Matkavakuutukset ja yli 180 vrk matkalla...

Anonyymi-ap

Olemme selvitelleet tuttuni kanssa näitä vakuutusasioita, matkavakuutusten kattavuudesta, jos et kuulu suomen sosiaaliturvaan, kela katkaiseen tuon sosiaaliturvaan kuulumisen siihen 6kk, vaikka useat vakuutusyhtiöt myyvät vakuutuksia jotka ovat voimassa yli 6kk heidän vastauksensa kyselyymme oli seuraava, on vakuutetun itse huolehdittavat siitä. ettei ole yhtä jatkoisesti Suomesta poissa yli 6 kk, koska muutoin korvauksia ei makseta vahingoista.

Selvitämme seuraavaksi että, onko perusterveysvakuutukset voimassa Suomen ulkopuolella, ja jos ovat kuinka kauan, ja onko niissä samat rajoitukset, kuin matkavakuutuksessa, jos niissä on tuo sosiaaliturvaan kuuluminen ehtona.

Siis käytännössä tämä on hyvin vakava ongelma, matka ja terveysvakuutusten yli kuuden kuukauden matkalaiset voivat olla tietämättään ilman vakuutusta, sattuu onnettomuus tai sydäri, niin ohitusleikkaus maksaa 3-5 miljoonaa bahtia yksityisellä, kaupunginsairaalat eivät niitä tee lainkaan, ei matkailu vaikeutuu kovasti.
By NumBall HHN 62v.

10

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä Numball saat paljon anteeksi jos tuo pitää paikkaansa, olet mahdollisesti pelastanut monen hengen tiedoillasi, tosi vittumaista jos on matkalla ja jotain sattuu eikä vakuutus korvaakaan, kiitos vielä jatka samaan tahtiin. tarkoittaa siis sitä että periaatteessa et voi olla suomesta poissa yli kuusi kuukautta, jos haluat että matkavakuutus korvaa vahinkosi.

• Anonyymi

Joo kyllä se on totta, ja paskamainen asia, liekö edes ollut lainsäätäjän tavoitteena saada ainoastan pakolaiset jotka palaavat kotimaahansa pois veronmaksajien kukkarolta... mikä lieneekin hyvin asiallista, mutta sitten siitä kehkeytyi uusi ongelma kantasuomalaisille.

• Anonyymi

Täällä Kampotissa asuu kyllä paljon expatteja ja kyllä me täällä ollaan pärjätty. Meille tarjotaan kyllä vakuutuksia monen moista.

• Anonyymi

Yli 60v Svennet Thaimaassa ottaa aina Thaimaalaisen vakuutuksen jos ovat yli 3kk poissa Ruotsista.

Suurin syy se että Thaimassa pitää itse maksaa ja sitten vasta anoa vakuutukselta korvaus. Käsittely vie jopa 1 v 6kk eli tosi kauan.

Thaimaassa otettu maksaa heti sairaalaan.

• Anonyymi

yli 60 vuotiaan on vaikea saada vakuutus Thaimaasta, kun tuossa iässä alkaa olla rempan tarvetta, jo sinne ja tänne... lisäksi ne on varsin arvokkaita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

yli 60 vuotiaan on vaikea saada vakuutus Thaimaasta, kun tuossa iässä alkaa olla rempan tarvetta, jo sinne ja tänne... lisäksi ne on varsin arvokkaita.

Kyllä vakuutuksen saa rahalla, köyhälle kaikki on kallista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä vakuutuksen saa rahalla, köyhälle kaikki on kallista.

Varakkaalla on massia, mihin sellainen vakuutusta tarvii, eiks vain köyhät vakuuta riskinsä.

• Anonyymi

Vahvalla hiuskasvulla varustettu Senor Grenada Saaripöljäke on ollut vuodesta 2015 Thaimaassa ja alkaa nyt tutkimaan ja selvittelemään vakuutusasioita? WTF?

Annan Saarituuballe vinkin ja avainsanan. Matkavakuutuksessa on sana "matka". Se on tarkoitettu matkalle. Matkaksi luokitellaan maksimissaan puoli vuotta.

Asumista varten tarvitsee vakuutuksen, joka räätälöidään asiakkaan tarpeiden, iän, sukupuolen ja terveydentilan mukaan. Sen saat joko thaimaalaiselta vakuutusyhtiöltä tai kansainväliseltä yhtiöltä.

Vakuutus kannattaa kilpailuttaa. Se käy helposti verkossa. Vakuutusten kilpailuttajan ohje:

"Thaimaassa asuvan ulkomaalaisen miehen vakuutusmaksut vaihtelevat USD 1532–7462 USD 11:n eri vakuutuksenantajan tarjousten ja erilaisten vakuutusten perusteella.

Jaotetaan nämä arviot kattavuuden mukaan.

Perussuunnitelma, joka kattaa vain yllä mainitun Thaimaan yhden miehen potilaskulut, vaihtelee 1532–3071 dollarista.

Suunnitelma, joka sisältää sairaala- ja avohoidon kattavuuden yllä mainitulle Thaimaassa asuvalle yhdelle miehelle, vaihtelee USD 2618–6216 USD.

Kattavampi suunnitelma, joka sisältää sairaala-, avohoito-, äitiys- ja laajennetut edut yllä mainitulle Thaimaassa asuvalle miehelle, vaihtelee USD 4408–7462 USD.

Suosittelemme, että pyydät ilmaisen tarjouksen löytääksesi yksilöllisen valikoiman valituilta vakuutusyhtiöiltä ja kattavuusvaihtoehdot, jotka sopivat tilanteeseesi"

Nuo viitehinnat on nuoren (alle keski-ikäisen) ja terveen miehen hintoja vakuutukselle.

Ymmärrän hyvin että perussairaalle Saarisairaalle kattava vakuutus maksaisi jo plus 10 000 taalaa vuodessa ja rahaa hänellä ei sellaiseen ole, eikä monikaan edes myönnä täyttä vakuutusta koska kovakuntoinen majuri on kävelevä aikapommi.

Siispä Hankasalmi kutsuu lentokapteenia ja paluulippua ei tarvita.

Minulla on vakuutus thaimaalaisesta vakuutusyhtiöstä joka on kytköksissä Kasikorniin. Hintaa 3500 taalan paikkeilla. Toistaiseksi yksi sairaalakäynti vajaan 7 vuoden aikana koronaan liittyen, kuuntelivat keuhkot ja määräsi antibiootit.

2010

• Anonyymi

Nyt taas tapasi mukaan sotket pakkaa perusteellisesti, kun muutin tänne minulla oli vuoden matkavakuutus, joka toimi ihan hyvin, laki muuttui vuonna 2019 huhtikuun ekapäivä, menen suomeen ensivuoden keväällä, niitä aikoja kun pajussa on korvat, ja olen siellä ainakin kuusi kuukautta, olen kaverin kanssa selvitellyt jo miten paluu kannatta hoitaa, ja vakuutukset kun nyt on aikaa, tai siis paremmin Pekka on hoitanut, minua vielä vanhempi, asuu minun asunnosta 3 kilsan päässä, hänellä on sama ongelma.

Mulla on bupan vakuutus, briteistä... ollut jo vuosia, huono korvaamaan, ja kallis... samoin vaimollani, emme ole täällä ilman vakuutusta, päivääkään... se on liian vaarallista.

Bupa on osa brittien kansallista terveyden hoitojärjestelmää, kattaa jos tarvetta bangkok hospitalin, tosin sain riidellä siitä kun umppari puhkesi... vuonna 2019.

Nyt on ollut ongelmia rintakipujen kanssa, vakuutus taas yskii, sitten huomasin toisenkin ongelman bangkok lasaretti ei voi tehdä minulle suonten magneettikuvausta, joska siellä on painoraja, 115 kg, ja minä painan enemmän viisi kiloa.
        Hua hin hospital teki ja syy löytyi, mutta se on vaikea korjata, osa sydämen verisuonista supistelee satunnaisesti yleensä yöllä nukkuessa joka aiheuttaa hapenpuutetta, sille on nimikin jota en muista... siis kyse ei ole tukoksesta...

Mitä tulee vakuutuksiin pankista, minulla oli sellainen kasikornista, kaaduin vuonna 2015 mopolla, ja sain muutamia pieniä haavoja jalkoihin, kauhea kitinä vakuutusten kanssa, vaimolleni oli syöpäepäily, joka osoittautui huuhaaksi, mutta vakuutusyhtiö kieltäytyi maksamasta mitään yhdeksään kuukauteen, maksoin itse ja sain ne vuoden päästä vakuutusyhtiöltä takaisin, riitelemällä...

Vaimoni veli kännissä sahasi puita moottori saha lipsahti, ja osui jalkaan, vakuutusyhtiö mietti asiaa neljä päivää, sitten antoivat maksusitoumuksen... veljellä on paha alkoholiongelma, ja on meinannut muutaman kerran kuolla jo aikaisemmin...

Muutama muukin tapaus on sattunut vuosien varrella, siskolle tuli sydän ongelmia, en tiedä edes mitä, kun tahdistin oli pakko laittaa, nyt voi aika hyvin, maksoi 35 bahtia...

Täällä on sellainen tapa että sinulla pitää olla kalkkiviivoilla ennen kuin siirrytään kalliimpiin hoitoihin, ensin tutkitaan huonosti, sitten hutkitaan, hirveästi lääkeitä, sitten kun alkaa olla kalkkiviivat vastassa, tehdään mitä voidaan, ota tämä aina huomioon...

Sain tuohon suonien supistumiseen 160 mg nitroja vrk, haluan mennä suomeen että tutkivat kunnolla, mikä siellä oikeastaan on, vittumaista herätä yöllä kun rintaa koskee, onneksi ne on harventuneet nyt vain kerran kuukaudessa... aikaisemmin kolme yötä viikossa...

Prinzmetalin angina on sairauden nimi... yleinen japanissa.

• Anonyymi

" periaatteessa et voi olla suomesta poissa yli kuusi kuukautta, jos haluat että matkavakuutus korvaa vahinkosi."

Monilla on vain 3kk. Se on "lomailua" heidän mukaan mutta yli sen on "asumista" ja ei korvaa.
      Kannattaa olla tarkkana.
      Vakuutukset ei välitä KELAn jutuista yhtään......

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      80
      4073
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      30
      3139
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      150
      2524
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      1825
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1472
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1366
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1140
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      999
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      953
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      852
    Aihe