Aloittaisin päivän hyvällä uutisella.

Anonyymi-ap

Onhan tänää 21 päivä ja kärsimyksen viimeinen päivä, kun säästää. Tästä eteenpäin elämä on yhtä rallattelua seuraavaan tiliin tai eläkkeeseen. Jäljellä on enää alle kymmenen päivää. Joten se antaa uskoa ja toivoa jokainen päivä enemmän ja enemmän. Onhan se nyt kiva katsoa lompsaa, kun siellä on louvoa ja mukava alkaa miettiä Pattayan kili kelloja baareissa. Sano vaan reilusti kaverille, että kato kun jäi louvoa viime kuusta... ja ei ole krapula eikä morkkis menetetyistä rahoista... ja sano vain, että en menisi Pattayalle tai Kambodzaan koskaan, kun eihän heikko ja vajaa ja velkainen muuta voi sanoa.

Kyllä minä muistan, kun myin koruja ja piraatti tuotteita hyvinvointi valtiossa suoraan Kiinan tukuista ilman mitään veroja. No, provikkaa piti maksaa 25 %. Homma toimi ihan hyvin muutaman vuoden ja sitten, vain alkoi parin euron koruja katoamaan ja myyntejä ei näkynyt. Varkausprosentti alkoi hipomaan 50. Sain myytyä ne tavarat sitten pois. Loppu varastoa kauppasin netissä erinä ja sain, kuin sainkin niistä melkein edes omia pois.

Kyllä minä ymmärrän, että Alepa ja monet muut joutuvat laittamaan jauhelihapakkauksiin ja keksi pakkauksiin varashälyttimiä en ole edes kehitysmaa Thaimaassa tai Kambodzassa nähnyt moista. Ei sentään ihan noin alas ole vielä vajonnut. Porukka hyppii parvekkeelta Pattayalta, ennen kuin palaa hyvinvointi valtioon. Myös Espanjassa asutaan ennemmin kadulla, kuin palataan hyvinvointi valtioon. Ei ole kyllä minullakaan mielessä palata Kambodzasta ja pelottaisi ihan helvetxx jos näin kävisi. Se on oikeasti painajainen.

No, toisaalta minun ei tarvitse enää palata. Olen päättänyt, että pidän terveydestä huolta ja kuolen täällä ja poltetaan ja tuhkat kauniiseen paikkaan täällä. Tuskin on Big-Ceessä tai Makroissa jauheliha paketissa varashälyttimiä. Ei taida oikein aamupala olla mieleinen eikä päivällinen hyvinvointi palvelun tuottajille eli Hurstilla, punaisella ristillä tai Herttoniemen kirkolla.

Se on kauheaa, kun näkee ja muistaa, että millaisessa tilanteessa ihmiset siellä elää. OSA ON PAKKOTYÖSSÄ ja saavat juuri ja juuri päivittäisen ruuan. Ulosottossa puoli miljoonaa ihmistä. Sain, kuin sainkin myytyä irtaimistoni jollain hinnalla, ennen kuin lähdin. Oli kristalli kruunuja ja arvo tauluja ja vanhaa antiikkia .. tosi vanhaa 1500 luvulta saakka. Kultakellot myin onneksi Pattayalla huutokaupassa. Viimeinen kauppa tuli turpaan, että tukka lähti. 3000 euron taulu meni nyt lopulta 200. Kyllä putosi ja niin on pudonnut moni muukin. Mutta kyllä minä teinkin rahaa niillä, ennen kuin lähdin... ostin yhden kirjan ja vein Saksaan ja sain siitä 3500 euroa ja maksoin hyvinvointi maassa 400. Toki myin kirpputoreilla myös, kun ostin huutokaupoista eriä ja myin yksikkönä. Kaikesta tuli vähän rahaa. Tämä on oikeasti totta mitä kerron. Sen täytyy olla kauheaa se elämä siellä hyvinvointi valtiossa.

Tiedättekö, kuinka onneliseksi ja turvatuksi minä tunnen elämäni täällä Kambodzassa. Minulla on 1500 dollaria kuussa käteen ja vuokra 150 + sähkö ja saan syödä aamiaista ja ostaa ruokaa ja olla vapaana. Kiitän rakasta taivaan isää ja Jeesusta Kristusta kaikesta mitä minulle on nyt suotu. Minun käy todella sääliksi ihmisiä, ketkä eivät pääse sieltä pois ulkomaille.

Kyllä minä muistan, kun ihmiset kurkkivat roskapönttöjä siinä toivossa, että siellä olisi 10 sentin palautuspullo. Minä olen kuitenkin rikkaammasta perheestä ja maatalon poika ja niin varmasti on moni muukin. Mutta osa ihmisistä ei ole ja monet on rikkonaisista perheistä, koska naimisiin ei yksinkertaisesti ihmisillä ole ollut mahdollisuutta. 20 tuhatta lasta tälläkin hetkellä itkee vanhempiaan huostaanotettuja ja toinen 20 tuhatta on huostaanottouhan alla. Miksi paskaa ja saastaa ja tuollaista valtio pitää puolustella tälläkin palstalla. Vetää itsensä nahkapääksi ja vihata ihmisiä. Toki pakolaiset tulevat sinne ja ottavat velkaa ja osa sitten lähtee maasta ja jättää velat maksamatta. Näin minäkin tekisin. Ei siinä ole mitään väärää. Valtiolta ja kunnalta ei voi yksinkertaisesti varastaa... hehän itse huutavat suu vaahdossa, että se on teidän omaisuutta.

Kambodzassa ja Thaimaassa on paljon paremmin asiat, kun katsotaan asiaa tällä tavalla. Täällä toki on aina lämmin ja ihmiset mielellään nukkuu ulkona hyttysverkon alla ja laittavat ruokaa ulkona... täällä nyt on, vaan niin lämmin... siinä tulee hiki sisällä ja ulkona on parempi... Bambumaja on hyvä ja sitäkin viilennetään tuulettimella ja ilmastointilaitteella. Minäkin syön aina terassilla...tämä on paratiisi.

81

566

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hmmmmmmmmmmmmm

Onko Pasasen itse/avo hoitoa vai onko Tapsa olemassa? Alkaa epäilyttää....

• Anonyymi
    • Anonyymi

"Tapsan" tarinat on tismalleen yhtä utopistisia kuin Saarisuuren sihteerin seikkailut takavuosina. Suhteellisuudentaju heittää, tonni menee tuonne ja tuolta tulee kaksi tonnia.

Rikkaan talon poika siis Tapsa?

Jäi kuitenkin koulut käymättä ja kielet oppimatta, kunnon ammatti hankkimatta, säännöllisiä tuloja ei ilmeisesti ole koskaan ollut, vaan helppoheikkinä heilunut tehden minimaalista rihkamakauppaa, kun ei ilmeisesti ole osannut hakea edes toimeentulotukea.

Rikkaan talon poika Tapsa taistelee siis viimeisen kolmanneksen kuukaudesta ilman rahaa ja kutsuu sitä rallatteluksi ja säästämiseksi, ok.. Itse kutsuisin tuota kärsimysnäytelmäksi.

"Kiinan tukuista" myit siis suoraan tavaraa pimeänä? Mitähän nämä Kiinan tukut mahtaa oikein olla? Et sinä tullaamatta tuo mitään merkittäviä määriä Kiinasta Suomeen. Sieltä ei tule edes 170 euron hääpuku ilman tullia.

Jos jollakin on Suomessa ollut kiinalaista rihkamaa myynyt liike, niin se ei ole mikään "Kiinan tukku", vaan se on rihkamakauppa.

Myös Saaripajatso hölisee Kiinasta jatkuvasti ja kaikki tavara on hänen mukaansa Kiinasta siinä määrin että Thaimaassa ei valmisteta mitään kun Kiina tekee kaiken.

Saarisopraanolla oli myös Hua Hinissa tuollainen kiinalainen bisnes, jossa hän osti kiinalaista roinaa Bangkokista ja palkkasi vajaaälyisiä myymään niitä Hua Hinissa. Rahaa tuli tonnitolkulla ja syrjityistä kodittomista tampioista tuli onnellisia liikemiehiä.

On vain yksi mies joka keksii näitä tällaisia juttuja.

Eikö siis Kambodzassa ole köyhiä lainkaan ja mielestäsi siellä on asiat paremmin kuin Suomessa, kun saat tehdä voileipiä aamulla eikä tarvi mennä töihin?

Puhut suomalaisten ulosotoista, että puoli miljoonaa on ulosotossa. Useimmiten syypää siihen löytyy peilistä. Ota huomioon että Suomessa on myös viisi miljoonaa ihmistä jotka eivät ole ulosotossa.

"Oli kristalli kruunuja ja arvo tauluja ja vanhaa antiikkia .. tosi vanhaa 1500 luvulta saakka" -Älä puhu potaskaa. Pummi kun olet aina ollut, niin ne olisi myyty jo paljon aiemmin jos ne olisivat oikeasti olleet arvokkaita ja vanhoja.

"Kultakellot myin onneksi Pattayalla huutokaupassa" -Jaa missä huutokaupassa ja mitkä kultakellot?

"Viimeinen kauppa tuli turpaan, että tukka lähti. 3000 euron taulu meni nyt lopulta 200" -Joopa joo.

"ennen kuin lähdin... ostin yhden kirjan ja vein Saksaan ja sain siitä 3500 euroa ja maksoin hyvinvointi maassa 400"
      -Joo et ostanut ja etkä vienyt. Aivan Pasasen akanpojan juttuja.

"Toki myin kirpputoreilla myös, kun ostin huutokaupoista eriä ja myin yksikkönä"
      -Näinhän se Saaritouko ilmoittikin että kaikki tavaransa ovat kirppiksiltä.

Nyt on käynyt ilmeisesti niin, että Saarihönkä on kehitellyt uuden hahmon, joka elää Kambodzassa Pasasen elämää. Kuvat on netistä, eikä Pasanen tästä ole maininnut halaistua sanaakaan.

Taitaa hirvittää se viimeinen juna Hankasalmelle ja piti hädissään keksiä tällainen seikkailija matkaan, joka ei seikkaile, maleksii vaan kuten Saaripasanenkin on tehnyt sen kahdeksan vuotta.

Jään odottelemaan sitä infopakettia, että miksi Kampotin palvelut ja ohjelmat ovat eläkeläisille maailman parhaita ja mitä ne on?

2010

PS: Kun sinä puhut noista tonneista kuin ne olisi valtavia asioita, niin kerron sinulle nopeasti ekan keikkani kiinteistöjen hankintahommista.

Isot pojat oli saaneet korruptilla viiden miltsin kohteen Stadista alle kahdella miljoonalla. Tein kuntotarkistukset, kustannusarvion tarvittavista remonteista, hommasin rakennusporukan alihankintana, valitsin materiaalit, järjestin valvonnan, huollon, isännöinnin ja kiinteistövälityksen.

Sovittiin että palkkioni koko homman hoitamisesta on 18% voitosta sitä mukaan kun osakkeita myydään. Remontit alkoi heti ja ekat kämpät myytiin jo 3kk myöhemmin ja siitä jo sitten laskennallinen osuus minulle.

Reilun vuoden päästä kaikki osakkeet oli myyty. Voitoksi jäi noin 3,4 miljoonaa euroa - korruptiin käytetty 50 tonnia ja miinus sinä aikana tulleet huoltokulut. Vuokratuotot kompensoi käytännössä simppelit remontit ja myös taloyhtiön kassassa olleet varat käytettiin kunnostukseen.

Laskutin noin 580 tuhatta euroa, nostin sen pääomatulona ja käteen jäi tuosta reilun vuoden urakasta jotakin 400 tuhatta euroa. Keikka meni niin hyvin että samaa duunia olen tehnyt 12 vuotta tuon jälkeenkin suunnilleen samalla diilillä.

Ei ole tarvinnut "Kiinan tukusta" hakea mitään eikä myydä mummon Sokoksesta ostamaa kattokruunua, eikä isoisän Citizen- rannekelloa.

2010

• Anonyymi

Kuule minä olen kristitty ihminen ja minä en valehtele, niin kuin sinä valtion lapa Heikki. Kaikki mitä kerroin, niin pitkää paikkansa...

Thaimaasta olen myös vienyt paljon tavaraa... pääosissa hopeaa... Khaosan roadilta ostin paljon, joka vitxxx kerta.. en jäänyt kiinni koskaan. Käytin aina pomppulentoja.

Kyllä tulee ja matka vaatteet laitoin kerran Kiinasta postilla.. ei mennyt tullia... jalokiviä olen myös ostellut... oli yksi Pattayan hotellinpitäjä mukana... niistä nettosin vain 35 % ... hopeaa möin myös Helsingin pantin huutokaupoissa, ennen kuin kateellinen ilmianto, että ette saa myydä yli 10 grammaa painavia koruja ilman suomalaista tuontileimaa... kani konttori kyllä voi.

Myös kaverit toi ketjuja ... kun tilasin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule minä olen kristitty ihminen ja minä en valehtele, niin kuin sinä valtion lapa Heikki. Kaikki mitä kerroin, niin pitkää paikkansa...

Thaimaasta olen myös vienyt paljon tavaraa... pääosissa hopeaa... Khaosan roadilta ostin paljon, joka vitxxx kerta.. en jäänyt kiinni koskaan. Käytin aina pomppulentoja.

Kyllä tulee ja matka vaatteet laitoin kerran Kiinasta postilla.. ei mennyt tullia... jalokiviä olen myös ostellut... oli yksi Pattayan hotellinpitäjä mukana... niistä nettosin vain 35 % ... hopeaa möin myös Helsingin pantin huutokaupoissa, ennen kuin kateellinen ilmianto, että ette saa myydä yli 10 grammaa painavia koruja ilman suomalaista tuontileimaa... kani konttori kyllä voi.

Myös kaverit toi ketjuja ... kun tilasin.

Kielitaidoton helppoheikki hotellinpitäjän kanssa ostamassa jalokiviä? Ja sitten "möi" ne, joopa joo.

Hopeaketjuilla et saa edes lentoja maksettua ja tulli ei päästä isoja settejä läpi.

Ainoa minkä uskon on että matkavaatteet olet postittanut kun kännissä unohdit ne johonkin majataloon.

Kännissä olet nytkin ja sinulla on Pasasen yhdyssanavirheet ja pistepistepiste- kirjoitus pakkomielteenä.

Voit kutsua tuota vaikkapa höpöttelyksi, mutta totta noissa jutuissasi ei ole kuin sana sieltä, toinen täältä.

Olet aina elänyt kädestä suuhun ja nappikaupalla, kuin myös Pasanen donitseineen.

• Anonyymi

No mutta ohooh, LAITAPPA aurinkosähkölehtileikkeistä (yhdyntäsana) aijaten näyttö Huuhaahaaveistasi (yhdyssana) 🚜

• Anonyymi

Mietitkö sinä reppana koskaan mitä täällä kirjoitat, suomalaisten keskieläke on alle 1500 euroa kuukaudessa, ja sekin vaatii yli 3000 euron bruttopalkkaa viimeisen 10 vuoden aikana, ennen eläköitymistä, ja koska Tapsan eläke vastaa keskimääräisesti suomalaisten eläkettä, sinun mielestä valtaosa suomalaisista lainaan sinua "Jäi kuitenkin koulut käymättä ja kielet oppimatta, kunnon ammatti hankkimatta, säännöllisiä tuloja ei ilmeisesti ole koskaan ollut, vaan helppoheikkinä heilunut tehden minimaalista rihkamakauppaa, kun ei ilmeisesti ole osannut hakea edes toimeentulotukea." minusta tuollainen herjailu on säälittävää... jopa törkeää... suomalaisia kohtaan, varsinkin kun itse kerrot nostaneesi liki 10 lainoja ns. firmoiltasi, ja maksaneesi veroja kun jakselet...

Mitä taas tulee kiinasta ostamiini tavaroihin, en osta mitään kiinasta, thaimaasta saat kiinalaista rihmamaa pilvin pimein, melkein kaikki mitä täällä myydään on loppujen lopuksi peräisin kiinasta, oli kysymys sitten elekroniikasta, vaatteista, ihan mistä tahansa... made in china...

Eikä niitä tarvitse lähteä tilailemaan sieltä, riittää että käyt chattuhak markkinoilla sieltä ostat yhden laadukkaan kopiorolexin heittävät vielä viisi mukaan, samaan hintaan... muuten oletko koskaan käynyt, minä olen monasti... sieltä kaikki thaikut ostavat rojunsa mitä myyvät, pimeästi ilman kuitti, tosin tuotakaan en oikein ymmärrä, miten pimeästi, täällä kukaan mitään kuittia kirjoita, minua epäilyttää nuo sinun tarinasi.. ne on säälittäviä...

Aikaisemmin kerroin liki 80 vuotiaasta pariskunnasta joka myy joka päivä pulloista bensaa mopoihin, pappa herää neljältä aamulla keittää riisipuuroa koko päivän myyvät bensaa aamusta noin 5-10 bahtin katteella, illalla myyvät klo 18.00 riisipuuroa 20 bahtilla pussillinen, ostan aina välillä ja sotken ne koiranmuonaan, joskus syön itsekin, 5 bahtilla saat vielä keitetyn kananmunan puurosi joukkoon, tämä vanhukset ovat tehneet sitä jo ainakin 10 vuotta, siis sen ajan mitä olen täällä asunut, enkä ikinä ole nähnyt kuitin kuittia...

Olen sanonut sinulle monta kertaa että älä yliarvioi itseäsi, ja aliarvioi toisia... sinulla ei todellakaan ole siihen varaa..
        By NumBall HHN 62v.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mietitkö sinä reppana koskaan mitä täällä kirjoitat, suomalaisten keskieläke on alle 1500 euroa kuukaudessa, ja sekin vaatii yli 3000 euron bruttopalkkaa viimeisen 10 vuoden aikana, ennen eläköitymistä, ja koska Tapsan eläke vastaa keskimääräisesti suomalaisten eläkettä, sinun mielestä valtaosa suomalaisista lainaan sinua "Jäi kuitenkin koulut käymättä ja kielet oppimatta, kunnon ammatti hankkimatta, säännöllisiä tuloja ei ilmeisesti ole koskaan ollut, vaan helppoheikkinä heilunut tehden minimaalista rihkamakauppaa, kun ei ilmeisesti ole osannut hakea edes toimeentulotukea." minusta tuollainen herjailu on säälittävää... jopa törkeää... suomalaisia kohtaan, varsinkin kun itse kerrot nostaneesi liki 10 lainoja ns. firmoiltasi, ja maksaneesi veroja kun jakselet...

Mitä taas tulee kiinasta ostamiini tavaroihin, en osta mitään kiinasta, thaimaasta saat kiinalaista rihmamaa pilvin pimein, melkein kaikki mitä täällä myydään on loppujen lopuksi peräisin kiinasta, oli kysymys sitten elekroniikasta, vaatteista, ihan mistä tahansa... made in china...

Eikä niitä tarvitse lähteä tilailemaan sieltä, riittää että käyt chattuhak markkinoilla sieltä ostat yhden laadukkaan kopiorolexin heittävät vielä viisi mukaan, samaan hintaan... muuten oletko koskaan käynyt, minä olen monasti... sieltä kaikki thaikut ostavat rojunsa mitä myyvät, pimeästi ilman kuitti, tosin tuotakaan en oikein ymmärrä, miten pimeästi, täällä kukaan mitään kuittia kirjoita, minua epäilyttää nuo sinun tarinasi.. ne on säälittäviä...

Aikaisemmin kerroin liki 80 vuotiaasta pariskunnasta joka myy joka päivä pulloista bensaa mopoihin, pappa herää neljältä aamulla keittää riisipuuroa koko päivän myyvät bensaa aamusta noin 5-10 bahtin katteella, illalla myyvät klo 18.00 riisipuuroa 20 bahtilla pussillinen, ostan aina välillä ja sotken ne koiranmuonaan, joskus syön itsekin, 5 bahtilla saat vielä keitetyn kananmunan puurosi joukkoon, tämä vanhukset ovat tehneet sitä jo ainakin 10 vuotta, siis sen ajan mitä olen täällä asunut, enkä ikinä ole nähnyt kuitin kuittia...

Olen sanonut sinulle monta kertaa että älä yliarvioi itseäsi, ja aliarvioi toisia... sinulla ei todellakaan ole siihen varaa..
        By NumBall HHN 62v.

Erityisen huvittavat kommentit kuullaan lattialiiparin suusta, että jäi koulut käymättä... impotentti, eunukin näköinen hiukseton "mies" pattayan savosta...

• Anonyymi

Maatalon poika, tukiaiset ei kuitenkaan kasvattaneet eläkettä, kun suolivyötä kolme viikkoa joutuu kiristämään tuollaisessakin kehitysmaassa. Eläkkeestä varaa ruokaan vain kuun viimeiseksi viikoksi?

• Anonyymi

Jos en olisi säästynyt ja pitänyt huolta taloudesta, niin mihin minä olisi päässyt. Niin monta maata olen kuule käynyt. Koko elämä siellä oli tehdä rahaa. 5 lasta... sinusta nahkapäästä ei ole murto-osaan mitä olen saavuttanut. Liimaa sä vain lippuja nahkaasi.. sehän se tuo rahaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos en olisi säästynyt ja pitänyt huolta taloudesta, niin mihin minä olisi päässyt. Niin monta maata olen kuule käynyt. Koko elämä siellä oli tehdä rahaa. 5 lasta... sinusta nahkapäästä ei ole murto-osaan mitä olen saavuttanut. Liimaa sä vain lippuja nahkaasi.. sehän se tuo rahaa.

Koko elämän teit rahaa ja sait kasaan lentolipun köyhään maahan jossa elät kädestä suuhun ja raha ei riitä kuin 2/3 osaa kuukaudesta?

Lapsillesi sinusta ei koskaan ole ollut mitään iloa ja heidän mutsinsa täytyy olla tyhmiä kuin vasemman jalan saappaat, että ovat tuollaisen höpötapsan kanssa lapsia tehneet.

Et ole saavuttanut yhtään mitään vaan rypenyt samassa suossa lapsesta saakka. En tunne ketään kuuskymppistä, joka ei englantia osasi, muita kuin sinä.

Haluatko että otan sinulle ruutukaappauksen käyttötilini saldosta, niin tiedät mitä on säästäminen? Säästäminen ei ole sitä että ollaan loppukuukausi nälässä ja tehdään taas voileipiä sitten eläkepäivänä.

Vihjeeksi annan että saldossani on ensin seitsemän numeroa, sitten pilkku ja sentit päälle.
        Laitahan sinä vähäpoika se nuttura tiukemmalle, niin ei ehkä vatsa kurni niin pahasti nätillä pojalla jolla on upeat, tuuheat hiukset, kuin Jeesuksella.

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko elämän teit rahaa ja sait kasaan lentolipun köyhään maahan jossa elät kädestä suuhun ja raha ei riitä kuin 2/3 osaa kuukaudesta?

Lapsillesi sinusta ei koskaan ole ollut mitään iloa ja heidän mutsinsa täytyy olla tyhmiä kuin vasemman jalan saappaat, että ovat tuollaisen höpötapsan kanssa lapsia tehneet.

Et ole saavuttanut yhtään mitään vaan rypenyt samassa suossa lapsesta saakka. En tunne ketään kuuskymppistä, joka ei englantia osasi, muita kuin sinä.

Haluatko että otan sinulle ruutukaappauksen käyttötilini saldosta, niin tiedät mitä on säästäminen? Säästäminen ei ole sitä että ollaan loppukuukausi nälässä ja tehdään taas voileipiä sitten eläkepäivänä.

Vihjeeksi annan että saldossani on ensin seitsemän numeroa, sitten pilkku ja sentit päälle.
        Laitahan sinä vähäpoika se nuttura tiukemmalle, niin ei ehkä vatsa kurni niin pahasti nätillä pojalla jolla on upeat, tuuheat hiukset, kuin Jeesuksella.

2010

Laitahan poju ruudunkaappaus näytöllesi niin saadaan taas huvittaa itseämme miten vitun tyhmä sinä luuseri oikeastaan olet, reppana...

Vaimoni myy parhaillaan kaupassaan rättejä, soitti just äsken että kauppaan tuli kolme thaikkua, katselivat vaatteita, eivät ostaneet mitään mutta ainakin kaksi hattua katosi, näitä alkaa sattua aika paljon ainakin yksi viikossa, että varastetaan jotain, liikkuvat porukassa, yksi pöllii muut kiinnittävät myyjän huomion muualle, hyvänä päivänä myynti on 5000 bahtia, normaalina muutaman tuhat, vaatteet tilataan usasta, 100-500 kg paaleissa, muutama firma myy asiakaspalautuksia, hinta on noin 0,8 usd kilo, veroja ei mene kun tavara on käytettyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laitahan poju ruudunkaappaus näytöllesi niin saadaan taas huvittaa itseämme miten vitun tyhmä sinä luuseri oikeastaan olet, reppana...

Vaimoni myy parhaillaan kaupassaan rättejä, soitti just äsken että kauppaan tuli kolme thaikkua, katselivat vaatteita, eivät ostaneet mitään mutta ainakin kaksi hattua katosi, näitä alkaa sattua aika paljon ainakin yksi viikossa, että varastetaan jotain, liikkuvat porukassa, yksi pöllii muut kiinnittävät myyjän huomion muualle, hyvänä päivänä myynti on 5000 bahtia, normaalina muutaman tuhat, vaatteet tilataan usasta, 100-500 kg paaleissa, muutama firma myy asiakaspalautuksia, hinta on noin 0,8 usd kilo, veroja ei mene kun tavara on käytettyä.

Toinen noista firmoista laittoi viestin että avaavat palvelun elekroniikasta, apple, amazon, wallmart yms. palautuksista, katsotaan mihin hintaa lähtee, vastaavat erät, kolmisen vuotta ollaan tuotu noita maahan sieltä, siis vaatteita, minunkin vaatteeni on uusiutuneet jo moneen kertaan,

• Anonyymi

chattuhak markkinoilla... en ostanut mitään sieltä. Kävin kyllä pari kertaa. China Town oli paljon parempi.

Kellot kyllä kannatti ostaa Kanttonista aseman vierestä watch townista... suosittelen.

Kaljulla alkaa olemaan kuuma. Eihän jätkä ole kertonut, että mistä aloitti ja mitä teki.

• Anonyymi

Yritin kyllä Thai silkkiä myös ..
        Thaimaan tyttö tuli hyvinvointi valtiossa ja osti kaikki pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritin kyllä Thai silkkiä myös ..
        Thaimaan tyttö tuli hyvinvointi valtiossa ja osti kaikki pois.

Pomppulennoilla tulee ihan kevyesti ei mitään ongelmia.. koko laukku täynnä kamaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pomppulennoilla tulee ihan kevyesti ei mitään ongelmia.. koko laukku täynnä kamaa.

Laukku tulee Helsinkiin ihan samalla tavalla pomppulennolla kuin suorallakin lennolla. Sinulla vaan on vilkas mielikuvitus. Laukut läpivalaistaan lähtöpäässä ja ne avataan aina, jos siellä on epämääräistä romua joka saattaa olla turvariski. Joskus laskettiin että kannattaako tuoda kultaa Thaimaasta Suomeen. Ei kannata. Hintaero on niin pieni että se ei kata kuin lennot ja sitä pitäisi tuoda tyyliin kilo, jos meinaa tienata. Kiloa et saa maahan millään ilman tullia. Hopeassa hintaero on niin pieni eikä kultakellot ole mitään sijoituskultaa, eikä niitä sulatella kullaksi, joten niillä on sen kellon arvo, eikä sen kullan arvo.

Voi olla aikoinaan että jonkun romun maahantuonti onnistui ilman tullia ja tarkastuksia, mutta ei ole onnistunut enää aikoihin. Nykyään on automaattinen profilointi matkustajista, jotka lentää paljon. Tavis joka lentää päiväksi Bangkokiin ja tulee seuraavana päivänä takaisin, on jo epäillyttävä. Eri asia on jos hän on platinaluokan VIP-asiakas, liikemies tai diplomaatti. He eivät diilaa mitään rihkamaa ja sen tietää jokainen.

Pasanen vastailee Tapsan puolesta taas.
        "Vaimoni myy parhaillaan kaupassaan rättejä"??? Onko vaimollasi nyt siis kauppa vaiko tarkoitat että hän myy kirppiksellä vanhoja ryysyjään henkensä pitimiksi? Mitä ihmeen hattuja siellä nyt on varastettu? Menikö 20 patia vaiko peräti 50 patia?

Kyllä on rima alhaalla... ei voi muuta sanoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laukku tulee Helsinkiin ihan samalla tavalla pomppulennolla kuin suorallakin lennolla. Sinulla vaan on vilkas mielikuvitus. Laukut läpivalaistaan lähtöpäässä ja ne avataan aina, jos siellä on epämääräistä romua joka saattaa olla turvariski. Joskus laskettiin että kannattaako tuoda kultaa Thaimaasta Suomeen. Ei kannata. Hintaero on niin pieni että se ei kata kuin lennot ja sitä pitäisi tuoda tyyliin kilo, jos meinaa tienata. Kiloa et saa maahan millään ilman tullia. Hopeassa hintaero on niin pieni eikä kultakellot ole mitään sijoituskultaa, eikä niitä sulatella kullaksi, joten niillä on sen kellon arvo, eikä sen kullan arvo.

Voi olla aikoinaan että jonkun romun maahantuonti onnistui ilman tullia ja tarkastuksia, mutta ei ole onnistunut enää aikoihin. Nykyään on automaattinen profilointi matkustajista, jotka lentää paljon. Tavis joka lentää päiväksi Bangkokiin ja tulee seuraavana päivänä takaisin, on jo epäillyttävä. Eri asia on jos hän on platinaluokan VIP-asiakas, liikemies tai diplomaatti. He eivät diilaa mitään rihkamaa ja sen tietää jokainen.

"Vaimoni myy parhaillaan kaupassaan rättejä"??? Onko vaimollasi nyt siis kauppa vaiko tarkoitat että hän myy kirppiksellä vanhoja ryysyjään henkensä pitimiksi? Mitä ihmeen hattuja siellä nyt on varastettu? Menikö 20 patia vaiko peräti 50 patia?

Yhdellä edesmenneellä kaverilla oli idea että hän tuo Suomeen kiinalaisia ihan laadukkaita granaattiomenan puristimia. Teki niille nettisivut ja oli siellä muutakin huttua mitä ajatteli myyvänsä. Ongelmaksi muodostui se ettei kukaan Suomessa ollut kiinnostunut kiinalaisesta granaattiomenan puristimesta, joka oli iso kooltaan, olisi pitänyt ruuvata pöydän reunaan ja oli kallis myyntihinnaltaan suunnitelmissaan, melkein 200 euroa. Ei tullut yhtään tilausta, niin ei tarvinnut tuoda yhtään.

Nykyään useimmat ihmiset inhoaa krääsää. Mitä varakkaampi ja koulutetumpi henkilö, sitä vähemmän krääsää. Krääsä on köyhien juttu. Kirppikset on muodissa kyllä, mutta niissä liikkuu niin pienet rahat ettei siitä mitään bisnestä saa.
        Viime syksyn sähkönhintojen vuoksi meni yksi iso kirppis konkkaan joka oli omassa kiinteistössään.

• Anonyymi

China town on paras ostaa kultaa, muuten se paikka ahdistaa, olen jopa muutaman yön asunut siellä pieni huone todella pieni, just ja jut mahduttiin vaimoni kanssa sinne... mutta vessan ovi piti jättää yöksi auki, onneksi oli puhdas, eikä pahemmin torakoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

China town on paras ostaa kultaa, muuten se paikka ahdistaa, olen jopa muutaman yön asunut siellä pieni huone todella pieni, just ja jut mahduttiin vaimoni kanssa sinne... mutta vessan ovi piti jättää yöksi auki, onneksi oli puhdas, eikä pahemmin torakoita.

Älä hyvänen aika puhu tuollaisia pääartistille joka ei tiedä korujen pääsääntöistä kultapitoisuutta edes hutsulumppustensa sormissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiiätkö poika business osui just oikeaan aikaan, kysyntä räjähti kädestä koronan takia, kun ostat vaatteita 0,8 usd /kg 240 kilon paalissa, yksi vaate painaa on 250-500g, jotkut jopa kilon, hinta luokkia on kaksi 100b ja 250b, kun vaate on ollut varastossa tai kaupassa 3kk se siirretään tarjoukseen, dollarilla. eli noin 30-35 bahtia... kaikki silitetään se maksaa 5-10b koostariippuen, tiedätkö reppana kun riman alittaa se ei putoa, toimimme juuri oikeaan aikaan, kun ihmisten maksukyky heikkeni... koronan takia...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiiätkö poika business osui just oikeaan aikaan, kysyntä räjähti kädestä koronan takia, kun ostat vaatteita 0,8 usd /kg 240 kilon paalissa, yksi vaate painaa on 250-500g, jotkut jopa kilon, hinta luokkia on kaksi 100b ja 250b, kun vaate on ollut varastossa tai kaupassa 3kk se siirretään tarjoukseen, dollarilla. eli noin 30-35 bahtia... kaikki silitetään se maksaa 5-10b koostariippuen, tiedätkö reppana kun riman alittaa se ei putoa, toimimme juuri oikeaan aikaan, kun ihmisten maksukyky heikkeni... koronan takia...

Eikä mitään poisteta myymälästä vaan turuilla ja toreilla, ne myydään, 30-35 bahtin hintaan, myymälä on 55m2 varasto takana 120m2, muutama myymäläkin löytyy...
        https://aijaa.com/wH4Vwm

• Anonyymi

Köyhä ja umpipihi pasanen ei ole koskaan ostanut mitään Hagelstamilta, Bangkokissakin yövytään halvimmassa rotankolossa mikä agodasta löytyy, vessanovikin pitää oikein auki jättää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Köyhä ja umpipihi pasanen ei ole koskaan ostanut mitään Hagelstamilta, Bangkokissakin yövytään halvimmassa rotankolossa mikä agodasta löytyy, vessanovikin pitää oikein auki jättää.

Ei se ollut halvin, ei lähellekään, alkaa tuon sinun varattomuus teemasi jo huvittamaan, tämä tapahtui vuonna 2002 jos oikein muistan, tästä en mene takuuseen enää kun en muista, varmasti... Bukowskin yhteyshenkilö taisi olla tämä Hagelstam, mutta voi olla että muistan tämän, seuraava projekti olikin sitten jyväskylässä, imurifirma, alla way se oli tämän Bukowkskin jälkeen..

• Anonyymi

Voi helvetti! :-)

Montako eri hullua tässä kinaa? En pysy mukana....

• Anonyymi

Yksi ja sama hullu useiden sivupersooniensä kanssa.

• Anonyymi

Odotin sinun hyviltä uutisilta, että olet päässyt suljetulta osastolta avohoitoon.

• Anonyymi

Aloitus on ihan totta...

• Anonyymi

Tämä Tapsukkainen aktivoi hyvin meidän rakennusalan sukittajan, kiitos sinulle ken lienetkin, pikkusielu pellenaama omanapanarsisti on saanut uuden kohteen sinusta elvistellääkseen haaveitaan totena.

• Anonyymi

Minäkin myin juutalaiselle kaksi ketunnahkaa yhtenä,

• Anonyymi

Minä taas ostin juutalaiselta pari esinahkaa, mutta olikin vaan yksi vähän isommasta!

• Anonyymi

Lopuksi koko porukan sihteeri lehahtaa paikalle suoraan Phuketin Paraisten huvilalta ja toteaa:
      "Tämä Tapsukkainen aktivoi hyvin meidän rakennusalan sukittajan"

Tapsa on siis palstan uusin kuningas, aktivoija ja villalankamies suoraan China Townin Kuopion kultakellomarkkinoilta.

• Anonyymi

Tässä näkee hyvin, että silloin kun tehdään järjen ja tiedon ja osaamisen kanssa businestä. Vajailla ei ole mitään tajua liikeasioista. Ensinnäkin kulta business täytyy olla sitä, että mistä ja miten sinä saat sillä voittoa.. No, hyvinvointi valtiossa et saa.

Anttiikki markkinat on näin, huutokaupoissa, että metsästetään tietysti pohjia ja se on vähän sama, kuin tehdä osakekauppaa. Vajailla ei ole mitään tajua koko liiketoimista. Näistä muodostuu sitten katteet.

Sama homma tauluissa ja muissa, koska niiden. Hinnat vaihtelevat rajustikin eri huutokaupoissa. Niissä on aina pieni riski... kotiläksyt on tehtävä ennen kauppaa.

Mihin sinä raukka myyty sen kullan sieltä China townista. Sinulta puuttui se tärkein asia.

• Anonyymi

Olet siis tehnyt omaisuutesi kultakaupoilla ja huutokaupoilla, mutta kaikki mainitsemasi asiat noihin liittyen ovat nappikauppaa ja kädestä suuhun elämistä.

Esität liikemiestä yhtä vähäisillä rahkeilla ja esimerkeillä kuin Saaritenho, jopa vähemmillä.

Ei rahaa tehdä millään tonnin-parin pääomilla ostelemalla romua ja myymällä sitä eteenpäin. Siten tehdään vain satasia ja tulo ei ole säännöllinen.

Jotta sitä rahaa jäisi muuhunkin kuin elämiseen ja asumiseen, tulojen pitäisi olla säännöllisiä ja ylittää kulutus. Jutuistasi näkee että kärsit samasta syndroomasta kuin useimmat köyhät, jotka eivät ole tottuneet rahaan.

Köyhä kun saa hieman ylimääräistä, hän kokee olevansa menestyjä ja paisuttelee asiaa. Sitten juhlistetaan tilannetta, pestään hampaat, laitetaan paras T-paita päälle ja mennään käymään viinakaupassa. Jokin turha hankinta tehdään myös.

Viikon - kahden rallin jälkeen ei ole pennin jeniä enää taskussa ja se turha hankinta myydään tappiolla. Kaavaa toistetaan sinne eläkkeelle saakka, kunnes rauhoitutaan ja huomataan että ei tästä tullut tämän kummempaa.

Olen nähnyt tuon kaavan toistuvan niin monta kertaa, etkä sinä ressukka tee poikkeusta, vaan vahvistat säännön.

Keskituloisella suomalaisella joka elää ihmisiksi, on vähintään puoli miltsiä euroa omaisuutta eläkkeelle siirtyessä. Hän kun muuttaa sinne Kambodiaasi, hän ostaa talon, katsoo hyvän naisen, matkustelee, harrastaa, ostaa kunnon auton, syö hyvin ja elää hyvää elämää.

Hänen ei tarvi keksiä satuja kultakelloista eikä timanteista. Nuo jutut on aivan pelkkää pasasta.

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet siis tehnyt omaisuutesi kultakaupoilla ja huutokaupoilla, mutta kaikki mainitsemasi asiat noihin liittyen ovat nappikauppaa ja kädestä suuhun elämistä.

Esität liikemiestä yhtä vähäisillä rahkeilla ja esimerkeillä kuin Saaritenho, jopa vähemmillä.

Ei rahaa tehdä millään tonnin-parin pääomilla ostelemalla romua ja myymällä sitä eteenpäin. Siten tehdään vain satasia ja tulo ei ole säännöllinen.

Jotta sitä rahaa jäisi muuhunkin kuin elämiseen ja asumiseen, tulojen pitäisi olla säännöllisiä ja ylittää kulutus. Jutuistasi näkee että kärsit samasta syndroomasta kuin useimmat köyhät, jotka eivät ole tottuneet rahaan.

Köyhä kun saa hieman ylimääräistä, hän kokee olevansa menestyjä ja paisuttelee asiaa. Sitten juhlistetaan tilannetta, pestään hampaat, laitetaan paras T-paita päälle ja mennään käymään viinakaupassa. Jokin turha hankinta tehdään myös.

Viikon - kahden rallin jälkeen ei ole pennin jeniä enää taskussa ja se turha hankinta myydään tappiolla. Kaavaa toistetaan sinne eläkkeelle saakka, kunnes rauhoitutaan ja huomataan että ei tästä tullut tämän kummempaa.

Olen nähnyt tuon kaavan toistuvan niin monta kertaa, etkä sinä ressukka tee poikkeusta, vaan vahvistat säännön.

Keskituloisella suomalaisella joka elää ihmisiksi, on vähintään puoli miltsiä euroa omaisuutta eläkkeelle siirtyessä. Hän kun muuttaa sinne Kambodiaasi, hän ostaa talon, katsoo hyvän naisen, matkustelee, harrastaa, ostaa kunnon auton, syö hyvin ja elää hyvää elämää.

Hänen ei tarvi keksiä satuja kultakelloista eikä timanteista. Nuo jutut on aivan pelkkää pasasta.

2010

Minä olen kauniisti yrittänyt sinua reppana varotella että älä yliarvioi itseäsi, ja muita aliarvioi varsinkin kun näytöt yrittämisestäsi on nollilla, ainakin tietämyksen suhteen, jokainen 60 vuotta vanha on kokenut elämässään yhtä sun toista, monenlaista aallokkoa, olit sitten työsuhteessa tai yrittäjänä, rakennusalan ammattilainen ei alipaineista ensimmäistäkään avoviemäriä, se kuuluu jo aivan rakennustekniikan perusteihin, etkä oikein voi edes perustella osaamattomuuttasi millään, ettet ymmärrä käsitteitä, jokainen mies tajuaa mikä on avoviemäri, tai on tavanomaista tyhmempi ja sinä sitä et ole...

Yritä nyt poikaraasu käsittää, että työsuhteessa ei ole samat ansainta mahdollisuudet, kun yrittäjänä, mutta yrittämiseen liittyy valtavat riskit, paljon suuremmat kuin työsuhteessa ollessasi, kaikista köyhin ryhmä on tällä hetkellä, ex-yrittäjät jotka ovat syystä tai toisesta menettäneet yrityksenä tai terveytensä, ja maksaneet itselleen liianpientä eläketurvaa...

Heitä on jopa niin paljon että valtio on huomannut ongelma, ja korottanut eläketurvamaksuja moninkertaisiksi, oletko huomioinut että tämä on sinullakin edessä, laki muuttui tämän vuoden alussa, ja yrittäjäjärjestöt on kauhuissaan, koska aikaisemmasta poiketen yrittäjä ei voi enää itse keksiä paljonko maksat itsellesi eläketurvaa.. vaan vakuutusyhtiö määrää sen maksusta olet henkilökohtaisesti vastuussa, jos jätät ne maksamatta löydät ne puolen vuoden päästä ulosotosta, oli sinulla liikevaihtoa tai ei...

Mistä sinä revit noita juttujasi, kuten sanoin ilmarisen keskivanhuus eläke on alle 1500 euroa kuukaudessa, miten helvetissä jos eläkekertymä on tuota luokkaa omaisuutta voi olla puolimiljoonaa... jo tulokertymä tuottaa vain 1500 euron eläkkeen, keskiarvoltaan...

Ilmarinen on vielä vakuutusyhtiö jossa on normaali duunareita vakuutettuna, elo vakuutusyhtiössä on taas vakuutettuna siivoojia ja muita palvelualalla olevia yleensä naisia, joten heidän maksama eläketurva on todennäköisesti vielä ilmarista huomattavasti pienempi, vain sen takia että noilla palvelualoilla on huonot palkat.

Siispä kerroppas resu minulle mistä tuo mainitsemasi palkkatulo puolimiljoonaa on peräisin, kun olet maksanut perheesi elannon, koulutuksen, olet ehkä saanut maksettua asuntosi, ja pienen kesäpaikan, korkeintaan asuntokin on kaksio jossain muuttotappiopaikkakunnalla... sinä olet resu melkoinen pasanen juttuinesi.
        By NumBall HHN 62v.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen kauniisti yrittänyt sinua reppana varotella että älä yliarvioi itseäsi, ja muita aliarvioi varsinkin kun näytöt yrittämisestäsi on nollilla, ainakin tietämyksen suhteen, jokainen 60 vuotta vanha on kokenut elämässään yhtä sun toista, monenlaista aallokkoa, olit sitten työsuhteessa tai yrittäjänä, rakennusalan ammattilainen ei alipaineista ensimmäistäkään avoviemäriä, se kuuluu jo aivan rakennustekniikan perusteihin, etkä oikein voi edes perustella osaamattomuuttasi millään, ettet ymmärrä käsitteitä, jokainen mies tajuaa mikä on avoviemäri, tai on tavanomaista tyhmempi ja sinä sitä et ole...

Yritä nyt poikaraasu käsittää, että työsuhteessa ei ole samat ansainta mahdollisuudet, kun yrittäjänä, mutta yrittämiseen liittyy valtavat riskit, paljon suuremmat kuin työsuhteessa ollessasi, kaikista köyhin ryhmä on tällä hetkellä, ex-yrittäjät jotka ovat syystä tai toisesta menettäneet yrityksenä tai terveytensä, ja maksaneet itselleen liianpientä eläketurvaa...

Heitä on jopa niin paljon että valtio on huomannut ongelma, ja korottanut eläketurvamaksuja moninkertaisiksi, oletko huomioinut että tämä on sinullakin edessä, laki muuttui tämän vuoden alussa, ja yrittäjäjärjestöt on kauhuissaan, koska aikaisemmasta poiketen yrittäjä ei voi enää itse keksiä paljonko maksat itsellesi eläketurvaa.. vaan vakuutusyhtiö määrää sen maksusta olet henkilökohtaisesti vastuussa, jos jätät ne maksamatta löydät ne puolen vuoden päästä ulosotosta, oli sinulla liikevaihtoa tai ei...

Mistä sinä revit noita juttujasi, kuten sanoin ilmarisen keskivanhuus eläke on alle 1500 euroa kuukaudessa, miten helvetissä jos eläkekertymä on tuota luokkaa omaisuutta voi olla puolimiljoonaa... jo tulokertymä tuottaa vain 1500 euron eläkkeen, keskiarvoltaan...

Ilmarinen on vielä vakuutusyhtiö jossa on normaali duunareita vakuutettuna, elo vakuutusyhtiössä on taas vakuutettuna siivoojia ja muita palvelualalla olevia yleensä naisia, joten heidän maksama eläketurva on todennäköisesti vielä ilmarista huomattavasti pienempi, vain sen takia että noilla palvelualoilla on huonot palkat.

Siispä kerroppas resu minulle mistä tuo mainitsemasi palkkatulo puolimiljoonaa on peräisin, kun olet maksanut perheesi elannon, koulutuksen, olet ehkä saanut maksettua asuntosi, ja pienen kesäpaikan, korkeintaan asuntokin on kaksio jossain muuttotappiopaikkakunnalla... sinä olet resu melkoinen pasanen juttuinesi.
        By NumBall HHN 62v.

Tuo eläketaso on erittäin hyvin kuvaa menestystä työelämässä koska siinä näkee koko elämä yhteen kuukausi summaan koottuna, 20 vuotiaasta siihen kun jäät pois työstä, pari kymppisenä eläkekertymä on kuukausittain pientä, kun palkatkin oli pieniä, vuosien varrella tulotaso nousee, jo 1500 euron eläke vaatii noin 3000 euron kuukausi tuloa keskimääräisestä koko työajalta, 2000 euron eläke vaatii jo 45.000 euron vuotuisia tuloja, 3000 euron eläke vaatii jo 65.000 euron vuotuisia tuloja, ja kerro missä ammatissa saat 65.000 euroa vuodessa yli 40 vuotta, et ainakaan mattonliimaajana,
        NumBall

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo eläketaso on erittäin hyvin kuvaa menestystä työelämässä koska siinä näkee koko elämä yhteen kuukausi summaan koottuna, 20 vuotiaasta siihen kun jäät pois työstä, pari kymppisenä eläkekertymä on kuukausittain pientä, kun palkatkin oli pieniä, vuosien varrella tulotaso nousee, jo 1500 euron eläke vaatii noin 3000 euron kuukausi tuloa keskimääräisestä koko työajalta, 2000 euron eläke vaatii jo 45.000 euron vuotuisia tuloja, 3000 euron eläke vaatii jo 65.000 euron vuotuisia tuloja, ja kerro missä ammatissa saat 65.000 euroa vuodessa yli 40 vuotta, et ainakaan mattonliimaajana,
        NumBall

Alle 40 vuotta ATK-hommissa yhdellä työnantajalla riitti karvan alle neljäntonnin eläkkeeseen. Eiköhän noita muitakin ammatteja ole tuohon samaan pääsemiseen. Oleellista on se, että välivuosia ei ole, ja ansiot kasvaa tasaisesti loppuun asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alle 40 vuotta ATK-hommissa yhdellä työnantajalla riitti karvan alle neljäntonnin eläkkeeseen. Eiköhän noita muitakin ammatteja ole tuohon samaan pääsemiseen. Oleellista on se, että välivuosia ei ole, ja ansiot kasvaa tasaisesti loppuun asti.

Noita 4000 eläkkeitä on alle 9 prosenttia eläkkeen saajista, mediaani eläkkeestä ne vähennetään samoin alle takuueläkkeen tasoiset työeläkkeet, silloin eläketurva on vielä muutama satasta pienempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noita 4000 eläkkeitä on alle 9 prosenttia eläkkeen saajista, mediaani eläkkeestä ne vähennetään samoin alle takuueläkkeen tasoiset työeläkkeet, silloin eläketurva on vielä muutama satasta pienempi.

Et taida olla tilastotieteilijä?

• Anonyymi

Hyvä uutinen olisi tieto sinun parvekehypystäsi.

• Anonyymi

Duunari pakee tuon 4000e kuussa jemmaan...

ATK porukkaa on helppo kytätä. Duunarit menee minne haluaa.
      Ja vuolee kultaa jolla voi olla Pattiksella tai missä päin maailmaa omilla hilloilla :-)

• Anonyymi

" kerro missä ammatissa saat 65.000 euroa vuodessa yli 40 vuotta, et ainakaan mattonliimaajana,
      NumBall"

Välillä olet palstan rikkain. Välillä pers'aukisin! Omituista....

• Anonyymi

Väittääkö pummiBalli taas olleensa 40 vuotta ATK-hommissa? Olet syntynyt 1960 ja parikymppisenä ajelit Datsunilla vapaaehtoisena nuoriso-ohjaajana. 1980 ei kukaan ollut ATK alalla ja sinä pojuhan et kouluja ole käynyt vaan sanoit menneesi peruskoulusta suoraan töihin.
      90-luvun alussa olit jo päälle kolmekymppinen kun koodareita alettiin tarvimaan ja siinä iässä opettelemaan sellaista hommaa tuolla matikkapäällä, joka on huonompi kuin mateella?

Leikitään että olisit kouluttautunut siihen ja valmistunut 1993. Sanoit että vuonna 2005 alkoi selkäreumasi olemaan sillä mallilla että tarvittiin kuntoutuksia ja alan vaihtoa, kuntouttavaa työtoimintaa ja sen sellaista. Sitten alkoikin jo yritykset sairaseläkkeelle. Viimeistään 2010 olit työkyvytön ja sairaslomalla. Koko ATK urasi kesti siis maksimissaan 17 vuotta eikä suinkaan 40 vuotta.
      Mikäli ATK urasi olisi oikeasti ollut menestyksekäs tuon 40 vuotta, sinun ei olisi tarvinnut keksiä tarinoita koelentäjän ja lentokapteenin titteleistä insinöörimajurina. Sotakorkeastakin kerroit vuosia satuja opiskellen Otaniemessä.
      Risainen oli työurasi todellisuudessa ja laitan pääni pantiksi että eläkkeesi ei ole kahta tonnia enempää.

Tämän hetkisellä keskipalkalla palkansaaja tienaa uransa aikana yli kaksi miljoonaa (2 016 360) Jos hänellä on puoliso joka on tienannut vaikkapa 1,5 miljoonaa niin se on yhteensä 3,5 miljoonaa euroa. Palkat on seuranneet hintatasoa ja oli aika jolloin asuntojen arvo kaksinkertaistui - kolminkertaistui 15 vuodessa tuossa 1990 - 2005
      Näin kävi minun ja vaimon ensiasunnolle. Netottiin siitä 120.000 euroa voittoa joka oli pesämunana nykyiseen.

Meillä on likemmäs miljoonan omaisuus ja lisää tulee koko ajan, työuraa jatkan kuusikymppiseksi. Sitten lapset on jo lentäneet pesästä ja laitetaan talo lihoiksi, muutellaan sukutilalle viettelemään rauhaiseloa, matkustellaan paljon eikä tingitä mistään. Jos kaikki menee ok, meillä on 1,4-1,6 miljoonaa euroa säästöjä silloin ja siihen päälle tulee sitten eläkkeet päälle aikanaan.

laiffila

• Anonyymi

Enpä ollut pummiBalli, joka omaa työuraani avasin.

• Anonyymi

Voi luoja että olet tyhmä, tämän hetkisellä keskipalkalla ei ole mitään merkitystä kun eläke ei kerry tämän hetkisen keskipalkan mukaan vaan työhistorian mukaan, oletko ihan normaali ihminen, jos nyt olet 20 vuotta ja aloittamassa eläkkeesi kerryttämistä, 50 vuotta eteenpäin voit tienata itsellesi asunnon jostain haja-asutusalueelta ja pienen kesäpaikan, paljon muuhun eivät varat sitten riitä varsinkin jos on lapsia....

Tk-eläkkeissä huomioidaan tulevat vuodet eli jos jäät 46 vuotiaana eläkkeelle sinulle lasketaan 64-46 vuotta = 18 vuotta,

tuosta 18 vuodesta lasketaan keskiarvo tulot kymmeneltä vuodelta..

siis jos keskimääräiset tulot on ollut tuon 10 vuoden aikana vaikka 72.000 euroa vuodessa...

tästä otetaan tietty prosenttiosuus, joka on yleensä huomattava...

Tähän summaan lisätään kertynyt eläke ennen vuotta 2006, kuten minun tapauksessa...

Tämän takia eläkkeeni nousi huomattavasti, liki nelinkertaiseksi... koska vuodesta vuodesta 1996-2005 olen tienannut erittäin hyvin myös eläkkeeni on erittäin hyvä, juuri noiden tulevien vuosien takia.

Olin juuri vuonna 1990 lopettanut hantti hommat ja aloittanut oikeat duunit, samana vuonna syntyi poikani, muutaman vuoden kuluttua tyttäreni... asuimme espoossa nuottaniemessä, merenrannalla vuonna1994, siksi poikani on syntynyt 1990 naisten klinikalla, ja 1993 tyttäreni jorvissa.

By Numball HHN 62v.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi luoja että olet tyhmä, tämän hetkisellä keskipalkalla ei ole mitään merkitystä kun eläke ei kerry tämän hetkisen keskipalkan mukaan vaan työhistorian mukaan, oletko ihan normaali ihminen, jos nyt olet 20 vuotta ja aloittamassa eläkkeesi kerryttämistä, 50 vuotta eteenpäin voit tienata itsellesi asunnon jostain haja-asutusalueelta ja pienen kesäpaikan, paljon muuhun eivät varat sitten riitä varsinkin jos on lapsia....

Tk-eläkkeissä huomioidaan tulevat vuodet eli jos jäät 46 vuotiaana eläkkeelle sinulle lasketaan 64-46 vuotta = 18 vuotta,

tuosta 18 vuodesta lasketaan keskiarvo tulot kymmeneltä vuodelta..

siis jos keskimääräiset tulot on ollut tuon 10 vuoden aikana vaikka 72.000 euroa vuodessa...

tästä otetaan tietty prosenttiosuus, joka on yleensä huomattava...

Tähän summaan lisätään kertynyt eläke ennen vuotta 2006, kuten minun tapauksessa...

Tämän takia eläkkeeni nousi huomattavasti, liki nelinkertaiseksi... koska vuodesta vuodesta 1996-2005 olen tienannut erittäin hyvin myös eläkkeeni on erittäin hyvä, juuri noiden tulevien vuosien takia.

Olin juuri vuonna 1990 lopettanut hantti hommat ja aloittanut oikeat duunit, samana vuonna syntyi poikani, muutaman vuoden kuluttua tyttäreni... asuimme espoossa nuottaniemessä, merenrannalla vuonna1994, siksi poikani on syntynyt 1990 naisten klinikalla, ja 1993 tyttäreni jorvissa.

By Numball HHN 62v.

Työkyvyttömyyseläke koostuu karttuneesta eläkkeestä ja tulevan ajan eläkkeestä

Työkyvyttömyyseläke määräytyy vakuutetulle karttuneen eläkkeen ja tulevan ajan eläkkeen perusteella. Tulevan ajan eläkkeen tarkoituksena on korvata vakuutetulle työkyvyttömyyden vuoksi pois jääviä työansioita vanhuuseläkeikään asti. Tulevan ajan eläke muodostaa usein merkittävän osan nuorten työkyvyttömyyseläkkeistä. Määräaikainen kuntoutustuki ja toistaiseksi myönnettävä työkyvyttömyyseläke määräytyvät samalla tavalla.

Tulevan ajan eläkkeeseen ovat oikeutettuja vakuutetut, joiden työansiot ovat vähintään 19 578,92 euroa (vuoden 2023 tasossa) työkyvyttömyyden alkamisvuotta edeltäneiden kymmenen kalenterivuoden ajalta.

Tulevan ajan eläke lasketaan eläketapahtumavuoden alusta sen kuukauden loppuun, jona työntekijä täyttää ikäluokan alimman vanhuuseläkeiän. Jos henkilön ikäluokalle ei ole vielä säädetty alinta vanhuuseläkeikää, tulevan ajan pääteikä on lähimmälle ikäluokalle säädetty alin vanhuuseläkeikä. Vuonna 1965 ja sen jälkeen syntyneillä tulevan ajan pääteikä on siis 65 vuotta, joka on vuonna 1964 syntyneiden laissa säädetty alin vanhuuseläkeikä. Tulevan ajan eläke lasketaan pääsääntöisesti työkyvyttömyyden alkamisvuotta edeltäneiden viiden kalenterivuoden ansioiden perusteella.

• Anonyymi

"Tämän takia eläkkeeni nousi huomattavasti, liki nelinkertaiseksi... koska vuodesta vuodesta 1996-2005 olen tienannut erittäin hyvin myös eläkkeeni on erittäin hyvä, juuri noiden tulevien vuosien takia."

Missä on rahat? Valitat koko ajan rahapulaa.

• Anonyymi

Minulla on talous erinomaisessa kunnossa ollut aina, pellenaama kertoi minun olevan rahapulassa en ole itse sellaista huomannut, koskaan...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on talous erinomaisessa kunnossa ollut aina, pellenaama kertoi minun olevan rahapulassa en ole itse sellaista huomannut, koskaan...

Eikä muutenkaan kannata luottaa pellenaaman ja laiffilan juttuihin, ne on vain arvottomia hieman ongelmaisten ihmisten keksimiä valheita ja herjoja,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä muutenkaan kannata luottaa pellenaaman ja laiffilan juttuihin, ne on vain arvottomia hieman ongelmaisten ihmisten keksimiä valheita ja herjoja,

Lisäksi molemmat sankarit ovat esiintyneet minuna täällä satojen kirjoitustensa kanssa... olisi karmeaa jos tuollaisella olisi alaikäisiä lapsia, voi lapsi raukkoja, kuitenkin isukki käyttää päivittäin aikaansa palstalla huomattavan paljon, ylistäen ja yliarvioiden itsensä, ja aliarvioiden muut kirjoittajat. Jokaisella 60 vuotiaalla on jo riittävästi elämänkokemusta, ihan kaikesta... tällä on 400 maksukaatoa, ja on ylpeä niistä.

• Anonyymi

Saarikikkareen menestystarina on vailla vertaa. Viidellä bahtilla ostaa koiranruokaa 80- vuotiaalta pariskunnalta ja joskus syö sitä itsekin.

Vaimolle ei taida riittää siitäkään, vaan Saarituska palastelee vaimolle kaalia nättiin kulhoon ja päälle herkullista kraanavettä.

Bussilla käy Bangkokissa passin uusimassa kun ei uskalla autolla ajaa, eikä taida enää olla voimassa olevaa ajokorttiakaan.

Kaikki mielikuvituksen rajat on nyt ylitetty, kun on Bukowskille laatinut nettisivuja ennenkuin edes Tekulla oli sellaiset Suomen ensimmäisenä.

Nuo Tapsan kultakaupat on puhdasta mielikuviusta. Puliukosta ei tule liikemiestä vaikka laittaisi sille kravatin kaulaan.

Mennyt näköjään kilpailuksi kuka muistaa parhaiten työuransa väärin. Kyllä Saarisankari on edelleen johdossa, sillä hänen työuransa ovat kestäneet yhteensä 128 vuotta, joka on varsin paljon siihen nähden että hän on 62 vuotias.

Tapsa kuulostaa Folke Westin ja Peter Fryckmanin aviottomalta seikkailijalapselta, joka on saanut aivovaurion korvikkeista ja kulkee sukkahousut päässä Kampotissa ettei kukaan tunnista pakolaista.

Saarikeisarilla kattila puristaa karvaista päätä ja veri ei kierrä. Silloin ei voi muistaa kaikkea ihan oikein vaan jankuttaa omiaan osakaslainoista ja kaljuista aktiivisesti, naiset ei kiinnosta mutta on huolissaan toisten erektioista ja pyytänyt minun kalua useita kertoja näytille.

En ole niitä miehiä, sorry. Minä olen tiennyt jo nelivuotiaana olevani hetero. Kellohamejengi saa viettää laatuaikansa keskenään, kiitos.

2010

PS: Nyt aika moni yrittäjä putsaa firmansa kassaa Suomessa itselleen pääomatuloiksi ja realisoi yrityksen omaisuutta omaan taskuunsa. Asiakkailla on maksuvaikeuksia ja varastoissa seisovat matskut ei lähde kiertoon, eikä kukaan niitä tarvitse.

Aliurakoitsijani sanoi usein olevansa ainoa asiakas Vantaan rautakaupoissa. Minun onnekseni en ole senttiäkään velkaa mihinkään, vain saamapuolella parhaassa luottoluokassa.

Tämä lama menee ohi minun osalta ja pojillanikin on hyvä työtilanne vuosiksi. Tytär jatkaa kouluja Suomessa joulun jälkeen terveydenhoitopuolelle.

Huomenna Koh Changille koko poppoon kanssa ja mummokin lähtee matkaan lastenhoitajaksi. Poitsussa on niin paljon virtaa että pärjää patikkaretkilläkin kyllä mainiosti. Changilla ei ole ikärajaa asetettu, kuten Saaritrauman puistoissa on.

• Anonyymi

PPS: Anoppini on minua 5 vuotta nuorempi. Viime vuonna oli viiskymppiset hällä.

2010

• Anonyymi

Mun mummoni muni mun mammani
        mun mammani muni mun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

PPS: Anoppini on minua 5 vuotta nuorempi. Viime vuonna oli viiskymppiset hällä.

2010

Minua oikeasti käy ns. lapsesi sääliksi, isukki täällä kertoo omaa ylevyyttään joka päivä, et sinä poju ole millään muotoa terve, Muutenhan juttuusi oli sitä taattua pasasta, mitä se lieneekään en tiedä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua oikeasti käy ns. lapsesi sääliksi, isukki täällä kertoo omaa ylevyyttään joka päivä, et sinä poju ole millään muotoa terve, Muutenhan juttuusi oli sitä taattua pasasta, mitä se lieneekään en tiedä...

En ole tehnyt pahemmin weppisivuja, bukowskille tein huutokauppa softan sellaisella harvinaisella b-tree, clipper sovelluskehittimellä, joskus 90 luvun alkupuolella. En tiedä onko enää kumpikaan elossa, todennäköisesti jokin isompi firma on haukannut molemmat.

• Anonyymi

Paras hyvä uutinen olisi kertomus sinun parvekehypystäsi toisen sivupersoonasi kertomana.

• Anonyymi

Saparomäellä kaikki on hyvin. Siinä päivän paras uutinen.

• Anonyymi

"Minulla on talous erinomaisessa kunnossa ollut aina", sanoo huahinin ilmailumajuri. Tuohon liittyen herättää ihmetystä se että miksi vaimosi talous ei ole kunnossa?

Hänen somepostauksissaan on useita kertoja mainittu että ei ole rahaa eikä ruokaa.
      Yhdessä postauksessa hän laittoi kuvan kulhosta jossa oli pelkkää kaalia ja siinä luki:
      "En halua syödä.. minun on löydettävä töitä että saan ruokaa"
      Toisessa luki että "anteeksi ystävät, en voi tulla luoksenne koska minulla ei ole yhtään rahaa edes bussilippuun, minulla ei ole puhelinta nyt joten laittakaa minulle meseen viestiä"

Bussilla kuljetaan, omaa taloa ei ole eikä osoitetta Suomessa. Autokin on jonkun muun nimissä. Kun sanot että "Minulla on talous erinomaisessa kunnossa ollut aina", niin mitä sinä oikein tarkoitat? Sitäkö että ette ole kuolleet nälkään?

• Anonyymi

Niinpä. On donitsimyyntiä, kirpputorimyyntiä, kasvisten keräämistä kaverin pellosta, riisivelliä lautasella, kuponkiruokaloilla kehuskelua jne.

Nahkalaukkua ja kiikareita myöten kaikki hommattu kirpparilta. Ei sentinkään omaisuutta eikä jaksa enää käydä muualla kuin sairaalassa.

Muutaman bahtin tienestien toivossa vaimo joutunut hommiin ja paksukeijo itse vakoilee kulman takana ettei vaan mokoma ruoja hymyile asiakkaille tai pahempaa.

Pakkomielteitä ja mustasukkaisuutta tietoisena siitä jos tuon menettää, ketään ei saa omaishoitajakseen enää kun ei ole sitä rahaakaan.

Rahapulan lisäksi Saarijarmolta on loppu myös terveys. Vakuutukset on hänelle mission impossible, joten Hankasalmi kutsuu.

Hänen olisi kannattanut jo alunperinkin jäädä Suomeen. Aivan turha reissu, mitään ei nähnyt, mitään ei kokenut, keneenkään ei tutustunut, mitään ei harrastanut ja missään ei käynyt, ei edes 300 bahtin puistossa, vaan keksi sinnekin ikärajan.

Hankasalmella odottelee sitten tutkimukset, pallolaajennukset ja lääkityksen tarkistukset.
        Sairaalareissun jälkeen mummonmökkiin apteekin kautta. Viinaan tuskin Suomessa on varaa, ellei joku säälistä käy viemässä potun Sorbusta.

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä. On donitsimyyntiä, kirpputorimyyntiä, kasvisten keräämistä kaverin pellosta, riisivelliä lautasella, kuponkiruokaloilla kehuskelua jne.

Nahkalaukkua ja kiikareita myöten kaikki hommattu kirpparilta. Ei sentinkään omaisuutta eikä jaksa enää käydä muualla kuin sairaalassa.

Muutaman bahtin tienestien toivossa vaimo joutunut hommiin ja paksukeijo itse vakoilee kulman takana ettei vaan mokoma ruoja hymyile asiakkaille tai pahempaa.

Pakkomielteitä ja mustasukkaisuutta tietoisena siitä jos tuon menettää, ketään ei saa omaishoitajakseen enää kun ei ole sitä rahaakaan.

Rahapulan lisäksi Saarijarmolta on loppu myös terveys. Vakuutukset on hänelle mission impossible, joten Hankasalmi kutsuu.

Hänen olisi kannattanut jo alunperinkin jäädä Suomeen. Aivan turha reissu, mitään ei nähnyt, mitään ei kokenut, keneenkään ei tutustunut, mitään ei harrastanut ja missään ei käynyt, ei edes 300 bahtin puistossa, vaan keksi sinnekin ikärajan.

Hankasalmella odottelee sitten tutkimukset, pallolaajennukset ja lääkityksen tarkistukset.
        Sairaalareissun jälkeen mummonmökkiin apteekin kautta. Viinaan tuskin Suomessa on varaa, ellei joku säälistä käy viemässä potun Sorbusta.

2010

älähän reppana kuvittele että alennun samanlaiseen paskajauhantaan mitä sinä harrasta, ja loan heittämiseen, minä vain kommentoin täällä sitä mitä olet itse, itsestäsi kertonut, sorry vaan poju, sinun valheesi ovat vain valheita... säälittävää, kyllä on kaljuus käynyt pikkuiseen sieluusi, oikein kunnolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

älähän reppana kuvittele että alennun samanlaiseen paskajauhantaan mitä sinä harrasta, ja loan heittämiseen, minä vain kommentoin täällä sitä mitä olet itse, itsestäsi kertonut, sorry vaan poju, sinun valheesi ovat vain valheita... säälittävää, kyllä on kaljuus käynyt pikkuiseen sieluusi, oikein kunnolla.

Miksi et nuku yöllä, miksi päivystät tätä palstaa vuorokaudet ympäriinsä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki mitä Kymppi mainitsi, ovat kotoisin vaimosi Fasesta. Onko vaimosi siis paskanjauhaja ja loanheittäjä, vai mitä tarkoitat? Kympin uusi kotimaa on Thaimaa ja hän näyttää pärjäävän loistavasti ja sinä poika olet lähdössä Savon rajaseudulle terveydellisistä syistä ja se on aivan selvää koska olet koko ajan puhunut vain sairaaloista, sairauksista, oleskeluluvista ja vakuutuksista jotka ovat todella kalliita.
        Mitä noloa siinä olisi tunnustaa että se on game over Thaimaan osalta? Miksi jatkat valehtelua että kaikki on kunnossa ja sinä vaan aiot mennä vaihteeksi "kesäasunnolle Hankasalmeen vaimon kanssa". Vaimosi olisi umpiseko jos sinne kanssasi lähtisi kun entiset kaveritkin on Jyväskylässä.

laiffila, Vantaa, töissä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki mitä Kymppi mainitsi, ovat kotoisin vaimosi Fasesta. Onko vaimosi siis paskanjauhaja ja loanheittäjä, vai mitä tarkoitat? Kympin uusi kotimaa on Thaimaa ja hän näyttää pärjäävän loistavasti ja sinä poika olet lähdössä Savon rajaseudulle terveydellisistä syistä ja se on aivan selvää koska olet koko ajan puhunut vain sairaaloista, sairauksista, oleskeluluvista ja vakuutuksista jotka ovat todella kalliita.
        Mitä noloa siinä olisi tunnustaa että se on game over Thaimaan osalta? Miksi jatkat valehtelua että kaikki on kunnossa ja sinä vaan aiot mennä vaihteeksi "kesäasunnolle Hankasalmeen vaimon kanssa". Vaimosi olisi umpiseko jos sinne kanssasi lähtisi kun entiset kaveritkin on Jyväskylässä.

laiffila, Vantaa, töissä

Pasanen ei kykene vastaamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

laiffila, Vantaa, töissä

Onpas taa pellenaamaa ottanut pieneen sieluun, väittelyt, kiitos kysymästä vaimoni on ja voi varsin hyvin, jopa lihonut, 60 kilon raja häämöttää, menee varmaan yli ensi vuonna, pyydän pellenaama huomaamaan että olemme olleet aviossa kohta neljännes vuosisata, ja olemme edelleen, laiffilan juttuihin ei ole syytä ottaa kantaa hänen suurin referenssi on aijailla kattiloita itselleen tuntumattomien ihmisten päähän, onnetonta, hän saa olla siinä uskossa missä on, jos nyt ette ole sama henkilö mikä lienee todenäköistä, mutta kuten sanoin en viitsi alistua tuohon lapselliseen loan heittoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onpas taa pellenaamaa ottanut pieneen sieluun, väittelyt, kiitos kysymästä vaimoni on ja voi varsin hyvin, jopa lihonut, 60 kilon raja häämöttää, menee varmaan yli ensi vuonna, pyydän pellenaama huomaamaan että olemme olleet aviossa kohta neljännes vuosisata, ja olemme edelleen, laiffilan juttuihin ei ole syytä ottaa kantaa hänen suurin referenssi on aijailla kattiloita itselleen tuntumattomien ihmisten päähän, onnetonta, hän saa olla siinä uskossa missä on, jos nyt ette ole sama henkilö mikä lienee todenäköistä, mutta kuten sanoin en viitsi alistua tuohon lapselliseen loan heittoon.

Toisessa luki että "anteeksi ystävät, en voi tulla luoksenne koska minulla ei ole yhtään rahaa edes bussilippuun, minulla ei ole puhelinta nyt joten laittakaa minulle meseen viestiä"

Haluatko Pasanen että otan kuvakaappaukset vaimosi somesta jossa hän on nuo kirjoittanut? Ei se mitään loanheittoa ole, kun tosiasioita paljastaa. Teillä ei ole rahaa eikä ruokaa. Eläke ei riitä koko kuukaudeksi.
        Tapsalle tiedoksi että pennin venyttäminen ei ole säästämistä. Se on pennin venyttämistä. Joudut tinkimään elämänlaadusta jotta raha riittää koko kuukaudeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluatko Pasanen että otan kuvakaappaukset vaimosi somesta jossa hän on nuo kirjoittanut? Ei se mitään loanheittoa ole, kun tosiasioita paljastaa. Teillä ei ole rahaa eikä ruokaa. Eläke ei riitä koko kuukaudeksi.
        Tapsalle tiedoksi että pennin venyttäminen ei ole säästämistä. Se on pennin venyttämistä. Joudut tinkimään elämänlaadusta jotta raha riittää koko kuukaudeksi.

No ei varmasti ole lukenut, hänellä on ollut koko täällä oloajan, ihan oma eläkkeensä noin 26000 bahtia kuukaudessa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei varmasti ole lukenut, hänellä on ollut koko täällä oloajan, ihan oma eläkkeensä noin 26000 bahtia kuukaudessa...

Okei, otan tilauksestasi kuvakaappaukset niistä teksteistä kunhan kerkeän. Harmi että olet unohtanut salasanat, niin et pääse poistattelemaan totuuksia tilanteestanne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Okei, otan tilauksestasi kuvakaappaukset niistä teksteistä kunhan kerkeän. Harmi että olet unohtanut salasanat, niin et pääse poistattelemaan totuuksia tilanteestanne.

On totuuksia ja totuuksia...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bablaa ....... https://www.babla.cn/变位/芬兰语/keretä/pdf

• Anonyymi

"Vaimo meni sukulaisiin ja tuhlasi kaikki rahat uhkapeliin" sanoi Pasanen.

Ehkä siinä syy talous ahdinkoon?
      Tuo pelihimo on vakava asia. Yx kaveri pelaa kaiken hevosissa. Ei kiva seurata.

• Anonyymi

En usko ollenkaan vaimon 26000 bahtin eläkkeeseen Suomesta. Pasanen olisi jo jätetty sata kertaa jos vaimo saisi liki tonnin joka päivä Suomesta. Avioviisumin ansiosta Pasasella on mahkut oleskella, kun sen vaatimukset on paljon vähemmän. Pasasen eläke on maksimissaan 1500 euroa kuussa. Vuositasolla kun lähdetään siitä 18000 kun lähdetään vähentelemään
        vakuutukset, vähintään 5000 Pasasen terveydellä ja iällä, 5000 euroa vuodessa vuokriin sähköön ja veteen, niin jää 8000 muuhun elämiseen. Lääkkeet ja sairaalakäynnit on varmuudella vähintään 3000 euroa vuodessa, joita ei vakuutus korvaa.
        Jää 5000 euroa jäljelle joka on 416 euroa kuukaudessa, eli pyöreästi 14 euroa päivässä.
        Jos tupakki ja viina maistuu, niin ruokaan, bensaan ja muuhun sellaiseen ei jää rahaa lainkaan.

Eipä siis ihme että matka vie Hankasalmeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko ollenkaan vaimon 26000 bahtin eläkkeeseen Suomesta. Pasanen olisi jo jätetty sata kertaa jos vaimo saisi liki tonnin joka päivä Suomesta. Avioviisumin ansiosta Pasasella on mahkut oleskella, kun sen vaatimukset on paljon vähemmän. Pasasen eläke on maksimissaan 1500 euroa kuussa. Vuositasolla kun lähdetään siitä 18000 kun lähdetään vähentelemään
        vakuutukset, vähintään 5000 Pasasen terveydellä ja iällä, 5000 euroa vuodessa vuokriin sähköön ja veteen, niin jää 8000 muuhun elämiseen. Lääkkeet ja sairaalakäynnit on varmuudella vähintään 3000 euroa vuodessa, joita ei vakuutus korvaa.
        Jää 5000 euroa jäljelle joka on 416 euroa kuukaudessa, eli pyöreästi 14 euroa päivässä.
        Jos tupakki ja viina maistuu, niin ruokaan, bensaan ja muuhun sellaiseen ei jää rahaa lainkaan.

Numeromiehen ulkomuotoa kun katselee niin oma ruokahalu on tyydytetty, mutta vaimon ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaimoni saa 26.000 bahtia eläkettä vakuutusyhtiöltä kuukausittain se nousee 5% vuoden alusta indeksikorotusten takia, poju ei se ole sinun uskostasi kiinni, millään muotoa... en ole juurikaan käyttänyt aviojatkoja, koska se on turhan hankalaa, vaan eläkeläisjatkoja... minulla on pitkä työhistoria, ja viimeinen kymmenen vuotta erittäin hyvin palkattua, aikaa joten tulevien vuosien eläkekertymä nosti eläkkeeni monin kertaiseksi. Sorry vaan poju.
        Oletko kateellinen ja katkera, kun noin paljon asiaan kiinnität huomiota... kuten sanoin olen asunut täällä jos 10 vuotta, pistä paremmaksi, jos katsot aiheelliseksi... aivan hyvin voi olla ensikesän suomessa, ajattelin ostaa matkailuauton, tai lainata yhdeltä kaverilta... mutta todennäköisesti jymähdän mökille, käyn kalassa, soutelen, ainakin juhannuksena... kun kuu vaihtuu syyskuuhun palaamme takaisin thaimaahan, kotiin lämpimään... tuollainen on suunnitelma... katsotaan toteutuuko, luuletko oikeasti että olisin täällä kitkutellut vähällä rahalla 10 vuotta, 55555, jos ei tulot riitä elämän kulujen kattamiseen silloin pitää muutaa elämän suuntaa, ja keksiä mistä saa varoja lisää... 5555, tai ottaa osakaslainaa, pöljä jos on...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaimoni saa 26.000 bahtia eläkettä vakuutusyhtiöltä kuukausittain se nousee 5% vuoden alusta indeksikorotusten takia, poju ei se ole sinun uskostasi kiinni, millään muotoa... en ole juurikaan käyttänyt aviojatkoja, koska se on turhan hankalaa, vaan eläkeläisjatkoja... minulla on pitkä työhistoria, ja viimeinen kymmenen vuotta erittäin hyvin palkattua, aikaa joten tulevien vuosien eläkekertymä nosti eläkkeeni monin kertaiseksi. Sorry vaan poju.
        Oletko kateellinen ja katkera, kun noin paljon asiaan kiinnität huomiota... kuten sanoin olen asunut täällä jos 10 vuotta, pistä paremmaksi, jos katsot aiheelliseksi... aivan hyvin voi olla ensikesän suomessa, ajattelin ostaa matkailuauton, tai lainata yhdeltä kaverilta... mutta todennäköisesti jymähdän mökille, käyn kalassa, soutelen, ainakin juhannuksena... kun kuu vaihtuu syyskuuhun palaamme takaisin thaimaahan, kotiin lämpimään... tuollainen on suunnitelma... katsotaan toteutuuko, luuletko oikeasti että olisin täällä kitkutellut vähällä rahalla 10 vuotta, 55555, jos ei tulot riitä elämän kulujen kattamiseen silloin pitää muutaa elämän suuntaa, ja keksiä mistä saa varoja lisää... 5555, tai ottaa osakaslainaa, pöljä jos on...

Vaimo itseasiassa ehdotti tuota asuntoautoa, kun tulee syksy voisimme mennä sillä talvea pakoon jonnekin etelään, vaikkapa espanjaan tai portugaliin, vaimoni ei oikein pidä pakkasista, sairautensa takia... Minua kiinnostaisi mennä saksaan, olehan siellä ollutkin jonkin verran, ruoka on etelässä paljon suomea halvempaa... ja voisi pitää välivuoden thaimaasta, katsotaan nyt mitä keksitään...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaimo itseasiassa ehdotti tuota asuntoautoa, kun tulee syksy voisimme mennä sillä talvea pakoon jonnekin etelään, vaikkapa espanjaan tai portugaliin, vaimoni ei oikein pidä pakkasista, sairautensa takia... Minua kiinnostaisi mennä saksaan, olehan siellä ollutkin jonkin verran, ruoka on etelässä paljon suomea halvempaa... ja voisi pitää välivuoden thaimaasta, katsotaan nyt mitä keksitään...

Lopeta pashanjauhanta 26 000 eläkkeestä, huoralumppusesi työura suomessa ei kerrytä normaalia työeläkeyhtiön työeläkettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siellän läsä on kelan hellässä huomassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopeta pashanjauhanta 26 000 eläkkeestä, huoralumppusesi työura suomessa ei kerrytä normaalia työeläkeyhtiön työeläkettä.

Ole vahva uskossasi, kun minusta aika jättää, he perii vielä minulta leskeneläkkeen, 60 prosenttia minun eläkkeestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole vahva uskossasi, kun minusta aika jättää, he perii vielä minulta leskeneläkkeen, 60 prosenttia minun eläkkeestä.

Leskeneläkkeelläkö kiristät vaimoasi, ettei hän eroaisi sinusta? Vähän siltä vaikuttaisi, koska jatkuvasti tuota ilmoitat!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa kuolla, ennen kuin lumppunen täyttää 65, kun leskeneläke loppuu.

• Anonyymi

Pääsitkö avohoitoon?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehelle tämä

Voi olla tosi vaikea olla normaalisti kun sinua jos joutuu katsomaan. Olet niin komea.
      Ikävä
      146
      2044
    2. Mitä ikävöimäsi sanoi sinulle viimeisen

Kerran kun juttelitte?
      Ikävä
      63
      1538
    3. Hotelli kiannan k

Mikä hässäkkä lienee ollut hotellilla eilen illalla.
      Suomussalmi
      30
      1496
    4. Martinan ulosanti haastatteluissa.

Eipä ole hääppösiä tämän daamin haastattelut vaikka saa puhua siitä mitä tärkeintä,hänestä itsestään! Aika turhia nämä h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1439
    5. Jodel ei toimi

Aina kun avaan jodelin se vaan crashaa välittömästi? Mitä voin tehä asialle?
      Viihde ja kulttuuri
      9
      1332
    6. Talouselämä: Riikka Purra väläyttää ruoan verotuksen kiristämistä tämä pataporvari ei varakkaisiin..

..koske vaan taviskansa maksaa aina IS - Talouselämä: Riikka Purra väläyttää ruoan verotuksen kiristämistä https://www.
      Maailman menoa
      127
      1200
    7. Salonius-Pasternakilta painava viesti Suomen reserviläisille

Ulkopoliittisen instituutin (Upi) johtava tutkija Charly Salonius-Pasternak arvioi Ylen aamussa, että mikäli Yhdysvaltoj
      NATO
      204
      1167
    8. Näytit hyvältä

Oot hyvännäköinen ja mukava nainen
      Ikävä
      44
      882
    9. Koulukeskus

Mitäs ikävää koulukeskuksella tänään o sattunut kun paikalla oli lanssi ja poliiseja iltapäivällä?
      Ylitornio
      7
      873
    10. Pressa ehdokas Urpilainen väsähtäneenä ja tylsänä mtv3 aamu-tv

Ei kyllä vakuuttanut miltään osalta. Innokkuus selvästi puuttuu tehtävään, mutta puolueen piti saada oma ehdokas väkisis
      Maailman menoa
      59
      817
    Aihe