Trolli, leikitäänkö lääkäriä?

Anonyymi-ap

Suomennatko oi kaikki tietävä trolli
Mulle et mitä lääkäri niinku on havainnu ?

Kuolenks mä?

Tässä suoraa mun potilastiedoista otteita kopioitu!

” Yt hyvä. Sydämestä auskultoiden tasainen rytmi. Ainoastaan osassa sisäänhengitystä kuullaan ajoittain hento juuri ja juuri erottuva korkeintaan gradus 1 systolinen sivuääni, joka katoaa kokonaan esim. ekspiriumin ajaksi

Laboratoriokokeissa PVK, fP-Gluk, HbA1c ja lipidit kunnossa, oikein hyvät.

23.9. otettu EKG labrapostissa nähtävänä. EKG:ssa sinusrytmi 49/min, hengitysarytmiaan sopivaa lievää epätasaisuutta, johtumisajat ja frontaaliakseli (+70 astetta) normaalit. Huomattavan korkeat voltit, tähän myötävaikuttavina tekijöinä potilaan hoikka ruumiinrakenne ja liikuntaharrastukset. Raajakytkennöissä etenkin kytkennöissä II ja aVF korkeat voltit, ad 21 mm (II) ja rintakytkennöissä myös korkeat voltit ja Sokolw-Lyonin LVH-kriteeri täyttyy, SV1 + RV5 = 42 mm. Ei akuuttia iskeemistä.

Soittoaika tulossa viikon kuluttua, tuolloin käydään EKG-löydös potilaan kanssa läpi, suosittelen lähetettä kardiolgin arvioon, jotta sydämen UÄ:ssä voidaan arvioida onko LVH:aa, vai selittyykö korkeat voltit muista syistä, kardiologin konsultaatio myös aiempi tajuttomuuskohtaus huomioiden mielestäni aiheen.”

Mitä toi niinku tos sanoo suomeks?

56

810

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oot sä Urpo. Et voi postata kenenkään potilastietoja

• Anonyymi

Voin omiania että vittu pääs kiinni!

Mä omistan tietoni ja mä määrään niistä. Et sinä v i t u n eimia narsisti.

Pidä näppis irti mun asioista. Turha tulla määräileen mua niinku lasta!

• Anonyymi

Voin omiania että vittu pääs kiinni!

Mä omistan tietoni ja mä määrään niistä. Et sinä v i t u n eimia narsisti.

Pidä näppis irti mun asioista. Turha tulla määräileen mua niinku lasta!

• Anonyymi

Koetko sinä ihan aikuisten oikeasti, että tällä itselleen kirjoittavalla miehellä on hallussa kenenkään potilastietoja? Oletko kenties mennyt liian pitkälle tai syvälle omaan maailmaasi ja koet olevasi oikeutettu ylläpitämään jotain kökkönarratiivia täällä tai muualla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koetko sinä ihan aikuisten oikeasti, että tällä itselleen kirjoittavalla miehellä on hallussa kenenkään potilastietoja? Oletko kenties mennyt liian pitkälle tai syvälle omaan maailmaasi ja koet olevasi oikeutettu ylläpitämään jotain kökkönarratiivia täällä tai muualla?

Aina nämä emävalehtelijst haukkaa lopulta liian ison palan ja jutuista tulee sulamutta juustoa jopa samanmielisten mielestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina nämä emävalehtelijst haukkaa lopulta liian ison palan ja jutuista tulee sulamutta juustoa jopa samanmielisten mielestä

En kuitenkaan kirjoittanut, että simppeleiden mutta ylpeys saattaa tyhmentää eli jossain vaiheessa tulee se raja

• Anonyymi

Tuttu juttu? Korkea verenpaine?

• Anonyymi

107/69 oli verenpaine

Syke 49

46 kg paino

Paastoverensokeri 4,3

Ldl kolesteroli 2,4
        Hdl kolesteroli 2,08

Kokonaiskolesteroli 4,5

Triglyt 0,62

Hemoglobiini 131

• Anonyymi

Äh, poistettiin. Mutta mielestäni siinä puhutaan (hyvin lievistä) sivuäänistä ja mahdollinen epäily että sydämen rakenne olisi muuttunut. Noita korkeita voltteja en ymmärrä, paitsi että
      EKG mittauksessa. Mutta ilmeisesti urheilu voisi myös selittää noita. Tai sitten se ja että ikää tulee lisää. Mutta en tod kardiologi

• Anonyymi

Mutta vaikea sanoa ilman kontekstia. Tajuttomuuskohtaus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta vaikea sanoa ilman kontekstia. Tajuttomuuskohtaus?

Syötkö tarpeeksi? Verensokeri?

• Anonyymi

Stephenius Kingius.

• Anonyymi

Millainen ihminen postaa potilastietojaan tänne 😂😂😂😂😂😂😂

• Anonyymi

Sellainen joka trollaa ja sellaiset niille hekottelee hotka haluaa uskoa omiin fantasioihinsa. Toivottavasti on hyvä aamu sinullakin jahka kun heräät katsomaan saldoa ja petyt pahasti taas pienen pieni piiras ilman kirsikkaa

• Anonyymi

Mulla oli triglyseridit 4,1 toissavuonba. Nykyään reilut 2.

• Anonyymi

No ajattelee ilmeisestikin tätä

----Vasemman kammion hypertrofian (LVH) yleisyys ja taustatekijät
      Lisätietoa aiheesta
      Silja Majahalme ja Antti Jula
      10.9.2020
      Vasemman kammion hypertrofia (LVH) yleistyy ikääntymisen myötä, mutta normaalipaineisessa väestössä sitä esiintyy yleensä alle 10 %:ssa, kun hypertensiivisillä esiintyvyys on 2–5-kertainen. Kohonneen verenpainetason lisäksi monet muut tekijät vaikuttavat hypertrofian kehittymiseen.

Hypertensiossa vasemman kammion hypertrofioitumista (LVH) esiintyy noin 23–56 %:lla, kun normaaliväestössä sen esiintyvyys on yleensä alle 10---

https://www.kaypahoito.fi/nix00408

• Anonyymi

Samasta

--Sydämen vasemman kammion paksuuntuminen on mukautumisprosessi lisääntyneeseen kuormitukseen, joka voi olla joko fysiologista tai patofysiologista. Hypertrofia on muovautumisprosessi, jonka tyyppi on osaltaan riippuvainen kuormitustavasta 9.

• Anonyymi

Eli verenpaine mutta myös muita mahdollisia kuten ---kuten mitraali- ja aorttaläpän vuotojen yhteydessä sekä sydämen vajaatoimintaa edeltävänä 14.

• Anonyymi

Samasta

---Kun hypertensiiviseen sydänsairauteen on usein liittyneenä relaksaatiohäiriö ja loppudiastolisen komplianssin alenema, on kyseessä usein monimuotoinen sydämen toiminnan häiriö, joka voi aiheuttaa vajaatoimintaoireita muun muassa rasituksessa 10. Myös monet muut tekijät, kuten ikä, sukupuoli, rotu, runsas suolan käyttö sekä paikalliset ja hormonaaliset kasvutekijät voivat vaikuttaa hypertrofian syntyyn 15, 16, 17, 18.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samasta

---Kun hypertensiiviseen sydänsairauteen on usein liittyneenä relaksaatiohäiriö ja loppudiastolisen komplianssin alenema, on kyseessä usein monimuotoinen sydämen toiminnan häiriö, joka voi aiheuttaa vajaatoimintaoireita muun muassa rasituksessa 10. Myös monet muut tekijät, kuten ikä, sukupuoli, rotu, runsas suolan käyttö sekä paikalliset ja hormonaaliset kasvutekijät voivat vaikuttaa hypertrofian syntyyn 15, 16, 17, 18.

----Haukilahti havaitsi, että tietty muutos sydänfilmissä, vasemman kammion hypertrofia (LVH), esiintyi liki viidenneksellä äkkikuolleista naisista, mutta vain kymmenyksellä äkkikuolleista miehistä.

Sen esiintyminen keski-iässä yhdistyi naisilla kohonneeseen sydänkuoleman riskiin. Lisäksi LVH ennusti naisilla sydämen vajaatoiminnan vuoksi sairaalaan joutumista.

”Jos tällainen löydös sydänfilmissä tulee vastaan keski-ikäisellä naisella esimerkiksi terveyskeskuksessa, tulisi siihen reagoida ja tarkistaa, onko verenpaine hyvässä hoidossa.”

https://laaketieteensaatio.fi/akkikuolema-on-usein-ensimmainen-oire-ikaantyneen-naisen-sepelvaltimotaudista/

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korona

“ACUTE LEFT VENTRICULAR HYPERTROPHY” AS A MARKER OF COVID-19 MYOCARDITIS AND ITS IMPLICATION
        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8091193/

---Akuuttia sydänlihastulehdusta ja sitä seuraavaa patologista uusiutumista on vaikea erottaa urheilijoiden sydänlihaksen fysiologisesta liikakasvusta rutiininomaisilla tutkimusmenetelmillä. [13] Fokaalisessa sydänlihastulehduksessa EKG ei ole riittävän tarkka. EchoCG ja uudet epämuodostuman (globaalin pitkittäisen venymän) arviointimenetelmät ovat parhaita menetelmiä diagnosoitaessa COVID-19:n jälkeisiä komplikaatioita urheilijoilla. [13,14] Kultastandardi sydänlihaksen hienovaraisten muutosten arvioinnissa on magneettikuvaus ( MRI ). Tätä menetelmää suositellaan urheilijoille, joilla on ollut lievä COVID-19, jotta voidaan tehdä tarkempi diagnoosi ja minimoida kuolemaan johtavien komplikaatioiden riski. [15]
        https://foliamedica.bg/article/72810/

• Anonyymi

Jotain häikkäähän sulla pumpussa on jos pyörrytys/tajuttomuuskohtausta pukkaa. Kaveri sai 26-vuotiaana vastaavasta syystä verenpainelääkkeen, siis se määrättiin sykkeen takia, ei verenpaineen kun ne oli normit

• Anonyymi
      • Anonyymi

Huomenta trollikka!

Oot paneutunu ahkerasti lääkärinä toimimiseen.

Itse noita mun potilastietoja pähkäilin ja oma tulkintani oli vähemmän ”kuolemantuomio”

Ottaen huomioon ikäni, verikoetulokset, painoni, ruumiinrakenteeni, verenpaineeni ja sen millä viikkotahdilla ja voimakkuudella treenaan kestävyysuhreilua niin uskon että mulla ei ole sydänsairautta.

Sydänsairauksiin vaaditaan ikä, ylipaino, korkeat kolesteroliarvot, korkea verenpaine ja elämäntyyli jossa ei liiku.

En sovi tähän henkilökuvaan.

Ne mitä pyörittelin itse et ois joku perinnöllinen syntyjään oleva juttu. Mut se ois huomattu jo aikasemmin otetuissa sydänfilmeissä.

Sydänlihastulehdus mutta en ole lähiaikoina ollut kuumees.

No koronan tai rokotteen jälkitila. En ole tietääkseni koronaa sairastanu mutta kolme rokotetta saanu.

Sykkeeni on kestävyysurheilun takia laskenu alle 50 leposykkeeseen. 2009 leposyke oli 76 keskimäärin. Nyt 48-53 välillä.

Uskon siis siihen että pyörtyminen ei liity sydämeen vaan johonkin muuhun. Mahdollisesti matalaan verenpaineeseen.

Sydämen toiminnan ekg :n poikkeavuudet taas vanhalla ja huonokuntoisella ois läppävikaa tai sydämen vajaatoimintaa mutta mulla taas kestävyysurheilun takia sydänlihaksen vahvistumista jonka takia sydän lyö harvakseltaan mutta urheilusta vahvistuneen sydämeni jokaisessa lyönnissä on potkua enempi eli sydämeni pumppaa verta tehokkaammin.

Alottajalta tää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomenta trollikka!

Itse noita mun potilastietoja pähkäilin ja oma tulkintani oli vähemmän ”kuolemantuomio”

Ottaen huomioon ikäni, verikoetulokset, painoni, ruumiinrakenteeni, verenpaineeni ja sen millä viikkotahdilla ja voimakkuudella treenaan kestävyysuhreilua niin uskon että mulla ei ole sydänsairautta.

Sydänsairauksiin vaaditaan ikä, ylipaino, korkeat kolesteroliarvot, korkea verenpaine ja elämäntyyli jossa ei liiku.

Ne mitä pyörittelin itse et ois joku perinnöllinen syntyjään oleva juttu. Mut se ois huomattu jo aikasemmin otetuissa sydänfilmeissä.

No koronan tai rokotteen jälkitila. En ole tietääkseni koronaa sairastanu mutta kolme rokotetta saanu.

Sykkeeni on kestävyysurheilun takia laskenu alle 50 leposykkeeseen. 2009 leposyke oli 76 keskimäärin. Nyt 48-53 välillä.

Uskon siis siihen että pyörtyminen ei liity sydämeen vaan johonkin muuhun. Mahdollisesti matalaan verenpaineeseen.

Sydämen toiminnan ekg :n poikkeavuudet taas vanhalla ja huonokuntoisella ois läppävikaa tai sydämen vajaatoimintaa mutta mulla taas kestävyysurheilun takia sydänlihaksen vahvistumista jonka takia sydän lyö harvakseltaan mutta urheilusta vahvistuneen sydämeni jokaisessa lyönnissä on potkua enempi eli sydämeni pumppaa verta tehokkaammin.

Alottajalta tää

Kannattaa sydänlääkkeet pyytää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomenta trollikka!

Alottajalta tää

Läöppävialla ei ole mitään tekemistä kuntoilun kanssa. Se voi tulla mädistä hampaista tai jostain hoitamattomasta köhästä.

• Anonyymi

Pyydä rasituskoe. Piilevät sydänvika ei näy lepo kokeessa.!

• Anonyymi

Sehän tässä on kun vedän kovaa treeniä 4 viikossa eikä mulla oo mitään sydänoireita.

Ainoot oireet on sydämen sivuääni, matala leposyke ja voimakas sydämen jokanen pumppausteho (voltit)

Hirvittää mitä joku sydänlääke mulle tekis kun ne vissiin laskee sykettä ja verenpainetta!

Miten alas syke sit tosta 49 laskee tai verenpaineet jotka ilman lääkkeitä 107/ 69!

Ihmisen kehosta saa lääkärit paljon tietoa verikokeissa ja muissa kokeissaan ja se pystytään näkeen puhuuko potilas totta urheiluharrasteistaan.

Mun jokainen verikoe tulos kertoo että näihin arvoohin liikunta vaikuttaa myönteisesti. Arvot on paremmat kun fyysinen kunto hyvä. Mulla ne lääkäri kuvaili ”oikein hyviksi” mm. Kolesteroli arvot ja veren rasva- arvot ja verensokeri arvot

Aloittaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän tässä on kun vedän kovaa treeniä 4 viikossa eikä mulla oo mitään sydänoireita.

Ainoot oireet on sydämen sivuääni, matala leposyke ja voimakas sydämen jokanen pumppausteho (voltit)

Hirvittää mitä joku sydänlääke mulle tekis kun ne vissiin laskee sykettä ja verenpainetta!

Miten alas syke sit tosta 49 laskee tai verenpaineet jotka ilman lääkkeitä 107/ 69!

Ihmisen kehosta saa lääkärit paljon tietoa verikokeissa ja muissa kokeissaan ja se pystytään näkeen puhuuko potilas totta urheiluharrasteistaan.

Mun jokainen verikoe tulos kertoo että näihin arvoohin liikunta vaikuttaa myönteisesti. Arvot on paremmat kun fyysinen kunto hyvä. Mulla ne lääkäri kuvaili ”oikein hyviksi” mm. Kolesteroli arvot ja veren rasva- arvot ja verensokeri arvot

Aloittaja.

Oot kyllä ihan uskomattoman itsekeskeinen narsista😅🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja.

Ei edes mielikuvitustävätrolliasi kiinnosta sun mittaustulokset. Käytkö täysillä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja.

Läppäviassa on sydämen sivuääni. Manet sinne UÄ:hän niin siellä se selviää. Lääkärit on sitä varten, että ne tietää ja tutkii. UÄ on sydämen ultraäänitutkimus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oot kyllä ihan uskomattoman itsekeskeinen narsista😅🤣

Sinä elät erittäin epärealistisissa kuvitelmissa ja yrität pesunkestävänä narsistina leipoa muista sellaisia ja kostat sitä, ettei sinua noteerata ainakaan siinä määrin kun leveä egosi sitä vaatisi. Hyvää tappelua trollimiehen kanssa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei edes mielikuvitustävätrolliasi kiinnosta sun mittaustulokset. Käytkö täysillä?

Sä vaikutat ulko päin katsoen (näin on tehty koko ajan…) kuin raskasta kivirekeä vetävältä todistustaakan haltijalta ja sekin omassa päässäsi nykyään enimmäkseen, sillä kohin montaa ei kiinnosta kaiketi ja suurin osa ymmärtää sinun fuulaavan ja tiedät itsekin. että tuo on mies jota yrität retorisoida johonkin muottiin lapsellisin sanankääntein

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja.

Minä tunsin huippu uimarin kuka kuoli äkillisesti nuorena sydämmen pysähdykseen,hänellä oli kuulemma ruumiinavauksen mukaan piilevät sydänvika(en tiedä mikä niistä).
        Kummallista oli ettei urhelulääkäritkään koskaan mitään huomanneet. Huippu - urheilijathan jatkuvasti tarkistetaan.
        Luultavasti tähän sun kirjoittamaan vaivaan tullaan asentaan sydämmen tahdistin. Liian matala verenpaine, syö salmiakkia ja lakritsaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä vaikutat ulko päin katsoen (näin on tehty koko ajan…) kuin raskasta kivirekeä vetävältä todistustaakan haltijalta ja sekin omassa päässäsi nykyään enimmäkseen, sillä kohin montaa ei kiinnosta kaiketi ja suurin osa ymmärtää sinun fuulaavan ja tiedät itsekin. että tuo on mies jota yrität retorisoida johonkin muottiin lapsellisin sanankääntein

Ees mielikuvitusystävää ei kiinnosta🤭 entäs toisten ylistävää, hyväksyvää ja rakastavaa mielikuvituspoikaystävää

• Anonyymi

Johtunee varmaan liiasta laihuudesta. Muutama kilo lisää painoa, niin alkaa sydänki taas toimimaan. Jos olet mies ja painat saman verran, kuin pieni lapsi, niin huh huh.

• Anonyymi

Tuo muuten on hyvä pointti. Jos et syö proteiineja elimistö polttaa lihasmassaa ja jos sulla ei ole sitä lihasmassaa niin sydänlihasta seuraavaksi... Ala syömään protskuja.

• Anonyymi

Urheilet liikaa, et saa riittävästi ravintoa, et saa riittävästi lepoa ja unta

Myös ikä muuttaa kroppaa

Tällä hetkellä pystyt vielä tekemään asioita tahdonvoimalla mutta entä 5 - 10 vuoden päästä

Biologiaa ja luontoa ei pysty manipuloimaan kukaan. Vaikka ihminen yrittää koko ajan

Kasvun rajat tulee vastaan yksilöillä ja ihmiskunnalla

• Anonyymi

Tämä on siis humanistin ammatillinen mielipide, ei kardiologin. Erikoislääkäri tuijottaa usein kapeaa erikoisalaansa. Joitain kiinnostaa lähinnä rahallinen korvaus ja omat ambitiot

• Anonyymi

Trollilla on vähän korkealentosia nää diagnoosit.

Lupaan kertop kardiologin diagnoosin ultaraäänessä käyntini jälkeen.

Nyt kuitenkin tämä

”Kestävyysliikunta hidastaa leposykettä ja sykkeen nousua rasituksessa. Sydämen kerralla verenkiertoon puristama verimäärä (iskuvolyymi) kasvaa harjoittelun myötä. Sydämen minuutissa verenkiertoon pumppaama verimäärä ei siis vähene, vaikka syke hidastuisi huomattavasti.

Verenkiertoa ja sykettä säätelee sisähermosto. Sympaattinen hermosto lisää syketiheyttä ja nostaa verenpainetta, ja parasympaattinen hermosto taas hidastaa. Kestävyysharjoittelu vahvistaa tämän parasympaattisen hermoston vaikutusta hilliten syketiheyttä. Kysyjän kertoma syketaso on tavallinen kestävyysliikkujalla.”

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/liian-matala-leposyke

• Anonyymi

”Mitä tarkoittaa urheilijan sydän? Urheilijan sydämellä tarkoitetaan urheilijalla tapahtuvaa sydämen rakenteen ja toiminnan fysiologista muutosilmiötä. Terveellä urheilijalla voi kuulua rutiinitarkastuksessa sivuääniä sydämestä ja moni lääkäri on ymmällään kun monet näistä sydämen muutoksista muistuttavat kliinisiä tautitiloja. Monilla urheilijoilla lääkäri löytää hitaan sykkeen (bradykardia) ja sydämen työvaiheessa (systolia) heikon sivuäänen.”

”Sydänfilmissä (EKG) voidaan usein nähdä monia muutoksia: esimerkiksi ensimmäisen asteen eteis-kammiokatkos, haarakatkoksia, merkit oikean ja/tai vasemman kammion suurentumisesta ja ST-T- muutoksia. Toisen asteen eteis-kammiokatkosta tavataan ajoittain urheilijoilla lepotilassa, mutta syketaajuuden noustessa se häviää. Lue tästä erinomainen artikkeli EKG:sta (englannin kielellä, en vielä löytänyt hyvää suomenkielistä artikkelia).

Suurentunut iskutilavuus ja alhaisempi syke. Kovasta harjoittelusta johtuen urheilijan sydämessä tapahtuu mukautumista. Sydämen sykettä valvoo tahdosta riippumaton systeemi, joka on jakautunut kahteen osaan: sympaattiseen ja parasympaattiseen osaan. Sympaattinen hermosto pyrkii yleensä lisäämään sykettä ja sydämen iskutilavuutta kun parasympaattinen toimii päinvastoin. Urheilijalla tilanteeseen vaikuttaa kuitenkin tosi paljon enemmän elimistössä tapahtuneet muut muutokset, kuten luurankolihasten toiminnan tehostuminen ja hapentarveen väheneminen. Luurankolihakset ja hengityselimistö viestittävät, että nyt sydämen ei tarvitse lyödä niin nopeasti. Suurentunut iskutilavuus johtuu sydänkammion lihasten voimistumisesta ja kammion laajentumisesta. Yhdellä sydämenlyönnillä sydämestä lähtee isompi verimäärä liikkeelle. Sydämen pumppaustoimintaa säätelee myös laskimoiden kautta palautuva verimäärä. Mitä enemmän verta palautuu, sitä enemmän vaaditaan sydämeltä pumppaustehoa. Sympaattisten ja parasympaattisten hermosäikeiden kautta tapahtuva sydämen valvonta on siis tärkeässä roolissa. Se voi muuttaa sydänlihaksen supistumistaajuutta ja -vireyttä tilanteen mukaan. Sympaattisen järjestelmän teho peruastuu syketaajuuden ja supistumisvireyden nousuun ja parasympaattinen hermostoärsytys johtaa hitaampaan sydämen sähköiseen ärsytykseen. Osoituksena sydämen mahtavasta mukautuvuudesta voidaan sanoa, että sydän levossa päästää lävitseen 5-6 litraa verta minuutissa. Kovassa fyysisessä kuormituksessa iskutilavuuden ja syketaajuuden nousun ansiosta tämä voi nousta jopa 20-40 litraan minuutissa.”

https://sundqvist.blogspot.com/2006/10/mit-tarkoittaa-urheilijan-sydn.html?m=1

Aloittaja siis jatkaa tässä vielä linkkejään.

• Anonyymi

Mielenkiintoista!

• Anonyymi

Itsellä myös erittäin matala syke mitattu lääkärissä ja EKG:ssa. Harrastanut urheilua aina. Samoin eräs muu poikkeavuus, josta en nyt tässä sen enempää.

• Anonyymi

Paino sanalla siis leikitään

• Anonyymi

Paino hyvinni..liikaa.

• Anonyymi

Tekoäly taitaa jo diagnosoida aika tarkasti, edellyttäen että kaikki informaatio saatavilla. Ja se riippuu aina potilaasta itsestään. Olipa vastassa kuka tahansa.

• Anonyymi

—//

• Anonyymi

Moni urheilija tavallaan kuitenki laittaa sydäntään koville.

---Liikuntalääkärit ovat jo pitkään puhuneet siitä, että sydänlihastulehdus saattaa olla hyvin alidiagnosoitu sairaus. Urheilijat saattavat myös vähätellä sydänlihastulehduksen riskejä. Moni jatkaa harjoittelua, vaikka kova rasitus voi vaurioittaa sydäntä pysyvästi.

Liikuntalääkäri Katja Mjösund kiinnitti asiaan huomiota lääkäripäivillä jo lähes 10 vuotta sitten. Monilla liikunnanharrastajilla ja urheilijoilla sydänlihastulehdus saattaa olla vähäoireinen ja piilevä. Oireeton sydänlihastulehdus voi alkaa kuumeen, kurkkukivun hengitystieinfektion tai vaikkapa vatsataudin jälkeen.

Moni urheilijan ylirasitustila, väsymys, suorituskyvyn nopea lasku tai vaikka mykoplasma-epäily onkin ehkä seurausta sydänlihastulehduksesta. Sydänlihastulehdus saattaa kehittyä flunssan aikaisessa vaiheessa ja pahentua vasta paljon myöhemmin, jos kova harjoittelu aloitetaan liian aikaisin flunssaoireiden hieman helpotettua.

https://juoksija.fi/hyva-kunto/terveys/salakavala-sydanlihastulehdus/

• Anonyymi

Samasta.

Esimerkiksi kurkkukivun aikana on syytä olla varovainen ja varsinkin, jos nielu on peitteinen. Motivoituneet liikkujat kun eivät pidä ”kurkun karheutta” riittävän painavana syynä jättää lenkkiä väliin, vaikka sydänlihastulehduksen riski on silloin suuri.

• Anonyymi

Kyllä näin on. Flunssaisena ei kannata rasittaa elimistöään. Ylipäätään sairaana. Kun meidän puolustusmeganismi kropassa aktivoituu, valkosolut hyökkää vihullisien kimppuun siitä jää jätettä ihan samalla lailla kuten oikeissa sodissa.
        Nämä jätteet voi kulkeutua aivoihin, sydämmeen ja tukkia elintärkeitä suoniamme. Meillä on elimistössä siivoja porukkaa mille pitää antaa rauha työskennellä eli olla levossa(ei pulssia nostattavaa liikuntaa).

• Anonyymi

Kysymykseesi vastaten: kuolet. 100 prosentin varmuudella. Sitä että milloin se tapahtuu, on hi-ra-menetelmällä kovin vaikea arvioida.

Saanko mä nyt 10 pistettä ja papukaijamerkin?

• Anonyymi

—————

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1006
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      18
      997
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      811
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe