Mihin tunnin junaa tarvitaan?

Anonyymi-ap

Minun käsitykseeni ei mahdu, että miksi tunnin junan hankkiminen nykyisessä rahatilanteessa on järkevää?

Käytännössä tunnin juna maksetaan köyhien leikkauksilla ja palveluiden heikentämisellä.

Toinen asia mikä on jäänyt epäselväksi on, että miksi kaikkein köyhimmiltä leikataan, mutta rikkaille annetaan entistä enemmän verohelpotuksia? Eikö kaikkien tarvise osallistua talkoisiin?

269

4056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on yksi keino näivettää lisää Itä-Suomea.
      Siis kaikki tuet ja kehitykset etelään ja länteen, nämä turhatkin.

      • Anonyymi

        Alle 2 tunnin junamatka lyhenee jopa 30 min. Eli kyseessä on miljardien hanke ja nimen pitäisi olla:

        PUOLENTOISTA TUNNIN JUNA.

        Eli pelkkää raha haaskausta.

        Tunnin juna on edelleenkin unelma kaikista miljardeista huolimatta. Tunnin junaa ei saa edes rahalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle 2 tunnin junamatka lyhenee jopa 30 min. Eli kyseessä on miljardien hanke ja nimen pitäisi olla:

        PUOLENTOISTA TUNNIN JUNA.

        Eli pelkkää raha haaskausta.

        Tunnin juna on edelleenkin unelma kaikista miljardeista huolimatta. Tunnin junaa ei saa edes rahalla.

        "Tunnin juna on edelleenkin unelma kaikista miljardeista huolimatta. Tunnin junaa ei saa edes rahalla."

        Täyttä faktaa, ihan yhtä älytön hanke kuin vantaa raitiovaunu, joka maksaa 600 miljoonaa siis arvio, todellinen kustannus lienee 1,8 miljardia. "Tunnin junan" kustannusarvio on 3,4 miljardia, todelliset kustannukset siis yli 10 miljardia.

        Näissä julkisissa hankkeissa on aina niin monta punikkia ottamassa lahjuksia ja junailemassa urakoita ja lisätöitä ääliöpojilleen tai hyväveljilleen ylihintaan että arvio kolminkertaistuu niinkuin stadionin remontti..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tunnin juna on edelleenkin unelma kaikista miljardeista huolimatta. Tunnin junaa ei saa edes rahalla."

        Täyttä faktaa, ihan yhtä älytön hanke kuin vantaa raitiovaunu, joka maksaa 600 miljoonaa siis arvio, todellinen kustannus lienee 1,8 miljardia. "Tunnin junan" kustannusarvio on 3,4 miljardia, todelliset kustannukset siis yli 10 miljardia.

        Näissä julkisissa hankkeissa on aina niin monta punikkia ottamassa lahjuksia ja junailemassa urakoita ja lisätöitä ääliöpojilleen tai hyväveljilleen ylihintaan että arvio kolminkertaistuu niinkuin stadionin remontti..

        On kyllä typerä hanke- 1,5 tunnissa ton välin jo ajaakin ni ei kyllä ajallisesti juuri voita


      • Anonyymi

        Alikulku siltoja puuttuu nytkin turhia kuolemia sen takia !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tunnin juna on edelleenkin unelma kaikista miljardeista huolimatta. Tunnin junaa ei saa edes rahalla."

        Täyttä faktaa, ihan yhtä älytön hanke kuin vantaa raitiovaunu, joka maksaa 600 miljoonaa siis arvio, todellinen kustannus lienee 1,8 miljardia. "Tunnin junan" kustannusarvio on 3,4 miljardia, todelliset kustannukset siis yli 10 miljardia.

        Näissä julkisissa hankkeissa on aina niin monta punikkia ottamassa lahjuksia ja junailemassa urakoita ja lisätöitä ääliöpojilleen tai hyväveljilleen ylihintaan että arvio kolminkertaistuu niinkuin stadionin remontti..

        HywäWeli-verkoissa ei taida puniikit kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle 2 tunnin junamatka lyhenee jopa 30 min. Eli kyseessä on miljardien hanke ja nimen pitäisi olla:

        PUOLENTOISTA TUNNIN JUNA.

        Eli pelkkää raha haaskausta.

        Tunnin juna on edelleenkin unelma kaikista miljardeista huolimatta. Tunnin junaa ei saa edes rahalla.

        Saapas jos laitetaan vähän enemmän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tunnin juna on edelleenkin unelma kaikista miljardeista huolimatta. Tunnin junaa ei saa edes rahalla."

        Täyttä faktaa, ihan yhtä älytön hanke kuin vantaa raitiovaunu, joka maksaa 600 miljoonaa siis arvio, todellinen kustannus lienee 1,8 miljardia. "Tunnin junan" kustannusarvio on 3,4 miljardia, todelliset kustannukset siis yli 10 miljardia.

        Näissä julkisissa hankkeissa on aina niin monta punikkia ottamassa lahjuksia ja junailemassa urakoita ja lisätöitä ääliöpojilleen tai hyväveljilleen ylihintaan että arvio kolminkertaistuu niinkuin stadionin remontti..

        "Näissä julkisissa hankkeissa on aina niin monta punikkia ottamassa lahjuksia ja junailemassa urakoita ja lisätöitä ääliöpojilleen tai hyväveljilleen ylihintaan että arvio kolminkertaistuu niinkuin stadionin remontti.."

        Muuten meni oikein mutta ei siellä punikit ole hommia junailemassa vaan Orpo ja orvon porvari kaverit, seassa varmaan joku porvari persu yrittäjä. Punikkiporukan hyöty projektissa lähinnä maksajan osa, sekä että kyllä siellä muutama punikki saa vähäksi aikaa voita leipänsä päälle.

        Järjetön hanke joka on pakko toteuttaa koska siitä on sovittu hallitusohjelmassa (lue Orpo kavereineen on asian sopinut) hyötyäkseen siitä.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🔞 ­­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­a­­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18014194t

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Älä rasita rusina aivoja asialla joka ei sinulle kuulu

      • Anonyymi

        Näin on, ei kuulu asiat kansalaisille, tehdään mikä on pakko, se junailurata ja yksityisfirma turvajunaa ohjailemaan.


      • Anonyymi

        "Älä rasita rusina aivoja asialla joka ei sinulle kuulu"
        Niinpä niin, Homer..


      • Anonyymi

        Siellä turussa on varmaan kansanedustajilla kiire kotiin , onhan se mukava ottaa pari drinkkiä asemalla ja sitten kotona ja kun vielä valtion piikkiin niin voi jopa vihreä voi matkustaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä turussa on varmaan kansanedustajilla kiire kotiin , onhan se mukava ottaa pari drinkkiä asemalla ja sitten kotona ja kun vielä valtion piikkiin niin voi jopa vihreä voi matkustaa ?

        Vartissa juo monta drinkkii mut tunnissako pysyy pystyssä?


      • Anonyymi

        Alle 2 tunnin.matka lyhenee jopa 30 min. Eli kyseessä on miljardien hanke nimen pitäisi olla

        PUOLENTOISTA TUNNIN JUNA.

        Eli pelkkää raha haaskausta.

        Tunnin juna on edelleenkin unelma kaikista miljardeista huolimatta.


      • Anonyymi

        Onneksi rusinoita ei kasva Suomessa.


      • Anonyymi

        Tosi tyhmä hanke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Älä rasita rusina aivoja asialla joka ei sinulle kuulu"
        Niinpä niin, Homer..

        Orpo kokoomuksella on aika pienet aivot kokoomus on maamme täystuhoon hyvinvoinnin osalta johtava asiantuntija KOKOOMUS on katastrofi maallemme


      • Anonyymi

        Tottakai se kuuluu jokaiselle kansalaiselle, Orpo ajattelee vaan omia äänestäjiään sekä rikkaita joille rahaa siirtää ja ottaa köyhemmiltä pois!


      • Anonyymi

        "Älä rasita"Sinä se vasta idiootti oletkin,todella pöljäkin viellä.Täysin järjetön investointi,laitetaan nuokin miljardit terveydenhoitoon,palvelee koko kansakuntaa.
        Sinä se vasta varsinainen rusina aivo oletkin.Onneksi et sentään ole päättämässä noista investoinneista.Kyllä täällä jo tarpeeksi maksellaan veroina,päättäjien miljardi töppäyksiä.Tuo täysin turha investointi,toivottavasti se ei toteudu koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä turussa on varmaan kansanedustajilla kiire kotiin , onhan se mukava ottaa pari drinkkiä asemalla ja sitten kotona ja kun vielä valtion piikkiin niin voi jopa vihreä voi matkustaa ?

        Imatran kylpylässä on venäläisiä onko itsesuojelu vaisto nollassa ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi tyhmä hanke.

        mine halu oma juna kun tule kylään helsinki


      • Anonyymi

        Kyllä luotijunarata tarvitaan pääsee alle tunnin kirkkaasti onhan niitä jo kiinassakin miksei meillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Orpo kokoomuksella on aika pienet aivot kokoomus on maamme täystuhoon hyvinvoinnin osalta johtava asiantuntija KOKOOMUS on katastrofi maallemme

        Orpo on kyllä miten vaan mitaten yksi tyhmimpiä ellei tyhmin pääministeri, jonka muistan. Siis nimenomaan yksinkertainen. Sitä ei voi olla huomaamatta, kun alkaa puhua. Pää lyö tyhjää, juttelee niitä näitä, samoja asioita toistaen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Orpo on kyllä miten vaan mitaten yksi tyhmimpiä ellei tyhmin pääministeri, jonka muistan. Siis nimenomaan yksinkertainen. Sitä ei voi olla huomaamatta, kun alkaa puhua. Pää lyö tyhjää, juttelee niitä näitä, samoja asioita toistaen

        👍👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä turussa on varmaan kansanedustajilla kiire kotiin , onhan se mukava ottaa pari drinkkiä asemalla ja sitten kotona ja kun vielä valtion piikkiin niin voi jopa vihreä voi matkustaa ?

        Lahnajärven ravintolassa turkulaiset varmensivat, että eivät erehdy menemään selvänä kotiin. Nyt ne haluaa junan, kun Lahnajärvi jäi vanhan tien varteen ja sitten konkursoi.


      • Anonyymi

        Eihän sinulla aivoja tosiaankaan ole. Persuilla ei ole.


    • Anonyymi

      Petterin pitää saada siltarumpunsa. Parempi, että tunnin juna porhaltaa Kirkkonummen ohi, koska ties millaiseen väkivaltaan Riikka villiintyy junan kyydissä, jos joutuu samaan vaunuun mustan säkin kanssa.

      • Anonyymi

        Musta säkki ja orpon juna, sahaa itselleen omaa oksaa ja se valtion varakassa ja Suomen jo myyty omistus..kyllä drinkit maistuu ja Åbu kikkel..


      • Anonyymi

        No siitä Riikasta on jo tainnut tulla kyrpäpetterin patja.


      • Anonyymi

        Työmiehen painajainen tämä purran pönttö aivo ,kaikenlaisia ihmisiä maahamme on syntynyt,menis puluputtaja sairaita hoitamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siitä Riikasta on jo tainnut tulla kyrpäpetterin patja.

        Toiset tykkäävät imeä, Riikka purra…


      • Anonyymi

        Alikulku sillat pelastaa ihmisten henkiä mutta eihän Turussa ole edes tarpeeksi syrjäkylillä siltoja tai venepaikkojakaan saati vanhuksille lepokotia syrjällä ei kaikki asu keskustassa. Nykyään on pyöräily muotia puuttuu fatbike reittejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työmiehen painajainen tämä purran pönttö aivo ,kaikenlaisia ihmisiä maahamme on syntynyt,menis puluputtaja sairaita hoitamaan

        No,eiköhän työläiset ja työttömät juuri äänestäneet kyseistä puoluetta??Eihän kukaan omilla aivoilla ajatteleva heitä äänestäisi sillä muitakin vaihtoehtoja löytyy onneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siitä Riikasta on jo tainnut tulla kyrpäpetterin patja.

        Vaihtanut Halla-ahosta Petteriin.


    • Anonyymi

      Sinne ei vääriä ihmisiä oteta kyytiin!

    • Anonyymi

      Lentäminen on liian hidasta ja vaikeaa työmatka liikenteessä ja kerosiini on myrkkyä!

    • Anonyymi

      Orpo tarvitsee tunnin junaa paetakseen kansan vihaa.

      • Anonyymi

        Juuri näin.


    • Anonyymi

      Ja joku vielä ilkeää väittää kokoomukselaisten vastustavan joukkoliikennettä, ja edistävän vain yksityisautoilua.
      Tuo Orvon kuin käärmettä pyssyyn ajama tunnin juna todistaa aivan kristallinkirkkaasti väitteen olevan väärä.

      • Anonyymi

        Eihän tunnin juna edistä joukkoliikennettä mitenkään. Päinvastoin. Palvelutarjonta pysyy käytännössä samana, mutta todennäköisesti lippujen hinnat nousee, koska pitäähän se rata jostain rahoittaa, tai jos ei nouse niin joka tapauksessa siihen rataan tärvätyt rahat on pois jostain hyödyllisestä, jolla oltaisiin voitu parantaa joukkoliikennettä. Tunnin juna on aggressiivinen hyökkäys joukkoliikennettä vastaan, koska siinä hukataan valtavasti joukkoliikenteelle tarkoitettua rahaa saamatta mitään aikaan.


      • Anonyymi

        Turun muna..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tunnin juna edistä joukkoliikennettä mitenkään. Päinvastoin. Palvelutarjonta pysyy käytännössä samana, mutta todennäköisesti lippujen hinnat nousee, koska pitäähän se rata jostain rahoittaa, tai jos ei nouse niin joka tapauksessa siihen rataan tärvätyt rahat on pois jostain hyödyllisestä, jolla oltaisiin voitu parantaa joukkoliikennettä. Tunnin juna on aggressiivinen hyökkäys joukkoliikennettä vastaan, koska siinä hukataan valtavasti joukkoliikenteelle tarkoitettua rahaa saamatta mitään aikaan.

        Hallitushan on aikonut ottaa rahat tunnin junaan (4 miljardia euroa, eli melkein puolet ensimmäisessä budjetissaan otetusta valtionvelasta) myymällä valtion omaisuutta. Eli luopumalla jonkin/joidenkin valtionyhtiön/-yhtiöiden omistuksesta.


    • Anonyymi

      Köyhäthän junaa käyttävätkin. Mutta tarpeeton on siitä huolimatta.

      • Anonyymi

        VR :n viimeisimmän lippujen hinnankorotuksen jälkeen köyhillä ei ole juniin enää mitään asiaa, ei ainakaan jos ei osta ja maksa lippua jo kuukausia ennen matkan ajankohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VR :n viimeisimmän lippujen hinnankorotuksen jälkeen köyhillä ei ole juniin enää mitään asiaa, ei ainakaan jos ei osta ja maksa lippua jo kuukausia ennen matkan ajankohtaa.

        Onko "köyhille" etukäteen suunniteleminen liian vaikeata, kallista ? Varakkaiden syytä siis ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko "köyhille" etukäteen suunniteleminen liian vaikeata, kallista ? Varakkaiden syytä siis ?

        Kas kun esim. vanhan sukulaisen kuolemaa, eikä hautajaisten ajankohtaakaan voi kovin paljon etukäteen suunnitella, niin lippujen viimehetken hinta panee miettimään osallistuuko koko hautajaisiin, vai ostaako silläkin rahalla itselleen jotakin kivaa, kuten vaikkapa lääkkeitä tai tarjouksessa olevan kauraryynipaketin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kun esim. vanhan sukulaisen kuolemaa, eikä hautajaisten ajankohtaakaan voi kovin paljon etukäteen suunnitella, niin lippujen viimehetken hinta panee miettimään osallistuuko koko hautajaisiin, vai ostaako silläkin rahalla itselleen jotakin kivaa, kuten vaikkapa lääkkeitä tai tarjouksessa olevan kauraryynipaketin.

        Kas. Eiköhän siinä muutama viikko kuolemasta mene asioiden järjestelyyn - eli matkan tarve on etukäteen tiedossa ja siis matka halvemmalla varattavissa. Köyhyyteenkö muuten sukulaisesi sattui kuolemaan ? On tosiaankin oman ratkaisun varassa, osallistuuko hautajaisiin vai ei. Mutta pistetään sekin varakkaiden piikkiin syntisäkkiin, kun ovat perkele alkaneet varakkaiksi eivätkä edes köyhien hautajaismatkoja kustanna..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kun esim. vanhan sukulaisen kuolemaa, eikä hautajaisten ajankohtaakaan voi kovin paljon etukäteen suunnitella, niin lippujen viimehetken hinta panee miettimään osallistuuko koko hautajaisiin, vai ostaako silläkin rahalla itselleen jotakin kivaa, kuten vaikkapa lääkkeitä tai tarjouksessa olevan kauraryynipaketin.

        Kuten kommenteistakin näkee. Kyllä "köyhyys" on "köyhien" omaa syytä, jos kommenttejasi katselee. Eikä tuollaisella "köyhällä" voikaan tuolla ajatusmaailmalla syntyä kuin toistuvaa ja jatkuvaa "katastrofia" joka on sysättävä muiden syyksi. Varakkaan perkeleet kun "köyhää" sorsitte, vaikka rahaa tuupataan kottikärry kaupalla, ilman vaatimuksia osallistumisesta. Sukulaisetkin tapatte köyhältä yllättäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas. Eiköhän siinä muutama viikko kuolemasta mene asioiden järjestelyyn - eli matkan tarve on etukäteen tiedossa ja siis matka halvemmalla varattavissa. Köyhyyteenkö muuten sukulaisesi sattui kuolemaan ? On tosiaankin oman ratkaisun varassa, osallistuuko hautajaisiin vai ei. Mutta pistetään sekin varakkaiden piikkiin syntisäkkiin, kun ovat perkele alkaneet varakkaiksi eivätkä edes köyhien hautajaismatkoja kustanna..

        Nälkäänhän se mummoraukkani yksityisessä hoitokodissa kuoli, sodan oli kokenut ja ainoa elossa oleva sukulainen olen enää minä, viimeisinä hetkinään oli mummokulta kunnellut ja yhtynyt tähän lauluun.

        https://www.youtube.com/watch?v=oCErml3vbFo

        Ikänsä oli elänyt säästeliäästi ja saanut vaivoin hankittua pääkapunkiseudulta reilut viitisenkymmentä asunto-osaketta, jotka nyt sitten vuokralaisineen jäivät minun harmikseni.
        Luuletteko te että köyhyys on ilo, vaikka se joskus naurattaakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas. Eiköhän siinä muutama viikko kuolemasta mene asioiden järjestelyyn - eli matkan tarve on etukäteen tiedossa ja siis matka halvemmalla varattavissa. Köyhyyteenkö muuten sukulaisesi sattui kuolemaan ? On tosiaankin oman ratkaisun varassa, osallistuuko hautajaisiin vai ei. Mutta pistetään sekin varakkaiden piikkiin syntisäkkiin, kun ovat perkele alkaneet varakkaiksi eivätkä edes köyhien hautajaismatkoja kustanna..

        pizza on huonoa eduskunnan ruokalassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pizza on huonoa eduskunnan ruokalassa.

        syö silakoita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VR :n viimeisimmän lippujen hinnankorotuksen jälkeen köyhillä ei ole juniin enää mitään asiaa, ei ainakaan jos ei osta ja maksa lippua jo kuukausia ennen matkan ajankohtaa.

        Onko Orpolla ajokortti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Orpolla ajokortti?

        Mielisairas kuten Saku Koivu parkakin ja kun naiset ja lapset jättää....ja köyhät. Mutta missä tasaarvoisuus ja oikeudenmukaisuus ja ihmisarvot ???,,,orpo unohti ne jo vaikka valvoo sitä paperia 24/7 yötä päivää......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielisairas kuten Saku Koivu parkakin ja kun naiset ja lapset jättää....ja köyhät. Mutta missä tasaarvoisuus ja oikeudenmukaisuus ja ihmisarvot ???,,,orpo unohti ne jo vaikka valvoo sitä paperia 24/7 yötä päivää......

        Onko Saku Koivun joku jättämyt ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Orpolla ajokortti?

        Luuletko että niin tyhmä tyyppi ajokortin omistaisi kun ei omistavpuheistakaan tolkkua saa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko "köyhille" etukäteen suunniteleminen liian vaikeata, kallista ? Varakkaiden syytä siis ?

        Kohta saat kokoomus porho vielä tuntea turvallisuutesi olevan NATOn varassa köyhyys on kuule sellaista että saat vielä sen tuntea nahoissasi,kokoomukselainen ahne paskapää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko "köyhille" etukäteen suunniteleminen liian vaikeata, kallista ? Varakkaiden syytä siis ?

        Juna ei ole sellainen kulkuväline, että sen käytön voisi suunnitella pitkän aikaa etukäteen.

        Eli: Jos lippua ei välittömästi ennen junan lähtöä saa kohtuuhinnalla, niin sitten jää juna käyttämättä ja täytyy etsiä muu sopiva kulkuväline.

        Jos VR:n johto on sitä mieltä, että junalipun saa kohtuuhinnalla vain, jos ostaa lipun kuukausia etukäteen, niin VR:n johto pitää vaihtaa.

        Aikanaan VR oli valtion liikelaitos, ja se palveli kansalaisia kohtuullisilla junalippuhinnoilla, ja junalla pääsi moneen sellaiseenkin paikkaan, jolta henkilöliikenne on sittemmin lopetettu, eli juna kulkee pysähtymättä jonkun pikkuaseman ohi.

        Sitten VR muutettiin osakeyhtiöksi, ja sen jälkeen VR:n johtoa on kiinnostanut lähinnä tulospalkkioiden ja muiden vastaavien bonusten junailu itselleen.

        Esimerkki tästä tulospalkkionmetsästyksestä:

        2006 alkoi uusi juna-aika (VR:n mainonnan mukaan).
        Silloin avattiin käyttöön Kerava-Lahti -oikorata, ja sen myötä Mäntsälän uusi rautatieasema.

        MUTTA:

        VR:n johto päätti, että VR haluaa lypsää valtiolta lisää rahaa VR:lle (ja siten johtajat saavat tulospalkkionsa).

        Miten tämä toteutettiin ?

        No: VR:n johto päätti, että VR:n liiketoimintana ajama liikenne välillä Lahti-Helsinki EI pysähdy lainkaan Mäntsälän asemalla, vaan juna ajaa pysähtymättä ohi.

        Mäntsälän asema siis uhkasi jäädä uutuuttaan kiilteleväksi, mutta täysin hyödyttömäksi, kun yksikään juna ei siellä pysähdy.

        Sitten tarvittiin valtiota apuun:
        VR:n liiketoimintana ajama liikenne ei siis edelleenkään pysähdy Mäntsälän asemalla.
        Mutta valtion ostopalveluliikenteenä VR:ltä tilaama liikenne sensijaan pysähtyy myös Mäntsälän asemalla.

        Eli 2 junaa ajaa saman välin peräjälkeen, toinen on VR:n liiketoimintana ajamaa liikennettä ja se ei pysähdy Mäntsälän asemalla, sensijaan perässä tulee valtion ostopalveluliikenteenä VR:ltä tilaama juna, joka pysähtyy myös Mäntsälän asemalla.

        Koko VR:n kikkailun tarkoitus on siis se, että näin VR saadaan tuottamaan isompaa voittoa, jotta johtajille voidaan maksaa tulospalkkiota.

        Ja tämä hölmöily on jatkunut syksystä 2006 saakka, eli n. 17 vuotta.

        Ja sitten on kummajainen nimeltä "valtion omistajaohjaus".
        Teoriassa se voisi puuttua VR:n toimintaan.

        MUTTA:

        JOS valtion omistajaohjauksesta vastaava ministeri oikeasti yrittäisi puuttua VR:n asioihin, niin seuraisi poliittinen poru/kiista siitä, että VR Oy:n pitää antaa toimia rauhassa liiketaloudellisin perusteihin, eikä sen toimintaan saa puuttua.

        Kysymys:

        Mitä yleensä teemme omistajaohjauksesta vastaavalla ministerillä, kun hänen ei sallita käytännössä tehdä yhtään mitään, ja jos ko. ministeri yrittää jotain tehdä, heti ovat poliittiset vastustajat haukkumassa häntä, miten yksityisen (eli siis valtion omistaman) osakeyhtiön itsemääräämisoikeuteen ei saa puuttua.

        Lahti-Helsinki Z -junat eivät ole VR:n liiketoimintana ajamaa liikennettä, vaan valtion ostopalveluliikennettä, jolle siis on luotu tarve VR:n taholta sillä päätöksellä, että samaa reittiä ajavat kaukojunat eivät pysähdy Mäntsälän asemalla, koska niin ovat VR:n johtajat päättäneet.

        VR:lle itselleen varmasti edullinen kuvio. Suomelle sensijaan täysin tarpeetonta rahan menoa.

        Mitä pitäisi tehdä:

        1) Valtion omistajaohjausministerin vaadittava, että kaukojunat pakotetaan pysähtymään Mäntsälän asemalla ja muiden tahojen tulee antaa omistajaohjausministerin todellakin tehdä työnsä, eikä valittaa, että hän puuttuu VR Oy:n asioihin, sillä omistajaohjausministerin nimenomaan pitääkin puuttua VR Oy:n asioihin !

        2) Se osa Z -junan liikenteestä, joka on aikataulullisesti päällekkäistä VR:n Lahti-Helsinki -välin kaukojuniin, tulee välittömästi lakkauttaa, ko. liikenne on verorahojen tuhlaamista !

        Vastaavia toimenpiteitä tulee tehdä myös muualla!

        Samanlaisia älyttömyyksiä olivat:

        1) Fortumin jakeluverkon myynti ulkomaille

        ja

        2) Fortumin yritysostot Saksasta, jotka osoittautuivat raskaasti tappiolliseksi.
        Syy: Fortum ei ennen yritysostoja selvittänyt sitä tosiasiaa, että Uniper oli tehnyt asiakkaidensa kanssa kiinteähintaisia kaasunmyyntisopimuksia, ja kun Venäjän kaasu jouduttiin korvaamaan kalliimmilla kaasuerillä, niin asiakkaiden kanssa tehdyt kiinteähintaiset sopimukset aiheuttivat kaasumyynnin raskaat tappiot.

        Jos Fortumilla olisi ollut ammattitaitoinen johto, tuollaiset asiat olisi pitänyt selvittää ennen ulkomaan yritysostoja.

        Jostain syystä Suomessa huonoja päätöksiä tehneitä johtajia ei saada vastuuseen teoistaan, vaan päinvastoin heidät palkitaan bonuksilla / tulospalkkioilla !

        Miksei tulospalkkioiden maksamista lopeteta?
        Niitähän perustellaan sillä, että tulospalkkioiden avulla muka saadaan parempia johtajia.
        Suomalaisten kannalta tuollaiset johtajat eivät ole "parempia", jotka toiminnallaan aiheuttavat huomattavia lisäkustannuksia suomalaisten maksettaviksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nälkäänhän se mummoraukkani yksityisessä hoitokodissa kuoli, sodan oli kokenut ja ainoa elossa oleva sukulainen olen enää minä, viimeisinä hetkinään oli mummokulta kunnellut ja yhtynyt tähän lauluun.

        https://www.youtube.com/watch?v=oCErml3vbFo

        Ikänsä oli elänyt säästeliäästi ja saanut vaivoin hankittua pääkapunkiseudulta reilut viitisenkymmentä asunto-osaketta, jotka nyt sitten vuokralaisineen jäivät minun harmikseni.
        Luuletteko te että köyhyys on ilo, vaikka se joskus naurattaakin?

        Kyllähän se köyhyyden tunnusmerkit täyttää, jos on 50 osaketta pääkaupunkiseudulla.


      • Anonyymi

        No Tampere Pori rata tarvii yhden lisäraiteen uudet asuinalueet ja paikallisjunat vaatii uusia vaunuja matalavaunuja ei kukaan voi kiivetä mihinkään sama kuin vanhat ratikat ei pääse kyytiin.Tollaiset ikivanhat ratikat ja vaunut voi siirtää välille Imatra Lappeenranta turistit pääsee maisema matkalle.Sitten on myös Allegro vaunut mitä voi siirtää välille Oulu Rovaniemi hiihtäjien vaunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VR :n viimeisimmän lippujen hinnankorotuksen jälkeen köyhillä ei ole juniin enää mitään asiaa, ei ainakaan jos ei osta ja maksa lippua jo kuukausia ennen matkan ajankohtaa.

        Junalippujen hinnat vaihtelee eri kellon aikaan ja tapahtumien eli seuraa niitä halvimmat löytyy alle puoleen hintaan kalleimmat 3 kertaiset jos ruuhkaa juuri menossa lomakausi tai paluumatkat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kun esim. vanhan sukulaisen kuolemaa, eikä hautajaisten ajankohtaakaan voi kovin paljon etukäteen suunnitella, niin lippujen viimehetken hinta panee miettimään osallistuuko koko hautajaisiin, vai ostaako silläkin rahalla itselleen jotakin kivaa, kuten vaikkapa lääkkeitä tai tarjouksessa olevan kauraryynipaketin.

        Niin ulkomaalaiset kun kadehtii kaikkia on eri kulttuurista niin tämäkin asia kuin eri paikkakunnalle sukulaisia hautaamaan on heille jo ihan käsittämätön asia venäläiset judet on seurannut valkovenäläiset ihmisiä juniin ilman lippua kuulkaa joutuneet menemään pois sitten kun paikan varannut onkin tullut. Nämä on aivan outoja valkovenäläiset nuoret nehän seuraa ihmisiä pitkin siinä kuin muslimimiehet ostareita ja lähiöissä jopa ajavat autoilla bussin perässä hulluja kun ovat kyttäävät kaikkia. Varokaa että vähän eksyttää niitä ei niille meidän kulttuuri kuulu !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas. Eiköhän siinä muutama viikko kuolemasta mene asioiden järjestelyyn - eli matkan tarve on etukäteen tiedossa ja siis matka halvemmalla varattavissa. Köyhyyteenkö muuten sukulaisesi sattui kuolemaan ? On tosiaankin oman ratkaisun varassa, osallistuuko hautajaisiin vai ei. Mutta pistetään sekin varakkaiden piikkiin syntisäkkiin, kun ovat perkele alkaneet varakkaiksi eivätkä edes köyhien hautajaismatkoja kustanna..

        NO NO kun isäsi kuolee kai sinäkin sentään häntä menet saattamaan hoitamaan hautaustoimiston asioita samoin jos isoisäsi kuolee toki ennen jo kuin kuolee sukulaiset kutsutaan paikalle sairaalaan OLETTEKO NOIN TOLLOJA ?? Kun joku sairastuu mennään sairaalaan tietysti sitten kun kuolee hoidetaan lääkäri asiat maksut sairaalaan viedään tavarat käydään RUUMISHUONEELLA yhdessä ja hoidetaan asioita KYLLÄ TE OLETTE HUONOSTI KASVATETTUJA MOUKKIA SUORASTAAN !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nälkäänhän se mummoraukkani yksityisessä hoitokodissa kuoli, sodan oli kokenut ja ainoa elossa oleva sukulainen olen enää minä, viimeisinä hetkinään oli mummokulta kunnellut ja yhtynyt tähän lauluun.

        https://www.youtube.com/watch?v=oCErml3vbFo

        Ikänsä oli elänyt säästeliäästi ja saanut vaivoin hankittua pääkapunkiseudulta reilut viitisenkymmentä asunto-osaketta, jotka nyt sitten vuokralaisineen jäivät minun harmikseni.
        Luuletteko te että köyhyys on ilo, vaikka se joskus naurattaakin?

        Tarkoittaa siis pommitukset kokenut ??? YouTube Viipurin pommitukset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Saku Koivun joku jättämyt ?

        Saku on Viron kieltä kuten vaimonsa virosta


    • Anonyymi

      Tunnin junaa ei todellakaan tarvita mihinkään ja on aivan jumalattoman kallis turha hanke, jo nyt siiheen on mennyt kymmeniä miljoonia euroja. Paras oli kun demari Turussa kertoi, että hän ei kannata junaa, mutta kannattaa sen suunnittelemista valmiiksi, siis kymmeniä miljoonia turhaa suunnittelurahaa lisää. Koska tuo hullu hanke, liittyy hulluun pormestarisopimuykseen turussa. Voi tuekulaisparkoja.

      • Anonyymi

        Mihin sitä tunnin junaa tarvitaan haluaako joku vapaaehtoisesti turkuun, minua sinne ei saisi kuin jalat edellä aivan sairas ja turhanpäiväinen paikka tyypeillä kuluu päivät siihen että miettivät miten voisivat toisiaan kiusata.


    • Anonyymi

      Ei se ole Tunnin juna, jos matkaan menee 80-90 min. Muutaman minuutin aikasäästön takia Orpo on valmis hassaamaan miljardeja

    • Anonyymi

      Mut sehän saattaa nopeuttaa jopa viisi (5) minuuttia Turkuun asti Helsingistä. Minuutti ja miljardi?

      • Anonyymi

        No vähän enemmän kuin 5 minuuttia nopeuttaa mutta joka tapauksessa tässä tulee kyllä minuuteille hintaa.

        Ilmeisesti noin 25 minuuttia nopeutuu matka aika eli se tekee miljardin viidessä minuutissa ottaen huomioon että kulut nousee matkan varrella noin miljardin verran joka on varmaan se minimi. 200 miljoonaa euroa minuuttia kohden.

        Kyllä tämän takia kannattaa myydä valtion yhtiöt ja leikata köyhiltä lapsiperheiltä. Kyllä nyt pitää esimerkiksi kahden lapsen siivooja yksinhuoltaja äidin ymmärtää että heidän pitää tässä joustaa ja muuttaa pienempään asuntoon että meidän talousnerot Orpo ja Purra saa rahoitusta seikkailuihinsa.

        Kyllä nyt oon niin viisas hallitus että en muista vastaavaa elinaikanani. Tästä voi tulla vaan hyvä. Johan tässä on köyhiä paapottu. Nyt on aika potkia niitä köyhiä. Orpolla on hieno kokoomuslainen asenne. Eteenpäin vaan kuin panssarivaunu ja kaikki räjäytetään. Siihen tilalle sitten rakentuu uusi uljas yhteiskunta.


    • Anonyymi

      Eikö kaikkien pitäisi? No kun juuri sillä tavoin Suomi on jamaansa ajautunut. On aina annettu tasapuolisesti kaikille. Ja nyt loppui rahat avokätisyyden seurauksena.

      • Anonyymi

        Täällä ei ole jaettu kuin köyhien rahat vasta, KOKOOMUS o hyvinvoinnin täystuho


    • Anonyymi

      P-aukisessa maassa mikä tahansa investointi kustannetaan vähentämällä rahaa joltakin toiselta.

      Edelleen ollaan 10 miljardia (uusimman ennusteen mukaan ensi vuonna 11 miljardia) alijäämäisiä.

      Rahaa palaa siis jopa 11 miljardia, 11 000 miljoonaa, vuodessa enempi mitä tienataan.

      Ahdista siinä hyvin tienaavia, niin äänestävät jaloillaan. Se ei paljoa tarvitse kun työpaikat on katsottu pitkin poikin Eurooppaa ja Suomen alijäämä senkuin kasvaa.

      • Anonyymi

        Paperia osaa pyörittää kuka tahansa. Rehellisistä duunareista meillä on pulaa, eikä duunarin selkänahasta verta imevistä hyväkkäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paperia osaa pyörittää kuka tahansa. Rehellisistä duunareista meillä on pulaa, eikä duunarin selkänahasta verta imevistä hyväkkäistä.

        Miksei ne duunarit pyöritä niitä papereta, kun niitä osaapyörittää kuka hyvänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paperia osaa pyörittää kuka tahansa. Rehellisistä duunareista meillä on pulaa, eikä duunarin selkänahasta verta imevistä hyväkkäistä.

        Niin kuka duunari menee tekemään orpo Petterille tunnin junaa???sitä perkeleen raidetta, Ja pohjoisen radan luotijunaa ??törkeetä, mitä tuon Petterin päässä viiraa ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei ne duunarit pyöritä niitä papereta, kun niitä osaapyörittää kuka hyvänsä.

        Ei se paperien pyöritys järjestä riipu vaan suhteista,se on sitä hyväveli kieroilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se paperien pyöritys järjestä riipu vaan suhteista,se on sitä hyväveli kieroilua.

        Juuri järjestähän ja koulutuksesta se riippuu.
        Joten siitä vaan "pyörittelemään papereita" kun se mielestäsi on niin helppoa :)


    • Anonyymi

      Lättähattu riittää.

    • Anonyymi

      Ketä palvelee ns tunnin juna, joka pysähtyy Leppävaaran jälkeen seuraavan kerran Kupittaalla. Eiköhän päivittäin työssäkäyvien tarve ole ihan muuta. Helsingin asemalta Turun asemalle tuokin tarvitsee 78 min.

    • Anonyymi

      Tunnin junan kulku kestää 2 tuntia.

    • Anonyymi

      Silloin, kun Sipilän PersKeKo -hallitus leikkasi köyhiltä mutta ei varakkailta, selitti Sipilä että siinä missä köyhiltä leikataan, osallistuvat rikkaat vapaaehtoisesti säästötalkoisiin.

      Sama näkyy olevan meininki Orvon KokoPers -hallituksellakin.

      • Anonyymi

        Tämä orpo mulukku hallitus tulee olemaan maamme täystuhoon hyvinvoinnin osalta johtava hallitus


      • Anonyymi

        Turussa on unohtunut jokien sillat reunat rakentaa uusia ja lisätä. Tosin myös poris.


      • Anonyymi

        Mitenköhän rikkailta leikataan....?


    • Anonyymi

      ole hiljaa !

    • Anonyymi

      --ei tarvita nopeita junia, kun ne kuluttaa liikaa energiaa ja tuottaa melu-saastetta.
      - Toimivia normaaleja juna-yhteyksiä tarvitaan,,,
      mutta ei nykyistä nopeampia.... Ennen kuin tekniikka kehittyy. Nykytekniikkalla tässä ilmastossa ei tuo ole vielä järkevää...
      Ihmisten liikkumista ja kiirettä ja turhakulutusta tulisi vaimentaa... se olisi ympäristöteko !

    • Anonyymi

      Niillä on jo Pendolino, 15 minuuttia hitaampi, siis tunti ja viisitoista. Ei Orpolle kelpaa.. kusipäistä tämä rikkaiden veron kevennys myöskin. Orpossa ja hallituksessa on paljon hämärää ja päävippaista touhua. Ottakaa se vakavasti.

    • Anonyymi

      Sitten kun raksamiehet on raiteita tekemässä orpolle niin Venäjä päättääkin hyökätä jostain..päin...orpolla kiiluu vaan oma napa ja rahan käyttö silmissä, sama stubbin , eikö mokansa tekevä narsisti voi pysyä siellä Italiassa, ihan varmuuden vuoksi. Muuten koko Kokoomus kusee alttarilla leggingsit ja sortsit jalassa. Taas...

    • Anonyymi

      Aamuisin vosi käydä Turussa aamukahvilla pikaisesti.

    • Anonyymi

      Ei sitä tarvita, ei ei, on jo yksi ratA ,sillä pääsee junalla . Älytöntä rahan mälläystä kun o muutenkin niin tiukkaa ja synkkää.

      • Anonyymi

        Kyllä rikkaatkin osallistuvat talouden sopeuttamistalkoisiin. He rasvaavat niitä ruoskia joilla köyhän selkää soitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä rikkaatkin osallistuvat talouden sopeuttamistalkoisiin. He rasvaavat niitä ruoskia joilla köyhän selkää soitetaan.

        mine voi kans tulla ruoskima


    • Anonyymi

      Tämä asia Orpolla yhtä hyvin hallinnassa kuin omat palkka-veroasiat :)

    • Anonyymi

      Juna kulkee mukavasti viuh viuh!!🚆🚝

    • Anonyymi

      Tunnin juna kahden tunnin matkaan

      • Anonyymi

        heHEEEEE tunnin - kahden tunnin junaa käyttää vain Orpo


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tämä leikkuri aikoo ryöstää jä myydä koko Suomen....


      • Anonyymi

        Orpo rakastaa persu natsuja päästäkseen omiin tavoitteisiin. Muita se pelkää...


    • Anonyymi

      Eikö työssäkäyntialue ole 1h kulkumatkan sisällä?
      Lisää työvoimaa sinne suomen persläpeen.

      • Anonyymi

        Persläpeen on tulossa savimajoistaan työperäisiä
        maahanmuuttajia paikkaamaan meidän huutavaa työvoima pulaamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persläpeen on tulossa savimajoistaan työperäisiä
        maahanmuuttajia paikkaamaan meidän huutavaa työvoima pulaamme.

        Ja vitut ne mitään työvoimapulaa tule paikkaamaan vaan loisimaan suomalaisten kustannuksella sen taidon ne oppivat jo äidinmaidosta ja orpo haluaa juuri sitä se on sitä syntyperäisten kyykyttämistä,ORPONISMIÄ,olis perkele kuollut niihin sydänvaivoihinsa.


    • Anonyymi

      ORPO-Piru haluaa tänne luotijunan,
      joka kulkee 450 Km/h.
      Matka kestää 2,5 tuntia helsingistä utsjoelle.

      • Anonyymi

        Imatran kylpylä täynnä venäläisiä tänään


    • Anonyymi

      Rupla Orpo persuineen tyhjentää Itä Suomen, että on helpompi vihulaisen tulla. Itse pääsee tunnissa karkuun kotio Turkuun ja sieltä eteenpäin.

      • Anonyymi

        Ruotsiin päämisterille kokoomaan ikean kirjahyllyjä mitä se ei osaa koota.


      • Anonyymi

        "Itse pääsee tunnissa karkuun kotio Turkuun"

        Normaaliolosuhteissa toki pääsee.
        Mutta jos vihollinen Suomeen hyökkäisi, niin luulisi, että vihollisen olisi helppo tehdä täsmäisku junarataa syöttävälle sähköasemalle, jolloin nopea juna pysähtyisi kun sen veturi jäisi ilman sähköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsiin päämisterille kokoomaan ikean kirjahyllyjä mitä se ei osaa koota.

        Eihän sillä ole edes hartioita millä koota toisilta puuttuu leuka toisilta munat


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Keskusta omistaa kerrostaloja


    • Anonyymi

      Tunnin junan reitin rakentaminen on joillekin terroristeille hyvä keino toteuttaa perverssiä resurssien tuhlaamista ja maailman tuhoamista. Jokainen täysjärkinen ja vähän tyhmempikin sen sijaan tajuaa, että parempi kohde niillekin rahoille olisi vaikka nostaa ne satasen seteleinä pankista ja tehdä niistä seteleistä nuotio kodittomien lämmikkeeksi.

      • Anonyymi

        Niin se teki ennen metsässä mamujen kaa , ryösti kanaa ja riisiä Espoon ravintoloista siksi luulee olevansa mamujen oppi-isä.


    • Anonyymi

      Me rikkaat ollaan parempia kuin te joten turpa kiinni juntit.


      T. PEtteri täydellinen

      • Anonyymi

        Hmm... vaikka tuon vanhan sanan merkitykseksi sanotaan joskus tarkoittavan yksinäistä törröttävää puuta

        Orpo Kyrpä
        Sehän alkaa kuulostamaan ihan nykyhallituksen tavoitteelta

        Kohti perceleiden ihanne valtiota

        Siellä epätoivoisia alistettuja naisia riittää


    • Anonyymi

      Täytyyhän rikkaille saada rahaa kerrytettyä pankkiin, että saavat hyvät korko ja sijoitus tulot rahoilleen.

    • Anonyymi

      Eipä ole palstan "köyhäilujä" ihan vakaalla mielenliikkeillä pelissä.

    • Anonyymi

      Täysin järjetön hanke tuo on torpattava heti alkuunsa.

    • Anonyymi

      meillä on tietotekniikkaa,, niin turha työ liikenne kuriin. Pois.
      Energiaa tuhlaava liikkuminen vähiin,, siis junat, autot, lentokoneet ja lento-kerosiini verolle !!
      Mutta täytyy muistaa, että myös tietoliikenne on energiasyöppö,, esim 5g kuluttaa liikaa energiaa..... Pitäisi siis rajoittaa turha-viihdettä myös

    • Anonyymi

      Se tulee olla perustelu, ja pitkään. Jot pitää vähentää ja karsia julkisia liikennettä ja tiestön hoitoa ym.

      "Olemme satsanneet huomattavia summia julkiseen liikenteeseen. Nyt on pakko, rahaa vaan ei ole."

      Pudottihan Orpo isoja kaupunkeja "strategisesta allianssista" niin ei tartte kuunnellakaan niitten tarpeita.

      Kurjistellaan

      • Anonyymi

        Itärata Porvoon kautta kouvostoliittoon on vielä monin verroin idioottimaisempi ajatus. Vain siksikö, että rutiköyhä kouvostoliittolainen pääisisi stadiin teatterin peräti 15 minuuttia nykyistä nopeammin. Voi kiesus!! Tulee minuutille aika kova hinta!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itärata Porvoon kautta kouvostoliittoon on vielä monin verroin idioottimaisempi ajatus. Vain siksikö, että rutiköyhä kouvostoliittolainen pääisisi stadiin teatterin peräti 15 minuuttia nykyistä nopeammin. Voi kiesus!! Tulee minuutille aika kova hinta!!!!

        Ei kai sellaista ajatusta ole vaihtoehtona Orpon junalle?
        Kai Turkuun pääsee autolla jostain kouvostoliitostakin, toki tuskin työmatkaksi ainakaan päivittäin.


    • Anonyymi

      Kremlin ohje: Näivettäkää Suomi.

      • Anonyymi

        Hmm. . .
        Voi olla sittenkin nerokkaan hallituksen pitkän tähtäimen tavoite
        Kun kurjistuu koillinen, itä ja kaakko tarpeeksi. Ovat suomalaiset valmiimpia ottamaan vastaan Karjalan ränsistyneet metsiköt kansainväliseltä päätöksenteko elimeltä, sitten aikanaan.

        Hyvä


    • Anonyymi

      Tunnin juna tarvitaan orpon koti ja työmatkoihin ja hänen kultapoikiensa matkusteluun pääkaupungin ja Turun välillä,aivan samoin kuin sirkka-liisa Anttila aikoinaan halusi uuden asfaltin kotipaikkansa liittymään asti Koijärvellä,loppupätkä sitten Urjalaan asti jätettiin päällystämättä kun oli ajoja enimmäkseen Forssan suuntaan.

    • jeri1970

      Sullahan toi ajatustenjuosu sujuu kepeästi, tietenkin kadehdin tuota tietopohjaasi asioihin kun tiedät hankkeen rahoituskuviotkin, toki tähän olisi voitu käytää vaikka niitä rahoja joita jaettiin tyhjänpäiväisille somettajille ja ö-luokan artisteille kun ne hiukan tulivat turhakkeen kanssa selfieihin ja suostuivat istumaan iltaa umpityhmän kassan kanssa.
      Kun tuosta junasta todellisuudessa puhutaan niin hanke on järjetön, katson päivittäin kun tuo nykyinen rata ajeluttaa tyhjiä penkkejä junassa missä on 4-5 vaunia. Kuka koskaan väittää että juna on ekologinen niin ei voi enempää väärässä olla, jo pelkät rakentamisajan päästöt kokonaisudessaan ovat niin suuret että jos tuota samaa muutamaa matkustajaa kuljetataisiin busseilla jotka ovat huomattavasti joustavampia, on busseillä jo 100 vuoden etumatka, mitä raide ei koskaan kiri kiinni koska korjausvelka lähtää liikkeelle jo rakennusaikana, vuosia ennenkuin uudella raiteella ajetaan ensimmäistäkään kertaa.
      Totaalisen järjetön hanke, niin taloudellisesti, ekologisesti kuin logistisestikin. Keksikää itse miten kulkisitte, jos asuisitte esim Sauvossa, ja teidän pitäisi mennä Malmille asioimaan tai sukuloimaan.

    • Anonyymi

      Orpolla on kiire leikkaamaan kansalaisilta toimeentuloa?

    • Anonyymi

      Sipilän opin mukaan rikkaat saavat osallistua talkoisiin jos haluavat......

    • Anonyymi

      Tämä NATO pelleily ja kokoomus on maamme täystuhoon hyvinvoinnin osalta johtava asiantuntija, KOKOOMUS on MAAMME HYVINVOINNIN TÄYSTUHOON JOHTAVA KÄSITTÄMÄTÖN projekti tämän NATO neiti orpo pojan hallituksen kera

    • Anonyymi

      aloittaja on oikeessa!

      • Anonyymi

        Juu ihmisil ei ole kaikil varaa ees junlippuu ,mut juna pitää saada ,vaik toisil leipä pöydäst viemäl.

        On prioriteeti pahast pieles.


    • Anonyymi

      Ei sitä tarvita mihinkään!

    • Anonyymi

      Orpo siltarumpu on todella kallis.

    • Anonyymi

      Orpon yrittäjäpiirit tarvitsevat kultakaivoksen.

    • Anonyymi

      Olen täysin samaa mieltä tuosta tunnin junasta, ei mitään järkeä tuolla hinnalla, lobbarit taas juhlii ja maantiet vaan huonontuu koko ajan.

      • Anonyymi

        Persujen on vaikea käsittää metropolien yhdistämistä kun melkein kaikki asuvat alueilla missä työn tuottavuus on huonoa silti väkeä on paljon ja yrityksiä myös? kumma niin myös alkoholismia...elikkä pienissä kaupungeissa itä-suomessa,pohjoisessa,etelä-pohjanmaalla etc


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persujen on vaikea käsittää metropolien yhdistämistä kun melkein kaikki asuvat alueilla missä työn tuottavuus on huonoa silti väkeä on paljon ja yrityksiä myös? kumma niin myös alkoholismia...elikkä pienissä kaupungeissa itä-suomessa,pohjoisessa,etelä-pohjanmaalla etc

        Turku ei ole metropoli ja lähes kaikki turkulaiset ovat Turussa. Turusta Helsingissä on työskentelevät (edes epäsäännöllisesti) on erittäin pieni ryhmä. Eikä turkulaiset tule tulevaisuudessakaan kulkemaan Helsinkiin töihin. Päinvastoin, tuo pieni pendelöijien ryhmä tulee pienenemään entisestään. Eikä Tunnin juna asiaa muuta. Turkulaisilla ei ole syytä mennä töihin Helsinkiin, koska kaikki merkittävät työnantajat on jo Turussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persujen on vaikea käsittää metropolien yhdistämistä kun melkein kaikki asuvat alueilla missä työn tuottavuus on huonoa silti väkeä on paljon ja yrityksiä myös? kumma niin myös alkoholismia...elikkä pienissä kaupungeissa itä-suomessa,pohjoisessa,etelä-pohjanmaalla etc

        Sinulle näyttävät paljon pienemmätkin asiat tuottavan vaikeuksia.


    • Anonyymi

      On tuo Tunnin juna paljon järkevämpi hanke kuin Lentorata, jonka suunnittelua hallitus päätti jostakin syystä jatkaa. Lentorata ei nopeuta matkaa Helsinkiin, ja Tikkurilassa on on paljon paremmat vaihtomahdollisuudet eri puolille Vantaata, Pohjois-Helsinkiin ja Keravalle kuin Lentoasemalla. Lentäminen tulee todennäköisesti vähenemään, joten entistä pienempi osa matkustajista on matkalla Lentoasemalle. Tikkurilan kautta kiertäminen pidentää heidän matkaansa kohtuulliset 15 minuuttia eli selvästi Tunnin junan ajansäästöä vähemmän. Rantarata ei täytä EU:n kantaverkolle asettamia vaatimuksia, mutta sen kunnostaminen tulisi pitkällä aikavälillä kalliimmaksi kuin Tunnin juna, koska se on rakennettu huonolle maapohjalle.

      • Anonyymi

        Mutta Tunnin juna on paljon järjettömämpi kuin Suomi-Rata jossa kulkisi moninkertainen määrä ihmisiä. Jos et satu huomaamaan niin Helsinki-Tampere-linjalla kulkee yli 3 kertaa enemmän ihmisiä kuin Helsinki-Turku-linjalla.

        Ei sillä että kumpaakaan tarvittaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Tunnin juna on paljon järjettömämpi kuin Suomi-Rata jossa kulkisi moninkertainen määrä ihmisiä. Jos et satu huomaamaan niin Helsinki-Tampere-linjalla kulkee yli 3 kertaa enemmän ihmisiä kuin Helsinki-Turku-linjalla.

        Ei sillä että kumpaakaan tarvittaisiin.

        Ja Tunnin rata ei korvaa rantarataa vaan rantaradan käyttämistä jatketaan vaikka Tunnin juna rakennettaisiin.


    • Anonyymi

      Vuoden auto. Joskus jopa kahden.
      Tunnin juna. Joskus jopa kahden.

    • Anonyymi

      Voisivatko matkustajat maksaa oikean hinnan lipusta, ettei se tuottaisi
      tappiota ? Tonnin sivu.

      • Anonyymi

        Porissa on kivistä matalikkoa rannalla saaristossa mihin sillan saa halvalla nopeuttaa liikkumista yhdistää mannerta saariin ja mahdollistaa turismia leirintää asutusta mutta joku nukkuu valittaa ettei ole tonttia.


    • Anonyymi

      Aloitus on täyttä asiaa! Samaa mieltä olen ja olen kirjoittanutkin tänne juuri samoin mielipitein, köyhiltä leikataan jotta Orpo saa haluamansa tunnin junan äänestäjilleen!

      • Anonyymi

        Sinun köyhyyden huutosi on menettänyt jo toistosi vuoksi kaiken mielenkiinnon.

        Tunnin juna on turha, vaikka sen rakentaisi omalla rahalla, se on pelkkä rahareikä alusta loppuun asti. Demarit toki haluaa sen suunnitella miljoonilla valmiiksi asti, vaikka eivät edes junaa kannattaisi. Jotta valta säilyy Turun pormestarirohmussa.


      • Anonyymi

        Vain idiootti luulee, että köyhiltä leikataan sen takia että Orpo saa "haluamansa" tunnin junan... v***u mitä vähäjärkisyyttä!


    • Anonyymi

      Varmaan junat on mamuja varten,,eihän ne muuta tee kuin matkustele junalla edestakaisin

      • Anonyymi

        Osaavat kuitenkin sen verran. Persuhan ei peräkamaristaan liiku muualla kuin polkupyörällä kelan toimistoon ja siitä taksilla alkoon. Poliisit tuovat seuraavana päivänä takaisin kotiin.


    • Anonyymi

      Tunnin junaa tarvitaan Orpon muistomerkiksi. Samaan aikaan autoilijoiden verotus nousee ja maantiet hajoaa alta. Turun tunninrata tulee olemaan saman tapaan virheinvestointi, kuin Lahden oikorata.

      • Anonyymi

        Mikä helvetin patsas hullu täällä on oikein asunut mikä toi patsas on siljalineltä kaivarille kävellessä antakaa nyt peilejä venäläisille Moskovassa voivat tuijottaa naamaansa siellä.


    • Anonyymi

      Eikö joku voisi ostaa Märklin junaradan pääministerille?

    • Anonyymi

      siihen että se on tunnin myöhässä.

      • Anonyymi

        Valitettavasti Porvoo-Kouvola-ratasuunnitelmaa ei poistettu nykyhallituksen hankelistoilta, vaikka siitä on ainoastaan tuo noin 15 minuutin aikavähennys kouvostoliittolaisille stadiin menijöille. Savolaisille ja muilla böndeille noilla minuuteilla ei ole paskankaaan merkitystä stadiin ehtimisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti Porvoo-Kouvola-ratasuunnitelmaa ei poistettu nykyhallituksen hankelistoilta, vaikka siitä on ainoastaan tuo noin 15 minuutin aikavähennys kouvostoliittolaisille stadiin menijöille. Savolaisille ja muilla böndeille noilla minuuteilla ei ole paskankaaan merkitystä stadiin ehtimisessä.

        Porvoosta pääsee veneellä Kauppatorille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porvoosta pääsee veneellä Kauppatorille

        14:59
        Sukellusveneellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        14:59
        Sukellusveneellä?

        Kyllä, mahtuu Emäsalon sillan alta.


    • Anonyymi

      Tunin junan myötä OppoPojan virtuaali pippeli kasvaa 2 cm vuorokaudessa.
      😋😋😋

    • Anonyymi

      Sekoomuksen joutsenlaulu.

    • Anonyymi

      Paljon tärkeämpää olisi saa pohjoinen suunta paremmaksi. Tampere, Oulu ja sitten kohti Norjaa ja Jäämerelle. Samalla avattaisiin parempi yhteys Ruotsiin.
      Harmi, Orpo on nyt munaamassa pahasti.

      Pakko sanoa vaikka puoluetta äänestinkin.

    • Anonyymi

      Miten se niin hidas on. Nopeamminhan sinne stadiin pitää päästä. Autollakin pääsee nopeammin perille.

      • Jos pääset Turusta Helsinkiin autolla alle 78 minuutissa...
        Poliisi tulee melko varmastijuttelemaan kanssasi, sillä keskinopeutesi koko ajomatkalta olisi vähintään 126km/h, mukaanlukien aika jonka ajat kaupungin sisällä.


    • Anonyymi

      Se oli Orpon ja kokoomuksen vaalilupaus josta ei sitten tingitä. Ei pääse vihervasemmistö räksyttämään että on pettänyt äänestäjänsä.

      • Anonyymi

        voi trolli raukkaa, paljonko sinulle maksetaan..


    • Anonyymi

      Lohjalle saadaan junat kulkemaan.

    • Anonyymi

      TÄMÄ ON KOKOOMUKSEN HANKE, EI PERSUJEN.

      • Anonyymi

        Hienoa, Persut vastustaa sitä, hallituksessa myöten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, Persut vastustaa sitä, hallituksessa myöten?

        Eivät vastusta. Tutustu Lulu Ranteen näkemykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät vastusta. Tutustu Lulu Ranteen näkemykseen.

        Mikään ei ole niin tarkkaa, kun vedellään löysin rantein.


    • Anonyymi

      Se on osa sitä kuuluisaa "vihreää" siirtymää, jossa vihreät liikkuu pelastamassa maailmaa kiskoja pitkin. Lentokoneella kun ei kaikkialle pääse.

      • Anonyymi

        Eikö Turkuseen pääse jo junalla?


    • Anonyymi

      Satamaan kiire.

    • Anonyymi

      Junien vahtia voisi hidastaa. 80 km/h riittäisi. Mihin meillä niin kiire on? Hautaanko?

      • "Mihin meillä niin kiire on?"

        Yleensä töihin, ainakin niillä joilla on oma työpaikka. :)


      • Anonyymi
        Oudoksuva kirjoitti:

        "Mihin meillä niin kiire on?"

        Yleensä töihin, ainakin niillä joilla on oma työpaikka. :)

        Oma työpaikka?
        Ei kukaan omista työpaikkaansa, vai tarkoititko yrittäjiä?
        Mitä tarkoitat "oma työpaikka"?
        Työpaikat lähtee alta tosta noin vaan eikä kiirettä ole enää minnekään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oma työpaikka?
        Ei kukaan omista työpaikkaansa, vai tarkoititko yrittäjiä?
        Mitä tarkoitat "oma työpaikka"?
        Työpaikat lähtee alta tosta noin vaan eikä kiirettä ole enää minnekään.

        Oma työpaikka tarkoittaa työpaikka jossa henkilö on.

        Esimerkiksi jos työnantaja odottaisi minua töihin, et sinä pystyisi siinä yhtäkkiä minua korvaamaan, jopa jos turvamiehet olisivat päästäneet sinut sisälle toimistoon.


    • Anonyymi

      Siksi, koska halutaan entistä syvemmälle velka suohon. Kannattamaton hanke, joka vie vähätkin väylä rahat järjettömään äänten keruu hankkeeseen. Uskonto 10, matikka 4.

    • Ei koko keksintö menisi läpi ellei tietyt ihmiset olisi sen juntta porukkana. Itse eivät ajattele Itä-Suomen tilannetta,jos raja pelottaa laittakaa SIRKUS-juna sehän kulki K umipyörillä ja varmaan Lättähattu olisi hyvä esimerkki,eikun lisätään vaunuja tai vähennetään niin säästyy tyhjän veto myös kiskoilla. Tiedoksi Lättähattu kulki molempiin suuntiin yhtä hyvin eli sitä ei tarvinnut kääntää,Kumipyörillä voisi olla hyötyä kaikelle liikenteelle,Maantiet voi olla vähän muuta kuin Moottoritteitä,,tai tehkää Itä-Suomeen erittäin nopea ja kestävä Tie? Myös kuoleman vakipaikat voi helposti korjata,Liikenne Merkki joka pakottaa pysähtymään ennen Radan ylitystä,Junille nopeus rajoitus alueelle. Oikeudessa ei Tuomarin tarvi kun lukea läpi juttu ja Pamauttaa Nuijalla pöytään,lätinät pois.

    • Anonyymi

      Ei tarvita ensimmäisenä ei. Asun reilun tunnin päässä Helsingistä ja nykyään bussit on usein niin täynnä että iso osa joutuu tuon matkan seisomaan käytävällä kun bussit ylibuukataan. Ja jos ei oo ostanut lippua etukäteen niin ei pääse kyytiin ollenkaan. Samaan aikaan paasataan että pitää käyttää joukkoliikennettä vaikka lipulla ei saa edes istumapaikkaa. Vkloppuisin bussi ei kulje täällä illalla enää ollenkaan Helsingistä takaisin. Olisi siis tuossa joukkoliikenteen rahoittamisessa muitakin käyttökohteita kuin se että on hetken nopeammin perillä junalla.

    • Anonyymi

      Turusta pakoon luotijunalla.

    • Anonyymi

      Yhdysvallat ei pommittanut kaupunkia sodan aiemmissa vaiheissa, koska se halusi saada puhtaita tutkimustuloksia ydinpommin aiheuttamasta tuhosta.

    • Anonyymi

      Tunnin junan kustannukset mieluummin sähkö/kaasu dösiin. Niistä olisi hyötyä isommalla poppoolle.

    • Anonyymi

      Etätöiden tultua mahdolliseksi on tullut tarpeettomaksi olla Turussa kymmenen minuuttia aikaisemmin tai myöhemmin.

    • Anonyymi

      Tunnin junaa tarvitaan siihen, että on joku tarve myydä jollekin halvalla valtion tuottavaa omaisuutta.

      Näin valtion omaisuus saadaan sijoitettua tuottamattomaan rataan, johon sijoittaja ei sijoita.

    • Anonyymi

      Jos Orpo haluaa olla aikasemmin kotona, niin ottakoot aikaisemman junan ja tehkööt loput työt junassa.

      • Anonyymi

        Orpo kulkee valtion piikkiin valtion mersulla, jos kuljettaja hoitaa ajamisen!


    • Anonyymi

      Petteri on Turkulainen ja hamuaa hankkeella varmaa äänestäjäkuntaa.

    • Anonyymi

      Suomen Turku on yhteydessä pääkaupunkiin, josta pääsee pikaisesti maailmalle tarvittaessa!!🗽🗼🕌

    • Anonyymi

      Mikä on orpon mielenvikaisuuden salaisuus ?? Onko se piilo pervo, sairaalloinen vallanhalu, heikkouS, kosto, miksi se on kieroutunut ja halveksiva , pahuudesta nauttiva despootti ??????? Ja Purra plus muut perässä !!!!! Käyttää myös muita hyväkseen.

    • Anonyymi

      Orpo ei kuulu mihinkään päättäjäksi, pois pois , se on nyt aivan kuin pers. Ammuttu karhu pakkomielteineen. Minä ja kaikki rahat minulle.......minä päätän.... ..hui helvetti !!!

    • Anonyymi

      Kuinka paljon Tunnin juna maksaa?

      Raideyhteyden SUUNNITTELU maksaa arviolta noin 75 miljoonaa euroa, josta Espoo–Salo-oikoradan SUUNNITTELU kustannukset ovat noin 60 miljoonaa euroa ja Salo–Turku-kaksoisraiteen noin 15 miljoonaa euroa.

      Alustava arvio rakennuskustannuksista on yhteensä noin 3,4–4 Mrd euroa.

      Paljonkos se onkaan se matkan lyhentyminen minuuteisssa ... viimeisimmän tiedon mukaan?
      Oliko se ihan 15 minuuttia!!!!!!!!!!

      Pakko sanoa, että täyttä ORPON JÄRJETTÖMYYTTÄ VEROVAROJEMME TUHLAUKSESSA!

      USKOMATONTA, kun rahoista on kova pula!!!

      • Anonyymi

        Ja persu-Purra tässä järjettömäsässä hulluudessa valtion rahakirstun valvojana.


      • Anonyymi

        "Alustava arvio rakennuskustannuksista on yhteensä noin 3,4–4 Mrd euroa."

        Yleensä lopulliset kustannukset on tuplat.


    • Anonyymi

      ITÄ-SUOMI jätetty rempalleen!

      Joensuun kaupungin strategiajohtaja Sami Laakkonen on pettynyt.
      Hän kertoo, että valtion suuntaan on viestitty ”toistakymmentä vuotta”, että Karjalan radan korjaukset on tehtävä ajoissa.

      Väylävirastolla ei ole laskelmia, paljonko sillan sulkeminen pidentäisi matka-aikoja. Viive riippuu siitä, miten VR korvaa junat busseilla.

      https://www.ita-savo.fi/paikalliset/5871777

      Luulis Orpoo ja Purraa edes hävettävän Turun junansa kanssa.

      • Anonyymi

        Eihän Idässä ole kuin Venäjä, sitä me taas emme voi kehittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Idässä ole kuin Venäjä, sitä me taas emme voi kehittää.

        Onhan siellä idässä ainakin 1300 km rajaa ja isot alueet asuttuja alueita, joita viimeinkin ryhdyttävä kehittään.


    • Anonyymi

      Muistetaan, että meillä on NYT Suomessa kautta aikojen OIKEISTOLAISIN HALLITUS, joka kehittää vain Etelä- ja Länsi-Suomea.

      • Anonyymi

        Apua, lopettakaa se kehittäminen.
        Tästä on vain haittaa.
        Muu Suomi säästyy mutta Etelä- ja Länsi-Suomi alistetaan SS hallituksen kehityksen kohteeksi.


    • Anonyymi

      Kun on kaks törkimystä verorahojen ohjsilussa, niin on otettava vaan LISÄÄ VELKAA!

    • Anonyymi

      Purrasta on kehkeytynyt ylimielistäkin ylimielisempi rikkaiden etuja ajavan kokkaripolitiikan hehkuttaja --- duunariäänestäjät pettämällä.
      Hyi saa...tana.

      • Anonyymi

        Sehä se on tarkotuski, että kokoomus vetää perussuomalaisten kannatuksen rapaojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehä se on tarkotuski, että kokoomus vetää perussuomalaisten kannatuksen rapaojaan.

        Se on "siltarumpu" politiikkaa. Piti tulla Tampereelle, mutta kun päättäjät vaihtu ja on Turusta ,tulee ny sitten Turkuun. Ns. Äänten kalastelua


    • Anonyymi

      Ei mihinkään,voi juma jos ääliöt kannattaa tätä !
      Mitä siitä on tehoa mukamas?
      Maksaa älyttömästi,kyllä se perse kestää istua hieman pidempään neidit!
      Ihan vain sanon,vaikka äänestin Ps mutta tämä on pois muualata ja tällä ei ole tarvetta.

    • Anonyymi

      Tuolla summalla kuitattaisiin koko liikenneverkoston korjausvaje

    • Anonyymi

      Rikkaimmat maksaa ja köyhemmät saavat yhteiskunnassa. Jos ei kenelläkään ole varaa ostaa muuta, kuin ruokaa, miten pidetään pyörät pyörimässä? Pitäisi tuo ymmärtää omasta taloudesta.

      • Anonyymi

        No miten pidetään pyörät pyörimässä kun ei ole varaa ostaa edes ruokaa?
        Miten oma talous antaa ymmärtää päättäjien pöljiä päätöksiä kun ei niihin yksi ihminen voi vaikuttaa?!


    • Anonyymi

      Tunnin juna vie tunnin verran eteenpäin.

    • Anonyymi

      Rata Turusta Karjaalle tehtiin alunperin vain, jotta saatiin yhteys Hangon satamaan. Helsinkiin ehti silloin Karjaalta Hyvinkään kautta. Kun Helsingistäkin tehtiin rata Karjaalle, niin Turun ja Helsingin välille jäi iso kymmenien kilometrien mutka. Samanlainen mutka oikaistiin jo 60 v sitten Pohjanmaan radalla oikaisemalla Haapamäen sijaan Parkanon kautta. Se tarpeesta.

      Rata pitää ajatella pitkäaikaisena investointina, jolloin rakentamiskustannuksetkin jaetaan esimerkiksi 30 vuodelle. 4 miljardia 30 vuoden aikana voi verrata sote-kuluihin, joita maksetaan samassa ajassa tämän vuoden tason mukaan noin 700 miljardia euroa, todellisuudessa vielä paljon enemmän. Tehdään rata, jolla monen työmatkat sujuvat nopeammin, mutta ennen kaikkea kaksoisraiteen ansiosta aikatauluihin voi jatkoyhteyksien ja bisnes-tapaamisten suhteen luottaa.

      • Anonyymi

        Hyöty matka-ajassa on vain minuuttien luokkaa eikä rata tule lisäämään työmatkailua yhtään. Päinvastoin, pendelöinti vain vähenee koko ajan. Säännöllisesti työmatkaa Turun ja Helsingin välillä tekeviä on minimaalisen vähän. Kirkkonummesta tulee paljon enemmän työmatkailijoita kuin Turusta vaikka on paljon pienempi.

        Lähes kaikki turkulaiset tekevät työtä Turussa. Sellaisia jotka tekee edes paria päivää kuukaudessa töitä Helsingissä on todella vähän. Eikä tunnin rata lisää yhtään työmatkailua Helsinkiin. Ja Helsingistä ei yleensä kuljeta töissä Turussa, joten sillä ei ole merkitystä.

        Edelleenkin koko Tunnin rata on investointina typerä ja kallis. Eikä rata tule maksamaan vain 4 miljardia vaan todennäköisesti budjetti vähintään tuplaantuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyöty matka-ajassa on vain minuuttien luokkaa eikä rata tule lisäämään työmatkailua yhtään. Päinvastoin, pendelöinti vain vähenee koko ajan. Säännöllisesti työmatkaa Turun ja Helsingin välillä tekeviä on minimaalisen vähän. Kirkkonummesta tulee paljon enemmän työmatkailijoita kuin Turusta vaikka on paljon pienempi.

        Lähes kaikki turkulaiset tekevät työtä Turussa. Sellaisia jotka tekee edes paria päivää kuukaudessa töitä Helsingissä on todella vähän. Eikä tunnin rata lisää yhtään työmatkailua Helsinkiin. Ja Helsingistä ei yleensä kuljeta töissä Turussa, joten sillä ei ole merkitystä.

        Edelleenkin koko Tunnin rata on investointina typerä ja kallis. Eikä rata tule maksamaan vain 4 miljardia vaan todennäköisesti budjetti vähintään tuplaantuu.

        Ja ylipäätään, miksi Turun kokoiselta paikkakunnalta pitäisi kulkea Helsingissä töissä? Siinä ei ole mitään järkeä. Oikeastaan kokonaisuuden kannalta parasta olisi, että työmatkat olisivat lyhyitä. Pitkät työmatkat haaskaavat vain aikaa ja rahaa eikä ole hyväksi ympäristölle. Ei edes vaikka kuljettaisiin junalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ylipäätään, miksi Turun kokoiselta paikkakunnalta pitäisi kulkea Helsingissä töissä? Siinä ei ole mitään järkeä. Oikeastaan kokonaisuuden kannalta parasta olisi, että työmatkat olisivat lyhyitä. Pitkät työmatkat haaskaavat vain aikaa ja rahaa eikä ole hyväksi ympäristölle. Ei edes vaikka kuljettaisiin junalla.

        Joo, laivatelakat on ja tulee olemaan Turussa, muutahan siellä ei sitten olekaan.
        Poliitikkojen haihattelua, Orpo luvannut jollekin sukulaiselleen.


    • Anonyymi

      Tunnin juna rakennetaan miljardivelalla. Eikö olisi hyödyllisempää rakentaa hyvät huoltoyhteydet itään kaiken varalta? Ainakin hyödyllisempää kuin leikata köyhien rahat ja hassata ne siihen, että Orpo pääsee nopeammin Turkuun.

    • Anonyymi

      Turkuun menee jos rautatie, miksi pitäisi rakentaa toinen samanlainen rinnalle. Ei kai turkulaisia ole niin paljon

    • Anonyymi

      Pääsee tunnissa Turkuun häy

    • Anonyymi

      Tunnissa Turkuun! Hyvä slogan.

    • Anonyymi

      Petterin bisneskaverit rikastuu.

    • Anonyymi

      Lihottamaan Urpon kavereita ja tokihan Urpokin "bonusta" saa,
      kun ajaa yrittäjien asiaa.

      • Anonyymi

        Suomalaista hyväveli korruptiota.


    • Anonyymi

      "Mihin tunnin junaa tarvitaan?"

      Hyvä kysymys, ja sattumoisin tiedän että on olemassa kaksi vaihtoehtoista ehdotusta joitten välillä hallitus aikoo asiasta päättää.

      On se miljoonia maksava turha ja kallis radan parannus, ja on se vaihtoehto että kellonaikoja hiukka rukataan ja silloin sovitaan että tunti on tästä lähtien 95 minuuttia, ja kas kummaa tunninrata on kustanuksitta saatu aikaiseksi.

      Nyt sitten jännittämään että kumpaa ehdotusta sieltä valtioneuvoston palatsista asiaa koskien tyrkkää.

    • Anonyymi

      "Mihin tunnin junaa tarvitaan?"
      Siihen, että tietyt turkulaiset poliitikot saavat myös seuraavissa vaaleissa riittävästi ääniaä.

    • Anonyymi

      "Toinen asia mikä on jäänyt epäselväksi on, että miksi kaikkein köyhimmiltä leikataan, mutta rikkaille annetaan entistä enemmän verohelpotuksia? Eikö kaikkien tarvise osallistua talkoisiin?"
      Kun hyvätuloiset maksavat jo nyt jopa yli 50% veroa palkastaan, niin mikä on se raja jossa he mielestäsi osallistuisivat talkoisiin? Olisiko se 60 vai 80% ?

      • Anonyymi

        Eihän hyvätuloiset ota palkkatuloina kuin pienen osan, koska pääomaverotus on niin paljon edullisempi.
        Köyhät äänestäjät ovat hyväuskoisia hölmöjä


    • Anonyymi

      Hyvätuloiset saavat yritystukia 10 miljardia vuosittain suoraan
      veronmaksajien kukkarosta ja muutaman miljardin t & k tukia.
      Yritysten osakkeita on tod.näk. jokaisella hyvätuloisella.
      Huyvätuloiten fasistihallitus antoi lisää mannaa hyvätuloisille:
      Velkarahalla suuret veronalennukset.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      HS 12.6. 15:24
      PERUSSUOMALAISTEN puheenjohtaja Riikka Purra sanoo, että hänen ymmärryksensä mukaan Turun tunnin junan toteutuminen olisi hallitusneuvotteluissa vahvistettu.

      Purra sanoi Säätytalolla, että asia olisi vahvistettu viime viikolla hallituksen muodostaja Petteri Orpon (kok) suulla. Hänen mukaansa hallitus puuttuu myös moniin rataosuuksien korjauksiin ja erilaisiin tiehankkeisiin ”aika massiivisellakin panostuksella”.

    • Anonyymi

      Hallitusneuvottelut olivat hyvin salaperäiset ja sen jälkeen nelikko
      luki vuoronperään puu-dut-ta-vas-ti hallitusohjelmaa läpi
      tarkoituksella
      varmaankin,
      ettei kukaan jaksaisi kuunnella !!!

      Oliko ehkä suunniteltu niin , että hallitus on hiljaa koko junasta,
      koska rahoituksesta ei voinut puhua,
      koska valtion omaisuutta pitää myydä miljardeilla
      että Petterin valtiolle tappiollinen tunninjuna saadaan rakennetuksi.

    • Anonyymi

      Paria ketjua lukuunottamatta kaikki suomi24 tunninjuna kommentointi
      on poistettu, kun googlaa niitä, vaikka niitä oli kymmenittäin..... hmh ....

      • Anonyymi

        Ne olivat pääsääntöisesti täynnä kopioperun toistoja, kymmenittäin eli asiaa sieltä seasta ei enää erottunut. Eikä muutenkaan samasta aiheesta tarvita kymmeniä ketjuja samalle palstalle.


    • Anonyymi

      Ratayhteysinvestointi Haapajärvi Äänekoski Jyväskylä Lahti Vuosaari on parhaan hyötysuhteen antava ratahallinnon investointi. Ihmettelen suuresti sitä miksi tämän investointi vaihtoehdon tuominen esiin ennen Jämsän oikaisusta tehtyä päätöstä ei herättänyt ajatuksia ja huomiota. Tietääkseni ministeriössä on jotain vanhoja linjausarvioita Jämsä-Lahti ja Jyväskylä-Heinola-Lahti vaihtoehdoilla.

    • Anonyymi

      Petteri Orpo on luvannut turkkulaisille kavereilleen jo kahdeksan vuotta sitten tunnin junan.

    • Anonyymi

      Miksi aloittaja antaa ymmärtää, että hyvätuloiset eivät osallistu talkoisiin kun maksavat jopa yli 50% veroa ansiotuloistaan?

      • Anonyymi

        Eivät maksa , koska he eivät saa työtuloa vaan Panaman shekkejä.


    • Anonyymi

      Petteri pääsee Turkuun nopeasti, kun hän haluaa tulla haukutuksi "kansanmurhaajaksi".

    • Anonyymi

      Ei tunnin jnaa, minkään nimisenä kukaan tarvitse. Mutta jostain syystä jokaisella hallituksella pitää olla oma miljardihankkeesa, johon palaa mieletön määrä rahaa, jota kukaan ei tarvitse eikä edes oikeastaan halua. Kuin tietystikin politiikot, luoja yksin tietää miksi.
      Edelleisen hallituksen suorittama lyömätön kupla on SoTe joka toimimattomuudessaan ja kallaudessaan rikkoo kaikki edelliset töpit, niiden yhteenlasketutkin summat ja tuhot. Orpon hallitus koettaa omaa pikkutuhoaan saada aikaiseksi, tuosta ei kai kokonaisuudessakaan rakennuskustannuksina saada kuin alle 10 miljardia todellisia kustannuksia, ja aikataulu vähintäänkin venyy kolminkertaiseksi. Ylläpitokulut tulevat olemaan sitä huimemmat, tyhjien vaunujen kolinaa, ja hinta on tähtitieteellinen, jonka tietysti veronmaksajat maksavat kitisemättä.

    • Anonyymi

      Suunnitelutoimisto veloitti 10 mijoonaa.

    • Anonyymi

      Joko se korruptiojuna kulkee ?

    • Anonyymi

      Korruptiojunasta ei löydy kuin pari suomi24 hakutulosta,
      erikoista, koska siitä on keskusteltu monissa osioissa kauan.
      Tosin se on muuttanut nimensä Länsiradaksi, mutta silti,
      mihin hakutulokset hävisivät ?
      Onko asia arkaluontoinen ?
      https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000009995858.html

      • Anonyymi

        Siitä ei ole mitään älyllistä kaskustelua syntynyt. Eikä siitä oikein voikaan. se kun ei ole edes järjellinen hanke, vaan se on tämän hallitusksen SoTe-katastrofi. Halvempi kylläkin, mutta yhtä hyödytön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä ei ole mitään älyllistä kaskustelua syntynyt. Eikä siitä oikein voikaan. se kun ei ole edes järjellinen hanke, vaan se on tämän hallitusksen SoTe-katastrofi. Halvempi kylläkin, mutta yhtä hyödytön.

        Tunnin juna tuottaa pelkkää tappiota valtiolle, mutta rakentajille vaurautta
        ja poliitikoille, jotka edesauttoivat hankkeen läpimenoa.
        Tunninjuna on "korruptiojuna".


    • Anonyymi

      Hyötyä siitä on korruptoituneille poliitikoille, jotka saavat bonuksia,
      koska veivät väkisin hankkeen läpi hankkeen.
      Hanke hyödyttää poliitikkojen urakoitsija-sidosryhmiä.

      • Anonyymi

        Kyllä kepua nyt harmittaa, sehän on korruptiokunkku.


    • Anonyymi

      Tai eniten jäänyt kiinni. Ei kannata luulla, että kok jää kakkoseksi.

    • Anonyymi

      Tunninjuna on rahasampo oikeistolla.

    • Anonyymi

      Tunni junaa tarvitaan, jotta Kokoomus saa syyn myydä valtion omaisuutta.

    • Anonyymi

      Orpo haluaa päästä käymään sukunsa luona nopeasti, kun ei ole automiehiä.

    • Anonyymi

      Se on oikeiston ja yritysmaailman välinen korruptiojuna.

    • Anonyymi

      Ja jotta junasta saadaan tarpeeksi nopea, jätetään monta pienempää välipysäkkiä pois. Eli ihmisten pitäis ajaa autolla jonnekin isommalla pysäkille ja vaihtaa sitten junaan?
      Junamatkustamisen ymmärrän kyllä hyvin koska Helsingissä on auton pysäköinti yhtä helvettiä. Viimeeksi kävin pikaisella 3h tapaamisella mutta ajattelin josko jäisi kuitenkin yöksi. 4h pysäköinti maksoi 17€ ja yöksi sentään löytyi hostellista pysäköintipaikka 10€ hintaan. Paikallisliikenteellä oli järkevämpi ajella muut illan ajot ja lippu siihen maksoi 8€ päälle. Tuli siinä mieleen olisko sittenkin pitänyt tulla suoraan julkisilla. Ei omalla autolla saavuta Helsingissä kuin vitutuksen.

    • Anonyymi

      Korruptioon sitä tarvitaan. Hankeyhtiö on perustellut sen tarpeellisuuden
      (sille itselleen) ja kokoomushan on bisnesmiesten etujenajaja.
      Muut tahot vastustavat ko. tappiojunaa.

    • Anonyymi

      Orpon pitää päästä nopeammin Helsinkiin, mutta eihän Orpolla ole enää mitään asiaa Helsinkiin kun se juna olisi kulkemassa.

      • Anonyymi

        Ei tosiaankaan tämän hallituskauden jäkeen mitään asiaa Helsinkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tosiaankaan tämän hallituskauden jäkeen mitään asiaa Helsinkiin.

        Vielä vähemmän Turkuun.


    • Anonyymi

      5 miljardin junaa ei tarvita mihinkään, jos sillä säästetään matka-ajassa 20 min.

      • Anonyymi

        Runsaan tunnin juna.


    • Anonyymi

      Tunnin junaa eivät tarvitse kuin politiikot ja junayhtiö. Kuitenkaan sitä ei olla budjettivaroilla tekemässä, vaan valtion omaisuutta myymällä - siis leikkaukset eivät vaikuta siihen edistävästi, joten se siitä itkustasi.

      Se on totta, että tunnin juna on täysin turha rahareikä, joka veisi vuosikymmenet verorahoja . . .

    • Anonyymi

      Ei olisi tarvinnut veronkorotuksia ja eläkeläisten syrjimistä. Tunnin juna peruttava! Adressi liikeelle.

      • Anonyymi

        Allekirjoitan addressin heti jos sellainen on. Turkulaisetkin ihmettelevät, että mihin koko junaa tarvitaan.


    • Anonyymi

      Tunnin junalla Orpo pääsee historian kirjoihin, suuriman turhake hankkeen "isänä".

    • Anonyymi

      Kokoomuksen korruptioon.

    • Anonyymi

      Orvolle tärkeitä asioita. Juna rimmaa hyvin munan kanssa .

      • Anonyymi

        tuut tuut ja täältä tulee rock-muna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuut tuut ja täältä tulee rock-muna

        kuin pikajuna


    • Anonyymi

      Tunnin junaa tarvitaan kahteen asiaan:
      1. Sillä luodaan Suomesta imagokuvaa vihreänä ja edityksellisenä maana. Siinä kehityksessä kun on junien osalta jääty pahasti jälkeen. Kiina alkaa olla täynnä huippunopeita junia, joilla suuret määrät syrjäseutujenkin ihmisiä voivat matkustaa laajan maansa lähes jokaiseen kolkkaan. Mihin sitten tyhjenevä Suomi tarvitsee tuollaisia junia? Ei mihinkään, ainoa keino perustella tarpeellisuus jotenkin on rakentaa rata kahden suurimman kaupungin välille.
      2. Hommataan valtion rahaa kavereille. Ja kuntien kai myös. Osa firmoista on kotimaisia ja tietenkin kaikki kaavoitus ja monenmoinen suunnittelu tuo työtä paikallisesti kunnissa, joiden läpi rata menee. Toki kokonaispotista suuri osa menee myös ulkomaille, ainakin siinä vaiheessa kun kalustoa hankitaan, ehkä jo rakennettaessakin.

      Suomen ja Kiinan ero on siinä, että Kiinalla on vara rakentaa tuollaisia, senkin takia, että se tuottaa kaiken tarvittavan itse. Ja sillä on oma valuutta, jota se manipuloi sopivasti niin, että kilpailukyky säilyy vaikka elintaso nousee. Suomen tilanne taas on aivan toinen. Hanke on järjetöntä rahantuhlausta. Suuret ikäluokat, jotka rakensivat terveydenhoitojärjestelmän, jäävät nyt itse sen palveluiden ulkopuolelle säästöjen takia. Toki nuo ikäluokat olisivat itsekin voineet miettiä, miten maaseudun palvelyt järjestetään sen jälkeen he muuttivat kaupunkeihin.

    • Anonyymi

      Ilman tunnin junaa Suomi romahtaa.

    • Anonyymi

      Hinnaltaan halvempi Vaasa-Uumaja silta olisi teollisuudelle paljon hyödyllisempi suora yhteys Eurooppaan

    • Anonyymi

      Seuraavien vaalien jälkeen Orpo ei tarvitse enää tunninjunaa.

    Ketjusta on poistettu 41 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe