Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

MITÄ KIVAA TÄNÄÄN KEKSITTÄIS ?

Anonyymi-ap

IHANA AAMU

aurinko paistaa,,, pakko on keksi jotain kivaa tälle päivälle,

niin no
pyykin pistinki jo koneeseen pyörimään,
ja hiukan keittiötä oijoin kuntoon ,
tiskikonekki sieläki hyrisee,,,

--

Eilen kaupassa näin uusia käsityölankoja,
hipeloin niitä ja melkein jos ostin,
mutta sitten vielä jätin harkintaan,
nyt taas tuli uudet värit mieleen niiiiiiiiin houkuttelevana
on pakko varmmman mennä ostoskille,,,


on se kumma kun tuo aurinko saa aina vanhaki ihmisen villiski,,,, varsiki kun on kaunis päivä EIKÄ ole liian kuuma, kuten helteet ovat, silloin vanha ihminen lamantuu, helteet on paha juttu vanhukselle,

mutta tänään on ihanaa
on kaunis syksy päivä
ja aurinko paistaa,

mukavaa syys päivää kaikille palstalaisille,

kirjoitellaan,,,,,

29

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pyykin pesu ja silitys on kivaa
      alotetaan siitä,,

      niin ja leipominen,

      nyt onki lätyn paito päivä, nyt paistetaan lättyjä,,,

      • Anonyymi

        Minullekin pyykinpesu ja siihen liityvät hommat on ollu aina mieleisiä. Itse kun pidän pyykin pesusta vanhalla pulsaatoripesukoneella mielelläni nykyisinkin.


    • Anonyymi

      Lätty kasa on valmis,,, tuuteko lätty - kahville,,, ?

    • Anonyymi

      Muuten kiva päivä
      mutta
      ei ole jaksanu lähteä ulos
      vaikka on kaunis aurinkoinen päivä,

      jospa huomenna !

    • Anonyymi

      Kerrotaan vaikka vitsejä.

      • Anonyymi

        Se oliski tosi mukavaa lukea hauskoja vitsejä, meikä vaan on huono vitsinkertoja,

        mutta mulla on nyt tosi hauskaa
        jäljeläinen oli käymässä kotonaan
        toi tullessaan just niitä käsityölankoja joita itse hipeloin jo muutama päivä sitten mutten vielä ostanu
        nyt tyttäreni laittoi niitä poikansa muka mulle
        nyt mulla on taas ihanaa hommaa
        saan kuota kaikkea kivaa,
        --- taaaaaaas myssyjä,
        kohta taas on uusi myssy päässä , nyt myös tyttäreni saa niitä useampia,

        ulkona harmaa päivä,
        yöllä sain sairaskohtauksen, helvetti oli irti, niska meni niin jumiin että meinasin kuolla, kipu oli hirvittävä, kai se oli jokin issiäishermo tai lihasramppi,
        raahauduin keittiöön ja 2 t -lusikallista suolaa lasilliseen veteen , join sen,
        otin myös SINKKI tapletin
        olihan se HIRMU KOKEMUS ja tuska,
        pikkuhiljaa alko helpottanaan , noin 6 tuntia meni että niska ja kaula alkoi liikkua normaalisti, mutta kipu tuntuu hiukan vieläki,
        kai vanhuksella lihakset alkaa RAMPATA mennä jumiin,
        mutta se kipu on kammottva hirmunen, suorastaan pistää huutamaan tuskasta,
        kuitenki hillitsin huutoni, irvistelin vaan ja ähisin,
        miksi pitää olla vanhan ihmisen loopu näin vaikeaa, ,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oliski tosi mukavaa lukea hauskoja vitsejä, meikä vaan on huono vitsinkertoja,

        mutta mulla on nyt tosi hauskaa
        jäljeläinen oli käymässä kotonaan
        toi tullessaan just niitä käsityölankoja joita itse hipeloin jo muutama päivä sitten mutten vielä ostanu
        nyt tyttäreni laittoi niitä poikansa muka mulle
        nyt mulla on taas ihanaa hommaa
        saan kuota kaikkea kivaa,
        --- taaaaaaas myssyjä,
        kohta taas on uusi myssy päässä , nyt myös tyttäreni saa niitä useampia,

        ulkona harmaa päivä,
        yöllä sain sairaskohtauksen, helvetti oli irti, niska meni niin jumiin että meinasin kuolla, kipu oli hirvittävä, kai se oli jokin issiäishermo tai lihasramppi,
        raahauduin keittiöön ja 2 t -lusikallista suolaa lasilliseen veteen , join sen,
        otin myös SINKKI tapletin
        olihan se HIRMU KOKEMUS ja tuska,
        pikkuhiljaa alko helpottanaan , noin 6 tuntia meni että niska ja kaula alkoi liikkua normaalisti, mutta kipu tuntuu hiukan vieläki,
        kai vanhuksella lihakset alkaa RAMPATA mennä jumiin,
        mutta se kipu on kammottva hirmunen, suorastaan pistää huutamaan tuskasta,
        kuitenki hillitsin huutoni, irvistelin vaan ja ähisin,
        miksi pitää olla vanhan ihmisen loopu näin vaikeaa, ,,,,,

        Mulla on alkanu myös käsivaressa jopa päivällä saan lihas-rampin käteen, se kipu on ÄLYTÖTÖN käsi menettää heti tomintakykynsä putoaa velttona roikkumaan,

        mistähän johtuu noin RAJUT lihas-rampit, tietääkö kukaan,,, ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oliski tosi mukavaa lukea hauskoja vitsejä, meikä vaan on huono vitsinkertoja,

        mutta mulla on nyt tosi hauskaa
        jäljeläinen oli käymässä kotonaan
        toi tullessaan just niitä käsityölankoja joita itse hipeloin jo muutama päivä sitten mutten vielä ostanu
        nyt tyttäreni laittoi niitä poikansa muka mulle
        nyt mulla on taas ihanaa hommaa
        saan kuota kaikkea kivaa,
        --- taaaaaaas myssyjä,
        kohta taas on uusi myssy päässä , nyt myös tyttäreni saa niitä useampia,

        ulkona harmaa päivä,
        yöllä sain sairaskohtauksen, helvetti oli irti, niska meni niin jumiin että meinasin kuolla, kipu oli hirvittävä, kai se oli jokin issiäishermo tai lihasramppi,
        raahauduin keittiöön ja 2 t -lusikallista suolaa lasilliseen veteen , join sen,
        otin myös SINKKI tapletin
        olihan se HIRMU KOKEMUS ja tuska,
        pikkuhiljaa alko helpottanaan , noin 6 tuntia meni että niska ja kaula alkoi liikkua normaalisti, mutta kipu tuntuu hiukan vieläki,
        kai vanhuksella lihakset alkaa RAMPATA mennä jumiin,
        mutta se kipu on kammottva hirmunen, suorastaan pistää huutamaan tuskasta,
        kuitenki hillitsin huutoni, irvistelin vaan ja ähisin,
        miksi pitää olla vanhan ihmisen loopu näin vaikeaa, ,,,,,

        Kulauttaa kaksi teelusikallista suolaa kerralla alas ei varmastikaan ole hyväksi
        kellekään eikä varsinkaan, jos on verenpainetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulauttaa kaksi teelusikallista suolaa kerralla alas ei varmastikaan ole hyväksi
        kellekään eikä varsinkaan, jos on verenpainetta.

        joooo mutta ainoa keino saada lihas-ramppi laukeamaan,
        emmpä vielä kuollu vaikka joinki voimakasta suolavettä
        luojalle kiitos muistin vanhan neuvon

        "jos suoni vetää niin silloin pitää juoda suolavettä "

        ja joskus olen kuullu että vanhusten kiitää saada myös SINKKIÄ, onneksitä on jälkeläinen ostanu mun lääkekaapiin,
        hänellä on hikan lääketieteellistä taustaa, joten hän on mua muistuttani niistä lääkeistä jo aikasemminki,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulauttaa kaksi teelusikallista suolaa kerralla alas ei varmastikaan ole hyväksi
        kellekään eikä varsinkaan, jos on verenpainetta.

        olisko sinulla hiukan väärää tietoa,
        meikä on alle 90 v
        on kaikenlaiset syd sairaudet kuten sepelvaltimo tauti ja laiska sydän, syd:tahdistin pitää sydäntä toiminnassa,

        siitä huolimatta SUOLA parantaa muutenki OLOTILAA
        enkä olisi enään hengissä ellen käyttäisi kiellettyä suolaa siinä määrin kuin nykyisin on pakko syödä jotta jotenkuten taas jaksaa elää,

        mielestäni ikää on jo kunnioitettavasti,
        olen tehny huomion,
        yleensä nuoremmat ihmiset jo kuolee kuin minä vaikka minä käytän runsaasti suolaa,,


    • Anonyymi

      Minulla on välilevypullistuma alaselässä ja muutama vuosi sitten hermo jäi nikamien väliin pinteeseen. Hermokipu oli melkoisen kova säteillen pakaraan ja reiden takaosaan, istuminen kivuliasta, samoin nukkuminen olematonta. Sain jumppaohjeet ja ajan kanssa kipu hellitti. Tämä vaiva tietysti voi tulla kaikenikäisille.

    • Anonyymi

      10 kärpästä edelleen ikkunan välissä ei sateella voi avata ikkunaa ja pestä.
      Imurointikaan ei käy sään takia eikä pyykki kuiva. Ruuanlaitto ja tiskaus.
      Tv ei ole ohjelmia joita voisi tai haluaisi katsoa illalla. Areenass on joku espanjan kielinen elokuva,ni en tiedä viitsikö sitäkään. Kielen takia olisi hyvä.
      Netissä menee ja tukan pesu päivä. On niin pimeääkin ettei voi lyhentää uutta verhokangasta. Pelargonia lakkasi kukkimasta vain yhdessä kukka ja pari alullaan. Miten voisin säästää ne ensi kevääksi kuin väri on harvinainen? Krs talon kellari jossa kai 5-8 astetta. Asunnossa ei ole paikkaa missä pitää minulla ei ole multa kukkia ollut vuosiin. Kyllästyin riippuviin juoruihin ym amppelikukkiin jotka kasvoi pikavauhtia hyvin jo vuosia sitten. Yksi vanha köynnös vanheni,alkoi mädäntyä, kuivua juurista ja heitin roskiin, eikä ollut tilaa. Muratin talvehtiminen ruukussa parvekkeella,kestääkö? Entä asteri? Maalla kellarissa kukat säilyy mutta kerrostalossa ei taida. Ei siellä kellaris edes kotimaan omenat säily kauan. Perunatkin itää aika pian ja osto nauriit. Omenakausi alkoi ja viimeksi kesti pitkään. Nyt ne ovat jopa liinan tuoreita maku ei ole kehittynyt. Kun vahaa alkaa tulla maku paranee.

      • Anonyymi

        Sinä sentään olet vielä jokseenki hyvässä kunnossa
        kun noin paljon saat aikaan,
        meikä on lopettanu jo monet entiset rutiini työt tekemättä
        jotain pientä vain enään puuhastelen,
        wc reissuki vie nykyisin melkein tunnin ährätessään pöntöllä,
        aivan kauheeta , työstä seki homma nykyisin käy,

        siivoukset ovat menneitten aikojen hommia,
        täännehän kaikki jää kun veivini heitän, ja siirryn ikuisuuteen,

        pitkästyy vain ootteleen poislähtöä,
        joten istun tuossa ja teen käsitöitä niin kauan kuin kädet toimii,


    • Anonyymi

      Tänään katsotaa Elämäni Biisi ohjelmaa,,,

      koska siellä on Paavo Väyrynen kuulemma kanssa,

      nyt pitää se ohjelma katsoa,
      Väyrynen tekee sen ohjelman mielenkiintoiseksi,
      muuten se ei ole kiinostanu juurikaa,,,

    • Anonyymi

      Paavosta voi tulla presidentti.
      Kannatuskortin annan.
      On Paavo niin kova yrittämään.

    • Minulle on lankahyllyn ohi kulkeminen vaikeaa. Kaveri saa kiskoa pois kunnes luovuttaa.
      Lankoja on varmaan seuraaville sukupolville, mutta se onkin ainoa paheeni.
      Kun korona saapui, ostin yhden kerän lankaa, ajattelin että viidenkymmenen vuoden tauon jälkeen voisin kokeilla virkkaamista.
      Aloitin virkkaamalla isoäidin neliöitä vähän muunneltuna, mallin otin kirppikseltä ostamastani peitosta. Ostin myös toisen kerän että tulisi vähän mukavamman näköistä.
      Olin pienestä pitäen kova tekemään käsitöitä, taito oli tallella.
      Ruuhkavuodet ja työ tekivät sen että käsityöt jäivät hyvin pitkäsäi aikaa.
      Olen kutonut sukkia, tehnyt kaikkea mahdollista virkkaamalla isoäidin neliöitä ym...
      Olen onnellinen kun virkkaan, kuuntelen samalla äänikirjaa kissani kanssa.
      Tämän kerroin jo toisaallakin.
      Olen kuullut sanottavan että pitää elää täysillä, minulle tämä on sitä mitä haluan, se riittää.
      Onhan nuo pakolliset kotihommatkin hoidettava näiden mieleisempien puuhien välillä.

      • Anonyymi

        Sama on harrastus, mullaki on melkonen muovikassillinen lakoja osa kylläki vajaita keriä vaatehuoneen nurkassa ja lisää on pakko ostaa jos houkutus on suuri,
        paljon olen kutonu ja heh heh myös purkanu entisiä ja taas kutonu ne uusiksi,

        käytetty esm pipo kun sen purkaa ja kutoo uusisksi näyttää taas täysin uudelta,

        pipothan kuluu pidettäessä ja eivät kestä pesua, mutt ku purkaa ja kutoo uusiksi on kuin uusi taas,


      • Anonyymi

        Sinun kerrottuasi isoäidinneliöistä innoistuin kokeilemaan niiden virkkausta. Nyt on jo muhkea keko valmiina. Pehmeää kevyttä lankaa, joten ehkä hartiahuiviksi pukinkonttiin.
        Virkkaus ei niin rasita hartioita kuin neulominen/kutominen.
        Kiitos innoituksesta, Liekko 🌹


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kerrottuasi isoäidinneliöistä innoistuin kokeilemaan niiden virkkausta. Nyt on jo muhkea keko valmiina. Pehmeää kevyttä lankaa, joten ehkä hartiahuiviksi pukinkonttiin.
        Virkkaus ei niin rasita hartioita kuin neulominen/kutominen.
        Kiitos innoituksesta, Liekko 🌹

        Saman olen huomannut, virkkaminen ei käy hartioihin niin pahasti kuin kutominen.
        Olen innostunut tekemään töppösiä isoäidinneliöistä, niitä jakelen tutuille ja sukulaisilleni.
        En mitenkään ehtisi kaikki itse pitää, ikä loppuisi kesken.


    • Anonyymi

      Alotukseen :

      ei mittää keksitä
      ollaan vaan,,,,

    • Anonyymi

      Mä nyt järveen,,,,

      siinä on kivaa ihan tarpeeksi tälle päivälle,,,,

      • Anonyymi

        no voi harmi heh heh kokonainen sana jäi kyytistä pois,,, sanompa uudelleen

        Mä hyppään nyt järveen,,,

        se siitä tälläkertaa,,,

        mull on kivaaa,,,


    • Anonyymi

      Syksy jo saa
      minä en,,,,


      sipi sipi , salisuus,,,,
      en haluakkaa,,
      nuorena sain tarpeeksen,,,

    • Anonyymi

      Kivaa? Siis sexxin jisäksi?

    • Anonyymi

      Näin se mieli vaihtelee, noin oli tuona päivänä iloinen mieli
      mutt
      välliin mieli maassa mataa,
      ja tuonpuoleisen on usein mielessä kun voi huonosti,

      tänään on taas parempi päivä,
      ei ole kipuja niin paljon kun oli viime viikolla,
      olikohan mulla jokin sairaus , viirus , kun olin koko viikon niin huonossa kunnossa,
      nyt ainaki on paremp päivä
      ainaki tämä yksi päivä
      onkohan huomenna,
      jää nähtäväksi,,

    • Anonyymi

      Uimahallin lämpöaltaaseen vähän sorkkia suoristelemaan. Höyrysaunan lempeyteen, kuulumisten jakamiseen muiden eläkeläiseten kanssa ja kotiin kahvikupposen ääreen.

    • Anonyymi

      Mä en pääse uimahalliin, auto huollossa eikä yhtää tiedä kuinka kauan,

      onkohan kalliita noi vuokra autot, tietääkö joku ?

    • Anonyymi

      Mitäkö kivaaa,,, no minäpä sanon,,,

      pyykin silitystä,,,

      siinä on tarpeeksi tekemistä ja selkä taatusti taas ihan poikki,

    • Anonyymi

      Nyt on pakko keksi jotain kivaa, päivä alussa, ja auto huollossa,
      apuuuuuwvaaaaa ei pääse likkeelle,

      ei ku tskaamaan
      pyykkiä pesemään
      silittämään
      köllöttelemääääään,,,
      päääää pökkyrässä,,, ku ei pääse ulos,,,

      taloki hajoaa enne kuin pääsee ulos,

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1975
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      50
      1253
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe