Minkälainen ihmisestä tulee

Anonyymi-ap

Kun on tarpeeksi pitkään yksin? Entistä arempi? Sellainen joka ei saa sanaa suustaan? Olen huomannut näitä merkkejä itsessäni kun olen jäänyt pikkuhiljaa täysin yksin. Vai onko nämä vain luonteenpiirteitä?

23

782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itsestä kiinni, kukaan muu ei sinua poista yksinäisyydestä, jos odotat et muut tulee ja auttaa, petyt koska muut ei tiedä et olet yksin.

      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        💋 ­­N­­­y­­m­­­f­­o­­m­a­­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Ole avoin ja käy julkisissa paikoissa jo kun näet muita ihmisiä se auttaa, älä sulkeudu ja ole itsesi paras ystävä!

    • Anonyymi

      Hävettää edes tutustua ihmisiin kun paljastuu että olen yksinäinen ja omituinen.

      • Anonyymi

        Samat sanat.
        Haluaisin mieluiten tutustua teihin muihin ns. omituisiin.
        Jos teitä ei niin häiritsisi oma omituisuuteni, eikä yksinäisyyskään synnyttäisi ennakkoluuloja.


    • Anonyymi

      Täällä käy neuvoja antamassa sellaiset ihmiset jotka eivät ole yksinäisiä.
      Menkää pois huonoine neuvoinenne. Ette voi tajuta yksinäisen ihmisen elämää.
      Ihminen kun on tarpeeksi kauan yksin niin ulos lähteminen noin vain ei ole välttämättä helppoa.

      Itselläni yksinäisyys alkoi siitä kun en vain jaksanut enää kavereitani ja halusin olla yksin. En tuntenut itseäni yksinäiseksi silloin alussa kun ei ollut enää seuraa. Nyt kun on 20 vuotta kulunut ja tuntee olonsa yksinäiseksi niin tunnen oloni vaikka kaupassa käydessä orvoksi ja pelokkaaksi.
      Olen entistä arempi ja lenkillä kun näen muita niin haen pakopaikkaa. Olen ollut lapsesta saakka arka mutta se vain pahenee iän myötä. Haaveilen usein jostain ihan pienestä kuten kirjaston lukupiirissä käymisessä ja monesta muusta mutta koskaan ei tule mentyä vaikka halu olisi välillä kova. Mutta en ole koskaan viihtynyt ihmisten keskellä ja se olisikin vain luonteeni vastaista.

      Aloittajalle en voi sanoa muuta kuin että se voi olla luonteenpiirre josta et välttämättä koskaan opi pois.
      Tuollainen "itsestä kiinni" ja "ole avoin" ja muu paska kannattaa jättää kirjoittamatta koska ne on typeriä neuvoja. Anteeksi vain, en halua loukata mutta niin se vain on.

    • Anonyymi

      Luonteenpiirteitä on turha yrittää muuttaa. Itse olen luonteeltani melakoliaan taipuvainen ja olen väkisin yrittänyt muuttaa itseäni sellaiseksi kuin yhteiskunta haluaa mutta eihän se tietenkään auta. Melankolinen on melankolinen eikä ilopilleriksi muutu.

      • Anonyymi

        " ...sellaiseksi kuin yhteiskunta haluaa.."
        Haluaako yhteiskunta jotain tiettyä, vai onko se vain oma tunne/luulo, että olemus ja oleminen, luonnetta myöten, määriteltäisiin ulkopuolelta.

        Jos olet melankolinen, sinulla on siihen täysi oikeus. Yhteiskunta tai kukaan muukaan ei voi ottaa sitä sinulta pois.
        Jos yrittää väkisin olla jotain muuta mitä oikeasti on, tietysti se ahdistaa ja voi masentaakin.
        On rohkeutta olla oma itsensä, on sitten millainen tahansa.


    • Anonyymi

      Ei. Riittävästi saattaa joillekin maistua mutta kylliksi ei saa demokratiakaan. Hissunkissun.

    • Anonyymi

      Toisinaan välttelen ihmisiä parhaan mukaan ja toisinaan en. En sanoisi asiaan syntyneen mitään säännönmukaisuutta.

      • Anonyymi

        Ei sen tarvitsekaan olla mitenkään säännönmukaista.
        Usein ihmiset ovat muiden kanssa tekemisissä sen mukaan, miten haluavat.
        Työelämä tosin vaatii olemaan tekemisissä ihmisten kanssa, vaikkei aina välttämättä niin kovasti haluaisikaan.


    • Yksinäisyys tekee ihmisestä vittumaisen paskiaisen.

      • Anonyymi

        Ei välttämättä, se on ihmisestä kiinni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä, se on ihmisestä kiinni.

        Olet oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä, se on ihmisestä kiinni.

        Olen ollut paljon yksin ongelmieni vuoksi. Kuitenkin olen sellainen, että puhua pälpätän ihmisten kanssa, harrastan naapurisuhteita. Yksi hyvä ystävätär on, ollut kauan aikaa. Loput ovat pinnallisempia, muuttuneet vuosien saatossa. Uskon Jeesukseen. Se tekee elämästä helpompaa.


    • Anonyymi

      Itsessäni huomaan että mietin tarkkaan mitä vastaan, punnitsen sanojani. En osaa heittää nopeaa, nokkelaa small talkia. Sanat ovat jotenkin hakusessa, juttua ei vain synny.
      Olen kuitenkin sisimmältäni seurallinen ja seuraa kaipaava, siksi ilmeisesti olen hakeutunut alalle jossa kohtaan ihmisiä päivittäin hyvin paljon, käyn keskusteluja.
      Tällöin olen kuitenkin sen ammattiroolini suojassa.

      Minun yksinäisyyteni alkoi jo lapsuudessa, ainoa lapsi, asuimme metsän reunassa. Lähimailla ei ollut yhtään ainoaa lapsiperhettä.
      Kaipasin varhaisessa leikki-iässä kavereita aivan valtavasti. Minut sitten vietiin johonkin kerhoon tms. Olin silmät ymmyrkäisinä muiden lasten levottomuudesta ja äänistä, suoraa sanoen pelkäsin ja pillahdin itkuun. Toiste en sinne enää päässyt koska "ei siitä näköjään mitään tule".

      Seuraavat ikätoverikohtaamiset tapahtuivat vasta kouluun mennessä. Kavereita sain jokusen, mutta en saanut pyytää heitä meille enkä mennä heille. Kaikissa kavereiden perheissä oli jotain vikaa kuulemma.

      Nuorena karkailin vapaapäivinä muiden seuraan, ei siitä rangaistu mutta toinen vanhemmista saattoi olla mykäkoulussa muutamia päiviä.

      Löytyi ensimmäinen seurustelukumppani. Hän oli aivan samaa maata kuin kotiväki, sain olla vain hänen seurassaan. No, olin tietysti tyytyväinen kun oli viimeinkin sitä seuraa. Aikanaan siitä sitten yhteen muutto ja taas asumaan pellon reunaan, Asumisjärjestelyä kyllä protestoin, mutta vaihtoehtona olisi taas ollut yksin olo, ota tai jätä.
      Auton käyttö oli lähes tappelua, ettei kuluisi bensaa. Todellinen syy oli varmaan että en pääse kotoa mihinkään. Pyörällä oli aikamoinen matka kaupunkiin.

      Vuosien kuluttua tuli ero, se oli suuri helpotus. Tieni vei kauas kotikonnuilta, järjestyi uusi työpaikka ja uusi koti.
      Nykyinen kumppani on aktiivinen järjestöihminen, harrastaa myös monenlaista. Hän käväisee työpäivän jälkeen kotona noin pari tuntia ja palaa kun on nukkumaan menon aika. Viikonloppuisin ihan sama vauhti.
      Edelleen olen parisuhteessani yksin, täysin yksin.

      Omiakin harrastuksia on, mutta ei enää vanhemmalla iällä voi saada tuosta noin vaan uusia ystäviä. Salilla ja jumpissa käydään suorittelemassa se oma hikitreeni ja siitä sitten kohti kotia.
      Joskus tämä masentaa, näin se elämä on mennyt minun kohdallani.

    • Anonyymi

      Kyllä. Erakosta tulee arempi ja ujompi.

      Ja jos ei ole työtä tai käy jossain koulussa, voi olla että jopa kauppaan lähtemisestä tulee ahdistava kokemus. sos. tilanteiden pelko voi syntyä myös jos niitä sosiaalisia tilanteita välttelee liikaa (ehkä vain siksi ettei ole kovin kiinnostunut niistä). Outo juttu mutta itse olen ollut niin kauan yksin, etten ole varma että tiedänkö mitä ystävien kanssa voisi tehdä. Minulla siis ei ole ollut kavereita 7-luokan jälkeen. Minulla on myös MT-ongelmia jotka alkoivat aikuisena. En ole varma, pystyisinkö ylläpitämään minkään laista ystävyyssuhdetta (paitsi ehkä jos minun potentiaalinen ystävänikin on myös erakko).

    • Anonyymi

      Asun yksin.elän yksin. en ole sen arempi kuin mutkan ihmiset. Käyn arkena jumpassa. asukastalot toiminossa ymm. ystäviä en löydä kun en siedä tupakoitsijoita,en kaljan,viinin kittaajia.

    • Anonyymi

      Yksinäisyys voi tuntua melkein kivulta rinnassa

    • Anonyymi

      En osaa enää tulkita ihmisiä ja en ymmärrä kuin suoraa puhetta. Kaikki vihjailu ja sen semmoinen menee suoraan ohi korvien kun en ole tottunut olemaan ihmisten kanssa ja ymmärtämään heidän logiikkaansa.
      En myöskään puhu oikein mitään kellekään, koska olen tottunut siihen että en kiinnosta. Ajattelen että mitä väliä oikeastaan millään on. Kaikki tyhjänpäiväinen puhe välillä puuroutuu mielessäni, koska en jaksa pitää siihen fokusta yllä.
      Olen huomannut myös olevani vihainen ja epäluuloinen.

    • Anonyymi

      Sehä se onkii ku ei jaksa aina ihmisten seuraa, mutta kuitenkin kaipaa, tiijä häntä sit mikä se oikee tapa on olla ja elää.

    • Anonyymi

      Loppujen lopuksi olen huomannut, että ihmiset ovat rasittavia ja turhan jauhajia ja olen alkanut viihtyä parhaiten yksin ja nautin kun saan olla rauhassa kotona. Riiittää aivan hyvin, kun hoitaa päivittäiset rutiinit ihmisten ilmoilla ja katselee muita silloin kun itse haluaa noita nähdä.

    • Anonyymi

      Joistakin olen huomannut, että ovat ehkä turhan itsekeskeisiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe