Hei!
Kysyn asiaa siksi, koska suunnittelen koulutyöhöni asian pohdintaa ja haluan tarkistaa faktat ensin.
Asuin reilu vuosi sitten pikkupaikkakunnalla Lapissa, ja siellä minua seurasi jatkuvasti työtön ja päihderiippuvainen henkilö, joka yritti tehdä tuttavuutta. Alkoi tämä hieman ahdistamaan ja töissä juttelin asiasta työkavereille.
Heidän kertoman mukaan kyseinen henkilö olisi pääkaupunkiseudulta sijoitettu sosiaalitoimiston toimesta asumaan tänne "jumalan selän taakse". Onko tämä siis oikeasti mahdollista että sossu voi vaan tarjota asuntoa jostain hornan tuutista ja voidaan siirtää/piilottaa tätä päihdeongelmaa tällä tavoin pikkukaupunkeihin ?
Kiitos asiallisista vastauksista !
Paikkakunnan vaihto
4
683
Vastaukset 4
- Anonyymi
Haittaihmisistä kunnat haluaa eroon, kuten myös valtiot, esim. ruotsi siirsi suomeen v. 2015 35 000 laitonta siirtolaista.
- Anonyymi
Ei se varmasti ole ihan niin mennyt, mitä aloittajan työkaverit ovat sanoneet.
Ongelmainen ihminen saa usein leiman paikkakunnallaan, ja mitä pienempi paikka, sen " paremmin " hänet kaikki tuntevat tai tietävät.
Sitten puhutaan potaskaa selän takana.
Sossu ei ketään ainakaan pakota muuttamaan etelästä pohjoiseen, tai minnekään muuallekaan. Ehkäpä tuon ihmisen elämä on erinäisistä syistä päätynyt sinne pohjoiseen. Ja ilkeämieliset ihmiset puhuvat mitä sylki suuhun tuo.
Kaikkea ei aina tarvitse uskoa.- Anonyymi
Sossu nimenomaan pakotti muuttamaan halvempaan asuntoon, mikä
sattuu olla hornan tuutissa. Sossu voi tehdä mitä huvittaa.
- Anonyymi
No, se on voinut saada sossulta, joko entisen tai nykyisen paikkakunnan, avustusta asunnonsaamiseen, mutta itse sen on pitänyt haluta sinne, mihin on muuttanut. Voihan sitä perustella, että muutta muualle, missä ei ole vanhoja päihdekavereita tai -mainetta ja "aloittaa puhtaalta pöydältä". Aina ei maantieteellinen pako kuitenkaan auta päihdeongelmaista. Sossu voi kuitenkin myöntää harkinnanvaraista tukea esim. siihen muuttoon. Varsinkin jos henkilö on onnistunut menettämään asuntonsa edellisellä paikkakunnalla, eikä löydä sieltä uutta. Mun yksi ystävä, päihdeongelmainen myös muutti toiselle puolen Suomea oltuaan ensin asunnottomana kotikaupungissaan, koska sieltä sattui löytymään asunto, kotikaupungista ei. Ei asunnotonta varsinkaan voi pakottaa etsimään asuntoa vain sieltä, missä edellinen asunto on ollut. Eikä asunnollistakaan voi pakottaa pysymään sillä paikkakunnalla, missä on, ei vaikka olisi esunvalvonta-asiakas. Jos tarvitsee muuttoavustusta, pitää muuttamisen tarve perustella jotenkin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 65968
- 69732
- 133656
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️36646Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37635- 69616
SAHIMÄKI LOPETA
Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve44596- 43560
Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m112525Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19500Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k172484Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18461Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto62396- 52383
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)30381- 42378
- 17372
Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline96353Kuhmolaiset valittaa kaikesta
Ootte te kyllä yksiä sanonko mitä... Kaikesta uudesta ja kaupunkia kehittävästå löytyy aina muutama vinkuja kun ei mene9348YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene22348