Onko Somero vaurasta seutua

Anonyymi-ap

Historiallisesti ajatellen Somero on ollut viljavaa ja vaurasta seutua ja mm. Hämeen Härkätien ansiosta elävä kylä ja tienoo. Väkeä tuli ja meni - rikasta ja köyhää.
Kartanoitakin seudulla oli lukemattomia. Varmasti oli tapahtumia ja hyörinää.
Miten on nykyään? Älkää nyt taas ihan heti ruvetko haukkumaan kylää ja omia ihmisiänne. Miettikää oikeasti ja maailmaa laajemmin ajatellen mielipidettänne Somerosta ja Somerolla elämisestä. Kaunista seutua on kumminkin.

4

1074

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaunista on kyllä. Mutta köyhyyttä riittää. Palveluihin ei ole varaa, ei kunnalla eikä kansalla. Silti kateutta riittää. Ränsistyy niin kunta kuin kansakin. Ilmapiiri ja yhteisöllisyys on myös heikko.

• Anonyymi

Ilmapiiri on kuin kylä olisi Suomen p- reikä. Juoruja, maalittamista, pahanpuhumista, salaseuroja, klikkejä ja kirsikkana kakussa ihka oikea laajamittainen kavallus. Josta voi seurata jopa vankeustuomioita kunhan se saadaan joskus selvitettyä pohjamutia myöten.

• Anonyymi

Somerolla on sikoja enemmän kuin ihmisiä, valtavia vauraita tiloja. Uusia koneita ja vempaimia.

• Anonyymi

Täällä syntyneet käyttäytyy kuin omistaisivat koko kylän.
      Yhteisöllisyys on sitä että huijataan ja ollaan ilkeitä muualta tulleille,
      ja esim. fb kirppiksiltä sulta ei osteta samoin kuin "kantaporukalta", esitetään kyllä ystävällistä mutta se on teatteria.
      Muutama ikävä kokemus niin ei voi enää luottaa varauksetta.
      Samat sukunimet pyörii kun sikiää lisää..
      Ainoa toivo että pikkuhiljaa tulee muualta porukkaa lisää.
      Nuoret on tosin täällä kivoja ja
      kohteliaita, että heidän myötä tahti muuttuu luultavasti, toivottavasti.
      Sikäli keljua että vaikka kuinka haluaa olla osa tätä paikkaa sun ei anneta vaikka olisit itse mukava toisia kohtaan, koska oot muualta syntyisin, se leima pysyy!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1889
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1608
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1377
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1181
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      961
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      919
    Aihe