Moi, olen 50v mies ja minulla todettiin glaukooma viitisen vuotta takaperin. Tähän asti olen käynnyt joka vuosi yksityisellä silmälääkärillä kontrollikäynneillä sekä pari kertaa näkökenttätutkimuksissa. Painetta hoidetaan silmätipoilla. Paineet nyt 20/19
Mutta, raha on tätä nykyä tiukassa ja jostain täytyy karsia. Tautini ei ole ns. nopeasti etenevää eikä näkökenttätesteissä ole tapahtunut mitään muutoksia pahempaan.
Joten, missä te joilla on sama sairaus käytte yleensä vuosittain mittaamassa silmänpaineet jos jätetään tuo yksityinen lääkäriasemat pois laskuista? Vai käyttekö edes vuosittain? Pitääkö ostaa oma mekaaninen painemittari ja pitää huoltokirjaa silmistä? Käsittääkseni julkisella puolella ei ole mitään kontrolliajanvarauksia glaukoomapotilaille eikä sieltä armonpullia jaella ellei ole sitten molemmat silmät irronneet päästä irti.
Glaukooma ja kontrollit
Anonyymi-ap
2
723
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä vain kuuluu glaukooman hoito kunnallisen hoitotakuun piiriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",305187Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1352417- 1382092
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee531925Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171770"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!571317Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1661097Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää64941Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.312875Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa170771