Suomen nälänhätä

Anonyymi-ap

Niinpä se nälkä alkaa pian nakertamaan entistä enemmän ja näkyvämmin

32

346

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

SDP:n ÄäriVasemmiston Punikki-Kommunistit Vois Lakkoilla Enemmän !
      - sitten jäisi vielä Vähemmän LeipäRahaa !

SAK:n Ay-Pomot lähti Ryyppäämään Afrikkaan ja Jätti Duunarit Lakkoileen

Duunarin Lompakolla Käydään kun Lakkoillaan - Onhan se Varmaa !
      - juu ja Taas on Vähemmän LeipäRahaa !

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

• Anonyymi

Sinunko mielestä ihmisellä ei saa olla minkäänlaista toimeentuloa ? Jankutat SAK ta vastaan juuttaan namolla oleva

• Anonyymi

Ei käy ihan kaikilla pytyillä.

• Anonyymi

Pitäisikö palkoista neuvotella myös namolla aivan paikanpäällä

• Anonyymi

9 euroa pvä on aivan liikaa, miten olisi 1 snt pvä

• Anonyymi

Patruunat elementissään, köyhät kyykkyyn. Kaalin hinta huipussaan.
        Nyt menee, aika hitaasti, tämä maailmanmeno.
        Kellareiden arvo huipussaan, ymmärtäköön kuka haluaa, jos ei, menköön männikköön.
        Nälkä tulee, ellei jo ole?

• Anonyymi

Keskon ja S-ryhmän ruokavarastosta on loppunut ruoka.

• Anonyymi

Siellä on jo, oma laatuista einettä myynnissä.
        Ei tarkoita, että K -ryhmittymä tarjoaa parempaa.
        Outo on suuntaus!

• Anonyymi

Päiväkodista, sossuun, kelaan,nanolle ja juoppoputkaan jne..

• Anonyymi

Tuo oli hyvä - Se on kuin "Elämänkaari" SDP:n ÄäriVasemmiston Punikki-Kommunisteille ja MyrkynVihreille ! !

Heeeeeeh heheheheh heeee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo oli hyvä - Se on kuin "Elämänkaari" SDP:n ÄäriVasemmiston Punikki-Kommunisteille ja MyrkynVihreille ! !

Heeeeeeh heheheheh heeee

Lopeta tuo typerä hekotus, pysy asiassa.

• Anonyymi

On se hyvä kun oivaltaa ja itselle vastailet

• Anonyymi

Mikä tarkoitus on Namolla ?

• Anonyymi

Jatkos P Ä I V Ä K O D I L L E 🥴

• Anonyymi

Yritetään työllistää päivärahalla olevia.

• Anonyymi

Päiväraha ei ole mikään palkka tehdystä työstä

• Anonyymi

Kun ei muuten iljetä ilman työtä teettää keksittiin että päiväraha riittää palkaksi, voi hyvää päivää vaan teille itse kullekin

• Anonyymi

Eikö sinua Keijo yhtään hävetä kun kotonakin ois töitä ?

• Anonyymi

No hävettää

• Anonyymi

Niin minuakin hävettää, on tuttu tunne.

• Anonyymi

Kahtoo porukkaa tuolla kylän raitilla, niin eipä siellä juurikaan nälkää näkeviä näy, pikemminkin päin vastoin? Yli 50% laardiperseistä joutaisikin nähdä hetken nälkää...

• Anonyymi

Se on tämä länsimäisen hyvä ruokakulttuuri syy miksi maha venyy

• Anonyymi

Vuokrakämpät pitäisi purkaa kaikki ja palauttaa mökki ja maatalouselämä takaisin

• Anonyymi

Mullon oma potaattimaa ei tuu näläkä

• Anonyymi

Nälkä kalvaa joo ja silti ei työtön ihminen mitenkään ehdi ja jaksa kokata itse vaan elää valmisruoalla. Voi voi kun nälättää.

Ja irvokkaan lihavia ovat järjestään suomalaiset köyhät. Mutta hirveä nälkä on läskeillä. Ai niin sehän johtuu siitä kun tuet on liian pienet niin ei oo varaa syödä terveellistä. On pakko vaan syödä Atrian valmisruokia ja pizzakebabbia. Kun ei oo köyhällä varaa parempaan. Kyynelehdin puolestanne.

• Anonyymi

Rasva menee kaupaksi ja teollisuus tekee mitä kansa ostaa

• Anonyymi

Ja sehän nyt on täysin poissuljettua että keräisi marjoja, sieniä, villivihanneksia lähimetsästä. Aivan epäinhimillistä edes ehdottaa moista. Suomalainen köyhä on aivan liian hieno ja arvokas ihminen kykkimään metsissä. Tai kokkaamaan itse ruokansa. Vähintään puolivalmista pitää ostaa. Suomalaisen työttömän aika on aivan liian arvokasta käyttää johonkin juuresten pilkkomiseen. Hyi sentään.

• Anonyymi

Ainakin minulla on aika mennyt metsissä kyykkimisen ja juuresten pilkkomisen sijaan työhakuilmoitusten hakuun kun TE-toimisto on niin vaatinut tekemään sanktioiden uhalla. Loppuaika meneekin sitten keskiolutta kitatessa, on se turhien hakemusten tekeminen sen verta raskasta hommaa, mentaalisesti varsinkin. Kokeilkaa itse jos työttömänä olo on teistä niin helppoa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin minulla on aika mennyt metsissä kyykkimisen ja juuresten pilkkomisen sijaan työhakuilmoitusten hakuun kun TE-toimisto on niin vaatinut tekemään sanktioiden uhalla. Loppuaika meneekin sitten keskiolutta kitatessa, on se turhien hakemusten tekeminen sen verta raskasta hommaa, mentaalisesti varsinkin. Kokeilkaa itse jos työttömänä olo on teistä niin helppoa...

Niin kun kerran viikossa kyhää tunnin jotain hakemusta niin sen rasituksen jälkeen pitää loppuviikko juoda kaljaa toipuakseen. Ruoka saatava valmiina. Jos maanantaina kyhää hakemuksen niin vielä perjantainakaan ei ole voimia kokata tai keräillä.

Mietin mitä tapahtuisi jos nämä sankarit menettäis tuet kokonaan. Ne varmaan vaan passiivisena nääntyisivät kuoliaaksi sen sijaan että edes yrittäisivät tehdä mitään asialle.

Evoluutio pysähtyi kun sosiaalivaltio syntyi. Ennen tuollaiset eivät päässeet lisääntymään vaan luonnon valinta karsi elinkelvottomat yksilöt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen ollut työtön.

Käytin ylimääräisen ajan urheiluun lenkkipoluilla ja ilmaisissa ulkoliikuntapaikoissa joita Suomessa on paljon. Oli talvi mutta mitäs se haittaa. Liikkuessa pysyy lämpimänä. Pyyhkeellä pyyhkin lumet pois laitteista. Pääsin muutamassa kuukaudessa huippukuntoon. Oli hienoa aikaa kun ehti kerrankin urheilla monta tuntia päivässä.

Ja oli aikaa kerätä marjoja ja sieniä ja sissiviljellä vihanneksia ja kokata halvoista yksinkertaisista aineksista hienoja ruokia. Leipäjonoista sai milloin mitäkin pakastimeen. Ei leipäjonoilla elä mutta aina niistä muutamalla eurolla saa jotain.

Silloin oli myös upea mahdollisuus viettää paljon aikaa perheen ja ystävien kanssa.

Heräsin joka arkipäivä klo. 8. Hoidin työnhakua ja muita juoksevia asioita aamupäivän ja urheilin iltapäivän. Neljän jälkeen sitten rentouduin ja tapasin työssä käyviä tuttuja. Menin nukkumaan arkisin klo.12. Join vain viikonloppuisin. On tärkeää pitää rytmi viikossa ja arkipäivässä.

Muistelen lämmöllä sitä joutilaisuuden aikaa mutta pitää tässä maassa jonkun niitä verojakin maksaa.

• Anonyymi

Voih, kaalin hinta hyppäsi 0,99 eurosta yli neljään, nyt tuli nälkä, ensin iso mainosrumba, homma pilviin, isot traktorit tienaa lyhennyksiään, kansaa kusetetaan, oikein perusteellisemmin.
      Meillä on oikeasti jo nälkä, ei naurata tämä häikäilemättömyys.
      Siis, yksin kaali, muusta puhumattakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      127
      4255
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      3012
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      113
      2534
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      2111
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      256
      1699
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      46
      1626
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1567
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1436
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1430
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1211
    Aihe