Kattorasian asennus

Anonyymi-ap

Ostin uuden asunnon ja vanha asukas oli ottanut mukaan olohuoneen katossa olevan kattorasian. Ulos pilkottaa neljä johtoa. Tiedän niiden kuitenkin olevan kaksi jännitteellista johtoa, sininen nollajohto ja kelta-vihreä maadoitusjohto.

Noh ostin kattorasian jossa on vain kolmelle johdolle paikka. P1, P2 ja N. Roikkumaan jäi maadoitusjohto kun sitä ei kattorasiassa ollut merkintää PE mihin sitä olisi voinut laittaa..

Jäi miettimään, että tulikohan tehtyä oikein jättää maadoitusjohto roikkumaan...

17

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kruunu valaisinpistorasia on maadoittamaton. Kannattaa laittaa vaikka linkki millaisen kannen siihen kattorasialle ostit, jos et ole itse varma onko kyseessä kruunu vai ei.

    • Anonyymi

      Kiinteät sähköt asunto-osakeyhtiössä kuuluvat yhtiölle. Jos edellinen vei pois niin ilmoitus taloyhtiölle jonka velvollisuus on asennuttaa uusi. Taloyhtiö sitten perii tai on perimättä edelliseltä omistajalta.
      Itse ei pidä noihin koskea

      • Anonyymi

        Kyseessä voi olla myös omakotitalo. Harva tällä palstalla tietää mikä ero on kiinteistöllä ja asunto-osakkeella.


    • Anonyymi

      Aloittaja hankki uuden asunnon ei taloa

    • Anonyymi

      Jos katosta tulee neljä johtoa, niin todennäköisesti siinä on ollut sokeripalaliitin.

    • Anonyymi

      Kysyjä tietää jälleen selvästikin vastauksen esittämäänsä visaiseen kysymykseen. Naureskelee omalle nokkeluudelleen ja vastausten tasolle.
      Ihan viihdyttävää.
      .....

      • Anonyymi

        Joo kyllähän tuo kysymys on taas semmoinen että tänne kirjoittaminen on jopa vaativampaa kun tuon ratkaiseminen. Vähän samanlaista pätemistä kun menisi päiväkodin pihaan kertomaan avaruussukkulan toiminnasta, itse ei tajua mitään asiasta mutta kuulijat vielä vähemmän,sitten tuntee olonsa viisaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllähän tuo kysymys on taas semmoinen että tänne kirjoittaminen on jopa vaativampaa kun tuon ratkaiseminen. Vähän samanlaista pätemistä kun menisi päiväkodin pihaan kertomaan avaruussukkulan toiminnasta, itse ei tajua mitään asiasta mutta kuulijat vielä vähemmän,sitten tuntee olonsa viisaaksi.

        Joo, - ei. Kyllä ymmärtää ja tajuaa. Trollailee ja koijaa apinaa.


    • Anonyymi

      Mutta toimii tämäkin turha aloitus kommenttien kerääjänä...

    • Anonyymi

      Jos kattorasia oli edellisen asukkaan oma niin kyllä hänellä oli oikeus viedä se mukanaan.

      • Anonyymi

        Olisi kuitenkin pitänyt laittaa se alkuperäinen sokeripala takaisin.


    • Anonyymi

      Että oikein rasiankin repinyt irti.

    • Anonyymi

      Kysymys oli mielestäni ihan asiallinen. En tiedä mikä ihme ihmisiä vaivaa..

      Mutta tosiaan tämä oli ensimmäinen kerta kun katossa ei ole ollut lampun kattorasiaa.
      Muissa asunnoissa missä olen ollut niissä on aina ollut.

      Neljä kuparijohtoa sieltä tosiaan pilkottaa. Ei ollut mitään sokeripalaa. Todennäköisesti ne on otettu pois.

      • Anonyymi

        Ihanko tosiaan se rasiakin on viety?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko tosiaan se rasiakin on viety?

        Noh reikä katossa josta kurkottaa 4 kuparijohtoa.. eikös se silloin ole viety kun muissa on kattorasiat.. Eli vain tuo olohuoneen kattorasia puuttuu.

        Oletan että sillä oli joku erikoinen kattotuuletin. Muistaakseni faija silloin joskus kauan sitten lapsuudenkodissani otti kattorasian irti ja liitti siihen kattotuulettimen...


      • Anonyymi

        Kun minä muutin VVOn luukkuun niin ei ollut mitään rasioita ekä sokeripaloja piuhojen päissä. Todennäköisesti ne oli otettu pois.


      • Anonyymi

        Ei läheskään aina ole valaisimelle katossa mitään rasiaa, johdot tulevat putkesta jonka pää on pinnan tasalta katkaistu. Sen päälle on sitten ruuvattu valaisinpistorasiakansi, mutta kun ei ole olemassa 4-napaisia valaisin pistorasioita, silloin on pelkkä sokeripala ja kattoon ruuvattu koukku.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1878
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      240
      1779
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      92
      1572
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      110
      1368
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      167
      1132
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1093
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      942
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      926
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      866
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      98
      866
    Aihe