Solterra on ollut kaupallisesti täysi floppi. Auto on kyllä ajettavuudeltaan erinomainen, mutta sen sähköauto-ominaisuudet ovat Suomeen edelleen kelvottomat. Akku on alamittainen, kulutus erittäin suuri ja latausominaisuudet surkeat. Talvella autoon ei tahdo saada virtaa ollenkaan. On hemmetin erikoista, että Subaruun ei ole saatu edes BZ:n päivityksiä, vaan edelleen myydään vanhaa versiota. Sitä ei olisi koskaan saanut edes päästä markkinoille. Se pilaa Subarun maineen. Sen latausominaisuuksissa kaikki piirteet, joita ostajat suorastaan kammoksuvat.
Solterra ale-laarissa
26
2935
Vastaukset
- Anonyymi
Toyota pääsi liikaa vaikuttamaan tuon mallin suunnitteluun ja sehän meni tietenkin kuin Markulla "ihan vituiks"!
- Anonyymi
Käytännössä kiinalainen Tesla vaan porskutti ykköseksi Suomessa ja koko maailmassa.
- Anonyymi
"käytännössä kiinalainen" , mitähän tuollakin tarkoitat? Teslaa valmistetaan aika monessa maassa ja maanosassa ja edes omistus ei ole Kiinassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"käytännössä kiinalainen" , mitähän tuollakin tarkoitat? Teslaa valmistetaan aika monessa maassa ja maanosassa ja edes omistus ei ole Kiinassa.
Kiinassahan Suomeen tuotavat Teslat tehdään. Musk on kiina-mielinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinassahan Suomeen tuotavat Teslat tehdään. Musk on kiina-mielinen.
Saksan tehdas puskee ulos Suomrenkin tuotavia Tesloja. Kiinan Teslat jäävät pääasiassa niille maailman suurimmille automarkkinoille, eli Kiinaan.
- Anonyymi
Subarun neliveto on huippu. Subarulla pärjää maastossa paremmin kuin muilla. Metsästystä harrastavien ykkösmerkki.
- Anonyymi
Paitsi ei tuolla sähkölelulla.
- AnonyymiUUSI
"Metsästystä harrastavien ykkösmerkki."
-juuri tuon mielikuvan takia en osta Subarua. Metsästäminen on psykopaattisten tappamisesta tykkäävien puuhaa ja noilla paukuttelijoilla ei ole ruuasta puutetta mutta pitää tappaa edelleenkin vähiä sorsa-ja metsäkanalintuja sekä jäniksiä. Ja osa lahtaa salaa mm. ilveksiä ja ahnoja. Mokomat juntit.
- Anonyymi
Sähköautolla ei uskalla metsään mennä.
- Anonyymi
Oikeanlaisella sähköautolla voi huoletta mennä metsään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeanlaisella sähköautolla voi huoletta mennä metsään.
Vain jos vauhti on kova.
- Anonyymi
Onneton janoinen kurnuttaja kaukaa idästä, mistä kinkit ostaa öljynsä😜
- Anonyymi
Wattejahan tuo s-terra ahmii. Kohta on talvi. Silloin nuo terrat on paras laittaa naftaliiniin ja varastoida talliin.
- Anonyymi
Ei aasialaista millään käyttövoimalla Eurooppalaiselle työntekijälle.
- Anonyymi
Ostan solterran kun akkuna on solidstate akku,en ennen. En myöskään osta mitään muuta sähköautoa vaan vasta sitten solterran. Onnekseni alla on tuore forester,riittävän tuore. Solterrassa on ominaisuudet mitä tartten. Hitaasti vain Subaru tekee noita päivityksiä. Nykyinenkin on kyllä jo saanut pikku parannuspäivityksiä mutta akku lämmitys on puute suomessa saa nähdä milloin tuo surkea akkutekniikkainen akku sen saa. Harmi että ehkä n10v menee ennenkuin solid state on valmis mutta kuten sanottua pärjään hyvin subarullani varmuudella vielä 10v luotettavasti.
- Anonyymi
Aloittaja on vitsi miehiä vai täysi floppi heh vitsi miehiä.
- Anonyymi
Stauffenberg tässä. Vain saksalaista vw aageen tuotteita. Toistan, wain aageetä.
- Anonyymi
Niin tai näin sähköautoni tulee olemaan juurikin ale laari Subaru. Mutta hetken keräilen rahaa vielä ja odottelen kehitystä tapahtuvaksi kulutuksen ja akun suhteen. Onneksi ei ole mikään kiire. Koeajettu ja hyvä auto se oli. Terveisin : aikuinen.
- Anonyymi
Odotan innolla että hinta laskisi alelaari tasoon sillä kokeilin solterraa ja on hyvä auto minulle. Range on lyhyt mutta kun erittäin harvoin on sitä pitkää matkaa atarve ajaa joten hyvä auto. Saisipa vain poistettua turhia toimintoja mutta kaikki nyky autot on pilattu ylimääräisellä sälällä. Kyttäilen hinnan pudotusta mutta pahalta näyttää ettei alelaari toteudu.
- Anonyymi
Ei löydy alelaarista solterraa. Lataus on parantunut mutta sähkönkäyttö ei vieläkään. Pikku lisä akkuun ja pieni viilaus energian käyttö hyötysuhteeseen niin ostohousuja alkaisin sovittaa. Noi ikävät holhousvarusteet kun saisi joku hakkeri eliminoitua parantaisi autojen käytettävyyttä. Vähän on tunne että itselleni haluamani sähköauton saisi vain muunnossarjalla ja range jäisi kyllä lyhyemmäksi. Täysin riittävä lienee silti tarpeisiini ja onhan näitä autoja tontilla nytkin useampi joten miksipä ei. Forester on minun auto. Sopiva koko ja pääsee minne on tarve. Solterra oli kyllä hyväntuntuinen koeajossa ja eksyin sänkipellolle pahemman siltarummun kautta ja perus foresteria,se vain menee minne olen menossa. Takaisin tullessa liikkkeessä näki myyjän ilmeestä että olin käynyt pois asfaltilta ja tokaisi vain että foresterille hyvä jatke. No asia kypsyy. Kumma tuo ketjun aloittajan kirjoitus lienee kivekset jääneet laskeutumatta.
- Anonyymi
Toyota sai liikaa sananvaltaa tuon mallin suunnittelussa ja ne asiat pilasivat muuten ehkä kelvollisen auton. Missä Toyota, siellä ongelma.
- Anonyymi
Ompa paksua valhetta! Toyota osaa tehdä toimivia autoja. Et ole sattunut huomaamaan historiaa toyota autoista? Luotettavuus ok.
- Anonyymi
Ilman Toyota Subarulla ei olisi koskaan minkäänlaista sähköautoa.
Subaru ei vaan pystyisi sitä itse tekemään kun ei ole osaamista eikä resursseja.
Se on totta että Solterra/bZ4x on epäonnistunut liittyen akkujen lataukseen.
Ongelma ei ole sähkön kulutuksessa kuten tuossa joku väittää. Kuluttaa saman mitä muutkin tuossa kokoluokassa. Akkuun vaan ei saa syytettyä virtaa kun on vähänkin viileämpää. Luvatut 150 kW pikalataustehot on käytännössä vain murto-osa siitä. Yritä nyt sitten sellaisella lähteä johonkin reissuun. Lähikaupassa käyntiin nuo kyllä sopii sillä varauksella että matkaa on alle 50 km. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ompa paksua valhetta! Toyota osaa tehdä toimivia autoja. Et ole sattunut huomaamaan historiaa toyota autoista? Luotettavuus ok.
Om, om! Valetta om!
- AnonyymiUUSI
Ilman Toyotaa Subaru tekisi enää vain polkupyöriä ja kottikärryjä. Pieni valmistaja ja jälleenmyyntiverkosto Suomessa on surkean pieni ja osa liikkeistä jobbariputkan oloisia surkeine tympeine myyjineen.
- Anonyymi
Tuo Toyotan pilaama sähkis sopii oikein hyvin vanhoille ei aktiivisille eläkeläisille joiden elämänpiiri on kovin suppea ja liikkuvat lähinnä pyhän kolmion sisällä, eli koti-terveyskeskus-lähimarket. Se on korkeampi kuin Yaris ja sinne on helpompi könytä lonkka ja selkävaivaisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau363759Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433110Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343016Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4582685Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1831976Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431876Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat281488- 381365
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51261- 781202