Ennen muinoin Haminan satamassa vierailevista laivoista oli mahdollista ostaa huokeaa viinaa ja pirtua. Kuinka nykyään?
Viinaa laivoista?
16
1138
Vastaukset
- Anonyymi
https://www.youtube.com/live/xB6YN0c5eNE?si=hm7O-no9zIpGwPxa Siinä viteolta vähän faktoja miten Haminassa toimittu ennen vanhaan….mm,puolue asioissa….
- Anonyymi
Mitä sillä myrkyllä tekee. Juoppohulluksi se tekee. Vesi käy parhaiten janoon.
- Anonyymi
Kun aikoinaan Pomerania tuli satamaan Helsingissä, olivat vastassa kivihiilipirtun ostajat ja viina-Pasanen.
- Anonyymi
Ajat on muuttuneet. Nyt kun Venäjän viina on vähentynyt, niin ammattimainen trokaus tulee Virosta ja Latviasta.
Jokaisessa kaupungissa on ryhmiä jotka lähes viikoittain hakevat "lastit" ja myyvät ne tuttaville, ja tuttavan tuttaville.
Tupakkakartongista saa ehkä parhaan voiton, noin 40 euroa.- Anonyymi
En lähtis maksamaan neljää kymppiä, jo valmiiksi sen 40e maksavan kartongin päälle, mitä ne aika lähelle noissa maissa nykyään on. Melkeen sama kun ostais kaupasta. :DD
Eri juttu jos "kaveri" lähettää postilla tyyliin jostain Bulgariasta niitä kartonkeja suoraan sulle, se voikin olla kohtuu edulista, ostajalle, tullin parahdus saattaa tosin kuulua sitten jossainvaiheessa, jos paljonkin ja usein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En lähtis maksamaan neljää kymppiä, jo valmiiksi sen 40e maksavan kartongin päälle, mitä ne aika lähelle noissa maissa nykyään on. Melkeen sama kun ostais kaupasta. :DD
Eri juttu jos "kaveri" lähettää postilla tyyliin jostain Bulgariasta niitä kartonkeja suoraan sulle, se voikin olla kohtuu edulista, ostajalle, tullin parahdus saattaa tosin kuulua sitten jossainvaiheessa, jos paljonkin ja usein.Omaan käyttöön varmaan toimiskin, tai tiedän ainakin kaverin jolla toi homma toiminu, tosin se ei ollu Bulgariasta, mutta EU-maa kuitenkin.
- Anonyymi
Netistä löytyy vaikka kuinka esim. saksalaisia sivuja joista saa viinaa etämyynnillä edullisesti. Tosin, nyt on meneillään tullin tehovalvonta, joka on hyvinkin kyseenalainen ja ensvuonna vissiin vapautetaan alkoholin etämyynti, mutta eipä omat pikkutilaukset ole jääny ja tässä muutaman kerran tilannut, 15 litraa viinaksia kerralla.
Olen pysynyt ihan laillilsissa prosenttirajoissa, ei ole pirtua viittinyt lähteä kokeilemaan, vaikka sitäkin löytyisi muutamista paikoista ja Suomi lähetettävien maiden listalla.
Eipä viitti niitä täällä alkaa mainostaa, monestakin syystä. - Anonyymi
Taitaa olla nykyaikaa tuoda ihan muita päihteitä.
- Anonyymi
Huumeet on vanmaisille.
- Anonyymi
Nykyään ostetaan viinaa rannasta.
- Anonyymi
Viinaa haetaan tietenkin lähimmästä Alkosta. Ei mitään järkeä lähteä merta edemmäksi kalaan. Muutenkin tuo on ihan persaukisten puuhastelua tuollainen ulkomailta viinan ostaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viinaa haetaan tietenkin lähimmästä Alkosta. Ei mitään järkeä lähteä merta edemmäksi kalaan. Muutenkin tuo on ihan persaukisten puuhastelua tuollainen ulkomailta viinan ostaminen.
Toiset on luotuja juopumaan. Itse olen Alkon kanta-asiakas ja tätän samalla myöskin erittäin kova veronmaksaja. Kehukaa minua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toiset on luotuja juopumaan. Itse olen Alkon kanta-asiakas ja tätän samalla myöskin erittäin kova veronmaksaja. Kehukaa minua!
Kun veri vetää, se vetää vetämään, veri vetää vetämään miestä väkevämpää.
Edellä aikaansa on mies aikaansaava, jo eläkettä saa vaikka on työiässä parhaassa.
- Anonyymi
Ennen muinon Haminan satamissa kävi paikalliset tytöt nykyiset rouvat jakamassa persettä viinasta.
- Anonyymi
Voisiko joku rouva tulla palstalle hiukan avaamaan tätä juttua tarkemmin?
- Anonyymi
Eihän satama alueeiie enään pääse ! 1970-1996 vielä ehkä pääsi satama alueelle.Nykyään ehkäpä omalla veneellä vois onnistua !Mutta hinnat on toista kun ennen vanhaan...RAJAT AUKI NIIN KYLLÄ HALPAA VIINAA TULEE JA TUPAKKIA MYÖS ..
?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt721814Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1101655Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942521245Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1821202Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2351173Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451087- 2121054
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös293912Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm221890- 56767