Niinpä se nälkä alkaa pian nakertamaan entistä enemmän ja näkyvämmin
Suomen nälänhätä
32
346
Vastaukset
- Anonyymi
SDP:n ÄäriVasemmiston Punikki-Kommunistit Vois Lakkoilla Enemmän !
- sitten jäisi vielä Vähemmän LeipäRahaa !
SAK:n Ay-Pomot lähti Ryyppäämään Afrikkaan ja Jätti Duunarit Lakkoileen
Duunarin Lompakolla Käydään kun Lakkoillaan - Onhan se Varmaa !
- juu ja Taas on Vähemmän LeipäRahaa !
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????- Anonyymi
Sinunko mielestä ihmisellä ei saa olla minkäänlaista toimeentuloa ? Jankutat SAK ta vastaan juuttaan namolla oleva
- Anonyymi
Ei käy ihan kaikilla pytyillä.
- Anonyymi
Pitäisikö palkoista neuvotella myös namolla aivan paikanpäällä
- Anonyymi
9 euroa pvä on aivan liikaa, miten olisi 1 snt pvä
- Anonyymi
Patruunat elementissään, köyhät kyykkyyn. Kaalin hinta huipussaan.
Nyt menee, aika hitaasti, tämä maailmanmeno.
Kellareiden arvo huipussaan, ymmärtäköön kuka haluaa, jos ei, menköön männikköön.
Nälkä tulee, ellei jo ole?
- Anonyymi
Keskon ja S-ryhmän ruokavarastosta on loppunut ruoka.
- Anonyymi
Siellä on jo, oma laatuista einettä myynnissä.
Ei tarkoita, että K -ryhmittymä tarjoaa parempaa.
Outo on suuntaus!
- Anonyymi
Päiväkodista, sossuun, kelaan,nanolle ja juoppoputkaan jne..
- Anonyymi
Tuo oli hyvä - Se on kuin "Elämänkaari" SDP:n ÄäriVasemmiston Punikki-Kommunisteille ja MyrkynVihreille ! !
Heeeeeeh heheheheh heeee - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo oli hyvä - Se on kuin "Elämänkaari" SDP:n ÄäriVasemmiston Punikki-Kommunisteille ja MyrkynVihreille ! !
Heeeeeeh heheheheh heeeeLopeta tuo typerä hekotus, pysy asiassa.
- Anonyymi
On se hyvä kun oivaltaa ja itselle vastailet
- Anonyymi
Mikä tarkoitus on Namolla ?
- Anonyymi
Jatkos P Ä I V Ä K O D I L L E 🥴
- Anonyymi
Yritetään työllistää päivärahalla olevia.
- Anonyymi
Päiväraha ei ole mikään palkka tehdystä työstä
- Anonyymi
Kun ei muuten iljetä ilman työtä teettää keksittiin että päiväraha riittää palkaksi, voi hyvää päivää vaan teille itse kullekin
- Anonyymi
Eikö sinua Keijo yhtään hävetä kun kotonakin ois töitä ?
- Anonyymi
No hävettää
- Anonyymi
Niin minuakin hävettää, on tuttu tunne.
- Anonyymi
Kahtoo porukkaa tuolla kylän raitilla, niin eipä siellä juurikaan nälkää näkeviä näy, pikemminkin päin vastoin? Yli 50% laardiperseistä joutaisikin nähdä hetken nälkää...
- Anonyymi
Se on tämä länsimäisen hyvä ruokakulttuuri syy miksi maha venyy
- Anonyymi
Vuokrakämpät pitäisi purkaa kaikki ja palauttaa mökki ja maatalouselämä takaisin
- Anonyymi
Mullon oma potaattimaa ei tuu näläkä
- Anonyymi
Nälkä kalvaa joo ja silti ei työtön ihminen mitenkään ehdi ja jaksa kokata itse vaan elää valmisruoalla. Voi voi kun nälättää.
Ja irvokkaan lihavia ovat järjestään suomalaiset köyhät. Mutta hirveä nälkä on läskeillä. Ai niin sehän johtuu siitä kun tuet on liian pienet niin ei oo varaa syödä terveellistä. On pakko vaan syödä Atrian valmisruokia ja pizzakebabbia. Kun ei oo köyhällä varaa parempaan. Kyynelehdin puolestanne. - Anonyymi
Rasva menee kaupaksi ja teollisuus tekee mitä kansa ostaa
- Anonyymi
Ja sehän nyt on täysin poissuljettua että keräisi marjoja, sieniä, villivihanneksia lähimetsästä. Aivan epäinhimillistä edes ehdottaa moista. Suomalainen köyhä on aivan liian hieno ja arvokas ihminen kykkimään metsissä. Tai kokkaamaan itse ruokansa. Vähintään puolivalmista pitää ostaa. Suomalaisen työttömän aika on aivan liian arvokasta käyttää johonkin juuresten pilkkomiseen. Hyi sentään.
- Anonyymi
Ainakin minulla on aika mennyt metsissä kyykkimisen ja juuresten pilkkomisen sijaan työhakuilmoitusten hakuun kun TE-toimisto on niin vaatinut tekemään sanktioiden uhalla. Loppuaika meneekin sitten keskiolutta kitatessa, on se turhien hakemusten tekeminen sen verta raskasta hommaa, mentaalisesti varsinkin. Kokeilkaa itse jos työttömänä olo on teistä niin helppoa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin minulla on aika mennyt metsissä kyykkimisen ja juuresten pilkkomisen sijaan työhakuilmoitusten hakuun kun TE-toimisto on niin vaatinut tekemään sanktioiden uhalla. Loppuaika meneekin sitten keskiolutta kitatessa, on se turhien hakemusten tekeminen sen verta raskasta hommaa, mentaalisesti varsinkin. Kokeilkaa itse jos työttömänä olo on teistä niin helppoa...
Niin kun kerran viikossa kyhää tunnin jotain hakemusta niin sen rasituksen jälkeen pitää loppuviikko juoda kaljaa toipuakseen. Ruoka saatava valmiina. Jos maanantaina kyhää hakemuksen niin vielä perjantainakaan ei ole voimia kokata tai keräillä.
Mietin mitä tapahtuisi jos nämä sankarit menettäis tuet kokonaan. Ne varmaan vaan passiivisena nääntyisivät kuoliaaksi sen sijaan että edes yrittäisivät tehdä mitään asialle.
Evoluutio pysähtyi kun sosiaalivaltio syntyi. Ennen tuollaiset eivät päässeet lisääntymään vaan luonnon valinta karsi elinkelvottomat yksilöt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen ollut työtön.
Käytin ylimääräisen ajan urheiluun lenkkipoluilla ja ilmaisissa ulkoliikuntapaikoissa joita Suomessa on paljon. Oli talvi mutta mitäs se haittaa. Liikkuessa pysyy lämpimänä. Pyyhkeellä pyyhkin lumet pois laitteista. Pääsin muutamassa kuukaudessa huippukuntoon. Oli hienoa aikaa kun ehti kerrankin urheilla monta tuntia päivässä.
Ja oli aikaa kerätä marjoja ja sieniä ja sissiviljellä vihanneksia ja kokata halvoista yksinkertaisista aineksista hienoja ruokia. Leipäjonoista sai milloin mitäkin pakastimeen. Ei leipäjonoilla elä mutta aina niistä muutamalla eurolla saa jotain.
Silloin oli myös upea mahdollisuus viettää paljon aikaa perheen ja ystävien kanssa.
Heräsin joka arkipäivä klo. 8. Hoidin työnhakua ja muita juoksevia asioita aamupäivän ja urheilin iltapäivän. Neljän jälkeen sitten rentouduin ja tapasin työssä käyviä tuttuja. Menin nukkumaan arkisin klo.12. Join vain viikonloppuisin. On tärkeää pitää rytmi viikossa ja arkipäivässä.
Muistelen lämmöllä sitä joutilaisuuden aikaa mutta pitää tässä maassa jonkun niitä verojakin maksaa.
- Anonyymi
Voih, kaalin hinta hyppäsi 0,99 eurosta yli neljään, nyt tuli nälkä, ensin iso mainosrumba, homma pilviin, isot traktorit tienaa lyhennyksiään, kansaa kusetetaan, oikein perusteellisemmin.
Meillä on oikeasti jo nälkä, ei naurata tämä häikäilemättömyys.
Siis, yksin kaali, muusta puhumattakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1274255
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233012Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132534- 462111
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2561699Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt461626- 321567
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201436- 281430
- 951211