikkelissa työvalmentaja kiteyttää, että Uutta Elämän taitopajan toiminnan ytimenä on työkyvyn nosto. Hän kertoo, että on tärkeää, että työtehtävät ovat merkityksellisiä.
        Minuakin ahdisteltiin sinne vuosi sitten. Olen yli 60 vuotias. Vaikka miten katselin heidän avoimia merkityksellisiä työtehtäviään, en vain keksinyt miten ne nostaisivat työkykyäni. Ehkä siellä on nyt toinen meno? Uusi TJ vannoo yksilöllisen palvelun nimeen.

        Hei papparainen. Työelämävalmennuksessa etsimme omaa polkuasi työelämään. Tarjoamme tukea työelämävalmiuksien kehittämiseen ja työelämään siirtymiseen. Yhdessä voimme paneutua työllistymisen suunnitelmiin ja varmistaa, että työnhaun asiakirjat ovat ajan tasaisia. Voimme myös etsiä sinulle työpaikkoja ja tehdä niihin yhdessä hakemuksia. Työyksiköissä työskentelyn avulla tunnistamme sinun osaamistasi ja sen pohjalta mietimme, olisiko osaamisen lisäämisestä sinulle apua työllistymisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei papparainen. Työelämävalmennuksessa etsimme omaa polkuasi työelämään. Tarjoamme tukea työelämävalmiuksien kehittämiseen ja työelämään siirtymiseen. Yhdessä voimme paneutua työllistymisen suunnitelmiin ja varmistaa, että työnhaun asiakirjat ovat ajan tasaisia. Voimme myös etsiä sinulle työpaikkoja ja tehdä niihin yhdessä hakemuksia. Työyksiköissä työskentelyn avulla tunnistamme sinun osaamistasi ja sen pohjalta mietimme, olisiko osaamisen lisäämisestä sinulle apua työllistymisessä.

        Mitä vi..tua. Ai niinku 60 :selle polku työelämään. Osaamisen lisäämistä? Mistä tää jargoni on kopioitu?
        Taijan hakea tontuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko nyt, kuntoutettavat ovat sosiaalipuolen alaisessa toimenpiteessä. Heillä ei ole työsuhdetta, eikä heillä voi, eikä saa teettää töitä. Heidän täytyy vain ilmestyä paikalle, etteivät menetä korvauksia, tätäkö tarkoitit? Että pienyrittäjät ottaisivat kuntoutujia istumaan vaikka jakkaroille työpaikalle. Siinä he sitten pällistelisivät ja ramppaisivat röökillä, katsos sitäkin kun voivat tehdä, ei voi kieltää.

        yrittäjä ottaa kuntoutujan firmaan ja saa siitä rahat UEG:lt äesim.3000e/kk. pitää vaan katsoa ettei tee mitään vahingoa, esim. sulkee ne lukon taakse tupakkakoppiin päiväksi, voin ostaa oluttakin sinne hörpittäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yrittäjä ottaa kuntoutujan firmaan ja saa siitä rahat UEG:lt äesim.3000e/kk. pitää vaan katsoa ettei tee mitään vahingoa, esim. sulkee ne lukon taakse tupakkakoppiin päiväksi, voin ostaa oluttakin sinne hörpittäväksi.

        Yritykset eivät saa järjestää kuntouttavaa työtoimintaa.

        https://thl.fi/fi/web/hyvinvoinnin-ja-terveyden-edistamisen-johtaminen/osallisuuden-edistaminen/tyoelamaosallisuus/kuntouttava-tyotoiminta/kuntouttavan-tyotoiminnan-asiakkaalle/kuntouttava-tyotoiminta-selkokielella


    • Anonyymi

      pääsin kuntouttavaan!työkkärin täti kertoi tänän ilo uutisen.voi onnen päivää!

      • Anonyymi

        Että röihin. Se on ilon ja onnen päivä.


    • Anonyymi

      Huolehtikaa palkkatuella menevät että teille kuuluu sama työterveyspalvelut kuin vakkareillekkin..

      • Anonyymi

        miten?jos vaatii haastattelussa eivät ota töihin?vai ekana työsoppari ja sit koeajan jälkeen alkaa ämpytellä?mihn tehä ilmianto työsuojeluun vai mihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten?jos vaatii haastattelussa eivät ota töihin?vai ekana työsoppari ja sit koeajan jälkeen alkaa ämpytellä?mihn tehä ilmianto työsuojeluun vai mihin?

        Www.poliisi.fi ottaa ilmiantoja vastaan


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Mikä tää työterveystyyppi oikein on? Joka välissä kohkaa työterveysoikeuksien perään. Itse olen ollut vuosikausia tarvitsematta työterveydenhoitoa.
        Vai pääseekö sitä ruikuttamalla Uutta Elämästä pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten?jos vaatii haastattelussa eivät ota töihin?vai ekana työsoppari ja sit koeajan jälkeen alkaa ämpytellä?mihn tehä ilmianto työsuojeluun vai mihin?

        Koeaika? Mikä koeaika siellä on?
        Jos menee palkkatuella tekemään ns. töitä, kuivaamaan astioita, pyyhkimään mikroaaltouuneja ja lakaisemaan lattioita vaikka, niin näihinkö tarvitaan koeaika? Voi jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten?jos vaatii haastattelussa eivät ota töihin?vai ekana työsoppari ja sit koeajan jälkeen alkaa ämpytellä?mihn tehä ilmianto työsuojeluun vai mihin?

        Et tule valituksi jos haastattelussa jo vaadit oikeuksia, ja kyseenalaistat heidän vastauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tää työterveystyyppi oikein on? Joka välissä kohkaa työterveysoikeuksien perään. Itse olen ollut vuosikausia tarvitsematta työterveydenhoitoa.
        Vai pääseekö sitä ruikuttamalla Uutta Elämästä pois?

        Kyse kai siit et joudut menemään päivystykseen, tai yksityiselle jos sairastut, itse maksat. samaan aikaan vakkarit menee pihlajalinnaan, ilmasiks. Ja palkkatukilaisilla on sama oikeus käyttää Pihlajalinnaa, mutta kieltävät menemästä, tosin, mitäs tekisivät jos sinne menis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tää työterveystyyppi oikein on? Joka välissä kohkaa työterveysoikeuksien perään. Itse olen ollut vuosikausia tarvitsematta työterveydenhoitoa.
        Vai pääseekö sitä ruikuttamalla Uutta Elämästä pois?

        Kyl sä viel tulet sairastumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse kai siit et joudut menemään päivystykseen, tai yksityiselle jos sairastut, itse maksat. samaan aikaan vakkarit menee pihlajalinnaan, ilmasiks. Ja palkkatukilaisilla on sama oikeus käyttää Pihlajalinnaa, mutta kieltävät menemästä, tosin, mitäs tekisivät jos sinne menis?

        Niin, jos vain menee. Heittäkö ne Pihlajalinnasta ulos, en tiedä.
        Olin 10 vuotta sitten sellaisella elämäntavanhallinta (pilipali) kurssilla. TE osti alihankkijoilta mm. Martat erilaisia kurssinosia. Juuri Marttojen rahanhallintaosiolle piti mennä Kenkäveroon. Siellä kolme kekkulia tilas ruuat ja juomat ja jätti maksamatta. Sanoivat, että menee kurssin piikkiin. En tiedä miten siinä kävi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl sä viel tulet sairastumaan.

        Varmaankin. Mutta itse vaan huutaisin muiden oikeuksien perään. Yleensä kyseenalaistaisin sen, kuinka palkkatukityö ko. paikassa auttaa ihmistä avoimille työmarkkinoille. Siis, ellen itse halunnut mennä sinne.


    • Anonyymi

      niiinn

      • Anonyymi

        kuntoutettavilta kuntoutujilta tulisi vaatia enemmän kunnioitusta ja kuuliaisuutta vakkareita ja etenkin palkkatukilaisia kohtaan.


    • Anonyymi

      Muuttaisivat nimensä englanninkieliseksi... New Life Action Center kuulostaisi tosi hienolta. Houkuttelisi varmasti huippuosaajia ulkomailta asti.

    • Anonyymi

      Eikös tuo ole vähän sellaisten kädettömien paikka, sellaisten jotka ei uskalla lähteä mikkelistä mihinkään työn perässä? Helppoa aputyötä, jossa ei juuri edes koulutusta tarvitse olla, olisi etelä-suomessa kuitenkin tarjolla vaikka kuinka ja paljon.

      • Anonyymi

        Paskalla palkalla, kalliilla asumisella.
        Kyllä kannattaa reppanoiden muuttaa sinne, katuojaan.


    • Anonyymi

      Tahdissaaaaa mars! Jotkut marssii ekikselle iloisin mielin. En tajua miten jaksavat vuodesta toiseen mennä sinne, kun ei saa kunnolla palkkaa. Ehkä siitä on tullut elämäntapa. Saksassa eivät kyselleet, koneisto toimi monella yhteiskunnan sektorilla. :)

      • Anonyymi

        näin unta että lankine esitteli puljua p.korean johtalle kimillen ja porukat hurras hööö!!


      • Anonyymi

        No mutta. Jos marssii sinne iloisena elämäntapalaisena, niin mikäs siinä. Vai meinaatko, että se on joltain toiselta pois? Eiköhän sinne mahdu. Nytkin on yli 30 paikkaa auki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta. Jos marssii sinne iloisena elämäntapalaisena, niin mikäs siinä. Vai meinaatko, että se on joltain toiselta pois? Eiköhän sinne mahdu. Nytkin on yli 30 paikkaa auki.

        Sain sieltä uuden elämän: olen nyt raitis sekä elävässä uskossa. Kiitos Herralle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain sieltä uuden elämän: olen nyt raitis sekä elävässä uskossa. Kiitos Herralle.

        Usko? Sillä tulin eilen Uskoon. Kiitos pikaisista. 😘


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain sieltä uuden elämän: olen nyt raitis sekä elävässä uskossa. Kiitos Herralle.

        Voi jukra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta. Jos marssii sinne iloisena elämäntapalaisena, niin mikäs siinä. Vai meinaatko, että se on joltain toiselta pois? Eiköhän sinne mahdu. Nytkin on yli 30 paikkaa auki.

        Ei ole keltään pois, mutta melkein kadehdittavaa, että osaa olla iloinen vähästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain sieltä uuden elämän: olen nyt raitis sekä elävässä uskossa. Kiitos Herralle.

        Monet löytää vankilassa Jeesuksen. Näen selvän yhteyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet löytää vankilassa Jeesuksen. Näen selvän yhteyden.

        Vielä useampi tulee Uskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole keltään pois, mutta melkein kadehdittavaa, että osaa olla iloinen vähästä.

        Kaikki ei ossaa. Tänään on Mikkelin puuskaradiossa Fasebookissa keskustelua kuntouttavasta ja missä sitä voi olla. Monet luulevat, että voi itse valita mihin menee kuntoutumaan. Vielä harvempi tietää, että yrityksessä ei voi kuntoutua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet löytää vankilassa Jeesuksen. Näen selvän yhteyden.

        Jee! Sukset! Sanoi uskovainen poika kun sai sukset lahjaksi. (Sukset oli hankittu Uutta Elämää myymälästä, totta kai.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jee! Sukset! Sanoi uskovainen poika kun sai sukset lahjaksi. (Sukset oli hankittu Uutta Elämää myymälästä, totta kai.)

        ekis on huikee sucksee, uskot tai et.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jee! Sukset! Sanoi uskovainen poika kun sai sukset lahjaksi. (Sukset oli hankittu Uutta Elämää myymälästä, totta kai.)

        Eiks ennemin ViaDialta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jee! Sukset! Sanoi uskovainen poika kun sai sukset lahjaksi. (Sukset oli hankittu Uutta Elämää myymälästä, totta kai.)

        ViaDia jakaa suksia ilmasiks.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks ennemin ViaDialta?

        Tätä olenkin pyöritellyt päässäni, että mitä jos perustan yhdistyksen, jonka kerron olevan hengellinen. Kun on uskisyhdistys, niin saan sinne kuntoutujia ja palkkatukilaisia?
        Miten pitää todistaa, että on uskovalla pohjalla.
        Tämä toivokammarihan oli aikoinaan jotenkin uskislafka. Siellä pyöri kaikenlaisissa toimenpiteissä olevia ihmisiä. Tietty heidän työmotiivinsa ei ehkä ole niitä korkeinpia. Mutta silti.
        Jos on hengellinen yhdistys, niin voiko mennä sen taakse. Perustaa hiustenleikuupisteen, koirienkynsien leikkausta, työkalujen teroitusta ja vaikka mitä. Mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä olenkin pyöritellyt päässäni, että mitä jos perustan yhdistyksen, jonka kerron olevan hengellinen. Kun on uskisyhdistys, niin saan sinne kuntoutujia ja palkkatukilaisia?
        Miten pitää todistaa, että on uskovalla pohjalla.
        Tämä toivokammarihan oli aikoinaan jotenkin uskislafka. Siellä pyöri kaikenlaisissa toimenpiteissä olevia ihmisiä. Tietty heidän työmotiivinsa ei ehkä ole niitä korkeinpia. Mutta silti.
        Jos on hengellinen yhdistys, niin voiko mennä sen taakse. Perustaa hiustenleikuupisteen, koirienkynsien leikkausta, työkalujen teroitusta ja vaikka mitä. Mitä?

        Niin ja vaikka helpotusta miesten "paineisiin". Ihan vaikka perinteisesti tuntitaksalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä olenkin pyöritellyt päässäni, että mitä jos perustan yhdistyksen, jonka kerron olevan hengellinen. Kun on uskisyhdistys, niin saan sinne kuntoutujia ja palkkatukilaisia?
        Miten pitää todistaa, että on uskovalla pohjalla.
        Tämä toivokammarihan oli aikoinaan jotenkin uskislafka. Siellä pyöri kaikenlaisissa toimenpiteissä olevia ihmisiä. Tietty heidän työmotiivinsa ei ehkä ole niitä korkeinpia. Mutta silti.
        Jos on hengellinen yhdistys, niin voiko mennä sen taakse. Perustaa hiustenleikuupisteen, koirienkynsien leikkausta, työkalujen teroitusta ja vaikka mitä. Mitä?

        Koska ollaan Mikkelissä, suosittelen amfetamiini labran perustamista ja myyntiverkostoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä olenkin pyöritellyt päässäni, että mitä jos perustan yhdistyksen, jonka kerron olevan hengellinen. Kun on uskisyhdistys, niin saan sinne kuntoutujia ja palkkatukilaisia?
        Miten pitää todistaa, että on uskovalla pohjalla.
        Tämä toivokammarihan oli aikoinaan jotenkin uskislafka. Siellä pyöri kaikenlaisissa toimenpiteissä olevia ihmisiä. Tietty heidän työmotiivinsa ei ehkä ole niitä korkeinpia. Mutta silti.
        Jos on hengellinen yhdistys, niin voiko mennä sen taakse. Perustaa hiustenleikuupisteen, koirienkynsien leikkausta, työkalujen teroitusta ja vaikka mitä. Mitä?

        Ei sun yhdistyksen tarvitse olla hengellinen. Saat sinne ilmasiks palkkatukilaisia , 9 eurojen heppujen lisäks.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sun yhdistyksen tarvitse olla hengellinen. Saat sinne ilmasiks palkkatukilaisia , 9 eurojen heppujen lisäks.

        Ja kaupungilta saat rahaa. Myös valtiolta ja eu:sta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaupungilta saat rahaa. Myös valtiolta ja eu:sta,

        Kunhan vain yhdistys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sun yhdistyksen tarvitse olla hengellinen. Saat sinne ilmasiks palkkatukilaisia , 9 eurojen heppujen lisäks.

        Juuri näin. Monissa yhteyksissä on mainittu, että uskonnolliset yhdistykset voivat ottaa 9 € tyyppejä ja palkkatukilaisia. Mutta kyllä vain, muutkin voivat. Eläinsuojeluyhdistykset, urheiluyhdistykset ja teatteriyhdistykset mm. käyttävät näitä ihmisiä. Sama millä nimellä yhdistys on. Rekisteröidyn yhdistyksen perustaminen on helppoa, nopeaa ja edullista.
        Neljäks tunniks päivässä sullot näitä jamppoja ja jaanoja vaikka vaatekaappiis ja otat rahat. Väität että ne kuntoutuu siellä ja löytää polun työelämään.


    • Anonyymi

      onx ex boss lankiainen vielä työjohtaja?

      • Anonyymi

        Huora online in the office


    • Anonyymi

      kiepissä näkys olevan palvelijan duuni paikkoja auki.mitä tarvii tehä jos menis?

      • Anonyymi

        Nuuskia mm. sohvia ja patjoja, onko läpikustuja vai kelpaako myyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuuskia mm. sohvia ja patjoja, onko läpikustuja vai kelpaako myyntiin.

        kuulus saaha likasen työn lisiä miten on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuulus saaha likasen työn lisiä miten on?

        Ei sosiaalialan reppanatyösopimus sellaista lisää tiedä.


      • Anonyymi

        Jos ne niitä kieppiien tuo, niin tietysti saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuuskia mm. sohvia ja patjoja, onko läpikustuja vai kelpaako myyntiin.

        Toi muuten totta :D


    • Anonyymi

      Aika paljon poistetaan kommentteja täältä.....

      • Anonyymi

        ...pikkarin haistelijooden keskuudesta.


    • Anonyymi

      Mitenhän tuolla on varmistettu, ettei tavaran vastaanotossa porukat pistä hyvää tavaraa ilmaiseksi omaan taskuun? Onko edes kunnon kameravalvonta?

      • Anonyymi

        Ei mitenkää. Tori.fi on useampi myyjä, jotka vaikuttaa dyykkaavan roinaa myyntiin kaatikselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitenkää. Tori.fi on useampi myyjä, jotka vaikuttaa dyykkaavan roinaa myyntiin kaatikselta.

        Joo, paljon tuli otettuu. Metsäsairilan duunarit kans otti.


    • Anonyymi

      Välistävedon peruskoulu.

      • Anonyymi

        Jääkärinkadun aikoina tuota ei päässyt käymään, kun pykmi seuras valvontakameroilla koko ajan mitä tavaraa tuli tutki yöllisetkin nauhat pihakameroista!


    • Anonyymi

      Uutta elämää Group on hyvän tekijä. Uutta elämää Group on hyvän tekijä. Uutta elämää Group on hyvän tekijä. Uutta elämää Group on hyvän tekijä. Uskotteko?

      • Anonyymi

        Määrittele tarkemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele tarkemmin.

        Uutta elämää Group on hyvän tekijä. Uutta elämää Group on hyvän tekijä. Uutta elämää Group on hyvän tekijä. Uutta elämää Group on hyvän tekijä. Uskotteko? Siinä se on määritelty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutta elämää Group on hyvän tekijä. Uutta elämää Group on hyvän tekijä. Uutta elämää Group on hyvän tekijä. Uutta elämää Group on hyvän tekijä. Uskotteko? Siinä se on määritelty.

        Mitä hyvää tekee? Villelle ja vakkareille rahaa, yhteiskunnan kustannuksella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyvää tekee? Villelle ja vakkareille rahaa, yhteiskunnan kustannuksella?

        työttömien putkia saahaan poikki. viinaputkia ja ennenkaikkea kunnan sakkomaksut vältetään, kun työttömyys välillä katkeaa. ja on siellä moni mielenterveysongelmainenkin ihan onnessaan päivät, kun kotona masentaa yksin olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        työttömien putkia saahaan poikki. viinaputkia ja ennenkaikkea kunnan sakkomaksut vältetään, kun työttömyys välillä katkeaa. ja on siellä moni mielenterveysongelmainenkin ihan onnessaan päivät, kun kotona masentaa yksin olla.

        Eli erittäin marginaaliselle ryhmälle on hyvä paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli erittäin marginaaliselle ryhmälle on hyvä paikka.

        pelkästään pitkäaikaistyöttömiä mikkelissä on lähemmäs 2000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pelkästään pitkäaikaistyöttömiä mikkelissä on lähemmäs 2000.

        Pelkkä pitkäaikaistyöttömyys ei ole syy laittaa mihinkään reppanoiden sekaan töihin. Uudelleen koulutusta tarvitsee moni, mutta nykyinen hallitus haluaa estää tämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pelkästään pitkäaikaistyöttömiä mikkelissä on lähemmäs 2000.

        Yli 3000 ja osa ei ole kortistossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        työttömien putkia saahaan poikki. viinaputkia ja ennenkaikkea kunnan sakkomaksut vältetään, kun työttömyys välillä katkeaa. ja on siellä moni mielenterveysongelmainenkin ihan onnessaan päivät, kun kotona masentaa yksin olla.

        Miten viinaputken katkasee viiden tunnin "työpäivä"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkä pitkäaikaistyöttömyys ei ole syy laittaa mihinkään reppanoiden sekaan töihin. Uudelleen koulutusta tarvitsee moni, mutta nykyinen hallitus haluaa estää tämän.

        Jopas olet varsinainen rasisti. Turha tuntea suurta ylemmyyttä nimittelemällä muita ihmisiä reppanoiksi. Reppana taitaa katsella omasta pelistäsi takaisin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopas olet varsinainen rasisti. Turha tuntea suurta ylemmyyttä nimittelemällä muita ihmisiä reppanoiksi. Reppana taitaa katsella omasta pelistäsi takaisin!

        Valitettavasti asia on näin. Jos kykenee ensisijaisiin asioihin eli töihin tai opiskelemaan, ei saa kuntouttavaan laittaa. Jos näihin asioihin ei kykene ja elämänhallinnassa ongelmia, sitä nyt sellaista saa kutsua reppanaksi.


    • Anonyymi

      nuijamiehen kadulle on avattu uusi päivä koti kieppi onx täälä jotain tekimistä ekiksen kanssa??

      • Anonyymi

        On. Se on voittoa taivoittelematon aatteellinen päiväkoti. Hinnat alkaen Mikkelin kallempia.


        Mutta siellä on vain heikommilla älynlahjoilla varustettujen lapsia, opettelemassa tulevaisuuden ammattiin: roskien lajitteluun Kieppiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On. Se on voittoa taivoittelematon aatteellinen päiväkoti. Hinnat alkaen Mikkelin kallempia.


        Mutta siellä on vain heikommilla älynlahjoilla varustettujen lapsia, opettelemassa tulevaisuuden ammattiin: roskien lajitteluun Kieppiin.

        hyvä oppia kunnon työtä niin paljon pili pali hommia nykysi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hyvä oppia kunnon työtä niin paljon pili pali hommia nykysi

        Joko se kieppi alas ajetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko se kieppi alas ajetaan?

        Joo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo.

        Lentokentälle, vanhaan paikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lentokentälle, vanhaan paikkaan.

        Nyt kun toimintakeskus on perustanut OY;n, kaupunki vois lopettaa heidän tukemisen, säästyis pari miljoonaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun toimintakeskus on perustanut OY;n, kaupunki vois lopettaa heidän tukemisen, säästyis pari miljoonaa.

        Kaupungilla on omakin: Kaupungin työllisyyspalvelut- organisaationsa, miksi päällekkäisiä
        työllistämispalveluja? Kumpaankin pumpataan verorahaa nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupungilla on omakin: Kaupungin työllisyyspalvelut- organisaationsa, miksi päällekkäisiä
        työllistämispalveluja? Kumpaankin pumpataan verorahaa nyt.

        No, katsoo vaan ketkä toimintakeskuksen takana...eikai ihme et saavat kaupungilta "järjestettyä"rahaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, katsoo vaan ketkä toimintakeskuksen takana...eikai ihme et saavat kaupungilta "järjestettyä"rahaa?

        Asiasta voi kannella apulaisoikeuskanslerille, jos mielestäsi ei kaikki mene lakien mukaan. Onhan jo Patamasta kanneltu ja siinä muka ei ollut mitään väärin tehty..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiasta voi kannella apulaisoikeuskanslerille, jos mielestäsi ei kaikki mene lakien mukaan. Onhan jo Patamasta kanneltu ja siinä muka ei ollut mitään väärin tehty..

        Voittoa tavoittelematon yhdisty perusti oy, eli rahaa tulee niin paljon että yhdistyksen pitää sitä pumpata tuolle oy:lle. Varmaan jotain "palveluja" ostavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voittoa tavoittelematon yhdisty perusti oy, eli rahaa tulee niin paljon että yhdistyksen pitää sitä pumpata tuolle oy:lle. Varmaan jotain "palveluja" ostavat.

        työllistetyiltä otettiin talon tarjoamat taukokahvit pois viime talvena.talon keitintä on yhä lupa käyttää kunhan tuo omat porot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        työllistetyiltä otettiin talon tarjoamat taukokahvit pois viime talvena.talon keitintä on yhä lupa käyttää kunhan tuo omat porot.

        Käykää ostamassa ViaDialta, he eivät tuhlaa kaupungin rahoja, ja siel kahvitkin työntekijöille tarjotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, katsoo vaan ketkä toimintakeskuksen takana...eikai ihme et saavat kaupungilta "järjestettyä"rahaa?

        Nii, sit jäävää itsensä kun asiasta päätetään, sovittu kulisseissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko se kieppi alas ajetaan?

        Tai meneekö Kieppi ja Uutta Elämää lakkoon?


    • Anonyymi

      Tuotannon puolella pahoja laiminlyöntejä työturvallisuudessa, mitä olen kuullut. esim. henkilökohtaisia suojaimia ei hankita työllistetyille. Lankinen kai tuon puolen pomo, vastaava?

    • Anonyymi

      Sit jos saa esim jotain suojia, nekin on kierrätettyjä ja poistettu käytöstä.

      • Anonyymi

        vakkareijen mielestä kai ei työttömmillä niin isoa ihmisarvoa että näköä ja kuuloo tarttis suojella???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vakkareijen mielestä kai ei työttömmillä niin isoa ihmisarvoa että näköä ja kuuloo tarttis suojella???

        Omaa etuaan vaan ajattelevet, ja miten saivat lapsensa sinne vakkareiks.


      • Anonyymi

        Isä halunnut ottaa pojan samalle hillotolpalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä halunnut ottaa pojan samalle hillotolpalle?

        onkoss pikku tommi vielä jääkaappi valon tarkastajana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä halunnut ottaa pojan samalle hillotolpalle?

        Sukulaisten suosiminen työhönotossa on nepotismia, ja laissa kielletty juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukulaisten suosiminen työhönotossa on nepotismia, ja laissa kielletty juttu.

        Toimintakeskus ei noudata lakeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimintakeskus ei noudata lakeja.

        Joku kyseenalaistaa nii tullaan ihan päällikkötasolta uhkailee, miks teet noin.


    • Anonyymi

      Ei oo pikkutommii näkyny vähää aikaa! Nyt pitää kurkkia kaikki jääkaapit ettei vaan.

    • Anonyymi

      On siellä muitakin saman perheen jäseniä ..

      • Anonyymi

        Tuhkaset ainakii.


      • Anonyymi

        Koskisia enempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskisia enempi?

        Tuhkasia oli 3, yks sai potkut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhkasia oli 3, yks sai potkut.

        onko jo 2 polven pihamiehiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhkaset ainakii.

        Niin noloa. Varsinaisia tukityöllistettyjä.


    • Anonyymi

      Niinhän se on, päättäjien puolella.

    • Anonyymi

      Menin huvikseen uuteen elämään töihin: palkkaa tulee eikä tarvitse tehdä paljon mitään, lisäksi siellä olevat tyypit saavat minut huvittumaan, kokonaisvaltaisesti.

      • Anonyymi

        Tällaista kuuntelee / lueskelee mielellään. Otetaan homma haltuun ja revitään siitä kaikki mitä lähtee. Suosittelet varmaan kavereillesikin?


    • Anonyymi

      lankinen on mukava mies.on aidosti kiinnostunut työllistettyjen asioista ja kysyy aina miten muuten meneejne.tervehtii iloisena!

      • Anonyymi

        Ja maapallo on litteä sekä kuu on kermajuustoa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja maapallo on litteä sekä kuu on kermajuustoa..

        Harri on Narsisti..


      • Anonyymi

        kannattaisi ymmärtää mitä on ns. piilovittuilu.


      • Anonyymi

        Just noin, :DDDDDDDDDDDDDDDDD


    • Anonyymi

      invojen avustushomma oli hyvä duuni. eniten juttelin vaan cp:n kanssa ja sai vielä hyvät ruuat massu aina täyteen!

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2377
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      284
      2275
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      74
      1759
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1452
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1299
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1298
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1030
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1020
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe