Moi, olen 50v mies ja minulla todettiin glaukooma viitisen vuotta takaperin. Tähän asti olen käynnyt joka vuosi yksityisellä silmälääkärillä kontrollikäynneillä sekä pari kertaa näkökenttätutkimuksissa. Painetta hoidetaan silmätipoilla. Paineet nyt 20/19
Mutta, raha on tätä nykyä tiukassa ja jostain täytyy karsia. Tautini ei ole ns. nopeasti etenevää eikä näkökenttätesteissä ole tapahtunut mitään muutoksia pahempaan.
Joten, missä te joilla on sama sairaus käytte yleensä vuosittain mittaamassa silmänpaineet jos jätetään tuo yksityinen lääkäriasemat pois laskuista? Vai käyttekö edes vuosittain? Pitääkö ostaa oma mekaaninen painemittari ja pitää huoltokirjaa silmistä? Käsittääkseni julkisella puolella ei ole mitään kontrolliajanvarauksia glaukoomapotilaille eikä sieltä armonpullia jaella ellei ole sitten molemmat silmät irronneet päästä irti.
Glaukooma ja kontrollit
Anonyymi-ap
2
634
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä vain kuuluu glaukooman hoito kunnallisen hoitotakuun piiriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1522860Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.272754- 1811618
- 2051475
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig3161408- 971363
Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,671174Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �151168Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja711118- 741064