oli juttu äsken aamu tv:ssä. Siinä mainittiin et vaan joka toinen yli 75v voi kävellä levähtämättä n. 300 metriä vaikka. Onko näin, sillä usein näen et just iäkkäät käveleekin hyvin ja reippaasti. Itsekkin lähenen jo 75v ikää eli pitääköhän alkaa kuntoilla todella, ettei tarvii levähtää vähän väliä.
Kävelystä iäkkäänä,
71
996
Vastaukset
- Anonyymi
Kun sydän on kunnossa mikäs siinä kävellessä. Kaikilla ei ole.
- Anonyymi
No nyt ymmärrän, itsellä on vielä sydän kunnossa, kiitos palautteesta.
- Anonyymi
En tilaa Hesaria mutta minulla on uimakaveri joka tuo noin viikottain leikkeitä taloudesta kun sijoitamme jne
ja hän toi alkoholisti Kaurismäen, valtion rahoilla ryppänneen nollan
tekstin minulle ja päivittelimme rähjäistä äijän kuntoa
niin että kilpauintimme meinasi jäädä tekemättä kun olimme onnesta
mykkyrässä omista taidoistamme - en ole kaksinen uimari mutta hlvetin hyvässä kunnossa olemme
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009830752.html- Anonyymi
Persu "loistaa älyllään"...
- Anonyymi
Nivelvaivat voivat joslus rajoittaa kävelyä, silloin
uinti on hyvää liikuntaa, siinä ei nivelet joudu niin koville kuin kävelyssä.
Vesijuoksu on mainiota liikuntaa vaikkei niin hivetin hyvässä kunnossa olisikaan.
- Anonyymi
Sosdem ei kääpiöälyisenä yleensä ole tonttu
tontulla pitää olla korkeakoulututkinto, restonomi (amk
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009847225.html- Anonyymi
PS Teuvo Hakkarainen pitää yleiskunnon nesteyttämällä itsensä, liika nesteytys haittaa pinnalla pysymistä Teukki on kuin ruuttana, selviäisi lammen pohjalla kohtalaisen hyvin, alkoholi estää jäätymisen. Tikapuu aivot toimii kuin Teukilla alhaisessa lämpötilassa, kuin seinäkello tik tak tik tak.
- Anonyymi
Hakkarainen on pönttö mies
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/201705022200117618
ja jälkeä syntyy nopeaan
Parasta A-ryhmää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PS Teuvo Hakkarainen pitää yleiskunnon nesteyttämällä itsensä, liika nesteytys haittaa pinnalla pysymistä Teukki on kuin ruuttana, selviäisi lammen pohjalla kohtalaisen hyvin, alkoholi estää jäätymisen. Tikapuu aivot toimii kuin Teukilla alhaisessa lämpötilassa, kuin seinäkello tik tak tik tak.
👍 kiitos nauruista !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin toimii ex. huipputason lainsäätäjä, tänään....
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/220db5b6-1c02-4729-9a38-9eca1edcff8c
No yli 75v, niin siinähän on mukana aika laaja joukko melkein satavuotiaitakin.
Jos niitten kaikkien keskimääräinen jaksaminen on laskettu, niin ei varmaan voi sanoa vaikka 75-80v olevan vielä ihan noin huonossa kunnossa.
300 metriä on niin lyhyt matka, ettei sitä voi pelkkään vanhuuden piikkiin laittaa, jos ei sen pitemmästi jaksa levähtämättä kävellä. Vaikea kuvitella, että vielä meidän ikäisistä olisi jo puolet siinä kunnossa.- Anonyymi
sitä ihmettelinkin ja aloin kysellä, en usko minäkään
- Anonyymi
Olisihan se kävely todella terveellistä kuten kaikki muukin liikunta ihmiselle.
Itse suunnittelen joka päivä että huomenna sitten menen kävelylle vaan ei tahdo onnistua , tuntuu ihan mahdottomalta lähteä. Silti ei ole mitään eläimellistä vikaa pohjalla ettenkö pystyisi lähtemään, luulen että ole saamaton ja laiska ainoastaan. Joten itsesyytökset kieuhaåvat sisälläni kun niin hyvin tiedän että pitäisi , vaan kun en siltikään lähde.
Olen ajatellut että jos olisi joku toinen mukana niin se vois olla eri asia , sais siinä kävellessä jutella sen toisen kanssa maailman asioista .mutta olen enää ainoa vanhempi meidän kadulla kun muut ovat muuttaneet tai joutuneet hoitokoteihin , joten en usko että työssä käyvät 30 vuotta nuoremmat haluaisivat töiden jälkeen enää lähteä kävelemään , ja ne nuoremmat jotka harrastavat liikuntaa ajelevat autoilla salille treenailemaan
Ei ole kivaa se laiskuuskaan kunse ottaa vallan 🙂🙂🙂🙂- Anonyymi
Itse olin ihan yhtä laiska lähtemään, mutta kun polvi ja olkapää alkoivat reistailemaan n 6-kymppisenä, päätin tehdä jotain. Kokeilin vähän sitä sun tätä liikuntaa, mutta kyllä kävely hyvällä säällä on ihanaa, sauvoin tai ilman. Ja varsinkin yksin, kun ei tarvitse jorista joutavia eikä aikatauluttaa menoaan toisen mukaan. Kokeile. Pakota itses pari kertaa, sitten alat jo kaipaamaan ulkoilua. Polvi ja olkapääkin nyt ihan kunnossa. Mielikin piristyy.
- Anonyymi
Opetustietoisku torilla
https://www.facebook.com/teuvohakkarainen/videos/teuvo-sahaa-j%C3%A4ms%C3%A4ss%C3%A4-linnunp%C3%B6tt%C3%B6j%C3%A4/580214092482678/
100% enemmän tekoja luonnon puolesta, kuin vihreiden tähtisilmän tiiraajat ja vasikannahkakenkäiset taksisuhaajat yhteensä. - Anonyymi
Kävelystä pidän, myös muuta liikuntaa tulee harrastettua aika säännöllisesti, vaikken mikään himoliikkuja olekaan. Ei aina ole laiskuus syynä, miksei voi liikuntaa esim. kävelyä harrastaa, ikääntyneillä kun sydän- ja keuhkosairaudet voivat olla todellinen rajoite.
- Anonyymi
Iäkkään kannattaa mennä myös kuntosalille ähertämään. Lihaskunto nuorentaa.
- Anonyymi
Kävely kepakoilla tai ilman, uinti jumpalla tai juosten sekä tuolijumppa.
Siinä on minun trialthonini.
Pakko. Ihan pakko. Itsenäisyys (itseppäisyyskin) säilyy.
Beng
Arvatkaapa millä tasolla oli työvuosina liikunta. Hyötykävely. Ei jaksanut eikä kerennyt muuta. En ole alkuunkaan mikään kuntosaliriehuja ja nyt kun oikeastaan vain muutama laite käy. - Anonyymi
Kävin tänään sydänlekurilla. Aikanaan minut säikyteltiin vatsavaltimon laajentumalla ja kiellettiin ponnistelu. Uskon pari vuotta mutta palasin ponnistelun, kyykyt, maastavedot yms. pariin.
Kolmisen vuotta sitten minulla ultrattiin aortan läpän vuoto.
Aivan selvästi se alkoi tuntumaan kävelyssäkin. Ei tarvinnut huilata mutta reidet alkoivat menemään hapoille.
Tänään minua tutkittiin tunnin verran. Lekuri näytti kuvaruudulta läppien, ml. aortan läpän tilanteen ja osoitti sen tihkumisen. Ei puhettakaan jatkotoimenpiteiden tarpeesta.
Vajaa 20 vuotta sitten suoritetun keskikropan kuvauksen yhteydessä minua varoitettiin vatsavaltimon laajentumasta 5mm:n päähän leikkausrajasta, niin nyt lekuri totesi sen laajentuneen pari milliä. Isäni oli kuollut 62 vuotisena kyseisen valtimon lajentuman repeämään tehdessään lumitöitä.
Sydämen tutki useammassa asennossa eri puolilta ja osoitti minulle, ettei ollut moitteen syytä.
Kun mainitsin, että esimerkiksi 1,5 x oma paino tehtyjen maastavetosarjojen ja hack kyykkyjen jälkeen koivet tuntuvat puujaloilta niin ilkesi sanomaan, että iällä ( 80v ) saattaisi olla jotain vaikutusta.
Lopputuloksena oli se, että vaihtoi statiinit modernimpaan tuotteeseen ja anta lähetteen reisin suonituksen tarkempaan tutkimukseen.
Tämän päiväinen keikka antoi henkisen helotuksen.
Lekurin kysyessä maksimisykettäni niin li tunnustettava, että se oli laskenu 3:n vuoden takaisesta yli 180:stä 160:n tietämiin. Ilkesi taas mainita ikääntymisen vaikutuksesta!- Anonyymi
Kiitos kaikista kommenteista, just noin on.
Pitäis kävellä.
Joo.
Yritän.
Just nyt oon tullut kotiin 500 kilometrin ajosta, en jaksa. Kun on kaasupolkimella 8 tuntia, niin on jalat kipeinä. Kipulääkettä oon ottanut.
Mutta ylihuomenna!
Kirjoittakaa lisää aiheesta, ehkä minullekin uppoaa?
Jalat kipeinä, 20-30 metriä tuottaa ongelmaa.
Seuraan tätä juttua! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kaikista kommenteista, just noin on.
Pitäis kävellä.
Joo.
Yritän.
Just nyt oon tullut kotiin 500 kilometrin ajosta, en jaksa. Kun on kaasupolkimella 8 tuntia, niin on jalat kipeinä. Kipulääkettä oon ottanut.
Mutta ylihuomenna!
Kirjoittakaa lisää aiheesta, ehkä minullekin uppoaa?
Jalat kipeinä, 20-30 metriä tuottaa ongelmaa.
Seuraan tätä juttua!Kuntosalilla jalkalihasten vahvistelu saattaisi auttaa, jotta jalat jaksaisivat pitempiä matkoja. Tietysti pitkän reissun jälkeen pitää leppuutella ilman huonoa omaatuntoa. Kun jäsenet vahvistuvat, maistuu liikuntakin ihan toisella tapaa. Tuntuu hyvältä ja kannustavalta, kun huomaa hieman edistyneensä. Saatat vaikka innostua.
- Anonyymi
Olen nyt n. 70 vuotias ja toivon jaksavani liikkua ainakin seuraavat seitsemän vuotta. (Kymmenestä vuodesta en uskalla haaveilla.) Aloitin jonkinmoisen liikunnan vasta kymmenisen vuotta sitten ryhmäliikunnassa kerran viikossa. Siitä harrastus on lisääntynyt eli nyt käyn parhaimpana viikkona kahdesti kuntosalilla, kerran keppijumpassa ja kerran rytmisessä. Salien ollessa suljettuna otan sauvat ja suuntaan metsälenkille. Aina ei huvita lähteä, mutta kun saa aikaiseksi, voi olla tyytyväinen itseensä. Toivottavasti pysyn terveenä enkä lötkisty ja laiskistu.
Saman ikäisissä tutuissa monenlaisia liikkujia, eräs herättyään ilman aamupalaa lähtee tunnin lenkille. Toinen ollut ainakin kymmenen vuotta huono jaloistaan, 300 m päässä olevaan kuppilaan kaljoille pitäny kulkea taksilla, nämä kaksi kummankin pirteydessä ei juuri eroa.
Liikkeellä voi olla kotona kuntoiluvälineet kun kelit huononee, sähköpyörä pelasti auttoi liikkumisen ulkona, muuten olisi jäänyt taksin varaan.
Parasta oli kun oli kunnossa hyötyliikunta mökillä, ulkona tuli pyörittyä vaikka olisi ottaa rennosti, talven aikana kasvanut vyötärö hävisi liekkö jo silloin oli rasvoittunu maksa mutta liikunta piti vartalon kunnossa.
Päivät kuluu rattoisasti pikku askareissa, tänään vois käydä vielä läpi vaatelaapit että saisi tilaa vaatteille, en halua lisää kaappeja huusolliin.
Jaaha, 6 tuntia oli vähän unta, kuitenkin taidan keittää ensimmäiset kahvit.- Anonyymi
Joku oli heittänyt ReeBokin tallustusalustan, nappasin sen ja tuossa sen on ruokahuoneessa.
Ohikulkiessani nousen sille 10 kertaa.
Jospa auttaisi jalkalihaksille.
Pakko on ruveta voimistamaan jalkojaan, ei oo vielä aikaa jäädä vain olemaan.
Voiko joku kertoa, että auttaako vielä tässä iässä, jos alkaa kuntouttaa itseään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku oli heittänyt ReeBokin tallustusalustan, nappasin sen ja tuossa sen on ruokahuoneessa.
Voiko joku kertoa, että auttaako vielä tässä iässä, jos alkaa kuntouttaa itseään?Olen eri mieltä kuin 2023-09-18 11:32:10, mutta kiitän, että laitoit jutun Aki Kaurismäestä!
Enpä tiennytkään muuten.
Googlailen lisää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko joku kertoa, että auttaako vielä tässä iässä, jos alkaa kuntouttaa itseään?Kyllä. Kuntoilu eli lihaskunnon yläpito auttaa joka iässä, Ja nuorentaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen eri mieltä kuin 2023-09-18 11:32:10, mutta kiitän, että laitoit jutun Aki Kaurismäestä!
Enpä tiennytkään muuten.
Googlailen lisää.Miksi et vastaa hänen kommentilleen, vaan tänne ihan muualle muihin juttuihin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Kuntoilu eli lihaskunnon yläpito auttaa joka iässä, Ja nuorentaa.
Mikään ei nuorenna vanhaa. Kuntoa voi vähän nostaa.
- Anonyymi
Juurikin esimerkiksi sähköpyörätonneja jaellaan rikkaille työssäkäyville, mutta useimmin ne olisivat tarpeen iäkkäille kunnon ylläpitoon (myös itse kuuluisin ko joukkoon).
Mutta tässä paljastuukin että iäkkäistä halutaan pikimmiten eroon kuten boomeri marin paljasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään ei nuorenna vanhaa. Kuntoa voi vähän nostaa.
Sun kantsii kokeilla - ja hämmästyä. Se on no. lihaskunto, joka tekee vanhaksi ja raihnaiseksi, kohenna sitä, nuorrut silmissä niiin fyysisesti kuin varsinkin ajatuksiltasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin esimerkiksi sähköpyörätonneja jaellaan rikkaille työssäkäyville, mutta useimmin ne olisivat tarpeen iäkkäille kunnon ylläpitoon (myös itse kuuluisin ko joukkoon).
Mutta tässä paljastuukin että iäkkäistä halutaan pikimmiten eroon kuten boomeri marin paljasti.Mitä hlvt:ä sinä höpäjät?
- Anonyymi
Se on taas niitä television juttuja, en usko.
- Anonyymi
Ka nii,'
Tarttee tarttua toimiin.
Kannustakaa! - Anonyymi
Mitä meinaat? Että tv keksii ja kertoo juttuja ja aiheita?
- Anonyymi
300m ehkä minä.
- Anonyymi
Golf-radalla tulee jo pelkästään 18 lipun väli 4,5 km. Siihen päälle lyöntipaikoille siirtymiset, pallon etsinnät ja vikasuuntaan lyöntien kävelyt, kun on tavallinen tunari. Ainakin 7,5 km tulee kaikkiaan. Sitä kävelyä ei edes huomaa kun on mukavaa seuraa, ihan huomaamatta kunto pysyy.
Ympärilläni on hyväkuntoisia samanikäisiä ehkä vajaa 30 %, samat naamat joka liikuntapaikassa, sali, uimahalli ja vakiolenkkipolut...
Sitten on loput joilla on jokin vaiva, eipä sille mitään voi jos ei jaksa eikä voi liikkua. He sitten tekevät jotain muuta pysyäkseen virkeänä. Monesti eliniän pituudella ei kuitenkaan ole merkitystä miten on elänyt. Kun mietin tämän oman sukupolveni sukuni vainajia, vuorotellen on dementia tai syöpä. Vain viime vuosisadan alussa syntyneet tervaskannot kuolivat ´vanhuuteen´.- Anonyymi
Vanhuus tarkoitti isovanhempiemme ikäisille noin 70 vuoden saavuttamista.
Moni ei kauempaa elänytkään.
- Anonyymi
82 v lähisukulaisella nainen.Asmat ja keuhkojen ahtautuma tauti tupakasta. Sempaan kävelee siti vaikka kyseisen matkan.Voi aina huilia rolatorin taso,johon istahtaa sanon.Itse olen plus 70v.Iki liikuja.En tupakoi en juo, Siti polvet nivelrikot.Mutta päivittäin kävelen aamu lenki 12km . Ilta päivä eri lenkit,mutta ulkoilun merkeissä kuitenkin.Kuin mutenkin liikun paljon ulkona.Kannustan aina kävelyyn ,sen aloitaminenkin vaikka henkilö olisi iäkäs ja pyrin semppaa.
- Anonyymi
Tänään tartuin asiaan, ja kävelin kaksi kertaa puoli korttelia, eli tuli yhteensä yhden kortteerin kierros!
Huomenna sama uudelleen.
Kyllä se tästä!
- Anonyymi
Hankkikaa kuntoilu välineitä, esim. kuntopyörä puolituntia tai miten jaksaa TV katsellessa.
- Anonyymi
Pitäisi ensin hankkia se TV!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi ensin hankkia se TV!
Niinpä, radio on paljon parenpi. Radiota kuunnellessa jumppaaminen ja kotiaskareet keittiössä luistaa mukavasti.
- Anonyymi
Jos pääsee 300 m etananvahtia kävelemään mikä on siitä saatu hyöty ?
- Anonyymi
Se hyöty, että ei vielä tarvitse rollaattoria.
Seuraava vaihe oliskin sitten pyörätuoli.
On sitä vaan yritettävä, vaikka tiukkaa tekee. - Anonyymi
Se, että "pääsee 300 m etananvahtia kävelemään" edelleen. 300 m on pitkä matka huonosti kävelevälle tyypille, hatun noston arvoinen homma.
- Anonyymi
Kaikki liike on hyväksi, vauhti on se mikä on.
- Anonyymi
Olen 79. Kyllä se ikä jo painaa. Ei raihnainen vanhus jaksa. Kun kesällä kävin pyörähtämässä Saariston Rengastien niin pisintä väliä Kustavista Rymättylään (70 km) Mynälahden ympäri polkiessa piti huilata muistaakseni 4-5 kertaa kun väsy iski. Taivassaloon asti upeat merimaisemat sentään piristivät. Sen jälkeen oli vähän yksitoikkoisempaa, mutta komeitahan varsinaissuomalaiset peltomaisematkin ovat.
- Anonyymi
Kävely on ainoa urheilumuoto, josta ei tarvitse maksaa. Pitäisi käydä kuntosalilla, mutta se maksaa ja matkat vielä enempi , kun asuu syrjäkylillä eikä omista autoa, niin uinnit muut fiksummat harrastukset on pakko jättää laskuista.
Tänään oli melkoinen tuuli ja melkein nollassa lämpötila, mutta lähdin sauvakävelylle ja siinä meni tunti vartti. Tykkään kulkea metsissä, se jaloille mukavampaa ja kevyenliikenteenväylä on isomman tien lähellä, että pelkkiä pakokaasuja saa vedellä henkeen. Onneksi on mäkinen maasto, jossa saa välillä kunnolla ponnistaa. Yksi mies tuli koiran kanssa vastaan ja yksi pyöräilijä suhasi ohi, eli sain olla aivan yksin, mikä sopii minulle. Kesällä pyöräilly sähköpyörällä, talvea varten on soutulaite ja kuntopyörä, kuntoilu ettei jäsenet jäykisty.
Kunnossa ollessa mieluisinta oli hyötyliikunta.- Anonyymi
Lisäksi pari käsipunnusta hankit .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi pari käsipunnusta hankit .
Jos kyse on naisesta niin kaksi 5 litran ja kaksi 10 litran muovipänikkää riittää vedellä täytettyinä.
Liikeradoilla, toistomäärillä ja liikenopeudella / hitaudella saa tuntumaa ja tehoa hintelämpikin rappeutunut vanhus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kyse on naisesta niin kaksi 5 litran ja kaksi 10 litran muovipänikkää riittää vedellä täytettyinä.
Liikeradoilla, toistomäärillä ja liikenopeudella / hitaudella saa tuntumaa ja tehoa hintelämpikin rappeutunut vanhus.Soutulaite auttaa käsiliikuntaa.
pe - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Soutulaite auttaa käsiliikuntaa.
peVedätkö suorin jaloin selkä samassa asennossa paikallaan? Vaikka noinkin niin selkä kuormittuu väistämättä!
Ojentajat huilaavat kuten myös olkapäät.
Normaalissa soudussa pääpaino on jalkojen ja selän harjoittamisessa!
Aerobisena harjoitteena varsin hyvä oikeilla sykealueilla riittävän pitkään tehtynä. Anonyymi kirjoitti:
Vedätkö suorin jaloin selkä samassa asennossa paikallaan? Vaikka noinkin niin selkä kuormittuu väistämättä!
Ojentajat huilaavat kuten myös olkapäät.
Normaalissa soudussa pääpaino on jalkojen ja selän harjoittamisessa!
Aerobisena harjoitteena varsin hyvä oikeilla sykealueilla riittävän pitkään tehtynä.Pyrin siihen, puolituntia kuntopyörää ja puolituntia soutulaitetta päivittäin. Jos keuhkot sallisi olisi oltava että tuntuisi hengästymisenä, kun ei oikein onnistu teen ettei jäsenet jäykisty. En tykkää kävelyn yksitoikkoisuudesta jalkakäytävillä, metsässä kävely on toista, hiihtäminen oli tehokasta, 10 km jälkeen oli hiestä märkä.
Pääasia että liikut tilanteesi mukaan
- Anonyymi
Huitelin kävellä reippaasti kilometrien lenkkejä vielä pari vuotta sitten.
Sitten tuli toiminnallinen vika sydämeen. Kävelyt kutistui 200 metriin. - Anonyymi
Ihminen ei ole täydellinen. Ei tiedä minä päivänä joku ratkaiseva paikka
prakaa. - Anonyymi
Ne kävelvät joilla ei sydän vikaa.Ei keuhkoissa vikaa ei polvissa vikaa.
- Anonyymi
Mikään noista ei ole este kävelylle, vain tekosyy, ettei tartte liikuttaa itseänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään noista ei ole este kävelylle, vain tekosyy, ettei tartte liikuttaa itseänsä.
Kyllähän sitä kävelisi, mutta kun ei jaksa.
Teen aamuisin 10 tuolilta ylös-liikettä, nostan 10 käsipainoa, nousen 10 kertaa reedbokille ja ajan kuntopyörää 5 minuuttia. Pitäisi kävellä myös, mutta se jää tekemättä. Mitä nyt kotiaskareissa menee sisällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teen aamuisin 10 tuolilta ylös-liikettä, nostan 10 käsipainoa, nousen 10 kertaa reedbokille ja ajan kuntopyörää 5 minuuttia. Pitäisi kävellä myös, mutta se jää tekemättä. Mitä nyt kotiaskareissa menee sisällä.Jos teet kaikkea tuota, niiin kävelyä et sitten vain viitsi. Yksinkertaisesti ja rehellisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahhah. Jopa valheen päästit 20:01. Tietämättömyyttäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teen aamuisin 10 tuolilta ylös-liikettä, nostan 10 käsipainoa, nousen 10 kertaa reedbokille ja ajan kuntopyörää 5 minuuttia. Pitäisi kävellä myös, mutta se jää tekemättä. Mitä nyt kotiaskareissa menee sisällä.Sehän on hyvä ! Minulla on samantapainen pikku ohjelma ja mm. kilon käsipainot.
Teen ohjelmani aamupäivällä ja illemmalla toisen kerran. Ohjelmassa on mm.
hitaita venytyksiä mm. selälle, ne tekevät hyvää. Myös tasapainoa harjoittavat liikkeet
on hyviä ja kevyitä. Tasapaino tuppaa vanhemmiten heikentymään. Ei halua kaatua
ja lonkkaansa halkaista.
Mitään repivää ei vanhan nivelet ja jänteet kestä. Tulee kipeäksi eikä
se ole samaa kipeyttä kuin nuorempana tuli kuntoilun jälkeisinä päivinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahhah. Jopa valheen päästit 20:01. Tietämättömyyttäsi.
Tarkastele ihan vain omia 'tietojasi'.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkastele ihan vain omia 'tietojasi'.
On satavarma, että kardiologini ja minä tunnemme minun sydämeni
paremmin kuin sinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On satavarma, että kardiologini ja minä tunnemme minun sydämeni
paremmin kuin sinä.Kardiologisi on ajastaan jäljessä, ellei käske liikkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on hyvä ! Minulla on samantapainen pikku ohjelma ja mm. kilon käsipainot.
Teen ohjelmani aamupäivällä ja illemmalla toisen kerran. Ohjelmassa on mm.
hitaita venytyksiä mm. selälle, ne tekevät hyvää. Myös tasapainoa harjoittavat liikkeet
on hyviä ja kevyitä. Tasapaino tuppaa vanhemmiten heikentymään. Ei halua kaatua
ja lonkkaansa halkaista.
Mitään repivää ei vanhan nivelet ja jänteet kestä. Tulee kipeäksi eikä
se ole samaa kipeyttä kuin nuorempana tuli kuntoilun jälkeisinä päivinä.Oletko huomannu mitään edistymistä?
En minäkään halua kaatua, kuljen varovasti koko ajan.
Pian tulee liukkaat kelit, tarttee olla tarkkana!
- Anonyymi
Lankutus tekee vatsalle hyvää.
- Anonyymi
Teetkö naisten lankkua eli kyynärpäätuella vai oikeaa lankkua eli paino päkiöillä ja eteen ojennettujen käsivarsien kämmenillä. Nousu tuohon asentoon ilman polvi- tai kyynärpääavustusta?
Kengät jalassa suoritus jalkaterät suorin varpaiden kynsipuolilla.
Rocki on myös hyvä masuliharjoite. Hitaita toistoja 10:n sarjoina.
- Anonyymi
Jala-jalliit estävät lähes kilomeetteriä pitemmät kävelyt Ostin sellaisen poljettavan treenilaitteen aikana, jolloin minulla oli vielä rahaa.
Tosin sitä pitäis edes joskus käyttääkin, että muutaman kympin sijoitukselle tulisi katetta.
Suomalaisten keski-ikä lisääntyy. Nykyään nyt syntyvillä miespuolisilla henkilöillä eliniänodote jää keskimäärin nykyistä alemmaksi. Noin 81 vuoteen. - Anonyymi
Eliniänodote on harhaanjohtava. Moni luulee, että vähintään siihen
asti on todennäköistä elää. Se on kuitenkin keskiarvo siitä,
että jotkut kuolevat huomattavasti sitä ennen ja jotkut sen jälkeen.
70 vuotta täyttäneistä vain joka toinen näkee 80-vuotispäivänsä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767