Hei!
Kysyn asiaa siksi, koska suunnittelen koulutyöhöni asian pohdintaa ja haluan tarkistaa faktat ensin.
Asuin reilu vuosi sitten pikkupaikkakunnalla Lapissa, ja siellä minua seurasi jatkuvasti työtön ja päihderiippuvainen henkilö, joka yritti tehdä tuttavuutta. Alkoi tämä hieman ahdistamaan ja töissä juttelin asiasta työkavereille.
Heidän kertoman mukaan kyseinen henkilö olisi pääkaupunkiseudulta sijoitettu sosiaalitoimiston toimesta asumaan tänne "jumalan selän taakse". Onko tämä siis oikeasti mahdollista että sossu voi vaan tarjota asuntoa jostain hornan tuutista ja voidaan siirtää/piilottaa tätä päihdeongelmaa tällä tavoin pikkukaupunkeihin ?
Kiitos asiallisista vastauksista !
Paikkakunnan vaihto
4
401
Vastaukset
- Anonyymi
Haittaihmisistä kunnat haluaa eroon, kuten myös valtiot, esim. ruotsi siirsi suomeen v. 2015 35 000 laitonta siirtolaista.
- Anonyymi
Ei se varmasti ole ihan niin mennyt, mitä aloittajan työkaverit ovat sanoneet.
Ongelmainen ihminen saa usein leiman paikkakunnallaan, ja mitä pienempi paikka, sen " paremmin " hänet kaikki tuntevat tai tietävät.
Sitten puhutaan potaskaa selän takana.
Sossu ei ketään ainakaan pakota muuttamaan etelästä pohjoiseen, tai minnekään muuallekaan. Ehkäpä tuon ihmisen elämä on erinäisistä syistä päätynyt sinne pohjoiseen. Ja ilkeämieliset ihmiset puhuvat mitä sylki suuhun tuo.
Kaikkea ei aina tarvitse uskoa. - Anonyymi
No, se on voinut saada sossulta, joko entisen tai nykyisen paikkakunnan, avustusta asunnonsaamiseen, mutta itse sen on pitänyt haluta sinne, mihin on muuttanut. Voihan sitä perustella, että muutta muualle, missä ei ole vanhoja päihdekavereita tai -mainetta ja "aloittaa puhtaalta pöydältä". Aina ei maantieteellinen pako kuitenkaan auta päihdeongelmaista. Sossu voi kuitenkin myöntää harkinnanvaraista tukea esim. siihen muuttoon. Varsinkin jos henkilö on onnistunut menettämään asuntonsa edellisellä paikkakunnalla, eikä löydä sieltä uutta. Mun yksi ystävä, päihdeongelmainen myös muutti toiselle puolen Suomea oltuaan ensin asunnottomana kotikaupungissaan, koska sieltä sattui löytymään asunto, kotikaupungista ei. Ei asunnotonta varsinkaan voi pakottaa etsimään asuntoa vain sieltä, missä edellinen asunto on ollut. Eikä asunnollistakaan voi pakottaa pysymään sillä paikkakunnalla, missä on, ei vaikka olisi esunvalvonta-asiakas. Jos tarvitsee muuttoavustusta, pitää muuttamisen tarve perustella jotenkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6917577Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?455378HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3032916Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki422472- 1692378
- 241884
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t61802Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1401718mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121712Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4111638