Minkälainen on haluton vaimo, riitaisa vai ei?

Anonyymi-ap

Vaimoni on ollut haluton jo pitempään, seksiä on yhä harvemmin. Tuntuu, että samalla vaimosta on tullut itsekeskeisempi ja riitaisampi. Yritän auttaa kotitöissä, olen paljon lasten kanssa. Yritän kuunnella vaimon työmurheita niin paljon kuin ehdin. Minun ongelmani ei kuitenkaan vaimoa kiinnosta. Mielipiteeni ovat hänelle myrkkyä. Jonkun toisen suusta sama mielipide "hieno ja ihana". Tuo haluttomuus on muuttanut vaimon käytöstä paljon. Puhuminen ei auta kun vaimo ei "kuule". Meillä on paljon riitelyä vaimon toimesta ja sen takia olen ehdottanut pariterapiaa. Pariterapiakaan ei vaimoa kiinnosta. Vaimo aloitti lenkkeilyn ja kuntosalin. Hän vei tavallaan minun harrastukset, kun minulla ei ole nyt aikaa niille. Muutenkin kotioloissa tuntuu välttelevän minua ja on mieluummin eri huoneessa kuin minä. Kännykällä jaksaa roikkua kaikki vapaat hetket, mutta huomauttelee minulle jos olen joskus tietokoneella. Tuntuu jotenkin toivottamalta tämä tilanne.

14

929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä tuohon oikein muuta voi sanoa kuin että et ole yksin. Semmoisia niistä naisista tuppaa pitkässä parisuhteessa tulemaan kun se kipinä katoaa. Sitä sitten etsitään muualta koska tottakai se on miehen vikaa kaikki.

      • Anonyymi

        Komppaan. Sama kohtalo itsellä kahdenkymmenen vuoden jälkeen. Yritetty ratkoa ongelmaa minun aloitteesta, mutta suhde ei kuulemma ole enää korjattavissa. Mutta koska lapset ja talous, roikumme yhdessä.


    • Anonyymi

      Voiko käytöksestä erottaa koska vaimo pettää vai onko vain haluton?

    • Anonyymi

      Miten niin vaimo vie sinun harrastukset? Jospa vaimo on ihan oikein, päättänyt että hänenkin kuuluu saada harrastaa? Vaimosi käytös on mielestäsi itsekeskeistä, Luultavasti hän vaan on kyllästynyt omaan vastaan käytökseesi ja on, ihan oikein ottanut itselleen omaa aikaa, joka ennen mielestäsi kuului vain sinulle. Jos vaimosi on kyllästynyt itsekkääseen käytökseesi, se vie kyllä seksihalutkin!

      • Anonyymi

        Jospa se olisikin näin, mutta kun ei ole . Vaimo kiukutteli minulle, kuinka käyn lenkillä ja kuntosalilla. Osallistuin kuitenkin kotitöihin niin paljon kuin kotona ollessa pystyin, ettei minua voi syyttää siitä, että en osallistu kotihommiin. Silti vaimo syyllisti minua minun liikkumisesta. Mun liikuntamäärät olivat yhteensä 3-5 kertaa viikossa, joten ei mitenkään fanaattista liikuntaa, mutta halusin ylläpitää kuntoani. Vaimo ei aluksi liikunta kiinnostanut vaikka häntä siihen kannustin ja järjestin aikaa ja olin lasten kanssa. Sohvalle jäi makaamaan. Lopulta sain hänet kuntosalille ja kävelylenkeille. Lopulta hänelle tulis siitä tavoitteellista ja hän alkoi valitsemaan ne parhaat valoisat ajat liikkumiselle. Minulle jäi pimeät illat juoksu ja hiihtolenkeille. Monesti pääsin vasta yhdeksän jälkeen illalla. Vaimo lenkkeili nyt 3-5 kertaa viikossa ja syyllisti minua siitä, että en ole kotona iltaisin. Minäkin halusin urheilla, olen urheillut koko ikäni, minulle jäi lopulta vain ne ajat, kun lapset oli saatu nukkumaan. Vaimolle oli omat lenkkiajat tärkeämpi kun oli sopinut lenkit jonkun kaverin kanssa. Mukaan tulivat jumpat ja muut joissa meni sitten 2,5h per kerta. En ollut vaimolle vihainen hänen liikunnastaan, mutta koin, että hän ei kohtele minua tasapuolisesti. hän syyllisti minua 1,5h juoksulenkistä ja sanoi joskus lähtiessä, että älä ole kauaa. Mä en ikinä arvostellut tai estänyt vaimoni liikkumista. Maksoin jopa hänen kuntosalikorttinsa. Tilanne ajautui siihen että vaimolla oli aikaa juosta ja käydä kuntosalilla ja minulle jäi vain ajat kun lapset olivat nukkumassa. Näin vaimoni vei minulta harrastukseni.
        Vaimolla oli valtaisa riidan halu. Hän ei halunnut nähdä sitä mitä hän tekee vaan syy oli aina minussa. Yritin pari kertaa ottaa puheeksi oman liikkumisen ja sen että haluaisin myös päästä liikkumaan ihmisten aikoihin. Näistä tuli hirveät syyttelyt ja riidat. Minä en halunnut mitään muuta kuin tasa-arvoista kohtelua.

        Siksi olen miettinyt tässä, että kaikki mitä tein vaimoni ja perheeni eteen, ei auttanut. Oliko vaimo vain haluton vai oliko taustalla jotain muuta? Jos on rakkautta, mutta ei haluja niin kai ihmisen silti kohtelisi toista hyvin? Mä en halunnut riidellä, vaikka kuinka yritin niitä vältellä, vaimo sai aina jostain riidan aikaiseksi. En halunnut pilata millään tavalla tunnelmaa, jotta olisi mahdollisuus läheisyyteen tai seksiin. Minulla oli selkeä motiivi olla hyvä rakastamaani vaimoa kohtaan. Vaimo saattoi kysyä minulta jotain ja suuttui minun mielipiteestäni. Siksi koen, että vaimo itse kehitti nämä riidat. Sama mielipide toisen suusta oli vaimon mielestä hyvä ja rakentava mielipide.


    • Anonyymi

      Sama ohje tännekin, koita tehdä asioita ilman oletusta pillun saamisesta, välitä ja kosketa sekä keskustele,älä oleta saavasi pesää kun "käyttäydyt hyvin"

      • Anonyymi

        Kokeilin tätäkin, seurauksena olin 7 viikkoa ilman seksiä. Sitten oli pakko vongata.


    • Anonyymi

      Niinhän siinä tuppaa kaikissa ihmissuhteissa käymään, että jos etäännytään, niin empatia toista kohtaan vähenee ja yleensä vähenee myös seksuaalinen kiinnostus. Siihen miksi olette päässeet noin pahasti etääntymään toisistanne on aika mahdoton näillä tiedoilla ottaa mitään kantaa.

    • Anonyymi

      Tätä on paljon,minä lähtisin tuollaisesta suhteesta,! Sanon tämän naisena

    • Anonyymi

      Hei täällä myös semmoinen tilanne että ei seksiä enää ole laisinkaan. Viimeisimmästä kerrasta yli kuukausi ja olen toki joo vasta 19 mutta suhde on kestänyt jo yli 4 vuotta. Seksiä oli ennen, ehkä noin vuosi sitten paljonkin tarjolla enään nykyään hyvä jos kerran kahteen kuukauteen. Silloinkuin ehdottaa vastaukset ovat sitä luokkaa että ei halua

    • Anonyymi

      Tuossa vaiheessa kun pihtaaminen on jatkunut jo noinkin pitkään, niin varmaan antaisin akalle piiskaa! (vaan en raiskaisi) - ja katsoisin mitä tuleman pitää..

      Raiskaus avioliitossa muuttui Suomessa rangaistavaksi v. 1994, jolloin rikoslakia muutettiin. - Ennen tätä 1994 rikoslain uudistustahan raiskausta avioliiton sisällä ei tunnettu, koska naisen katsottiin olevan miehen omaisuutta.

    • Anonyymi

      Olen pihtaava vaimo, mielestäni mieheni muistuttaa tyyliltään Uuno Turhapuroa. Hoitamattomat hampaat, parturissa käynti erittäin harvoin jne. Jostain syystä ei sytytä.

      Ellen olisi pihtaava, olisin ”kaikesta” nalkuttava vaimo.

      Näillä kai mennään kai mennään hautaan vuorollamme. Nukutaan eri huoneissa ilman sen isompia tunteilua.

    • Anonyymi

      Pariterapiassa käyminen auttaa parisuhdepulmiin paremmin kuin Suomi24 kirjoittelu.

      • Anonyymi

        Tänne suomi24 sivulle kirjoittelen juuri siksi paljon, kun vaimosta en saa irti mitään. Juttelu toimii toimivassa parisuhteessa.
        Vaimo saattaa kertoa, että jokainen tekee virheitä, mutta kun kysyn mitä virheitä, vaimo on hiljaa.
        Pariterapiaan on menty kahdesti, koska olen menettänyt vaimoon luottamuksen. Siitä ei ole hyötyä, kun toinen ei avaudu ja valehtelee ja tuntuu jopa näyttelevän. Valehtelu pariterapiassa johti siihen, että musta alkoi näkyä turhautumista ja suuttumusta, kun näin suoraan miten valehtelee pariterapeutille. Vaimo vielä terapian alussa sanoi, että mieheni epäilee minun pettäneen ja kuinka hän on huolissaan minusta voinko hyvin kun mitään sellaista ei ole tapahtunut. No, vaimon valehtelu sai aikaan sen, että suutuin pariterapiassa. Pariterapeutti näkee kaiken tämän seurauksena vain mustasukkaisen ja helposti suuttuvan miehen. Lopputuloksena kaikki on vain minun mielikuvitusta. Nyt jälkikäteen vaimo sanoi, että tulee valehtelemaan jatkossakin, jos kokee asian sillä lailla, ettei halua kertoa. Väittää myös että se ei ole valehtelua, jos ei halua kertoa. Aarrgg.

        Kerroin vaimolle, että etkö ymmärrä, että pariterapia viimeinen keino korjata parisuhdetta. Sitä ei saa korjattua valheilla vaan pitää olla avoin. Nyt onkin sitten seksiä riittänyt. Mutta vaimo ei edelleenkään puhu. Tiedän, että jokin on vikana pahasti. Tiedän nyt mikä se on.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe