Minkälaista kokemusta meripelastusseuran toiminnasta?

Anonyymi-ap

Periaatteessa tekevät hyvää työtä ja arvostan mutta muutaman kerran on mennyt hermot. Ei konevika muuksi muutu vaikka sata äijää moottoria ronkkisi ja räpläisi. Yleensä on tullut pientä vittuilua huollon puutteesta vaikka vika on ollut mootorin ohjauksen elektroniikassa. Väkisin on yritetty alkamaan moottoria ropaamaan vaikka nimenomaan olen sanonut että älä koske. Toinen huomio on että luulevat olevansa välillä viranomaisia ja yrittävät käskyttää ja ohjeistaa ilman mitään syytä.

19

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No miksi soitat meripelastusta paikalle, jos eivät mitään saa tehdä?
      Sama kun rukoilet Allahia avuksi?

      Hoida ongelmasi itse jos ei apu kelpaa. Ihme touhua.

    • Anonyymi

      Täytyy olla vitun tyhmä yksilö ja/tai paska vene, jos tarvitsee meripelastusta soitella.

      Jos et siedä mitään auttamisyrityksiä ja koet käskyttämiseksi ohjeiden antamisen, sinun on pärjättävä romusi kanssa itse.

      Vittuako hankitte elektroniikalla ladattua paskaa, joka ei toimi?
      Onhan ihan selvää, että jos moottorista leviää elektroniikka, se on paska.

      Ja jos itse tiedät vian olevan elektroniikassa, mitä se meripelastus siihen auttaa? Onhan sulla airot ja/tai mela ja ankkuri.
      Soita sinne koneesi maahantuojalle ja tilaa huolto sinne merelle.

      Toinen vaihtoehto on, että tilaa hinaus satamaan. Meripelastus ei ole mikään helvetin ilmainen hinauspalvelu.

    • Anonyymi

      Just näin, toiset tekee vapaaehtoispohjalta duunia ja palkka on tässä : vittuilua.

    • Anonyymi

      Ellei auta että edes sata äijää ronkkii sitä moottoriasi niin se ei enää ole moottori. Vie se sulattoon.

    • Anonyymi

      Kuinka umpityhmä tunari aloittaja oikein on? Nähtävästi on meripelastuksen ”vanha tuttu”, kun kokemusta tuntuu kertyvän tämän tästä. Olen nyt liikkunut vesillä satoja tunteja kaudessa 29 vuotta, eikä ole vielä tarvinnut pelastajia huutaa apuun. Ainahan voi jotakin sattua, sitä odotellessa, mutta kanta-asiakkaaksi en aio ruveta.

    • Anonyymi

      Ikinä en ole seuran palveluita tarvinnut mutta hyvä että on olemassa ja aktiivinen. Kerran olivat ilmeisesti asiakkaita ja tekemistä vailla kun meinasivat ajaa melojan kumoon muutenkin hankalassa ristiaallokossa eteläisellä Airistolla.

    • Anonyymi

      Viranomaisleikkejä koko puuhastelu.

    • Anonyymi

      Kriittinen puheenvuoro yleisestä kuoroa vastaan. Ihmisten pelastaminen on Merivartioston vastuulla ja tämän he myös suhteellisen hyvin tekevät. Alusten pelastaminen kuuluu joko vapaaehtoisille tai kaupallisille toimijoille - ei viranomaisille.

      Mielestäni Meripelastusseura tekee tärkeää ja hyödyllistä "työtä" vapaaehtoispanostuksella. Ideaaliyhteiskunnassa kaikki tulisi valtion toimesta, mutta on mielestäni äärettömän hienoa, että vapaaehtoiset käyttävät omaa aikaansa "leikkimällä viranomaisia" - kuten joku älykääpiö asian ilmaisi.

      Itse olen käyttänyt kerran Meripelastuksen palveluksia, kun oman veneeni moottori sanoi toimintasopimuksensa irti sopivasti keskellä myrskyä. Palvelu oli asiallista ja asiantuntevaa - suuri kiitos silloiselle miehistölle. Merivartio olisi tietenkin tässäkin tilanteessa pelastanut ihmiset, mutta meripelastus hinasi veneen turvasatamaan (ilmaiseksi, koska trossi oli maksettu).

      Trossimaksu on pieni hinta siitä, että saa ei-kriittisessä tilanteessa apua.

      Jokainen, joka kritisoi vapaaehtoista meripelastusta on tietenkin vapaa näin tekemään - vapaassa yhteiskunnassa myös näin on oikeus sanoa. Mutta näiden henkilöiden kohdalla oikea ratkaisu on kieltäytyä heidän palveluksistaan ja konsultoida esim. Alfons Håkans tms. palveluntarjoajaa. Heidän kanssaan voi kiukutella moottorinkorjauksesta tms.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti taloudellisia ongelmia mainostuksen perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti taloudellisia ongelmia mainostuksen perusteella.

        Ei ollenkaan, Alfons Håkans (tms.) tarjoaa palveluksiaan mielellään. Jos Meripelastus ei palveluna kiinnosta, älä ota heihin yhteyttä - niin kovin yksinkertaista.

        Meripelastus on "vakuutuksenomainen maksu" - siitä on niin kovin helppo päästä eroon tukeutumalla pelkästään yksityisiin palveluntarjoajiin.


    • Anonyymi

      Kerran olen tarvinnut -konevika pahassa kelissä ja paikassa. Auttoivat kotisatamaan ja ammattimiehet korjasivat vian yhdessä päivässä. Ei muuten olisi merellä onnistunut ao. osan vaihto. Olivat ystävällisiä ja osaavia.
      Aika ikävää olisi palokunnillakin ilman VPK:n toimintaa jos nyt pitää viranomaisiin aasinsiltaa hakea. Ollaan tyytyväisiä, että apuja on saatavilla.

    • Anonyymi

      Kerran on ohjauskaapeli pettänyt ja väliaikaisjärjestelyllä päästiin suojaiseen paikkaan. Ohjaus oli kuitenkin niin arpapeliä näillä järjestelyilla että ei uskallettu jatkaa ahtaamille väylille ja pyydettiin meripelastus avuksi. Erittäin asiallista ja rutinoitunutta toimintaa ja hinasivat kotisatamaan asti vaikka ei olisi tarvinnut,

    • Anonyymi

      Viime kesänä jouduttiin rantautumaan lähimpään laituriin konevian takia. Meripelastus hinasi telakalle. Toiminta oli ammattitaitoista.

    • Anonyymi

      Jos on muutaman kerran mennyt avustustilanteissa hermot meripelastusseuran toimintaan, toistat jotain perustavaa laatua olevaa virhettä kerta toisensa jälkeen. Kannattaisi ehkä ensin keskittyä omiin virheisiin ja oppia niistä.

    • Anonyymi

      Täällä Saimaalla meripelastajat tyhjentää nykyään myös roskikset ja vessanpöntöt.
      Tekevät ohessa klapit.
      Minua ovat kiskoneet kun olen keikkunut kivenpäällä.
      Mukavia tyyppejä.

    • Anonyymi

      Sama tyyppi vastailee. Onpa sattunut useita mukavia tilanteita. Huhhuh!

      • Anonyymi

        Joo se on tuo nimimerkki "Anonyymi" kaikissa


    • Anonyymi

      Samoin olen huomannut tämän kuvitelman viranomaisuudesta aikoinaan ollessani itse viranomainen. Eihän se niin vaarallista ole joten suotakoon heille se ilo.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe