Ammattikoulun ala ei kiinnosta

Anonyymi-ap

Olen siis 06 ja jonkin ajan päästä alkaa tulla 1,5 vuotta eli puolet ammattikouluni kestosta purkkiin. Viimeiset 6 kuukautta olen pohtinut miten paljon haluaisin tehdä mitä vaan muuta kuin opiskella kyseistä alaani, vaikken oikeastaan tiedä mitä se tarkalleen olisi. Tyhmää olisi vaihtaa tässä kohtaa lukioon koska jo yli vuosi täällä oltu. Toisaalta en voi sanoin kuvailla kuinka vähän mua kiinnostaa kyseinen ala jossa olen. En tiedä mitä oikeasti sitten tekisin jos tulisi hypoteettinen mahdollisuus vaihtaa mihin vain ikinä mahdollista.. Suoraan sanoen välillä miettinyt kuinka helppoa olisi vain kuolla pois. En omaa harmainta aavistusta mitä tekisin, mutta yhteiskunta minut pakottaa. Olen vain veroja maksava lammas tälle maalle. Ja kyllä lukio on olemassa mutta se vain viivästyttää kulman takana odottavaa hetkeä jolloin pitäisi oikeasti jo tietää mitä tekee. Maailma on sekasin.

7

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei mitenkään tyhmää vaihtaa lukioon. Vaihda heti kun on mahdollista. Ajattele asiaa niin päin että pelikenttää pitää vaihtaa ajoissa. Jos vaihdat vuoden päästä niin sitten on jo 2 vuotta mennyt hukkaan. Silloin jurppii tasan tarkkaan vielä enemmän, Lukiossa olisit muita vähän vanhempi. Se on ehdottomasti etu. Lukio antaa lisää peliaikaa fundeerailla mitä isona tekee. Lukio kun ei valmista sellaisenaan mihinkään ammattiin. Lukio on välivaihe.

• Anonyymi

🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

😍 ­­N­y­­m­­f­­o­m­­­a­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18017861m

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Ymmärrän, mutta toisaalta olisi järkevämpää käydä ammattikoulu loppuun ja sen jälkeen mennä lukioon tai mahdollisesti amk. Miten käytännöllistä vaihtaa lukioon keskellä syyskuuta kun muut ovat niin sanotusti alottaneet jo homman. Jos nyt olisi kesä/heinäkuu niin harkitsisin vakavasti mutta tässä vaiheessa paha sanoa

• Anonyymi

Ammattikoulussa voi vaihtaa linjaa. Jotkut niistä linjoista eivät tiedä läheskään, mitä niistä valmistuu. Eli olisi ihan win-win.

• Anonyymi

Vain veroja maksava lammas. Aika harva ammattikoululainen veroja maksaa, tuskin sinäkään siihen joukkoon kuulut.

Käy se ammattikoulu, kyllä sinä siitä selviydyt. Sen jälkeen töihin tienaamaan - ja veroja maksamaan. Maksat ikäänkuin velkasi yhteiskunnalle, joka on sinut ilmaiseksi kouluttanut. Sinua tarvitaan kustantamaan seuraavan sukupolven koulutus.

Oletko koskaan ajatellut, miksi veroja maksetaan? Etpä tietenkään. Mieti vähän! Saat aika paljon yhteiskunnalta syntymästä kuolemaan asti. Jokainen saa.

• Anonyymi

Nyt oli kyllä niin mielisulkuinen kommentti. Ensi töikseni lähden vittuun suomen maasta. Tämän maan yhteiskunnalle ei minulla ole mitään kiintoa maksaa takaisin läpi elämäni. Toiseksi en aijo tehdä tuntiakaan alani ammatissa töitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt oli kyllä niin mielisulkuinen kommentti. Ensi töikseni lähden vittuun suomen maasta. Tämän maan yhteiskunnalle ei minulla ole mitään kiintoa maksaa takaisin läpi elämäni. Toiseksi en aijo tehdä tuntiakaan alani ammatissa töitä.

Sitten onkin tosi hyvä, että lähdet muualle Suomesta! Kaikki voittavat.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7790
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4494
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3737
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3098
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2642
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2576
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2276
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2049
    Aihe