Nielemisvaikeus

Anonyymi-ap

Olen 17v poika. Muutama kuukausi sitten alkoi nielemisvaikeus eli oli vaikea saada nielemistä aikaiseksi ja tuntu useasti, että ruoka takertuu kurkkuun ja tarvitsee juomaa, että menee kaikki alas. Jossakin kohtaa myös ns "tyhjän" nieleminen ilmeni vaikeaksi.

Ei ole mitään sairauksia ja minkäänlaisia kipuja ei ilmene nielemisen yhteydessä. Välillä on todella vaikeaa syödä ja välillä todella helppoa. Myös vaikuttaa mitä syö, esimerkiksi pehmeä vaalea leipä menee lähes ongelmitta alas, mutta ruisleipä taas tuntuu inhottavalta ja takertuu kurkkuun. Juomisen kanssa ei ongelmaa.

Vähän aikaa sitten huomasin, että samalla, kun on huono päivä ja "tyhjänkin" nieleminen on vaikean tuntuista, niin on sellainen ikään kuin kuristava tunne kurkussa aiheuttaen hengenahdistuksen tunnetta. Happea kuitenkin saan hyvin ja esimerkiksi urheilun yhteydessä ei ole normaalia hengästymistä vakavampaa.

Pelkään tukehtumista ja se pyörii pakostakin mielessä syödessä, varsinkin tämän nielemisongelman kanssa. Joten mietin, että voisiko olla vain omasta mielestä kiinni tälläiset oireet? Olen paljon tietokoneella ja auton ratissa, joten rintalihakseni ja hartiani ovat useasti jumissa, mutta päivittäin venyttelen niitä, mutta voisiko silti johtua siitä, ja olisi syytä mennä hierojalle?

Onko kenelläkään muulla ollut samanlaista ongelmaa ja, jos on ollut, niin mikä on auttanut asiaan?

4

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On ollut ja ei oo vielä syytä löytynyt, mutta välillä helpottaa ja välillä vaikeempi, eli aikalailla samat oireet meillä

    • Anonyymi

      Onko kurkkusi jollain tavalla kipeä ja onko kielenjuuressa sama vaiva? Onko suonenvetoja? Syötkö yksipuolista ruokaa? Oletko käyttänyt esim. alkoholia?

      Oletko kokeillut magnesium-tabletteja? Saa ihan ruokakaupasta.

    • Anonyymi

      Ei ole ollenkaan kipeä kurkku esim syödessä tai muutenkaan eikä muitakaan mainittuja oireta. En mielestäni syö yksipuolista ruokaa. Aamupala yleensä leipää ja joqurtti, lounas koulussa luonnollisesti vaihtelee ja päivällinen myös lähes jokapäivä eri ruokaa. Iltapala myös leipää. Alkoholia en juurikaan käytä. Tänä vuonna yhden kerran ollut alkoholia nauttimassa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1686
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      748
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      727
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe