Oon nyt 16v, asun omillani Jyväskylässä ja opiskelen amiksessa matkailu-alaa mutta haluaisin muuttaa opiskelemaa ulkomaille. (ammattikouluun) Niin onko se mitenkään mahdollista? En googlesta saanut mitään järkevää vastausta niin osaako joku auttaa? :))
Onko 16-17v mahdollista muuttaa yksin asumaan ulkomaille??!
3
514
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä versio tulee tästä aihealueesta seuraavaksi mutta paras pysyä kotona jos ei edes googlettaminen onnistu !
- Anonyymi
"Myös alle 18-vuotiaana on mahdollista lähteä vaihtoon tai kansainvälisille leireille. Alaikäisen huoltajan tulee kuitenkin hyväksyä ulkomaanjakso." Google ei vastaa mun kysymykseen. ja olen jo 2vuotta asunut omillani et hyvin kyllä pärjään xD. Anyways google ei vastaa siihen että saako alaikäinen muuttaa yksin ulkomaille kun en mä mihkään vaihtoon tai leireille lähtis ku ihan pysyvästi.
- Anonyymi
No ulkomaille muuttoon tarvitset (ehkä) vanhempien kirjallisen suostumuksen, muttet pohjoismaihin. Naapuriini täällä Norjassa muutti juuri alaikäinen suomalainen, joka teki täkäläisen "lärling"-työsopparin matkailualan yritykseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983