Mitä järkeä on mennä töihin?

Anonyymi-ap

Perustoimeentuloa saa yhtä paljon vaikkei tekisi mitään. Miksi siis tehdä töitä, kun rahan saa tilille tekemättä mitään? Sehän on tyhmää. Jo pelkät työmatkat aiheuttavat ilmastopäästöjä.

185

1331

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vajakin keskipäivän oksennus palstalle🤮🤮🤮

      Väite siitä, että kotona tukien varassa makaaminen olisi taloudellisesti kannattavampaa kuin mikään palkkatyö, ei pidä paikkaansa.

      Tietenkin vajakilla on oma vajavainen käsityksensä työelämästä, jolloin kaikenlaiset perusasiat kuten palkka ja esim. kuntouttavasta työtoiminnasta saatava lisätuki menevät sekaisin.

      • Anonyymi

        Tässäpä sulle vajakki faktaa 2500e kk tekemättä mitään ja puhtaana käteen liitonrahat ja50% elääkkeestä mikäpä tässä on loikoilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäpä sulle vajakki faktaa 2500e kk tekemättä mitään ja puhtaana käteen liitonrahat ja50% elääkkeestä mikäpä tässä on loikoilla

        Sää ja sun vaktat valehtelija.

        Aloittaja väittää elävänsä toimeentulotuella. Ei taida kuule ihan noihin numeroihin yletä.toki aloittajan on ilmiselvä valehtelija kuten sinäkin. Jos nyt totta puhutaan taidat itseasiassa OLLA aloituksen tekijä oho.


      • Mietitö oikeesti koskaan mitään muuta kuin itseäsi. Elätkö itse elämääsi ainoastaan sillee ettet ees kelaa mitää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäpä sulle vajakki faktaa 2500e kk tekemättä mitään ja puhtaana käteen liitonrahat ja50% elääkkeestä mikäpä tässä on loikoilla

        Osa aikatyössä joudun hakemaan asumistukea 😄Ja välillä soviteltua päivärahaa. Ja joskus toimeentulotukea. Onko siis järkeä töissä. On kai se työnilo vaan sillä ei makseta vuokraa??


    • Anonyymi

      Ole hyvä ja lopeta tuo provoaminen. Kaikki tietävät jo että yrität saada yleistä mielipidettä suopeaksi ajatukselle viimesijaisimman toimeentulotuen leikkauksille tai lopettamiselle ja orjatyölle esiintymällä mukavaa elämää elämävänä toimentulotukilaisena mikä et tietenkään ole oikeasti.

      • Anonyymi

        En minä ole vuoden 2008 jälkeen tehnyyt lainkaan töitä. Olen vuosien saatossa oppinut kuinka systeemi toimii. Aamulla herään jossain vaiheessa ja keittelen kahvit. Sen jälkeen alan katsomaan tv:tä. Sitten otan pikku tirsat ja siirryn selaamaan nettiä.

        Riippuen päivästä käyn iltapäivällä ruuhka-aikaan katsomassa kuinka työnorjat väsyneenä käyvät ostamassa kaupasta jotain nälkäänsä. Minä olen silloin virkeä, koska en ole rasittanut itseäni työllä. Ostan kuitenkin jotain minäkin, jottei jonottaminen mene aivan hukkaan

        Paljon unta, mahdollisimman vähän hikoilua ja pulssin kiihdyttämistä. Se on tae pieneen energiankulutukseen. En näe mitään järkeä mennä töihin, koska helpommalla pääsee nostamalla toimeentulotukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole vuoden 2008 jälkeen tehnyyt lainkaan töitä. Olen vuosien saatossa oppinut kuinka systeemi toimii. Aamulla herään jossain vaiheessa ja keittelen kahvit. Sen jälkeen alan katsomaan tv:tä. Sitten otan pikku tirsat ja siirryn selaamaan nettiä.

        Riippuen päivästä käyn iltapäivällä ruuhka-aikaan katsomassa kuinka työnorjat väsyneenä käyvät ostamassa kaupasta jotain nälkäänsä. Minä olen silloin virkeä, koska en ole rasittanut itseäni työllä. Ostan kuitenkin jotain minäkin, jottei jonottaminen mene aivan hukkaan

        Paljon unta, mahdollisimman vähän hikoilua ja pulssin kiihdyttämistä. Se on tae pieneen energiankulutukseen. En näe mitään järkeä mennä töihin, koska helpommalla pääsee nostamalla toimeentulotukea.

        Vajakin iltapäiväoksennus siis näyttää tuolta 🤮🤮🤮

        Erittäin passiivinen elämäntapa vie ennenaikaiseen hautaan.

        Liian paljon nukkuvien kuolleisuus on korkeampi kuin sopivasti nukkuvien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole vuoden 2008 jälkeen tehnyyt lainkaan töitä. Olen vuosien saatossa oppinut kuinka systeemi toimii. Aamulla herään jossain vaiheessa ja keittelen kahvit. Sen jälkeen alan katsomaan tv:tä. Sitten otan pikku tirsat ja siirryn selaamaan nettiä.

        Riippuen päivästä käyn iltapäivällä ruuhka-aikaan katsomassa kuinka työnorjat väsyneenä käyvät ostamassa kaupasta jotain nälkäänsä. Minä olen silloin virkeä, koska en ole rasittanut itseäni työllä. Ostan kuitenkin jotain minäkin, jottei jonottaminen mene aivan hukkaan

        Paljon unta, mahdollisimman vähän hikoilua ja pulssin kiihdyttämistä. Se on tae pieneen energiankulutukseen. En näe mitään järkeä mennä töihin, koska helpommalla pääsee nostamalla toimeentulotukea.

        Haluat siis että viimesijaisn toimeentulotukesi leikataan niin pieneksi ettet pysty selviämään hengissä niin sitten motivoidut menemään töihin? Niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole vuoden 2008 jälkeen tehnyyt lainkaan töitä. Olen vuosien saatossa oppinut kuinka systeemi toimii. Aamulla herään jossain vaiheessa ja keittelen kahvit. Sen jälkeen alan katsomaan tv:tä. Sitten otan pikku tirsat ja siirryn selaamaan nettiä.

        Riippuen päivästä käyn iltapäivällä ruuhka-aikaan katsomassa kuinka työnorjat väsyneenä käyvät ostamassa kaupasta jotain nälkäänsä. Minä olen silloin virkeä, koska en ole rasittanut itseäni työllä. Ostan kuitenkin jotain minäkin, jottei jonottaminen mene aivan hukkaan

        Paljon unta, mahdollisimman vähän hikoilua ja pulssin kiihdyttämistä. Se on tae pieneen energiankulutukseen. En näe mitään järkeä mennä töihin, koska helpommalla pääsee nostamalla toimeentulotukea.

        Onhan meitä sitten ainakin kolme, jos aloittajakin on aito. En minäkään ole tehnyt mitään moneen vuoteen, "Hullu paljon töitä tekee viisas elää vähemmällä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole vuoden 2008 jälkeen tehnyyt lainkaan töitä. Olen vuosien saatossa oppinut kuinka systeemi toimii. Aamulla herään jossain vaiheessa ja keittelen kahvit. Sen jälkeen alan katsomaan tv:tä. Sitten otan pikku tirsat ja siirryn selaamaan nettiä.

        Riippuen päivästä käyn iltapäivällä ruuhka-aikaan katsomassa kuinka työnorjat väsyneenä käyvät ostamassa kaupasta jotain nälkäänsä. Minä olen silloin virkeä, koska en ole rasittanut itseäni työllä. Ostan kuitenkin jotain minäkin, jottei jonottaminen mene aivan hukkaan

        Paljon unta, mahdollisimman vähän hikoilua ja pulssin kiihdyttämistä. Se on tae pieneen energiankulutukseen. En näe mitään järkeä mennä töihin, koska helpommalla pääsee nostamalla toimeentulotukea.

        Ei kiinnosta vaikka et olisi tehnyt töitä KOSKAAN. Lopeta tuo kuvottava toimeentulotikieläjien mustamaalaaminem kun et itse sellainen selvästikään ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta vaikka et olisi tehnyt töitä KOSKAAN. Lopeta tuo kuvottava toimeentulotikieläjien mustamaalaaminem kun et itse sellainen selvästikään ole.

        Nämä aloitukset tunnistaa mielipidemuokkauksiksi siitä, että niissä hyvin kärjistetysti korostetaan omaa työttömyyttä ja halua elää yhteiskunnan piikkiin. Yksikään työtön ei tasan tarkkaan lähtisi kehumaan täällä saati muuallakaan työttömyyttään.

        Aloitus on ragebait johon ei kannata haastakata aikaansa. Täällä on viime aikoina yksi tyyppi kirjoitellut näitä samantyylisiä aloituksia sekä kommentteja, hänet tunnistaa kielisasusta ja tarinan rakenteesta, joka pysyy kaikissa viesteissä samana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta vaikka et olisi tehnyt töitä KOSKAAN. Lopeta tuo kuvottava toimeentulotikieläjien mustamaalaaminem kun et itse sellainen selvästikään ole.

        En minäkään enää tee töitä paremmin jää käteen kun on pois töistä ai piru että on hienot jahti kelit miten siellä sorvin ääressä😅😅😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä aloitukset tunnistaa mielipidemuokkauksiksi siitä, että niissä hyvin kärjistetysti korostetaan omaa työttömyyttä ja halua elää yhteiskunnan piikkiin. Yksikään työtön ei tasan tarkkaan lähtisi kehumaan täällä saati muuallakaan työttömyyttään.

        Aloitus on ragebait johon ei kannata haastakata aikaansa. Täällä on viime aikoina yksi tyyppi kirjoitellut näitä samantyylisiä aloituksia sekä kommentteja, hänet tunnistaa kielisasusta ja tarinan rakenteesta, joka pysyy kaikissa viesteissä samana.

        Olet muuten oikeassa mutta reagointi on perusteltua ja soisi useampien työttömien näihin provoiksi tiedettyihin nettiripuleihin reagoivankin. Ei suinkaan siksi että tämä vähämieli mylvijä tulisi järkiinsä kun selvästi on toivoton tapaus.

        Mutta jos seurailet eduskunnan täysistuntoja ja muita poliittisia debatointeja, voit helposti huomata että monet päättäjät ovat oikeasti niin tyhmiä että tillittävät näitä työttöminä esiintyvien provosoijien köyhyyshehkutuksia ja antavat näiden OIKEASTI vaikuttaa käsityksiinsä työttömistä ihmisistä. He viettävät kyllä aivan selvästi aikaa myös näillä palstoilla.

        Sama juttu median ja jopa YLEN jatkuvien "Ville elää tukien varassa ja on ideologisesti työtön" ja "Mervi reissaa yksityissuihkarilla maailman ympäri kolme kertaa vuodessa sosiaalitukien kustantamana"- dokumenttien kanssa. Meidän asioistamme päättävät poliitikot todellakin muodostavat mielipiteensä työttömistä tukiorjista tähän vihapropagandaan. Ja se vaikuttaa päätöksiin joita he tekevät koskien työttömiä ja sosiaalialmuja.

        Hallitus ja eduskunta ei ole täynnä mitään älykköjä. Hekin ovat mielikuviensa vietävissä.

        Monet näistä provoista ovat hyvin suurella todennäköisyydellä vieläpä poliitikkojen tai sitten mediapersoonien omia sepostuksia joissa on selvä poliittinen agenda taustalla.


      • Anonyymi

        Kai hänellä yritys saada toiset kommentaattorit raivon partaan. Kyllä työ kivaa on kun saa toteuttaa itseään hyvällä palkalla ja nauttia työn tuloksista. Jos on väärällä alalla niin voi kouluttautua siihen mikä on itselle hyväksi. Näin helppoa se on , siitä vaan tosi toimeen ja nauttimaan oikeasta elämästä. Työelämästä ja elämästä sen jälkeen ,hyvistä eläkkeistä . ilman sairauksia.


    • Anonyymi

      Vahinko, ettei enemmistö työikäisistä ja -kykyisistä ole oivaltanut tuota viisautta.
      Kaikki elämään avustuksilla!
      Loppuisi kapitalisten harjoittama köyhien silmitön riistäminen.
      Eikä tarvitsisi kustantaa kunnallisia eikä valtiovallan toimesta hoidettuja palveluja.
      Tietenkin kelan henkilöstö myös nauttimaan täydellisestä vapaudesta.
      Auvoinen tulevaisuus odottaa kunhan vain osaisimme käyttää mahdollisuuden hyväksemme.

      • Anonyymi

        Kotona makaavien kuolleisuus, mielenterveysongelmat ja somaattinen terveys ovat kaikki huonommalla tolalla kuin työssäkäyvien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotona makaavien kuolleisuus, mielenterveysongelmat ja somaattinen terveys ovat kaikki huonommalla tolalla kuin työssäkäyvien.

        Väkisinmakaaminen on myös laitonta.


      • Anonyymi

        Ivanko se siellä yrittää esittää jotain köyhyyteen tyytyväistä lahopäätä talkoo- taistolaista? Köyhyyteen tyytyväiset haisevat taistolaiset ovat suurinpiirtein jo kuolleet sukupuuttoon eikä tuo kuvaa lainkaan nykyajan sosialitrvaorjien ajattelua.

        Sen sijaan mediavaikuttajat ja poliitikot näyttävät repäisseeen jostain tautisten seitkytluvun taistolaisten ajatusmaailmasta keppihevostelun aiheen nykypäivään kun luuhaavat nettipalstoilla päivät pääskytysten esiitymässä elämäänsä tyytyväisinä toimeentulotukilaisina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotona makaavien kuolleisuus, mielenterveysongelmat ja somaattinen terveys ovat kaikki huonommalla tolalla kuin työssäkäyvien.

        No hyvä että löydät posittiivisiä asioita orjatyöstä minä nautin vapaudesta tehdä mitä haluaa


      • Anonyymi

        Olen huomannut että väärissä töissään olevilla on vasta kauheaa kaunaa ja kateutta ns. yhteiskunnan piikkiin eläviä kohtaa, Suurimman leivän köyhän etuisuuksista vie Yli- Viikarin tapainen toiminta Valtion jotkut virkamiehet ne osaa...


    • Anonyymi

      Heh ei tee töitä kun kukaan ota töihin notkujaa.Säälittävää jos tyytyy 550eur kk toimeentulotukeen sillä periaatteella ettei tee mitään.

      • Anonyymi

        Onhan tuo 550 euroa ilmaista tuhlausrahaa melkoisesti, kun koko muu elämä on maksettu jo valmiiksi.


      • Anonyymi

        Älypuhelimen, pesukoneen, taulu-tv:n ja vastaavien satunnaisten kertaostosten rahoitus järjestetään täydentävästä toimeentulotuesta, jota haetaan oman hyvinvointialueen sosiaalipalveluista. Sitä saadakseen täytyy olla oikeutettu myös Kelan maksamaan perustoimeentulotukeen.

        Eli pidä huolta omista oikeuksistasi, älä tyydy vähempään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älypuhelimen, pesukoneen, taulu-tv:n ja vastaavien satunnaisten kertaostosten rahoitus järjestetään täydentävästä toimeentulotuesta, jota haetaan oman hyvinvointialueen sosiaalipalveluista. Sitä saadakseen täytyy olla oikeutettu myös Kelan maksamaan perustoimeentulotukeen.

        Eli pidä huolta omista oikeuksistasi, älä tyydy vähempään.

        Eihän järjestetä. Eikä se ole kiinni sitä että pidät huolet oikeuksistasi.

        Harkinnanvarainen tuki on tasan siitä henkilöstä kiinni joka harkinnan tekee. Jos olemus on liian siisti, olet liian terveen näköinen ja kenties ihonväri väärä ei harkinnanvaraista tipu vaikka olisi millainen tarve. Sosiaalitäti ja setä harkitsee pärstäkertoimen mukaan, ei tiliotteiden. Jos näytät terveeltä ja työkykyiseltä ajattelee viisas sosiaalitantta että toi nyt pääsisi töihin milloin tahansa tukia ei tipu. Kyllä se sitten terve ja työkykyinen sosiaaliturvalomailija tajuaa mennä töihin kun sitä näin koulutetaan ettei sossunluukku ole mikään raha- automaatti. Näin pistetään työn kannustimet kohdilleen.

        Eri asia jos olet itse pistänyt elämän säpäleiksi ja menet viimalta naisten sossuun kerjuulle pibolaarihöiriöitäsi ja lapsuustrauojasi esitelmöimään tai olet oikean värinen suurperheen äiti niin jo alkaa verorahahanat aueta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän järjestetä. Eikä se ole kiinni sitä että pidät huolet oikeuksistasi.

        Harkinnanvarainen tuki on tasan siitä henkilöstä kiinni joka harkinnan tekee. Jos olemus on liian siisti, olet liian terveen näköinen ja kenties ihonväri väärä ei harkinnanvaraista tipu vaikka olisi millainen tarve. Sosiaalitäti ja setä harkitsee pärstäkertoimen mukaan, ei tiliotteiden. Jos näytät terveeltä ja työkykyiseltä ajattelee viisas sosiaalitantta että toi nyt pääsisi töihin milloin tahansa tukia ei tipu. Kyllä se sitten terve ja työkykyinen sosiaaliturvalomailija tajuaa mennä töihin kun sitä näin koulutetaan ettei sossunluukku ole mikään raha- automaatti. Näin pistetään työn kannustimet kohdilleen.

        Eri asia jos olet itse pistänyt elämän säpäleiksi ja menet viimalta naisten sossuun kerjuulle pibolaarihöiriöitäsi ja lapsuustrauojasi esitelmöimään tai olet oikean värinen suurperheen äiti niin jo alkaa verorahahanat aueta

        Suomi on maa joka palkitsee moniongelmaisuudesta, vastuuntunnottomista elintavoista, välinpitämättömyydestä omien asioiden hoitamisen suhteen, kun puhutaan sosiaaliturvasta.

        Vastuuntunoisesta elämäntavasta, itsestään ja terveydestään huolen pitämisestä rangaistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän järjestetä. Eikä se ole kiinni sitä että pidät huolet oikeuksistasi.

        Harkinnanvarainen tuki on tasan siitä henkilöstä kiinni joka harkinnan tekee. Jos olemus on liian siisti, olet liian terveen näköinen ja kenties ihonväri väärä ei harkinnanvaraista tipu vaikka olisi millainen tarve. Sosiaalitäti ja setä harkitsee pärstäkertoimen mukaan, ei tiliotteiden. Jos näytät terveeltä ja työkykyiseltä ajattelee viisas sosiaalitantta että toi nyt pääsisi töihin milloin tahansa tukia ei tipu. Kyllä se sitten terve ja työkykyinen sosiaaliturvalomailija tajuaa mennä töihin kun sitä näin koulutetaan ettei sossunluukku ole mikään raha- automaatti. Näin pistetään työn kannustimet kohdilleen.

        Eri asia jos olet itse pistänyt elämän säpäleiksi ja menet viimalta naisten sossuun kerjuulle pibolaarihöiriöitäsi ja lapsuustrauojasi esitelmöimään tai olet oikean värinen suurperheen äiti niin jo alkaa verorahahanat aueta

        Kyllä minä olen monet kodinkoneet hankkinut täydentävän toimeentulotuen kautta.

        Opetelkaa käyttämään saatavilla olevia tukia. Huomaatte ettei ole mitään tarvetta mennä töihin vaivaamaan itseään, koska kaiken saa ilmaiseksi tekemättä anomusten täyttämisen lisäksi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä olen monet kodinkoneet hankkinut täydentävän toimeentulotuen kautta.

        Opetelkaa käyttämään saatavilla olevia tukia. Huomaatte ettei ole mitään tarvetta mennä töihin vaivaamaan itseään, koska kaiken saa ilmaiseksi tekemättä anomusten täyttämisen lisäksi mitään.

        No sinä nyt oletkin varmaan sen näköinen moniongelmahinen elämänkoululainen tai mamutaustsinen ettei ole vaikeuksia saada harkinnanvaraista aina kun tulee mieleen että tarvitset uuden taulu TV:n kun vanhakyllästyttää.

        Toisille ei tipu harkinnanvaraista edes hätätilanteessa. Itse en saanut edes muuttofirman kustannuksiin enkä vuokravakuuteen. En kelasta enkä sosiaalitoimestä harkinnanvaraisena. Jouduin hetkeksi asunnottomaksi tämän takia. Aivan JÄÄTÄVÄN kauhea pelottava tilanne vain sossutantan oman henkilökohtaisen "harkinnan" vuoksi. Se harkitsi että joo ton naamavärkki ei miellytä harkitsenpa että on oikein ajaa hänet asunnottomaksi.

        Kelan sivuilla oli keskustelupalsta jossa oli aivan katastrofaalisissa tilanteissa ihmisiä joita pompoteltiin sossun ja Kelan välillä kun eivät mistään luukusta saaneet hätäapua. Kela lopetti koko foorumin koska siellä tuli ilmi miten törkeän eriarvoisesti eri asiakkaita kohdellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinä nyt oletkin varmaan sen näköinen moniongelmahinen elämänkoululainen tai mamutaustsinen ettei ole vaikeuksia saada harkinnanvaraista aina kun tulee mieleen että tarvitset uuden taulu TV:n kun vanhakyllästyttää.

        Toisille ei tipu harkinnanvaraista edes hätätilanteessa. Itse en saanut edes muuttofirman kustannuksiin enkä vuokravakuuteen. En kelasta enkä sosiaalitoimestä harkinnanvaraisena. Jouduin hetkeksi asunnottomaksi tämän takia. Aivan JÄÄTÄVÄN kauhea pelottava tilanne vain sossutantan oman henkilökohtaisen "harkinnan" vuoksi. Se harkitsi että joo ton naamavärkki ei miellytä harkitsenpa että on oikein ajaa hänet asunnottomaksi.

        Kelan sivuilla oli keskustelupalsta jossa oli aivan katastrofaalisissa tilanteissa ihmisiä joita pompoteltiin sossun ja Kelan välillä kun eivät mistään luukusta saaneet hätäapua. Kela lopetti koko foorumin koska siellä tuli ilmi miten törkeän eriarvoisesti eri asiakkaita kohdellaan.

        Täysin totta kirjoitat, ( toisille ei harkinnanvaraista tipu edes hätätilanteessa. Suomessa on järkyttävän eriarvoista kohtelua Kelan asiakkaille. Maahanmuuttajat, romanit, moniongelmaiset ihmiset,alkoholi-huumeet, tapatyöttömät ,ketkä eri verukkeilla elävät vaikka koko ikänsä ilman työtä,ei vaan huvita . Työtön ,ketä yrittää löytää työpaikan sitä saamatta, on motivoitunut,ahkera ,katkeroituu ....se on koettu . Tämä ryhmä jää usein ilman apua,kuten myös pieneläkettä saavat raskasta työtä tehneet ikäihmiset. Ei tipu apua ,ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin totta kirjoitat, ( toisille ei harkinnanvaraista tipu edes hätätilanteessa. Suomessa on järkyttävän eriarvoista kohtelua Kelan asiakkaille. Maahanmuuttajat, romanit, moniongelmaiset ihmiset,alkoholi-huumeet, tapatyöttömät ,ketkä eri verukkeilla elävät vaikka koko ikänsä ilman työtä,ei vaan huvita . Työtön ,ketä yrittää löytää työpaikan sitä saamatta, on motivoitunut,ahkera ,katkeroituu ....se on koettu . Tämä ryhmä jää usein ilman apua,kuten myös pieneläkettä saavat raskasta työtä tehneet ikäihmiset. Ei tipu apua ,ei.

        Raskasta työtä koko elämänsä tehneet kuolevat nuorena. Korkea ikä kielii jo sinällään helposta elämästä, ei raskaasta raadannasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älypuhelimen, pesukoneen, taulu-tv:n ja vastaavien satunnaisten kertaostosten rahoitus järjestetään täydentävästä toimeentulotuesta, jota haetaan oman hyvinvointialueen sosiaalipalveluista. Sitä saadakseen täytyy olla oikeutettu myös Kelan maksamaan perustoimeentulotukeen.

        Eli pidä huolta omista oikeuksistasi, älä tyydy vähempään.

        "Älypuhelimen, pesukoneen, taulu-tv:n ja vastaavien satunnaisten kertaostosten rahoitus järjestetään täydentävästä toimeentulotuesta"


        Lähtökohtaisesti ei järjestetä.

        Nuo on sellaisia tavaroita, joiden ostaminen on hoidettava tt-tuen perusosasta.

        Täydentävä tuki voi tulla jonkin tavaran kohdalla kyseeseen jos siihen löytyy jokin painava syy. Halvimman mukaan mennään ihan varmasti, joten se älypuhelinkin muuttuu nopeasti parinkympin peruspuhelimeksi. Taulu-tv:n sijasta saat kirpparilta kuvaputki telkkarin, Salora-merkkisen. Pesukoneen hankintaan löytynee perusteet vasta sitten jos on kyse jostakin lapsiperheestä jossa pyykkiä paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Älypuhelimen, pesukoneen, taulu-tv:n ja vastaavien satunnaisten kertaostosten rahoitus järjestetään täydentävästä toimeentulotuesta"


        Lähtökohtaisesti ei järjestetä.

        Nuo on sellaisia tavaroita, joiden ostaminen on hoidettava tt-tuen perusosasta.

        Täydentävä tuki voi tulla jonkin tavaran kohdalla kyseeseen jos siihen löytyy jokin painava syy. Halvimman mukaan mennään ihan varmasti, joten se älypuhelinkin muuttuu nopeasti parinkympin peruspuhelimeksi. Taulu-tv:n sijasta saat kirpparilta kuvaputki telkkarin, Salora-merkkisen. Pesukoneen hankintaan löytynee perusteet vasta sitten jos on kyse jostakin lapsiperheestä jossa pyykkiä paljon.

        Lisäksi, jos asuinpaikassasi on esim. taloyhtiössä yhteinen pesutupa käytettävissä, ei mitään rahaa pesukoneeseen heru.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi, jos asuinpaikassasi on esim. taloyhtiössä yhteinen pesutupa käytettävissä, ei mitään rahaa pesukoneeseen heru.

        Tietenkään yhteiskunnan ei pidäkään maksaa pyykinpesukonetta ihmisille, joilla on käytössään talopesula.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinä nyt oletkin varmaan sen näköinen moniongelmahinen elämänkoululainen tai mamutaustsinen ettei ole vaikeuksia saada harkinnanvaraista aina kun tulee mieleen että tarvitset uuden taulu TV:n kun vanhakyllästyttää.

        Toisille ei tipu harkinnanvaraista edes hätätilanteessa. Itse en saanut edes muuttofirman kustannuksiin enkä vuokravakuuteen. En kelasta enkä sosiaalitoimestä harkinnanvaraisena. Jouduin hetkeksi asunnottomaksi tämän takia. Aivan JÄÄTÄVÄN kauhea pelottava tilanne vain sossutantan oman henkilökohtaisen "harkinnan" vuoksi. Se harkitsi että joo ton naamavärkki ei miellytä harkitsenpa että on oikein ajaa hänet asunnottomaksi.

        Kelan sivuilla oli keskustelupalsta jossa oli aivan katastrofaalisissa tilanteissa ihmisiä joita pompoteltiin sossun ja Kelan välillä kun eivät mistään luukusta saaneet hätäapua. Kela lopetti koko foorumin koska siellä tuli ilmi miten törkeän eriarvoisesti eri asiakkaita kohdellaan.

        "Kelan sivuilla oli keskustelupalsta jossa oli aivan katastrofaalisissa tilanteissa ihmisiä joita pompoteltiin sossun ja Kelan välillä kun eivät mistään luukusta saaneet hätäapua. Kela lopetti koko foorumin koska siellä tuli ilmi miten törkeän eriarvoisesti eri asiakkaita kohdellaan."


        Kela on saattanut palstan lopettaa ajankäytöllisistäkin syistä, eli ei varmaankaan haluta tilannetta että laintulkintoja tehdään palstoilla. Niistä tehtäneen ennemmin päätökset ensin muualla, ja sitten noudatetaan niitä ennakkotapauksina.

        Kelaa ei kannata ihan kaikesta syyttää, kyllä siellä ihan hyvääkin osaamista on, mutta Kelallekin tuottaa varmasti ongelmia se, jos poliitikot saa aikaan ristiriitaisia ja toimimattomia lakeja - joissa osassa ei edes perustuslakia kunnioiteta.

        Niin vain Kelakin katkaisee monilta työttömyyspäivärahaa, vaikka lakiin perustuvaa vapautta työn vapaaseen valintaan ei ole edes kunnioitettu, mutta Kelan on toimittava siten kuin heidän toimintaansa säätelevä laki määrää.

        Kannattaakin asiakkaiden huomata sellainen asia, että jos kyse on lainvastaisista toimista, silloin ei tehdä valituksia Kelalle, vaan tehdään hallintokanteluja ylimmälle lainvalvojalle, jonka tehtävä on varmistaa se, että lait ja laintulkinnat hoidetaan siten että ne eivät ole esim. ristiriidassa perustuslain kanssa. Saattaa jopa Kelan viranomaisetkin saada helpotusta omaan työhönsä, jos näitä ristiriitaisuuksia saadaan karsittua pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kelan sivuilla oli keskustelupalsta jossa oli aivan katastrofaalisissa tilanteissa ihmisiä joita pompoteltiin sossun ja Kelan välillä kun eivät mistään luukusta saaneet hätäapua. Kela lopetti koko foorumin koska siellä tuli ilmi miten törkeän eriarvoisesti eri asiakkaita kohdellaan."


        Kela on saattanut palstan lopettaa ajankäytöllisistäkin syistä, eli ei varmaankaan haluta tilannetta että laintulkintoja tehdään palstoilla. Niistä tehtäneen ennemmin päätökset ensin muualla, ja sitten noudatetaan niitä ennakkotapauksina.

        Kelaa ei kannata ihan kaikesta syyttää, kyllä siellä ihan hyvääkin osaamista on, mutta Kelallekin tuottaa varmasti ongelmia se, jos poliitikot saa aikaan ristiriitaisia ja toimimattomia lakeja - joissa osassa ei edes perustuslakia kunnioiteta.

        Niin vain Kelakin katkaisee monilta työttömyyspäivärahaa, vaikka lakiin perustuvaa vapautta työn vapaaseen valintaan ei ole edes kunnioitettu, mutta Kelan on toimittava siten kuin heidän toimintaansa säätelevä laki määrää.

        Kannattaakin asiakkaiden huomata sellainen asia, että jos kyse on lainvastaisista toimista, silloin ei tehdä valituksia Kelalle, vaan tehdään hallintokanteluja ylimmälle lainvalvojalle, jonka tehtävä on varmistaa se, että lait ja laintulkinnat hoidetaan siten että ne eivät ole esim. ristiriidassa perustuslain kanssa. Saattaa jopa Kelan viranomaisetkin saada helpotusta omaan työhönsä, jos näitä ristiriitaisuuksia saadaan karsittua pois.

        Palsta oli tarkoitettu nimemomaan foorumiksi jossa asiakkaat saivat esittää kelan asiakaspalvelijolle kysymyksiä. Ei ollut mikään s24 foorumi jossa höyrypäät saavat tehdä omia lain tulkitojaan, vaan siellä asiantuntijat vastasivat asiantuntemuksensa mukaan.

        Tuli selvästi ilmi että etenkin toimeentulotukiasiakkaat joiden kohdalla käytetään eniten HARKINTAVALTAA olivat kunnan sosiaalitoimen ja Kelan välillä pompoteltavia heittopusseja. Jopa tilanteissa joissa asiakas oli vaarassa joutua asunnottomaksi ja tilanne oli akuutti.

        Totta tosiaan on niin että sekö sosiaalitoimen että kelan virkailijoissa on ideologiansa perusteella toimivia, kasvattamalla ja moralisoivalla asenteella varustettuja henkilöitä jotka työkseen hankaloittavat ahdingossa olevien ahdinkoa eivätkä suinkaan ole siellä auttamassa ihmisiä edes hätätilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palsta oli tarkoitettu nimemomaan foorumiksi jossa asiakkaat saivat esittää kelan asiakaspalvelijolle kysymyksiä. Ei ollut mikään s24 foorumi jossa höyrypäät saavat tehdä omia lain tulkitojaan, vaan siellä asiantuntijat vastasivat asiantuntemuksensa mukaan.

        Tuli selvästi ilmi että etenkin toimeentulotukiasiakkaat joiden kohdalla käytetään eniten HARKINTAVALTAA olivat kunnan sosiaalitoimen ja Kelan välillä pompoteltavia heittopusseja. Jopa tilanteissa joissa asiakas oli vaarassa joutua asunnottomaksi ja tilanne oli akuutti.

        Totta tosiaan on niin että sekö sosiaalitoimen että kelan virkailijoissa on ideologiansa perusteella toimivia, kasvattamalla ja moralisoivalla asenteella varustettuja henkilöitä jotka työkseen hankaloittavat ahdingossa olevien ahdinkoa eivätkä suinkaan ole siellä auttamassa ihmisiä edes hätätilanteessa.

        Jep, arvelinkin että tästä oli kysymys.

        Kuten sanoin:

        "Kelaa ei kannata ihan kaikesta syyttää, kyllä siellä ihan hyvääkin osaamista on, mutta Kelallekin tuottaa varmasti ongelmia se, jos poliitikot saa aikaan ristiriitaisia ja toimimattomia lakeja - joissa osassa ei edes perustuslakia kunnioiteta. "


        Ideologiat ei kyllä Kelan päätöksentekoon kuulu, koska lähtökohtaisesti Suomessakin toimitaan lain perusteella, ei ideologian perusteella. Myös lain tulkinnat on sellainen asia, joissa viranomaisten on jatkuvasti tarkennettava työtään.

        Ei pitäisi kyllä harkintavallan käytön seurauksena tulla sellaisia tilanteita jossa esim. mainitsemasi vaara joutua asunnottomaksi ja akuutti tilanne kyseessä.


        "sosiaalitoimen että kelan virkailijoissa on ideologiansa perusteella toimivia"

        Tämä on se tauti jota Suomen eduskuntakin edistää, valikoimalla mm. sanavalintojaan siten, että niillä järjestelmällisesti syyllistetään tukien varassa olevia, vaikka tukiin on nimenomaan lakiin perustuvat oikeudet. Oikeudet on olemassa osin siksi, että niillä turvataan myös kansalaisten - myös lakiin perustuvia - oikeuksia tehdä esim. vapaita valintoja.

        Oikeudet vapaisiin valintoihin on siksi, että demokratia. Totalitarismia ei tarvita koska se johtaa kansan ryöstämiseen ja kansanmurhiin, erityisesti politiikan oikea laita tuntuu olevan kiinnostunut oman kansansa vastaisesta toiminnasta varsin ylenpalttisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkään yhteiskunnan ei pidäkään maksaa pyykinpesukonetta ihmisille, joilla on käytössään talopesula.

        Älylaitteet pitusi kustantaa eikä halvimman mukaan, vaan laadukkuuden, koska halpa ei toimi kunnolla ja hajoaa vuoden käytön jälkeen. Lisäksi tietoturvaohjelmat pitäisi kustantaa. Ei ole meidän syytä että päättäjät ovat päättäneet väkisindigitalosoida koko yhteiskunnnan ja tehdä elämästä ilman älylaitteita mahdotonta. Älylaitteet ovat tätä nykyä ruokaan ja veteen verrannollinen välttämättömyys. Ilman älylaitetta et kohta pysty enää edes liikkumaa julkisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Älypuhelimen, pesukoneen, taulu-tv:n ja vastaavien satunnaisten kertaostosten rahoitus järjestetään täydentävästä toimeentulotuesta"


        Lähtökohtaisesti ei järjestetä.

        Nuo on sellaisia tavaroita, joiden ostaminen on hoidettava tt-tuen perusosasta.

        Täydentävä tuki voi tulla jonkin tavaran kohdalla kyseeseen jos siihen löytyy jokin painava syy. Halvimman mukaan mennään ihan varmasti, joten se älypuhelinkin muuttuu nopeasti parinkympin peruspuhelimeksi. Taulu-tv:n sijasta saat kirpparilta kuvaputki telkkarin, Salora-merkkisen. Pesukoneen hankintaan löytynee perusteet vasta sitten jos on kyse jostakin lapsiperheestä jossa pyykkiä paljon.

        Vuokran jälkeen käteen kun jää 300 euroa eikä edes luottokorttia saa. Siinähän maksellaan pesukoneet ja älylaitteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkään yhteiskunnan ei pidäkään maksaa pyykinpesukonetta ihmisille, joilla on käytössään talopesula.

        Tärkeintä on että yhteiskunta maksaa kansanedustajuen salikortit, taksiajot ja viinerit plus vinkut. Ilman niitä ei kansanedustaja selviä hengissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä on että yhteiskunta maksaa kansanedustajuen salikortit, taksiajot ja viinerit plus vinkut. Ilman niitä ei kansanedustaja selviä hengissä.

        Vallankäyttäjän asema on itsessään palkka. On etuoikeus päästä vaikuttamaan ja päättämään isoista asioista. Kuka saastainen korrputoitunut paska keksi että yhteiskunnan kaikista etuoikeutetuin ryhmä ihmisiä ansaitsee verovapaita luksuksia ja suolaista palkkaa?

        Heidänhän pitäisi itse maksaa siitä että pääsevät päättämään yhteisknnallisista asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuokran jälkeen käteen kun jää 300 euroa eikä edes luottokorttia saa. Siinähän maksellaan pesukoneet ja älylaitteet.

        Miksi köyhälle tulisi edes antaa luottokorttia? Jos työttömällä ei muutenkaan riitä kuukausittaiset tulot vuokran jälkeen mihinkään, millä hän maksaa luottokorttivelkansa? Luottovelka maksetaan aina takaisin, joko hyvällä tai pahalla. Pahalla tarkoitetaan ulosottoa ja luottotietojen menetystä. Yksikään pankki ei takuulla myönnä luottokorttia työttömälle.

        Tässäpä se syy löytyy miksi kannattaa hakea työtä, jos ei kokoaikaista niin sitten vaikka osa-aikaista. Näin me muut olemme pesukoneemme ja älylaitteemme hommanneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi köyhälle tulisi edes antaa luottokorttia? Jos työttömällä ei muutenkaan riitä kuukausittaiset tulot vuokran jälkeen mihinkään, millä hän maksaa luottokorttivelkansa? Luottovelka maksetaan aina takaisin, joko hyvällä tai pahalla. Pahalla tarkoitetaan ulosottoa ja luottotietojen menetystä. Yksikään pankki ei takuulla myönnä luottokorttia työttömälle.

        Tässäpä se syy löytyy miksi kannattaa hakea työtä, jos ei kokoaikaista niin sitten vaikka osa-aikaista. Näin me muut olemme pesukoneemme ja älylaitteemme hommanneet.

        Ole hyvä ja lopeta trollaaminen. Onko sinulla oikeassa elämässä ihmisiä jotka hirnuvat näille tyhmille jutuilles koska kokevat ne jotenkin hauskoiksi? Edes s24 palstoilla ei ole sääntöä ettei täällä saa keskustella asiallisesti, koska joku sääntö velvoittaa loputtomaan trollaamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älylaitteet pitusi kustantaa eikä halvimman mukaan, vaan laadukkuuden, koska halpa ei toimi kunnolla ja hajoaa vuoden käytön jälkeen. Lisäksi tietoturvaohjelmat pitäisi kustantaa. Ei ole meidän syytä että päättäjät ovat päättäneet väkisindigitalosoida koko yhteiskunnnan ja tehdä elämästä ilman älylaitteita mahdotonta. Älylaitteet ovat tätä nykyä ruokaan ja veteen verrannollinen välttämättömyys. Ilman älylaitetta et kohta pysty enää edes liikkumaa julkisilla.

        Niin, ja sitten vielä se osaaminenkin.

        Pitäisikö yhteiskunnan vielä veloituksetta kouluttaa kaikki käyttämäänkin niitä älylaitteita?

        Tietotekniikka ja älyvimpaimet eivät ole mitään yksinkertaisia laitteita, vaan niiden käyttöön tarvitaan myös osaamista. On paljolti jokaisen omalla vastuulla, yrittääkö oikeasti opetella niiden laitteiden käyttöä että niistä tulisi myös se hyöty.

        Iäkkäämmätkin oppii ne laitteet, tarvitaan vain hieman omaa aktiivisuutta ja alkuun jotain apuja.

        Kaikki eivät kuitenkaan opi, ja osa ei edes halua oppia, mitä heille sitten tarjotaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja sitten vielä se osaaminenkin.

        Pitäisikö yhteiskunnan vielä veloituksetta kouluttaa kaikki käyttämäänkin niitä älylaitteita?

        Tietotekniikka ja älyvimpaimet eivät ole mitään yksinkertaisia laitteita, vaan niiden käyttöön tarvitaan myös osaamista. On paljolti jokaisen omalla vastuulla, yrittääkö oikeasti opetella niiden laitteiden käyttöä että niistä tulisi myös se hyöty.

        Iäkkäämmätkin oppii ne laitteet, tarvitaan vain hieman omaa aktiivisuutta ja alkuun jotain apuja.

        Kaikki eivät kuitenkaan opi, ja osa ei edes halua oppia, mitä heille sitten tarjotaan?

        "Pitäisikö yhteiskunnan vielä veloituksetta kouluttaa kaikki käyttämäänkin niitä älylaitteita?"

        Tottakai pitää. Mikä ihme kysymys tuo edes on. Jos päättäjä valitsee vapaaehtoisesti että yhteiskunta on kokonaan digitalisoitava vaikka ei ole mikään pakko, on sen sitten luonnollisesti taattava että kaikki pystyvät elämään kokonaan digitalisoidussa yhteiskunnassa ilman kohtuuttomia kuluja tai muita vaikeuksia.

        Älylaiteriippuvainen yhteiskuntahan ei ole mikään pakko. Se on päättäjien vapaaehtoinen valinta.

        Älylaitteiden ongelma ei ole vain se että niiden käyttö on monimutkaista ja vaikeaa varsinkin ihmisille joille teknologia muutenkaan ei ole luontainen vahvuus. Ongelmahan varsinkin tietoturva.

        Sama jos päätettäisiin luoda yhteiskuntajärjestelmä joka perustuisi musiikilliseen lahjakkuuteen. Arkipäiväisten asioiden hoito olisi riippuvainen siitä kuinka hyvin osaat Sonetit, sinfoniat kaikki musiikkityylit ja nuotit, ja kuinka montaa instrumenttia osaat soittaa. Musiikillisesti lahjattomalle elämästä tulisi mahdotonta. Aivan sama tilanne teknologisesti lahjattoman kohdalla on nykytilanne. Eivät kaikki nuoretkaan ole älylaitteisiin ihastuneita. Verkkoelämä ja kaikki siihen liittyvät käsitteet ovat hyvin abstrakteja monille. Pidä siinä sitten turvallisuudesta su huoli ja yritä selviytyä jokapäiväisestä elämästä.

        Kerran ku luuri pöllitään sinne menee koko elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pitäisikö yhteiskunnan vielä veloituksetta kouluttaa kaikki käyttämäänkin niitä älylaitteita?"

        Tottakai pitää. Mikä ihme kysymys tuo edes on. Jos päättäjä valitsee vapaaehtoisesti että yhteiskunta on kokonaan digitalisoitava vaikka ei ole mikään pakko, on sen sitten luonnollisesti taattava että kaikki pystyvät elämään kokonaan digitalisoidussa yhteiskunnassa ilman kohtuuttomia kuluja tai muita vaikeuksia.

        Älylaiteriippuvainen yhteiskuntahan ei ole mikään pakko. Se on päättäjien vapaaehtoinen valinta.

        Älylaitteiden ongelma ei ole vain se että niiden käyttö on monimutkaista ja vaikeaa varsinkin ihmisille joille teknologia muutenkaan ei ole luontainen vahvuus. Ongelmahan varsinkin tietoturva.

        Sama jos päätettäisiin luoda yhteiskuntajärjestelmä joka perustuisi musiikilliseen lahjakkuuteen. Arkipäiväisten asioiden hoito olisi riippuvainen siitä kuinka hyvin osaat Sonetit, sinfoniat kaikki musiikkityylit ja nuotit, ja kuinka montaa instrumenttia osaat soittaa. Musiikillisesti lahjattomalle elämästä tulisi mahdotonta. Aivan sama tilanne teknologisesti lahjattoman kohdalla on nykytilanne. Eivät kaikki nuoretkaan ole älylaitteisiin ihastuneita. Verkkoelämä ja kaikki siihen liittyvät käsitteet ovat hyvin abstrakteja monille. Pidä siinä sitten turvallisuudesta su huoli ja yritä selviytyä jokapäiväisestä elämästä.

        Kerran ku luuri pöllitään sinne menee koko elämä.

        Ongelma on myös se että vaikka joissakin asioissa ihmiset pystyvät entistä paremmin kontrolloimaan omaa elämäänsä itse toisissa asioissa ihmiset pystyvän olemaan oman elämänsä ohjaksissa yhä vähemmän ja vähemmän. Meistä tehdään riippuvaisia ei vain älylaitteista vaan myös palveluista

        Itse en voi enää vaihtaa edes palohöälyttimeni paristoa koska palohälytysjörjestlemä on verkossa. Kohta emme saa vaihtaa itse edes eteisen valoa vaan pitää siihenkin soittaa huoltomies koska järjestelmä on verkossa.

        Kohta et saa leikata edes varpaankynsiäsi itse koska sekin arkipäiväinen toiminto menee verkkoon ja velvoittavan älykello takia kynsien leikkuukin on verkossa ja tarvitsee huoltomiehen apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vallankäyttäjän asema on itsessään palkka. On etuoikeus päästä vaikuttamaan ja päättämään isoista asioista. Kuka saastainen korrputoitunut paska keksi että yhteiskunnan kaikista etuoikeutetuin ryhmä ihmisiä ansaitsee verovapaita luksuksia ja suolaista palkkaa?

        Heidänhän pitäisi itse maksaa siitä että pääsevät päättämään yhteisknnallisista asioista.

        Kuka tahansa voi kokeilla päästä vaikuttamaan yhteisiin asioihin. Sen kun vaan asettuu ehdoille vaaleissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tahansa voi kokeilla päästä vaikuttamaan yhteisiin asioihin. Sen kun vaan asettuu ehdoille vaaleissa.

        Epäolennaisuuksiin takertuminen on tahallista keskustelun sivuraiteille viemistä kun argumentit loppuu kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kelan sivuilla oli keskustelupalsta jossa oli aivan katastrofaalisissa tilanteissa ihmisiä joita pompoteltiin sossun ja Kelan välillä kun eivät mistään luukusta saaneet hätäapua. Kela lopetti koko foorumin koska siellä tuli ilmi miten törkeän eriarvoisesti eri asiakkaita kohdellaan."


        Kela on saattanut palstan lopettaa ajankäytöllisistäkin syistä, eli ei varmaankaan haluta tilannetta että laintulkintoja tehdään palstoilla. Niistä tehtäneen ennemmin päätökset ensin muualla, ja sitten noudatetaan niitä ennakkotapauksina.

        Kelaa ei kannata ihan kaikesta syyttää, kyllä siellä ihan hyvääkin osaamista on, mutta Kelallekin tuottaa varmasti ongelmia se, jos poliitikot saa aikaan ristiriitaisia ja toimimattomia lakeja - joissa osassa ei edes perustuslakia kunnioiteta.

        Niin vain Kelakin katkaisee monilta työttömyyspäivärahaa, vaikka lakiin perustuvaa vapautta työn vapaaseen valintaan ei ole edes kunnioitettu, mutta Kelan on toimittava siten kuin heidän toimintaansa säätelevä laki määrää.

        Kannattaakin asiakkaiden huomata sellainen asia, että jos kyse on lainvastaisista toimista, silloin ei tehdä valituksia Kelalle, vaan tehdään hallintokanteluja ylimmälle lainvalvojalle, jonka tehtävä on varmistaa se, että lait ja laintulkinnat hoidetaan siten että ne eivät ole esim. ristiriidassa perustuslain kanssa. Saattaa jopa Kelan viranomaisetkin saada helpotusta omaan työhönsä, jos näitä ristiriitaisuuksia saadaan karsittua pois.

        "Kelaa ei kannata ihan kaikesta syyttää, kyllä siellä ihan hyvääkin osaamista on"

        Minulla on pelkkää hyvää sanottavaa Kelasta, vaikka yhden asumistukikuukauden jouduin takaisin maksamaankin, mutta otin sen nollakorkoisena lainana, kun en ollut varma missä kuussa ensimmäinen tili työpaikasta tulee.

        Eli Kela vinkkasi minulle opiskelusta työllisyyskurssilla, josta sitten harjoittelun kautta päädyin vakituiseksi työntekijäksi. Sain opiskella työttömyysetuudella ja lisäksi maksoivat 9 euron verottoman korvauksen jokaiselta opiskelu/harjoittelupäivältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kelaa ei kannata ihan kaikesta syyttää, kyllä siellä ihan hyvääkin osaamista on"

        Minulla on pelkkää hyvää sanottavaa Kelasta, vaikka yhden asumistukikuukauden jouduin takaisin maksamaankin, mutta otin sen nollakorkoisena lainana, kun en ollut varma missä kuussa ensimmäinen tili työpaikasta tulee.

        Eli Kela vinkkasi minulle opiskelusta työllisyyskurssilla, josta sitten harjoittelun kautta päädyin vakituiseksi työntekijäksi. Sain opiskella työttömyysetuudella ja lisäksi maksoivat 9 euron verottoman korvauksen jokaiselta opiskelu/harjoittelupäivältä.

        Ristus näitä tarinoita!😂 Vai että Kela vinkkasi työllisyyskurssista.

        Kuule kelalla ei ole osaa eikä arpaa työllisyyskurssien kanssa. Työkkåri on voinut vinkata työvoimakoulutuksista. Ja niiden kautta ei ole koskaan ikinä yksikään ainut työtön työllistynyt yhtään mihinkään vakituiseen työsuhteeseen kas kun niiden ainoa tarkoitus on taata työnantajille ilmaiset orjat yhteiskunnan laskuun porojektiluontoisiin työvoiman tarpeisiin. Katteettomien lupausten siivellä työpaikasta kunhan ensin olet raatanut ilmaiseksi työvoimakoulutuksen loppuun. Sitä työpaikkaa ei tietenkään tule koska se ei ole tarkoituskaan.

        Sitä ei kukaan tiedä mikä ihme on työllisyyskurssi.

        Mitä helvettiä yrität saavuttaa näillä ilmiselvillä vaiheilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ristus näitä tarinoita!😂 Vai että Kela vinkkasi työllisyyskurssista.

        Kuule kelalla ei ole osaa eikä arpaa työllisyyskurssien kanssa. Työkkåri on voinut vinkata työvoimakoulutuksista. Ja niiden kautta ei ole koskaan ikinä yksikään ainut työtön työllistynyt yhtään mihinkään vakituiseen työsuhteeseen kas kun niiden ainoa tarkoitus on taata työnantajille ilmaiset orjat yhteiskunnan laskuun porojektiluontoisiin työvoiman tarpeisiin. Katteettomien lupausten siivellä työpaikasta kunhan ensin olet raatanut ilmaiseksi työvoimakoulutuksen loppuun. Sitä työpaikkaa ei tietenkään tule koska se ei ole tarkoituskaan.

        Sitä ei kukaan tiedä mikä ihme on työllisyyskurssi.

        Mitä helvettiä yrität saavuttaa näillä ilmiselvillä vaiheilla?

        Kiitoksia korjauksesta. Minä tosiaan sekoitin nyt työvoimatoimiston ja Kelan tuon kurssituksen osalta, kun tässä on jo muutama vuosi aikaa kulunut. Pointtini oli kehua hyvää palvelua, ja nuo toimivat hyvin yksiin, vaikka ovatkin eri viranomaisia.

        Samalta työllisyyskurssilta tiedän muidenkin työllistyneen, eli kyllä niistä hyötyä on, kun tarvitsee uutta osaamista saada.

        Vielä siitä työllisyyskurssista, että sen järjesti paikallinen aikuiskoulutuskeskus. Ei ollut siis mikään yksityisen firman rahastusjuttu, vaan julkisen toimijan toteuttama. Samat opettajat kouluttivat myös nuorisoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitoksia korjauksesta. Minä tosiaan sekoitin nyt työvoimatoimiston ja Kelan tuon kurssituksen osalta, kun tässä on jo muutama vuosi aikaa kulunut. Pointtini oli kehua hyvää palvelua, ja nuo toimivat hyvin yksiin, vaikka ovatkin eri viranomaisia.

        Samalta työllisyyskurssilta tiedän muidenkin työllistyneen, eli kyllä niistä hyötyä on, kun tarvitsee uutta osaamista saada.

        Vielä siitä työllisyyskurssista, että sen järjesti paikallinen aikuiskoulutuskeskus. Ei ollut siis mikään yksityisen firman rahastusjuttu, vaan julkisen toimijan toteuttama. Samat opettajat kouluttivat myös nuorisoa.

        Mikä on työllisyyskurssi ja mille alalle työllisyyskurssilta työllistytään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitoksia korjauksesta. Minä tosiaan sekoitin nyt työvoimatoimiston ja Kelan tuon kurssituksen osalta, kun tässä on jo muutama vuosi aikaa kulunut. Pointtini oli kehua hyvää palvelua, ja nuo toimivat hyvin yksiin, vaikka ovatkin eri viranomaisia.

        Samalta työllisyyskurssilta tiedän muidenkin työllistyneen, eli kyllä niistä hyötyä on, kun tarvitsee uutta osaamista saada.

        Vielä siitä työllisyyskurssista, että sen järjesti paikallinen aikuiskoulutuskeskus. Ei ollut siis mikään yksityisen firman rahastusjuttu, vaan julkisen toimijan toteuttama. Samat opettajat kouluttivat myös nuorisoa.

        Aikuiskoulutuskeskuksissa opettavat yleensä itseoppineet epäkypsät itsetunto- ongelmaiset pellet joilla ei ole minuuttiakaan opetusalan koulutusta plakkarissa. Siellä sitten yrittävät imitoida muistikuviaan jostain alakoulun opettajistaan miten he opettivat alakouluikäisiä kakaroita. Yleensä opetus on kuin olisi päätynyt eskariin lastentarhanopettajan hoiviin. Aikuiskoulutus kun on pääsääntöisesti 100% paskaa mutta ei sanota sitä ääneen. 🤫

        Sulle se varmasti sopikin hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on työllisyyskurssi ja mille alalle työllisyyskurssilta työllistytään?

        ATK, sairaanhoito, mitä näitä työvoimapulasta kärsiviä onkaan?


      • Anonyymi

        "Tulee isompia menoerä kuten esim. nykyisin elintärkeät älylaitteet joita on hankittava säännöllisin väliajoin."

        Itse olen elossa pysynyt ilman älylaitteita ihan hyvin. Vaikka joitakin Lidlin alennuksia en saakaan, pärjään kyllä ilmankin. Kun raha ei riitä älylaitteisiin, jätän ne ostamatta. Samalla voin jättää internetliittymän ja käyttää kirjaston tietokoneita. Tähän mennessä olen tavannut vain yhden työnantajan, joka on vaatinut videohaastattelua.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Työstä saa palkkaa 3000 euroa kk. Työttömänä saat alle 600 euroa. Se järki siinä on että töihin kannattaa mennä.

      • Anonyymi

        Ei tuosta mitään järkeä saa revittyä. Koska pelkkä toimeentulotuki riittää elämiseen, niin miksi rehkiä jonkun kapitalistin puolesta ja samalla tuhota lisää maapalloa? Orjat eivät näemmä arvosta vapautta ja riittävää lepoa lainkaan, ympäristön tilakin niille täysin toissijaista.


      • Anonyymi

        Ja jos et ota töitä vastaan niin leikkuri heiluu reilusti , saako joku niin pientä palkkaa jolla pitäisi elää mukamas ? kannattaisi provoajien pysyä edes kohtuudessa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuosta mitään järkeä saa revittyä. Koska pelkkä toimeentulotuki riittää elämiseen, niin miksi rehkiä jonkun kapitalistin puolesta ja samalla tuhota lisää maapalloa? Orjat eivät näemmä arvosta vapautta ja riittävää lepoa lainkaan, ympäristön tilakin niille täysin toissijaista.

        Ei sua ota kukaan töihin koita nyt uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sua ota kukaan töihin koita nyt uskoa.

        En minä ole vuoden 2008 jälkeen edes meinannut mennä töihin.

        Miksi te hölmikkäät raadatte, kun rahaa saa tekemättä mitään? Adhd?


      • Anonyymi

        Työstä saa palkkaa 300000000000000000000e kuussa. Kannattaa mennä töihin heti tänään esnmmäisen vastaantulevan yrityksen ovesta sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole vuoden 2008 jälkeen edes meinannut mennä töihin.

        Miksi te hölmikkäät raadatte, kun rahaa saa tekemättä mitään? Adhd?

        Kurvinenko se siellä röhkii vai Mäkelän Janillako on taas ripuli?

        Provopaska elää ilmeisesti vuodesta toiseen 40% leikatun toimeentulotuen varassa ja on tyytyväinen elämäänsä. Ei taida provopska edes tietää moisesta leikkauksesta ja täysimääräisenä tuen ehdoista mitään ku ei oo kokemusta. Siellä eduskuntatalolla loisitaan ja löyhkätään vuodesta toiseen eikä tiedetä edes perusasioita tukielämästä.

        Varmasti on provomylvijällä Kelan asumiskustannusten kohtuurajan täyttävä mukava asumiskelpoinen 15 neliön homeluukkukin rauhallisella alkkisten ja narkkien suosimalla jengialueella missä elelee rattoisasti ilman huolta, ilman murhetta kun ei tartte aamulla töihin ainakaan herätä.


    • Anonyymi

      Niimpä töistä rahaa ni pystyy ostaan sitten jotain.Lähipiiri jotka töissä niin saavat kohtuupalkkaa ja on pariskuntia niin tienaa mukavasti.

    • Anonyymi

      No, ei saa. Eikä työtä tehdä vain rahan vuoksi. Työmatkoista olen samaa mieltä.

      Perustoimeentulo asumistuki mukaanluettuna on noin 900 euroa yksinäiselle. Siitä puolet kuluu vuokraan. Säästöä voi tilille jäädä 50-100 euroa jos ei mitään sille kuukaudelle ylimääräistä osta. Vain työnantajien etujärjestön pomo voi enää nykyään olla tästä tietämätön.

    • Anonyymi

      Voi hellan lettas kun olet anonut että pääset kuntouttavaan työhön mutta et ole päässy buuaahhh buuuaaaahhh.

    • Anonyymi

      Kyllä työnteko kannattaa koska saa sitä velkaa jotta pärjää....

      • Anonyymi

        En ole tehnyt töitä enää vuoden 2010 jälkeen ja syy on hyvin yksinkertainen.
        Minulle ropisee tilille rahaa riittävästi ilman anomuksia ihan joka kuukausi.
        Sitä kutsutaan työeläkkeeksi. Nautiskelun 14:s vuosi alkaa viikon päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tehnyt töitä enää vuoden 2010 jälkeen ja syy on hyvin yksinkertainen.
        Minulle ropisee tilille rahaa riittävästi ilman anomuksia ihan joka kuukausi.
        Sitä kutsutaan työeläkkeeksi. Nautiskelun 14:s vuosi alkaa viikon päästä.

        Oho nyt tuli Hama. Vuoden 2008 jälkeen et ollut tehnyt töitä eikun vuoden 2010 jälkken eikun oho hupsista keikkaa oikeasti jotkut ja pieret eduskuntatalolla räpläämäsaä muni...eiku. anteeksi sitä huippukallista älyluuriasi veronmaksajien laskuun ja käytät kaiken kansanedustajan eikun ministerin aikasi vittuillen täällä palstoilla työttömille työttömänä esiintyen koska et muuta tekemistä keksi työpäiviesi ratoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho nyt tuli Hama. Vuoden 2008 jälkeen et ollut tehnyt töitä eikun vuoden 2010 jälkken eikun oho hupsista keikkaa oikeasti jotkut ja pieret eduskuntatalolla räpläämäsaä muni...eiku. anteeksi sitä huippukallista älyluuriasi veronmaksajien laskuun ja käytät kaiken kansanedustajan eikun ministerin aikasi vittuillen täällä palstoilla työttömille työttömänä esiintyen koska et muuta tekemistä keksi työpäiviesi ratoksi.

        Minä sain fudut vuoden 2008 finanssikriisin vuoksi ja sen jälkeen olen vältellyt töitä.

        Alkuun kostoksi siitä, ettei minun työpanokseni kelvannut. Sittemmin ajan kanssa opin kuinka systeemi toimii, ja huomasin ettei töihin edes kaipaa.

        Olen ollut tyytyväinen, koska saan tarpeeksi rahaa tekemättä mitään. Hyvinvointini on parantunut, koska ruumiini ei enää rasitu, vaan pystyn keskittymään lepäämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä sain fudut vuoden 2008 finanssikriisin vuoksi ja sen jälkeen olen vältellyt töitä.

        Alkuun kostoksi siitä, ettei minun työpanokseni kelvannut. Sittemmin ajan kanssa opin kuinka systeemi toimii, ja huomasin ettei töihin edes kaipaa.

        Olen ollut tyytyväinen, koska saan tarpeeksi rahaa tekemättä mitään. Hyvinvointini on parantunut, koska ruumiini ei enää rasitu, vaan pystyn keskittymään lepäämiseen.

        Kauanko vielä ajattelit sepittää valheita? Et sä sitten kovin hyväpalkkaisesta duunista fuduja saanut finanssikriisin takia jos 40% leikattu toimeentulotuki on yhtä paljon kun palkkasi oli. Olitko puhelinmyyjä? 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko vielä ajattelit sepittää valheita? Et sä sitten kovin hyväpalkkaisesta duunista fuduja saanut finanssikriisin takia jos 40% leikattu toimeentulotuki on yhtä paljon kun palkkasi oli. Olitko puhelinmyyjä? 🤔

        Liukuhihnatyössä olin tehtaassa. Tein paljon ylitöitä ja venyin aina, kun työkaverit eivät. Mielestäni tein työni hyvin ja en itse ymmärrä miksi minut irtisanottiin vaikka ahkeroin.

        Ei minun toimeentulotukea ole mihinkään leikattu. Mitä edes tarkoitat sillä? Ettet sepittelisi nettivalheita. Minä saan esimerkiksi käyttää omaa autoani, koska kerroin tarvitsevani sitä mahdollisesti töihin päästessäni.

        Kannattaa aina perustella hyvin oma tilanteensa ja tarpeensa. Ainakin minulle on rahat irronneet aina helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liukuhihnatyössä olin tehtaassa. Tein paljon ylitöitä ja venyin aina, kun työkaverit eivät. Mielestäni tein työni hyvin ja en itse ymmärrä miksi minut irtisanottiin vaikka ahkeroin.

        Ei minun toimeentulotukea ole mihinkään leikattu. Mitä edes tarkoitat sillä? Ettet sepittelisi nettivalheita. Minä saan esimerkiksi käyttää omaa autoani, koska kerroin tarvitsevani sitä mahdollisesti töihin päästessäni.

        Kannattaa aina perustella hyvin oma tilanteensa ja tarpeensa. Ainakin minulle on rahat irronneet aina helposti.

        Valehtelija rehvastelee elävänsä mukavasti toimeentulotuella eikä ole kuunaan edes kuullut täysimääräisen tuen ehdoista ja perusosan leikkauksesta.

        https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maaran-alentaminen

        Tehnyt hyväpalkkaista tehdastyötä vuosikaudet ja nyt selostat miten toimeentulotuki on rinnastettavissa tehdastyön palkkaan ja mukavaan elämään.

        Olet siis myynyt kaiken tehdastyöllä haalimasi omaisuuden ja pudottautunut ansipsidonnaisten peruspäivärahojen, työmarkkinatukien kautta kokonaan toimeentulotuen varaan? Elänyt vuosikaudet pelkän TT tuen varassa eikä sinua ole velvoitettu koskaan mihinkään työllistämistoimeen 20%/40% tuen perusosan leikkauksen uhalla?

        Et todennäköisesti tajua ollenkaan mitä te provopaskat aiheutatte kaikile niille jotka ihan aikuisten oikeasti kitivat toimeentulotuen varassa eivätkä vain mielikuvituksessaan.


    • Anonyymi

      Joka ei tahdo työtä tehdä,-älköön myöskään syökö!

      • Anonyymi

        Heheee. hauska sanonta. Kyllä me ainakin syödään joka päivä. Ruuan tekeminenkin on työtä ja sen ostaminen.

        Se joka ei halua soittaa klarinettia, ei pidä syödä. ;))) Se joka ei halua käydä kirjastossa, ei pidä syödä... onhan noita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heheee. hauska sanonta. Kyllä me ainakin syödään joka päivä. Ruuan tekeminenkin on työtä ja sen ostaminen.

        Se joka ei halua soittaa klarinettia, ei pidä syödä. ;))) Se joka ei halua käydä kirjastossa, ei pidä syödä... onhan noita.

        Vitsisi ontuvat yhtä paljon kuin pääsikin. Sinä syöt jonkun toisen tienaamalla rahalla, tukesi maksetaan verovaroista. Vai kertooko / sanooko se juttu sulle yhtään mitään? Olisi kantsinut käydä koulut loppuun asti.


    • Anonyymi

      Yeap, mitä hlvt:ä varten pitäisi vaivata tyhjää päätään tuon enempää millään aiheilla.

    • Anonyymi

      Tuki on palkkasi siitä että saat elää tässä maassa. Loisten pitää mennä nyt töihin vaikka palkatta koska veronmaksajat sen tuen teille on maksanut.

      • Anonyymi

        Eipä ole töihin mitään järkeä mennä, koska riittävästi saa rahaa muutenkin.

        Miksi ihmiset edes suostuvat tekemään typeriä töitä? Jonkun mainospostin jakaminenkin on idioottimaista puuhaa, koska kuluttamista pitäisi vähentää, eikä lisätä.

        Talvella jotkut lumityöt ovat hyödyllistä, että pääsee rappukäytävästä ulos, mutta senkin tekee huoltoyhtiö. Ei siihen asukkaat voi osallistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole töihin mitään järkeä mennä, koska riittävästi saa rahaa muutenkin.

        Miksi ihmiset edes suostuvat tekemään typeriä töitä? Jonkun mainospostin jakaminenkin on idioottimaista puuhaa, koska kuluttamista pitäisi vähentää, eikä lisätä.

        Talvella jotkut lumityöt ovat hyödyllistä, että pääsee rappukäytävästä ulos, mutta senkin tekee huoltoyhtiö. Ei siihen asukkaat voi osallistua.

        Sä olet siis totisesti päättänyt tehdä kaikkesi jotta jopa viimesijaisimmat tukimuodot mitätöidään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet siis totisesti päättänyt tehdä kaikkesi jotta jopa viimesijaisimmat tukimuodot mitätöidään?

        Toimeentulotuki on viimesijainen tukimuoto. Sille tehdään jopa indeksitarkastus.

        Oikeus sosiaaliturvaan on määritelty jo perustuslaissa, eli sitä ei nykyinen hallitus pysty omin voimin kumoamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotuki on viimesijainen tukimuoto. Sille tehdään jopa indeksitarkastus.

        Oikeus sosiaaliturvaan on määritelty jo perustuslaissa, eli sitä ei nykyinen hallitus pysty omin voimin kumoamaan.

        Mutta sen määrää ja ehtoja voi viilata vaikka kuinka. Käytännössä hallitus voi yhteistuumin päättää että telttamajoitus ja oikeus roskisten dyykkaukseen on yhtä kuin lakisääteinen sosiaaliturva. Kaikki riippuu tulkinnasta.

        Mistä lähtien Suomen hallitukset ovat perustuslakia kunnioittaneet? Suomen perustuslaki on jopa kirjoitettu niin monitulkintsisesti että sitä voi halutessaan lukea kuin piru Raamattua.

        Ja asenteelliset filtterit silmillä perustuslain tulkkaus onkin mahdollistanut kaikki nämä nykyisetkin laittomat perseilyt mitä meneisyyden hallituskokoonpanot ovat asettaneet käytäntöön.

        On aivan uskomatonta millaiset velvoitteet on ollut mahdollista asettaa työttömille "laillisesti" esimerkiksi viimesijaisimman toimeentulotuen täysimääräisyyden ehdoksi. Uskomatonta on myöskin että lainsäätäjä on oikeasti voinut lakitekstissä määrätä kansalaisille tarpeita. Ikään kuin valtio tietäisi kansalaisten tarpeet paremmin kuin ihminen itse.

        Valtio määrää oikein laissa asti että sulla on palvelun tarve. Siis oikeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sen määrää ja ehtoja voi viilata vaikka kuinka. Käytännössä hallitus voi yhteistuumin päättää että telttamajoitus ja oikeus roskisten dyykkaukseen on yhtä kuin lakisääteinen sosiaaliturva. Kaikki riippuu tulkinnasta.

        Mistä lähtien Suomen hallitukset ovat perustuslakia kunnioittaneet? Suomen perustuslaki on jopa kirjoitettu niin monitulkintsisesti että sitä voi halutessaan lukea kuin piru Raamattua.

        Ja asenteelliset filtterit silmillä perustuslain tulkkaus onkin mahdollistanut kaikki nämä nykyisetkin laittomat perseilyt mitä meneisyyden hallituskokoonpanot ovat asettaneet käytäntöön.

        On aivan uskomatonta millaiset velvoitteet on ollut mahdollista asettaa työttömille "laillisesti" esimerkiksi viimesijaisimman toimeentulotuen täysimääräisyyden ehdoksi. Uskomatonta on myöskin että lainsäätäjä on oikeasti voinut lakitekstissä määrätä kansalaisille tarpeita. Ikään kuin valtio tietäisi kansalaisten tarpeet paremmin kuin ihminen itse.

        Valtio määrää oikein laissa asti että sulla on palvelun tarve. Siis oikeasti.

        "Valtio määrää oikein laissa asti että sulla on palvelun tarve. Siis oikeasti."


        Siksi sinä kirjoitatkin suunnitelmaasi että sinulla EI OLE TARVETTA PALVELULLE. Heti suunnitelman alkuun.

        Sitten vain valtio haastamaan riitaa asiasta, ja todistamaan sen palvelun tarpeen, vaikka olet jos sanonut että nöy tänks, ei tarvetta, kiitti moi.

        Lähtökohtaisesti, huonolle palvelulle ei ole KOSKAAN tarvetta. Senkin voit kirjoittaa suunnitelmaasi.

        Jos suunnitelman kirjoittelu vaikeutuu, käytät lakiin perustuvaa oikeuttasi tarkistaa suunnitelma, ja sitten kirjoitat uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Valtio määrää oikein laissa asti että sulla on palvelun tarve. Siis oikeasti."


        Siksi sinä kirjoitatkin suunnitelmaasi että sinulla EI OLE TARVETTA PALVELULLE. Heti suunnitelman alkuun.

        Sitten vain valtio haastamaan riitaa asiasta, ja todistamaan sen palvelun tarpeen, vaikka olet jos sanonut että nöy tänks, ei tarvetta, kiitti moi.

        Lähtökohtaisesti, huonolle palvelulle ei ole KOSKAAN tarvetta. Senkin voit kirjoittaa suunnitelmaasi.

        Jos suunnitelman kirjoittelu vaikeutuu, käytät lakiin perustuvaa oikeuttasi tarkistaa suunnitelma, ja sitten kirjoitat uudelleen.

        Puupään kanssa keskustelunon kuin takousi vapaaehtoisesti päätään koivuun joka päivä. Ainoastaan oma pää tulee kipeäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Valtio määrää oikein laissa asti että sulla on palvelun tarve. Siis oikeasti."


        Siksi sinä kirjoitatkin suunnitelmaasi että sinulla EI OLE TARVETTA PALVELULLE. Heti suunnitelman alkuun.

        Sitten vain valtio haastamaan riitaa asiasta, ja todistamaan sen palvelun tarpeen, vaikka olet jos sanonut että nöy tänks, ei tarvetta, kiitti moi.

        Lähtökohtaisesti, huonolle palvelulle ei ole KOSKAAN tarvetta. Senkin voit kirjoittaa suunnitelmaasi.

        Jos suunnitelman kirjoittelu vaikeutuu, käytät lakiin perustuvaa oikeuttasi tarkistaa suunnitelma, ja sitten kirjoitat uudelleen.

        Onko sun vaikea ymmärtää että mitään velvoittavia suunnitelmantekoja ei kuulu olla olemassakaan. Sama kun ripuloisit nokkeliksi kuvittelemiasi ohjeita ja neuvoja miten ausvitsin leirillä kannattaa niellä kultakorunsa ettei kapo saa niitä haltuunsa tajuamatta ettei koko ausvitsin leiriä kuulu olla olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sun vaikea ymmärtää että mitään velvoittavia suunnitelmantekoja ei kuulu olla olemassakaan. Sama kun ripuloisit nokkeliksi kuvittelemiasi ohjeita ja neuvoja miten ausvitsin leirillä kannattaa niellä kultakorunsa ettei kapo saa niitä haltuunsa tajuamatta ettei koko ausvitsin leiriä kuulu olla olemassakaan.

        Laissa vaaditaan työnhakijuuden voimassaoloa jotta saa sosiaaliturvaa, ja myös suunnitelma on lain mukaan tehtävä.

        Eri juttu on sitten se suunnitelman sisältö, siitä jo ylempänä mainittiinkin, eli mitä tahansa ei kannata omaan suunnitelmaansa sallia - koska valinta on edelleen lain mukaan sinun, ja sen valinnan on oltava vapaa valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sen määrää ja ehtoja voi viilata vaikka kuinka. Käytännössä hallitus voi yhteistuumin päättää että telttamajoitus ja oikeus roskisten dyykkaukseen on yhtä kuin lakisääteinen sosiaaliturva. Kaikki riippuu tulkinnasta.

        Mistä lähtien Suomen hallitukset ovat perustuslakia kunnioittaneet? Suomen perustuslaki on jopa kirjoitettu niin monitulkintsisesti että sitä voi halutessaan lukea kuin piru Raamattua.

        Ja asenteelliset filtterit silmillä perustuslain tulkkaus onkin mahdollistanut kaikki nämä nykyisetkin laittomat perseilyt mitä meneisyyden hallituskokoonpanot ovat asettaneet käytäntöön.

        On aivan uskomatonta millaiset velvoitteet on ollut mahdollista asettaa työttömille "laillisesti" esimerkiksi viimesijaisimman toimeentulotuen täysimääräisyyden ehdoksi. Uskomatonta on myöskin että lainsäätäjä on oikeasti voinut lakitekstissä määrätä kansalaisille tarpeita. Ikään kuin valtio tietäisi kansalaisten tarpeet paremmin kuin ihminen itse.

        Valtio määrää oikein laissa asti että sulla on palvelun tarve. Siis oikeasti.

        "Valtio määrää oikein laissa asti että sulla on palvelun tarve. Siis oikeasti."


        Sanaa "palvelu" käytetään Suomessa peitesanana, piilottelemaan sen että palvelussa tehdään työtä ilman palkkaa ja rangaistuksen uhalla.

        Yleensä työtä ilman palkkaa rangaistuksen uhalla sanotaan pakkotyöksi, mutta Suomessa tätä siis sanotaan palveluksi.

        Suunnitelma on siinä välissä jonkinlaisena hämäyksenä, että on mukamas sovittu jostakin palvelusta.

        Suunnitelma on sinällään lain mukaankin tehtävä, olennaista on kuitenkin se että suunnitelman sisällöllä tai millään muullakaan toimella tai menettelyllä tmv. ei ohiteta sinun lakiin perustuvaa vapaata valintaa.

        Ymmärsitkö jo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laissa vaaditaan työnhakijuuden voimassaoloa jotta saa sosiaaliturvaa, ja myös suunnitelma on lain mukaan tehtävä.

        Eri juttu on sitten se suunnitelman sisältö, siitä jo ylempänä mainittiinkin, eli mitä tahansa ei kannata omaan suunnitelmaansa sallia - koska valinta on edelleen lain mukaan sinun, ja sen valinnan on oltava vapaa valinta.

        Kuka lakimies se siinä tietäväisenä neuvoo. Laittomien lakien ei pitäisi olla olemassakaan.

        Laki vastikkeellisesta ja ehdollisesta työttömyys- ja sosiaaliturvasta rikkoo sekä perustuslakia että ihmisoikeusperiaatteita joihin perustuslain pitää nojata.

        Kukaan ei ole pyytänyt ohjeita. Varsinkaan tyhmiä ohjeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Valtio määrää oikein laissa asti että sulla on palvelun tarve. Siis oikeasti."


        Sanaa "palvelu" käytetään Suomessa peitesanana, piilottelemaan sen että palvelussa tehdään työtä ilman palkkaa ja rangaistuksen uhalla.

        Yleensä työtä ilman palkkaa rangaistuksen uhalla sanotaan pakkotyöksi, mutta Suomessa tätä siis sanotaan palveluksi.

        Suunnitelma on siinä välissä jonkinlaisena hämäyksenä, että on mukamas sovittu jostakin palvelusta.

        Suunnitelma on sinällään lain mukaankin tehtävä, olennaista on kuitenkin se että suunnitelman sisällöllä tai millään muullakaan toimella tai menettelyllä tmv. ei ohiteta sinun lakiin perustuvaa vapaata valintaa.

        Ymmärsitkö jo?

        Koita sinä ymmärtää ensin viestin asiasisöltö johon kommentoit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laissa vaaditaan työnhakijuuden voimassaoloa jotta saa sosiaaliturvaa, ja myös suunnitelma on lain mukaan tehtävä.

        Eri juttu on sitten se suunnitelman sisältö, siitä jo ylempänä mainittiinkin, eli mitä tahansa ei kannata omaan suunnitelmaansa sallia - koska valinta on edelleen lain mukaan sinun, ja sen valinnan on oltava vapaa valinta.

        Laki on edelleenkin laiton saatanan jankkaaja. Asia ei muuksi muutu vaikka kuinka selostaisit miten laiton laki vaatii sitä ja tätä.


    • Anonyymi

      Edes johonki työpalveluun jos tukiaisilla vaikka 2tuntia päivässä.

      • Anonyymi

        Ratsastat Tukiaisella työpalveluun 2tuntia päivä?


    • Anonyymi

      Ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun paskamahan lihottaminen.

    • Anonyymi

      Mielipide kysymys. Joka haluaa olla töissä olkoot, ei kaikki. Joka ei halua koriaa ei tarvi olla koriaa. Joka ei halua juosta, ei tarvi juosta.. Näin se vaan menee.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse olla tarvetta koriaan eikä juoksemiseen.
        Kun on tarve elättää itsensä ja perheensä palkkatyöllä ja haluaa itse määrittää minkä ikäisenä haluaa vetäytyä nauttimaan työvuosien tuloksista ilman yhteiskunnan almuja niin kannatti tehdä kokoaikaista työtä 52 vuotiseksi ja sitten ryhtyä harjoittelemaan mielitekojensa toteuttamista ilman ajallisia rajoituksia joka toteutui 57v ikäisenä. Vaimo lopetti samaan aikaan marketin kassalla istumisen 22h/vko.
        Nyt 80v mutta vaimon horjuva terveys on alkanut rajoittamaan yhteisiä harrastuksia.


      • Anonyymi

        Mutta ei MUN RAHOILLA sano zyzkoviz.


    • Anonyymi

      Työllisyyskeskustelut Suomessa ei ole mitään muuta kuin yhtä samaa pitkää aivopierua joka jatkuu vuosikymmenestä toiseen, alkoi heti kun hallitukset alkoi tekemään päätöksiä johon ei ole varaa.

      Kansa on se joka määrittää valitsemansa työt, ja se tarkoittaa myös ehtojen määrittelyä. Hallituksella ei ole sanansijaa työn ehtojen määrittelyssä, se voi määritellä vain toimintaympäristöä verotuksineen.

      • Anonyymi

        Sitä se on. Työllisyydestä on keskusteltu -90 lamasta asti ja SAMA KESKUTLU ON YHÄ KÄYNNISSÄ!!!

        33 v, eikä yksikään hallitus ole ratkaissut tätä asiaa, samoin vanhustenpalvelut, samoin palkka asiat, samoin päiväkotiasiat, samoin sairaanhoito... EI MITÄÄN SAA AIKAAN!

        Viis heistä, minä tee kuin ite haluun, jos olen sairas menen lääkäriin, kysymättä, että voinko mennä, pääsenkö lääkäriin, mä menen ja istun niin kauan kunnes pääsen, eväiden kanssa.
        Työtön oon niin kauan kunnes saan arvoiseni palkkaa. Lapset hoidin kotona omassa päiväkodissa joka oli meidän koti, vanhaksi en tule niin, että kukaan idiootti minua hoitaisi, juoksen pitkin metsiä ja mantuja ja haen kelasta eläkettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä se on. Työllisyydestä on keskusteltu -90 lamasta asti ja SAMA KESKUTLU ON YHÄ KÄYNNISSÄ!!!

        33 v, eikä yksikään hallitus ole ratkaissut tätä asiaa, samoin vanhustenpalvelut, samoin palkka asiat, samoin päiväkotiasiat, samoin sairaanhoito... EI MITÄÄN SAA AIKAAN!

        Viis heistä, minä tee kuin ite haluun, jos olen sairas menen lääkäriin, kysymättä, että voinko mennä, pääsenkö lääkäriin, mä menen ja istun niin kauan kunnes pääsen, eväiden kanssa.
        Työtön oon niin kauan kunnes saan arvoiseni palkkaa. Lapset hoidin kotona omassa päiväkodissa joka oli meidän koti, vanhaksi en tule niin, että kukaan idiootti minua hoitaisi, juoksen pitkin metsiä ja mantuja ja haen kelasta eläkettä.

        "Työllisyydestä on keskusteltu -90 lamasta asti ja SAMA KESKUTLU ON YHÄ KÄYNNISSÄ!!!

        33 v, eikä yksikään hallitus ole ratkaissut tätä asiaa"


        Näin on asiassa käynyt.

        Työllisyyttäkin paljon merkittävämpi asia on se, että 33 vuotta on maksettu asiassa isopalkkaiselle väelle vähintäänkin satoja miljoonia rahaa siitä että tekisivät työnsä. Luultavammin kyse on useiden miljardien eurojen potista, 33 vuodesta tulee miljardi jo sillä että käytetään reilut 30 miljoonaa eurova vuodessa turhaan.

        Jotakin vastikkeellisuutta pitäisi päätöksentekoon saada, kun siitä kerran maksetaankin noin mojovia summia, kymmenien tuhansien eurojen kk-palkkoja ja monilla siitä päätöksenteosta satojen tuhansien eurojen vuositulot. Eikä töitä ole edelleenkään tehty.


    • Anonyymi

      Mitä jäit kotiin makaan huh lihoit varm 30kg tuona aikan huh.Ryhtiä työttömät prkl kun vaan löysäillään.

      • Anonyymi

        Eipä sitä ihminen liho, kun makailee päivät pitkät ja syö vain vähän. Se on taloudellisin tapa elää. Heti jos yrittää liikkua tulee nälkä sitten tulee hotkittua liikaa. Afrikassakin lapset nälkää näkevät.


    • Anonyymi

      Ei niihin kannatakaan mennä jos on hylännyt itsensä. Nytkin rakennusala taas yskii.

    • Anonyymi

      Menkää edes pimeisiin töihin. Onhan sekin jotain ja tienaa satasen tai kaksi. Täällä päin oli yks yrittäjä joskus ja sille pääsi aina pimeisiin töihin monta kertaa. Tyyppi on tunnettu ja saanut valtion avustuksiakin yritykseensä ja silti palkkasi kymmeniä pimeitä työntekijöitä.

      • Anonyymi

        Mihin pääsen pimeisiin töihin kerro heti. Pist vaikka yhteystiedot tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin pääsen pimeisiin töihin kerro heti. Pist vaikka yhteystiedot tähän.

        Pitää naamioitua puolalaiseksi.


    • Anonyymi

      Miksi mennä duunaa, kun kukaan ei maksa palkkaa, 9 e ei perhettä elätä. Kelastakin saa enempi. Imudoidaan sieltä kaikki pois, ne kuuluu veronmaksajille.

    • Anonyymi

      Toimeentulotukea, joka rahoitetaan valtion rahoista, joka puolestaan kertyy erilaisista verotuloista. Voit siis aivan pokkana kehuskella niillä "tuloilla", joita me, veroa maksavat valtiolle tuomme.
      Jos kaikki olisivat samanlaisia lussuja romahtaisi maan talous, terveydenhulto, liikenne, palvelut. Sitten ei enää olisikaan aikaa lepäillä, kun mikään ympärillä ei enää toimisi, vaan joutuisi ponnistelemaan sen eteen, että pysyisi hengissä.
      Sinun kaltaiset ovat juuri niitä, joita voi "kiittää" päättäjiemme tarpeesta kiristää tukia. Ilmeisesti et ole töihin päässyt ja purat täällä turhaumiasi esittäen tyytyväistä.

      • Anonyymi

        Ei me tuloillamme kehuta, kerrotaan vaan että kelasta saa parempaa palkkaa kuin duunista. Hyvä van et olet töissä että ne jotka ei oo, voi hakea kelasta verohasi. JIhuuu....maksa enempi niin jos mekin saisimme enempi, lisää kaikki haluu.

        Niin, mutta kun kaikki ei ei o, jotkut haluu tehdä orjatöitä, kun ei arvosta itseään. Se on se juju.

        No tuskin minä oon ainoo, meitä on satoja tuhnsia jotka ajattelemee itseämme emmekä muita, raha otetaan sieltä mistä sen helpommalla saa ja eniten. Kohoavat työmatkakustannukset, verot, ym maksut palkasta, ja väsynyt ihminen ym mielenterveysonglmat työstä ei ole sellasta jota kaikki haluu, ja työ on se mistä niitä sairauksia ja ongelmia saa.

        Juu en ole hakenut titä enkä edes halua, joten vähän vaikee on päästä jos ei kysele. En halua töitä, haluan elää minun elmää, en orjailla kenellekkään.


      • Anonyymi

        Se on sun ajatus yksistään, joka on aika sairasta sinänsä. Kukaan ei välitä mmitä tuntemattomat ihmiset vinkuu, ihan sama mitä sanot, itseppähän häpeet ja nolaat itsesi.

        Totta,kyseessä on mun elmä ja monen muun, miksi sitten olet noin kateellinen?

        No nyt tuli agressiota sulta.... oletko jo lapsesta asti ollut ongelmissa itsesi ja muiden kanssa, kun et näytä tulevan toimeen kenenkän kanssa?Surullista. Et edes itsesi kanssa. Kasvatuksesi on ollut väärillä raiteilla ja nuorena olet ollut pahoilla teillä, ja yksinäinen, alkoholisotunut yksilö. Tuolalsia harhoja ne sitten ilmoille päästää kun pääsevät hoitolasta pois, ei osta elää ja olla kenenkään kanssa.


      • Anonyymi

        Päläpälä kälä kälä ihan ittekkö tuon loppuunkuluneen ulkoa opetellut rimpsun älysit retardi?

        Itse et ilmeisesti hyödy lainkaan maksamistasi verorahoista. Toki oletamme sinun olevan sitten joku yksityisen puolen menestynyt ja varsinkin rehellinen yrittäjä etkä julkisen puolen duunari. Saati verorahaloiseva poliitikko?

        Julkisen puolen kaikki palkat ja hallinnon suolaiset liksat maksetaan verovaroista. Kansanedustajien ja ministerien palkat, kuntapliitikkojen palkat kaikkien todellisten verorahahorpjen tolkuttomat tulot, ylimääräiset korvaukset, ilmaiskyydit, salikortit ja kaikki muut luksukset joita ilman nöyrä poliitikko ei selviäisi jne jne maksetaan niistä sun nöyrän ahkeran raatajan pyhistä verorahoista. Kunnanvaltuutetun ei tartte muuta ku hinata perseensä säännöllisesti kunnantalolle istumaan niin jo paikallaolosta makertaan korvaus! SUN VERORAHOISTASI. 😭

        Mutta sinä olet päättänyt tehdä yhteiskunnan kaikista köyhimmistä sen ainoan virallisen verorahaloisen, virallisen syyllisen kaikkiin yhteiskunnallisiin ongelmiin, koska olet niin helvetin tiedostava älykäs syvälliseen ajatteluun kykenevä ihminen joka osaa aina ottaa kaikki harmaan sävyt huomioon ja nähdä maailman realistisesti kuten pesunkestävä tyhmä yksinkertainen narsisti aina.

        Työttömyyskorvauksista muuten maksetaan veroja. 20%. Maksatko itse 20% veroja tuloistasi kun notkut siellä jossain paikassa x päivittäin eläen kuin tuhotsunami aiheuttaen yhteiskunnalle vain ja ainoastaan tuhoa ja hävirystä?

        Paljonko SINUSTA on hyötyä yhteiskunnalle? Olet pelkkä pelkkä taakka ja kaikkien riesa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päläpälä kälä kälä ihan ittekkö tuon loppuunkuluneen ulkoa opetellut rimpsun älysit retardi?

        Itse et ilmeisesti hyödy lainkaan maksamistasi verorahoista. Toki oletamme sinun olevan sitten joku yksityisen puolen menestynyt ja varsinkin rehellinen yrittäjä etkä julkisen puolen duunari. Saati verorahaloiseva poliitikko?

        Julkisen puolen kaikki palkat ja hallinnon suolaiset liksat maksetaan verovaroista. Kansanedustajien ja ministerien palkat, kuntapliitikkojen palkat kaikkien todellisten verorahahorpjen tolkuttomat tulot, ylimääräiset korvaukset, ilmaiskyydit, salikortit ja kaikki muut luksukset joita ilman nöyrä poliitikko ei selviäisi jne jne maksetaan niistä sun nöyrän ahkeran raatajan pyhistä verorahoista. Kunnanvaltuutetun ei tartte muuta ku hinata perseensä säännöllisesti kunnantalolle istumaan niin jo paikallaolosta makertaan korvaus! SUN VERORAHOISTASI. 😭

        Mutta sinä olet päättänyt tehdä yhteiskunnan kaikista köyhimmistä sen ainoan virallisen verorahaloisen, virallisen syyllisen kaikkiin yhteiskunnallisiin ongelmiin, koska olet niin helvetin tiedostava älykäs syvälliseen ajatteluun kykenevä ihminen joka osaa aina ottaa kaikki harmaan sävyt huomioon ja nähdä maailman realistisesti kuten pesunkestävä tyhmä yksinkertainen narsisti aina.

        Työttömyyskorvauksista muuten maksetaan veroja. 20%. Maksatko itse 20% veroja tuloistasi kun notkut siellä jossain paikassa x päivittäin eläen kuin tuhotsunami aiheuttaen yhteiskunnalle vain ja ainoastaan tuhoa ja hävirystä?

        Paljonko SINUSTA on hyötyä yhteiskunnalle? Olet pelkkä pelkkä taakka ja kaikkien riesa.

        Miksi kansanedustajien ja ministerien ei tarvitse maksaa veroa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kansanedustajien ja ministerien ei tarvitse maksaa veroa?

        Koska se olisi vain verorahojen kierrätystä mitä järkeä? Samanlaista hölmöläisten matonkudontaa kuin työttömyyskorvauksista ja julkisen puolen ja hallinnon palkoista maksettavat verot.

        Lopetetaan samalla perusteella siis julkisen puolen ja hallinnon palkoista ja työttömyyskorvauksista maksettavat verot kokonaan. Hölmöläisten matonkudontaa on se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei me tuloillamme kehuta, kerrotaan vaan että kelasta saa parempaa palkkaa kuin duunista. Hyvä van et olet töissä että ne jotka ei oo, voi hakea kelasta verohasi. JIhuuu....maksa enempi niin jos mekin saisimme enempi, lisää kaikki haluu.

        Niin, mutta kun kaikki ei ei o, jotkut haluu tehdä orjatöitä, kun ei arvosta itseään. Se on se juju.

        No tuskin minä oon ainoo, meitä on satoja tuhnsia jotka ajattelemee itseämme emmekä muita, raha otetaan sieltä mistä sen helpommalla saa ja eniten. Kohoavat työmatkakustannukset, verot, ym maksut palkasta, ja väsynyt ihminen ym mielenterveysonglmat työstä ei ole sellasta jota kaikki haluu, ja työ on se mistä niitä sairauksia ja ongelmia saa.

        Juu en ole hakenut titä enkä edes halua, joten vähän vaikee on päästä jos ei kysele. En halua töitä, haluan elää minun elmää, en orjailla kenellekkään.

        Ole hyvä ja lopeta monikossa puhuminen. Sinulla ei ole oikeutta käyttää "me" pronominia puhuessasi työttömistä ja sosiaaliturvaorjista. Et voi puhua muiden suulla yhtään mitään. Sinäkin puhut vain omasta puolestasi ja nolaat tyhmillä ulostuloillasi vain itsesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päläpälä kälä kälä ihan ittekkö tuon loppuunkuluneen ulkoa opetellut rimpsun älysit retardi?

        Itse et ilmeisesti hyödy lainkaan maksamistasi verorahoista. Toki oletamme sinun olevan sitten joku yksityisen puolen menestynyt ja varsinkin rehellinen yrittäjä etkä julkisen puolen duunari. Saati verorahaloiseva poliitikko?

        Julkisen puolen kaikki palkat ja hallinnon suolaiset liksat maksetaan verovaroista. Kansanedustajien ja ministerien palkat, kuntapliitikkojen palkat kaikkien todellisten verorahahorpjen tolkuttomat tulot, ylimääräiset korvaukset, ilmaiskyydit, salikortit ja kaikki muut luksukset joita ilman nöyrä poliitikko ei selviäisi jne jne maksetaan niistä sun nöyrän ahkeran raatajan pyhistä verorahoista. Kunnanvaltuutetun ei tartte muuta ku hinata perseensä säännöllisesti kunnantalolle istumaan niin jo paikallaolosta makertaan korvaus! SUN VERORAHOISTASI. 😭

        Mutta sinä olet päättänyt tehdä yhteiskunnan kaikista köyhimmistä sen ainoan virallisen verorahaloisen, virallisen syyllisen kaikkiin yhteiskunnallisiin ongelmiin, koska olet niin helvetin tiedostava älykäs syvälliseen ajatteluun kykenevä ihminen joka osaa aina ottaa kaikki harmaan sävyt huomioon ja nähdä maailman realistisesti kuten pesunkestävä tyhmä yksinkertainen narsisti aina.

        Työttömyyskorvauksista muuten maksetaan veroja. 20%. Maksatko itse 20% veroja tuloistasi kun notkut siellä jossain paikassa x päivittäin eläen kuin tuhotsunami aiheuttaen yhteiskunnalle vain ja ainoastaan tuhoa ja hävirystä?

        Paljonko SINUSTA on hyötyä yhteiskunnalle? Olet pelkkä pelkkä taakka ja kaikkien riesa.

        Nämä työttömien palvelijat kuuluvat samaan kööriin poliitikkojen kanssa. Pahimpia verprahahoroja ja haittavapaamatkustajia.

        https://m.youtube.com/watch?v=myTklp5fbGc&pp=ygULS3lreXZpaXNhcmk=


    • Anonyymi

      Joka työtä tekee hänen ei pidä syämänkään.

      Nykymaailma on sellainen, työtä tekevällä ei riitä rahaa ruokaan.

      • Anonyymi

        Nin, työläiset voisvat pakottaa elättämään tyttömiä,, joka päivä heidät velvoitetaan viemään kaksi ruokakass.ia kelan tai sossun osoittamaan paikkaan mistä köyhät voisivat ne hakea. Tavaksi pitäisi tehdävelvoittava, että joka päivä pitää viedä, ellei vie seuraavalla kerralla sitten neljä ja jne, kunhan tulee se 14 kassia viikossa täyteen.

        Jos rehennellään omilla tuloilla ja helveksitaan toisia vähä varaisia, sankitota pitää tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nin, työläiset voisvat pakottaa elättämään tyttömiä,, joka päivä heidät velvoitetaan viemään kaksi ruokakass.ia kelan tai sossun osoittamaan paikkaan mistä köyhät voisivat ne hakea. Tavaksi pitäisi tehdävelvoittava, että joka päivä pitää viedä, ellei vie seuraavalla kerralla sitten neljä ja jne, kunhan tulee se 14 kassia viikossa täyteen.

        Jos rehennellään omilla tuloilla ja helveksitaan toisia vähä varaisia, sankitota pitää tulla.

        Onko vajakilla nyt erityisen kiireistä, kun kirjoitusvirheitä vilisee tekstissä tavallista enemmän?


    • Anonyymi

      Itse saan osa työkyvyttömyys-eläkettä 1300€ käteen, mutta eipä silläkään mihinkään kuuhun mennä.

      Kyllä se on tarkkaan harkittava, mihin rahansa laittaa. Jo yksi lääkärikäyntikin (lähes50€) aiheuttaa superpihtailua.

      Taidan ryhtyä varastelemaan kaupoista ruokaa. Änkee taskut täyteen nuudeleita ja sitten muka ostaa yhden lihapullapaketin. Itsepalvelukassan kautta sitten kotiin.

      >simiti<

      • Anonyymi

        Hävikkiä tulee kaupoissa muutenkin, joten eipä köyhän kaupasta ottama tavara isossa kuvassa vaikuta mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hävikkiä tulee kaupoissa muutenkin, joten eipä köyhän kaupasta ottama tavara isossa kuvassa vaikuta mihinkään.

        Kanssaihmiset maksavat köyhän varastelun. Kassan ohi kadonnut on hinnoissa jotka rehelliset maksavat.


    • Anonyymi

      Niin se menee, että kun hallitus on saanut päähänsä idean, että juoksutetaan/kilpailutetaan työläisiä/työttömiä toisiaan vastaan niin, että saadaan lopulta kilpailun seurauksena samaa väkeä työttömiksi, ei kyse ole mistään muusta kuin hallituksen vinoutuneista työllisyysajatuksista.

      Työ lähtökohtaisesti valitaan vapaasti kuten perustuslaki ja kansainväliset sopimukset sanoo, ja työn ehtojen määrittely kuuluu samaiseen valintaprosessiin. Kumpaakaan ei voida määrätä, ei työn valintaa eikä työn ehtoja. Molemmat asiat kansalaiset valitsee täysin 100% vapaasti, huonoja sopimuksia ei tehdä.

      Mitä enemmän pääsee porvarihallituksia johtamaan maata, sitä enemmän rakennellaan tuloeroja ja painetaan investointimäärät alas. Tämä varmistaa sen, että työttömiä tulee olemaan massiiviset määrät.

      Tuloeroja kaventamallakin lähtee jokin osa hyvätuloisista muualle, mutta se lähtijöiden määrä on häviävän pieni verrattuna siihen, miten työllisten määrä kasvaa tulohaitarin toisessa päässä, eli kun väkinäisen pieneksi muutettu tulotaso nostetaan vaikkapa keskiluokkaan, niin jopa alkaa väkeä löytymään työntekijöiksikin.

      Rahalla näitä asioita saa, ja jos on hallitus toisensa jälkeen tarjoamassa tyhjää kättä, no, sillä ei sitten saa mitään. Työ yleensä maksaa rahaa, ja aika paljon pitää löytyä rahaa, että siitä saadaan aikaan kannattavuuteen perustuvat vapaat valinnat, neuvottelut ja sopimukset allekirjoituksineen.

      On luultavasti Amerikasta apinoitu tämä talousmalli että rikkaille pitää saada lisää, jopa rekrytointeihin tarvittavat rahat, niin eihän se tule koskaan onnistumaan tuollainen politiikka, sen lopputulos on aina täystuho koska kansan oikeutta saada työ (josta myös maksetaan) ei kunnioiteta.

    • Anonyymi

      EI MITÄÄN JÄRKEÄ, KOSKA JOUTEN ELÄÄ HELPOMMALLA.
      -
      ELÄKKEELLE VAAN PESTAUTUTTE TAI TOMEENTULOTUELLA, TYÖTTÖMYYSKORVAUS, LIITON RAHA ON OIKEIN MUKAVA. MIELUITEN KUULUMALLA PELKKÄÄN TYÖTTÖMYYS KASSAAN, SIITÄ TULEE SÄÄSTÖJÄ, EIKÄ HAISE MILLEKÄÄN KOMMUNISMILLE JA SOSIALISMILLE, ON AATTEEN SIDOKSISTAKIN JA VASTUISTA VAPAA.
      NO KAIKILLEHAN NÄILLE VAIHTOEHDOILLE, TOTTAKAI RAHASTAHAN ON KYSYMYS, NIIN PIMEÄTYÖ HARMAATALOUS, SITÄ NE VIRKAMIEHETKIN.

      • Anonyymi

        Työttömiä vastaan tehdään jatkuvasti kaikenlaisia syyllistäviä sananparsia ja sanavalintoja. Kyllä jouten oleminenkin on tavoiteltu asia, sitä vartenhan rikkaatkin haluavat olla rikkaita, jotta saisi olla jouten, tai vähintäänkin käyttää sen aikansa mieluisampaan harrastamiseen kuin työntekoon.


        Jos ihmisiä haluttaisiin ihan oikeasti töihin, silloin kaikki nämä työttömien vastaiset kannanotot, sanavalinnat ja muukin ikävä suhtautuminen pitäisi heittää suoraan roskakoriin, tai mieluummin tehdä niistä laissa rankaistava rikos, perusteet rikokselle olisi varsin helposti tehtävissä vaikkapa väärien tietojen levittely tai syrjintä tai vihapuhe tai.....

        Työtä tehdään siksi, että se on kannattavaa. Jos työn tekeminen ei ole kannattavaa, sitten sitä ei tehdä. Niin yksinkertaista se on. Rakenteellisissa ongelmissa vastuu on AINA poikkeuksetta eduskunnalla ja maan hallituksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömiä vastaan tehdään jatkuvasti kaikenlaisia syyllistäviä sananparsia ja sanavalintoja. Kyllä jouten oleminenkin on tavoiteltu asia, sitä vartenhan rikkaatkin haluavat olla rikkaita, jotta saisi olla jouten, tai vähintäänkin käyttää sen aikansa mieluisampaan harrastamiseen kuin työntekoon.


        Jos ihmisiä haluttaisiin ihan oikeasti töihin, silloin kaikki nämä työttömien vastaiset kannanotot, sanavalinnat ja muukin ikävä suhtautuminen pitäisi heittää suoraan roskakoriin, tai mieluummin tehdä niistä laissa rankaistava rikos, perusteet rikokselle olisi varsin helposti tehtävissä vaikkapa väärien tietojen levittely tai syrjintä tai vihapuhe tai.....

        Työtä tehdään siksi, että se on kannattavaa. Jos työn tekeminen ei ole kannattavaa, sitten sitä ei tehdä. Niin yksinkertaista se on. Rakenteellisissa ongelmissa vastuu on AINA poikkeuksetta eduskunnalla ja maan hallituksella.

        Jos et käy töissä itsesi ulkopuolisella työnantajalla, siitä seuraa ettet osaa tehdä muuta kuin olla jouten?

        Ja samalla uliset kun työttömiä vastaan käytetään syyllistävää puhetta?🤦

        Idiootti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et käy töissä itsesi ulkopuolisella työnantajalla, siitä seuraa ettet osaa tehdä muuta kuin olla jouten?

        Ja samalla uliset kun työttömiä vastaan käytetään syyllistävää puhetta?🤦

        Idiootti.

        "Jos et käy töissä itsesi ulkopuolisella työnantajalla, siitä seuraa ettet osaa tehdä muuta kuin olla jouten? "


        Miksi "ulkopuolisella" työnantajalla työskentely olisi jokin pakko? Laissa sanotaan aivan selvästi että työn vapaaseen valintaan on oikeus, joka on valtion kansalaisilleen tunnustettava ja hoidettava toimensa vastaavasti.

        Miksi "ulkopuolisella" työnantajalla työskentelemättömyys antaisi oikeuden päätellä että ei osaa tehdä muuta kuin olla jouten?


    • Eihän siinä järkeä olekaan jos ajatus yltää vain omaan nenänpäähän asti. Mutta karu totuus kuitenkin on, että ei ne rahat tilille taivaasta tipu. Suomen valtio ne maksaa. Jos valtio menee konkkaan niin kuka sitten maksaa? kiltit pankkikapitalistitko? Ei ne tämän maailman pankkikapitalistit kilttejä ole eikä ne voisikaan olla. Pankkikapitalistit lainaa rahaa vain maksukykyisille valtioille. Konkurssivaltiolle ei lainata. Suomen valtion täytyy pysyä maksukykyisenä, se on nyt homman nimi.

      • Anonyymi

        Lähtökohtaisesti, eduskunta ja maan hallitus vastaa aina siitä, että rakenteellisesti homma on kunnossa.

        Jos on saatu aikaan tilanne, että samaiselle työväelle vain osalle riittää palkkatyötä ja osalle ei, kyse on silloin siitä että tulonjakoa ei ole osattu tehdä siten että työpaikkoja olisi jokaiselle joka sellaisen tarvitsee.

        Pankkikapitalistien rahat on valtion rahaa yhdellä napinpainalluksella, joten ei voida ainakaan asiaa tarkastella niin etteikö pankkikapitalisteilla olisi myös jotakin vastuuta siitä systeemin toiminnasta jonka pyörittämiseen itse ottavat osaa.

        Hyväkään talous ei riitä, jos tulot jaetaan väärin. Pankkikapitalistit pitää kyllä huolen siitä että he jäävät tässä leikissä aina lopulta voittajiksi, maksajiksi joutuvat ne kansat ja valtiot jotka eivät tee mitään omien etujensa ja oikeuksiensa suojelemiseksi.

        Raha on vain rahaa, oikea arvo piilee kansan tekemässä työssä ja sen tuloksissa. Rahaa tehdään tyhjästä napin painalluksella, kansan työtä ei tehdä, vaan sen tuottaminen vaatii panostuksiakin.

        Kannattavuusongelmat ei kansalle kuulu, sen tehtävän hoitaa joka tapauksessa maan hallitus mm. veroratkaisuineen yms. joiden lopputulos on tulonjaon muuttuminen jollakin tavalla jonkun eduksi. Jos muutos on vääränlainen, se johtaa kansan kahtiajakoon jolla ei taloutta saada paremmaksi.


      • Anonyymi

        Eihän nämä reppanat sitä ymmärrä. Ulvovat vain onneaan, kun kuvittelevat saavansa ilmaista rahaa.. mutta eihän mikään ilmaista ole. Ennen oli vaivaishoito, jolla avustettiin ihmisiä, jotka eivät itsestään kyenneet huolehtimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtökohtaisesti, eduskunta ja maan hallitus vastaa aina siitä, että rakenteellisesti homma on kunnossa.

        Jos on saatu aikaan tilanne, että samaiselle työväelle vain osalle riittää palkkatyötä ja osalle ei, kyse on silloin siitä että tulonjakoa ei ole osattu tehdä siten että työpaikkoja olisi jokaiselle joka sellaisen tarvitsee.

        Pankkikapitalistien rahat on valtion rahaa yhdellä napinpainalluksella, joten ei voida ainakaan asiaa tarkastella niin etteikö pankkikapitalisteilla olisi myös jotakin vastuuta siitä systeemin toiminnasta jonka pyörittämiseen itse ottavat osaa.

        Hyväkään talous ei riitä, jos tulot jaetaan väärin. Pankkikapitalistit pitää kyllä huolen siitä että he jäävät tässä leikissä aina lopulta voittajiksi, maksajiksi joutuvat ne kansat ja valtiot jotka eivät tee mitään omien etujensa ja oikeuksiensa suojelemiseksi.

        Raha on vain rahaa, oikea arvo piilee kansan tekemässä työssä ja sen tuloksissa. Rahaa tehdään tyhjästä napin painalluksella, kansan työtä ei tehdä, vaan sen tuottaminen vaatii panostuksiakin.

        Kannattavuusongelmat ei kansalle kuulu, sen tehtävän hoitaa joka tapauksessa maan hallitus mm. veroratkaisuineen yms. joiden lopputulos on tulonjaon muuttuminen jollakin tavalla jonkun eduksi. Jos muutos on vääränlainen, se johtaa kansan kahtiajakoon jolla ei taloutta saada paremmaksi.

        "työpaikkoja olisi jokaiselle joka sellaisen tarvitsee."

        Työpaikka ei ole työntekijän tarpeita varten olemassa. Tällainen ajattelutapa paljastaa miten tautinen on suomalaisten käsitys työnteosta.

        Miten joku voi edes kuvitella että työpaikka on työntekijään kohdistuvaa laupeudentyötä jota työntekijä TARVITSEE?

        Se on työn ostaja joka TARVITSEE työntekijän. Tarve on työnantajalla ei työntekijällä. Kukaan ei tarvitse työpaikkaa. Toimeentulo on se mitä tarvitaan.

        Työpaikka syntyy siitä että on työ x joka täytyy tehdä. Ja koska on se joku työ joka on tehtävä jotta yhteiskunta pysyy toimintakuntoisena, on sille jollekin henkilölle joka tarjoutuu sen työn tekemäön, ja kuluttamaan henkilökohtaisia resurssejaan, makettava siitä korvaus. Sitä sanotaan palkaksi. Se maksetaan siitä hyvästä että työntekijä suostuu uhraamaan leijonan osan elämästään, henkilökohtaisesta ajastaan, energiastaan ja muista resursseistaan. Yleensä riskeeraa vielä terveytensä työtä tehdessään.

        Tämä on syy miksi työtä tehdään. Ja tämä on syy miksi työnteosta on maksettava sellaista palkkaa että työntekijä kokee siitä saatavan korvauksen olevan suhteessa työntekoon kulutettamiensa resurssien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "työpaikkoja olisi jokaiselle joka sellaisen tarvitsee."

        Työpaikka ei ole työntekijän tarpeita varten olemassa. Tällainen ajattelutapa paljastaa miten tautinen on suomalaisten käsitys työnteosta.

        Miten joku voi edes kuvitella että työpaikka on työntekijään kohdistuvaa laupeudentyötä jota työntekijä TARVITSEE?

        Se on työn ostaja joka TARVITSEE työntekijän. Tarve on työnantajalla ei työntekijällä. Kukaan ei tarvitse työpaikkaa. Toimeentulo on se mitä tarvitaan.

        Työpaikka syntyy siitä että on työ x joka täytyy tehdä. Ja koska on se joku työ joka on tehtävä jotta yhteiskunta pysyy toimintakuntoisena, on sille jollekin henkilölle joka tarjoutuu sen työn tekemäön, ja kuluttamaan henkilökohtaisia resurssejaan, makettava siitä korvaus. Sitä sanotaan palkaksi. Se maksetaan siitä hyvästä että työntekijä suostuu uhraamaan leijonan osan elämästään, henkilökohtaisesta ajastaan, energiastaan ja muista resursseistaan. Yleensä riskeeraa vielä terveytensä työtä tehdessään.

        Tämä on syy miksi työtä tehdään. Ja tämä on syy miksi työnteosta on maksettava sellaista palkkaa että työntekijä kokee siitä saatavan korvauksen olevan suhteessa työntekoon kulutettamiensa resurssien kanssa.

        "Työpaikka ei ole työntekijän tarpeita varten olemassa. Tällainen ajattelutapa paljastaa miten tautinen on suomalaisten käsitys työnteosta."


        Kyllä se nimenomaan kansan tarpeita varten on olemassa, ja se vielä lailla selkeästi ilmaistaan, jokaisella on oikeus työhön. Työssä ei ole kysymys esim. talkootyöstä, vaan palkkatyöstä josta sovitaan ja joka vapaasti valitaan, kuten myös lailla oikeus taataan vapaaseen valintaan.

        Jos jokin työ ei ole jollekin firmalle kannattava, se on ihan täysin 100% kokonaan firman ongelma. On joka tapauksessa huomattava se, että yritykset tekee joskus myös tappiollisiakin ratkaisuja siksi, että tietävät sen kuitenkin olevan tarpeellista vaikkapa markkina-aseman säilyttämiseksi tai jonkin tulossa olevan suunnitelman toteuttamiseksi, eli kyse on vain ja ainoastaan yritysten omasta riskinotosta, joka ei kuulu mitenkään työntekijöiden kannettavaksi.

        Voithan sinä näitä asioita yritysten näkökulmasta esittää ihan kuinka paljon vain, mutta kansalta et työtä saa jos ei palkkarahaa löydy - firma kantakoon omat tappionsa koska varmasti yksinoikeudella jakaa myös mahdolliset voitotkin kuten itse haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "työpaikkoja olisi jokaiselle joka sellaisen tarvitsee."

        Työpaikka ei ole työntekijän tarpeita varten olemassa. Tällainen ajattelutapa paljastaa miten tautinen on suomalaisten käsitys työnteosta.

        Miten joku voi edes kuvitella että työpaikka on työntekijään kohdistuvaa laupeudentyötä jota työntekijä TARVITSEE?

        Se on työn ostaja joka TARVITSEE työntekijän. Tarve on työnantajalla ei työntekijällä. Kukaan ei tarvitse työpaikkaa. Toimeentulo on se mitä tarvitaan.

        Työpaikka syntyy siitä että on työ x joka täytyy tehdä. Ja koska on se joku työ joka on tehtävä jotta yhteiskunta pysyy toimintakuntoisena, on sille jollekin henkilölle joka tarjoutuu sen työn tekemäön, ja kuluttamaan henkilökohtaisia resurssejaan, makettava siitä korvaus. Sitä sanotaan palkaksi. Se maksetaan siitä hyvästä että työntekijä suostuu uhraamaan leijonan osan elämästään, henkilökohtaisesta ajastaan, energiastaan ja muista resursseistaan. Yleensä riskeeraa vielä terveytensä työtä tehdessään.

        Tämä on syy miksi työtä tehdään. Ja tämä on syy miksi työnteosta on maksettava sellaista palkkaa että työntekijä kokee siitä saatavan korvauksen olevan suhteessa työntekoon kulutettamiensa resurssien kanssa.

        Työntekijä ja työntekijälle maksettava palkka on vähän niinkuin sähkö ja sähkön hinta.

        Molemmissa kysymys on resurssista, jonka hinnoittelun päättää lopulta sen tuottaja. Volyymin päättää toki sen ostajaehdokas. Tappiota ei tarvitse kenenkään tehdä, aina voi olla ilmankin.

        Jos työtä ei sopimalla saada aikaan sitten on käytettävä sosiaaliturvaa.

        Yritysten on kilpailtava riittävästi, jotta kykenevät kilpailemaan työntekijöistä mm. houkuttelevien työehtojen ja hyvän palkkauksen avulla.

        Huonot yritykset ei kykene kilpailemaan, ja sellaiset yritykset hoidetaan markkinoilla pian pois maisemaa rumentamasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nämä reppanat sitä ymmärrä. Ulvovat vain onneaan, kun kuvittelevat saavansa ilmaista rahaa.. mutta eihän mikään ilmaista ole. Ennen oli vaivaishoito, jolla avustettiin ihmisiä, jotka eivät itsestään kyenneet huolehtimaan.

        Jos saa rahaa tekemättä mitään, niin kyllä se ilmaista rahaa silloin saajalleen on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos saa rahaa tekemättä mitään, niin kyllä se ilmaista rahaa silloin saajalleen on.

        Suomihan on täynnä ilmaista rahaa.

        Palkankorotukset tulee ilmaiseksi.

        Osingot tulee ilmaiseksi, windfall-voittoja myöten.

        Kaikki valtion toimilla aiheutettu inflaatio on hintojen korottelua, jonka seurauksena joku saa enemmän rahaa myymästään tuotteesta. Se on kaikki ilmaista rahaa.

        Kaikki keskuspankista haettu raha on ilmaista rahaa.

        Luullakseni tuo mielipahasi ilmaisesta rahasta voi sinällään olla oikeanlainen, mutta syyttelet asiasta ihan vääriä henkilöryhmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työntekijä ja työntekijälle maksettava palkka on vähän niinkuin sähkö ja sähkön hinta.

        Molemmissa kysymys on resurssista, jonka hinnoittelun päättää lopulta sen tuottaja. Volyymin päättää toki sen ostajaehdokas. Tappiota ei tarvitse kenenkään tehdä, aina voi olla ilmankin.

        Jos työtä ei sopimalla saada aikaan sitten on käytettävä sosiaaliturvaa.

        Yritysten on kilpailtava riittävästi, jotta kykenevät kilpailemaan työntekijöistä mm. houkuttelevien työehtojen ja hyvän palkkauksen avulla.

        Huonot yritykset ei kykene kilpailemaan, ja sellaiset yritykset hoidetaan markkinoilla pian pois maisemaa rumentamasta.

        Omalla kohdallani tuo on toiminut.
        Periaatteeni on, että minun on tuotettava palkan maksajalle lisäarvoa enemmän kuin minun palkkakustannukseni ovat sotuineen yms. Työnantajan on sen lisäksi saatava riittävä kate muiden kustannusten peittämiseen sekä toiminnan jatkamisen turvaamiseen.
        Muutaman kerran olen mennyt työhön mielestäni vaatimattomalla palkalla ehdolla, että puolen vuoden jälkeen tarkistetaan tilanne. Jos työnantaja on tyytyväinen tekemisiini niin saan ennalta suunnilleen sovitun korotuksen. Jos työnantaja on eri mieltä niin minä lähden.
        Kerran lähdin tuosta syystä mutta olin haistanut ilmapiirin ja valmistellut seuraavan työhaastattelun.
        Kerran työnantajaehdokas suorastaan suuttui heti alkupuheisiin joten häivyin oitis.
        Kerran olen myös vaihtanut reilusti huonommi palkattuun työhön mutta alusta alkaen haistelin muita mahdollisuuksia.
        52v ikään mennessä työttömänä 13 päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla kohdallani tuo on toiminut.
        Periaatteeni on, että minun on tuotettava palkan maksajalle lisäarvoa enemmän kuin minun palkkakustannukseni ovat sotuineen yms. Työnantajan on sen lisäksi saatava riittävä kate muiden kustannusten peittämiseen sekä toiminnan jatkamisen turvaamiseen.
        Muutaman kerran olen mennyt työhön mielestäni vaatimattomalla palkalla ehdolla, että puolen vuoden jälkeen tarkistetaan tilanne. Jos työnantaja on tyytyväinen tekemisiini niin saan ennalta suunnilleen sovitun korotuksen. Jos työnantaja on eri mieltä niin minä lähden.
        Kerran lähdin tuosta syystä mutta olin haistanut ilmapiirin ja valmistellut seuraavan työhaastattelun.
        Kerran työnantajaehdokas suorastaan suuttui heti alkupuheisiin joten häivyin oitis.
        Kerran olen myös vaihtanut reilusti huonommi palkattuun työhön mutta alusta alkaen haistelin muita mahdollisuuksia.
        52v ikään mennessä työttömänä 13 päivää.

        Hieno juttu että valitsemasi taktiikka on toiminut sinun kohdallasi hyvin.

        On kuitenkin niin, että joskus tarvitaan neuvotteluissa vähän enemmänkin, aina ei synny sitä palkanmaksua mitä työsopimuksen aikaansaaminen vaatisi.

        Näin toimitaan siksi, että ei Suomeen tarvita mitään loisivia yrityksiä, joiden olemassaolon ydinsyy on siinä että suomalainen työ saadaan kansalta ilman korvausta.

        Loisivat yritykset ja loisivat pääomat eivät käytännössä tuota Suomelle mitään. Tämä ei tarkoita sitä että kaikki yritykset ja pääomat olisivat huonoja, vaan ainoastaan se osa pääomista ja yrityksistä joita ei saada toimimaan suomalaisten eduksi.

        On hyviäkin yrityksiä ja pääomia, jotka ymmärtävät että heidän neuvottelupöydissään on olemassa myös pöydän toisellakin puolella joku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nämä reppanat sitä ymmärrä. Ulvovat vain onneaan, kun kuvittelevat saavansa ilmaista rahaa.. mutta eihän mikään ilmaista ole. Ennen oli vaivaishoito, jolla avustettiin ihmisiä, jotka eivät itsestään kyenneet huolehtimaan.

        Onko kivaa ensin esiintyä tyhmänä työttömänä ja sitten vastata itse omiin aloituksiin tuollaista paskaa? Eikö teillä kansanedustajilla tosiaan ole parempaa tekemistä? Mene vaikka salille tai huristelemaan ilmaistaksilla kun olet onnistunut junailemaan itsellesi vapaamatkustajan kyydit loppuelämäksesi veronmaksajien laskuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kivaa ensin esiintyä tyhmänä työttömänä ja sitten vastata itse omiin aloituksiin tuollaista paskaa? Eikö teillä kansanedustajilla tosiaan ole parempaa tekemistä? Mene vaikka salille tai huristelemaan ilmaistaksilla kun olet onnistunut junailemaan itsellesi vapaamatkustajan kyydit loppuelämäksesi veronmaksajien laskuun.

        Joo kyllä huomasin minäkin että siellä Kokoomuksen puoluetoimistolla ja Kokoomuksen eduskuntapaikoilla ahkerasti kirjoitellaan näitä Suomi24 viestejä.

        Melkoisen valheellista toimintaa Kokoomukselta että käy tällaisia trolleja ja muuta valhetta koko ajan työttömien nimissä kirjoittelemassa julkisuuteen. Eikö kansanedustajilla ole lakiin perustuva velvollisuus toimia rehellisesti ja lainmukaisesti, tällainen törkeä valehtelu palstoille ei ole lainkaan kansanedustajalle hyväksyttyä toimintaa.

        Hyi teitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomihan on täynnä ilmaista rahaa.

        Palkankorotukset tulee ilmaiseksi.

        Osingot tulee ilmaiseksi, windfall-voittoja myöten.

        Kaikki valtion toimilla aiheutettu inflaatio on hintojen korottelua, jonka seurauksena joku saa enemmän rahaa myymästään tuotteesta. Se on kaikki ilmaista rahaa.

        Kaikki keskuspankista haettu raha on ilmaista rahaa.

        Luullakseni tuo mielipahasi ilmaisesta rahasta voi sinällään olla oikeanlainen, mutta syyttelet asiasta ihan vääriä henkilöryhmiä.

        Just..seinästähän sitä rahaa tulee...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "työpaikkoja olisi jokaiselle joka sellaisen tarvitsee."

        Työpaikka ei ole työntekijän tarpeita varten olemassa. Tällainen ajattelutapa paljastaa miten tautinen on suomalaisten käsitys työnteosta.

        Miten joku voi edes kuvitella että työpaikka on työntekijään kohdistuvaa laupeudentyötä jota työntekijä TARVITSEE?

        Se on työn ostaja joka TARVITSEE työntekijän. Tarve on työnantajalla ei työntekijällä. Kukaan ei tarvitse työpaikkaa. Toimeentulo on se mitä tarvitaan.

        Työpaikka syntyy siitä että on työ x joka täytyy tehdä. Ja koska on se joku työ joka on tehtävä jotta yhteiskunta pysyy toimintakuntoisena, on sille jollekin henkilölle joka tarjoutuu sen työn tekemäön, ja kuluttamaan henkilökohtaisia resurssejaan, makettava siitä korvaus. Sitä sanotaan palkaksi. Se maksetaan siitä hyvästä että työntekijä suostuu uhraamaan leijonan osan elämästään, henkilökohtaisesta ajastaan, energiastaan ja muista resursseistaan. Yleensä riskeeraa vielä terveytensä työtä tehdessään.

        Tämä on syy miksi työtä tehdään. Ja tämä on syy miksi työnteosta on maksettava sellaista palkkaa että työntekijä kokee siitä saatavan korvauksen olevan suhteessa työntekoon kulutettamiensa resurssien kanssa.

        "Työpaikka syntyy siitä että on työ x joka täytyy tehdä."

        Ei se noin mene. Ensinnäkin suurin osa töistä on täysin tarpeettomia. Joku on vaan keksinyt, että semmoista pitäisi harrastaa. Saakoon kyseinen keksijä tehdä itse työnsä.

        Toisekseen ei sitä keksittyä työtä tarvitse muilla teettää, koska sen voi tehdä itsekin. Jos ei voi tehdä, niin ihan hyvin muut pärjää ilmankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Työpaikka ei ole työntekijän tarpeita varten olemassa. Tällainen ajattelutapa paljastaa miten tautinen on suomalaisten käsitys työnteosta."


        Kyllä se nimenomaan kansan tarpeita varten on olemassa, ja se vielä lailla selkeästi ilmaistaan, jokaisella on oikeus työhön. Työssä ei ole kysymys esim. talkootyöstä, vaan palkkatyöstä josta sovitaan ja joka vapaasti valitaan, kuten myös lailla oikeus taataan vapaaseen valintaan.

        Jos jokin työ ei ole jollekin firmalle kannattava, se on ihan täysin 100% kokonaan firman ongelma. On joka tapauksessa huomattava se, että yritykset tekee joskus myös tappiollisiakin ratkaisuja siksi, että tietävät sen kuitenkin olevan tarpeellista vaikkapa markkina-aseman säilyttämiseksi tai jonkin tulossa olevan suunnitelman toteuttamiseksi, eli kyse on vain ja ainoastaan yritysten omasta riskinotosta, joka ei kuulu mitenkään työntekijöiden kannettavaksi.

        Voithan sinä näitä asioita yritysten näkökulmasta esittää ihan kuinka paljon vain, mutta kansalta et työtä saa jos ei palkkarahaa löydy - firma kantakoon omat tappionsa koska varmasti yksinoikeudella jakaa myös mahdolliset voitotkin kuten itse haluaa.

        Oletko koskaan tullut pohtineksi mistä johtuu että "oikeus työhön" on kirjattu lakiin?

        Työntekijä ei itse tarvitse työntekoa. Joku toinen tarvitsee toisen työntekoa.

        Kyse on samanlaisesta verbaalikikkailusta kuin vaikkapa "oikeus palveluun" kun puhutaan velvoitteista joilla ei ole edes etäisesti mitään tekemistä palveltavana olemisen kanssa tai oikeudesta palveluun.

        Sanoilla kikkailua viljellään jatkuvasti jotta asiat saadaan näyttämään joltakin muulta kuin mitä ne oikeasti ovat.

        Sitä en tiedä mistä helvetistä repäisit ajatuksen minun tuovan jotakin "yritysten näkökulmaa" esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla kohdallani tuo on toiminut.
        Periaatteeni on, että minun on tuotettava palkan maksajalle lisäarvoa enemmän kuin minun palkkakustannukseni ovat sotuineen yms. Työnantajan on sen lisäksi saatava riittävä kate muiden kustannusten peittämiseen sekä toiminnan jatkamisen turvaamiseen.
        Muutaman kerran olen mennyt työhön mielestäni vaatimattomalla palkalla ehdolla, että puolen vuoden jälkeen tarkistetaan tilanne. Jos työnantaja on tyytyväinen tekemisiini niin saan ennalta suunnilleen sovitun korotuksen. Jos työnantaja on eri mieltä niin minä lähden.
        Kerran lähdin tuosta syystä mutta olin haistanut ilmapiirin ja valmistellut seuraavan työhaastattelun.
        Kerran työnantajaehdokas suorastaan suuttui heti alkupuheisiin joten häivyin oitis.
        Kerran olen myös vaihtanut reilusti huonommi palkattuun työhön mutta alusta alkaen haistelin muita mahdollisuuksia.
        52v ikään mennessä työttömänä 13 päivää.

        Ja köyhyys- palstalle sinäkin olet päätynyt erinomaisuudestasi ja esimerkillisyydestäsi huolimatta roikkumaan.

        Satuilijoita riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Työpaikka syntyy siitä että on työ x joka täytyy tehdä."

        Ei se noin mene. Ensinnäkin suurin osa töistä on täysin tarpeettomia. Joku on vaan keksinyt, että semmoista pitäisi harrastaa. Saakoon kyseinen keksijä tehdä itse työnsä.

        Toisekseen ei sitä keksittyä työtä tarvitse muilla teettää, koska sen voi tehdä itsekin. Jos ei voi tehdä, niin ihan hyvin muut pärjää ilmankin.

        Keinotekoisesti keksitty työ ja sen verukkeella luotu tekotyöpaikka ei ole työpaikka.

        Puhuttiin oikeasta työstä ja oikeasta työpaikasta.


    • Anonyymi

      Ei valtio koksaanmene konkkaan! heillä on aina rahaa heille itselleen ja ulkomaille ym, mutta kansalle ei ole koskaan! Kansahan on se joka rahat kerää, valtio vaan käyttää ne. Solidaarisuusverokin loppuu, eikä uusia veroja niihinkään tule, varmaan taas kohta nousee 8 %! Heille on rahaa mutta ei 900 e vanhukselle tai köyhälle tai lapsiperheelle opiskelijoista puhumattakaan.

      "Myös kansanedustajien palkkioihin budjetoitu summa on ensi vuonna miljoona euroa korkeampi kuin vuodelle 2023 on budjetoitu.

      "Kansanedustajien palkkioihin budjetoidaan noin 18 miljoonaa, kansanedustajien kulukorvauksiin noin 3,6 miljoonaa ja kansanedustajien kotimaan matkoihin noin 2,3 miljoonaa euroa.

      Kansanedustajien palkkioita nostettiin tänä keväänä. Huhtikuusta alkaen palkat nousivat 7,9 prosentilla aiempaan verrattuna. IL "

      • Anonyymi

        Ei mene valtio konkkaan ei, mutta valtion johdossa olevien työ muuttuu sitä vaikeammaksi, mitä pidempään he väistelevät vastuutaan hoitaa mm. rakenteelliset korjaustoimet, joiden yksi tarkoitus on mm. rahan palauttaminen takaisin työpaikkojen rahoitukseen.

        Kansa käyttää asiassa itselleen kuuluvaa päätösvaltaa perustuslaillisten oikeuksien kautta, joista yksi on lakiin perustuva oikeus vapauteen valita työnsä, ammattinsa tai elinkeinonsa. Tämän oikeuden yksi perussyy olemassaololleen on se, että kansankin on voitava kontrolloida työmarkkinoilla tapahtuvia asioita siten, että kenenkään ulkopuolisen päätöksellä (jota maan hallitus on) ei päästä koskaan aiheuttamaan kansan työlle tilannetta että se muuttuisi sosialismiksi, jossa kansa maksaa kaikki kulut mutta ei saa työstä mitään takaisin.


    • Anonyymi

      Niin muistakaahan kaikki tämänkin ketjun lukijat käydä tarkistamassa, kuinka paljon jälleen nostetaan esim. eduskunnassa kansanedustajien ja ministereiden palkkoja.

      Kun muulta kansalta leikataan jopa viimesijaista elantoa, niin tuolle syöttiläsporukalle kelpaa rahat, noin 7-8 prosenttia taas palkkoihin lisää, esimerkiksi kymppitonnin palkassa tuollainen korotus olisi jo 700-800 euroa lisää joka kk.

      Eli näin väitetään, että rahaa ei ole jaettavaksi, mutta sitten kuitenkin on, ja oikein mukavastihan sitä jaettavaa löytyy, kunhan se saaliin jaolle tuleva väki on poliittisesti oikean väristä?

      • Anonyymi

        Ja sitten koko yhteiskunta huutaa kurkku suorana että se 40% leikatun toimeentulotuen varassa kituva on verorahoilla siipeilevä leveästi elävä kelalomailija on se virallinen verorahaloinen.


      • Anonyymi

        Eduskunnan palkkiotoimikunta on tosiaan nostanut kansanedustajien palkkioiden määrää EK-vaalien jälkeen. Kun sitä nostettiin yleisen inflaatioprosentin verran, sen ostovoima palautui viime vuoden tasolle. Samoin minä sain työttömyystukeen indeksikorotuksen. Ja kun asumiskuluni nousivat, nousi myös asumistukeni. Myös palkansaajat neuvottelivat itselleen korotukset, eikä eläkeläisiäkään unohdettu.

        Korotetut palkkiot maksetaan kaikkien eduskuntapuolueiden kansanedustajille eli poliittista väriä ei siinä katsella, eikä niitä peruta ensi vaaleissa toisenlaisen eduskunnan takia. Palkkiotoimikuntaan ei kuulu kansanedustajia eikä eduskunnan virkamiehiä.

        Hallitus sen sijaan nosti solidaarisuusveron alarajaa paljon enemmän kuin inflaatio olisi edellyttänyt, se melkein tuplattiin 85.800:sta 150.000 euroon. Jos olisi haluttu toimia samoin kuin muiden kohdalla, 7-8 %:n inflaatiotarkistuksena se olisi nostettu 91.800 - 92.660 euroon.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Eikös tuo nykyhallitus yritä tehdä työssäkäynnistä kannattavaa. Toisin sanoen Purra ottaa etuudet pois ja antaa työssäkäyville verohelpotuksia.

      • Anonyymi

        Passiivisuus yrityksiin kohdistuvista toimista kuitenkin kielii siitä, että Orpon hallitus ei halua kuitenkaan vauhdittaa yrityksiä palkkaamaan suomalaisia.

        Jos työpaikkojen hinta on laskennallisesti noin 1 miljardi euroa per 10 tuhatta työpaikkaa, ja Suomessa ainakin 200-300 tuhatta ihmistä tarvitsisi palkkatyöpaikan, niin siltä kannalta katsoen tuntuu julkisuudessa mainitut 6+3 miljardin summat aika vähäisiltä, tokihan on mainittu kymmenien miljardien mahdollisista investoinneistakin.

        200-300 tuhannen työpaikan rahoittamiseen tarvittaisiin em. matematiikan mukaan 20-30 miljardia euroa, eikä se rahasumma vielä kata kaikkea mitä tarvitaan että ne työpaikat olisi olemassa jatkossakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Passiivisuus yrityksiin kohdistuvista toimista kuitenkin kielii siitä, että Orpon hallitus ei halua kuitenkaan vauhdittaa yrityksiä palkkaamaan suomalaisia.

        Jos työpaikkojen hinta on laskennallisesti noin 1 miljardi euroa per 10 tuhatta työpaikkaa, ja Suomessa ainakin 200-300 tuhatta ihmistä tarvitsisi palkkatyöpaikan, niin siltä kannalta katsoen tuntuu julkisuudessa mainitut 6 3 miljardin summat aika vähäisiltä, tokihan on mainittu kymmenien miljardien mahdollisista investoinneistakin.

        200-300 tuhannen työpaikan rahoittamiseen tarvittaisiin em. matematiikan mukaan 20-30 miljardia euroa, eikä se rahasumma vielä kata kaikkea mitä tarvitaan että ne työpaikat olisi olemassa jatkossakin.

        On aivan turha laskea työpaikkoja, joita voisi synnyttää julkisin varoin, se on pelkkää rahan siirtoa taskusta toiseen. Yksityissektorille pitäisi saada lisää kannattavuutta ja työpaikkoja sekä yrittäjiä. Näille verotuloilla saadaan aidosti Suomen velkaa pois.
        Jos ideologiana on makoilla kotona ja olla vastaanottamatta työtä vaikka sitä saisi on sanktio siitä oikeutettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aivan turha laskea työpaikkoja, joita voisi synnyttää julkisin varoin, se on pelkkää rahan siirtoa taskusta toiseen. Yksityissektorille pitäisi saada lisää kannattavuutta ja työpaikkoja sekä yrittäjiä. Näille verotuloilla saadaan aidosti Suomen velkaa pois.
        Jos ideologiana on makoilla kotona ja olla vastaanottamatta työtä vaikka sitä saisi on sanktio siitä oikeutettu.

        "On aivan turha laskea työpaikkoja, joita voisi synnyttää julkisin varoin, se on pelkkää rahan siirtoa taskusta toiseen."

        Otetaan sellainen esimerkki, että Suomen julkinen talous romahtaisi täydellisesti, lakkaisi kokonaan olemasta.

        Tämän palstan roskasakki ja muut turkulaiset lakkaisi saamasta rahaa ja alkaisi varastelemaan ruokansa ja häiriökäyttäytynään. Virkavaltaa ei olisi puuttumassa, ei poliisi, armeija, oikeuslaitos, vankila, päihdekuntoutus, mielenterveyshoito, kuntouttava työ, sossu, Kela...

        Yksityiselle työpaikalle tarvittaisiin lisää työntekijöitä. Vaan mistä sellaisia saataisiin, kun mikään oppilaitos peruskoulusta ammattiopintoihin ja korkeakouluihin ei enää toimisi.

        Pitäisi ymmärtää kokonaisuus. Julkinen ja yksityinen puoli tarvitsevat toisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Passiivisuus yrityksiin kohdistuvista toimista kuitenkin kielii siitä, että Orpon hallitus ei halua kuitenkaan vauhdittaa yrityksiä palkkaamaan suomalaisia.

        Jos työpaikkojen hinta on laskennallisesti noin 1 miljardi euroa per 10 tuhatta työpaikkaa, ja Suomessa ainakin 200-300 tuhatta ihmistä tarvitsisi palkkatyöpaikan, niin siltä kannalta katsoen tuntuu julkisuudessa mainitut 6 3 miljardin summat aika vähäisiltä, tokihan on mainittu kymmenien miljardien mahdollisista investoinneistakin.

        200-300 tuhannen työpaikan rahoittamiseen tarvittaisiin em. matematiikan mukaan 20-30 miljardia euroa, eikä se rahasumma vielä kata kaikkea mitä tarvitaan että ne työpaikat olisi olemassa jatkossakin.

        Mikään rahasumma ei takaa sitä että yritykset alkavat palkata työvoimaa.


    • Anonyymi

      Kaikki kadulle - opiskelijat telttaan -työttömät linnaan - rakennetaan lisää vankiloita -yksityistetään vankilat

    • Anonyymi

      Kuinka ihanaa onkaan olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

      • Anonyymi

        Tuo on ihan hyvä arkirutiini. Viikonloppuisin ottaa sitten hieman iisimmin.


    • Anonyymi

      Varauduin tulevaisuuteen.
      Työeläkkeeni on 2959€/kk ja perustuu 27:ään ansaintavuoteen.
      Siis 2959/27 = 109,59€/ kk /vuosi.
      Tuossa 27v vaiheessa laskeskelin tulevani toimeen lopun ikääni.
      109,59 x 40 = 4383,60€ olisi ollut täysien työvuosieni eläke samoilla perusteilla.
      Tämä 27 vuotta oli minun valintani työttömäksi ( omilleni ) jäämisestä ilman anottavia tukiaisia.
      Mielestäni kannatti tehdä töitä nuo vuodet!
      "Työttömänä" 52v > 80v ja ukko vieläkin kunnossa.
      Metallin sekatyöläinen.

      • Anonyymi

        Eläkeläinen ei ole työtön.

        Työtön ei ole myöskään ihminen joka ei käy ansiotyössä.

        Työtön on ainoastaan henkilö joka on ILMOITTAUTUNUT TYÖTTÖMÄKSI TYÖNHAKIJAKSI TE- TOIMISTOON TAI KUNTAKOKEILUNNPIIRIIN, JA NÄKYY NÄIN OLLEN TYÖTTÖMYYSTILASTOISSA.

        Ainoastaan työttömyystilastoissa näkyvä henkilö lasketaan työttömäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeläinen ei ole työtön.

        Työtön ei ole myöskään ihminen joka ei käy ansiotyössä.

        Työtön on ainoastaan henkilö joka on ILMOITTAUTUNUT TYÖTTÖMÄKSI TYÖNHAKIJAKSI TE- TOIMISTOON TAI KUNTAKOKEILUNNPIIRIIN, JA NÄKYY NÄIN OLLEN TYÖTTÖMYYSTILASTOISSA.

        Ainoastaan työttömyystilastoissa näkyvä henkilö lasketaan työttömäksi.

        Minusta henkilö on silloin työtön kun hän on työikäinen ja -kykyinen mutta ei ole työssä.
        Koskee siis palkallaan eläneitä, ei yrittäjiä!
        Olin työtön 52v -> 65v.
        Portaat olivat 52v -> 57v, 57v -> 60v. 60v->65v on mielipidekysymys.
        Yritin töihin epätoivon vimmalla. Innokkuuni osoitus lienee työnhakuni Espanjassa. Suomesta työkkärin ja kelan dokumentit ja viikon sisällä ilmoittautuminen espanjalaisessa työkkärissä. Olin Espanjan työmarkkinoiden käytettävissä 3kk:n jaksoja.
        Haun uusiminen vaati vähintään 1kk:n työsuhteen ja todistuksen Suomessa sekä palkkatodistuksen vastaavalta ajalta liiton kassaa varten.
        Olin siis hyvin aktiivinen työtön!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta henkilö on silloin työtön kun hän on työikäinen ja -kykyinen mutta ei ole työssä.
        Koskee siis palkallaan eläneitä, ei yrittäjiä!
        Olin työtön 52v -> 65v.
        Portaat olivat 52v -> 57v, 57v -> 60v. 60v->65v on mielipidekysymys.
        Yritin töihin epätoivon vimmalla. Innokkuuni osoitus lienee työnhakuni Espanjassa. Suomesta työkkärin ja kelan dokumentit ja viikon sisällä ilmoittautuminen espanjalaisessa työkkärissä. Olin Espanjan työmarkkinoiden käytettävissä 3kk:n jaksoja.
        Haun uusiminen vaati vähintään 1kk:n työsuhteen ja todistuksen Suomessa sekä palkkatodistuksen vastaavalta ajalta liiton kassaa varten.
        Olin siis hyvin aktiivinen työtön!

        Se ei ole mielipidekysymys dorka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole mielipidekysymys dorka.

        60v ikään saakka työttömyys ei ollut mielipidekysymys!
        Olin 62v ikäinen kun minulle vielä ehdotettiin palkkatyötä. Ei kiinnostanut.
        Hyväksytkö edes Espanjan 3kk:n virallisia, tuloksettomia työnhakujaksoja työttömyydeksi?
        Ainakin liiton kassa hyväksyi siitä päätellen, että ansiosidonnaiset olivat nostettavissa jokaisen kuukauden ensimmäisellä täydellä viikolla läheisen CAM:n konttorista.

        Ilmeisen vähän hyödynnetään EU-sisäistä työnhakumahdollisuutta.
        Kun olin Espanjan työvoimaviranomaisten käytettävissä niin ne ajat olin tietenkin suojassa suomalaisilta!
        Espanjalaiset olivat siinä mielessä fiksuja, etteivät ne koko aikana ehdotelleet yhtään mitään. Alkuilmoittautuminen riitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        60v ikään saakka työttömyys ei ollut mielipidekysymys!
        Olin 62v ikäinen kun minulle vielä ehdotettiin palkkatyötä. Ei kiinnostanut.
        Hyväksytkö edes Espanjan 3kk:n virallisia, tuloksettomia työnhakujaksoja työttömyydeksi?
        Ainakin liiton kassa hyväksyi siitä päätellen, että ansiosidonnaiset olivat nostettavissa jokaisen kuukauden ensimmäisellä täydellä viikolla läheisen CAM:n konttorista.

        Ilmeisen vähän hyödynnetään EU-sisäistä työnhakumahdollisuutta.
        Kun olin Espanjan työvoimaviranomaisten käytettävissä niin ne ajat olin tietenkin suojassa suomalaisilta!
        Espanjalaiset olivat siinä mielessä fiksuja, etteivät ne koko aikana ehdotelleet yhtään mitään. Alkuilmoittautuminen riitti.

        Koita nyt vittu sitten kuolla jo pois häiritsemästä normaalien ihmisten elämää. Kukaan ei jaksa katsella teidän omahyväisten ylimielisen sukupolvien narsistista itsekehua. Mikään sun elämässä ei ole sun omaa ansiota. työpaikan sait siksi koska olet osaamaton ja tyhmä, et siksi koska olet osaaja ja viisas. Koska sillä lailla toimii suomalainen työelämä .

        Kun käy säännöllisesti eri puolilla piipahtelemassa suomalaisilla työpaikoilla ei voi kuin ihmetellä miten helvetissä tämä maa voi vielä olla olemassa. Kundi edes alkellisimpien asioiden hoito ja yhteistyö ei jumalauta suju. Mikään kommunikaatio ei toimi ja kaikki on TÄYTTÄ PASKAA. Jumalan täytyy olla olemassa ei suomen olemassaoloa muuten voi selittää.

        Kun sinänkin saatanan tunari pierit ja haisit siellä työpaikalla tyhjän panttina tumput suorana kaikki ne vuodet tupakilla notkuen ja tuhoa ja hävitystä aikaa saaden, tunsitko kertaakan huonoa omaatuntoa kun kuitenkin kehtasit nostaa vastikkeetonta palkkaa joka kuukausi? Tunsitko syyllisyyden piston mätäisessä sydämessäsi? Tuskin edes sitä tajusit tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita nyt vittu sitten kuolla jo pois häiritsemästä normaalien ihmisten elämää. Kukaan ei jaksa katsella teidän omahyväisten ylimielisen sukupolvien narsistista itsekehua. Mikään sun elämässä ei ole sun omaa ansiota. työpaikan sait siksi koska olet osaamaton ja tyhmä, et siksi koska olet osaaja ja viisas. Koska sillä lailla toimii suomalainen työelämä .

        Kun käy säännöllisesti eri puolilla piipahtelemassa suomalaisilla työpaikoilla ei voi kuin ihmetellä miten helvetissä tämä maa voi vielä olla olemassa. Kundi edes alkellisimpien asioiden hoito ja yhteistyö ei jumalauta suju. Mikään kommunikaatio ei toimi ja kaikki on TÄYTTÄ PASKAA. Jumalan täytyy olla olemassa ei suomen olemassaoloa muuten voi selittää.

        Kun sinänkin saatanan tunari pierit ja haisit siellä työpaikalla tyhjän panttina tumput suorana kaikki ne vuodet tupakilla notkuen ja tuhoa ja hävitystä aikaa saaden, tunsitko kertaakan huonoa omaatuntoa kun kuitenkin kehtasit nostaa vastikkeetonta palkkaa joka kuukausi? Tunsitko syyllisyyden piston mätäisessä sydämessäsi? Tuskin edes sitä tajusit tehdä.

        Muutama esimerkki.
        EG:n tiilitehtaalla polttamattomien tiilien latominen uunivaunuihin urakkahinnalla. Ei ladottuja vaunuja vaadittu määrä > palkka vain ladottujen mukaan. Määrässä ei voinut tinkiä koska uuniin oli saatava vaadittu määrä. Kyse oli 2-vuorotyöstä. Olin 17v ikäinen.
        Scania Vabiksen taka-akseleiden kokoonpano. Kuormureiden kokoonpano hihna ei saanut pysähtyä yhdenkään akselin puuttumisen vuoksi. Urakkatyö. Palkka noin 2 x tuntipalkka.
        Joulupyhät sellutehtaan voimalaitoksen remonteissa.
        Yms. Yms. Yms.
        Viimeiset työvuodet päiväpalkalla. Ei irtisanomissuojaa vaan jokainen päivä oli lunastettava maksajan vaatimukset.

        Omassa asennemaailmassasi et edes osaa kuvitella vastaavia puutteentorjunnan menetelmiä.
        Jostakin syystä minun ei tarvinnut +40v iän jälkeen hakea töitä. Niitä tarjottiin minulle!


    • Anonyymi

      Nykyään ei mennä töihin- Töihin kutsutaan jos on tarpeeksi fiksu jonkun työnantajan mielestä. Nykyään vaan makoillaan kotona koska kukaan ei halua palkata meitä työttömiä.

    • Anonyymi

      "Työpaikka ei ole työntekijän tarpeita varten olemassa."

      Tekemisen puute ajaa ainakin adhd-väen etsimään töitä. Näin tapahtui jo 1960-luvulla, kun hermoheikot lähtivät maaseudulta Ruotsiin kasailemaan Volvoja, koska traktoreiden saavuttua isäntien avuksi ei enää käsin kuokkijoita tarvittu.

      • Anonyymi

        Pakko se oli lähteä vaikka ei hermoheikko ollutkaan, heikot sortuu elon tiellä ja tämä "jätkä sen kun porskuttaa. Se isäntien motto oli että paskan tähden ei piretä ja kehuivat omilla kanoillaan kuinka ovat hyviä pitokanoja......Sitten kun pääsi töihin Volvolle niin sai syödäkseen ei ollu vesivellua enää..hehee


      • Anonyymi

        Perusongelma oli uuninpankojen rajallinen pinta-ala. Kaikki eivät olisi niihin mahtunut makoilemaan.


    • Oon täysin samaa mietä kanssasi. Jos oot 3- lapsen yh eikä oo ku ulosottoo onko kivaa.
      Exät on paskaa paskaa....
      Itsepähän valitisin.
      Lapset hoidettu mutta jos suoraan sanon niin kyl tää yhteiskunta on mätä paise.
      Ootetaan koska se oikeesti räjähtää.

    • Anonyymi

      Ei työssä olo ole mitään järkeä.
      Kysymys kuuluukin, mitä järkeä on pitää orjalaisia? NO PALJONKIN, YRITYSKSELLE TULEE TYÖT TEHTYÄ EIKÄ MAKSA MITTÄÄÄ, MUTTA YRITYKSET SAA SIITÄ PAAALJON RAHAAA.. HE RIKASTUVAT.

    • Anonyymi

      Monet meneekin töihin siksi, kun töissä pääsee helpommalla kuin kotona. Jos sulla on omakoti talo, on pihahommia aina, jos sulla on pieniä lapsia, on heitä vahdittava ja kuskattava harrastuksiin tai on koiria... Töissä vaan istut ja juot kahvia ja selaat kännykkää... nukut, mitään ei tarvi tehdä. Siksi miehet menevtkin ennemmin töihin kuin olisivat kotona.

      • Anonyymi

        Jotensakin kiero kuva työnteosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotensakin kiero kuva työnteosta.

        Yhtä kiero kun työnantajasta. Ottaa töihin mukamas muttei halua maksaa palkkaa. Hyvin kiero kuva työnantajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä kiero kun työnantajasta. Ottaa töihin mukamas muttei halua maksaa palkkaa. Hyvin kiero kuva työnantajasta.

        Jopa laki ja työehtosopimukset ovat siis täysin tuntemattomia käsitteitä kaiken muun tuntemattoman lisäksi. Voisitko kehittyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa laki ja työehtosopimukset ovat siis täysin tuntemattomia käsitteitä kaiken muun tuntemattoman lisäksi. Voisitko kehittyä.

        Kyllä, sitä olen tehnytkin kun en hae enkä mene töihin. Työ ei vaan kannata eikä sitä tehdä siksi muiden eikä itsensäkään takia. Kehitystä on huomata että muutoinkin voi elää ja tosi laadukasta elmää, kun ei työ stressaa, ei sairastuta, ei vie kaikkea aikaa, eikä aiheuta alkoholisimia.
        Työ on kaiken pahan alku ja juuri, ja sitä se totaalisesti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, sitä olen tehnytkin kun en hae enkä mene töihin. Työ ei vaan kannata eikä sitä tehdä siksi muiden eikä itsensäkään takia. Kehitystä on huomata että muutoinkin voi elää ja tosi laadukasta elmää, kun ei työ stressaa, ei sairastuta, ei vie kaikkea aikaa, eikä aiheuta alkoholisimia.
        Työ on kaiken pahan alku ja juuri, ja sitä se totaalisesti on.

        Kommentistasi päätellen olet suoraan ja rehellisesti sanottuna tyhmä. Sori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentistasi päätellen olet suoraan ja rehellisesti sanottuna tyhmä. Sori.

        Hm, sanoo ihminen joka haluaa prpvosoida ja leikkiä fiksua! Onneksi olette vähemmistö jotka ei osaa kesutella vaan hyökkää heti sellasiilla asioilla, joista onhelppo keksiä HUOM! Keksiä pottuilun aihetta.

        He on helppoo kun vetelee vaikka viinakortin esiin... tai laiskuuskortin... tai ms. ei muuta tarvi... mutta sori! Siihen ei usko ku sä ite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hm, sanoo ihminen joka haluaa prpvosoida ja leikkiä fiksua! Onneksi olette vähemmistö jotka ei osaa kesutella vaan hyökkää heti sellasiilla asioilla, joista onhelppo keksiä HUOM! Keksiä pottuilun aihetta.

        He on helppoo kun vetelee vaikka viinakortin esiin... tai laiskuuskortin... tai ms. ei muuta tarvi... mutta sori! Siihen ei usko ku sä ite.

        Mitä hemmettiä höpiset? Jos korvien välisi riittää, niiin mieti, miten sinä elät, olet ja syöt, jos kaikki lopettavat tekemästä työtä ja maksamasta veroja, joilla sinä itsesi elävien joukossa pidät. Kaiva jostain joku yhteiskunnallinen alkeisopas avuksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hemmettiä höpiset? Jos korvien välisi riittää, niiin mieti, miten sinä elät, olet ja syöt, jos kaikki lopettavat tekemästä työtä ja maksamasta veroja, joilla sinä itsesi elävien joukossa pidät. Kaiva jostain joku yhteiskunnallinen alkeisopas avuksesi.

        No voi sentään...älä nyt murehdi. Minä vastaan sinun tekemiin kysymyksiin kun sinä et tiedä etkä hallitse. Koita nyt kasata itsesi ja ymmärtää edes itseäsi, minä kyllä autan.

        Miten elän, tuskin sua kiinnostaa minun arkipäiväiset asiat, miten elän. Kyllä, minä olen ja syön ja aivan kuin sinäkin. Kyllä sinä voit lopettaa työsi jos olet katkeroitunut . Jokainen tekee sitä mitä haluaa, ei sitä mitä sinä haluisit muiden tekevän, keksity omiian juttuihin, jos niitä sulla on, jos ei yritä keksiä.
        Olen korkeasti koulutettu joten enpä taida enää alkeita alkaa lukemaan niinkuin sinä teet, tee sää vaa, sinulta ne näyttää puutuvan. Kurja juttu mutta kun huomaat oman puutteesi, voit kohttaa sitä mitä et ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi sentään...älä nyt murehdi. Minä vastaan sinun tekemiin kysymyksiin kun sinä et tiedä etkä hallitse. Koita nyt kasata itsesi ja ymmärtää edes itseäsi, minä kyllä autan.

        Miten elän, tuskin sua kiinnostaa minun arkipäiväiset asiat, miten elän. Kyllä, minä olen ja syön ja aivan kuin sinäkin. Kyllä sinä voit lopettaa työsi jos olet katkeroitunut . Jokainen tekee sitä mitä haluaa, ei sitä mitä sinä haluisit muiden tekevän, keksity omiian juttuihin, jos niitä sulla on, jos ei yritä keksiä.
        Olen korkeasti koulutettu joten enpä taida enää alkeita alkaa lukemaan niinkuin sinä teet, tee sää vaa, sinulta ne näyttää puutuvan. Kurja juttu mutta kun huomaat oman puutteesi, voit kohttaa sitä mitä et ymmärrä.

        Yeap, tiedän aika monta "korkeasti" koulutettua, jotka eivät ymmärrä mistään mitään. Kun eivät esim. edes jätteiden lajittelusta, niiin miten siitä, miten yhteiskunta toimii. Jotta aloita vain alkeista.


    • Anonyymi

      Työkavereiden kanssa on mukava pelata korttia. Siitä saa vielä palkkaakin.

      • Anonyymi

        Yeap, välinpitämättömiä, huolimattomia, laiskoja blösöjä riittää yllättävästi näinäkin aikoina.


      • Anonyymi

        Kotona on mukavampaa olla perheen kanssa ja tehdä mitä haluaa. Ei tarvi lähtä ulos jos ei tahdo eikä kuluttaa kesäpäiviä sisällä istumiseen.

        Harmihan se toisaalta on jos sinä pelaat korttia ennemmin kjuin olet perheen ja lasten kanssa. Todella sairas mieli sulla. Mutta jos ei perhe elämä kiinnosta niin parempihan se on olla korttia pelaamassa ja ryyppäämässä. Onneksi en tunne yhtään kaltaistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotona on mukavampaa olla perheen kanssa ja tehdä mitä haluaa. Ei tarvi lähtä ulos jos ei tahdo eikä kuluttaa kesäpäiviä sisällä istumiseen.

        Harmihan se toisaalta on jos sinä pelaat korttia ennemmin kjuin olet perheen ja lasten kanssa. Todella sairas mieli sulla. Mutta jos ei perhe elämä kiinnosta niin parempihan se on olla korttia pelaamassa ja ryyppäämässä. Onneksi en tunne yhtään kaltaistasi.

        Jos tykkäät viettää aikaa perheen kanssa, niin lapset voisivat opettaa sinulle oikeinkirjoitusta.


    • Anonyymi

      Ei ookaan järkeä! Turhan suuri osa työpanoksen tuloksesta menee kaltaistesi loisien elättämiseen.
      Stalinin ajan neukkulan työleirit kunniaan ja käyttöön loisiemme piristämiseksi.

      • Anonyymi

        Työssä ei ole järkeä siksi jäin 23 v sitten työttönäksi, ja olen elänyt loistokasta elämää. Ja aion niin elääkkin. Sinä olet nyt niin katkeran kateellinen että mielesi on musta kun sun elämä on orjailla. Oma on valintasi. älä muita siitä syytä.

        Jos ei työ anna ihmisiselle elämisen edellytyksiä se on aivan turhaa tehdä. suomessa se on turhaa tehdä.
        Ihmisen onni on oma vapaus ja omat ehdot olemiselle ja elämiselle. Työ sairastuttaa, masentaa, väsyttää ja eristää ihmisen, eikä hän osaa muuta kun rutiin työhön menossa, kaikki muu tekeminen ja oleminen on hänelle vierasta, tuskin tunee omia lapsiaankan.a


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työssä ei ole järkeä siksi jäin 23 v sitten työttönäksi, ja olen elänyt loistokasta elämää. Ja aion niin elääkkin. Sinä olet nyt niin katkeran kateellinen että mielesi on musta kun sun elämä on orjailla. Oma on valintasi. älä muita siitä syytä.

        Jos ei työ anna ihmisiselle elämisen edellytyksiä se on aivan turhaa tehdä. suomessa se on turhaa tehdä.
        Ihmisen onni on oma vapaus ja omat ehdot olemiselle ja elämiselle. Työ sairastuttaa, masentaa, väsyttää ja eristää ihmisen, eikä hän osaa muuta kun rutiin työhön menossa, kaikki muu tekeminen ja oleminen on hänelle vierasta, tuskin tunee omia lapsiaankan.a

        Loistokasta elämää vuodesta toiseen 40% leikatun toimeentulotuen varassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työssä ei ole järkeä siksi jäin 23 v sitten työttönäksi, ja olen elänyt loistokasta elämää. Ja aion niin elääkkin. Sinä olet nyt niin katkeran kateellinen että mielesi on musta kun sun elämä on orjailla. Oma on valintasi. älä muita siitä syytä.

        Jos ei työ anna ihmisiselle elämisen edellytyksiä se on aivan turhaa tehdä. suomessa se on turhaa tehdä.
        Ihmisen onni on oma vapaus ja omat ehdot olemiselle ja elämiselle. Työ sairastuttaa, masentaa, väsyttää ja eristää ihmisen, eikä hän osaa muuta kun rutiin työhön menossa, kaikki muu tekeminen ja oleminen on hänelle vierasta, tuskin tunee omia lapsiaankan.a

        Millä lailla koet olevasi "vapaa" kun kerjäät toimeentulotukea joka kuukausi erikseen paljastellen kaikki yksitysiasiasi? Juokset kuin heikkopäinen jossain te- toimistossa kuulusteltavana säännöllisesti jotta saat sen vajaan 300 euroa käyttörahaa joka kuukausi?

        Mistä tarkasti ottaen olet vapautunut kun elät köyhänä kerjäläisenä? Onko se jotain henkistä vapautta filosofisesti taistolaisen ideologialla?


    • Anonyymi

      Ei saa. 600 euroa on vähemmän kuin 2000 euroa nettolukuina. Jos joku THL:n proffa on eri mieltä, ei se tarkoita että hän olisi oikeassa. Oleellista on kuitenkin elämäntapa, kuluttaminen ja terveydellinen.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      110
      2193
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      121
      1649
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      120
      1152
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1080
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      48
      988
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      907
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      834
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      32
      826
    9. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      186
      809
    10. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      53
      783
    Aihe