Voiko Kelan oikaisuvaatimuksesta kieltäytyä?

Anonyymi-ap

Eli jos Kela lähettää viestiä missä haluaa oikaista päätöksen jos esim. tuloja tullut työstä niin voiko siitä pyynnöstä kieltäytyä?

6

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyseessä on ilmeisesti Kelan mokan johdosta päätöksessä olevan virheen korjaaminen sinun vahingoksesi. Eivät kysyisi muuten sinun lupaasi korjata jos voisivat korjata sen ilman sinun lupaasi.
      https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030434#O2L8

      Kieltäytyminen on sinun vallassasi ja jos kieltäydyt niin Kela ei voi korjata heti virhettään eli vähentää seuraavasta tuesta vaan joutuvat pyytämään lupaa korjata päätös hallinto-oikeudelta. Prosessi saattaa kestää vuoden ja jos häviät voit valittaa vielä korkeimpaan hallinto-oikeuteen niin takaisin perintä voidaan aloittaa ehkä vasta vuonna 2028.

      Eli voi kieltäytyä ja mielestäni myös kannattaa niin tehdä sillä saatat saada korotonta maksuaikaa monta vuotta, mitään kuluja sinulle ei voi tulla.

      Oliko tuossa viestissä kerrottu mitä seurauksia kieltäytymisellä voi olla ja mainittu lainkohta, hallintolaki 50§

      https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030434#O2L8P50

      "Päätös voidaan korjata 1 momentin 1–3 kohdassa tarkoitetussa tilanteessa asianosaisen eduksi tai vahingoksi. Päätöksen korjaaminen asianosaisen vahingoksi edellyttää, että asianosainen suostuu päätöksen korjaamiseen. "

    • Anonyymi

      Arvaan että viesti tuli OmaKelan kautta ja allekirjoituksena oli Ystävällisesti Kela.
      En usko että Ystävällisesti Kela-nimistä ihmistä on olemassa ja siksi teen aina julkisuuslain mukaisen tietopyynnön tuon Ystävällisesti Kelan henkilöllisyydestä.
      Nimen olen aina saanut mutta pari vuotta sitten pyysyin suoraa puhelinnumeroa että olisin voinut jutella tuon Ystävällisesti Kelan kanssa. Epäystävällinen Kela kieltäytyi antamasta tuota puhelinnumeroa ja antoi sen vasta hallinto-oikeuden päätöksen jälkeen eli itki ja antoi.
      Loppu onkin sitten historiaa jolle loppua ei näy
      https://onnellinen-maa.webnode.fi/

      • Anonyymi

        Noin pitäisi kaikkien toimia!


      • Anonyymi

        Perseilevä numeropelle antaa kelalle pataan ja tylyttää virkanilkkejä😆


    • Anonyymi

      Kelan oikaisulautakunta, niin kuin ennen sosiaamääritellään eivät ole/olleet puolueettomia kuin se määritellään perustuslaissa, 21§ "jokaisella on oikeus saada asiansa käsitellyksi asianmukaisesti ja ilman aiheetonta viivästystä lain mukaan toimivaltaisessa tuomioistuimessa tai muussa viranomaisessa sekä oikeus saada oikeuksiaan ja velvollisuuksiaan koskeva päätös tuomioistuimen tai muun RIIPPUMATTOMAN lainkäyttöelimen käsiteltäväksi ~ ", eli jos on jokin asia yhteys päättävään viranomaiseen, niin tällöin se elin ei ole riippumaton, esim. sosiaali~ tai Kelan, niin onke se silloin riippumaton?

      Jos olisi, esim. Muutoksen haku virasto jo jossa olisi ainoastaan jaostoja eri asioille ja niiden asioiden lakiasiantutijoita ainoastaan, olisi tuolloin täysin riippumaton lainkäyttöelin.


      T. Special Professional of the word's and law, Lawetorder Z via V

    • Anonyymi

      Maailman Onnellisin maa ja sen onnettomat virkamiehet 18.9.2023

      Sivua päivitetty

      Lisätty kohdat
      76. Tuplajäävi muotokelvoton ratkaisu (kohta 70)
      77. Hallintokantelu 230918

      https://onnellinen-maa.webnode.fi/tilanne/
      Surullista on katsoa kun laillisuusvalvojakin nuolee virkanilkkien persausta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe