Tänään on monella pojalla suu messingillä ja iltapäivällä voimme kuulla jo voimasanoja palstalla.
Minullekin oli saostunut eläke tilin pohjalle... saatteli sen turvallisesti matkaan ... nyt siellä lukee katevaraus ja iltapäivällä pitäisi se poistua ja näin eläkerahat on päässeet turvallisesti kansainväliselle alueelle. Kahden ja puolen päivän matka niillä on edessä ja keskiviikko illalla voin toivottaa heidät tervetulleiksi Kampotiin ja Kambodzaan.
Tuli muuten mieleen, että minulla on hyvä lompsa tai rahat tuntevat levollisen mielen .. aina kun meinaan ottaa sieltä rahan, niin seteli alkaa huutamaan ... Put me back, put me back... sääli siinä tulee.
Minä tiedän, että monet Pattayan palstalla saavat tänään itsetuntoa ja moni voi mennä jopa nettisivuille missä katsotaan Wife swappxxx sarjaa. Kyllä se siitä ja tsemppiä. Vaikka nyt jäi se 50 euroa tilille viime eläkkeestä, niin ole ylpeä. Ensikuusta voit saada toisen. Kyllä se Pattayan matka sieltä lopussa lohkeaa. Sitten on Laiffit ja kympit ja Pasaset taas vauhdissa.
Kannustan toki säästäväisyyteen ja pitäkää kuntoa yllä... siitä voi olla hyötyä vuoden kuluttua Pattayalla. Tsemppiä.
Terveiset Kambodzasta ja Kampotista.
Hi hi Eläke tuli.
40
424
Vastaukset
- Anonyymi
On se hyvä että eläke tulee joillekin, mutta Ei enää tule kaikille ;
Eläkettä Ei Enään Makseta - SDP:n ÄäriVasemmiston Punikki-Kommunisteille eikä MyrkynVihreille, koska ne on Olleet KäsiOjossa Vuosikausia ottamassa "ilmaista" Rahaa, nii Nyt Noille Paskiaisille Ei Makseta enään Mitään ! - Ei Edes Eläkettä ! - Se on Loppu Nyt !
Menköön Punikki-Kommarit Töihin - !- Anonyymi
Saako Suomesta Aamulla joistakin paikoista väkijuomia ... pimeä pullo on aika kallista... olisi malttanut edes muutaman minuutin vielä.
Kuten sanoin, että kuulemme voimasanoja iltapäivällä, mutta ei edes kaupat ehtineet aueta.
- Anonyymi
En viitsisi sekaviin oletuksiisi puuttua, mutta kertoilet tarinaa aina ilkkuvaan sävyyn ikäänkuin kaiken yläpuolellea niin kerron sinulle pari totuutta.
Kovasti haaveilet tuosta Pattayasta ja kerrot miten helppoa sinulle on sieltä Kampotista käydä, mutta etpä ole käynyt.
Ei ole jäänyt yhdessäkään kuussa sinulle sitä satasta enempää kuun vaihtumiseen.
Se ei ole säästämistä. Säästämisessä sinulle jää tasaisesti lisää rahaa talteen jotakin käyttöä varten, eikä se yksi satanen ole seuraavassa kuussa siellä tilillä yhtään satasta isompi.
Sanoitpa vielä että on neljän tunnin bussimatka Pattayalle. Eipä mikään bussi ajele neljässä tunnissa 600 km matkaa kylläkään rajanylityksineen ruuhkineen päivineen. Se on 10 tuntia about.
Näyttää olevan köyhälle farangille häkki tuo Kampotti. Ruoka, juoma, vuokra ja oleskelulupa vie kaiken ja sitten vaan ollaan. Jos oletetaan että saat 500 säästettyä, niin satku menee Pattayan matkoihin, toinen kahden päivän majoitukseen, kolmas sapuskoihin niin sinulle jää satanen per päivä baareihin.
Satasella et Pattayalla sano gogo- baarissa kuin päivää tytöt, niin se on mennyt. Itsellä mennyt usein 600-1200 euroa baariin yhdessä illassa ja helposti. Pari kaveria ja tytöt humalaan. Se on hauska show.
Alle sadan euron baariretkiä en edes muista miesporukalla. Kellot kilahtaa vähintään kerran illassa, kun tutussa baarissa ollaan. 100 tequilaa ei ole ollut harvinaista yhteiskäyttöön kerralla.
Siitä saa juomat myynyt tyttö 20 bahtia tippiä jokaisesta, eli 2000 bahtia.
Mainitsemani summat ovat vielä varsin maltillisia, kun pöytään istahtaa kiekko- tai formulamiljonäärejä.
Kerran oli korealainen tunnettu huippu- DJ samassa kapakassa. Hänellä oli suuri vyölaukku ja henkivartija mukana. Laukussa oli 15 senttiä paksu nippu uunituoreita 100 ja 500 bahtin seteleitä, joita hän heitteli ilmaan tasaisin välein.
Sillä kertaa saimme juoda omat juomamme ihan keskenämme. Tytöillä oli parempaakin tekemistä.
2010- Anonyymi
Tämä 2010 ei ole tervepäinen ja osoittaa sen jopäivä jokapäiväisillä julkaisuillaan.
Ken uskoo hänen olevan sitä mitä esittää ????? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä 2010 ei ole tervepäinen ja osoittaa sen jopäivä jokapäiväisillä julkaisuillaan.
Ken uskoo hänen olevan sitä mitä esittää ?????Tuo nyt on varsin selvä asia, hullu se on.
- Anonyymi
Kampotin mannen hädän näkee juurikin tuosta että eläkkeen maksupäivää odotetaan kuin kuuta nousevaa. Vyötä ei tarvitse pussihousuista kiristää enää kuin pari päivää, minkä rahojen siirto ulkomaille vie. Miksi et muuten ohjaa eläkettä suoraan kehitysmaapankkiin? Vai pelkäätkö, että Kela lopettaa takuueläkkeen maksun samantein?
Toista se on täällä Suomessa, kuun vaihteen huomaa vain siitä, että maksut lankeavat kuun vaihteessa, ja nettipankissa on pakko käydä ne hyväksymässä. Mitenkään erityisemmin ei tarvitse tuota eläkettä odotella, käyttelytilillä on muutama tonttu rahaa, säästötilillä "vähän" enemmän.- Anonyymi
Niin se kierrättää tuo Saarikiharakin työkyvyttömyyseläkkeensä eurooppalaisen pankin kautta. Tai siis kierrätti ainakin aiemmin.
Näillä kummallakaan ei ole Suomessa pankkitiliä eikä osoitetta, joka on jo outoa ettei mitään sidoksia Suomeen ole.
Saariletti kertoi Wisella siirtävänsä rahaa, niin miksi siihen tarvitaan pankki muualta kuin Suomesta kun Wisen kulut on samat kaikkialla?
Väittipä tuo myös ettei Wiseen saa tiliä eikä tarvi tehdä tiliä. Valuuttatili sinne on kuitenkin välttämätön, mikäli aiot isompia rahoja liikutella.
Entäpä jos vaikka myy omaisuutta tai saa lahjoituksia Suomesta tms. niin hankalaksi menee Sirkka-mummoa opastaa maksamaan ulkolaiselle tilille suoritus?
Tuo kaksikko (tai yksikkö?) on alunperin lähtenyt velkojiaan pakoon ulkomaille, Pasanen pakkomielteisesti naisen perään joka pakeni maasta ennen häntä.
Mietin vaan että miten on mahdollista polttaa niin täydellisesti sillat takanaan Suomeen, ettei mitään ole jäljellä?
Minulla on kolme pankkitiliä Suomessa, yksi Virossa, kaksi Thaimaassa ja Revolutionikin tuli joskus otettua sen matkavakuutuksen vuoksi. Unohtunut lopettaa.
Minulla on myös osoite Suomessa, suomalainen puhelinnumero käytössä ja firmani osoite on tilitoimiston / kirjanpidon osoite.
Suomalaista puhelinnumeroa käytän vain Whatsappina, paitsi viranomaisasiat, ja sen käyttö on yleistynyt myös Thaimaan sisäisissä puheluissa kun verkot sen nykyään kestää laadukkaina videopuheluinakin.
Ilman sopimusta puhelu Suomesta Thaimaahan normaalina matkapuheluna maksaa edelleenkin sen 1-2 euroa minuutti. Siksi on hyvä että soittaja tietää minne soittaa, ettei tule yllätyksiä. Sama toisinpäin.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se kierrättää tuo Saarikiharakin työkyvyttömyyseläkkeensä eurooppalaisen pankin kautta. Tai siis kierrätti ainakin aiemmin.
Näillä kummallakaan ei ole Suomessa pankkitiliä eikä osoitetta, joka on jo outoa ettei mitään sidoksia Suomeen ole.
Saariletti kertoi Wisella siirtävänsä rahaa, niin miksi siihen tarvitaan pankki muualta kuin Suomesta kun Wisen kulut on samat kaikkialla?
Väittipä tuo myös ettei Wiseen saa tiliä eikä tarvi tehdä tiliä. Valuuttatili sinne on kuitenkin välttämätön, mikäli aiot isompia rahoja liikutella.
Entäpä jos vaikka myy omaisuutta tai saa lahjoituksia Suomesta tms. niin hankalaksi menee Sirkka-mummoa opastaa maksamaan ulkolaiselle tilille suoritus?
Tuo kaksikko (tai yksikkö?) on alunperin lähtenyt velkojiaan pakoon ulkomaille, Pasanen pakkomielteisesti naisen perään joka pakeni maasta ennen häntä.
Mietin vaan että miten on mahdollista polttaa niin täydellisesti sillat takanaan Suomeen, ettei mitään ole jäljellä?
Minulla on kolme pankkitiliä Suomessa, yksi Virossa, kaksi Thaimaassa ja Revolutionikin tuli joskus otettua sen matkavakuutuksen vuoksi. Unohtunut lopettaa.
Minulla on myös osoite Suomessa, suomalainen puhelinnumero käytössä ja firmani osoite on tilitoimiston / kirjanpidon osoite.
Suomalaista puhelinnumeroa käytän vain Whatsappina, paitsi viranomaisasiat, ja sen käyttö on yleistynyt myös Thaimaan sisäisissä puheluissa kun verkot sen nykyään kestää laadukkaina videopuheluinakin.
Ilman sopimusta puhelu Suomesta Thaimaahan normaalina matkapuheluna maksaa edelleenkin sen 1-2 euroa minuutti. Siksi on hyvä että soittaja tietää minne soittaa, ettei tule yllätyksiä. Sama toisinpäin.
2010Huomautan vielä että ulosottoa ei voi paeta eläkkeen ohjaamisella ulkomaille, sillä maksukielto menee eläkkeen maksajalle, eikä pankille. He pidättää sen suojaosuuden ylittävän osan.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2010Jep näin teen, mulla menee eläke ja muut tulot belgiaan, mm. veronpalautukset, milloin ne muuten tulee. viime vuonna tuli joulukuussa, muutama satanen, jos oikein muistan, en ole tähän ikään päässyt sotkemaan talousasioita, kun tulot oli mitättömät pärjäsin toki niilläkin, mutta ajeltiin jopa bemarilla, velkoja ei pääse karkuun ulkomaille. varsinkaan eläkeläinen, kun mittari mittaa suoraan eläkkeesi... joten huuhaa... Jos nostelee osakaslainoja thaimaassa suomalaisesta firmasta ja elää sillä joku on kertonut elävänsä näin liki 10 vuotta. muistatko kuka näin kertoi.... Sillä voi pakoilla komeasti ulosottoa, ja moni niin tekeekin, tuo osakaslaina on monelle viimeinen oljenkorsi, pärjätä edes välttävästi, sitä en ymmärrä miksi et varakkaana yksinkertaisesti maksa velkojasi, tai hakeudu velkajärjestelyyn, vai onko velat peräisin busineksista, joka toimii esteenä velkajärjestelylle muistaakseni lain 10a pykälä, jos oikein muistan... jos ei ole varoja niiden maksamiseen.
Olet muuten elänyt melkoisen itsetuhoisen elämän, 400 maksukaatoa, on sinun syytäkin kiinnittää huomiota, vuosien velkakierre, älä pakene ongelmiasi, vaan selvitä ne, koskaan ei mene elämässä niin huonosti että ei sitä voi vielä huonontaa, itsetuhoisuudellasi.
By NumBall HHN 62v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomautan vielä että ulosottoa ei voi paeta eläkkeen ohjaamisella ulkomaille, sillä maksukielto menee eläkkeen maksajalle, eikä pankille. He pidättää sen suojaosuuden ylittävän osan.
2010Minäkin huomautan, veronpalautukset on ensimmäiset jotka mittari kerää, ne tarkastetaan joka vuosi ennen niiden tilittämistä, onko mittarirekisteri puhdas, jos on niin sitten ne vasta maksetaan, saajan tilille, mitäs luulet kun olen ollut thaimassa 10 vuotta, ainoa mihin ulkomaille pakeneminen voisi vaikuttaa on velkojen vanhenemisen uusiminen, velkojanhan pitää vuosien varrella ilmoittaa sinulle että velkasi on menossa vanhaksi, jolloin alkaa uusi yleensä viiden vuoden jakso, tämä pyörii niin kauan kuin lopullinen vanheneminen tulee vastaan, tuomiosta 20 jopa 30 vuotta, yleensä perintätoimistot hoitavat asian, automaattisesti, kun velka on vanhenemassa, lähtee kirja, jos kirje palautuu perintötoimistolle, osoite tuntematon, velka vanhenee ennenaikoja, mutta tämä koskee ainoastaan kulutusluottoja. Siis periaatteessa on mahdollista kiertää perintälakia ja sen vanhemisaikoja, ihan laillisesti.
By NumBall HHN 62v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin huomautan, veronpalautukset on ensimmäiset jotka mittari kerää, ne tarkastetaan joka vuosi ennen niiden tilittämistä, onko mittarirekisteri puhdas, jos on niin sitten ne vasta maksetaan, saajan tilille, mitäs luulet kun olen ollut thaimassa 10 vuotta, ainoa mihin ulkomaille pakeneminen voisi vaikuttaa on velkojen vanhenemisen uusiminen, velkojanhan pitää vuosien varrella ilmoittaa sinulle että velkasi on menossa vanhaksi, jolloin alkaa uusi yleensä viiden vuoden jakso, tämä pyörii niin kauan kuin lopullinen vanheneminen tulee vastaan, tuomiosta 20 jopa 30 vuotta, yleensä perintätoimistot hoitavat asian, automaattisesti, kun velka on vanhenemassa, lähtee kirja, jos kirje palautuu perintötoimistolle, osoite tuntematon, velka vanhenee ennenaikoja, mutta tämä koskee ainoastaan kulutusluottoja. Siis periaatteessa on mahdollista kiertää perintälakia ja sen vanhemisaikoja, ihan laillisesti.
By NumBall HHN 62v.Pitipä käydä ihan omaverossa katsomassa tulossa on huomenna, 668 euroa liikaa perittyjä ennakonpidätyksiä, eihän se ole iso summa sinulle miljonäärille, mutta minulle se on kiva lisä ja hieman ylimääräistä, voin ostaa vaimolle vaikka uuden sormuksen, tosin yleensä on viisasta maksaa muutama satanen lisäveroa kun korko on pienempi kuin peruslainossa, joten palautusten saaminen on oikeastaan typerää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitipä käydä ihan omaverossa katsomassa tulossa on huomenna, 668 euroa liikaa perittyjä ennakonpidätyksiä, eihän se ole iso summa sinulle miljonäärille, mutta minulle se on kiva lisä ja hieman ylimääräistä, voin ostaa vaimolle vaikka uuden sormuksen, tosin yleensä on viisasta maksaa muutama satanen lisäveroa kun korko on pienempi kuin peruslainossa, joten palautusten saaminen on oikeastaan typerää.
Jos kiinnostaa, https://aijaa.com/RnI3UL
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kiinnostaa, https://aijaa.com/RnI3UL
Muuten kun noita huomioitasi, jatkuvasti kaipailet, minäkin pyydän sinua huomioimaan, että taisin joskus kertoa tuntevani montakin taloutensa polttanutta henkilöä, usealta eri alalta, yleensä aina yrittäjiä, on rakennusalalta joko suoraan tai välillisesti, je heitä on paljon, jopa ihan julkisuudessa olleita henkilöitä, on tuttava piirissä henkilöitä joka käyttävät bulvaaneja, sekä erittäin korkean moraalin omaavia henkilöitä, tiedätkö mitä yhteistä heillä on kanssasi 2010, kaksi asiaa nämä koijarit antavat itsestään poikkeuksetta varsin hienon vauraan vaikutelman, hienoja lue kalliita autoja, ja toinen on rakkaus muovirahaan, tämä oikeasti pärjäävät ovat hyvin erilaisia, yleensä vaatimattomia, toki heilläkin on luottokortit näillä koijareilla on firman kortit, näillä muilla kortit omalla nimellään...
sitten kun keskustellaan tuosta osakaslainasta, eräs jo kuollut demaripoliitikko keksi tämän, tosin hän käytti luotollista shekkitiliä, samaan tarkoitukseen kun sinä käytät osakaslainaa, kunhan piti shekkitilin sadon aina miinuksella, ei ollut pelkoa ulosotoista, ulosottolaitos jopa vittuuntui tähän tosissaan, ja eduskunta sääti lain nimeltään lex Sundquist, jolla moinen kikkailu kiellettiin ja saatiin rikosoikeudelliseksi, tosiasiassa kukaan terve yrittäjä ei nosta osakaslainen, jollei ole pakko, ja varmasti oikea yrittäjä osaa erotta mikä on osakaslaina ja minä osinkoja pääomatulona,
Tuo Sundquistin tarina ei pääty tuohon, hän oli osaava kaveri, käytti muita demareita hyväkseen ja sai veloistaan armahduksen, jos vuosia ennen velkajärjestelylain voimaan tuloa, taitaa olla ainoa, kyse ei ollut edes akordista, siinä pitää maksaa osa veloista Ulf armahdettiin kokonaan, joka on hyvin poikkeuksellista.
By NumBall HHN 62v.
- Anonyymi
"kun meinaan ottaa sieltä rahan, niin seteli alkaa huutamaan"
Kehitysmaissa käytetään seteleitä. Niin teen itsekin yleensä, kun niissä matkustan. - Anonyymi
Tapsa maksa eläkkeesi ulkomaille Wisen kautta, se on halvempi kuin pankinkautta, ja tulee 99% samana päivänä tilillesi, minä olen jättänyt tilin koskematta nyt kolme kuukautta... siirsi hieman liikaa keväällä seuraavat marraskuussa, kun on syntymäpäiväni.
By NumBall HHN 62v.- Anonyymi
Homma toimii niin että avaat tilin wiseen, siirrät suomesta eläkkeesi sinne voit myös ilmoittaa eläkevakuutusyhtiölle wisen tilin, ja sieltä Kambodzaan, se on nopeea ja edullista, tätä käytetään paljon. Thaimaahan massit tulee yleensä 2-4 tunnissa, 1000 euroa kulut on about 7-8 euroa ja kurssi on erittäin hyvä...
BY NumBall HHN 62v.
- Anonyymi
Todistetusti olen esittänyt, että kahdessa kuukaudessa olen säästänyt täällä sen teidän HELL - BKK - HELL lennot sekä kuukauden majoituksen ja se on noin 1000 tai 900 dollaria.
On totta, että minulla on jäänyt rahaa säästöön ja säästyy kokoajan. Olen miettinyt oikeasti näitä asioita ja monia muitakin asioita usein. Minulla on maa- ja metsäomaisuutta Suomessa ja näitä asioita joutuu miettimään ja niistä joutuu keskustelemaan.
Mutta sieltä kolhoosista, kun te puhutte meille tänne Kambodzaan ja Thaimaahan, niin selvästi näkyy mistä ja missä merkityksessä te siitä puhutte.
Minua ihmetytti todella tämän Ferrari kaverin olemus ja onni ja jotenkin ajattelin, että se nyt ei ihan ole todellisuutta tai kaveri on oikeasti jälkeen jäänyt.
Olen miettinyt, että mitä minä teen siellä Pattayalla. Tämä on se suurin kysymys. En oikein tiedä, että mitä minä siellä tekisin. Ymmärrän, että kun puhutte kolhoosista ja rajoitetun elämän näkökulmasta, niin toki Pattaya näyttää vapaudelta ja ihanuudelta. Ymmärrän tämän, koska minäkin olen asunut kolhoosissa ja muistan miten itsekin ajattelin.
Pitäisikö minun mennä sinne baariin ja juoda olutta vai mitä? Pitäisikö minun mennä sinne hakemaan vaimoa ja naista vai mitä? Pitää minun mennä sinne, että pääsen rannalle vai mitä? Mietin, että olisiko minulla mitään ostettavaa esim. Bangkokista.
Niin, kyllä täällä on kaikki sama ja vielä paremmin mitä muistan. Siis, täällä Kambodzassa ja Kampotissa ja Phnom Penhissa. Kun menen sinne hotelliin, niin mitä minä sitten teen siellä... tämä on se mikä kiinnostaa.
Tiedoksi sille kympille ja valtion vatipäälle, että kyllä täällä Kampotissa on myös rikkaita. Ei ne todellakaan kulje kultaketjut kaulassa ja kulta kellot kädessä. Jos oikeasti olet varakas, niin mitä näyttämistä sinulla on kenellekään. Naisia ja kunnon naisia et varmasti saa helyillä ja autoilla... et saa, kuin rosvoja ja muut sellaista.
Minäkö laittaisin minun isäni perinnön, johonkin mersuun täällä ja laittaisin kultaketjut kaulaan ja kultakellon käteen vai... Se nyt on päivän selvää, että se ei tapahdu ikinä ja vielä joku leijona riipus vai. Minusta tuntuu, että me ollaan ihan eri kategoriassa olevia ihmisiä... sä olet siellä ja silitä vain kaljua.
Kyllä sen muuten näkee, että kenellä on rahaa ja kenellä ei. Sen näkee aika hyvin käyttäytymisestä. Vastuullisuus heijastaa ihmisen varakkuuden.- Anonyymi
Eiköhän toi sinun maaomaisuutesi Suomessa ole isäsi ostama yhteinen hautapaikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän toi sinun maaomaisuutesi Suomessa ole isäsi ostama yhteinen hautapaikka.
Sitä on vähän enemmän.... minä en valehtele. Minä pystyn nyt jonkun näköisen uuden Mersun ostamaan jos haluan. . . Tosin ensin pitää myydä metsää tai maata.
Viisi lasta on ja kolme on ruotsinkielistä ja kaksi ranskan... kaikki osaa kyllä englantia ja ruotsia ja suomea. Yksi lapsista opiskeli Japania. Yksi on Suomen parhaassa yliopistossa. . . Opiskelee kansainvälistä lakitiedettä. . . Sitä sponsoroi jo pari firmaa.
Se nyt sattuu olemaan minun elämä. Kyllä minulla oli kristalleja ja antiikkia hima täynnä, kun minä sieltä lähdin. Kaksi lapsista on myös uskovaisia.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä on vähän enemmän.... minä en valehtele. Minä pystyn nyt jonkun näköisen uuden Mersun ostamaan jos haluan. . . Tosin ensin pitää myydä metsää tai maata.
Viisi lasta on ja kolme on ruotsinkielistä ja kaksi ranskan... kaikki osaa kyllä englantia ja ruotsia ja suomea. Yksi lapsista opiskeli Japania. Yksi on Suomen parhaassa yliopistossa. . . Opiskelee kansainvälistä lakitiedettä. . . Sitä sponsoroi jo pari firmaa.
Se nyt sattuu olemaan minun elämä. Kyllä minulla oli kristalleja ja antiikkia hima täynnä, kun minä sieltä lähdin. Kaksi lapsista on myös uskovaisia..Velipoika kuoli kanssa .. se on sitä elämää ja sitä nyt ei vain tiedä milloin on kenenkin vuoro. Paras kaveri meni pari vuotta sitten ja muutama muukin tuttu.
Sitä ryhtyy ajattelemaan näitä asioita vähän tooseella lailla. Mihin sinä olet sillä Mersulla tai Ferrarilla menossa. Sitä minä olen vähän ihmetellyt. Mitä sinä teet sillä kultakorulla tai kultakellolla. Näytät köyhille, kuinka hieno sä olet vai. Siinä saattaa käydä just toosin päin.. Mutta eihän sinulla vaivaa siitä ole, kun haluat sen toisen isän tykö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velipoika kuoli kanssa .. se on sitä elämää ja sitä nyt ei vain tiedä milloin on kenenkin vuoro. Paras kaveri meni pari vuotta sitten ja muutama muukin tuttu.
Sitä ryhtyy ajattelemaan näitä asioita vähän tooseella lailla. Mihin sinä olet sillä Mersulla tai Ferrarilla menossa. Sitä minä olen vähän ihmetellyt. Mitä sinä teet sillä kultakorulla tai kultakellolla. Näytät köyhille, kuinka hieno sä olet vai. Siinä saattaa käydä just toosin päin.. Mutta eihän sinulla vaivaa siitä ole, kun haluat sen toisen isän tykö.Onhan näitä ajatuksia, kunhan elää niin ettei satuta ketään ainakaan tahallisesti, eiköhän jokainen joudu teoistaan vastuuseen enemmin tai myöhemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan näitä ajatuksia, kunhan elää niin ettei satuta ketään ainakaan tahallisesti, eiköhän jokainen joudu teoistaan vastuuseen enemmin tai myöhemmin.
Ai meinaat, että kuoleman jälkeen tulee piiskaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai meinaat, että kuoleman jälkeen tulee piiskaa?
En tarkoita kuoleman jälkeen ei tule mitään se on peli pelattu, ja siinä kaikki, kaikki vaan katoaa... tarkoitan sitä että finaalissa kaikki palkitaan jos on siihen aihetta, kaikille ei ole, omaa elämää taaksepäin katsomalla huomaat totuuden, karma on kauhea narttu, paljonko sinulla on ollut vaikeuksia, pettymyksiä, yleensäkin ongelmia, sairauksia, kaikenlaista paskaa, ääripäässä on itsarit ja itsetuhoisuus... ja finaali on koko elämäsi.
- Anonyymi
Saarikikkare puhuu kilpaa Tapsan kanssa itseään pussiin eläkepäivän ratoksi eikä kumpikaan muista mitä on aiemmin kertonut.
Saaripörröpää heitti aiemmin bemaristaan aivan järjetöntä tuubaa, jossa kertoi Bemarin maksaneen 10 x vähemmän kuin se todellisuudessa siihen aikaan maksoi.
Siinä valehtelit sitten joko vuosimallin, taikka sitten koko stoorin. Ladamies kun on aina ladamies. Ladamiehillä ei koskaan ole ollut Bemareita. Corolla tai Opel on luonnollinen siirtymä Ladan jälkeen, vaan ei koskaan Bemari.
Tuhat eri tarinaasi koulutuksista ja kuntoutuksista, lennostohöpinöineen kertoo suoraa tarinaa mielenvikaisesta sarjaepäonnistujasta, jolle ainoaksi varsinaiseksi uraksi kehkeytyi työkyvyttömyyseläke.
Tapsa kertoi viikko sitten miten masentunut on kun viimeiset rahat 300 dollaria meni vuoden viisumiin ja sen jälkeen odotteli eläkettä malttamattomana jo etukäteen hehkutellen.
Mutta nyt tarina sai odottamattoman käänteen:
"Todistetusti olen esittänyt, että kahdessa kuukaudessa olen säästänyt täällä sen teidän HELL - BKK - HELL lennot sekä kuukauden majoituksen ja se on noin 1000 tai 900 dollaria"
Tuota tuota, Tapsa. Mistä nuo rahat tuli kun juuri sanoit että ehkä saat sata dollaria säästettyä tästä eläkkeestä marraskuulle? Nyt sitten sinulla on kolmetonnia säästetty. Olet kännissä, reppana.
Yrityksien ja yrittäjien verotuotoista totean vain sen verran tässä että 60% Suomen verotuotoista tulee suoraan yrityksilt. Suurin osa niistä muistakin veroista on yrittäjien tilittämiä ja yrittäjien luomien työpaikkojen ansiota.
Ilman yrittäjiä ei olisi työpaikkoja eikä julkista sektoria. Valtio ja kunnat kykenee elättämään itsestäänään maksimissaan 20%. Loput tulee yrityksiltä ja palkansaajilta sekä kulutuksesta.
Köyhällehän kaikki on kallista, mutta paljon kivempi sitä fyrkkaa on käyttää vaikkapa Pattayan baareissa, kuin että se lojuisi pankkitilillä. Siellä se ei hyödytä ketään.
Raha on tehty käytettäväksi, eikä patjan alla haudottavaksi. Suomalaisilla on yli sata miljardia euroa rahaa pankkitileillään. Yrittäjillä on eniten säästöjä tilastojen mukaan.
Ymmärrän kyllä että hankalaa on Saariköyhän tilata sataa tequilaa, kun Tarjoustalon farkuista shortsiksi leikattujen jättipöksyjen etutaskussa on ryppyinen sadan bahtin seteli ja reikä persvaossa.
2010- Anonyymi
Tottakai se pikkaisen masentaa kaikkia maksaa ylimääräinen maksu.. minä sanoin, että pikkaisen se masentaa ja varmasti kaikkia. Mutta tuo tuli säästettyä nyt samassa kuussa. Nyt, siitä on iloa, kun saa nyt vuoden olla Kambodzalainen. ( maksele sinä vain kolhoosissa sakkoja ja tule aina aina vain onnellisemmaksi mitä enemmän sakkoja saat maksettua ).
Tarkoitus on kertoa muille tällä palstalla, että ja jos ja kun sinulla on se eläke kolhoosista. Eli se keskieläke, niin sinä saat siitä helposti säästöön ja olen sen osoittanut monena kuuna. Varmaan jää tässäkin kuussa... jos en lähde reissuun. Eli osoitan, että Kambodza on vaihtoehto kolhoosi ja hyvinvointi valtiolle. . . Kyllä minä tiedän millaista elämää te siellä elätte sillä keskieläkkeellä. . . Mutta ken vapaa on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai se pikkaisen masentaa kaikkia maksaa ylimääräinen maksu.. minä sanoin, että pikkaisen se masentaa ja varmasti kaikkia. Mutta tuo tuli säästettyä nyt samassa kuussa. Nyt, siitä on iloa, kun saa nyt vuoden olla Kambodzalainen. ( maksele sinä vain kolhoosissa sakkoja ja tule aina aina vain onnellisemmaksi mitä enemmän sakkoja saat maksettua ).
Tarkoitus on kertoa muille tällä palstalla, että ja jos ja kun sinulla on se eläke kolhoosista. Eli se keskieläke, niin sinä saat siitä helposti säästöön ja olen sen osoittanut monena kuuna. Varmaan jää tässäkin kuussa... jos en lähde reissuun. Eli osoitan, että Kambodza on vaihtoehto kolhoosi ja hyvinvointi valtiolle. . . Kyllä minä tiedän millaista elämää te siellä elätte sillä keskieläkkeellä. . . Mutta ken vapaa on.Minulla on jopa ollut useita bemareita, 520i, 518 oli huonoin, 316i oli melkein 15 vuotta ostin sen 30.000 markalla kauan, kauan sitten. Musta neliovinen hyvä auto, sitten alkoi tulla pikku vikoja, tuulettimen moottori hajosi, vaihdon skodaan 1.9 tdi octavia, se oli nelisen vuotta, viimeinen auto ennen tänne muuttoa oli Audi A3.
Ladaa minulla ei ole ollut koskaan, se oli isänä lahja ex-vaimolleni, että pääsi töihin, summan tehtaille, minä en kuitenkaan elä ihan niin lyhyellä budjetilla kuin kuukausi, se on aika huono homma, mutta tietyllä tulotasolla pakko elää että pärjää seuraavaan rahantuloon asti,
miten se sinun muuttuvat tarinat on terveempiä kuin minun muuttuvat tarinat, totesin jo aikaisemmin että olet elänyt varsin itsetuhoista elämää, ja kertomasi 100 tequila paukun tarjoaminen vain vahvistaa sitä, tosiaan en pidä tuollaistakaan kommenttia kovinkaan terveenä tosin luulenpa että pata kattilaa soimaa, suoraa tarinaa mielenvikaisesta sarjaepäonnistujasta, jolle ainoaksi varsinaiseksi uraksi kehkeytyi itsetuhoisuus, jota olet harrastanut varsin paljon.
BY NumBall HHN 62v, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on jopa ollut useita bemareita, 520i, 518 oli huonoin, 316i oli melkein 15 vuotta ostin sen 30.000 markalla kauan, kauan sitten. Musta neliovinen hyvä auto, sitten alkoi tulla pikku vikoja, tuulettimen moottori hajosi, vaihdon skodaan 1.9 tdi octavia, se oli nelisen vuotta, viimeinen auto ennen tänne muuttoa oli Audi A3.
Ladaa minulla ei ole ollut koskaan, se oli isänä lahja ex-vaimolleni, että pääsi töihin, summan tehtaille, minä en kuitenkaan elä ihan niin lyhyellä budjetilla kuin kuukausi, se on aika huono homma, mutta tietyllä tulotasolla pakko elää että pärjää seuraavaan rahantuloon asti,
miten se sinun muuttuvat tarinat on terveempiä kuin minun muuttuvat tarinat, totesin jo aikaisemmin että olet elänyt varsin itsetuhoista elämää, ja kertomasi 100 tequila paukun tarjoaminen vain vahvistaa sitä, tosiaan en pidä tuollaistakaan kommenttia kovinkaan terveenä tosin luulenpa että pata kattilaa soimaa, suoraa tarinaa mielenvikaisesta sarjaepäonnistujasta, jolle ainoaksi varsinaiseksi uraksi kehkeytyi itsetuhoisuus, jota olet harrastanut varsin paljon.
BY NumBall HHN 62v,Ennen bmw 316i, oli punainen gti 205 pösö, 1.9 litran koneella, sitä ennen bmw 520i ja chevy starcraft 6.2 big block diesel, kasikone... taisi olla vuosi 93, ex-vaimolla oli lada 2107 asuttiin silloin kotkassa, poika synyti hesassa 90 tytär samaisessa paikassa 93.. Silloin asutiin nuottaniemessä... tuo lada on ollut joskus 80 luvulla, enpä muista vuotta.
By Numball HHN 62v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen bmw 316i, oli punainen gti 205 pösö, 1.9 litran koneella, sitä ennen bmw 520i ja chevy starcraft 6.2 big block diesel, kasikone... taisi olla vuosi 93, ex-vaimolla oli lada 2107 asuttiin silloin kotkassa, poika synyti hesassa 90 tytär samaisessa paikassa 93.. Silloin asutiin nuottaniemessä... tuo lada on ollut joskus 80 luvulla, enpä muista vuotta.
By Numball HHN 62v.Edelleenkään en ymmärrä tuota logiikkaasi,
"Yrityksien ja yrittäjien verotuotoista totean vain sen verran tässä että 60% Suomen verotuotoista tulee suoraan yrityksilt. Suurin osa niistä muistakin veroista on yrittäjien tilittämiä ja yrittäjien luomien työpaikkojen ansiota."
Voitko selittään mistä tuo verotuotto on peräisin jos ja kun suomessa on hieman vajaa 300.000 yritystä, heistä 270.000 on joka makro tai yksinyrittäjien omistuksessa, näistä 93% on niin pieniä että heidän liikevaihto on korkeintaan 1000 euroa kuukaudessa, siispä kysyn sinulta miten tämä on mahdollista, että tuo ryhmä vastaa 60% suomen verotuotoista, vaikka liikevaihdosta ei montaa sataa tuloudu valtiolle vuodessa... tyhjästä on vaikea ja paha nyhjästä jos ei ole tuloja, ei ole verokertymääkään, miksi sitten lainsäätäjä on yrittäjien eläkkeistä todella huolissaan, suurin osa heistä kertymä ei riitä edes takuueläkkeeseen, sillä poju ei matkustella vuosiksi ulkomaille mitenkään.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkään en ymmärrä tuota logiikkaasi,
"Yrityksien ja yrittäjien verotuotoista totean vain sen verran tässä että 60% Suomen verotuotoista tulee suoraan yrityksilt. Suurin osa niistä muistakin veroista on yrittäjien tilittämiä ja yrittäjien luomien työpaikkojen ansiota."
Voitko selittään mistä tuo verotuotto on peräisin jos ja kun suomessa on hieman vajaa 300.000 yritystä, heistä 270.000 on joka makro tai yksinyrittäjien omistuksessa, näistä 93% on niin pieniä että heidän liikevaihto on korkeintaan 1000 euroa kuukaudessa, siispä kysyn sinulta miten tämä on mahdollista, että tuo ryhmä vastaa 60% suomen verotuotoista, vaikka liikevaihdosta ei montaa sataa tuloudu valtiolle vuodessa... tyhjästä on vaikea ja paha nyhjästä jos ei ole tuloja, ei ole verokertymääkään, miksi sitten lainsäätäjä on yrittäjien eläkkeistä todella huolissaan, suurin osa heistä kertymä ei riitä edes takuueläkkeeseen, sillä poju ei matkustella vuosiksi ulkomaille mitenkään..Lue tilastokeskuksen ja verohallinnon tilastoja. Siellä ne näkyy lukutaitoisille. Sinä megatollo kuvittelet että Suomen verotuotot tulee sairaseläkeläisiltä ja julkiselta sektorilta?
Ei tule. Ne tulee ylivoimaisesti suurimmaksi osaksi yrityksiltä. Missä sinä luulet 2,8 miljoonan suomalaisen käyvän töissä? Kaikkiko julkisella sektorilla?
Ehei. Paljonko julkinen sektori työllistää?
Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2021 yksityisellä puolella työskenteli yli 1,9 miljoonaa suomalaista. Julkinen sektori työllistää noin 623 000 suomalaista, joista valtio 148 000 ja kunnat 475 000. Tuntematon työnantajasektori oli noin 18 000 työntekijällä.
Yksityisiä työllistäjiä eli yksityisyrityksiä on siis kolminkertainen määrä verrattuna julkiseen sektoriin ja muista se että yksityisyritykset maksavat 80% julkisen sektorin kuluista ja myös sinun sairaseläkkeestäsi suurimman osan.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue tilastokeskuksen ja verohallinnon tilastoja. Siellä ne näkyy lukutaitoisille. Sinä megatollo kuvittelet että Suomen verotuotot tulee sairaseläkeläisiltä ja julkiselta sektorilta?
Ei tule. Ne tulee ylivoimaisesti suurimmaksi osaksi yrityksiltä. Missä sinä luulet 2,8 miljoonan suomalaisen käyvän töissä? Kaikkiko julkisella sektorilla?
Ehei. Paljonko julkinen sektori työllistää?
Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2021 yksityisellä puolella työskenteli yli 1,9 miljoonaa suomalaista. Julkinen sektori työllistää noin 623 000 suomalaista, joista valtio 148 000 ja kunnat 475 000. Tuntematon työnantajasektori oli noin 18 000 työntekijällä.
Yksityisiä työllistäjiä eli yksityisyrityksiä on siis kolminkertainen määrä verrattuna julkiseen sektoriin ja muista se että yksityisyritykset maksavat 80% julkisen sektorin kuluista ja myös sinun sairaseläkkeestäsi suurimman osan.
2010Niin niin sinä väität, mutta kerro hemmetissä missä ne yritykset on, jotka tuottavat tuo 60% kun suomessa on hieman alle 300.000 yritystä, näitä on pienyrityksiä 270.000 näistä 270.000, 93% prosentilla on liikevaihto alle 1000 euroa kuukaudessa, eli noin 9 yritystä kymmenestä ei tuota mitään, mitä vitun yrittämistä se, ei siitä voi poikarukka jäädä mitään yrittäjälle, toki ne veroja maksavat, siinä missä pitääkin, mutta kyllä se kertymä on hyvin rajallinen... eikä jäljelle jäävä 30.000 - 50.000 yritystä pysy mitenkään tuottamaan tuollaista verokertymää.
Ei tietenkään verokertymä tule millään muotoa, sairaseläkeläisiltä, se on selvää, mutta enemmän minäkin maksan veroja kun tuo yrittäjien 93 prosenttia, ja olen sentään tienannutkin että saan hyvän eläkkeen, että on ollut varaa johonkin... jopa hyvinkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin niin sinä väität, mutta kerro hemmetissä missä ne yritykset on, jotka tuottavat tuo 60% kun suomessa on hieman alle 300.000 yritystä, näitä on pienyrityksiä 270.000 näistä 270.000, 93% prosentilla on liikevaihto alle 1000 euroa kuukaudessa, eli noin 9 yritystä kymmenestä ei tuota mitään, mitä vitun yrittämistä se, ei siitä voi poikarukka jäädä mitään yrittäjälle, toki ne veroja maksavat, siinä missä pitääkin, mutta kyllä se kertymä on hyvin rajallinen... eikä jäljelle jäävä 30.000 - 50.000 yritystä pysy mitenkään tuottamaan tuollaista verokertymää.
Ei tietenkään verokertymä tule millään muotoa, sairaseläkeläisiltä, se on selvää, mutta enemmän minäkin maksan veroja kun tuo yrittäjien 93 prosenttia, ja olen sentään tienannutkin että saan hyvän eläkkeen, että on ollut varaa johonkin... jopa hyvinkin.Suomessa on jotain pahasti pielessä, kun kerroin kavereille että tulen suomeen ainakin puoleksi vuodeksi, niin moni sanoin että jäätkö hesaan, no en varmaan jää, mitä vittua minä eläkkeellä oleva pappa siellä teen, saatanan kalliit asumiskulut, mulla on hyvät vuokralaiset vuokra maksettu aina eräpäivänä, jo 10 vuotta... vuokra on kuitenkin aika pieni, sillä saa yksiön hesasta.. enkä viitsi asua vaimoni kanssa missään kopissa.. pitää olla tilaa molemmille, tai ainakin oma huone.
Mikä helvetin itseisarvo on asua hesassa, mulla on tuttava piirissä muutama heka;lla asuva kauhea kitinä kun heka nostaa vuuokria jopa 15%, aina kuitanneet sosiaaliturvaa, ei koskaan töissä, ja ehdoin tahdoin minä haluan asua helsingissä, en yummärrä- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin niin sinä väität, mutta kerro hemmetissä missä ne yritykset on, jotka tuottavat tuo 60% kun suomessa on hieman alle 300.000 yritystä, näitä on pienyrityksiä 270.000 näistä 270.000, 93% prosentilla on liikevaihto alle 1000 euroa kuukaudessa, eli noin 9 yritystä kymmenestä ei tuota mitään, mitä vitun yrittämistä se, ei siitä voi poikarukka jäädä mitään yrittäjälle, toki ne veroja maksavat, siinä missä pitääkin, mutta kyllä se kertymä on hyvin rajallinen... eikä jäljelle jäävä 30.000 - 50.000 yritystä pysy mitenkään tuottamaan tuollaista verokertymää.
Ei tietenkään verokertymä tule millään muotoa, sairaseläkeläisiltä, se on selvää, mutta enemmän minäkin maksan veroja kun tuo yrittäjien 93 prosenttia, ja olen sentään tienannutkin että saan hyvän eläkkeen, että on ollut varaa johonkin... jopa hyvinkin.Olet niin tyhmä että luet vain yhden tunnusluvun kokonaisuudesta.
Yksityinen puoli on kolme kertaa suurempi työllistäjä kuin julkinen, ymmärrätkö?
1.9 miljoonaa ihmistä työllistää yksityinen puoli ja makselee siis 2/3 osaa työvoimakuluista ja sosiaalimaksuista yms paljon suurempaa eläkemaksua kuin muut.
Se sinun 200 tuhatta köyhäksi väittämääsi on vain 11% yrityksien työntekijöistä.
Eikä ne 200 tuhatta köyhäksi väittämääsi ole vain palkan varassa kaikki, vaan heille on osalle kertynyt kertynyt omaisuutta, sijoituksia, talletuksia, kiinteistöjä, metsää tms.
Joku on voinut duunaa ulkomailla jne tai olla yhdistyksien puuhamiehiä joissa palkkiot nostellaan muussa muodossa.
Esim päivärahat, km-rahat, voileipärahat ja muut eivät näy verotettavissa tuloissa. Itsekin sain verovapaana palkastani mukavan osan aikoinaan ja ihan laillisesti.
Eka talo oli maksettu pois ennenkuin täytin 30 v.
Ei Saarikullervo kaikki ole köyhiä kuten sinä, vaikka toivoisitkin eikä 10% ole 100%. Sen tietää kaikki muut paitsi sinä ja Stubb.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet niin tyhmä että luet vain yhden tunnusluvun kokonaisuudesta.
Yksityinen puoli on kolme kertaa suurempi työllistäjä kuin julkinen, ymmärrätkö?
1.9 miljoonaa ihmistä työllistää yksityinen puoli ja makselee siis 2/3 osaa työvoimakuluista ja sosiaalimaksuista yms paljon suurempaa eläkemaksua kuin muut.
Se sinun 200 tuhatta köyhäksi väittämääsi on vain 11% yrityksien työntekijöistä.
Eikä ne 200 tuhatta köyhäksi väittämääsi ole vain palkan varassa kaikki, vaan heille on osalle kertynyt kertynyt omaisuutta, sijoituksia, talletuksia, kiinteistöjä, metsää tms.
Joku on voinut duunaa ulkomailla jne tai olla yhdistyksien puuhamiehiä joissa palkkiot nostellaan muussa muodossa.
Esim päivärahat, km-rahat, voileipärahat ja muut eivät näy verotettavissa tuloissa. Itsekin sain verovapaana palkastani mukavan osan aikoinaan ja ihan laillisesti.
Eka talo oli maksettu pois ennenkuin täytin 30 v.
Ei Saarikullervo kaikki ole köyhiä kuten sinä, vaikka toivoisitkin eikä 10% ole 100%. Sen tietää kaikki muut paitsi sinä ja Stubb.
2010Onko outo sattuma että tämä 2010 kirjoittelee thaimaasta aina päivittäin samaan aikaan kun suomessa lattialiipparit on kotimatkalla töistään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko outo sattuma että tämä 2010 kirjoittelee thaimaasta aina päivittäin samaan aikaan kun suomessa lattialiipparit on kotimatkalla töistään?
Sinäkin elät palstalla aivan suomenaikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko outo sattuma että tämä 2010 kirjoittelee thaimaasta aina päivittäin samaan aikaan kun suomessa lattialiipparit on kotimatkalla töistään?
Minulla on pääasiassa kaksi toimistoaikaa arkipäivässä ja ne perustuu suomalaisiin työ / toimistoaikoihin. Niiden ohessa viihdytän itseäni katsomalla mitä älytöntä se Saaripaukapää on taas keksinyt.
Ensimmäinen aika on kun on aamutoimet kotona ja pihalla hoidettu lenkkeineen aamupaloineen ja kasvimaiden tsekkaus. Ne on hoidettu noin kahdeksalta Thaimaan aikaa.
Toinen hetki on kun tarkistan sähköpostit suomalaisten virka-aikojen päätteeksi. Tein sen juuri äsken ja vastasin voudille erästä häätöä koskien.
Keskeytin lukion 1985 tai 1986, en jaksa tarkistaa ja menin muutamaksi kuukaudeksi tehtaaseen töihin ja syksyllä alkoi sitten oppisopimus rakennusalan yrityksessä. Mesun paperit hommasin 90- luvun alussa ja jatkoin rakennusalalla.
Näiden pian 40 vuoden aikana rakennusalalla sitä on nähty kaikenlaista ja tutustuttu eri ammattilaisiin sekä heidän tulotasoonsa.
Voin kertoa sinulle Saarisilli että kukaan, ei KUKAAN tee MITÄÄN rakennusalan työtä täyspäiväisesti alle tonnin liikevaihdolla kuukaudessa. Ei KUKAAN.
Urakkamiesten liksat esim minun entisellä alallani oli tuossa 95- paikkeilla sellaista 10 000 markkaa kouraan. 2005 ne olivat keskivertomiehellä sellaiset 4000 euroa brutto.
Yhden miehen liikevaihto oli siis alvin kanssa sellaiset 6800 euroa kuussa.
Kun aloitin toiminimellä kaverin kanssa 1995, niin liikevaihto oli kahden miehen firmassa heti sellainen 160 000 markkaa kuussa, eli suoraan euroiksi muunnettuna ilman rahan arvon huomioimista 25 000 euroa kuussa.
1997 meillä oli töissä noin 8 miestä ja muutettiin yhtiö osakeyhtiöksi, josta ostin kaverin ulos 1988 koska hän halusi keskittyä harrastuspohjaiseen yrittämiseen rallipuolella.
Liikevaihto pompsahti euroihin tultaessa kuuden miltsin paikkeille ja duunareita oli töissä kovimmillaan noin 40, vuonna 2003. Ei ollut tonnin yritys sekään.
Stadissa toiminimimies laskuttaa tuntitöistä tänä päivänä sellaisen 43 euroa plus alv.
Käänteistä alvia käytetään nykyään laajalti paitsi yksityisasiakkaiden kanssa.
Veroton liikevaihto työstä tällöin on 152 tunnin laskutuksella 6536 euroa kuukaudessa. Se on aika paljon enemmän kuin sinun mainitsema tonni, ja nyt puhutaan vain toiminimimiehen pelkän työn laskutuksesta.
Eihän tuo mitään ihmeitä ole, mutta liki 7 x enemmän kuin väitteesi. Keski-Suomen korkeudella perus raksamies laskuttaa 35 euroa.
Sitten kun mennään kokeneisiin osaajiin, on liikevaihto ihan eri luokkaa rakennusalalla. Olit sitten laattamies, kalustemies, timpuri, kattomies tms jotka tekee hommat urakalla, on liksat ja liikevaihto heti alkaen tuplat.
Kovin lattiamies joka minulla oli hommissa, tienasi 140 000 euroa vuodessa, mutta hän oli poikkeus ja ainoa lajissaan. Voisi sanoa elukaksi. Seuraavaksi paras mies tienasi jotakin 70 000 euroa vuodessa.
Ahkerat asuntovelkaiset perheenperustajat murjoi ilta ja viikonloppukeikkaa pimeänä, olit sitten putkimies, sähkömies, lattiamies tai laattamies. Minun aikaan monella hepulla oli eka talo maksettuna jo vähän päälle kolmekymppisenä.
Huomautan että sain ekasta talostani myyntihintana 950 000 markkaa kun sen rakentaminen maksoi 330 000 markkaa. Toisen rakentaminen maksoi 220 000 euroa ja sen myyntihinta oli 350 000 euroa.
Rakennusalalla, jota eritoten parjaat, on liikkumavaraa ja se on itsestä kiinni paljonko tienaat. Stadissa saat sillä tonnilla (jonka mainitset kuukausittaiseksi liikevaihdoksi)
saat jonkun hampuusin kahdeksi päiväksi hommiin.
Tiesitkö esimerkiksi että yli kaksi vuotta asuttuasi, myyntivoittoa ei enää veroteta eikä lasketa palkaksi? Ex-vaimon veli gryndasi tuolla tavoin useita taloja, ja teki jokaisella kaupalla vähintään 100 000 euroa voittoa. On osakkaana putkifirmassa lisäksi jossa toinen poikani aloitti uransa.
Hän rakensi ne talot 90% itse ja ei tietenkään sinä aikana saanut palkkaa, vaan joskus liiton korvauksia, joskus ei mitään. Viralliset palkkansa jäi kohtuullisen pieniksi.
Mutta, hänellä on miltsi rahaa, 200 000 euron omakotitalo, mökki meidän mökin lähistöllä ja putkifirmassa duuni siltä osin kuin viitsii tehdä töitä. Viiskymppinen nyt. Päälle tulee osingot.
Mainitsemasi tonnin liikevaihto on jotakin sivutoimista toimintaa, harrastusta ja pöytälaatikkofirmojen hommia. Sanon vielä kerran että KUKAAN EI TEE MITÄÄN PÄÄTOIMISESTI TONNIN LIIKEVAIHDOLLA. Ei varsinkaan rakennusalalla.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on pääasiassa kaksi toimistoaikaa arkipäivässä ja ne perustuu suomalaisiin työ / toimistoaikoihin. Niiden ohessa viihdytän itseäni katsomalla mitä älytöntä se Saaripaukapää on taas keksinyt.
Ensimmäinen aika on kun on aamutoimet kotona ja pihalla hoidettu lenkkeineen aamupaloineen ja kasvimaiden tsekkaus. Ne on hoidettu noin kahdeksalta Thaimaan aikaa.
Toinen hetki on kun tarkistan sähköpostit suomalaisten virka-aikojen päätteeksi. Tein sen juuri äsken ja vastasin voudille erästä häätöä koskien.
Keskeytin lukion 1985 tai 1986, en jaksa tarkistaa ja menin muutamaksi kuukaudeksi tehtaaseen töihin ja syksyllä alkoi sitten oppisopimus rakennusalan yrityksessä. Mesun paperit hommasin 90- luvun alussa ja jatkoin rakennusalalla.
Näiden pian 40 vuoden aikana rakennusalalla sitä on nähty kaikenlaista ja tutustuttu eri ammattilaisiin sekä heidän tulotasoonsa.
Voin kertoa sinulle Saarisilli että kukaan, ei KUKAAN tee MITÄÄN rakennusalan työtä täyspäiväisesti alle tonnin liikevaihdolla kuukaudessa. Ei KUKAAN.
Urakkamiesten liksat esim minun entisellä alallani oli tuossa 95- paikkeilla sellaista 10 000 markkaa kouraan. 2005 ne olivat keskivertomiehellä sellaiset 4000 euroa brutto.
Yhden miehen liikevaihto oli siis alvin kanssa sellaiset 6800 euroa kuussa.
Kun aloitin toiminimellä kaverin kanssa 1995, niin liikevaihto oli kahden miehen firmassa heti sellainen 160 000 markkaa kuussa, eli suoraan euroiksi muunnettuna ilman rahan arvon huomioimista 25 000 euroa kuussa.
1997 meillä oli töissä noin 8 miestä ja muutettiin yhtiö osakeyhtiöksi, josta ostin kaverin ulos 1988 koska hän halusi keskittyä harrastuspohjaiseen yrittämiseen rallipuolella.
Liikevaihto pompsahti euroihin tultaessa kuuden miltsin paikkeille ja duunareita oli töissä kovimmillaan noin 40, vuonna 2003. Ei ollut tonnin yritys sekään.
Stadissa toiminimimies laskuttaa tuntitöistä tänä päivänä sellaisen 43 euroa plus alv.
Käänteistä alvia käytetään nykyään laajalti paitsi yksityisasiakkaiden kanssa.
Veroton liikevaihto työstä tällöin on 152 tunnin laskutuksella 6536 euroa kuukaudessa. Se on aika paljon enemmän kuin sinun mainitsema tonni, ja nyt puhutaan vain toiminimimiehen pelkän työn laskutuksesta.
Eihän tuo mitään ihmeitä ole, mutta liki 7 x enemmän kuin väitteesi. Keski-Suomen korkeudella perus raksamies laskuttaa 35 euroa.
Sitten kun mennään kokeneisiin osaajiin, on liikevaihto ihan eri luokkaa rakennusalalla. Olit sitten laattamies, kalustemies, timpuri, kattomies tms jotka tekee hommat urakalla, on liksat ja liikevaihto heti alkaen tuplat.
Kovin lattiamies joka minulla oli hommissa, tienasi 140 000 euroa vuodessa, mutta hän oli poikkeus ja ainoa lajissaan. Voisi sanoa elukaksi. Seuraavaksi paras mies tienasi jotakin 70 000 euroa vuodessa.
Ahkerat asuntovelkaiset perheenperustajat murjoi ilta ja viikonloppukeikkaa pimeänä, olit sitten putkimies, sähkömies, lattiamies tai laattamies. Minun aikaan monella hepulla oli eka talo maksettuna jo vähän päälle kolmekymppisenä.
Huomautan että sain ekasta talostani myyntihintana 950 000 markkaa kun sen rakentaminen maksoi 330 000 markkaa. Toisen rakentaminen maksoi 220 000 euroa ja sen myyntihinta oli 350 000 euroa.
Rakennusalalla, jota eritoten parjaat, on liikkumavaraa ja se on itsestä kiinni paljonko tienaat. Stadissa saat sillä tonnilla (jonka mainitset kuukausittaiseksi liikevaihdoksi)
saat jonkun hampuusin kahdeksi päiväksi hommiin.
Tiesitkö esimerkiksi että yli kaksi vuotta asuttuasi, myyntivoittoa ei enää veroteta eikä lasketa palkaksi? Ex-vaimon veli gryndasi tuolla tavoin useita taloja, ja teki jokaisella kaupalla vähintään 100 000 euroa voittoa. On osakkaana putkifirmassa lisäksi jossa toinen poikani aloitti uransa.
Hän rakensi ne talot 90% itse ja ei tietenkään sinä aikana saanut palkkaa, vaan joskus liiton korvauksia, joskus ei mitään. Viralliset palkkansa jäi kohtuullisen pieniksi.
Mutta, hänellä on miltsi rahaa, 200 000 euron omakotitalo, mökki meidän mökin lähistöllä ja putkifirmassa duuni siltä osin kuin viitsii tehdä töitä. Viiskymppinen nyt. Päälle tulee osingot.
Mainitsemasi tonnin liikevaihto on jotakin sivutoimista toimintaa, harrastusta ja pöytälaatikkofirmojen hommia. Sanon vielä kerran että KUKAAN EI TEE MITÄÄN PÄÄTOIMISESTI TONNIN LIIKEVAIHDOLLA. Ei varsinkaan rakennusalalla.
2010Niin niin ymmärsin kyllä mitä kirjoitit, mutta kun suomessa on vain 300.000 yritystä, näistä 270.000 pien tai makroyrityksiä, joista 93% liikevaihto on alle 1000 euroa
kuukaudessa, mist' voi tulla miltsin tulot, jos llikevaihto on vuodessa 12.000 euroa.
By Numball - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin niin ymmärsin kyllä mitä kirjoitit, mutta kun suomessa on vain 300.000 yritystä, näistä 270.000 pien tai makroyrityksiä, joista 93% liikevaihto on alle 1000 euroa
kuukaudessa, mist' voi tulla miltsin tulot, jos llikevaihto on vuodessa 12.000 euroa.
By NumballEihän ressukka kysy ole tulotasostasi, vaan siitä että sinun kertomuksesi ei täsmää lainkaan siihen mitä tietoa on muualta saatavana, totta kai suomessa on yrityksiä jotka työllistävät, mutta kysyin missä ne ovat, ja miten ne repivät moiset verotuotot, se tässä on olennaista, ei sillä ole merkitystä paljonko sinä tienaat, tai paljonko minä tienaan, vaan sillä että tässä on syntymässä melkoinen pommi, jos 200.000 yrittäjää elää alle köyhyysraja, olisi kiinnostavaa tietää mistä se johtuu, noilla tuloilla on turhaa perustaa yritystä, jatkaa sosiaalitoimiston asiakkaana, ja unohtaa yrittäminen, tyhjän saa pyytämättäkin... tosin se on tulossa veronmaksajille helvetin kalliiksi, varsinkin kokkkareet ajavat suomalaisia yrittäjiksi, noilla tuloilla niillä riskeillä, ei helvetissä.
Rakennusala on melkoisissa vaikeuksissa ollut jo vuosia, kymmenen suurinta miljoona luokan yritystä on kaikki joko suoraan tai välillisesti rakennusalalta, kymmeniä tuhansia ihmisiä jää työttömäksi, joka tapauksessa... yhdessäkin konkurssissa 3200 ihmistä kortistoon.
- Anonyymi
menetkö pattayalle hieromaan
- Anonyymi
pattajalla mymy mymy mymy my myrkytetään seniorit tahallaan kun niille ei kelpaa happy end.
Kokiksella tekeevät sen ja raanavedellä.
- Anonyymi
Saparomäellä elää eläkkeellä herroiksi. Tosi on.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185573- 162975
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6232127Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1451974Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701392Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421375Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31158Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061106Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641077