Se yksi lause jota kukaan huumeriippuvainen ei halua kuulla

Anonyymi-ap

Olen jutellut muutaman nykyisen ja entisen riippuvaisen kanssa ja kukaan ei tunnu haluavan kuulla lausetta "oli oma päätöksesi / valintasi ruveta tähän hommaan."

Sen sijaan aletaan selittämään kaikkea muuta omaa vastuuta pakoillakseen.

Miksi on niin vaikea niellä tuota asianhaaraa?

23

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mene paasaamaan sinne missä niitä huumeriippuvaisia on, en usko, että sellaiset viettävät aikaa palstalla lukien tekstejäsi.

      • Anonyymi

        joo en kans usko että joku subutex-narkomaani täällä lueskelee valistajien juttuja

        niillä on ihan eri puuhat


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🔞 ­­­N­­y­­­m­f­­­o­m­a­­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        💋 ­­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­­m­­a­­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18024840j

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Narkomaanit osaavat ihan itse syyttää itseään ja hävetä elämäntapaansa, turhaa on ulkopuolisena mennä haastamaan.
      Tuskin kukaan haaveilee mistään narkomaanin " ammatista ", että minustapa tulee isompana narkomaani.
      Jokaisella on omat syynsä, miksi ovat alkaneet käyttää aineita, eikä niitä syitä usein muut tiedä.
      Se maailma vie niin nopeasti mukanaan, että suurin osa kokeilijoista joutuu sinne vasten tahtoaan, niin sanotusti jää koukkuun.

      • Anonyymi

        Sama asia alkoholistien, lihavien, tupakoitsijoiden, peliriippuvaisten jne. kanssa, heikko luonne syynä ongelmiin, kun ei pysty kontrolloimaan käyttöään ja tekemisiään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama asia alkoholistien, lihavien, tupakoitsijoiden, peliriippuvaisten jne. kanssa, heikko luonne syynä ongelmiin, kun ei pysty kontrolloimaan käyttöään ja tekemisiään.

        Myönnän tämän ihan vapaaehtoisesti, olen toipunut alkoholisti, tupakoitsija, ylipainoinen, en kuitenkaan peliriippuvainen.

        Aloittaja kertoo jutelleensa ongelmaisten kanssa, ja tietää sen yhden lauseen, jota kukaan...ei halua kuulla. Sitten sen voi jättää sanomatta, kun kerran tietää, ettei sitä haluta kuulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama asia alkoholistien, lihavien, tupakoitsijoiden, peliriippuvaisten jne. kanssa, heikko luonne syynä ongelmiin, kun ei pysty kontrolloimaan käyttöään ja tekemisiään.

        Helppo on laihojen länkyttää läskeille. Ette tiedä, miten tiukassa ne kilot ovat. Itsellenne voi tulla joku muu ilkeä vaiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppo on laihojen länkyttää läskeille. Ette tiedä, miten tiukassa ne kilot ovat. Itsellenne voi tulla joku muu ilkeä vaiva.

        Kaikista länkytyksistä ei yksinkertaisesti kannata välittää.
        Monet länkyttävät ihan vain ilkeyttään, kun on itsellä jostain syystä paha olla.
        Paha olo purkautuu muihin ihmisiin, kun ei kaikilla ole keinoja säädellä omia tunteitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myönnän tämän ihan vapaaehtoisesti, olen toipunut alkoholisti, tupakoitsija, ylipainoinen, en kuitenkaan peliriippuvainen.

        Aloittaja kertoo jutelleensa ongelmaisten kanssa, ja tietää sen yhden lauseen, jota kukaan...ei halua kuulla. Sitten sen voi jättää sanomatta, kun kerran tietää, ettei sitä haluta kuulla.

        Niin Kai Eihän niille saa sanoa mitään ettei vaan liikunta.
        Itse Kyllä sanoisin ja jos ei auta niin ei tarvitse minun läsnäoloani .
        Maailmassa on sairaita ihmisiä jotka eivät itse Ole päättäneet sairauttaan , hoito heille on kaikista tärkein , hoitoalalla on liian vähän väkeä joten ei tarvitse itseään tehdä tieten tahtoen sairaaksi ottamalka akuutti paikkoja ja toisille ei riitä apua Siis ihmisille jotka eivät Ole koskaan vaurioittaneet kroppaansa mitenkään tahallisesti .
        Päätös on Aina oma kun ei ota sitä ekakertaa niin ei myöskään aiheita surut omaisille


    • Anonyymi

      Helppo se on syyllistää, kun ei tiedä mikä ihmisen on ajanut tilanteeseen. Suurimmalla osalla päihderiippuvaisista on todellisuudessa mielenterveyden ongelmia, joita sitten päihteillä hoidetaan. Tässä maassa on vuosikymmeniä ollut kulttuuri, missä mielenterveyden häiriötkin ovat olleet tabu tai ihmisen omaa syytä.

      • Anonyymi

        Mielenterveysongelmista pyrittiin Suomessa pääsemään eroon 1970-luvulle asti steriloimalla pipipäitä, mutta valitettavasti tuo ohjelma lakkautettiin. Seurauksena mielenterveysongelmia aiheuttavat geenit pääsivät leviämään Suomen kansallisessa geenipoolissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenterveysongelmista pyrittiin Suomessa pääsemään eroon 1970-luvulle asti steriloimalla pipipäitä, mutta valitettavasti tuo ohjelma lakkautettiin. Seurauksena mielenterveysongelmia aiheuttavat geenit pääsivät leviämään Suomen kansallisessa geenipoolissa.

        Geeniperimä taitaa olla aika pieni osatekijä mielenterveyden ongelmissa.
        Valitettavasti joudut valittelemaan vastaisuudessakin, koska mielenterveysongelmat eivät katoa kansan keskuudesta minnekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenterveysongelmista pyrittiin Suomessa pääsemään eroon 1970-luvulle asti steriloimalla pipipäitä, mutta valitettavasti tuo ohjelma lakkautettiin. Seurauksena mielenterveysongelmia aiheuttavat geenit pääsivät leviämään Suomen kansallisessa geenipoolissa.

        Kannattaa myös muistaa, että alkoholihuume vahingoittaa siittiöitä ja aiheuttaa niissä DNA-vaurioita. Suomessa käytetään (ja on käytetty) niin paljon alkoholia, että eri tavalla vammautuneita lapsia on syntynyt todella paljon kuluneiden vuosikymmenien aikana. Ehkä se on syynä väkivallan ja muun vastaavan häiriintyneen käytöksen määrän kasvuun. Vuosi vuodelta geeniperimä rappeutuu alkoholimyrkyn takia. Lapsia syntyy yhä enemmän ja enemmän eri tavalla kehitysvammaisina.

        Maailman tappavinta ja erittäin myrkyllistä solumyrkkyä juodaan vuosikymmenet ja ajatellaan, että sellainen touhu ei vaikuttaisi mihinkään.

        Tämä on niin käänteistä evoluutiota kuin vain olla ja voi. Suomessa lisääntyy kaikki autoimmuunisairaudetkin räjähdysmäisesti, puhumattakaan mielenterveyssairauksista. Nekin on osin perinnöllisiä.


      • Anonyymi

        Minulla on kokemusta ihmisestä jolla oli riippivsisuud siihen ei ollut mitään syytä muuta kun saada tuttits aivonsa hetkeksi kun kuulemma oli voin hyvä olo että belastning tuntuu saatavilta kuten hän nauraen vitsaili
        Joten siinä meni perhe hajalle ei kai tartte sanoa edes että ei elä enää .
        Joten nuorena nukkunut oli hänen kohtalo , joten ihme ettei minun Ole tarvinnut turvautua sellaisiin aineisiin sillä vastoinkäymisiä on ollut enemmän kun tarpeeksi
        Ja Arvaa kuka lapset yksin kasvatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenterveysongelmista pyrittiin Suomessa pääsemään eroon 1970-luvulle asti steriloimalla pipipäitä, mutta valitettavasti tuo ohjelma lakkautettiin. Seurauksena mielenterveysongelmia aiheuttavat geenit pääsivät leviämään Suomen kansallisessa geenipoolissa.

        Niille taas ei kukaan voi mitään jos sairastuuertekin jos on elänyt raitista elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenterveysongelmista pyrittiin Suomessa pääsemään eroon 1970-luvulle asti steriloimalla pipipäitä, mutta valitettavasti tuo ohjelma lakkautettiin. Seurauksena mielenterveysongelmia aiheuttavat geenit pääsivät leviämään Suomen kansallisessa geenipoolissa.

        kyllä syy mielenterveysongelmiin on moninainen. On hyvä, että annetaan hoitoa Suomessa


    • Anonyymi

      Lasinen lapsuus, mutta en tajunnut, että isäni käytös johtui alkoholista, ennenkuin itsestäni tuli alkoholisti, koska isä on kulissit-kunnossa-kaappi-juoppo. Että en tiennyt, että mistä kotini vaikea ilmapiiri johtuu. Joku vaisto ilmeisesti oli, etten halunnut kokeilla alkoholia, vaikka kaverit ympärillä kokeili. Painostivat puoli vuotta ollessani 14-vuotias, että minunkin pitää kokeilla "on hauskaa". Kokeilin lopulta sen takia, että se jankutus minun kokeilemisesta loppuisi. Hetihän se maistui, oli oiva lääke kotiolojen ja autisminkirjolla olemisen aiheuttamaan jatkuvaan ahdistukseen. Sekä myöhemmin ymmärsin, että tulin välittömästi riippuvaiseksi, koska geenit. Päihdelääkäri sanoi, ettei kannata yrittää kuntouttaa geeniperimän takia, ei auta. Ei auttanutkaan. Myöhemmin muiltakin asiantuntijoilta olen kuullut, että osalla ihmisistä aivoissa on biologisesti ikäänkuin valmis paikka alkoholiriippuvuudelle, joka sitten heti aktivoituu jos alkoholia saa. Osalla on nikotiinille samanlainen riippuvuusalttius, joillakin molemmille ja joillakin ei kummallekaan. Minulla ei ole onneksi nikotiinille. Olen kokeillut tupakkaa, vaan ei maita. Eli oma syy.

      • Anonyymi

        Minulla on olleet molemmat vanhemmat raittiita onneksi , mutta isoisä oli alkis ja en minäkään sitä tajunnut pienenä vaari oli Aina hyvällä päällä en tiennyt että oli juovuksissa joka ainut päivä.


    • Anonyymi

      Siinä on juuri se että saavat hyötyä kun kehuskelevat olleensa päihde koukussa.Ei rikoksen uhreille passata nenän eteen asuntoja ym.eikä niitä näy uskovaisten tilauksuuksiissa kertomassa miten on ollut vaikeaa.Rikolliset siellä kehuskelee ja sitten jeesusta sanovat väliin.Ihmetelty kuinka uskovaisilta ei löydy rikoksen uhreille apua mutta kaiken maailman murhaajia ihailevat.Juuri tuota että mitäs menit käyttämään huumeita ei saa sanoa.On ihmetelty sitäkin että miten voi esim.Dila katsoa että huumeitten käyttö pätevöittää ja narkomaanit pääsee ilman pääsykokeita lähihoitaja koulutukseen.Raittiit ei.Sitten kehdataan ruikuttaa kun nykynuoriso ryöstelee yms.

      • Anonyymi

        Nyt oli vähän sekavaa höpinää....


    • Anonyymi

      Niinhän se on että kun sen ensimmäinen kerran pitää kokeilla niin itse päättää sen, viisaampi ei kokeile edes sitä ensimmäistä koska luottaa siihen mitä tietoa on saanut päihteisä, Joten päätös Aina oma, en usko että kukaan pakottaa sitä eka kertaa kellekkään.
      Sitten että saa riippuvaisuuden niin syyttelet alkaa.
      Joskus vaan ärsyttää kaikki selittelyt kun tietää miten paljon perheet saa kärsiä.
      Ja yksi sen kun vaan jatkaa tyylilään

    • Anonyymi

      Harvemmin kukaan sulle aineita on väkisin laittanut,eli aika lailla päätöksen teet itse.Ite käytän amfetamiinia silloin tällöin suonen sisäisesti.Ketään häiritsemättä ja omassa rauhassa. Ite maksan omilla rahoilla käytön siis en varastamalla tai valtion rahoilla.Eli kellekkään ei kuulu vittuakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2283
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1481
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1325
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1059
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      212
      949
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    Aihe