Parvekelasit

maarit 79

Onko jollain tietoa lumonin parvekelaseista. pitäisi lasittaa parveke ja mitä olen rakennus ammattilaisilta kysynyt, niin mainostavat lumonia ja sanovat sen toimivan täydellisesti, kun taas, joku "finfasad"-firman ja vastaavien toimivat vain asennuspaivän. onks näin???

22

9106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------

      TÄYDELLISET

    • Jannu

      Terve

      Senverran haluaisin kertoa että Finfasad-parvekelaseja on valmistettu jo 12 vuotta.
      Tuote-perhe on 25 vuotta vanha.

      Jos tuote olisi kuvauksesi mukainen ei niitä todellakaan valmistettaisi enää.

      Kuulostaa ihan jonkun kilpailijan myynti puheelta. Soita suoraan tehtaalle. :)

      Terveisin Jannu

      • jukka

        No voitko kertoa mulle miksi naapureille vaihdettiin kaksi vuotta vanhat finfasad lasit lumonin laseihin.
        Ihmettelin kun kantoivat laseja ulos. Kysyin minne ne menee sanoivat asentajat että roskiin. Antoivat mulle kun kysyin kasvihuoneeseen laseiksi. Itselläni ei ole laseja parvekkeella oon harkinnut mutta pani ihmetteleen kyseinen homma. ps. vaihtoivat 6 parvekkeelle lasitukset.


      • Jannu
        jukka kirjoitti:

        No voitko kertoa mulle miksi naapureille vaihdettiin kaksi vuotta vanhat finfasad lasit lumonin laseihin.
        Ihmettelin kun kantoivat laseja ulos. Kysyin minne ne menee sanoivat asentajat että roskiin. Antoivat mulle kun kysyin kasvihuoneeseen laseiksi. Itselläni ei ole laseja parvekkeella oon harkinnut mutta pani ihmetteleen kyseinen homma. ps. vaihtoivat 6 parvekkeelle lasitukset.

        Anteeksi kun vastaus kesti.
        Meillekkin tulee vuodessa muutamia samanlaisia tilauksia, että vaihdetaan kilpailijan lasit pois.
        Nykyään on kaikilla kiire (asiakkailla rakennus-
        yhtiöillä ja asentajilla) Työn laatu heittelee.
        Ja tämä kaikki kaatuu vain tuotteen valmistajan niskaan. Olen itse asentanut yli 200 lasitusta, ja pystyn sanomaan, että kaikki toimii täydellisesti.
        Ei reklamaatioita. Meillä kaikilla valmistajilla on varmasti ihan hyvät tuotteet. Kun pohjatyöt olisivat parempia meiltä valmistajilta poistuisi ongelmat.


      • Anonyymi
        jukka kirjoitti:

        No voitko kertoa mulle miksi naapureille vaihdettiin kaksi vuotta vanhat finfasad lasit lumonin laseihin.
        Ihmettelin kun kantoivat laseja ulos. Kysyin minne ne menee sanoivat asentajat että roskiin. Antoivat mulle kun kysyin kasvihuoneeseen laseiksi. Itselläni ei ole laseja parvekkeella oon harkinnut mutta pani ihmetteleen kyseinen homma. ps. vaihtoivat 6 parvekkeelle lasitukset.

        Eiköhän se naapuri ole ainut kun tuon tietää?
        Meidänkin naapuri vaihtoi kun toiset vaan oli kivemman oloiset. Vanhat oli ihan toimivat. Statuskysymys kai mallia solsidan.


    • Nimetön

      Meillä on lumonin parveke lasit ja ne on tosi kätevät ja helppo käyttöiset onhan niissä hintaa mutta on ne hintansa väärtti!

    • juppa

      Moi,
      kyllä Lumonit on parhaat. Kokemusta kolmesta talosta ja ainoastaan Lumonit TOIMII !!!!

      Tää on tosin vain mun mielipide mutta jos itte pitäis valita mitkä lasit ottasin seuraavaan niin valinta olis helppo.

      PS. en oo parvekelasimyyjä.

    • Siesta:ta

      Nimittäin eilen lähti tilaus Siestalle. Saa nähdä miten toimii lasitetulla terassilla.

    • Fasade

      Finfasadin laseja valmistettu jo ennen Lumonin syntymää 80-luvulla

      • Lasiukkonen

        Finfasad on jämähtänyt 80 luvulle tuotekehityksen suhteen. Siksi jälleenmyyntiorganisaatio kuihtuu kuihtumistaan


      • Ei tuo nyt ihan pidä paikkaansa. Itse asiassa viime vuoden myynti oli isompi kuin vaikkapa viimeiset viisi vuotta. Ja tämä vuosi tulee kasvamaan entisestään kun olemme aloittaneet kiihdyttämään uudestaan.

        Tuotteissa ei ole teknisesti ollut missään vaiheessa mitään vikaa, päinvastoin. Nyt huolletaan 2000 luvun alussa asennettuja parvekelaseja. Suurin syy huollon tarpeelle on rakenteen eläminen. Noin 90% parvekkeista menisi ihan pyörien puhdistuksella, mutta varmuuden vuoksi vaihdetaan kaikki uusiin, koska sama aika menisi puhdistukseen. Jatkossa asiakkaat saavat nauttia parvekelasien tuomasta mukavuudesta seuraavat 10 vuotta, pienellä kustannuksella.

        Samoin reklamaatio toimimattomuudesta on todella olematonta (ilman rakenteiden elämistä). Yhden reklamaation olen saanut omasta asentamasta lasituksesta 5 vuoden aikana. Miten Teillä?

        Tuttuni oli asennuspäällikönä kilpailijalla ja kerrostalon asennuksesta (noin 40 pareveketta), reklamaatioita oli pöydällä 28. Ihan hyvä suhde, vai mitä? ;)

        Parempaa vuotta kaikille alalla oleville. Nostetaan ihmisten elämän laatua yhdessä.


    • tyytyyvainen

      Pyysin kolmelta lasitusfirmalta tarjoukset 24 m2 terassille. Lumon oli edullisin. Tilasi Lumonit. Hyvin toimii "halpiksetkin".

    • masamatkaaja

      Riikku parvekelasit toimii moitteettomasti ja on toimineet jo vuodesta 2008 ilman huoltoa ja kovassa käytössä ovat edelleen. Aika tuntematon merkki oliko ( jokke,) en tiedä miksi tuotenimi toinen kuin valmistaja.

      • Anonyymi

        Lukijan jokke parvekelasit valmistaja alu-rol


      • Anonyymi

        lisenssillä myynti, valmistus, asennus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukijan jokke parvekelasit valmistaja alu-rol

        nykyään. ei v 2008


    • Iso-parveke

      Parvekkeelleni asennettiin Lumonin parvekelasit. Olen 100% tyytyväinen laseihin ja palveluun. Tosin tilauksen yhteydessä oli hieman "vääntöä" toimitusehdoissa.
      Ilmeisesti hinta ei ollut halvemmasta päästä. Veikkaan kuitenkin, että Lumon on laadukkain. Talossamme on useita muita Lumon-parvekkeita.

    • Edelleenilman

      Lumon saattaa toimia jos on suhteita yläkertaan. En suostunut pitämään "raamattutuntia" ja siihen jäi.

    • Anonyymi

      sehän on hyvää asiakkaiden kusetusta kun pystyttäisiin vaihtamaan pelkät osat laseihin mutta vaihdetaankin kuitenkin kaikki lasit kun osien vaihtoon menee sama aika kuin parvekelasien vaihtoon. Rahat pois vaan ja kun tyhmimmät asiakkaat ei ymmärrä mikä on homman nimi ??!!

    • Anonyymi

      Itselläni usean vuoden kokemus parvekelasien asennuksesta. Lumon, riikku, alutec mm. Kaikki lasituksethan julkisivullisesti näyttävät samalta. Lumon on kallein, mutta myös varmatoimisin. Riikku huomattavasti edullisempi ja myös varmatoiminen mikäli ammattitaitoinen asentaja. Alutec riikun kanssa samoissa hinnoissa, mutta tuntuu että tuotekehitys jäänyt 90 luvulle. Esim profiilit, kahvat jne. Hinta-laatusuhteeltaan riikku on paras

    • Anonyymi

      Meidän taloyhtiöön asennettiin RIIKKU parvekelasitukset, ja kaikki asukkaat tyytyväisiä, toimivat kuin junan vessa 60 luvulla.

      • Anonyymi

        Riikku groupin lasit ovat ne mistä ihminen putosi, tai kaksi. Tämä on tutkinnassa ja parvekkeet käyttökiellossa. Helsingin Sanomat 28.10.2023


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe