Kiekkojen huolto

Anonyymi-ap

Monella näyttää olevan tapana viedä kiekot huoltoon syksyllä.
Muuten huollan pyörän itse, mutta onko mittään järkeä huollattaa kiekkoja, jos ei ole mitään vikaa? Kevyesti pyörii. Keskiö sen sijaan pitää vaihtaa, koska kiristin sen ohjeen mukaan ja se on nyt pyörinyt liian tahmeana tämän kauden. Hollowtech keskiö tulee liian kireäksi, jos sen kiristää sillä muoviavaimella. Ensin kiristys paikoilleen sillä, sitten auki ja "kiristys" työntämällä sormi tulpan reikään. Löytyi tällainen loistava ohje jonka avulla ei voi tulla liian tiukalle.

15

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuota noin, turhaan huollattaminen on rahan tuhlausta. Jos kuakko pyörii suoraan ja pinnat on sopivan kireällä niin kaikki on hyvin.

      • Niin, siis nämä asiat juuri kiekkojen huollossa tarkastetaan/tehdään, eli onko heittoa sivu/pystysuunnassa ja jos on, niin ne oikaistaan ja toinen tarjastuskohde on onko pinnojen tiukkuus tasainen ympäri kiekon, jos ei ole niin säädetään kohdalleen. Tuossahan se huolto (navan lisäksi) kiekolle olikin.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Niin, siis nämä asiat juuri kiekkojen huollossa tarkastetaan/tehdään, eli onko heittoa sivu/pystysuunnassa ja jos on, niin ne oikaistaan ja toinen tarjastuskohde on onko pinnojen tiukkuus tasainen ympäri kiekon, jos ei ole niin säädetään kohdalleen. Tuossahan se huolto (navan lisäksi) kiekolle olikin.

        Josta velotetaan monta kymppiä, ja jonka voi tehdä itsekin. Nippuside oikein katkaistuna pystyputkeen kiinni ja katkaistu pää mahdollisimman lähelle vannetta kuitenkaan koskematta. Kuakko pyörimään ja jos ei skraavi missään kohtaa on vanne suora. Vähäinen pystyheitto niin vaarallista ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Josta velotetaan monta kymppiä, ja jonka voi tehdä itsekin. Nippuside oikein katkaistuna pystyputkeen kiinni ja katkaistu pää mahdollisimman lähelle vannetta kuitenkaan koskematta. Kuakko pyörimään ja jos ei skraavi missään kohtaa on vanne suora. Vähäinen pystyheitto niin vaarallista ole.

        Ihan en saanut ”kiinni” tuosta asiasta, eli meinasit että heitto mitataan ja korjataan kiekko pyörässä kiinni?

        No, teki miten teki ja teki kuka teki niin tärkeintä että se tehdään aika-ajoin (ainakin pinnojen keskinäisen tiukkuuden tarkastus) ja tekijä ainakin tietyllä tasolla tietää mitä tekee.

        Osalle ihmisistä jo sisäkumin vaihto on ylivoimainen asia taikka eivät sitä halua/voi muista syistä tehdä joten siksi on myös pyöräkorjaamoja/huoltopisteitä joissa noita tehdään.
        Maailmassa on paljon asioita mitä voi tehdä itse, mutta silti asia/palvelu ostetaan joltain taholta joka ottaa siitä maksun. Taloudesta tulisi aika mielenkiintoista jos näin ei olisi.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Ihan en saanut ”kiinni” tuosta asiasta, eli meinasit että heitto mitataan ja korjataan kiekko pyörässä kiinni?

        No, teki miten teki ja teki kuka teki niin tärkeintä että se tehdään aika-ajoin (ainakin pinnojen keskinäisen tiukkuuden tarkastus) ja tekijä ainakin tietyllä tasolla tietää mitä tekee.

        Osalle ihmisistä jo sisäkumin vaihto on ylivoimainen asia taikka eivät sitä halua/voi muista syistä tehdä joten siksi on myös pyöräkorjaamoja/huoltopisteitä joissa noita tehdään.
        Maailmassa on paljon asioita mitä voi tehdä itse, mutta silti asia/palvelu ostetaan joltain taholta joka ottaa siitä maksun. Taloudesta tulisi aika mielenkiintoista jos näin ei olisi.

        Asija on vilpitön. Se on semmonen asia että kun on lopulta todennut että vanne on suora eikä kiero, ja pinnatkin sopivan tiukilla toisiinsa nähten, niin säästi jo monta kymppiä kun ei vienyt niitä polkupyöräkorjaamoon jotta siellä voitaisiin todeta ne samat asiat jotka jo juuri totesikin ihan omin neuvoin.


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍑 ­­N­y­m­­f­­o­­­m­­a­­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18034179l

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Se pyörä (kiekko) pitää vaan ottaa irti ja ote sormin akselin päistä ja pyörimään, näin selviää pyöriikö oikeasti hyvin, jos pyörität pyörää sen ollessa paikallaan niin tuo ei kerro paljoakaan paitsi jos laakerit on aivan sökönä. Samaten keskiön kammet irroitettava ja taas sormin pyöritetään akselia niin selviää pyöriikö herkästi.
      Valitettavasti vaan ollee niin että pyöriä ei huolleta ollenkaan vaan riittää että renkaissa on ilmaa, en nyt tarkoita "kuntopyöräilijöitä" vaan tavispyöräilijöitä.

    • Anonyymi

      Miten olet tullut tähän johtopäätökseen? Itse en paljon miettisi muiden tekemisiä koska jos ei mene ja kysy miksi mitäkin ovat tekemässä on aika vaikea päätellä asiasta yhtään mitään.

      Keskiöhöpinänäsi ovat outoja. Ilmeisesti et puhu keskiön vaan kampisarjan kiristyksestä. Kampisarjan kiristyksen yhteydessä puhuisin mielummin välyksen säädöstä kuin kiristyksestä. Kampien varsinaiselle kiinnityksellehän on omat ruuvinsa. Ei sitä keskiötä tarvitse vaihtaa. Riittää että säädät kampien välyksen oikeaksi.

      • Anonyymi

        Et taida tietää minkäkainen on Hollowtech-keskiö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida tietää minkäkainen on Hollowtech-keskiö?

        Et taida tietää että hollowtech ei liity mitenkään keskiöön vaan kampien rakenteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida tietää että hollowtech ei liity mitenkään keskiöön vaan kampien rakenteeseen.

        Ette taida kumpikaan tietää että nelikantti on paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida tietää että hollowtech ei liity mitenkään keskiöön vaan kampien rakenteeseen.

        Koska kyseessä on poljinkeskiö, se on poljinkeskiö silloin, ulkoisilla kierteillä ja laakereilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska kyseessä on poljinkeskiö, se on poljinkeskiö silloin, ulkoisilla kierteillä ja laakereilla.

        Saahan sitä uskoa joulupukkiinkin. Todellisuus vaan saattaa olla toisenlainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan sitä uskoa joulupukkiinkin. Todellisuus vaan saattaa olla toisenlainen.

        Aha, sinulla joulupukki tokmittaa poljinkeskiön virkaa. Mikäpäpäpäs siinä sitten..


    • Anonyymi

      Minuakin huolettaa kirkkojen huolto. Sisäilmaonkelmia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      44
      9191
    2. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      78
      5702
    3. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

      No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      1
      4800
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      41
      4216
    5. Jos jokin ihme

      Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      58
      3724
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      54
      3462
    7. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      29
      3337
    8. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      45
      2540
    9. Onko yhtään ikävä

      Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      34
      2132
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

      On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      39
      1885
    Aihe