Ulosottoon ensi kertaa, olenko ikuinen vanki?

Anonyymi-ap

Elikkäs oon nyt siinä pisteessä raha-asioitteni kanssa että on helpompaa päästää kaikki vakuudettomat velat ja lainat ulosottoon. Yhteensä summa on noin 50 000€, tosin saan muutaman tonnin velat maksettua vielä ennen sitä.

Lapsia on sen verran elätettävänä, että palkasta ei ainakaan ensi vuonna ulosotto saa mitään vietyä. Pyrin kuitenkin itse 1000€ /kk maksamaan. Puoliso tienaa hyvin, joten voin aika hyvin nyt keskittyä velkoihini.

En yhtään osaa laskea että kauanko tuon 50k maksamiseen menee. Joka tapauksessa ulosotto helpottaa mua, sillä aiemmin elämä on ollut yhtä kädestä suuhun elämistä osaltani, ja nyt voin kuukausittain huokaista ja käyttää elämiseenkin jotain, eikä kaikki mee vaan velkoihin.

Täällä varmasti on kokemusta muilla samasta tilanteesta. Osaako joku sanoa että kauanko oon tässä suossa ja oonko joskus vielä velaton? Mulla on onneksi vakityö, joten sen suhteen on missä pusertaa onnen eteen.

7

490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet velaton siinä vaiheessa kun olet velkasi korkoineen kuitannut maksetuksi.

    • Anonyymi

      Ihan puhtaan matemaattisesti arvoituna, jos kk-lyhennys on 1 000 euroa ja lainasumma 50 000 euroa ja korko 11 prosenttia, niin sinulla menee aikaa 67,19 kuukautta lainan poismaksuun. Lisäksi kahtena ensimmäisenä vuotena valtio perii taulukkomaksuja, joten ne hidastavat urakkaasi ehkä yhteensä noin 2 tai 3 kuukautta, joten sanoisin että aikaa menee sinulla 70 kuukautta eli 5 vuotta ja 10 kuukautta.

      • Anonyymi

        Ja tämä laskelma pätee vain silloin kun työ pysyy hyppysissä. Ja ruumis terveenä ja elävänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä laskelma pätee vain silloin kun työ pysyy hyppysissä. Ja ruumis terveenä ja elävänä.

        Onneksi työ on sellainen että se kyllä säilyy ja onkin jo 10 vuotta ollut sama. Kuhan ei puoliso pakkaa laukkujaan, niin tuo tonni kuussa on helppo saada maksettua. Välillä varmasti enemmänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi työ on sellainen että se kyllä säilyy ja onkin jo 10 vuotta ollut sama. Kuhan ei puoliso pakkaa laukkujaan, niin tuo tonni kuussa on helppo saada maksettua. Välillä varmasti enemmänkin.

        Hieno homma. Kyllä se siitä.
        Itsellä velkaa 23t ja pienellä eläkkeellä ei maksella suuria lyhennyksiä. Luultavasti odotan sitä vanhenemisaikaa (15v) sitten loppusummalle ellei lotosta tuu voittoa :)


      • Anonyymi

        Lomarahat, mahdolliset bonukset ja veronpalautukset auttaa myös asiaa. Itsellä meni noin 60 000e maksuun sellasella 700-800e kk maksuilla 7,5v


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2003
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      254
      1687
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      248
      1620
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1574
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1438
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      28
      1361
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1197
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1183
    9. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1182
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      40
      1084
    Aihe