Taistellut etuudet

Anonyymi-ap

Onko oikein, että työpaikoilla on nykyään ihmisiä, jotka eivät kuulu ammattiliittoon, mutta jotka saavat samat etuudet kuin liiton maksuja maksavat. Siis nämä vapaamatkustajat? He nauttivat pekkasvapaista (nykyään taly), sairaslomakorvauksista, minimipalkoista ym. jotka vanhempi sukupolvi taisteli itselleen. Nyt nämä mahtavat olla onnessaan, jos paikallinen sopiminen tulee ja jokainen joutuu tekemään oman sopparin työnantajan kanssa. Kannatan kyllä ensimmäisen sairaslomapäivän korvattavuuden poistamista, jää moni pe ja ma poissaolo pois. Ja myös sitä, että työnantaja saa irtisanoa nämä laiskat pötkyt, jotka ovat työpaikoilla omilla säännöillään ja joille työpaikan säännöt ovat muka työnantajan mielivaltaa!

177

1849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole oikein. Persut pitäisi potkia pois sotkemasta työelämänkin, niin kun ovat sotkeneet kohta kaiken muunkin!

      • Anonyymi

        Juuri tämänlaiset henkilöt on niitä älypuhelinihmisiä jotka saa vapaasti niitä räplätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tämänlaiset henkilöt on niitä älypuhelinihmisiä jotka saa vapaasti niitä räplätä.

        Sinä et kuule arvaakaan, mitä minä tässä räplään koko ajan.

        Sen verran vihjasen, että ei ole älypuhelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tämänlaiset henkilöt on niitä älypuhelinihmisiä jotka saa vapaasti niitä räplätä.

        Ja puhelimen käyttö pitäisi kieltää, voiko ihminen tehdä kahta asiaa yhtä aikaa, vahtia koneita ja räplätä puhelinta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et kuule arvaakaan, mitä minä tässä räplään koko ajan.

        Sen verran vihjasen, että ei ole älypuhelin.

        seniori puhelin sitten...


      • Anonyymi

        Siinä olet oikeassa. Persuista ei koskaan seuraa hyvää ,heistä kun suurin osa on jääneet vajakeiksi. Kun eliittipersu haluaa työläisten liitot romuttaa ,niin lammaslauma haluaa myös. Ymmärtämättä mistään mitään. Ei Purra ja kumppanit halua EKn liittoja hävittää ,ne kun on niille isokenkäisille Häkämiehille ,Kangasharjuille ja Nallelle. Ja johon itsekin kuuluvat. Täällä AY liittoja vastustavat narisevat Kojamon ym verovapaudesta mutta miksi se kiusaa ,mutta se ei että nämä ns " paremman väen liitot ovat samalla tavalla, niinkuin myös vakuutusyhtiöt ,kirkot ja eri puolueiden lukemattomat säätiöt. Niin tavallista duunaria ja työtöntä tuntuu keljuttavan vain duunarien liitot. En ymmärrä.myös näiden pomojen palkat tuntuu olevan punainen vaate,mutta ei Häkäpöntön ja kumppanien. Heillähän on vielä isommat palkat. Joskus tuntuu siltä että joku antaisi vaikka viimeisen vitosensa pois ,jos vaan joltakin isopalkkaiselta otettaisiin rahat pois. Liian isot on liksat ,mutta sille me ei voida mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et kuule arvaakaan, mitä minä tässä räplään koko ajan.

        Sen verran vihjasen, että ei ole älypuhelin.

        Se on se minne sun aivot on tipahtanu jo kauan sitte🤣👍🏾


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja puhelimen käyttö pitäisi kieltää, voiko ihminen tehdä kahta asiaa yhtä aikaa, vahtia koneita ja räplätä puhelinta?

        Mitä siinä ny on vaaraa jos ei vaaranna kun oman henkensä korkeintaan olis opetellu itse ajattelemaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä olet oikeassa. Persuista ei koskaan seuraa hyvää ,heistä kun suurin osa on jääneet vajakeiksi. Kun eliittipersu haluaa työläisten liitot romuttaa ,niin lammaslauma haluaa myös. Ymmärtämättä mistään mitään. Ei Purra ja kumppanit halua EKn liittoja hävittää ,ne kun on niille isokenkäisille Häkämiehille ,Kangasharjuille ja Nallelle. Ja johon itsekin kuuluvat. Täällä AY liittoja vastustavat narisevat Kojamon ym verovapaudesta mutta miksi se kiusaa ,mutta se ei että nämä ns " paremman väen liitot ovat samalla tavalla, niinkuin myös vakuutusyhtiöt ,kirkot ja eri puolueiden lukemattomat säätiöt. Niin tavallista duunaria ja työtöntä tuntuu keljuttavan vain duunarien liitot. En ymmärrä.myös näiden pomojen palkat tuntuu olevan punainen vaate,mutta ei Häkäpöntön ja kumppanien. Heillähän on vielä isommat palkat. Joskus tuntuu siltä että joku antaisi vaikka viimeisen vitosensa pois ,jos vaan joltakin isopalkkaiselta otettaisiin rahat pois. Liian isot on liksat ,mutta sille me ei voida mitään.

        Taidat olla melkonen vajakki itsekin ! Tottakai duunaria keljuttaa vain heidän omien liittojensa saamattomuus ja ahneus koska eihä kukaan täysjärkinen kuvittelekaan EK:n alaiset liitot ajaisi duunarien etuja ! 🤣 Lillukan varsia on muiden kuin SAK:n liittojen verovapaa omaisuus, Teollisuusliitto 900 miljoonaa, PAM 400 miljoonaa, THL 500 miljoonaa.Ei minua rassaa jonkun Häkämiehen palkka koska ei sitä minun jäsenmaksuista makseta.Tuosta kirkosta sen sen verran että Suomi on ainoa maa jossa firmat joutuvat maksamaan tuotostaan kirkollisveroa, liitot eivät joudu sitä jättimäisistä voitoistaan maksamaan.Teollisuusliitto teki 2020 voittoa 200 miljoonaa voittoa eli ammattiliitot ovat nykyään vain rahan tekokoneita ja niiden johtajat voivat omaisuuden turvin paistatella julkisuudessa suurinä työväen etujen ajajina ja lakkokenraaleina.


    • Anonyymi

      Työpaikan mädät omenat pilaavat ilmapiirin. Metsästysajan sairaat ja maanantairapuloijat teettävät työnsä muilla. Nykyhallitus pistää nämä lusmut kuriin!!

      • Anonyymi

        Näin on, metsälle pitää mennä vaan terveenä. Kuka semmosta hirvenlihhaa syö, johon jokkii sairas männä yskimään?


      • Anonyymi

        Jotkut ovat säännöllisesti kerran kuukaudessa lorvikatarrissa. Pikkulinnut visertäneet, että kaveri on metästämässä tai moottoripyöräreissulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut ovat säännöllisesti kerran kuukaudessa lorvikatarrissa. Pikkulinnut visertäneet, että kaveri on metästämässä tai moottoripyöräreissulla.

        Niinpä. Se on niin helppoa. Jotkut ne sitäkin etätyötä "tekevät". Pitäisi lailla kieltää koko etätyö. Se väistämättä tarkoittaa, että tehtäviä siirtyy muille ja sille kuuluisalle jokulle😶


      • Anonyymi

        Mutta se ei ole ainoa huono asia näissä päätöksissä. Siinä tulee samalla paljon huononnusta sinullekin. Vai etkö ole tutustunut ,etkä kuunnellut uutisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut ovat säännöllisesti kerran kuukaudessa lorvikatarrissa. Pikkulinnut visertäneet, että kaveri on metästämässä tai moottoripyöräreissulla.

        Mutta pitääkö kaikkien oloja huonontaa sen vuoksi että jotkut on lorvikatarrissa. Ei sinua erotella paremmaksi vaikka olisit joka päivä töissä.


      • Anonyymi

        Pistää se monen muunkin kyykkyyn. Kohta ollaan pahemmassa jamassa kuin 90 luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Se on niin helppoa. Jotkut ne sitäkin etätyötä "tekevät". Pitäisi lailla kieltää koko etätyö. Se väistämättä tarkoittaa, että tehtäviä siirtyy muille ja sille kuuluisalle jokulle😶

        Niin täällä Kajjjjanissa. Käyn joskus täällä entisen pitäjän saitilla.


    • Anonyymi

      On se niin perseestä työnantajan kannalta. Sulla on palkkalistoilla 10 työntekijää. Koskaan kaikki ei ole yhtä aikaa työmaalla. Yksi on sairas, toinen lomalla, kolmas pekkasella, neljäs viikkovapaalla, viides hoitamassa lasta kotona. Ja maksat jokaiselle 10:lle palkan vaikka saat vaan 5 hengen työsuorituksen. Olisitko valmis maksamaan kymmenestä omenasta mutta saat vaan viisi?

      • Anonyymi

        No ei tietenkään, parempi siirtyä takaisin maaorjuuteen.

        Tai sitten persuuteen.


      • Anonyymi

        Mites jos ne 10 jättää kaiken tekemättä. Ja itse teet 10 työt. Niin huomaat miten työ on raskasta On vain niin,et niin se menee. On työtahti aivan toinen palaavat taas töihin. Oletkos kuullut et on siinä kova tekemää . Tekee monen ihmisen työpanoksen ja homma käy laatuun .Nyt ottaa välillä rokili päiviä. No se vaan menee niin,et levännyt työn rasituksesta jaksaa paremmin. On tutkittua tietoa,
        Moni työ näyttää keväällä sivusta katsottaessa. Mutta teenpä itse vaikka 2 kk kokeeksi mitä vaadit muilta.


      • Anonyymi

        Siinäpä se on, että kun työntekijä on lusmuiluun taipuvainen, minkäs teet?
        Kyllähän ne on tietyt ihmiset, jotka "sairastamista" harrastaa. Työpaikalla jo melkein osataan arvata, että nyt se tyyppi varmasti sairastuu, jos on joku hankala geissi tiedossa. Luulisi, että se tauti tarttuisi työkavereihinkin, mutta ei, terveenä tässä ollaan, vaikka porukkaa on milloin missäkin "flunssassa".
        Ja liian helposti annetaan sairaslomaa.
        No työssäoleva porukka hoitaa näidenkin lusmujen työt sitten.


      • Anonyymi

        Ei ole yrittäjän osa helppo. Kyllä se ottaa koppaan. Olin aikanaan töissä kaupassa (80 luku). Kauppias oli niin äkäinen, että sairaana olin töissä. Mutta olen elossa vielä ja tavallaan nyt ymmärrän sen vastuun ja tuon asenteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tietenkään, parempi siirtyä takaisin maaorjuuteen.

        Tai sitten persuuteen.

        Aivan.minusta riittäisi se kun poissaoloja hakisi sairasomalipun jota lääkäri ei tietenkään antaisi tyypille joka silmät harittaen kaljasaavin peitteellä haisten menisi vastaanotolle. Näin krapulaa potevat ei menisi koko lääkäriin.ja silloin voi antaa varoituksen. Toisella varoituksella potkut. Mutta jos näiden takia huononnetaan kaikilta ,se on väärin.


    • Anonyymi

      Kuka hullu enää ammattiliittoon kuuluu syöttiläitä elättämään, Loimaanliitto paras ja jäsenmaksu olematon ja jos työttömäksi joutuu saman korvauksen saa kun näihin vasemmisto ammattiliittoihin kuuluvatkin.

      • Anonyymi

        Siinä yksi ammattiliittojen neuvottelemaan loinen.


      • Anonyymi

        Mutta, jos tulee joku konflikti työssä.? Mikään paikka ei ole varma ja pysyvä. Muista se.

        Joudut vaikka laittomasti irtisanotuksi? Järjetön määräaikaisten sopimusten ketju esim. Kokemusta on.

        Joudut maksamaan laki palveluista erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä yksi ammattiliittojen neuvottelemaan loinen.

        On mennyt sulla agitaattorikoulutus ihan hukkaan, ammattiliittojen neuvottelemaan loinen, häh ? 😄😄😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, jos tulee joku konflikti työssä.? Mikään paikka ei ole varma ja pysyvä. Muista se.

        Joudut vaikka laittomasti irtisanotuksi? Järjetön määräaikaisten sopimusten ketju esim. Kokemusta on.

        Joudut maksamaan laki palveluista erikseen.

        Ihan sama kuulutko liittoon tai mihin liittoon hyvänsä niin mikään paikka ei ole varma, kuuluin koko työssä oloajan ammattiliittoon, 43 vuotta samalla työantajalla, tuotanto siirrettiin Baltiaan, irtisanomisaika 6 kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama kuulutko liittoon tai mihin liittoon hyvänsä niin mikään paikka ei ole varma, kuuluin koko työssä oloajan ammattiliittoon, 43 vuotta samalla työantajalla, tuotanto siirrettiin Baltiaan, irtisanomisaika 6 kk.

        Eipä ollut tosiaan merkitystä aikanaan sillä,kuulutko liittoon vai et.
        Määräaikaisuuksia toisensa perään. Aina meni lomat ja muut edut.
        Nimettömänä otin yhteyttä työsuojeluun.
        No, sen nimettömyydenhän tietää.....


      • Anonyymi

        Pointti oli se, että Loimaan liitto ei aja asiaasi, jos työnantajasi vaikka sanoo sinut irti laittomasti. Ja palkkasi voi olla ihan eri kuin liiton ajama palkka.


      • Anonyymi

        Hyväksyt sitten paikallisen sopimisen. Nythän saat tietysti saman palkan töistä kuin ne "loisia" elättävät. Kun työnantaja ei saa maksaa sinulle huonompaa palkkaa. Eli siipeilet.
        Ja kaikki edut, mitä nyt saat, on taistelemalla joskus taisteltu.
        Tätähän tämä nykymaailman itsekkyys on. Minä, minä, minä, minä, jopa parisuhteissa minä minä, minä. Jos sattuisi tulemaan iso mullistus niin kuin on tulossa, et varmasti tarvitse sitten muiden apua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, jos tulee joku konflikti työssä.? Mikään paikka ei ole varma ja pysyvä. Muista se.

        Joudut vaikka laittomasti irtisanotuksi? Järjetön määräaikaisten sopimusten ketju esim. Kokemusta on.

        Joudut maksamaan laki palveluista erikseen.

        Etkä saa lakkoavustuksia, jos vaikkapa parin viikon lakko edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pointti oli se, että Loimaan liitto ei aja asiaasi, jos työnantajasi vaikka sanoo sinut irti laittomasti. Ja palkkasi voi olla ihan eri kuin liiton ajama palkka.

        Mikään liitto ei tee juuri mitään, jos työnantaja irtisanoo sinut laittomasti. Voit saada neuvoja lakimieheltä ja siihen se jääkin.


      • Anonyymi

        Syöttiläs. On se siinäkin sana. Jos on tehnyt velvollisuutensa, niin saa perätä oikeuksiaan.
        Kyllä Orpo nyt kyykyttää köyhää.


      • Anonyymi

        Ensiksi. Ammattiliitoissa on kaikkia puolueita äänestäjiä. Se oli virheesi numero 1. Loimaalla ei ole halvemmat maksut. Virhe 2. Loimaa on työnantajien perustama ,ja niin ollen tiukan paikan tullessa työnantajan puolella. Heillä on juristit takanaan ,mutta sinä maksat juristisi itse. Siis käytännössä veronmaksajat sen maksaa ,sillä tuskin duunarilta semmoisia rahoja löytyy. Sitten sinä makselet ulosotossa vuosikausia ,tai otat loparit ja elät pienellä korvauksella,ja tukirahoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, jos tulee joku konflikti työssä.? Mikään paikka ei ole varma ja pysyvä. Muista se.

        Joudut vaikka laittomasti irtisanotuksi? Järjetön määräaikaisten sopimusten ketju esim. Kokemusta on.

        Joudut maksamaan laki palveluista erikseen.

        Näin on Loimaalaisilla. Oikeat ammattiliitot maksaa oikeuskulut ja korvaukset jos on laiton irtisanominen tai vaikka seksuaalinen häirintä yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mennyt sulla agitaattorikoulutus ihan hukkaan, ammattiliittojen neuvottelemaan loinen, häh ? 😄😄😄

        Sinä se persu jaksat noita naurukuviasi lähetellä. Siitäkin tietää että olet jatkuvasti tänne kirjoitteleva persu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama kuulutko liittoon tai mihin liittoon hyvänsä niin mikään paikka ei ole varma, kuuluin koko työssä oloajan ammattiliittoon, 43 vuotta samalla työantajalla, tuotanto siirrettiin Baltiaan, irtisanomisaika 6 kk.

        No sait kai sentään isomman päivärahan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväksyt sitten paikallisen sopimisen. Nythän saat tietysti saman palkan töistä kuin ne "loisia" elättävät. Kun työnantaja ei saa maksaa sinulle huonompaa palkkaa. Eli siipeilet.
        Ja kaikki edut, mitä nyt saat, on taistelemalla joskus taisteltu.
        Tätähän tämä nykymaailman itsekkyys on. Minä, minä, minä, minä, jopa parisuhteissa minä minä, minä. Jos sattuisi tulemaan iso mullistus niin kuin on tulossa, et varmasti tarvitse sitten muiden apua?

        Näinhän ne minäihmiset luulee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä saa lakkoavustuksia, jos vaikkapa parin viikon lakko edessä.

        Aivan. Minä saan ja melkoisen isot jos niin käy. Tulen toimeen päivärahalla, hyvinkin puoli vuotta.siinä ajassa ehtii lepäillä ja katsella vaikka muita töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään liitto ei tee juuri mitään, jos työnantaja irtisanoo sinut laittomasti. Voit saada neuvoja lakimieheltä ja siihen se jääkin.

        Miksi minä sitten sain korvaukset laittomasta irtisanomisesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syöttiläs. On se siinäkin sana. Jos on tehnyt velvollisuutensa, niin saa perätä oikeuksiaan.
        Kyllä Orpo nyt kyykyttää köyhää.

        Ja Purra. " me ei köyhiltä leikata " katson silloin tällöin klipin missä tämä irvileuka Näin julistaa.onneksi sitä ei ole poistettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensiksi. Ammattiliitoissa on kaikkia puolueita äänestäjiä. Se oli virheesi numero 1. Loimaalla ei ole halvemmat maksut. Virhe 2. Loimaa on työnantajien perustama ,ja niin ollen tiukan paikan tullessa työnantajan puolella. Heillä on juristit takanaan ,mutta sinä maksat juristisi itse. Siis käytännössä veronmaksajat sen maksaa ,sillä tuskin duunarilta semmoisia rahoja löytyy. Sitten sinä makselet ulosotossa vuosikausia ,tai otat loparit ja elät pienellä korvauksella,ja tukirahoilla.

        Elä valehtele ! Loimaankassalla kiinteä vuosimaksu, 99€ vuodessa, jos haluaa lisäturvan niin se maksaa 24€ vuodessa eli yhteensä 114€! Teollisuusliitossa, jos hankkeet 2500€ brutto, on vuosimaksu 250€, 3000€ hankkeilla 300€.Loimaankassa ei ole koskaan osapuolena missään neuvotteluissa eikä oikeustaisteluissa.Tottakai ammattiliitoissa on kaikkien puolueiden äänestäjiä koska osa ammattiliitoista on hyväpalkkaisten ja korkeastikoulutettujen edunvalvojia esim. Erko, Akava jne. mutta ne eivät olekaan SAK: n kuuluvia liittoja eivätkä osallistu SAK: n lakkoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on Loimaalaisilla. Oikeat ammattiliitot maksaa oikeuskulut ja korvaukset jos on laiton irtisanominen tai vaikka seksuaalinen häirintä yms.

        Jos on kyseessä laiton irtisanominen tai seksuaalinen häirintä josta vastapuolipuoli tuomitaan syylliseksi oikeudessa niin syytteen nostaneen osapuolen oikeuskulut maksaa aina hävinnyt osapuoli !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi minä sitten sain korvaukset laittomasta irtisanomisesta

        Esitäppä sitte faktatiedot tapauksestasi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sait kai sentään isomman päivärahan

        En tietenkään saanut !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Minä saan ja melkoisen isot jos niin käy. Tulen toimeen päivärahalla, hyvinkin puoli vuotta.siinä ajassa ehtii lepäillä ja katsella vaikka muita töitä.

        Entäpä sitten kun pitää olla vuosi töissä, että pääset päivärahalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä sitten kun pitää olla vuosi töissä, että pääset päivärahalle?

        Ihan kauheeta, kyka nyt vuotta jaksaa tehä töitä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä sitten kun pitää olla vuosi töissä, että pääset päivärahalle?

        Pääset päivärahalle ! Normaali ihmiselle se on pakon eessä joutumista päivärahalle mutta sinulle pääsemistä, kertonee työhalukkuudesta jotakin.


    • Anonyymi

      Sdp teki aikoinaan hienoa työtä suomalaisten eduksi. Nykyään puolue on tuhonnut ansiokkaasti omia aikaansaannoksiaan. Sdp onkin EU:n etuja valvovan koneiston kylmä osa, eikä toimi enää kansan parasta ajatellen. Siksi olisi oikeutettua, että Sdp:lle langetettaisiin toimintakielto ja että koko vasemmistolaisuus julistettaisiin laittomaksi.

      • Anonyymi

        No sillä tavalla. Ja äärioikeisto päällepäsmäriksi ? Huhhuh.


    • Anonyymi

      Paatoksesta voisi kuvitella että olet henkilökohtaisesti "taistellut" mainitsemiesi asioiden puolesta?? Eiköhän ole jokaisen oikeus kuulua tai olla kuulumatta ammattiliittoon. Työtähän siellä työpaikoilla tehdään, eikä kellekkään kuulu onko jonkun liiton jäsen vai ei, se kun ei vaikuta työn tekemiseen millään lailla. Ja jos haluaa työpaikoille eripuraa ja ristiriitoja, voihan niitä tuollakin asialla sinne luoda. Kannattaisi vaan keskittyä työhönsä ja antaa työrauha työkavereille, kuuluvat sitten liittoon tai ei.

      • Anonyymi

        Jos ee kapitalismia vastaan taistella kaiken aikoo, niin se sua vallan ja vie sinunnii rahas. Ja vie vielä eukkossii. Nauraa vuan viijjessään.


      • Anonyymi

        Mutta jos työnantajan kaikki työntekijät ovat Loimaan liitossa, niin kaikilla voi olla eri palkka! Nythän isoilla työpaikoilla joudutaan maksamaan sama palkka kaikille, olipa liitossa eli ei. Se on se pointti tässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos työnantajan kaikki työntekijät ovat Loimaan liitossa, niin kaikilla voi olla eri palkka! Nythän isoilla työpaikoilla joudutaan maksamaan sama palkka kaikille, olipa liitossa eli ei. Se on se pointti tässä.

        Vittu että sinä selität paskaa...mitään vitun samassa työpaikassa samaa palkkaa. SAMASSA TYÖTEHTÄVISSÄ SAMAA PALKKKAA.


      • Anonyymi

        Kukas tässä on muuta väittänyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos työnantajan kaikki työntekijät ovat Loimaan liitossa, niin kaikilla voi olla eri palkka! Nythän isoilla työpaikoilla joudutaan maksamaan sama palkka kaikille, olipa liitossa eli ei. Se on se pointti tässä.

        Ja samasta työstä. Pekka ja Paavo tekee samat työt ,ja Paavolle maksetaan vähemmän ,koska Paavo joskus yrittää pitää muittenkin puolia. Pomo katsoo Paavoa pahalla silmällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos työnantajan kaikki työntekijät ovat Loimaan liitossa, niin kaikilla voi olla eri palkka! Nythän isoilla työpaikoilla joudutaan maksamaan sama palkka kaikille, olipa liitossa eli ei. Se on se pointti tässä.

        Missähän työpaikassa sinä oikein olet kun väität ettät että isommissa työpaikoissa saavat kaikki samaa palkkaa ? Palkja voi olla eri kaikilla kuulu liittoon eli ei.


    • Anonyymi

      Pian tulee aika, jolloin liittoihin kuuluu vain vasureita. Oikeisto lähtee Loimaan kassaan. Nyt reilusti yli puoli miljoonaa jäsentä.

      • Anonyymi

        Kuka Loimaan liitossa on se joka puolustaa jäseniään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka Loimaan liitossa on se joka puolustaa jäseniään?

        Ei kukaan on vääräpaikka säästää,tulee ongelmia pidemmän aikavälillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka Loimaan liitossa on se joka puolustaa jäseniään?

        Kuka kehtaa lihottaa isoilla jäsenmaksuilla liiton syöttiläitä, nytkin SAK:n johtaja Eloranta seikkailee samaan aikaan Afrikassa kun pienemmät kihot telkkarissa keuhkoo lakoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka kehtaa lihottaa isoilla jäsenmaksuilla liiton syöttiläitä, nytkin SAK:n johtaja Eloranta seikkailee samaan aikaan Afrikassa kun pienemmät kihot telkkarissa keuhkoo lakoillaan.

        Olen kyllä samaa mieltä siitä, että liiton johtajien palkat ovat perseestä!


      • Anonyymi

        Eikö se mene kaaliin, että sinulla ei sitten ole mitään valtaa, jos kaikki ovat Loimaan liitossa, saatko työtä, vai lähetkö portilta kotiin, niin kuin ennen vanhaan? Ja työnantaja maksaa vaikka euron tunnilta. Ei talyja, ei lomarahoja, ei sairasajan palkkaa, ei 8 tunnin työpäivää, ei mitään. Ja lauantaina töihin. Nehän jo sitä yritti Suomessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä samaa mieltä siitä, että liiton johtajien palkat ovat perseestä!

        Niin on, enemmän pitäisi saada. Mihin nuo riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka Loimaan liitossa on se joka puolustaa jäseniään?

        Yleinen työttömyyskassa, niin sanottu "Loimaan kassa", ammattiliittoihin sitoutumaton työttömyyskassa.

        EI MITÄÄN TEKEMISTÄ LIITON KANSSA!


      • Anonyymi

        Katsopa lukuja oikeistoa äänestävä pienipalkkainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka Loimaan liitossa on se joka puolustaa jäseniään?

        Ei kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka kehtaa lihottaa isoilla jäsenmaksuilla liiton syöttiläitä, nytkin SAK:n johtaja Eloranta seikkailee samaan aikaan Afrikassa kun pienemmät kihot telkkarissa keuhkoo lakoillaan.

        No mitä siitä.kumma kun nuo isopalkkaiset ei keuhkoa pomojensa matkoista jotka omalle liitolleen makselevat. Siis matkustella ei saa kuin isot ja rikkaat ,varsinkin jos on oikeistolainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä samaa mieltä siitä, että liiton johtajien palkat ovat perseestä!

        Niinhän ne on ministerienkin. Totta. Suurimmat palkat on aEK n liittojen pomoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa lukuja oikeistoa äänestävä pienipalkkainen.

        Katoppa lukuja omalla kohallasi kuinka hyvin ammattiliitot ovat asiat hoifaneet.


    • Anonyymi

      Ammattiliitot ovat lusmupunikkien suojatyöpaikkoja, kommunistidemarismin käsikassara.
      Nytkin kansa äänesti väärin ja demarit alkoivat heti uhoamaan kuinka syksyllä aletaan lakkoilemaan.
      Kesällä pidettiin älämölöä rasismista ja nyt sitten aletaan kusemaan omiin housuihin.

      Säälittävää vallanhimoa ja putinilaista propagandaa.

    • Anonyymi

      Melko tyhmä täytyy olla, jos ei tiedä miksi Loimaan kassaan koko ajan lähtee porukat.

      • Anonyymi

        Köyhät kuuluu Loimaan kassaan.


      • Anonyymi

        Melko tyhmä täytyy olla jos ei tiedä että ammattiliittoihin liittyminen kasvaa näinä perkeleelisimä aikoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko tyhmä täytyy olla jos ei tiedä että ammattiliittoihin liittyminen kasvaa näinä perkeleelisimä aikoina.

        Ja silti jäsenmäärät vähenee koko ajan !


    • Anonyymi

      AY-liikkeen kuuuluisin olla neutraali, puolueista riippumaton edunvalvontajärjestö. Politiikka ei kuulu edunvalvontaan.Ajaa työntekijöiden asiaa.Suomessa on sanan ja kokoontumisen vapaus,koskee kaikkia kansalaisia. Ulosmarssit joka risahduksesta ei hyödytä ketään. Irtisanomiset ja paikalliset sopimiset ,niistä vielä väännetään pitkään,ehkä työtuomioistuimessa.

      • Anonyymi

        Juuri noin, ammattiittojen tehtävä on pitää työntekijöiden puolta eikä edistää vasemmistolaista aatetta, ammattiliitot tukevat isolla rahalla esim. Demareita , rahoilla jotka osittain kerätty jäsenmaksuilla, ammattiliitoilla jättiomaisuudet esim. asunnoissa, eivät joudu maksamaan minkäänlaista veroa omaisuudestaan, Vasemmisto vaatiikovaan ääneen että yhtiöiden tuotoista pitää maksaa veroa mutta liittojen omaisuuden tuoton jättävät rauhaan koska liitot vousivat muuten lopetta puolueiden tukemisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin, ammattiittojen tehtävä on pitää työntekijöiden puolta eikä edistää vasemmistolaista aatetta, ammattiliitot tukevat isolla rahalla esim. Demareita , rahoilla jotka osittain kerätty jäsenmaksuilla, ammattiliitoilla jättiomaisuudet esim. asunnoissa, eivät joudu maksamaan minkäänlaista veroa omaisuudestaan, Vasemmisto vaatiikovaan ääneen että yhtiöiden tuotoista pitää maksaa veroa mutta liittojen omaisuuden tuoton jättävät rauhaan koska liitot vousivat muuten lopetta puolueiden tukemisen.

        Pelkästään Kojamon asuntojen arvo yli 5 miljardia, liitot omistavat Kojamosta yli puolet, Kojamon liikevoitto 2021 oli 1.3 miljardia.Kojamo on entinen VVO eli Valtakunnallinen Vuokra Osuuskunta joka perustettiin 60 luvun lopulla ja sen piti olla voittoa tavoittelematon osuuskunta joka rakentaa vuokrataloja etupäässä liittojen jäsenille, ensi alkuun vuokrat olivatkin edullisimmasta päästä, nykyään selvästi yli keskitason, verovaus yhtiölle joka takoo yli puolen miljardin vuosituottoa liitoille on vastoin kaikkia sääntöjä, toivottavasti Orpo poistaa verottomuuden.


      • Anonyymi

        Mutta Kuule kun se jo on. Meitä on eripuolueen äänestäjiä kaikissa liitoissa. Kunhan se on oman alan liitto.on suorastaan älytöntä väittää että sadat tuhannet eri liittoihin kuuluvat ovat samaa puoluetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkästään Kojamon asuntojen arvo yli 5 miljardia, liitot omistavat Kojamosta yli puolet, Kojamon liikevoitto 2021 oli 1.3 miljardia.Kojamo on entinen VVO eli Valtakunnallinen Vuokra Osuuskunta joka perustettiin 60 luvun lopulla ja sen piti olla voittoa tavoittelematon osuuskunta joka rakentaa vuokrataloja etupäässä liittojen jäsenille, ensi alkuun vuokrat olivatkin edullisimmasta päästä, nykyään selvästi yli keskitason, verovaus yhtiölle joka takoo yli puolen miljardin vuosituottoa liitoille on vastoin kaikkia sääntöjä, toivottavasti Orpo poistaa verottomuuden.

        Ei poista. Siksi että EKn liitot on samassa asemassa. Siitä tehtiin esitys muutama vuosi sitten. Häkämies kumppaneineen tyrmäsi esityksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Kuule kun se jo on. Meitä on eripuolueen äänestäjiä kaikissa liitoissa. Kunhan se on oman alan liitto.on suorastaan älytöntä väittää että sadat tuhannet eri liittoihin kuuluvat ovat samaa puoluetta.

        SAK:n alaiset liitot ovat jokaikinen vasemmiston 100% hallinnassa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei poista. Siksi että EKn liitot on samassa asemassa. Siitä tehtiin esitys muutama vuosi sitten. Häkämies kumppaneineen tyrmäsi esityksen.

        Älä valehtele !


    • Anonyymi

      Ennen työläisillä ja liitoilla oli selvät, isot tavoitteet joiden puolesta taistella, työaika, työturvallisuus, työolosuhteet, syrjiminen , selkeä riisto, olosuhteet paranivat pikkuhiljaa ja työläisetkin pystyivät hankkimaan omakotitalon, kulkuneuvon, lapsilleen koulutusta, etelänmatkoja, jopa kesämökin.Nykyään liittojen pitää olemattomista asioista nostaa iso metakka jotta saavat huomiota jäseniltään ja että liiton herrojen isopalkkaiset virat eivät vähene, johtajien palkat monikertaiset verrattuna esim. kansanedustajien palkkaan, parhaat tienaa enemmän kuin pääministeri, siinä sitä on pienipalkkaisten duunarien edunvalvovat.

      • Anonyymi

        Just näin


      • Anonyymi

        Ei käy kateeksi yhtään jonkun isot palkat ,mutta se harmittaa jos ei työssä enää saa normaaleja etuja jotka työväki on taistellut. Minä ajattelen itseäni ,en muitten palkkoja.


    • Anonyymi

      Alottajan kaltaiset vois kokeilla omia lääkkeitään ja perustaa palkkoja maksava yritys!

      Ajatella, loppuis kerralla kitinä etuuksista.

    • Anonyymi

      Liekkö montakin palstan lukijaa haavoittunut tai jopa kuollut nuissa kuuluisissa työtaisteluissa ?

      • Anonyymi

        Yhtä monta kuin 2022 vappumarssilla Ämmänsaaressa.


      • Anonyymi

        Lue historiaa. Jätä hetkeksi seiska ja persulehti lepäämään.ei ne sieltä mihinkään karkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue historiaa. Jätä hetkeksi seiska ja persulehti lepäämään.ei ne sieltä mihinkään karkaa.

        Historiaa voi ite kukin muistella niin pitkälle kuin kehtaa mutta minulle ratkaisee nykyisyys ja pienen pätkää tulevaisuus, historioitsijat muistelkoon mitä haluavat.


    • Anonyymi

      Ammattiliitoilla, kirkolla ja vasemmistolla ollut aikansa joka on mennyt ohi, enää ei pelottelu, uhkailu ja valehtelu uppoa kansaan niin helpisti kuin ennen koska tietämys ja sivistystaso on noussut.

      • Anonyymi

        Helpistikkö heppisikin nousee?


      • Anonyymi

        Ai on vai ? Näyttääkö jossain kohtaa siltä? Kyllä suomen kansa on taantumassa 1800 luvulle.


    • Anonyymi

      Mulla isä-vainaa kaatu työtaistelussa, ol laitanna lipokkaat talviliukkailla ja saatto olla kyllä pikkupäissäänkin niin pyllähti nurin, oli noussut ylös, puistellut lumet palttoostaan heristänyt nyrkkiä ja huutanna että saamarin lahtarit minkä teitte.

      • Anonyymi

        Jäikö sairaseläkkeelle?


    • Anonyymi

      Mitään taisteluja ollut enää 30 vuoteen koska ammattiliitot antautuivat, metalliliitto myi kahvitauot, irtisanomisten erorahat, hyväksyi Sipilän kikyn, liittokohtailla korotuksilla hyvä kun pastilliaskin sai, ainoo mikä on kohonnut nii jäsenmaksut ja liiton johtajien palkat.

    • Anonyymi

      Kaikki vain liittoon!

    • Anonyymi

      Totta kait samat edut kuuluu kaikille!
      Ammattiliittoon kuuluminen ei voi taata kenellekään mitään lisäetuja. Itse kuulun ''Loimaan kassaan'' jo kolmattakymmenettä vuotta. Haluan kuitenkin samat edut kuin muutkin kollegani, koska teen ainakin saman verran työtä kuin jonkun järjestön jäsenetkin.
      Onneksi pomo on huomannut, että mulla ''tierat lentää' normaalia tiuhempaan tahtiin, joten olen päässyt neuvottelemaan vähän parempaa liksaa noin niinkuin pöydän alta.

      • Anonyymi

        Höoöhöoö! Ei Kelalta anneta parempaa liksaa sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höoöhöoö! Ei Kelalta anneta parempaa liksaa sinulle.

        Näin juuri. Aina löytyy noita leukailijoita. Kohta se kirjoittaa että pomo ostaa joululahjaksi katumaasturin. Mutta saipa minut ihan ääneen nauramaan


    • Anonyymi

      Loimaanliitto on nyt suurin liitto, SAK valehteli jäsenmääränsä 300 000 suuremmaksi kunnes tutkijat paljastivat oikean luvun.

      • Anonyymi

        Se ei ole mikään Loimaan liitto. Työttömyyskassa.


      • Anonyymi

        Jokainen voi tarkistella lukuja. Eri asia koituuko niistä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole mikään Loimaan liitto. Työttömyyskassa.

        Ottiko eteen kun yritit päteä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottiko eteen kun yritit päteä ?

        Ei, koska olen nainen. Ei täällä vain miehet kirjoita. Enkä yritä päteä. Se on fakta, että YTK ei kuulu ammattiyhdistysliikkeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottiko eteen kun yritit päteä ?

        Sovinismi se vain elää..... kumma että luullaan kaikkien olevan miehiä, jotka täällä kirjoittaa!@@@@@@@!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, koska olen nainen. Ei täällä vain miehet kirjoita. Enkä yritä päteä. Se on fakta, että YTK ei kuulu ammattiyhdistysliikkeeseen.

        No ei tietenkään kuulu ! Valehtelet sukupuolesikin, olet taatusti nyrkki queer.


    • Anonyymi

      Ammattijärjestöt on Suomen pahin syöpä. Täällä punaisessa Kainuussa idiootit eivät ymmärrä pitää edes suutaan kiinni.

    • Anonyymi

      Liittyisin heti Varsovsn liittoon mutta ei valitettavasti ole enään mahdollista. Täytyy yöllä liittyä vaimooni ja olla lusikassa sit aamuun saakka

      • Anonyymi

        Sitsit.


      • Anonyymi

        Ei siihen koskaa ole voinut yksityishenkilö liittyä ! 😅


    • Anonyymi

      Sanna Marin, tuo työväenliikkeen ihana keulakuva nauttii olostaan aurinkorannalla pienen pienissä bikineissä, eespäin toverit, alas porvarit !

      • Anonyymi

        Jokainen ammattiliittoon kuulumaton on loinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen ammattiliittoon kuulumaton on loinen.

        Jokainen ammattiliittoon kuuluva on loinen.


      • Anonyymi

        Ja Linnan jatkot jauhoilla.


      • Anonyymi

        Sanna saa kulkea missä huvittaa. Kumman kauan meni kun Sannan persu mainitsi. Voi hitto ,tais olla ennätys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Linnan jatkot jauhoilla.

        Voi rassukka. Voi voi. Sanna seuraavana päivänä luennoimassa Los Angelesissa. Jauhoissa ? Kyllä se tuo tyhmyys on ihmisissä paha puoli ja kun siihen liitetään ilkeys ,juorut sekä katkeruus ,sillä on tappava vaikutus.


      • Anonyymi

        Samppanjasososialisti Marin, kuten Kreeta Karvala osuvasti IL kirjoitti.😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi rassukka. Voi voi. Sanna seuraavana päivänä luennoimassa Los Angelesissa. Jauhoissa ? Kyllä se tuo tyhmyys on ihmisissä paha puoli ja kun siihen liitetään ilkeys ,juorut sekä katkeruus ,sillä on tappava vaikutus.

        Kenet se tappaa? Saahan se sateenkaari hminen liitteine tisseineen puhua paskaa. Keskisormen osoitus todella Niinistölle nämä jatkot. Jotkut ihmiset vain ovat raivostuttavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi rassukka. Voi voi. Sanna seuraavana päivänä luennoimassa Los Angelesissa. Jauhoissa ? Kyllä se tuo tyhmyys on ihmisissä paha puoli ja kun siihen liitetään ilkeys ,juorut sekä katkeruus ,sillä on tappava vaikutus.

        Kyllä se on tyhmä , joka yrittää keltaisella asulla kiillottaa kilpeään. Sanna on luuseri littana, anorektikko ja sosialisti - muka. Porvari se on ja paha!!!
        T. Nainen kuppi F85!


    • Anonyymi

      Mitähän taisteluja nykyään vielä töissä olevat ovat käyneet?

      • Anonyymi

        Ei mitään. Olemme saaneet kaiken valmiina. Kiitos mummot ja ukit ,jotka jo olette mullan alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään. Olemme saaneet kaiken valmiina. Kiitos mummot ja ukit ,jotka jo olette mullan alla.

        Juuri näin. Sotien veteraanin jälkeläinen sanoo samoin.


    • Anonyymi

      Yksi selvä syy miksi porukka vähenee ammattiliitoissa on että ammattiliittot eivät enää pysty sanelemaan työpaikoilla pakkoliittymistä liittoon, aikoinaan ainakin etelän rakennustyömailla oli pakko kuulua liittoon, jos et suostunut siihen niin luottamusmies ilmoitti vastaavalle mestarille että perseet on penkissä kunnes työntekijä on siirretty työmaalta pois.

      • Anonyymi

        Jep, ay-liikkeen ongelmaksi tulee sen sisäsiittoisuus, siellä ei oikein tunnuta ymmärtävän sitä, että ei ay-liikkeen osana oleminen voi olla mikään peruste sille että he alkavat keräämään ylimääräisiä etuja itselleen sellaista tahtia että muiden työpaikkojen rahoitus lopetetaan sen takia.

        Ay-liike tekisi paljon viisaammin, kun ei alkaisi haastamaan riitaa muiden (työpaikkoja tarvitsevien) kansalaisten kanssa.

        Ay-liike tekisi paljon viisaammin kun hoitaisi omat riitelynsä ja kilpailunsa siellä, missä siitä olisi oikeastikin hyötyä, ja tämä tarkoittaa etenkin viennin kaltaisia aloja, joiden toiminta on oltava riittävällä tasolla jotta kannattavan toiminnan kautta voidaan saada rahoituspuoli kuntoon.

        Niin kauan, kun ay-liikeläiset haastaa riitaa heidän joukkoihinsa kuulumattomia vastaan, vähentäen niiden muiden työpaikkojen rahoitusta, niin kauan ay-liike sahaa myös omaa oksaansa.

        Valtio ei tule mitenkään pakottamaan ketään ay-liikkeen ulkopuolista tekemään ay-liikeläisten töitä alehintaan, koska se on yksinkertaisesti lainvastaista toimintaa, ei edes työvoimapoliittisin toimin voida noin tehdä (vaikka sitä siitä huolimatta harjoitetaan, se ei kuitenkaan tarvitse muuta kuin hallintokanteluita lainvastaisesta toiminnasta)


    • Anonyymi

      Hölmöjä idiootteja ne ay-liikeläiset, jotka jotenkin kuvittelee, että he "taistelevat" itselleen paremmat palkat ja paremmat edut kuin muulle kansalle saadaan.

      Tämä on yksi niitä ydinsyitä, miksi työttömyys alun alkaenkin kasvaa, koska tuollaiset ay-liikeläiset edistää omilla päätöksillään sitä tilannetta jossa ay-liikeläinen on ylipalkattu ja samaan aikaan rahoitus työpaikoille ja investoinnit ajetaan alas.

      Ay-liikeläinen ei ehkä ymmärrä sitä, että ei päätösvalta muiden työpaikkojen rahoituksesta kuulu hänelle?

      Tokihan työpaikkojen rahoituksesta tekee päätökset yhdessä hallitus, elinkeinoelämä ja ay-liike, ja epäilemättä jokainen osoittelee sormella toisiaan, mutta tosiasiallisesti, jokainen ottaa omilla päätöksillään osaa siihen toimintaan, jossa suomalaisten työpaikoilta poistetaan rahoitus.

      • Anonyymi

        "jokainen ottaa omilla päätöksillään osaa siihen toimintaan, jossa suomalaisten työpaikoilta poistetaan rahoitus."

        p.o.

        "jokainen em. eturyhmistä omilla päätöksillään ottaa osaa siihen toimintaan, jossa suomalaisten työpaikoilta poistetaan rahoitus."


        On turha syytellä ulkopuolisia siitä jos työpaikkoja ei rahoiteta, samaan aikaan ne työpaikkoihin tarvittavat rahat kuitenkin jaellaan kaikenlaisena ylimääräisenä etuna em. ryhmille, elinkeinoelämälle, ay-liikkeelle ja hallituksen joukoille. Kaikki nuo kolme ryhmää ovat syyllisiä siihen, että Suomessa ei riitä työpaikkoihin rahoitusta.


    • Anonyymi

      Ay-liikeläistä kovasti kiukuttaa jos muutkin laittavat työehtoihinsa ay-liikkeen linjaamia vaatimuksia, ja sitten väitetään että eihän niitä ay-liikkeen vaatimuksia saisi muut tehdä?

      Aivan varmasti ay-liike toimii täysin samoin, jos muilla alkaa palkkaukset ja edut nousemaan riittävästi, niin heti on ay-liike jakamassa itselleen lisää etuuksia siksi että jollain muullakin on enemmän.

      Ay-liike itse asiassa on tällainen sisäsiittoinen etujenkasvattamisporukka kokonaisuutenakin, jos yksikin ay-liikeläinen jossain Suomen perähikiällä neuvottelee itselleen vähänkin paremmat edut, samantien tulee perässä 2 miljoonaa muutakin ay-liikeläistä kaikki vaatimaan itselleen ne samat paremmat edut - ja yleensä vähän enemmänkin.


      Kannattaisiko ay-liikeläisten nyt ensin sopeutua siihen, että jokainen työpaikkaa tarvitseva suomalainen saisi vapaasti valitsemansa työpaikan aivan kuten laissa sitä vaaditaan, eikä alettaisi ensimmäisenä tuhoamaan kotimaisten työpaikkojen rahoitusta?

      Riidelkää mieluummin sen puolesta että rajat ylittävästä kaupasta pitää saada enemmän suomalaisten hyödyksi.

    • Anonyymi

      Kostamuksen ''työläiset'' aikoinaan istui perseellään niin kauan, että työväenhenkinen E-Osuuliike sai ainoana pitää ruokalaa ja kauppaa Kostamuksessa. Toki sinne myös Kuhmolainen Rusanen sai kaupan ja raflan perustaa, mutta duunarit kielsi siellä asioimisen muilta kuin ''toimihenkilöiltä''
      Palkkioksi työväki sai syödä saatanan pahaa ruokaa lounasruokaloissaan ja ostaa vanhentuneita elintarvikkeita E-kaupasta. No, eipä mittään, työväki yökki ja ripuloi, mutta katsoi voittaneensa taistelun työväen Osuusliikkeen puolesta!
      Voe vitttu kun naurattaa vieläkin!

      • Anonyymi

        Joo, ay-liikkeellä ei oikein tunnu olevan ymmärrystä siitä, että ei edes ay-liikkeellä pitäisi olla sellaista neuvottelumahdollisuutta että ay-liike alkaisi päättämään Suomessa palkkatyöpaikkojen määrät.

        Oikein harvinaisen typerää toimintaa jos ay-liike alkaa osana omaa neuvottelukulttuuriaan tärvelemään muiltakin työpaikat jos ei saa itselleen jotain mahdotonta etua lisää.

        Mitä pikemmin ay-liikeläiset alkaa hoitamaan nämä neuvottelunsa siten, että ei tärvellä omia suomalaisten työpaikkoja, sen parempi. Kyllä ay-liike siinä voittaa joka tapauksessa itsekin, mutta jos poistettaisiin edes tuo kulttuuri jossa kiristetään muita työpaikkojen rahoituksen poistumisella, se on oikein todella typerä koko maan vastainen idea.

        Hallituksenkin soisi poistuvan pikkuhiljaa Etelärannan porvarilinnakkeesta, maan hallituksen tehtävä ei ole olla mikään elinkeinoelämän erityissuojelija, vaan maan hallituksen tehtävä on hoitaa koko maan ja koko kansan asioita, ja varsinkin palkkatyöpaikkojen rahoituksessa on Suomessa todella isoja puutteita, kun ei tunnu menevän jakeluun se asia että kansalaiset itse on se väki, joka ne päätökset niistä työpaikkojen valinnoista tekee, ei kukaan muu. Hallituksen tehtävä on vain huolehtia rahoituksen uudelleenjakamisesta rajojen sisäpuolella niin kauan kun työpaikkoja vielä jossain tarvitaan.


      • Anonyymi

        Taidat vedellä jo viimeisiä. Paljonko mittarissa? 90 ehkä. Mutta pahaa sisua riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat vedellä jo viimeisiä. Paljonko mittarissa? 90 ehkä. Mutta pahaa sisua riittää.

        Käyhän ensin koulusi kunnialla loppuun ja kysele sitten.


    • Anonyymi

      Se on sama vika noilla liitoilla ja kirkolla, ei vaan enää uppoa kansaan aivopesu joka perustuu pelotteluun ja jäsenkato kertoo siitä, SAK mainosti itseään muutama vuosi sitten miljoonan jäsenen etujärjestönä, nyt puolimiljoonaa jäsentä mutta herrojen määrä pysyy samana ja palkat vain nousee, vielä kunhan liitoilta poistuu bisneksistä verottomuus niin se on lorun loppu.

    • Anonyymi

      Varmasti kova työntekijä pärjää ilman liittoa, mutta olen sillä kannalla, että joukkovoima puolustaa keskimäärin kaikkien asemaa.

      • Anonyymi

        Kansalaisten järjestäytyminen on täysin lain mukainen oikeus, jolla huolehditaan siitä että neuvotteluvoima saadaan tasapainoon.

        Ongelma syntyy vain siitä, että nämä samaiset joukot alkavat käyttämään joukkovoimaansa omiin neuvotteluihinsa nähden täysin ulkopuolisia vastaan.

        Kärjistäen voisi sanoa että jos perunan viljelijöitä olisi riittävän paljon, he voisivat yhteisellä joukkovoimallaan ajaa Suomessa kaiken muun toiminnan paitsi perunan viljelyn alas.

        Tämä on asia johon pitää voida hallituksenkin vaikuttaa mm. verotuksella, eikä asiaa voida hoitaa siten että hallitus nöyristelee sen enempää ay-liikettä kuin elinkeinoelämääkään, vaan raha pitää kyetä hallituksen päätöksillä palauttamaan takaisin myös em. perunanviljely -esimerkin estämiseksi myös kaikille niille muille toimialoille työpaikkoja rahoittamaan, jossa sille työlle ja rahoitukselle on tarve.


    • Anonyymi

      Nyt nämä liittojen jättipalkkaa nauttivat lakkoilevat hallitusta vastaan joka viis veisaa näitä tynkälakoista, ainoat jotka kärsivät rettelöinnistä ovat työnantajat, siis aivan ulkopuolinen taho, he kun kärsivät niin loppujen lopuksi suurin kärsijä ovat työntekijät.

      • Anonyymi

        Jättipalkkaa nauttivat liittojen johtajat.


    • Anonyymi

      Sanna Marin on hyvä runkoinen emäntä. Tisulit sais olla hieman isommat. Olisin valmis hänen kanssaan rantalomaa viettämään.

      • Anonyymi

        Sanna on liian laiha työväen edustaja, vaikka toki työväki on nälkiintymiseen tottunut. Nykyaikana on jo saavutettu niin hyvät edut, että duunarillakin on vara lihottaa akkansa kypsän naisen mittoihin. Itsekin ole vain formutimpuri, mutta silti sain eukkoni pidettyä tyskässä lihassa, painoa on toistasataa kiloa.
        Kyllä ay-liike on sentään jotain saanut aikaan.


      • Anonyymi

        Luuranko on Marin. Merjalla on lihaa mistä ottaa kii.


      • Anonyymi

        Siitä vaan. Nainen kuin kansanlaulu: 🤣ei laaksoa ei kukkulaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä vaan. Nainen kuin kansanlaulu: 🤣ei laaksoa ei kukkulaa

        Eikö tuleekin hyvä olo kun saa naisten lihavuuden ja laihuudet arvostella. Joko menit läpi oman sukusi ? Ai etkö? No alapa nyt.Ai niin ,tehän oottekin koko klaani mittojen mukaan . Ei lihavia ,ei laihoja ,ei rumia ,eikä sairaita. Juu niin sen täytyy olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tuleekin hyvä olo kun saa naisten lihavuuden ja laihuudet arvostella. Joko menit läpi oman sukusi ? Ai etkö? No alapa nyt.Ai niin ,tehän oottekin koko klaani mittojen mukaan . Ei lihavia ,ei laihoja ,ei rumia ,eikä sairaita. Juu niin sen täytyy olla.

        Sinullahan on selvästi skitsofrenia kun iteksesi jutustelet.


    • Anonyymi

      Nyt talven aikaan meinaan tehdä katiskoja puhdetöinä. Tulisikohan Merja käymään kylässä kun pitäs saada hyvä katiskan malli. Voisi saunan lauteilta sitten mitat ottaa. Miten tuon nieluaukon mitat menikään.

      • Anonyymi

        TIdat ajatella Merjan kanssa saunanlauteilla muuta kuin nielun mittaa!!🫂🫂


      • Anonyymi

        Kuka Merja on paras ? Taitaa olla monta sataa Merjaa valittavana.


    • Anonyymi

      Aenahan liittoon kuulumattomille löäyttyy keinot savustaa ulos.

    • Anonyymi

      Orpon hallitus haluaa murskata työehtosopimuksen, rajata lakko-oikeuden 1 päivään ja lakkauttaa irtisanomissuojan kaiken muun lisäksi.
      Samaan aikaan rahaa riittää Ukrainan hävityn sodan tukemiseen ja kehitysapuun korruptoituneille Afrikan maille.

      • Anonyymi

        Eihän nuo rajaukset mitään maksa ! Väitteesi että hallitus vaatisi lakko-oikeuden rajaamisesta 1 päivään ja irtisanomissuojan lopettamista ovat 100% valetta, Orpon hallitus yrittää parhaansa mukaan vähentää rahavirtaa Afrikan maille, virtaa jota vihervasemmisto kasvatti holtittomasti.


      • Anonyymi

        Kyllä se näin on. Eipä arvannut, että susi se on lampaan vaatteissa. Ne on tuollaiset hymypoijat kaikista pahimpia. Ja akka vielä Puolangalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se näin on. Eipä arvannut, että susi se on lampaan vaatteissa. Ne on tuollaiset hymypoijat kaikista pahimpia. Ja akka vielä Puolangalta.

        No ei varmaan ole tuollaiset suunnitelmat, padkaa jauhatte !


      • Anonyymi

        Ei käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nuo rajaukset mitään maksa ! Väitteesi että hallitus vaatisi lakko-oikeuden rajaamisesta 1 päivään ja irtisanomissuojan lopettamista ovat 100% valetta, Orpon hallitus yrittää parhaansa mukaan vähentää rahavirtaa Afrikan maille, virtaa jota vihervasemmisto kasvatti holtittomasti.

        Hahahahaaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei varmaan ole tuollaiset suunnitelmat, padkaa jauhatte !

        Padkaa padkaa sitäpä juuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nuo rajaukset mitään maksa ! Väitteesi että hallitus vaatisi lakko-oikeuden rajaamisesta 1 päivään ja irtisanomissuojan lopettamista ovat 100% valetta, Orpon hallitus yrittää parhaansa mukaan vähentää rahavirtaa Afrikan maille, virtaa jota vihervasemmisto kasvatti holtittomasti.

        Paskan katku. Jos leikkaukset menevät läpi, niin Suomussalmikin nostaa työttömyysasteen 25b% .
        Työpaikat vähenevät koko ajan ja miten suojaisan poisto lisää työllisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskan katku. Jos leikkaukset menevät läpi, niin Suomussalmikin nostaa työttömyysasteen 25b% .
        Työpaikat vähenevät koko ajan ja miten suojaisan poisto lisää työllisyyttä.

        Vai nostaa ? Mitenkä se tapahtuu ?


    • Anonyymi

      Ammattiliitot lopettaa kokonaan.

      • Anonyymi

        Niin joutaa, punikkien käsikassaroita.


    • Anonyymi

      On oikein.

    • Anonyymi

      Kuolinkouristuksissaan liitot puuhaa lakkoja hallitusta vastaan. Kun kuulin ensi viikolla toteutettavasta työnseisauksesta, erosin saman tien teollisuusliiton jäsenyydestä. Menen normaalisti työhöni, antaa kommmunistien seistä viimaisella torilla mieltään osoittamassa.
      Ennen äänestin demareita, mutta viime vaaleissa persuja. Meillä on hyvä hallitus, eikä minusta sitä vastaan tarvitse lakkoilla.
      Työnantajaa vastaan yleensä lakkoillaan. Hallitusta vastaan lakkoillaan vain jos halutaan vallankumousta. Sitä ei meillä tarvita.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse arvailla kun tietää että olet tyhmä persu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse arvailla kun tietää että olet tyhmä persu.

        Sinä olet tyhmä punikki, katsot varmaan rinta rottingilla kun SAK pyörittää jäsenmaksujen turvin hallituksen vastaista propagandaa televisiossa "tietoiskussa".


    • Anonyymi

      Eihän se oikein ole mu ny paikallisensopimisen aikana he tuskin saavat liiton tukea taakseen voitaneen kysyä kannattaisiko kuulua liittoon useimmat suomessa työskentelevät virolaisetkin näes kuuluvat liittoon joillakin heistä on jopa paremmat palkat kun monellakaan suomalaisella mu heiltä si taas toisaalta vaaditaankin kenties hieman enemmän palkkansa eteen

    • Anonyymi

      Yrittäjänä kysyn yksinkertaisen kysymyksen teiltä kaikilta?
      Mikä on sen taudin nimi Suomessa, jonka sairastaminen kestää tasan yhden vuorokauden, mistä nyt tuntuu nyt kenkä puristavan.
      Ruotsissa tämä sama tauti ei aiheuta työnantajalle mitään kustannuksia .
      Nyt on tanssit tanssittu ja on työn teon vuoro.
      Julkisen sektorin koko on ylittänyt "kriittisen massan" edellisen hallituksen Sanna Marinin Sdp kaudella. Suomen valtio otti 3,5 vuodessa vanhojen 100 miljardia 100.000.000.000 €) velkojen päälle uuta velkaa 40 mrd. Ymmärrätekö te , että sitä on nyt 140 .000.000.000 €. pelkästään valtiolla.
      SAK:ssa (äärivasemmalla) ollaan tyytymättömiä vaalitulokseen (demokratiaan) ja hallituksen kokonpanoa on muutettava, jos ei muuten niin sitten YLEISLAKKO.
      Oletko valmis ja säästänyt pahan päivän varalle.
      Nyt ei leikata nyt nollataan, kun konkurssitsunami iskee ja viimeisetkin yrittäjät (äärioikeistolaiset) siirtävät kaiken sen työn (työpaikat) pois täältä minkä ikään kykenevät ja ennättävät.

      • Anonyymi

        Tuo vuorokauden kestävä tauti on punatauti jota ei paranna mikään.


      • Anonyymi

        Vihervasemmistolle olisi painajainen jos he joutuisivat seuraavien eduskuntavaalien jälkeen perustamaan hallituksen, nyt rakkilauma Kurvisen, Mäkysen ja Saramon johdolla louskuttavat ihan kuin heidän puolueiden toimilla edellisessä hallituksessa ei olisi ollut mitään vaikutusta maan nykyiseen ahdinkoon.


    • Anonyymi

      Housut voi toki ojentaa pois ilman sinisilmäistä mörökölliäkin toisin kuin lähi- idässä. Siellä voi irrota pääkin.

    • Anonyymi

      Minä en ala enää lakkoilemaan teollisuusliton pamppujen puolesta!
      Mitästä tyhjää, seistä nyt tuulisella torilla pakkasessa kuuntelemassa herrojen propagandaa.
      Työnantajaa vastaan voisin lakkoilla, mutta en laillisesti valittua hallitusta vastaan!
      Menen työhön ja nautin työnteosta. Samalla kirjoitan eroviestin liittoon.

    • Anonyymi

      Vauraissa maissa on vahva ay-liike, mutta ei sellainen joka määrää, mikä puolue saa olla hallituksessa ja mikä ei
      Demokratiassa valta jaetaan vaaleissa ja ay-liikkeen tehtävä ei ole vallankumous ja kommunismi-aatteen edistäminen kuten tämän päivän Suomessa .

    • Anonyymi

      Minä kysyn kanssa nyt yhden kysymyksen oppositiopuoleita äänestäneiltä,miksi Marinin hallituspohja ei saanut viime vaaleissa niin suurta kannatusta että se jatkaisi nytkin jos se kerran oli niin hyvä.

    • Anonyymi

      Vaan mistäs se työnteettäjä/antaja tietää mitä/mikä meno on työmaalla kun ei ole paikalla? Eppäilen, että suulaimmat ovat äänessä kun pomo on paikalla. No ehkä ne äänekkäämmät osaa tehdä töitä, eikä kälättää pomon kanssa.

    • Anonyymi

      Ay-liike on vihervasemmistolainen, eikä hoida työntekijöiden etua . Esim. ulkomaisen orjatyövoiman käyttäminen on täysin suomalaisen työntekijän edun vastaista . AY-liike polkee itse säätämänsä työlainsäädännön katsomalla rikkeet läpi sormien .

      • Anonyymi

        Rakennuksilla alkoi 80 ja 90 luvun taitteessa kukoistaa tämä ämpärifirma bisnes jolloin mitä hämärimpiä aliurakoitsijoita ilmestyi työmaille, nämä firmat jättivät kaikki lakisääteiset maksut maksamatta ja palkat maksoivat pimeänä, sama peli jatkuu entistä laajempana nyt pääosin ulkolaisin voimin, Rakennusliitolla oli ja on ehkä vieläkin toimitsijoita kuin Villkilässä kissoja mutta asialle ei juurikaan ole tehty mitään reilun 40 vuoden aikana, nyt vaan päivittelevät kun ennen arvostettuihin ammatteihin ei ole tulijoita eikä kyllä oikein koulutustakaan.Rakentamisen laatu on pitkälti kiinni työntekijöiden ammattiylpeydestä jota näiltä ulkolaisilta keikkatyöntekijöiltä ei tietenkään voi edes vaatia.Liittoa saa syyttää työnantaja puolen kanssa yhdessä täydellisestä välinpitämättömyydestä että asiat rakennyksilla on tässä jamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakennuksilla alkoi 80 ja 90 luvun taitteessa kukoistaa tämä ämpärifirma bisnes jolloin mitä hämärimpiä aliurakoitsijoita ilmestyi työmaille, nämä firmat jättivät kaikki lakisääteiset maksut maksamatta ja palkat maksoivat pimeänä, sama peli jatkuu entistä laajempana nyt pääosin ulkolaisin voimin, Rakennusliitolla oli ja on ehkä vieläkin toimitsijoita kuin Villkilässä kissoja mutta asialle ei juurikaan ole tehty mitään reilun 40 vuoden aikana, nyt vaan päivittelevät kun ennen arvostettuihin ammatteihin ei ole tulijoita eikä kyllä oikein koulutustakaan.Rakentamisen laatu on pitkälti kiinni työntekijöiden ammattiylpeydestä jota näiltä ulkolaisilta keikkatyöntekijöiltä ei tietenkään voi edes vaatia.Liittoa saa syyttää työnantaja puolen kanssa yhdessä täydellisestä välinpitämättömyydestä että asiat rakennyksilla on tässä jamassa.

        Noinhan se suomalainen ammattitaito ajetiin alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakennuksilla alkoi 80 ja 90 luvun taitteessa kukoistaa tämä ämpärifirma bisnes jolloin mitä hämärimpiä aliurakoitsijoita ilmestyi työmaille, nämä firmat jättivät kaikki lakisääteiset maksut maksamatta ja palkat maksoivat pimeänä, sama peli jatkuu entistä laajempana nyt pääosin ulkolaisin voimin, Rakennusliitolla oli ja on ehkä vieläkin toimitsijoita kuin Villkilässä kissoja mutta asialle ei juurikaan ole tehty mitään reilun 40 vuoden aikana, nyt vaan päivittelevät kun ennen arvostettuihin ammatteihin ei ole tulijoita eikä kyllä oikein koulutustakaan.Rakentamisen laatu on pitkälti kiinni työntekijöiden ammattiylpeydestä jota näiltä ulkolaisilta keikkatyöntekijöiltä ei tietenkään voi edes vaatia.Liittoa saa syyttää työnantaja puolen kanssa yhdessä täydellisestä välinpitämättömyydestä että asiat rakennyksilla on tässä jamassa.

        Alalle on tullut firmoja, joissa pestään huumerahaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alalle on tullut firmoja, joissa pestään huumerahaa .

        Ollut jo kauan, esim. moottoripyörä sakkia.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1336
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      914
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      829
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      784
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      783
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      754
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe