Kun tulot ovat kohdallaan ja raha-asiat hoidettu hyvin, ei ole väliä tippuiko uutena ostetun sähköauton hinta 10 000 euroa vai 30 000 euroa vaihdettaessa se taas uuteen.
Monilla on sen verran kovat ansio- ja pääomatulot, että auto ei ole mitenkään olennainen tekijä talouspuolella. Katsos kun tilien saldot voivat nousta satojakin tuhansia euroja vuodessa, vaikka vaihtaa autoja tiheään.
Myös keskituloinen, velattomassa asunnossa asuva ja rahastoihin/osakkeisiin sijoittanut perhe pystyy pitämään uusia sähköautoja.
Eri asia ovat sitten nämä koulunkäyntinsä laiminlyöneet, jotka sijoittavat pienet tulonsa vuokranmaksuun, röökiin ja bisseen ja loput polttavat bensan tai dieselin muodossa taivaalle.
Että näin se vain menee.
Muistakaa, että monille ei ole väliä paljonko käytetystä autosta saa vaihdettaessa uuteen.
15
231
Vastaukset
- Anonyymi
"loput polttavat bensan tai dieselin muodossa taivaalle."
Koko tekstisi muuttui tässä kohtaa aivan järjettömän typeräksi. Ensin kehuit kuinka auton arvon alennuksella ei ole merkitystä ja sitten höpötät paskaa bensan ja dieselin maksusta. Jos arvo alenee 10 000 euroa vuodessa niin bensaa voisi käyttää vanhassa bensa-autossa yli 800 euron edessä kuukaudessa ja kulut olisi vasta tasoissa. Ja todellisuudessa monet käyttävät vain 100 euron edestä kuukaudessa bensaan.
Joten miten ihmeessä tulot voi haaskautua, kun he käyttävät VÄHEMMÄN rahaa autoon kuin sellainen joka vaihtelee uuteen autoon jatkuvasti. Ja tunnen monia hyvätuloisia ja varakkaita jotka ajaa vanhalla käytetyllä autolla, koska se on halvempaa.
Ja vuokra-asumisen kannattavuus riippuu ihan ajankohdasta ja asuntojen hinnasta ja koroista. Nykyisillä koroilla ja hinnoilla asuntojen osto varsinkin Helsingistä olisi typerää. Hinnoista kuitenkin katoaa vielä kymmeniä prosentteja. Tällä hetkellä Helsingissä on halvempaa asua vuokralla kuin omassa asunnossa. Ja vuokra-asuntoa voi nopeasti vaihtaa.- Anonyymi
Auton suhteen olen kanssasi samoilla linjoilla. Turhan usein ei autoa kannata vaihtaa.
Asuntokaupassa on nyt ostajan markkinat. Hinnat ovat jo reilusti pudonneet, eikä suurempaa pudotusta ole enää näköpiirissä. Korotkaan eivät enää nouse vaan ovat ensi vuonna laskemaan päin. Vuokriin on tulossa reippaita korotuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton suhteen olen kanssasi samoilla linjoilla. Turhan usein ei autoa kannata vaihtaa.
Asuntokaupassa on nyt ostajan markkinat. Hinnat ovat jo reilusti pudonneet, eikä suurempaa pudotusta ole enää näköpiirissä. Korotkaan eivät enää nouse vaan ovat ensi vuonna laskemaan päin. Vuokriin on tulossa reippaita korotuksia.Korot tuskin laskevat moneen vuoteen ja hinnat tulevat vielä laskemaan kymmeniä prosentteja. Varsinkin Helsingissä hinnat laskevat vielä nykyisestä 30-40%. Tällä hetkellä asunnot ovat järjettömän kiskurihintaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korot tuskin laskevat moneen vuoteen ja hinnat tulevat vielä laskemaan kymmeniä prosentteja. Varsinkin Helsingissä hinnat laskevat vielä nykyisestä 30-40%. Tällä hetkellä asunnot ovat järjettömän kiskurihintaisia.
Itse asiassa, monien mielestä nostaa ainakin kerran vielä ohjauskorkoa eikä tule laskemaan ohjauskorkoja pitkään aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korot tuskin laskevat moneen vuoteen ja hinnat tulevat vielä laskemaan kymmeniä prosentteja. Varsinkin Helsingissä hinnat laskevat vielä nykyisestä 30-40%. Tällä hetkellä asunnot ovat järjettömän kiskurihintaisia.
Esimerkiksi minusta vanha yksiö ei ole yli 100 tonnin arvoinen edes Helsingissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asuntokaupassa on nyt ostajan markkinat. Hinnat ovat jo reilusti pudonneet, eikä suurempaa pudotusta ole enää näköpiirissä. Korotkaan eivät enää nouse vaan ovat ensi vuonna laskemaan päin. Vuokriin on tulossa reippaita korotuksia."Vuokriin on tulossa reippaita korotuksia."
Kai sinä tiedät, että vuokra-asunnosta voi lähteä milloin vain itseä huvittaa antamatta mitään selitystä? Ja ihminen voi vaihtaa omistusasunnosta vuokra-asuntoon ja takaisin miten vain huvittaa. Itse olen ollut välillä omistusasunnossa ja välillä vuokralla täysin tilanteen mukaan. En usko, että on pakko olla koko ajan omistusasuja tai vuokralla vaan tätä voi vaihdella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vuokriin on tulossa reippaita korotuksia."
Kai sinä tiedät, että vuokra-asunnosta voi lähteä milloin vain itseä huvittaa antamatta mitään selitystä? Ja ihminen voi vaihtaa omistusasunnosta vuokra-asuntoon ja takaisin miten vain huvittaa. Itse olen ollut välillä omistusasunnossa ja välillä vuokralla täysin tilanteen mukaan. En usko, että on pakko olla koko ajan omistusasuja tai vuokralla vaan tätä voi vaihdella.Ja muuten, asuntovälittäjät on höpöttäneet ostajan markkinoista jo viime syksystä ja silti asuntojen hinnat on jatkanut laskuaan. Toki asuntovälittäjät ovat ammattimaisia valehtelijoita...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vuokriin on tulossa reippaita korotuksia."
Kai sinä tiedät, että vuokra-asunnosta voi lähteä milloin vain itseä huvittaa antamatta mitään selitystä? Ja ihminen voi vaihtaa omistusasunnosta vuokra-asuntoon ja takaisin miten vain huvittaa. Itse olen ollut välillä omistusasunnossa ja välillä vuokralla täysin tilanteen mukaan. En usko, että on pakko olla koko ajan omistusasuja tai vuokralla vaan tätä voi vaihdella.Älä höpsi. Tuollainen veivaaminen ei onnistu ihan yhtä helposti kuin auton vaihtaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja muuten, asuntovälittäjät on höpöttäneet ostajan markkinoista jo viime syksystä ja silti asuntojen hinnat on jatkanut laskuaan. Toki asuntovälittäjät ovat ammattimaisia valehtelijoita...
Tulevaisuuden ennustaminen on tosiaan aika vaikeaa. Jälkiviisas pääsee helpommalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä höpsi. Tuollainen veivaaminen ei onnistu ihan yhtä helposti kuin auton vaihtaminen.
Jos on rahaa eikä ole perhettä niin asuntojen vaihtaminenkin onnistuu melko helposti. Olen vaihtanut asuntoa ja asuinpaikkakuntaa monta kertaa, ei se mitenkään erityisen vaikeaa ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on rahaa eikä ole perhettä niin asuntojen vaihtaminenkin onnistuu melko helposti. Olen vaihtanut asuntoa ja asuinpaikkakuntaa monta kertaa, ei se mitenkään erityisen vaikeaa ole.
No tuo se vasta vaikeaa on oikeasti. On työpaikka, koulut ja harrastukset jotka pitää paikoillaan.
- Anonyymi
Olihan taas surkea ja typerä avaus. Ihan kuin rikkaat heittelisivät rahojaan hukkaan ilman miettimistä. Tulotaso ei ole pelkästä koulutuksesta kiinni. Toiseksi auton hankkiminen ja yleensäkin kiinnostus niihin vaihtelee riippumatta tuloista. Toiset rikkaat paskat välittää millä liikkuu ja ajavat halvalla kinnerillä ja joku persaukinen laittaa kaikki varansa autoon ja asuun kurjasti ja syö puuroa ja halpaa makkaraa.
- Anonyymi
Jo on aikoihin eletty. Olet kyllä aika epeli ihmiseksi. Kuka voi olla noin itseä täynnä oleva huumeita käyttävä sikariporras.
Että näin se menee. - Anonyymi
Yleisen elämänkokemuksen mukaan varakkaimmat ovat pirun tarkkoja rahoistaan. Jossain Pekka ja Pätkä -elokuvissa on ne seteleillä sikarinsa sytyttävät porhot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856304
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42859