"Aggressiivisia asiakkaita ja potilaita kohdataan jatkuvasti hoitotyössä.
Järjestämme suosittuja turvallisuuskoulutuksia, joissa pääpaino on käytännön harjoittelussa ja oppimisen ilossa. Pitkiä luentoja ei ole ja sisältö räätälöidään aina tapauskohtaisesti vastaamaan asiakkaan toimintaympäristön ja kohderyhmän tarpeita.
Ota järkevä askel eteenpäin kohti toimia, joilla vähennät yhteisösi työtapaturmien riskiä, kasvatat tiimihenkeä ja parannat työntekijöiden itsevarmuutta. Tarjoamme korkealaatuista koulutusta aggressiivisen asiakkaan kohtaamiseen, hallintaan sekä turvalliseen fyysiseen rajoittamiseen hoitotilanteissa.
Koulutuksen tavoitteena on:
- Väkivaltatilanteiden tunnistaminen ja ennaltaehkäisy
- Henkilöstön ja potilasturvallisuuden huomiointi fyysisessä rajoittamisessa
- Non-verbaalisen viestinnän merkityksen ymmärtäminen uhkatilanteessa
- Potilaan rauhoittaminen puhuen ja kuunnellen
- Uhkatilanteesta poistuminen
- Turvallisen fyysisen rajoittamisen hallinta
Kurssi räätälöidään aina asiakkaan tarpeiden ja kohderyhmän mukaan.
KIINNIPITO LASTENSUOJELUSSA SEKÄ PSYKIATRISESSA HOITOTYÖSSÄ
Hoidollinen kiinnipitäminen on psykiatrisissa sairaaloissa sekä lastensuojelussa käytettävä hoitomuoto, jossa itselleen tai muille vaarallista asiakasta rajoitetaan fyysisesti.
Hoidollisen rajoittamisen avulla pyritään huomioimaan asiakkaan kokonaisvaltainen fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen hyvinvointi. Kiinnipidon tulee aina olla viimeisin ja samalla äärimmäisin keino rauhoittaa asiakasta!
Hoidollisessa rajoittamisessa on tärkeää kiinnittää huomio sanalliseen sekä sanattomaan viestintään. Käytettävien rajoittamisotteiden tulee olla mahdollisimman kivuttomia, jotta vuorovaikutuksellisuus asiakkaan kanssa mahdollistuu.
Hoidollisen kiinnipidon aikana tulee huolehtia asiakkaan hyvinvoinnista ja turvallisuudesta. Fyysisen rajoittamisen tulee kestää mahdollisimman lyhyen ajan.
Käytetyn voiman määrän tulee aina olla perusteltua, asiallista ja kohtuullista sekä tilanteeseen suhteutettua.
Hoidollisen kiinnipidon koulutuksessa huomioidaan fyysisen rajoittamisen periaatteet:
lievimmän, toimivan rajoittamisen keinon valitseminen
kivuttomuus rajoitettaessa
fyysisen kontaktin hoidollisuus
hoitajan taidot, jotka mahdollistavat positiivisen ja ammatillisen otteen
asiakkaan aistiyliherkkyyksien huomiointi (kuulo, näkö ja tunto)
tiimityö (hoidollinen kiinnipito toteutetaan aina tiimityönä)
Aikido hoitotyössä
Anonyymi-ap
2
500
Vastaukset
- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
🍑 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#180276454
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞 - Anonyymi
Aikidolla ei ole mitään virkaa missään fyysisessä konfliktitilanteessa. Aikidon harjoitteleminen tekee ihmisen todennäköisesti huonommaksi kuin se, ettei tutustuisi näihin epärealistisiin ja teoreettisiin tekniikoihin lainkaan. Ainoa paikka missä aikido toimii on aikidosali, jossa lajin etiketti estää harjoittelijoita kyseenalaistamasta gurujen opettamia tekniikoita tai hyökkäämästä millään realistisella tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4506486Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1763860Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1082506Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit251989Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1281382Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751285- 671134
- 631085
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te771039- 441003