KUULOLAITE-MISTÄ?

ei kuulu

Tietääkö kukaan mistä saa OSTAA halpoja
kuulolaitteita??

31

37503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AINAHUUTAA

      Katsoppa keskustelun aihe..
      KUULOLAITE/LEIKKAUS..siellä tietoa
      laitteesta mistä sen saat.

    • Kuulontutkija

      Hei epätietoinen ystävä. Kuulokojetta ei kannata ostaa edes "halvalla". Ethän osta kenenkään vanhoja tekohampaitakaan, jos sellaisia tarvitset joskus.

      Mene terveyskeskukseen (halpa) tai korvalääkäriin (se maksaa). Pyydä lähete lähimpään sairaalaan, jossa tehdään kuulokojesosituksia. Kuulokojeen hinta on useita satoja euroja, mutta SAAT SEN ILMAISEKSI, jos kuulosi on alentunut niin paljon, että tarvitset kuulokojeen.

      Ensin lääkäri katsoo korvasi, kuulosi tutkitaan, otetaan yksilöllinen malli korvastasi ja kokeillaan eri merkkisiä kuulokojeita. Sen, mikä tuntuu sinusta parhaimmalle, saat kotiisi koekäyttöön noin kuukaudeksi. Jos olet kuulokojeeseen tyytyväinen, kirjoitetaan sinulle paperit ja saat kuulokojeen ilmaiseksi.

      Ota rohkeasti yhteyttä terveyskeskukseen ja pyydä lähete. Joissakin kuulokeskuksissa pääsee jopa ilman lähetettä - ei ehkä monissa. Jos sinulla on jo kuulokoje ja se menee rikki, tai kuulosi huononee, eikä vanha koje auta enää, pääset ilman lähetettä uuden kuulokojeen sovitukseen. Tilaa aika kuulokeskukseen. Terveisin kuulontutkija.

      • marie

        Toinen korva jo lähes kuuro, en saa kuulolaitetta koska kuulen vielä toisella korvalla vaikken puheesta yli metrin päästä selvää saakaan. (Kuulen kyllä testipiippauksista äänekkäimmät.) Sairaala SÄÄSTÄÄ!!! Mitenköhän luulevat minun ikinä pystyvän opiskelemaan tai tekemään töitä? Ainoa vaihtoehtoni on vaihtaa lääniä niin että kuuluisin toisen sairaalan alueeseen.

        MUTTA jos haluat lähetteen kuulontutkimuksiin niin toimi pian koska jonot useita vuosia. Ei se kyllä mitään hyödytä.


      • marie kirjoitti:

        Toinen korva jo lähes kuuro, en saa kuulolaitetta koska kuulen vielä toisella korvalla vaikken puheesta yli metrin päästä selvää saakaan. (Kuulen kyllä testipiippauksista äänekkäimmät.) Sairaala SÄÄSTÄÄ!!! Mitenköhän luulevat minun ikinä pystyvän opiskelemaan tai tekemään töitä? Ainoa vaihtoehtoni on vaihtaa lääniä niin että kuuluisin toisen sairaalan alueeseen.

        MUTTA jos haluat lähetteen kuulontutkimuksiin niin toimi pian koska jonot useita vuosia. Ei se kyllä mitään hyödytä.

        Sain kuulolaitteen 1 ½ kuukaudessa alkukyselystä.
        JA hyvin toimii, mutta sitä haluais kokeilla uudempia versioita jo.


      • omainen

        isäni sai kyllä tuollaisen antiikkisen laitteen korvaansa, joka suurimman osan ajasta ei sovi korvaan. Jatkuva laitteen kanssa ravaaminen johti siihen, että hän ei enää suostu käyttämään laitetta ollenkaan. En minäkään käyttäisi, jos laite huutaa, "vuotaa" koko ajan.

        Kysymys kuuluu: Milloin ilmaisia laitteita saa laadukkaina eikä antiikkimallisina, jotka eivät käy kenellekään? Pöyristyin selattuani nettiä. Erilaisia uusia malleja on vaikka kuinka paljon, mutta vanhuksille tarjotaan vanhoja, epämukavia malleja, ILMAISIKSI.

        Tyhjän saa pyytämättäkin. En luota lääkäreihin muutenkaan, sillä isäni asioiden hoito on ollut juuri televisiostakin usein kuultua vanhojen ihmisten juoksuttamista ja väsyttämistä. Kun heitä aikansa juoksuttaa, he antavat periksi. Noh, joskushan noiden lääkäreidenkin vanhemmat ovat vanhoja...tosin rahalla saa ja hevosella pääsee. Heillähän on varaa kustantaa omille läheisilleen ( jos haluavat kaiken rahan kähmimisen keskellä) vaikka minkälaiset aparaatit. ja mehän maksamme heidän "opintomatkansa" ympäri maailmaa, kun lääkefirmat tarjoavat amatillisen kehittymisen nimissä ulkomaanmatkoja, jotka sitten kansalaiset maksavat lääkkeiden hinnoissa. Miksi lääkärit saavat palkankorotuksen, sillä ilmaiset matkathan ovat lisätuloa, ja ellei ole, sitä olisi verotettava samalla lailla kuin muidenkin veronmaksajien lisäansioita ja matkoja. Eiväthän poliitikotkaan saa ottaa vastaan edes tulitikkurasiaa, ilman että sitä sanotaan lahjukseksi.Miksi lääkäreitä kohdellaan tässä maassa jotenkin erilaisina, ylimaallisina ammatinharjoittajina? Suomessa lääkärit ovat aivan liian yliarvostettuja. Suurin osa lääkäreistä on kykenemättömiä potilaan kohtaamiseen asiallisesti ja kunnioittavasti. Kun eräässä lääkäreiden opinahjossa opetettiin tulevia opiskelijoita kohtaamaan potilasta, todettiin heille, että potilasta on myös tervehdittävä! Niin-in, että silleen...

        Minäkin olen opetellut näiltä lääkäreiltä uuden tavan toimia, sillä muuten potilas kuolee käsiin. Enää en kysy tai anele, vaan sanelen. Lääkärit ovat kauhistelleet, mutta niinpä vain olen saanut asioita eteenpäin. Eräs työterveyslääkäri katsoi koko tapaamisen ajan viereistä seinää, sillä hän ei uskaltanut kohdata katseella minua, potilasta. Kädet olivat terveydittäessä hiestä tahmean kylmät, ja epävarmuus näkyi hänestä kilometrien päähän. Olin pakotettu lääkäriin tavallisen flunssan takia, joten totesin hänelle, että ei tarvitse sanoa mitään, kun hän näyttää pelkäävän ihmisiä, käyn hakemassa sairaslomalapun hoitajalta. Seuraava olikin joka toinen viikko sairaslomalla , joka toinen viikko töissä. Ai miksikö? Noh, hän oli väliajat psykiatrisella osastolla hoidettavana ja hermolomalla. Että silleen...olisiko lääkärikoulutukseen valittavia tarkasteltava jostakin muusta vinkkelistä. Kriteerinä ei saisi ollakaan enää kirurgien tasoinen ylpeys ja mahtipontisuus ja rahanahneus, vaan oikea hoitamisen ja auttamisen tahto.Huh, nyt taisi tulla tavoitteeksi aivan mahdoton asia. Eihän sellaista lääkäriä ole syntynytkään. Mutta ehkä se pitäisi ollakin tuo reilusti noin 100-120 kiloinen ylimielinen naislääkäri, n.40 v. lihavuustutkija, joka kehui konferenssipöydässä saavansa Norjassa sellaista palkkaa, että suomalaiset kollegat jäävät kirkkaasti taakse. Ennen pöydästä poistumistani sanoin hänelle, että tuon ahmimisen, mässäilyn jälkeen hän ei kallilla meikeillä saa porsaan naamaa muuttumaan missiksi, ellei nai taas plastikkakirurgia. Etenkin kun yksityisen klinikan perustaminen saattaisi kärsiä uskottavuudesta: 100-kiloinen lihavuustutkija! että sellaisia korkeatasoisia lääkäreitä Suomesta. Entä jos me hankkisimme muista maista tänne lääkärit, ja ilolla luovuttaisimme omamme muualle. Ehtona on, että he myös pysyvät poissa Suomesta eivätkä tule itkemään tutkimusrahoja Suomesta tai ilmaismatkoja!


      • YYYYYYYYYYYyyyyy

        Minulle ei kokeiltu kuin yhtä mallia. Ihmettelin sitä ja kuulotäti vastasi ettei niis oo tarpeeksi vahvuutta.


      • Aaaarghh

        Kuules kuulontutkija, miksi ette saa laitteen säätöjä kohdilleen?


    • Perttim

      Olen saanut nykyisen kuulolaitteeni yhteiskunnalta noin 4 vuotta sitten. Laite on korvaan työnnettävä nappiparistolla syötettävä laite. Äänen voimakkuuden säädön lisäksi siinä on 3 aluetta ympäristön meluisuuden huomioimiseksi.
      Käytän laitetta keskustellessani ja televisiota katsellessani. Minua kiinnostaisi laite, joka voisi olla korvissa jatkuvasti. Siinä pitäisi olla lisäksi puhelin , ularadio ja hälytin esim. ovikelloa varten laite voisi riippua kaulalla ja se saisi painaa enintään 200 g. Teholähteenä pitäisi voida käyttää tavallisia paristoja ja ladattavia akkuja. Jos satutte tietämään, olisin kiitollinen tiedoista.

    • Baha Laite

      Baha on hyvä merkki ittelläni on se ja toimii hyvin ja ilmaseks saan koko kojeen. En tiiä miks, kun ei oo tullu kysyttyy... Mut se oikee hinta on noin 2600€

      • Anonyymi

        Ei muuten ole sellainen hinta. Minä sain kojeen ilmaiseksi. Myös paperin missä oli kojeen arvo. Se oli 175e muttei minulle. Täytyy käyttää järkkee. Ottaa selvää asioista. Ilmeisesti et ole tietoinen näistä asioista. Kuulokojeen käyttäjä


    • Liisa Holm

      Ostin Claritasmerkkisen kuulokojeen netistä, Danlab myy niitä, ladattavia kuulokojeita, latauspatterit latauskoneeseen normaalisti saatavillaa, mutta sitä ladattavaa patteria itse kuulokojeesenei ei löydy mistään, olen kirjoitellut sinne firmaan, että jos myyvät, niin pitäisi myös niitä ladattavia pattereita saada, eihän ole kertakäyttötuote, ladattava patteri pitäisi kstää 500 latausta, mut ei kestä lataus niin kauan, ostaisin uuden patterin, eihän kuulokejetta joka kerta voi ostaa uusiksi, kun patteri loppuu, onko oikein, että myydään kallista tuotetta, joka toimii niin kauan kun patteri toimii. t. Liisa Holm

      • jake12345

        ostit netistä... säätikö joku sen/ne sun kuulokäyräsi mukaisesti ja just sun korviisi/kuuloosi sopiviksi?
        Maksoitko niistä jotain?
        Eikö maksuttomat kelvanneet?
        vai miksi netistä?


      • Liisa Holm
        jake12345 kirjoitti:

        ostit netistä... säätikö joku sen/ne sun kuulokäyräsi mukaisesti ja just sun korviisi/kuuloosi sopiviksi?
        Maksoitko niistä jotain?
        Eikö maksuttomat kelvanneet?
        vai miksi netistä?

        Kunnalliselta en saanut kuulolaitetta, ei kuulemma ole niin huono kuulo, yksityiselämässä pärjään, töissä vaikeuksia ja kalliimmat laitteet maksaa liian paljon minulle, kyllä maksoin ihan tarpeeksi, mutta noi muut maksaa 1000 e ja ylikin ja niihin ei varaa. Kirjoitin tekstin vain, jotta muut ei tekisi samaa mokaa, joten ei tarvi antaa negatiivista palautetta, tiedän kyllä miten toimia, mutta en tiennyt, että pattereita ei saa, ei sovi muut patterit. t. sama


    • jake12345

      jos olisin ilkeä, niin sanoisin, ett: sitä saa mitä tilaa... Siksi olenkin kirjoittanut tännekin useammankin kerran, ett kannattais ottaa selvää eri laiteista ja mahdollisuuksista ihan itse, eikä uskoa vaan kavereiden tai tuttujen kavereiden kertomaa. Eri valmistajien kojeissa on ihan oikeasti eroja.

      Mainitsemaasi laitetta en valitettavasti tai onneksi tunne. Mutt tiedän, ett on olemassa liikkeitä/firmoja, jotka myy paristoja aikas monenlaisiin kojeisiin, jos ei ladattavia niin kertakäyttöisiä ja vaihdettavia siis ainakin.

      Selaa vaikka tätäkin keskusketelupaikkaa, niin eiköhän paristoista oo ennenkin keskustelua/kyselyä ollut. Ja niihin on jopa vastattukin.

    • Hinta - laatusuhde
    • qwertyuiuevdd

      joudun ite käyttää kuulokojetta, mikä pitää laittaa ruuviin, ja se ruuvi on mun päässä fuck ärsyttää mut onneks se on hyvä.

    • Temme

      Hei! Olen käyttänyt kuulolaitteita noin 4 vuotiaasta asti ja olen tällä hetkellä 26v. Olen tottunut näihin vanhan mallin kojeisiin ja tällä hetkellä käytän puolittain digitaalista kojeita Hansaton activo vc merkistä. Nyt nämäkin alkavat pikku hiljaa vanhenemaaan ja Hanstonin vanhaa mallia ei enää valmistetta. Tai ainakin niin sain tiedon sairaalasta. Nyt minun on pakko ottaa uusii täysin digitaalinen koje, jolla en kuule hyvin. Läheisetkin ovat sen sanoneet minulle, että mikä on kun et niillä uusilla oticon merkkisillä kuule. Olen testannut monia digikojeita mutta mitkään ei okeen sovi minulle, opittu äänimaailma on vanhoissa kojeissa. Uudet kojeet taas nostavat ja hiljentävät ääntä automaattisesti, josta en pidä yhtään. Kaikenlisäksi kuulen jotain ärsyttäviä hälyääniä joita en ole kuulluut ainakaan 20vuoteen.
      Tilannetta voisi havannoida vaikka niin, että tarvitset uudet silmälasit joilla näät seinien läpi, mutta se ärsyttää silmiä eikä tunnu mukavalta. Kaikkia hienoa sitä keksitään nykyään kuulonkin parantamiseksi, mutta kuulokojeet ovat kaikille yksilölliset ja kuin myös äänimaailmat. Siksi minua ärsyttää, että kohta on pakko ottaa jokku uudet kojeet joilla en pärjää hyvin. Katson että minulla on oikeus kuulla niinkuin ennekin kun siihen on mahdollisuus, mutta jälleen säästetään kun uusien kojeiden valmistaminen tulee halvemmaksi, kuin vanhempien.
      Onko kellään samanlaisia kokemuksa tai neuvoja tämmöiseen tilanteeseen?

      • asdadsfd

        "Uudet kojeet taas nostavat ja hiljentävät ääntä automaattisesti, josta en pidä yhtään."

        Jos on laadukas ohjelmoitava kuulokoje tuon efektin voi poistaa tai säätää sen lievemmäksi.


      • Juu4

        Kuuloojeesta asiaa. Mulla on lapsesta asti kuulo huono. Tällä hetkellä käytän phonak digitaalista kuulolaitetta tämä tosi hyvä laite ( sain uudet keskussairaalasta) ei vinku ei puhise pystyy puhumaan puhelimeen. Keskussairaalassa ensiks oma kuulo testataan kuulotutkimuksessa. Onko kuuloa jäljellä. Säädetään tietokoneella kuulolaitetta sopiviksi. ( Käyräpiikki ). Olisiko kuukauden verran on totutteleminen kuulolaitteeseen. Tämä laite on se jota minä tykkäsin. Paristot molempiin kuulolaitteeseen kesti 2viikkoa . En tule toimeen ilman kuulolaitetta. Tässä on minun kommentti ja tosi. Olen tällä hetkellä hankimassa uutta kuulolaitetta alkaa olla vanha tehokin hiipuu. En tiedä saanko ollenkaan. Vakavaks vetää.. miten sitä kuunnellaan huutamallako. Ei tule mittään.. t. Kuulovikainen tollo.


    • pottumuusi

      Ebay.com alkaen 5€ heheheheh laatu on sitten terveisiä kiinasta :)

      • Juu4

        Pottumuusi , tuolla menolla pilaat vaikka omat korvat , ei oonaurun asia onks selvä.


    • Mävaantässä

      Kuulolaitetta ei voi ostaa. Pitää käydä kuulotesteissä, sit ne kuulokeskuksen inhat tädit päättää, saatko kuulolaitteen. Sit saat sen niiden kautta

      • Rytinäk

        Voi ostaa privaatisti.


      • ighoihihoijli
        Rytinäk kirjoitti:

        Voi ostaa privaatisti.

        Mutta löytyykö sieltä "privaatista" tarvittavat palvelut jolla laite sovitetaan henkilökohtaisesti asiakkaan korvaan ja kuuloon soveltuvaksi ja mitä ne maksaa.


      • Asdfg
        ighoihihoijli kirjoitti:

        Mutta löytyykö sieltä "privaatista" tarvittavat palvelut jolla laite sovitetaan henkilökohtaisesti asiakkaan korvaan ja kuuloon soveltuvaksi ja mitä ne maksaa.

        Kyllä ne testit tekee. Hintaa en tiedä.


      • Jake1234
        Asdfg kirjoitti:

        Kyllä ne testit tekee. Hintaa en tiedä.

        Hinnat toki vaihtelee ja paljon, mutt siinä 1000€ - 2500€ / kpl...

        Niitä myy esim Turussa Päivi Matti Oy
        Kuulotekniikka Oy

        Ja netistä noita löytää muiltakin paikkakunnilta
        esim Widex Oy Porvoosta tai sieltä päin ainakin


    • papa77

      Testissä kuuloni oli 4 eli huonoin,saanko ilmaisen laitteen? Vanhenmiten häviää korkeat äänet ja vokaalit sano hoitaja.

      • IlmaisetOvat

        Saat ilmaiset laitteet. Ota kuulokäyrä mukaasi ja pyydä omalta lääkäriltäsi lähete sairaalan kuulokeskukseen. Kuka tahansa ja minkä tahansa erikoisalan lääkäri voi tehdä lähetteen kuulokeskukseen.


    • Anonyymi

      Tilaa kuuloläkärille aika. Hän tutkii kuulosi teknisillälaitteilla. Jos et kuule kaikkia ääniä. Sinulle määrätään kuulokoje sovitus. Se laite ei maksa mitään. Ota selvää missä sairaalassa on kuulo tutkija. Terveisin kuulokojeen käyttäjä

    • Anonyymi

      Sitraa ennen ne oli inhimilliseen elämään sallittuja varusteita kyllä? Jyrkin hallituksen jälkiä ei maksa yksikään hallitus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe