Jos on yrittäjiä kenellä on vaikeuksia löytää

Anonyymi-ap

Tunnollisia työntekijöitä...autan hieman siis uskovaisia yrittäjiä.

Kun on se työhaastattelu virallinen tai epävirallinen niin sen haastattelun päätteeksi kysy siltä : haluuksä 100€?

Se vastaus paljastaa sen tunnollisuuden...

Ei siihen varmaan oikeeta vastausta ole, mutta yrittäjät varmaan haluu kuitenkin kuulla sen...

Tunnollisuus on tärkein luonteen piirre työntekijällä. Siitä sitten seuraa muu, ahkeruus yms... luonnetta ei voi muuttaa...selvittäkää ensiksi luonne, sen jälkeen käytäntö...

53

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eräälle yrittäjälle...jonka kanssa juttelin äsken, en kerennyt sanomaan kun lähdin menee, enkä oo enne nähnyt.. Mutta jos vahingossa lukis tämän.

    • Anonyymi

      "Kun on se työhaastattelu virallinen tai epävirallinen niin sen haastattelun päätteeksi kysy siltä : haluuksä 100€?"

      Tällä en kuitenkaan tarkoittanut sitä, etteikö se voisi olla ahkera ja pätevä joka vastaa että "Kyllä kiitos, toki kelpaa raha jne..."

      Päinvastoin, hän on oikein pätevä kaveri, häneltä vain puuttuu uskollisuus työnantajaa kohtaan..Ja ehkä jos hän olis vielä ahkera ja pätevä, hän ei ehkä ole kovin pitkä aikainen työntekijä, koska puuttuu uskollisuus,

      Mutta toivottavasti kovin moni haastatteluun menevä ei lue tätä, kun se pitäisi yllättäen kysyä... Tai jotain muuta vastaava joka paljastaa tunnollisuuden koska siitä seuraa lopulta ahkeruus ja työmiehen ahkeruus on yrityksen tulos.

      • Anonyymi

        "Kun on se työhaastattelu virallinen tai epävirallinen niin sen haastattelun päätteeksi kysy siltä : haluuksä 100€?"

        Se on aika tappavan tarkka kysymys, vaikka se ei kerrokkaan sitä onko henkilö aamu vai iltavirkku ja harrastaako tietokonepelaamista jne...Mutta karkeasti sillä rajaa aika iso joukon pois siitä hällä väliä porukasta...

        Ei ainoastaan että se kirkastui ja melkein teki mieli ympäri kääntyä, mutta se on myös oma kokemus, ei niin että kehuisin itseäni, mutta ihminen joka mielellään ottaa rahaa, ei ole kovin tunnollinen... ihminen joka kolmesti kieltäytyy ottamasta rahaa niin on jo suhteellisen tunnollinen... voit kysyä sen kysymyksen uudestaan peräkkäin vain viisi kertaa jos hän viidesti kieltäytyy niin sitten puhutaan jo hyvin tunnollisesti ihmisestä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun on se työhaastattelu virallinen tai epävirallinen niin sen haastattelun päätteeksi kysy siltä : haluuksä 100€?"

        Se on aika tappavan tarkka kysymys, vaikka se ei kerrokkaan sitä onko henkilö aamu vai iltavirkku ja harrastaako tietokonepelaamista jne...Mutta karkeasti sillä rajaa aika iso joukon pois siitä hällä väliä porukasta...

        Ei ainoastaan että se kirkastui ja melkein teki mieli ympäri kääntyä, mutta se on myös oma kokemus, ei niin että kehuisin itseäni, mutta ihminen joka mielellään ottaa rahaa, ei ole kovin tunnollinen... ihminen joka kolmesti kieltäytyy ottamasta rahaa niin on jo suhteellisen tunnollinen... voit kysyä sen kysymyksen uudestaan peräkkäin vain viisi kertaa jos hän viidesti kieltäytyy niin sitten puhutaan jo hyvin tunnollisesti ihmisestä....

        Vaikka* viisi kertaa..
        Jos hän kuudennella myöntyy niin hän on silti tunnollinen...


    • Anonyymi

      Mutta miksi? Koska yritys alkaa tekemään voittoa vasta vähän ajan päästä kun uusi työntekijä tulee, eli siitä tulee isoo tappiota jos tulee ja menee sisään ja ulos jne...

      Kolme tärkeintä kysymystä oli;

      1.Pelaatko mitään pelejä?
      2. Oletko ilta vai aamuvirkku?
      3. Haluutko 100€

      Ja jokaiseen kysymykseen on vain yksi positiivinen vaihtoehto. Yrittäjät kyllä tietää ne, ei mun tarvitse kirjoittaa..

      • Anonyymi

        Ja jos vastaa kaikkiin oikein, niin siinä on hyvä työntekijä..Mutta kysy myös neljäs kysymys: luetko suomi24 sta koskaan?


      • Anonyymi

        Eihän tuossa ole mitään järkeä tai siis oikeaa hyvää ajatusta.

        Iltavirkut ovat keskimäärin älykkäämpiä.
        Pelejä pelaavat todella paljon älykkäämpiä kuin pelaamattomat!¨
        Ja 100€ haluavat rehellisiä!

        Iltavirkun pelejä pelaavan 100€ haluavan minä palkkaisin, NO AIKA PALJON mutakin ottaisin huomioon! Yksilöt ovat niin erilaisia, laidasta laitaan meitä on. Lestadiolaisissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuossa ole mitään järkeä tai siis oikeaa hyvää ajatusta.

        Iltavirkut ovat keskimäärin älykkäämpiä.
        Pelejä pelaavat todella paljon älykkäämpiä kuin pelaamattomat!¨
        Ja 100€ haluavat rehellisiä!

        Iltavirkun pelejä pelaavan 100€ haluavan minä palkkaisin, NO AIKA PALJON mutakin ottaisin huomioon! Yksilöt ovat niin erilaisia, laidasta laitaan meitä on. Lestadiolaisissakin.

        Itse olen rekrytoinut paljonkin ihmisiä. Minusta nuo kysymykset ovat asiaan kuulumattomia.
        On kaksi tärkeää kysymystä.
        1. Hallitsetko tehtävän, johon olet hakemassa?
        2. Onko sinulla riittävä motivaatio työn hoitamiseksi hyvin?

        Noiden kahden kysymyksen selvittäminen vaatii useita kysymyksiä, mutta työnanatajan kannalta oikeastaan vain noilla on merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen rekrytoinut paljonkin ihmisiä. Minusta nuo kysymykset ovat asiaan kuulumattomia.
        On kaksi tärkeää kysymystä.
        1. Hallitsetko tehtävän, johon olet hakemassa?
        2. Onko sinulla riittävä motivaatio työn hoitamiseksi hyvin?

        Noiden kahden kysymyksen selvittäminen vaatii useita kysymyksiä, mutta työnanatajan kannalta oikeastaan vain noilla on merkitystä.

        Minä taas kuulun siihen joukkoon joka edustaa sitä kärkeä koko Suomessa suhteessa tulokseen. Ei minulla ole motivaatiota työhön, silti teen enemmän töitä kuin 99% koko Suomessa. Kysymyksesi oli aivan päättömät. Työn hallinta opitaan tekemällä ja ei millään muulla tavalla.


    • Anonyymi

      onko tämä se sama ripuloija

      • Anonyymi

        ONKO SULLA UMMETUSTA?


      • Anonyymi

        mee lääkäriin!


    • Anonyymi

      Voi voi niin tätä veikkosta. 😢

    • Anonyymi

      "1.Pelaatko mitään pelejä?
      2. Oletko ilta vai aamuvirkku?
      3. Haluutko 100€"

      1.Pelien pelaaminen vaikuttaa fyysiseen toimintakykyyn suoraan eli hienomotoriikkaan, paljon pelejä pelaavan on vähän zombeja ja laiskoja, koska hienomotoriikka siis fyysinen eli lihasten se on ikäänkuin kuolleessa tilassa. (Tämä on kokemus)

      2. Itse olen iltavirkku, ja se on myös kokemus että aamuvirkku on parempi....Koska siitä voit olla varma että on töissä sovittuun aikaan.

      3. Kysymya. Se paljastaa luonteen. Ja se on hyvä että tämä sankari ei ymmärrä sen sisältöä, niin ei osaa valehdella. Itse en palkkaisi henkilöä joka vastaa myöntävästi...

      • Anonyymi

        Todennäköisesti sinä et ole asemassa, missä palkataan yhtään ketään. Juttusi on sen verran naiivia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti sinä et ole asemassa, missä palkataan yhtään ketään. Juttusi on sen verran naiivia.

        Juttuni on senverran naivia tiedän, mutta...

        Mutta puhun nyt yrittäjille, toivottavasti muut eivät lue tätä


        Tuo kysymys haluatko 100 euroa, jos löydät joskus haastateltavan joka 3-5kertaa kieltäytyy siitä, kokeile palkata se ja laita joku mies seuraamaan sitä kuinka se työskentelee niin ettei hän huomaa sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juttuni on senverran naivia tiedän, mutta...

        Mutta puhun nyt yrittäjille, toivottavasti muut eivät lue tätä


        Tuo kysymys haluatko 100 euroa, jos löydät joskus haastateltavan joka 3-5kertaa kieltäytyy siitä, kokeile palkata se ja laita joku mies seuraamaan sitä kuinka se työskentelee niin ettei hän huomaa sitä.

        En tiedä mutta ehkä jos 1000 ihmistä haastattelet ja yhden sellaisen löydät tai 10 000 tuhatta ja kaksi sellaista löydät, niin älä päästä ohitse, vaan palkkaa ja seuraa kuinka se työskentelee.. Jos se on iltavirkku niin anna sille anteeksi jos se myöhästyy vähän töistä mutta seuraa sen tulosta mitä se saa aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mutta ehkä jos 1000 ihmistä haastattelet ja yhden sellaisen löydät tai 10 000 tuhatta ja kaksi sellaista löydät, niin älä päästä ohitse, vaan palkkaa ja seuraa kuinka se työskentelee.. Jos se on iltavirkku niin anna sille anteeksi jos se myöhästyy vähän töistä mutta seuraa sen tulosta mitä se saa aikaiseksi.

        No minä annoin neuvon, jos se ei kelpaa, älkää tulko minulta enään kysymään mitään, minähän vastasin sille yrittäjälle joka minua puhutteli tiellä... Ja jos ei vastaus kelpaa. Älä kysele enempää(älkää). En minä olen ahkeria työntekijöitä kovin montaa, mitä nämä "rektyroijat" ovat palkanneet... enemmän näen laiskoja... Ja niistä ahkerista kovin moni minun lisäkseni ei pysty 8 tuntia työskentelemään ilman taukoja tai enemmän... muutama prosentti..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä annoin neuvon, jos se ei kelpaa, älkää tulko minulta enään kysymään mitään, minähän vastasin sille yrittäjälle joka minua puhutteli tiellä... Ja jos ei vastaus kelpaa. Älä kysele enempää(älkää). En minä olen ahkeria työntekijöitä kovin montaa, mitä nämä "rektyroijat" ovat palkanneet... enemmän näen laiskoja... Ja niistä ahkerista kovin moni minun lisäkseni ei pysty 8 tuntia työskentelemään ilman taukoja tai enemmän... muutama prosentti..

        Ja se neuvo ei ollut ehjä kaikille.. Jos on joku työnantaja joka etsii sellaista työntekijää joka pystyy työskennellä vaikka 12 tuntia yhdellä tauolla tai ilman taukoja...Niin sellaiselle "rekrymiehelle" Tuo kysymys oli annettu. Tuo tahdotko 100€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se neuvo ei ollut ehjä kaikille.. Jos on joku työnantaja joka etsii sellaista työntekijää joka pystyy työskennellä vaikka 12 tuntia yhdellä tauolla tai ilman taukoja...Niin sellaiselle "rekrymiehelle" Tuo kysymys oli annettu. Tuo tahdotko 100€.

        Minä en olisi halunnut antaa ymmärrystä, koska jos tämä levisi niin ihmiset valehtelevat haastattelussa..

        Mutta kun jos työskentelee vaikka 15tuntia putkeen niin se vaatii kieltäytymistä omista haluista.

        Ja siihen Tuo kysymys haluatko 100euroa perustuu.

        Ja ei ainoastaan siihen, vaan myös siihen, että kun puhutaan säntillisestä ja tunnollisesta ihmisestä, se haluaa ansaita rahat omalla työllään, ei toisten kustannuksella..

        Tuo kysymys on tappavan tarkka!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en olisi halunnut antaa ymmärrystä, koska jos tämä levisi niin ihmiset valehtelevat haastattelussa..

        Mutta kun jos työskentelee vaikka 15tuntia putkeen niin se vaatii kieltäytymistä omista haluista.

        Ja siihen Tuo kysymys haluatko 100euroa perustuu.

        Ja ei ainoastaan siihen, vaan myös siihen, että kun puhutaan säntillisestä ja tunnollisesta ihmisestä, se haluaa ansaita rahat omalla työllään, ei toisten kustannuksella..

        Tuo kysymys on tappavan tarkka!

        Ja mistä meidän eriävät näkemykset tulee? Se tulee siitä, koska minä edustan sitä 1% mutta te edustatte sitä 99%.

        Mutta tämä on viimeinen viesti tästä aiheesta minulta. Tämä oli neuvo. Ja saa käyttää jos haluaa, jos ei, ole ilman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mistä meidän eriävät näkemykset tulee? Se tulee siitä, koska minä edustan sitä 1% mutta te edustatte sitä 99%.

        Mutta tämä on viimeinen viesti tästä aiheesta minulta. Tämä oli neuvo. Ja saa käyttää jos haluaa, jos ei, ole ilman.

        Toiseksi viimeinen. Kun tässä ajatus lensi vielä huumeiden käyttäjiin.

        Otin pimeenä työkaveriksi kerran yhden huumeidenkäyttäjän kun tarvin apua.

        No sille oli vaikee tunkea rahaa, mutta kyllä se lopulta otti. Mutta se on jossain määrin tunnollinen ja halus oppii tosin paljon, mutta sen adhd sairaus sekä huumeet niin ne vähän sekoitti sitä...

        Mutta puhuin ns normaaleista ihmisistä...huumeiden käyttäjät ovat sitten oma lukunsa, missä aineissa ne nyt sattuu olemaan, niin työskentely on sen mukaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiseksi viimeinen. Kun tässä ajatus lensi vielä huumeiden käyttäjiin.

        Otin pimeenä työkaveriksi kerran yhden huumeidenkäyttäjän kun tarvin apua.

        No sille oli vaikee tunkea rahaa, mutta kyllä se lopulta otti. Mutta se on jossain määrin tunnollinen ja halus oppii tosin paljon, mutta sen adhd sairaus sekä huumeet niin ne vähän sekoitti sitä...

        Mutta puhuin ns normaaleista ihmisistä...huumeiden käyttäjät ovat sitten oma lukunsa, missä aineissa ne nyt sattuu olemaan, niin työskentely on sen mukaista.

        Ja viimein viesti nyt oikeasti viimeinen. Jos tämä kysymys leviää ja joku sitä käyttää ja se haastateltava nyt tietää tämän kysymyksen!

        Niin ajatus ei ole siinä mikä se kysymys on.

        Mestarit kysyy yleensä työmaatoimistossa että haluutko kahvia tai ota kahvia jne...

        Se kysymys voi olla mikä vaan. Ainoastaan se, pystyykö se kieltäytymään siitä, eli lihallisesta halusta. Ja jos pystyy. Niin silloin kun työskennellään pitkään tai paljon, niin on kysymyksessä se, pystytkö kieltäytymään lihallisista tarpeistasi ja haluistasi.. Siksi miettikää yrityksen sisällä se kysymys itse, mutta silleen että se kuulostaa normaalilta, esimeksi juuri haluutko kahvia
        .. Se on viaton kysymys, mutta se paljastaa jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en olisi halunnut antaa ymmärrystä, koska jos tämä levisi niin ihmiset valehtelevat haastattelussa..

        Mutta kun jos työskentelee vaikka 15tuntia putkeen niin se vaatii kieltäytymistä omista haluista.

        Ja siihen Tuo kysymys haluatko 100euroa perustuu.

        Ja ei ainoastaan siihen, vaan myös siihen, että kun puhutaan säntillisestä ja tunnollisesta ihmisestä, se haluaa ansaita rahat omalla työllään, ei toisten kustannuksella..

        Tuo kysymys on tappavan tarkka!

        En edelleenkään näe mitään järkeä tuossa satasen tarjoamisessa. Mistä hakija voi tietää, minkälaisesta rahasta olisi kyse? Totta kai jokainen hakee palkkatyötä juuri rahan vuoksi. Eli raha kelpaa kaikille. Jos joku väittää, ettei halua satasta (jonka antamisen ehtoja ei ole selitetty), on luultavasti valehtelija. Jos työnantaja etsii työläistä, joka suostuu paahtamaan ylipitkiä vuoroja, saa jäädä etsimään turhaan. Ihmistä ei ole tarkoitettu tekemään ylipitkiä päiviä.

        Tuo 'satanen' tuntuu jonkun päähänpinttymältä. Jos joku työnantaja sen nyt täältä omaksuu, tajuamatta edes, miksi, niin hyvät hakijat torjuvat sellaisen työnantajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En edelleenkään näe mitään järkeä tuossa satasen tarjoamisessa. Mistä hakija voi tietää, minkälaisesta rahasta olisi kyse? Totta kai jokainen hakee palkkatyötä juuri rahan vuoksi. Eli raha kelpaa kaikille. Jos joku väittää, ettei halua satasta (jonka antamisen ehtoja ei ole selitetty), on luultavasti valehtelija. Jos työnantaja etsii työläistä, joka suostuu paahtamaan ylipitkiä vuoroja, saa jäädä etsimään turhaan. Ihmistä ei ole tarkoitettu tekemään ylipitkiä päiviä.

        Tuo 'satanen' tuntuu jonkun päähänpinttymältä. Jos joku työnantaja sen nyt täältä omaksuu, tajuamatta edes, miksi, niin hyvät hakijat torjuvat sellaisen työnantajan.

        mie en ainakaan kehtaisi nuin paljoa ottaa
        kaks kymppiä ehkä ilkeisin


    • Anonyymi

      Jos on rakennusalan yrittäjiä, kun ette selvästi osaa rakentaa kosteuden kestäviä taloja ilman homeongelmia...Niin jatkossa kannattaa rakentaa se talo niin, että talon alle tulee sadetakki eli rakennatte sen talon sadetakin päälle. Ja sinne talon katolle rakennatte sellasen ison sateenvarjon niin ei pääse talo kastumaan jne...

      Ei tarvi kattoakaan sitten rakentaa voi asuu taivas alla..

      Tai rakennatte jatkossa pelkkiä muovipulloja nehän kestää vettä hyvin... muistatte tulla avaamaan sen pullonkorkin välillä niin pääsee asukkaat pihalle..

      Eihän kosteuden kestävä talo vaadi muuta kuin että se on 100% kosteus eristetty. Ihmeellistä että ei olla muutamassa tuhannessa vuodessa sitä osattu rakentaa... eristettä vähän tonne ja vähän tonne ja tuolta vähän vuotaa mutta mitäs siitä kun tonne laitetaan vähän bitumia niin se paikkaa tuolta saa vähän vuotaaki...

      Jos mietitään miten kosteus toimii, niin faktahan on se että rakennukset on rakentamisvaiheessa kosteampia kuin mitä niihin nousee kosteutta 1000 vuodessa yhteensä... Mutta rakennusaikana se kosteus pyritään hävittämään... Se 1000 kertainen kosteus kun ontelolaatat esimerkiksi porataan auki ja vettä sataa kaatamalla ennen kuin katto on valmis...eiks sen nyt pitäis olla ihan läpimätä koko rakennuksen?

      Ja en usko että se liittyy maakosteuteen katsokaa huvikseen ne kuvat miten kapillaarikatkot on tehty...

      Internettiä kun vähän lukee, siellä tulee ajatusta höyrynsulkumuoviin tiivistyneestä kosteudesta joka ei ole ihan kaukaa haettua...Kun sitä järjellä miettii... meillä oli kerran ikkuna mikä vähän vuosi, se keräs kosteutta tosi paljon, ja teoriassa järjellä ajateltuna sen vuodon ei tarvi olla iso, koska se kosteusero (lämpöero) minun ymmärtääkseni(järjellä mietittynä) tekee sen veden syntymisen siihen...Mutta siinä on se vuoto...mitä itse olen katsonut talo rakennus työmaita niin ne höyrynsulku muovit ovat aina puhjottu reikiä täyteen eikä niitä kukaan kaikkia pysty korjaamaan, mitä nyt silmä sattuu näkemään, ja siinä muovin takana on heti villa, ei se tarvi paljoa hometta alkuun, mutta siitä se alkaa pikkuhiljaa kasvamaan, tämä oli vain esimerkki...pointti oli vain että ongelmat ei taida liittyä maakosteuteen..
      Toki sen voin varmistaa sillä että rakentaa talon irti maasta ja asentaa sinne ilmanlämpöpumpun ja ilmanvaihtokoneet yms nykyvälineet ja puhkoo siihen höyrynsulkuun muutaman pienen reiän mitä niissä aina on kun koulupojat niitä rakentaa...Ja katsoo että homehtuuko 40vuodessa... Sillä sen sitten selvittäisi onko ongelma maakosteudessa...

      Itse epäilin myös maakosteutta aluksi, mutta äsken kun katsoin niin kapillaarikatkoja niin vaikea uskoa enään. Eihän se kosteus bitumin läpi mene?

      Totta kai se voi ulkoverhousta pitkin nousta mutta nekin on tuulettuvia nykyään.. Se sisäpuoli anturan tai sokkelin vieressä niin ainut minkä hieman kyseenalaistan...itse tekisin sinne vielä bitumi eristyksen...Mutta en tiedä sen rakennusteknisestä toimivuudesta eli miten se käytännössä onnistuisi.

      Mutta mielestäni lapsellista olettaa että maakosteus nousisi pelkästään sokkelia pitkin.. toki siellä on ne sorat yms joista väitetään jotain... kuka sen tietää koskaan... Että sora pitää kosteuden... vesi toki valuu alaspäin mutta kyllä se varmaan siitä kivestä kiveen voi nousta...Kun ei se tarvi kun sen kiinteän kappaleen joka on yhdessä... ei sora tai sepeli yms ole bitumia, ei se eristä vettä. Vesi toki valuu läpi juokseva vesi, mutta nouseva vesi eli kosteus niin se taas tarvii eristyksen... Ja kysymys on josta en tiedä, mikä oli se veden eli kosteuden eristys siinä sisäpuolella se esp levykö? Jos siinä ei ole rakoja niin kai se toimii, kosteus kun nousee vaan ilmastakin ja lämpötilan vaihtelu tiivistää sen vedeksi... Jos siinä sokkelin päällä on bitumi kaista niin se on vasta ensimmäinen kosteus eriste siinä.. Joka eristää sen rakennuksen sokkelista... Mutta mikä eristää sen rakennuksen maakosteudesta eli sokkelin sisäpuolelta tulevalta kosteudelta? (Sitä en siis ymmärtänyt täysin...todennäköisesti toimiva ratkaisu kuitenkin)

      Ongelma on siinä höyrynsulku muovissa itse uskon... Jos valtio asettaisi rakennusvalvojien sijasta tai lisäksi vielä höyrynsulku muovien valvojat/loppu tarkastajat niin se varmaan muuttaisi jotain...

      "Höyrynsulun tarkoitus on varmistaa, ettei talossa oleva kostea ja lämmin ilma tunkeudu katon ja seinien rakenteisiin. Rakenteisiin pääsevä lämmin ilma jäähtyy, ja kosteus tiivistyy vesipisaroiksi kylmille pinnoille. Kostea puu muodostaa hyvän kasvualustan home- ja lahottajasienille, jotka voivat pilata talon kantavat rakenteet.

      Höyrynsulkua asetetaan vain yksi kerros, ja se sijoitetaan eristeiden lämpimälle puolelle eli talon sisäpuolelle. Höyrynsulku kannattaa sijoittaa kolmanneksen verran seinän sisään lämpimälle puolelle, jotta siihen ei tulisi reikää joka kerta, kun seinään hakataan naula. Tämä koskee sekä uutta taloa että vanhan talon lisäeristämistä."

      Hehe..."joka kerta" Jos siellä nyt parikymmentä on niin mitäs siitä...hehe...

      • Anonyymi

        Siis ilmankosteus on yhtä vaarallista kuin maakosteus ja kaikki muutkin kosteuden muodot vuodot yms...

        Ilmankosteuteen ei vain suhtauduta niin kriittisesti, sehän on vain hengitysilmaa....eikai se mitään teen... Se opetti mut, en oo lukenu ihminen mutta kun nukuin lapsen ikkunan vieressä mikä vuosi ja näin sen miten se keräsi kosteutta, niin se höyrynsulku muovi tekee ihan samaa... ne on käytännössä joka ikisessä rakennuksessa jossain määrin reikäsiä... hyvällä tuurilla se ei vaikuta...Se on niin pientä kosteutta..

        Sitten on kylpyhuone home ongelmat... mistähän ne tulee?

        Öö.. siinäkin on nyt se kosteus mikä pitäisi ohjata pois..Koska ei sisäpuolella ole eristettä kosteuteen se on ainoastaan siinä höyrynsulku muovissa eriste.. Ja kummallakin puolella on eristämätöntä rakennusmateriaalia... eli siihen muoviin asti käytännössä kaikki homehtuu molemmin puolin paitsi se muovi... Jos se kosteus siis muhii siinä...Se muovi ei siis varsinaisesti tee muuta kuin estä 2 eri ilmankosteuden kohtaamisen joka synnyttää kosteutta... Mutta nyt kun kylpyhuoneesi ui vedessä ja rakennusmateriaalit imee vettä, niin se on eri asia kuin ilmankosteus, se on nyt siis fyysistä kosteutta....sitä samaa mitä nousee maasta... Se on nyt rakennuksesi sisällä, siinä kylpyhuoneessa... Ja nyt sen pitäisi mennä sinne viemäriin, mutta meneekö? Useammin se imeytyy rakennukseen, tietenkin 95% menee viemäriin.. eli puutteellinen kuivaus/ilmanvaihto on taas de ongelma... Jos haluu kosteus vapaan talon.

        Ensiksi suojaa höyrysulun jollakkin, ja höyrynsulku muuten nidotaan kiinni, sehän on jo pelkästään siitä reikiä täynnä... Mutta kuvitellaan leikkisästi että saat sen asennettua jollain ihmeen kaupalla niin ettei se vuoda mistään...

        Toiseksi rakennat kylpyhuoneet, wc t ja saunat omaan rakennukseen eli erillään toisesta rakennuksesta vaikka pienen terassin siihen väliin katoksen kanssa..

        Ja kolmanneksi huolehdit riittävästä kapillaarikatkosta...

        Vaihtoehtoisesti kolminkertaistat kylhuoneiden kosteuden poiston/kuivauksen.

        Niin siellä on veden eristys...seinässä...Mutta ei katossa. ?(vai onko)

        Touholassa eräs veljistä rakensi veneen, siinä oli airot mutta ei pohjaa....

        Huomatkaa että heitän hatusta juttuja mutta jotain tuonne päin saattaa olla totuus..Siis suuntaa antavia kirjoituksia ei täydellisiä, olkaa te täydelliset....

        Rakentajat tulee kumoo kaiken kohta mutta ei se poista homeongelmia...

        Mielestäni kylppäreiden kosteudella ja ilmankosteudella on mahdollista homehduttaa koko talo...Mutta luulo ei ole tiedon väärti... onhan siellä vesieriste hehe...Miten se liittyy ilmankosteuteen? Se vesieriste? Ainiin katossa on se reikäinen höyrynsulku sehän korjaa kaiken...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ilmankosteus on yhtä vaarallista kuin maakosteus ja kaikki muutkin kosteuden muodot vuodot yms...

        Ilmankosteuteen ei vain suhtauduta niin kriittisesti, sehän on vain hengitysilmaa....eikai se mitään teen... Se opetti mut, en oo lukenu ihminen mutta kun nukuin lapsen ikkunan vieressä mikä vuosi ja näin sen miten se keräsi kosteutta, niin se höyrynsulku muovi tekee ihan samaa... ne on käytännössä joka ikisessä rakennuksessa jossain määrin reikäsiä... hyvällä tuurilla se ei vaikuta...Se on niin pientä kosteutta..

        Sitten on kylpyhuone home ongelmat... mistähän ne tulee?

        Öö.. siinäkin on nyt se kosteus mikä pitäisi ohjata pois..Koska ei sisäpuolella ole eristettä kosteuteen se on ainoastaan siinä höyrynsulku muovissa eriste.. Ja kummallakin puolella on eristämätöntä rakennusmateriaalia... eli siihen muoviin asti käytännössä kaikki homehtuu molemmin puolin paitsi se muovi... Jos se kosteus siis muhii siinä...Se muovi ei siis varsinaisesti tee muuta kuin estä 2 eri ilmankosteuden kohtaamisen joka synnyttää kosteutta... Mutta nyt kun kylpyhuoneesi ui vedessä ja rakennusmateriaalit imee vettä, niin se on eri asia kuin ilmankosteus, se on nyt siis fyysistä kosteutta....sitä samaa mitä nousee maasta... Se on nyt rakennuksesi sisällä, siinä kylpyhuoneessa... Ja nyt sen pitäisi mennä sinne viemäriin, mutta meneekö? Useammin se imeytyy rakennukseen, tietenkin 95% menee viemäriin.. eli puutteellinen kuivaus/ilmanvaihto on taas de ongelma... Jos haluu kosteus vapaan talon.

        Ensiksi suojaa höyrysulun jollakkin, ja höyrynsulku muuten nidotaan kiinni, sehän on jo pelkästään siitä reikiä täynnä... Mutta kuvitellaan leikkisästi että saat sen asennettua jollain ihmeen kaupalla niin ettei se vuoda mistään...

        Toiseksi rakennat kylpyhuoneet, wc t ja saunat omaan rakennukseen eli erillään toisesta rakennuksesta vaikka pienen terassin siihen väliin katoksen kanssa..

        Ja kolmanneksi huolehdit riittävästä kapillaarikatkosta...

        Vaihtoehtoisesti kolminkertaistat kylhuoneiden kosteuden poiston/kuivauksen.

        Niin siellä on veden eristys...seinässä...Mutta ei katossa. ?(vai onko)

        Touholassa eräs veljistä rakensi veneen, siinä oli airot mutta ei pohjaa....

        Huomatkaa että heitän hatusta juttuja mutta jotain tuonne päin saattaa olla totuus..Siis suuntaa antavia kirjoituksia ei täydellisiä, olkaa te täydelliset....

        Rakentajat tulee kumoo kaiken kohta mutta ei se poista homeongelmia...

        Mielestäni kylppäreiden kosteudella ja ilmankosteudella on mahdollista homehduttaa koko talo...Mutta luulo ei ole tiedon väärti... onhan siellä vesieriste hehe...Miten se liittyy ilmankosteuteen? Se vesieriste? Ainiin katossa on se reikäinen höyrynsulku sehän korjaa kaiken...

        Sit on viellä se tuulettuva yläpohja josta en mitään tiedä siitäkään mutta voin omasta päästä keksiä...eli jos lämmin ilman kylmettyessään sitten tiivistyy vesipisaroiksi, niin eikö tuulettuvan alapohjan alkuperäinen tarkoitus ole sitten juurikin se ettei se lämmin ilma jäisi sinne? Koska jos se jää niin se kylmettyessään tiivistyy vedeksi ja homehduttaa paikat?

        Joten nyt kun on laitettu se höyrynsulku muovi josta ajatellaan että se estää lämmön pääsyn alapohjaan, niin eihän se ole johtanut siihen että alapohjan tuuletusta on sitten madallennettu? Kysyin vain. Koska fakta on se että minkään maan muovi ei pysty pitämään lämpöä 100% sisällään ja sitä myöten alapohjaan keräytyy kosteutta ihan samalla tavalla oli muovia tai ei... joten tuulettuva alapohja tulee olla ihan samanlainen riippumatta siitä oliko muoveja tai ei... Ja jos joku älypää saa idean laajentaa taloa sinne ja laittaa lämmityksen sinne, niin aiheutat minun järjelläni mietittynä pienen kosteusvaurion taloosi...tuli vain tässä mieleen sanoa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sit on viellä se tuulettuva yläpohja josta en mitään tiedä siitäkään mutta voin omasta päästä keksiä...eli jos lämmin ilman kylmettyessään sitten tiivistyy vesipisaroiksi, niin eikö tuulettuvan alapohjan alkuperäinen tarkoitus ole sitten juurikin se ettei se lämmin ilma jäisi sinne? Koska jos se jää niin se kylmettyessään tiivistyy vedeksi ja homehduttaa paikat?

        Joten nyt kun on laitettu se höyrynsulku muovi josta ajatellaan että se estää lämmön pääsyn alapohjaan, niin eihän se ole johtanut siihen että alapohjan tuuletusta on sitten madallennettu? Kysyin vain. Koska fakta on se että minkään maan muovi ei pysty pitämään lämpöä 100% sisällään ja sitä myöten alapohjaan keräytyy kosteutta ihan samalla tavalla oli muovia tai ei... joten tuulettuva alapohja tulee olla ihan samanlainen riippumatta siitä oliko muoveja tai ei... Ja jos joku älypää saa idean laajentaa taloa sinne ja laittaa lämmityksen sinne, niin aiheutat minun järjelläni mietittynä pienen kosteusvaurion taloosi...tuli vain tässä mieleen sanoa..

        Siis nimenomaan se yläpohja siellä ullakolla, kai sitä voi alapohjaksikin sanoa jos kävele katolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis nimenomaan se yläpohja siellä ullakolla, kai sitä voi alapohjaksikin sanoa jos kävele katolla

        Siis se vintin tuuletus....Jos se ei tuuletu niin sinne kerääntyy hometta, näin on ihmisilläkin...

        Niin voihan sinne asentaa sellasen kosteuden poistajan sinne ullakolle... imee kosteuden ja puhaltaa pihalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis se vintin tuuletus....Jos se ei tuuletu niin sinne kerääntyy hometta, näin on ihmisilläkin...

        Niin voihan sinne asentaa sellasen kosteuden poistajan sinne ullakolle... imee kosteuden ja puhaltaa pihalle

        Ihme ongelma pitää siitäkin tehdä...miks ullakoilla ei ole vain kosteuden poistajaa mikä imee rakenteista kosteuden ja puhaltaa pihalle..Ainiin talvella se varmaa jäätyy ja räjähtää sinne...Mutta...Jos hmm...onks ullakolla talvella pakkasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme ongelma pitää siitäkin tehdä...miks ullakoilla ei ole vain kosteuden poistajaa mikä imee rakenteista kosteuden ja puhaltaa pihalle..Ainiin talvella se varmaa jäätyy ja räjähtää sinne...Mutta...Jos hmm...onks ullakolla talvella pakkasta?

        Eihän sellainen kosteuden poistaja mee miksikään pienestä pakkasesta... saattaa se vähän sähköä tosin kuluttaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sellainen kosteuden poistaja mee miksikään pienestä pakkasesta... saattaa se vähän sähköä tosin kuluttaa...

        Näin mä tekisin jos mulla olis rahaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sellainen kosteuden poistaja mee miksikään pienestä pakkasesta... saattaa se vähän sähköä tosin kuluttaa...

        Eikä sen tarvi olla ullakolla, voi se olla konehuoneessakin/varastossa, putken vaan ullakolla imu ja ulosmenoputki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä sen tarvi olla ullakolla, voi se olla konehuoneessakin/varastossa, putken vaan ullakolla imu ja ulosmenoputki

        Ei oo sen jälkeen kosteusongelmia... olo taas vaikee asia keksin päivässä sen kun toiset ei tajua 5tuhannessa vuodessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme ongelma pitää siitäkin tehdä...miks ullakoilla ei ole vain kosteuden poistajaa mikä imee rakenteista kosteuden ja puhaltaa pihalle..Ainiin talvella se varmaa jäätyy ja räjähtää sinne...Mutta...Jos hmm...onks ullakolla talvella pakkasta?

        Asian teoriitten puoli vielä noin niinkun tarkkaan selitettynä että mitä siinä niin kuin tapahtuu: Ei mitään hajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asian teoriitten puoli vielä noin niinkun tarkkaan selitettynä että mitä siinä niin kuin tapahtuu: Ei mitään hajua.

        Mutta ystävät rakkaat, minä unohdin, nykyään on sellaisia kosteuden poistajia joissa ei ole ollenkaan sitä poisto letkua...Se imee veden siihen säiliöön minkä voi tyhjentää... sen laittaa sinne vaan hyrräämään ja käy tyhjentää vedet aina joskus... jonkin näköinen ali tai ylipaine si ne tosin syntyy mutta eikaise mitään merkkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ystävät rakkaat, minä unohdin, nykyään on sellaisia kosteuden poistajia joissa ei ole ollenkaan sitä poisto letkua...Se imee veden siihen säiliöön minkä voi tyhjentää... sen laittaa sinne vaan hyrräämään ja käy tyhjentää vedet aina joskus... jonkin näköinen ali tai ylipaine si ne tosin syntyy mutta eikaise mitään merkkaa?

        Se imee sen ulkoilman ja periaatteessa imee vettä pihalta aivan joten alkuperäinen idea oli parempi silloin kin se imee pihalta mutta osan rakenteista...kuitenkin 50%rakenteista toivon mukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se imee sen ulkoilman ja periaatteessa imee vettä pihalta aivan joten alkuperäinen idea oli parempi silloin kin se imee pihalta mutta osan rakenteista...kuitenkin 50%rakenteista toivon mukaan

        Ellei sitä koneellista täysin ja poista ulkoilmaa sitte se imee pelkkää sisäilmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellei sitä koneellista täysin ja poista ulkoilmaa sitte se imee pelkkää sisäilmaa.

        Eli sulkee sen luonnon varaisen tuuletuksen ja tekee sen koneellisesti joka samalla imee kosteuden.. En tiedä toimisko mutta järki kyllä sanoo että PERIAATTEESSA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sulkee sen luonnon varaisen tuuletuksen ja tekee sen koneellisesti joka samalla imee kosteuden.. En tiedä toimisko mutta järki kyllä sanoo että PERIAATTEESSA.

        Samahan se on koneellisesti tehdä....pääsee ylimääräisestä kosteudesta samalla...mahdollisissa höyrynsulku asennusvirheissä alkais imee sisäilmaa... En tiedä mitä siitä seuraisi...Mutta kuivettuisi varmaan sisäilmaki samalla... höyrynsulkumuovi on vaa iso ongelma ku ei se pysy ehjänä...muuten se toimis jos se pysyisi ehjänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samahan se on koneellisesti tehdä....pääsee ylimääräisestä kosteudesta samalla...mahdollisissa höyrynsulku asennusvirheissä alkais imee sisäilmaa... En tiedä mitä siitä seuraisi...Mutta kuivettuisi varmaan sisäilmaki samalla... höyrynsulkumuovi on vaa iso ongelma ku ei se pysy ehjänä...muuten se toimis jos se pysyisi ehjänä.

        Miten se tehdään koneellisesti? Esimerkiksi? Näin:

        Vedetään putki Ullakon päästä päähän ja siihe väliin tulee kaksi no niitä aukkoja nelikanttisia mikä sen nimi on siinä on suodattimet samalla jos haluaa toinen puhaltaa ilmaa sisään ja toinen imee...

        Ja se tulo putki voi olla vaikka normaali mutta siinä poistoputkessa/aukossa on se mikä imee sitä kosteutta samalla... tuloputkessa voi olla myös joku kosteuden poisto systeemi jolloinka kaikki kosteus mikä poistuu on rakennuksen sisältä lähtevää eikä siitä tuloilmasta tulevaa kosteutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se tehdään koneellisesti? Esimerkiksi? Näin:

        Vedetään putki Ullakon päästä päähän ja siihe väliin tulee kaksi no niitä aukkoja nelikanttisia mikä sen nimi on siinä on suodattimet samalla jos haluaa toinen puhaltaa ilmaa sisään ja toinen imee...

        Ja se tulo putki voi olla vaikka normaali mutta siinä poistoputkessa/aukossa on se mikä imee sitä kosteutta samalla... tuloputkessa voi olla myös joku kosteuden poisto systeemi jolloinka kaikki kosteus mikä poistuu on rakennuksen sisältä lähtevää eikä siitä tuloilmasta tulevaa kosteutta

        Et niinku 2000 luvulla rakennetaan vielä jotain luonnon varaisia latoja mihin pääsee ulkoilmaa ihan noin vaa....voivoi lapset pienet touholan veljekset...eikai me heinälatoja rakenneta asumiskäyttöön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se tehdään koneellisesti? Esimerkiksi? Näin:

        Vedetään putki Ullakon päästä päähän ja siihe väliin tulee kaksi no niitä aukkoja nelikanttisia mikä sen nimi on siinä on suodattimet samalla jos haluaa toinen puhaltaa ilmaa sisään ja toinen imee...

        Ja se tulo putki voi olla vaikka normaali mutta siinä poistoputkessa/aukossa on se mikä imee sitä kosteutta samalla... tuloputkessa voi olla myös joku kosteuden poisto systeemi jolloinka kaikki kosteus mikä poistuu on rakennuksen sisältä lähtevää eikä siitä tuloilmasta tulevaa kosteutta

        mitenkäs onko oma vinttisi kosteus milloin viimeksi tutkittu ja onko paljonkin tuulettamisen tarvetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitenkäs onko oma vinttisi kosteus milloin viimeksi tutkittu ja onko paljonkin tuulettamisen tarvetta

        Vaikka tää nyt oli mitä oli puoliksi vitsiä niin mä laittaisin bitumi eristyksen sokkelin sisään ennen tai jälkeen eps levyn koska ei kosteus kysy mitään kun se nousee... Se nousee mistä se haluaa nousta... tarvii jonkun esteen joka blokkaa... muistaakseni eps levyyn mikä tulee maahan niin ei laiteta uretaania voin muistaa väärinkin, muistaakseni ne ladotaan vaan päällekkäin mukamas tiiviisti ja sokkelin pystyseinään tulee uretaanit rakoihin...Mutta veikkoset jos siinä sokkelin päällä on bitumieriste niin mitä sitte jos siinä sokkelissa on kosteutta se on kiveä... ongelma on vasta siinä vaiheessa kun se nousee talon rakenteisiin, siksi talo pitää eristää sokkelista 100% sti esimerkiksi bitumilla.. valoja päälle keijot...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tää nyt oli mitä oli puoliksi vitsiä niin mä laittaisin bitumi eristyksen sokkelin sisään ennen tai jälkeen eps levyn koska ei kosteus kysy mitään kun se nousee... Se nousee mistä se haluaa nousta... tarvii jonkun esteen joka blokkaa... muistaakseni eps levyyn mikä tulee maahan niin ei laiteta uretaania voin muistaa väärinkin, muistaakseni ne ladotaan vaan päällekkäin mukamas tiiviisti ja sokkelin pystyseinään tulee uretaanit rakoihin...Mutta veikkoset jos siinä sokkelin päällä on bitumieriste niin mitä sitte jos siinä sokkelissa on kosteutta se on kiveä... ongelma on vasta siinä vaiheessa kun se nousee talon rakenteisiin, siksi talo pitää eristää sokkelista 100% sti esimerkiksi bitumilla.. valoja päälle keijot...

        Siis nimenomaan maahan se bitumi..Niin että sokkelin päästä päähän halkaisijaltaan on koko pintalalla bitumi eristys...ikäänkuin juoma...kahvi kuppi...Jos kaadat sinne vettä niin se jää siihen... silloin se talo on vasta eristetty 100% sti maasta ja sokkelista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis nimenomaan maahan se bitumi..Niin että sokkelin päästä päähän halkaisijaltaan on koko pintalalla bitumi eristys...ikäänkuin juoma...kahvi kuppi...Jos kaadat sinne vettä niin se jää siihen... silloin se talo on vasta eristetty 100% sti maasta ja sokkelista...

        Ja sitten kun se bitumi eriste tulee sieltä sisältä maan yli vedetty tai jos siinä on joku valu tai laatta ja sitten se taittaa sen sokkelin ylimmäisen harkon yli vähintään 10cm jos siitä harkoista nousee kosteus niin se ei pääse nousemaan ulkoverhoukseen vaan jää siihen bitumieristeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten kun se bitumi eriste tulee sieltä sisältä maan yli vedetty tai jos siinä on joku valu tai laatta ja sitten se taittaa sen sokkelin ylimmäisen harkon yli vähintään 10cm jos siitä harkoista nousee kosteus niin se ei pääse nousemaan ulkoverhoukseen vaan jää siihen bitumieristeeseen.

        Nää päss tt keskittyy sen anturan ja sokkelin eristämiseen, ei se huono ole koska kyllä se hidastaa sen kosteuden nousua, mutta eihän meillä ole tavoitteena suojella maan alla olevaa kivetystä kosteudelta vaan se talo.. minkä ihmeen takia pitää sitä bitumiaki änkee siihen sokkelin kylkeen sinne alas anturasta vähän ylemmäksi kun siihen tulee patolevyt yms kuitenkin....laittaisitte ne rahat eli bitumit siihen sokkelin päälle silloin siitä olis jotain hyötyä...

        Tosin se näyttää vähän rumalta...Mutta parempi asua rumassa ja terveessä kuin kauniissa ja homeisessa... nää raksa sankarit on ihan juoppoja kaikki, ja pää täynnä kusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nää päss tt keskittyy sen anturan ja sokkelin eristämiseen, ei se huono ole koska kyllä se hidastaa sen kosteuden nousua, mutta eihän meillä ole tavoitteena suojella maan alla olevaa kivetystä kosteudelta vaan se talo.. minkä ihmeen takia pitää sitä bitumiaki änkee siihen sokkelin kylkeen sinne alas anturasta vähän ylemmäksi kun siihen tulee patolevyt yms kuitenkin....laittaisitte ne rahat eli bitumit siihen sokkelin päälle silloin siitä olis jotain hyötyä...

        Tosin se näyttää vähän rumalta...Mutta parempi asua rumassa ja terveessä kuin kauniissa ja homeisessa... nää raksa sankarit on ihan juoppoja kaikki, ja pää täynnä kusta.

        ookko nää ihan varma ettei sun omat bitumit ole vaan päässeet kostumaan ???


    • Anonyymi

      Lepakoita vintillä vai..

    • Anonyymi

      Jos työhaastattelun päätteksi kysyttäisiin, "haluuksä 100€?" niin hämmentyisin. Miksi tällaista kysytään. Haluanko töihin yritykseen jonka työhaastattelussa kysytään lonkalta näin älyttömiä kysymyksiä vailla asiayhteyttä? No. Tottakai haluan 100€. Riippuu täysin siitä minkälaisen työpanoksen sen eteen joutuu tekemään. Ehkä kuitenkin jättäisin tämän kysymyksen väliin ja etsisin työtä muualta.

      • Anonyymi

        Miksi? Oletko tyhmä?


    • Anonyymi

      Eivät esikoislestadiolaiset ole mitenkään erinomaisia rakennusalan ammattilaisia. Voivat olla ihan ok rakentajia, mutta paljon ovat väärin rakentaneet. Vanhoillisissa on paljon katto ja ikkunaremonttihuijareita. En sano, että väärin olisivat rakentaneet, mutta hinnoissa ovat huijanneet. Ja tämä tarina on tosi.

      Voi olla, että esikoislestadiolaisetkin ovat hinnoitelleet työnsä itselleen edullisiksi?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe