Moikka!
Viime aikoina on tuntunut siltä että elämä näyttää keskisormea. En koe olevani saman lainen kuin ennen. Olen kai jotenkin rikki. En tiedä mikä minua vaivaa ja haluaisin apua, jos osaatte sitä antaa.
Huomasin muutoksia itsessäni muutama kuukausi sitten, kesäloman alussa tai jopa jonkin aikaa ennen kesälomaa. Minulle ei esimerkiksi maistu ruoka samalla tavalla kuin ennen. En varsinaisesti halua laihtua, mutta en enää pidä syömisestä samalla tavalla kuin ennen. Olen mielestäni kyllä ehkä vähän lihavampi kuin muut ikäiseni tytöt, mutten silti halua laihtua, ainakaan paljoa. Äitini hokee kokoajan eträ olen laiha, ja se ei ole minusta kivaa. Myös tunteissani on ollut muutoksia. Yhä enemmän olen ruvennut kysymään itseltäni, että mitä tunnen juuri nyt. Vastaukset ovat lähes poikkeuksetta Tyhjyys, tunteettomuus, suru, epätoivo, ahdistus ja stressii. Onko tämä normaalia? Itken myös tavallista useammin. Onko satunnaisesti ilman syytä itkuun purskahtaminen normaalia? Myös nukkumisessani on ollut ongelmia. Usein pyörin sängyssä pitkään, enkä saa unta. Aamuisin olen aina väsynyt, vaikka olisin nukkunut hyvin. Jos saisin, nukkuisin aina 12h, mutten saa koska kouluun pitää herätä. Viikonloppuisin nukun liikaa (eli noin 11-12h) ja olen silti aina väsynyt. Mikä minua vaivaa? Olen mielestäni huonompi kuin muut. Olen taakka vanhemmilleni ja ystävilleni. Mielestäni vanhempani eivät rakasta minua yhtä paljon kuin sisaruksiani. Olen hirveä vanhempiani kohtaan ja he eivät ansaitse sitä. Suutun nykyään todella helposti ja huudan heille ilman syytä. Välillä minulla on sellaisia ajatuksia, että en jaksa enää olla ja Haluan pois. Onko se normaalia? Olen myös hyvin yksinäinen nykyään. Paras kaverini muutti amerikkaan kesäloman alussa ja en ole nähnyt häntä sen jälkeen. Edes harrastukseni ei jaksa enää kiinostaa minua. Harrastan siis ratsastusta ja nykyään ennemmin itken tunneilla, kuin nauttisin ratsastuksesta. En saa mitään aikaiseksi. Vietän liikaa aikaa somessa ja en saa mitään järkevää tehtyä koko päivän aikana, koska en jaksa nousta sängystä. Onko tämä normaalia nuoren elämässä? Käyvätkö kaikki nuoret saman laisia tunteita päivittäin läpi? Olenko normaali, vai jokin hyödytön epäsikiö?
Terveisin: 16v tyttö joka on huolissaan mielenterveydestään
Ps. Se vielä pitää mainita, ettei aina mene näin huonosti. Välillä on viikkoja jolloin elämä hymyilee, mutta välillä taas ei
Olenko teidän mielestä masentunut? 16v tyttö
4
141
Vastaukset
- Anonyymi
:(
- Anonyymi
Jätä somettaminen vähemmälle ja ulkoile, niin saat illalla aikaisemmin unen. Kun nukkuu tarpeeksi, mieliala on parempi.
Jos ruoka ei maistu, ei ole pakko syödä. Syö sitten kun on nälkä, mutta syö terveellisesti.
Sinä varmasti tarvisit kunnon halauksen joka päivä. Kokeile halata äitiäsi ja miten hän siihen reagoisi. - Anonyymi
Paljonhan sitä shittiä mahtuu ihan normaaliinkin nuoruuteen, mutta jossainhan se raja menee, kun siihen trvitsee apua.
Oletko tutstunut vaikka mielenterveystaloon, ja katsellut sieltä omahoito juttuja, tai sekaisin chättiin jne?
https://www.mielenterveystalo.fi/fi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472