Oon nyt 16v, asun omillani Jyväskylässä ja opiskelen amiksessa matkailu-alaa mutta haluaisin muuttaa opiskelemaa ulkomaille. (ammattikouluun) Niin onko se mitenkään mahdollista? En googlesta saanut mitään järkevää vastausta niin osaako joku auttaa? :))
Onko 16-17v mahdollista muuttaa yksin asumaan ulkomaille??!
3
652
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä versio tulee tästä aihealueesta seuraavaksi mutta paras pysyä kotona jos ei edes googlettaminen onnistu !
- Anonyymi
"Myös alle 18-vuotiaana on mahdollista lähteä vaihtoon tai kansainvälisille leireille. Alaikäisen huoltajan tulee kuitenkin hyväksyä ulkomaanjakso." Google ei vastaa mun kysymykseen. ja olen jo 2vuotta asunut omillani et hyvin kyllä pärjään xD. Anyways google ei vastaa siihen että saako alaikäinen muuttaa yksin ulkomaille kun en mä mihkään vaihtoon tai leireille lähtis ku ihan pysyvästi.
- Anonyymi
No ulkomaille muuttoon tarvitset (ehkä) vanhempien kirjallisen suostumuksen, muttet pohjoismaihin. Naapuriini täällä Norjassa muutti juuri alaikäinen suomalainen, joka teki täkäläisen "lärling"-työsopparin matkailualan yritykseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017463
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?835092- 794889
- 1324288
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103068- 522709
- 432632
- 532267
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818112243Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211860