https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09d400d6-6681-4dd3-8a31-a3532f6bac26
"Venäjällä säikähdettiin Suomen ja USA:n suunnitelmia: ”Eksistentiaalinen uhka”
Venäjällä säikähdettiin Suomen neuvotteluita Yhdysvaltain kanssa.
Tukikohtien avaaminen Yhdysvaltain joukoille Suomen maaperällä herättää paniikkia venäläismediassa.
– Yhdysvallat tavoittelee lopullisena päämääränään Venäjän maksimaalista eristämistä ilman suoraa yhteenottoa ja voimannäyttöä, Venäjän ulkoministeriön alaisen yliopiston asiantuntija Nikita Lipunov varoittaa.
– Sinne voidaan sijoittaa taisteluhävittäjiä pelotteeksi, mutta on selvää, että konfliktin sattuessa ne osallistuisivat ensimmäiseen iskuun Venäjää vastaan, hän sanoo.
– Ohjusten lentoaika suomalaistukikohdasta (Pietariin) on erittäin lyhyt, hän sanoo.
– Jos hävittäjiä lähetetään ilmaan ja ohjukset laukaistaan Suomesta, Venäjä pitää tätä suorana eksistentiaalisena uhkana maan olemassaololle.
Leonkov vaikuttaa viittaavan kommentillaan Venäjän ydinasedoktriiniin, jonka mukaan Venäjä voi käyttää ydinaseita vain silloin, jos sen tai sen liittolaisten olemassaolo on uhattuna."
Suomi ei ole koskaan uhannut hyökätä tai vallata venäjää, mutta venäjä on useita kertoja uhannut laajentaa alueitaan ja suomikin kuuluu venäjän ahnehtimiin alueisiin.
Venäjä on ihan itse uhkailuillaan aiheuttanut nykyisen tilanteen, että Suomi on natossa ja nato maan sotilaita suomessa, jos venäjä ei olisi hyökännyt Ukrainaan, eikä putin uhannut palauttaa tsaarin aikaiset rajat, niin suomi ei olisi natoon hakenut.
Venäjä on itse aiheuttanut nykyisen tilanteen ja venäjä kuvittelee, että suomi olisi sinne hyökkääämässä.
Suomi ei ole koskaan venäjälle hyökännyt, mutta venäjä on suomeen hyökännyt siinä on vinha ero.
Venäjä kuvittelee, että suomesta ollaan hyökkäämässä venäjälle
Anonyymi-ap
1
194
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061718
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271462En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931326- 621173
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101058Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111029Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall216848Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122763
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20728